** TAMMIKSET 14 **

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä on nättejä ja reippaita vauvoja! Olipa kiva katsoa kuvia :-)

Tuota meidän tytön nimeä ei siis kirjoiteta yhteen tai väliviivalla, olen vaan kuvan nimeämisessä kirjoittanut ekan ja tokan nimen yhteen. Nimi on ainut suomessa (eka nimi siis), toista nimeä on parisenkymmentä. Muualla maailmassa nimeä kantavia löytyy. Niin ja taisin mainitakin että en tahdo sitä tänne palstalle julkaistavaksi tunnistamisen ja nimen harvinaisuuden vuoksi.

VIEROITUKSESTA: ei oikein tahdo onnistua..ANSKU, pulloruokinta onnistui ilmeisesti hyvin teillä heti? Meidän neiti kun ei tuota pulloa taas huoli...huokaus. Olin jo innoissani että nyt se imetys loppuu. En osaa oikein sanoa miksi se ei enää huvita, mutta onhan tuota jo kohta 6kk tullut imetettyä.
Maitoa pitäisi 5kk- 6kk vanhan saada vähintään 5dl päivässä, meidän tytöllä se jäänee neljään tai ehkä se viisi menee hätäisesti rikki. Mutta kun syö muuten hyvin niin ei kait sitä tarvi stressata. En oikein tiedä millä käyrällä paino menee, meidän neuvolassa ei mielellään puhuta niistä, täti vaan aina toteaa että sopusuhtainen on. Selvästi vaivaantuu kun käyristä kysyy. Totesi kuitenkin että menee omalla käyrällään suht. tasaisesti.

Jees, palataan!

Huomenta.

HUOM! Nyt on siis käytössä jo kakkososoite, ja sielläkin jo Pepsun kuvat. Sovitaan tosiaan että jatketaan täällä elleissä nimimerkeillä kuten ennenkin, noi henk.koht. tiedot olkoot vain meitin privaattipuolella :-).

Salasanat lähti Ginalle, Olivialle ja Suskille. Tammimamma laita jotain viestiä tuonne osoitteeseen, niin saat salasanat sitten paluuviestinä (en halua niitä tänne laittaa). Samoin odottelemme yhteydenottoja lopuilta tyttäriltä...

Koitan hoidella noita paluuviestejä ettei kukaan joutuisi odottelemaan kovin montaa tuntia... :-).

Moi

Huomasin että mun liittymään kuuluu lisämaililootia ilmatteeksi joten tilasin sellaisen. Siinä on kokoa 50megaa eli kuvia mahtuu kyllä reilusti :-)

Kunhan saan tunnukset lähettelen ne tuolta naperotreffien kautta kaikille sinne kirjoittaneille ok? Ja mailiboxin hallinnoinnin tahdon antaa Piialle kun Piia on meidän palstan sielu - sopiiko näin Piia?

mama

Ansku, meillä taitaa olla nyt jo neljäs päivä kun ei soseet maistu ollenkaan. Tai ihan vähän syö jotain herkkuhedelmää, mutta ei ollenkaan puuroa tai kasvista. Kieltäytyy siis kerta kaikkiaan avaamasta suuta ja huitoo vaan lusikkaa. No, tissi maistuu ja uskoisin maitoa tulevan vieläkin aika runsaasti. Ehkä sitten taas jonain päivänä syömisinto palaa... Saisi kyllä palata, kun meillä edelleen syödään tissiä yölläkin 2-3 tunnin välein ja ei tuo syömättömyys ainakaan paranna tilannetta.

Syöttötuolista: (mihinköhän me sitä tarvitaan kun ei kerran edes syödä...??) Aiotaan hankkia Tripp-Trapp ja varmaan ihan lähiaikoina. Kokeiltiin Lindaa naapuriin tuoliin ja ihan hienosti hän siinä istui. Ja voi sitä ilmettä, kun ihan itse pääsi pöydän ääreen istuskelemaan ja jalkoja heiluttelemaan... maailma avartunee kummasti. Ja neuvolassa meilläkin on jo pari kertaa sanottu että selkä on jo ihan suora istuessa, joten en näe syytä miksei voisi pieniä aikoja pitää istumassa.

Nyt kitinä-kiljuja-ilopilleri-hymytytön pariin!

Moi!

Kävin ihastelemassa lähettämiänne kuvia, vaikuttavat tosi pirteiltä ja suloisilta vauvoilta. Toisilla näytti jo olevan kovasti hiusta, meidän Pepsu on vielä tuommoinen pikku-kaljupää.. :) Oli tosi mukava siis nähdä vauvojenne kuvat :)

Pepsu tuossa nukkuu ulkona vaunuissa ja itsellä on pikkuinen vapaahetki. Kuten 2XL kirjoitti, niin ei meilläkään ole näillä lämpimillä ilmoilla oikein uni maittanut. Ei siinä muuten mitään, mutta sitten tyttö on tietysti hereillä ollessaan lievästi kiukkuinen. Toivotaan, että tänään tulisi paremmat unet, kun ei ihan niin lämminkään ole. Pepsu on viime aikoina kovasti tykännyt leikkiä ”vedetään nuottaa, saadaan kallaa, kissalle kiisket jne..-leikkiä”, jos joku tietää lorun. Pikkaisen avittaa tylleröä käsistä niin punkeaa itsenä istumaan, se kai siinä kivaa on.. Vaikuttaa tyttö melkoiselta vauhtihirmulta, mitä villimpi leikki sitä paremmat naurut. Etenkin illalla nukkumaan mennessä villiintyy kovasti isänsä leikeistä.

En muista milloin viimeksi olen kotona ollut juhannuksena, mutta nyt on tulossa koti-juhannus. Täällä kolmistaan ollaan kotona ja syödään herkkuja. Taidanpa itse uskaltautua nauttimaan esim. lasillisen viiniä, kunhan tyllerö on untenmailla. Millaisia juhannussuunnitelmia muilla on?

Me vietetään kanssa kotijuhannusta grillailun ja saunomisen yms. parissa. Ja muutaman viinilasillisenkin varmaan kumoan tai sitten saunakaljan. Yritän jotenkin ajoittaa imetyksen noiden muutaman lasillisen välille ja sitten tietty toivon, että tyttö menee kiltisti ysiltä nukkumaan ja tekee nukkumisennätyksen juhannuksen kunniaksi. Eipä taida lasillinen paljoa maitoon vaikuttaa ja kyllä sitä on tullut vähän viiniä nautiskeltua jo oikeastaan koko kevään ajan illalla kun on hetki omaa aikaa (jos on...).

Aika ""kuiva"" jussi meille kuitenkin taitaa tulla, kun kylään tulee kaksi pariskuntaa, joista toisella 1 kk poika ja toisella la kahden viikon päästä...

Ja juhannuksen viettoa parantaa upouusi markiisi; asentajat just häärii takapihalla!

Kyllä se MAMA käy, ja sekin käy jos joku muu tahtoo sen homman. En muuten päässyt päivällä taas millään tänne, oliko muilla samoja ongelmia?

Minä tyhmä en laittanut tähän tuota osoitetta mistä meiliin pääsee, mutta hyvin ootte näyttäneet perille löytävän. Eli www.hotmail.com ja sieltä sisäänkirjaus, siihen sitten se osoite (eka tai toka) ja salasana (-""-). Ja poistuessa uloskirjaus, vaikka en tiiä voiko tuonne kirjautua monta yhtäaikaa sisälle??? Vai jonotetaanko ;-).

PJ nukkuu vaunuissa ja mä leivon (kuten näkyy :-o). Mies sai vauvanhoitovuoron, no lykkäsi pojan äidilleen hoitoon ja anoppi takaisin mulle. Että silleen...

Olit MAMA ihan eri näköinen kuin olin kuvitellut, niin muuten jokainen teistä jonka kuvan olen nähnyt. Mulla taitaa olla huono mielikuvitus.

Ihana ämpäripää-kuva LINDAsta :-D.

Nyt uuni piipittää, joten menox taas.

TAMMIMAMMA meillä kans yritetään vaunuista laidalle, ja näillä keleillä kun ei voi pitää jalkapeittoakaan suojana, niin aika turvattoman tuntuista on. Tuo hyttysverkko kun ei rämäpäätä pidättele. Eli ratasosaan pakko siirtyä täälläkin. Kovin pieneltä tuntuu tämä meitin luuviulu isossa rattaassa :-(.

JUHANNUS menee PJ:n kanssa kotosalla. Mies ilmoitti lähtevänsä kohti pohjoista jo huomis iltana. Mun opiskelukaveri tulee sitten pe-aamuna pariksi päiväksi, ja mieskin joutuu kotiutumaan yötä myöten lauantaiaamun lypsylle, kait.
Voileipäkakkua ajattelin tässä väsätä ja mokkapaloja, saadaan kaverini kanssa herkutella. Kuiva juhannus on täällä, kuten yleensäkin. Alkoholittomalla siiderillä ja limulla kostutetaan kurkkuja, niin ja Pieni Mies tietysti omalla hera-herkullaan (yök). Toivottavasti on kuitenkin terassikelit!

Ei kai DEZI oo tullut kipeäksi, kun ei ole linjoilla?

Kun ehdin pienennän tuon esikoisen kuvan, sori tytöt, kiireellä laitoin ja tässä hässäkässä en ehdi ajatella..! Nyt takaisin ulos noiden suhareiden kanssa... Illalla, kun talo hiljenee palaan asiaan aivojen kanssa... ;D

IHANIA KUVIA JOKA TAPAUKSESSA, SEN MINKÄ EHDIN KATSOA... Pakko oli tulla katsomaan kuvia, vaikka ulkona on taas todella ihana kesäsää!!

PIIAlle piti vastata että nimimerkki ei tullut kahdesta isosta vauvasta (esikoinen oli siis alle 2,5kg ja mieskin on senverran taitava että ei voi pitää lapsena) eikä että olen sitä kokoa, vaan tosi tylsä juttu eli minulla on kaksi lasta x tarkoittaa kertaa ja sukunimi alkaa l-kirjaimella ;=)
Käytin yhtä muuta alussa mutta sitten ilmaantui toinenkin samalla nimimerkillä kirjoittava, joten vaihdoin sen tähän.
Kuvien lähettelystä, olen saanut juuri digikameran ja kunhan opin käyttämään voisin laittaa myös kuvaa tulemaan. Jostain syystä tämä uusien asioiden opettelu vie nykyisin jotenkin enemmän aikaa kuin ennen.

Juhannus on sitten meillä joko anoppilassa (maalla ja järvenrannalla) tai täällä kaupungissa omalla porukalla. Kallistuisin jälkemmäiseen mutta muu perhe taitaa haluta rannalle ja minä sitten uhraudun...

Pakko mennä sililttämään ja hoitamaan kotihommia. Päivällä kun ei paljon viitsi kun keli on mikä on!

Pallaillaan ;=)

Kunhan kerkeen, niin laitan kuvaa tulemaan. Edelleen tiehyttukoksen kanssa stressataan... Seuraavana vuorossa kaalinlehdet... Ja helle vaivaa minua ja pikkumiestä.

Palaan toivottavasti vielä yömyöhällä linjoille tai sitten viimeistään huomenna. Eilen illalla piti jo lähettää kuvaa, mutta kotityöt vei voiton nettailusta :)

2XL kiitti selvennyksestä ;-). Sä taisit olla 'kirsikka' joskus, jos oikein muistan(?). Laitahan sinäkin viestiä tuonne naperotreffit2@hotmail.com jos haluat salasanat ja päästä katselemaan muiden kuvia jo ennenkuin saat omat kuvat tulemaan.

MAMA ja TAMMIMAMMA kiitos taas kerran ihanista sanoistanne. Mä kyllä aivan hämmennyn kehuista, en kai osaa ottaa niitä vastaan luontevasti :-).

Nyt on sitten voileipäkakku painossa ja mokkapalat pakastimessa ja jääkaapissa, ja osa jo syöty. Ei, en minä syönyt, vaan nälkäiset rallimiehet poikkesivat matkallaan pohjoiseen.

Kylläpä ANSKUn Peetu on ison pojan näköinen siinä äiskän sylissä -kuvassa. Ja kaunis tyttö on isosiskonsa.

Eipä tuu tästä kirjoittamisesta oikein mitään kun on neljä kättä yhtä aikaa näppäimistöllä. Saa koko ajan korjata...

Ihania kuvia oli vauveleista!!! Niin suloisia palleroita ovat kaikki, aika ison näköisiä tenavia jo, ei enää mitään pikkuvauvoja! Kattelin just Alissan vauvakuvia ja en muistakaan, että hän olisi ollut niin pieni.

SINNA, oonko väärässä, mut teidän tyttö taitaa olla aika paljon sun näköinen? Ainakin sinun piirteitäsi hänessä tunnistin. Meidän neiti on kyllä isänsä tai oikeammin isänsä pikkusiskon kopio, nenä ja suu on vaan multa.

Juhannussuunnitelmia joku kyseli, me ollaan tällä hetkellä Pohjois-Karjalassa mummolassa, mutta mennään aattona Puumalaan ystävien mökille. Saas nähdä, miten neidin kanssa mökkeily sujuu, lähinnä hyttyset ja paarmat huolestuttaa. Ajattelin virittää matkasängyn ulos ja siihen hyttysverkon päälle, saa neiti siellä leikkiä ja nukkua päikkärit.

Mä olen sen verran uuno tässä tietsikan käytössä että hyvä että ymmärsin miten kuvia voi katsoa. Jee, tyhmä mikä tyhmä. Onneksi PIIA kirjoittelit vielä miten kuvia pääsi katsomaan niin osasin sitten minäkin. Miestä odottelin töistä ja ajattelin että hän ainakin osaa mutta onnisti sitten.

Mustakin Peetu on siinä kuvassa ison pojan näköinen. Oikein itsekin hätkähdin kun kuvan näin. Oonakin kiittää kauniista sanoistasi. Mitäs mieltä olitte mun kaksoisleuasta;)?
Ja kyllä on niin ihania kuvia vauvoista!! Suloisia hymyjä, hattuja ja etunoja-asentoja. Kiva Piia kun keksit tämän!
Minä lähden perjantaina Pohjanmaalle lasten kanssa ja mies tulee perässä kun lomansa alkaa. Eli en varmasti useinkaan pääse katsomaan kuulumisianne, kun konetta ei vanhemmillani ole. Kaverini luona voin sitten lukaista juttujanne, kun hänen luonaan käyn.
Mutta nyt toivottelen jo OIKEIN IHANAA JA AURINKOISTA JUHANNUSTA KAIKILLE MAMMOILLE JA MUKSUILLE!! SYÖDÄÄN AINAKIN HYVIN, JOS TUO JUOMAPUOLI JÄÄ VÄHEMMÄLLE. No mulla tuo juominen on aina ollut vähäistä ja ruoka ollut tärkeämpää. Juhannuksena saa vähän syödäkin överisti, ihan niin kuin joulunakin.
Auringonsäteitä lähettelee Ansku ja Peetu, pian 5 kk.

Hei murut

Mun on nyt pakko pullistella - elämä Puppen mamana on AIVAN IHANAA!! Niin upea vauva minulla on ettei parempata voi olla ei. Kun massu on nyt saatu toimimaan on poikakin aivan käsittämättömän hyvällä tuulella koko ajan. Nauraa, jokeltaa, leikkii, touhuaa, katselee, köllöttelee, syö hyvin, tissittää hyvin, nukahtaa tosi nätisti ja nukkuu hyvin. Ei kitise (no tietenkin vähän!), ei kiukuttele, ei stressaa. Kylpy meni hyvin, autolla ajelu on mahtavaa, kaukalossa on kiva olla. Shoppailu menee kivasti ja siis KAIKKI ON AIVAN UPEAA!

Voi harmi kun mä olisin saanut sen massun toimimaan aiemmin, harmittaa etten osannut/jaksanut/pystynyt/tiennyt/kyennyt parempaan. Yritin kyllä mutta moni olisi yrittänyt vielä sinnikkäämmin. Mä varmaan välillä oikeasti luulin että mun Puppe on kiukku-kalle luonteeltaan eikä aurinko-arska jota olin niin toivonut.

Massusta pitää paasata sen verran jotta jos olisin tiennyt mikä helvetillinen sotku kiinteiden aloituksesta meille tulee; en olisi aloittanut. Tissimaito olisi riittänyt vallan mainiosti ainakin näihin päiviin asti, näkeehän tuon painosta joka on pudonnut käyrältään nyt kun kiinteitä menee enemmän. Mutta säälittävä mama raukka oli ympäristön painostamana (siis EI teidän!) pakotettu aloittamaan soseilut kun mummi ja neuvola ja mies ja kaikki huus kuorossa ""pottua pojalle, eihän noin iso poika tissillä pärjää"". Kun sitten Puppella EI ollut kiinnostusta kiinteään ruokaan niin eihän sitä sinne tarpeeksi uponnut jotta sitä kakkaa olisi muodostunut. Kun ne lusikalliset sinne jäi odottelemaan tyhjennystarvetta niin kuivuivathan ne ja aiheuttivat tuon ummetuksen. Tää hommahan alkoi heti silloin 3kk jälkeen kun sitä maissia kokeiltiin. Tissimaidolla ei ongelmaa olisi tullut - vaikka kakki ei olisi päivittäin tullut niin ei se varmasti tollaiseksi jankiksi olisi siltikään mennyt. Melkein Piiaa uhmaten sanoisin että v1tuttaa suunnattomasti kun olin niin heikko enkä osannut ajatella omilla aivoillani kiinteiden aloitusta. Meille se ei sopinut ja myöhempi ajankohta - kun Puppe olisi osoittanut kiinnostusta mun syömiseen (kuten nyt - vaikka voi johtua jo siitä että itsekin syö) olisi varmasti ollut parempi. Prkl stn hlvtt!

Tänään siis kakkattiin terve luumuinen kakka eikä itketty yhtään, vähän kirahdeltiin kun ponnistettiin. Old times are back btw - kakka alkoi kesken syönnin :-) Silloin aiemminhan Puppe söi ja kakki yhtäaikaa - pikkupossu. Nyt ollaan kakkittu jo niin kauan säännöllisesti etten samanlaista umpea enää usko tulevan. Varsinkin kun tuo kaurapuuro-luumu-mallas tulee pysymään meidän jokapäiväisenä aamupalana. Uppoaakin tosi hyvin, ison annoksen Puppe sitä syö.

HATUISTA - kiitos myötätunnosta Heli, Ansku jne - löysin tänään jonninlaisia hellehattuja ja lippalakkeja ja ostinkin neljä (edullisia). Olisin kyllä halunnut sellaisia hattuja missä on korvillekin suoja ja vaikka narutkin - sanotaan että korvat olisi hyvä suojata vuoden ikään asti. Ok, ei tietenkään tuulettomana aurinkoisena päivänä jos on 30 astetta lämmintä mutta muuten olisi hyvä estää korviin tuulahtelu. Mummi sanoi lukeneensa (mistäköhän) ettei tollaisia läpällisiä kovasti enää edes valmisteta (siis kesäksi) kun vanhemmat eivät niitä osta kun eivät ole hienoja. Ja tässäkin sukupuolierot - argh - tytöille kyllä löytyi vaikka kuinka nättiä lakkia. En viitsi sellaista Puppelle ostaa kun muutenkin on ""kaunotar"" :-)) Ansku, kiitos Lontoon tarjouksesta - ei kai se haittaisi jos sieltä yhden lakkin kokoa hmm.. 46-48 Puppe saisikin - maksaisin tietenkin. Mutta huom! AINOASTAAN mikäli siitä ei ole YHTÄÄN vaivaa sisarellesi (eikä sinulle kun sinähän sitä postittamaan joutuisin!!) Olis aika retee pullistella Lontoon-lakilla <|:-D

JUSSIa vietetään miehen sukulaisten mökillä - perinne tavallaan. Saavat nähdä Puppen samalla, hekin jotka vielä eivät ole nähneet. Raittiina siellä kuten aina muulloinkin. Kyllä siellä suku ottaa kuppia mut me ei - mennään nukkumaan siinä vaiheessa kun kuppi on kallistunut liikaa. Tällä kertaa vaan nukutaan Puppen kanssa siinä mökissä missä useimmiten on loppuyö vietetty. Grillikodalla viettävät alkuillan. Puppe kyllä nukkuu hienosti kunhan on nukahtanut joten en usko että vaikeuksia tulee. Ja jos tulee, on siellä toinenkin torppa mihin mahtuu. Perjantaina aamusta lähdetään ajamaan, takas tullaan la tai su. Piia, emme ehdi tällä kertaa teillepäin, klo 13 pitää olla jo perillä (ainakin yrittää) kun on yhden sukulaispojan valmistujaispippalot samaan syssyyn. Mutta toisella kertaa (ja mielummin ilman mun miestä :-)) tapaamme jooko?

PANADOLIA on nyt käyty ostamassa, kiitos neuvoista tytsyt! Ei sitä kyllä eilenkään tarvittu kun poika on rokotuksesta ehkä vain vähän väsyneempi, ei yhtään kipeä. Maanantai-illan huuto johtui siitä suposta (eli ihan oma syy!)

TERESALLE tusina voimahalia, mä ihmettelen SUURESTI miten sä jaksat. Ei taida mun voimahali olla mitään sun voimien rinnalla, tunnut todella reippaalta naisihmiseltä! Hattua nostan, niitä kaikkia neljää jotka tänään Puppelle ostin.

TURVAISTUIMEN osto on täälläkin kohta edessä ja hankitaan joko se cosmic tahi hts - riippuen vähän miten pikku-Puppe niihin sopii. Kalliitahan ne on mutta mies kaivakoon kuvettaan. Kun kerran osallistuu vauva-arkeen noinkin vähän niin saa kustantaa arjen niin että se on mulle ja Puppelle parasta mitä rahalla saa! Prkl.. :-) PIIA, käsittääkseni lähes kaikki turvaistuimet kiinnitetään joko auton turvavöillä tai isofixillä tai jollakin mutta lapsi kiinnitetään ainoastaan istuimen vöillä eli lapsen irroittaminen on tosi näppärää kun avaa vain sen viis-piste-vyön lukon. Istuinten kiinnittäminen autoihin onkin eri juttu - meillä on ongelmana se että on yks uus ja sata vanhaa autoa ja jos mä joskus lähden töihin niin lähden uudella aamulla aikaisin ja mies huolehtinee Puppen hoitoon ja tässä tulee pulma jotta istuimen siirtäminen pitäisi olla edes jotenkuten mahdollista. Tiiä vaikka pitäisi hankkia kaksi istuinta, hö.

KOMMENTOINNin helpottamiseksi voisin heittää kaksi vinkkiä... joko kirjuuttelette oman tekstinne johonkin tekstitiedostoon ja vasta valmiina heitätte nettiin. Näin pystytte selaamaan muiden tekstejä. Tahi avaatte tuon ""Vastaa tähän viestiin"" kohdan uudessa ikkunassa - hiiren oikealla painikkeella tuon linkin päältä ja valikosta ""open in new window"" tai samma på finska. Näinkin jää vapaasti luettavaksi tuo palsta. Paraskin puhuja, mä kommentoin tai vastailen varmaan kaikkista vähiten - nyt yritän sentään jotain :-)

HYTTYSVERKON tekaisin tänään näppärästi. Ostin kaupasta 10 metriä sellaista harsokangasta mistei mene edes mäkäräiset läpi, katkasin kolmeen osaan ja leikkasin sivut kiinni. Näin mullon 3x3,33 metrinen verkko jonka voi sitten ripustaa milloin mihinkin. Meidän pihalla on nimittäin sikana hyttyjä heti kun varjoon menee eikä auringossa voi Puppen kanssa olla. Ulkoiluharjoituksia ei olla vieläkään ehditty tekemään (siis viltillä tms) kun herra on niin tyytyväinen sisälläkin ettei käy mielessä. Ja kyllä sisällä on kuitenkin vähän viileämpää kuin ulkona, täällä on joko sika kuuma (siis pihalla) tahi tihkuttaa vettä. Mut lupaan että alamme ulkoilla - siis muutenkin kuin vaunuissa nukkuen - ihan pian. Siis jussina itseasiassa jo.

HAHAA - mäpäs olenkin kirjoittanut tavoistani poiketen aika pitkän viestin (vitsi :-) joten on varmaan aika siirtyä täältä hetkeksi ulos ja vaikka köllähtää Puppen viereen. Hällä onkin vähän ilmavaivaa kuulemma (pari kertaa olen käynyt hyssyyttämässä) mut ei tunnu missään, niin ihana on hän ollut. Toivotaan että tämä on pysyvää tämä onni ja autuus, joohan :-?

Niin ja niistä kuvista vielä - tosi makeita KAIKKI ja kuten Ansku sanoo - Piialta - JÄLLEEN - mahtava idea! Kiitos ja hyvää yötä.

Ööh... ""leikkasin sivut kiinni""... minähän se näppärä olen :-D Tarkoitin tietenkin jotta ompelin sivut kiinni. Heh, leikkasin kiinni... mähän puhun just ku miäs puhuu auton moottoreista. Nehän joskus leikkaa kiinni.

Mullakin tais leikata kiinni... siispä öitä oikeasti paljon öitä ja pitkiä sellaisia (tarvii ainaskin mama)

MAMA: olen sanonut samaa noista poikien kesähatuista... En ole löytänyt sellaista nättiä versiota, jonka saisi leuan alle kiinni. Meidän ukkelilla on vissiin 5 eri kesähattua ja yksi niistä pysyy kunnolla päässä! Se on sellainen miehen serkuilta saatu farkkukankainen hattu, joka suojaa korvat. Ruma kuin mikä, mutta pysyy päässä. ;)

IHANIA, IHANIA kuvia vauvoista! Ja kiva oli nähdä Anskun esikoinenkin, iloinen ja aurinkoinen tyttö. Peetu näyttää niin isolta ""poikamaiselta"" pojalta! Jotenkin kaikkien kuvaukset sopivat hyvin sitten noihin varsinaisiin kuviin, ymmärrättekö mitä tarkoitan... :) PIIAN PJ:sta on tosi onnistuneita ulkokuvia, söpö poika! Niin ja PIIA: totta joka sana eli olet ajattelevainen ja empaattinen ihminen ja palstan todellinen sielu. Oikein hieno ajatus tuo ""kuvagalleria"".

Tuli vaan mieleen noita kuvia katsoessa, että mites tuntuu, että vasta me oltiin sairaalassa nyyttien kanssa!? Nuo vaavit ovat jo ""isoja"" ja kuitenkin niin pieniä.

Meidän esikoinen on kuvassa hänelle ominaiseen tyyliin mietteliäänä pohtii maailman menoa... ;) Hän on todella omituinen tapaus. Tänään kirjoitti jääkaapin oveen magneettikirjaimillaan RNGS ja kysyi meiltä ""Lukeeko tässä rengas?"" Taitaa olla nyt kiinnostunut lukemisesta/ kirjoittamisesta... Ulkona piirtelee ""kirjaimia"" hiekkaan ja kysyy mikä kirjain..? Polkupyörä ostettiin just ja sillä kovasti jo huristellaan. Viime kesänä oppi ajamaan pienemmällä pyörällä apupyörien kanssa ja nyt siirryimme isompaan, kun on aika pitkä poika.

MINÄ NAUTIN SUUNNATTOMASTI KESÄSTÄ! Tuntuu, että sitä herää eloon näihin aikoihin! Tuntuuko muista samalta? :D Voi syödä ulkona ja laittaa kaffit ja jätskit ulos jne. On hernepenkin kastelua yms. kivaa esikoisenkin kanssa... Pyykit kuivuvat ulkona... Pojilla on uima-allas, mutta N ei ole ""uinut"" vielä... ;)

Kaksossiskoni sanoi, että menee aikaa kun hän ehtii kuvia mulle laittamaan Nestorista... Höh, täytyykö se nyt sitten hankkia se digikamera ja siirtyä meilläkin nykyaikaan.... ;) Häälahjakamera on edelleen käytössä, mutta mies on puhunut digikamerasta...

Keisari huutaa päivällä ikeniään! :( Ihan uutta tämän taivaan alla! Ruokakin maistuu huonommin. :( Mies väitti/ sanoi, että alaskin olisi tulossa hampia... Pikkumies ei anna katsoa suuhun, alkaa HUUTO. Yläikenet paistavat valkoisina... :( :( Varmasti tekee kipeää... Voi pientä. :( :( Suppoja menee.

Juhannussuunnitelmat... Kotona varmaan ollaan, koska ei jaksa lähteä tuon pipisuun kanssa mihinkään... Toivottavasti alkaa helpottamaan pian. 2.7. olisi menoa... Yhdet tuparit (kutsu oikein tuli, siis virallinen), maisterijuhlat, minun lapsuuden ystävän 30 v. syntsät ja sitten vielä yhden kaverin polrttarit. HARMI, kun kaikki sattuivat samalla päivälle. Niin ja miehen kisat. Joo-o. Nyt meni asian viereen... Sori. Nyt nukkumaan... :)

Elmeri lähti äsken kakkososoitteeseen. Siis kuva vaan, kun se poika nukkuu ihan omassa sängyssään. Unohdinkin viestiin kirjoittaa, että kuva on valitettavasti sivuittain, kun mies ei ole niitä vielä kääntänyt, kun olisi tarkoitus kuvia printata, kun keretään. Kääntäkää siis päätä :) Kuva on kaksi viikkoa vanha. Halusin kuitenkin laittaa suht uuden kuvan. Siis yhden vaan laitoin -olisko voinut pistää enempi?

Täällä on ollut kova kiire, joten en ole oikein nettiin kerennyt. Tänään siivosin Elmerin päikkäriaikana ja iltapäivällä/illalla oltiin vähän ostoksilla. Kotiin tultua syötiin, leikittiin, kylvettiin, huudettiin syötiin ja nukahdettiin käytännössä kesken syömisen. Mulla on edelleen syömättä ja pyykit odottaa koneessa. Pakko mennä kuitenkin myös pian nukkumaan -lepoa ja stressitöntä elämää kipeelle rinnalle.

Eilen oltiin kylässä ekaa kertaa yhden meidän mammakerholaisen luona. Heillä on vajaa kuukausi Elmeriä vanhempi tyttö. Vierailu sujui oikein mallikkaasti. Minä vaan poltin olkapääni, kun en ollut laittanut aurinkorasvaa ja edes takas kylän poikki vaunuilin.

En edes ole ehtinyt tänään lukemaan kunnolla kirjoituksianne, joten en osaa mitään kommentoida. Tuntuu, että on kiire, kun lähdetään lauantaina lomalle, niin pitäisi saada kaikki asiat kuntoon ennen sitä. Olen siis ensi viikon poissa linjoilta -jollen jätä miestä hoitamaan Elmeriä ja lähde nettikahvilaa -olisi muuten ideaa :) Taidan vaan mieluiten viettää laatuaikaa perheen kanssa, sorry ladies.

Olen eilen ja tänään yrittänyt ottaa rennosti ja olla stressaamatta, kun tuo rinta edelleen vaivaa. Ilmeisesti joku tukos ei vain aukea tai sitten siellä on ihan joku muu kipeä patti (apua!). Mä olen todella kokeillut kaikki keinot. Olen pumpannut, lypsänyt kuumassa kylvyssä (ehkä tehokkain, vaikka olenkin huono käsin lypsämään), lämmittänyt kuumavesipullolla rintaa ennen imetystä jne. Nyt on kaalinlehti rinnan päällä... Elmeri vaan syö rintaa päivällä ja illalla tosi huonosti.

Täällä on ollut pari päivää ihan hillittömän kuuma! Eilen oli +41 meidän mittarin mukaan auringossa ja koko päivän +30 varjossa. Yöllä taisi sentään olla vaan +20, mutta sisällä on koko ajan joku +26-28 lämmintä. Arvatkaa tuntuko tänään mukavalta mennä viileessä autotallissa olleeseen ilmastoituun autoon -aah! Toivottavasti ei vaan saatu Elmerin kanssa flunssaa, mutta kauppojen pihalla auto lämpeni tosi nopeaan, että lyhyt oli se ilo. Elmeri sai vähän uutta hellevaatetta. Meillä on käytössä koko 68cm ja kun 62:set ei enää mahdu päälle, niin vaatteita on ihan liian vähän.

ULKOILUSTA, että mekin ollaan oltu ""mammakerhomme"" kanssa ulkona puistossa puun alla varjosssa vilttien päällä. Kerran istuttiin leikkipuistossa ja Elmeri oli mun kanssa keinumassakin. Ainakin luulen, että tykkäsi. Partsille pääsee myös mukaan, mutta yritän pitää häntä tosi tarkkaan varjossa.

Hyvää yötä!

OLIVIA kyllä tytössä minun piirteitä on mutta isänsä pistävän siniset silmät, aivan ihanat :-) ja isukkinsa nenä. Silmät taitaa olla minun malliset.
Alissa oli tosi kaunis tyttö, nätit piirteet. Minulla on valitettavasti niin huono kasvomuisti etten pysty sanomaan onko sinun näköinen, sorry. Mutta nättihän sinäkin taisit olla :-)))

HATTUJA rakastan ja tytöllä on niitä aika paljon. Yhdessä kuvassa tytöllä on juhla-asu (oli häät). Siinä se hattu on sellainen jossa on korville suoja, käypä katsomassa ANSKU (Anskuhan sitä kyseli vai kuka?)

Meillä on 6kk neuvola ensi viikolla, aika kuluu huuuuurrrrjaaa vauhtia ! HIeman tuo painonkehitys huolettaa, pituutta näyttää tulevan koko ajan reippaaseen tahtiin. Mutta minkäs teet kun tyttö kuitenkin syö hyvin mutta ei vaan liho ! Olisipa minulla sama ominaisuus! Pituudessa tyttö kulkee minun käyrillä kun vertaa neuvolakorttiin mutta paino on huomattavasti alhaisempi. Tulis vaan aikuisenakin sutjakampi kun minusta, meikäläiselle kun tuo paino kertyy niin nopeasti, varsinkin kun karate on nyt jäissä.

Ai niin...VAUVOJEN nimet ovat niiiiiin osuvia, jotenkin...Perttu oli Pertun näköinen, Alissa Alissan näköinen jne jne. Oikein nauratti :-)

Mukavaa juhannusta kaikille!

ANSKU, siis piti lisäämäni että se hattu on modifioitu tytölle, olen lisännyt siihen sen koristeen, meniskö se pojalle ilman?? hitto, en tiedä kun ei osaa ajatella pojan pukemmista!!! :-)))))

OLEN ILMEISEN KYPSÄ JUHANNUKSEN VIETTOON JA LEPOON :-)) meni HATTUJUTUT aivan käsille...huh huh. PUPPEN MAMAHAN niitä kyseli. Täytyy tosiaan aukaista toinen selaimen ikkuna kun vastailee!!!

SINNA: Mä olin myöskin esikoiseni kanssa tosi kova hattufriikki. Joka asuun piti olla just sopiva hattu. Niiitä olikin varmasti toistakymmentä alle vuoden ikäisenä. Mies pyöritteli silmiään, kun sovittelin sopivaa hattua tytölle. Ja tytttö oli tosi tyytyväinen eikä ollenkaan hermostunut äidin kokeiluista. Peetu taas saattaa tiltata kun otan paitaa pois päältä. Tyypillinen mies, ei kiinnosta vaatejutut ollenkaan!!KappAhlissa oli kiva vaaleansininen lippis, mutta oli liian iso. Ja tuollainen lippis varmasti vaan pyörisi päässä, kun herra makoilee vaunuissaan. H&M:ssä voisi kyllä ollakin hyviä, kiitos S vinkistä. Onneksi taitaa Seinäjoellakin olla H&M, jos muistan oikein..

Yhteistyössä