Tahkoojat 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatkan tästä itse. Olipas paljon luettavaa. Höh ja isopit menkanneille ja pq jännääville!

Kissoista olitte jutelleet... Itse edustan ihan ääripäätä, nimittäin en voi sietää kissoja, sori. Toisaalta olen kyllä allerginenkin niille.

Ihanaa olla lomalla:) Ensi viikon olen Barcelonassa, joten en pääse piipahtamaan, toivottavasti on paljon plussauutisia luettavana sen jälkeen. Kesän jatkoja kaikille!

Mä pidän itse kissoista ja meillä kotonakin asustaa Viivi, armoton saalistaja!! Kissalla ei ole hiekkalaatikkoa ollenkaan kotona, koska se on ns. myös ulkokissa, omakotitalossa, kun asumme. Omaa napaa Kp 13.

Huomenta! Täälläkin melkein lomalainen ilmottautuu...onpa oikein varsinainen lomanaloitus-ilma! No, ei pidä antaa masentaa, onhan tämä päivä vielä normaali työpäivä =)
Unta olisin tarvinnut varmaan tuplat taas tänä aamuna, menin 22 jälkeen nukkumaan niin olisin aamulla voinut vaan vetää sikeitä! Onneksi ei tartte kuunnella herätyskelloa kuukauteen!

Sari, lisää kissanomistajia, kiva! Monet kissat tekeekin ulos, niin meilläkin näköjään nykyään...nyt kun lähdetään mökille ja kollit ovat vapaana niin katsotaan tarvitaanko lootaa ollenkaan.
Itse olen kyllä hyvin eläinrakas ihan yleisesti, ei taida olla eläintä jota en sietäisi (no ehkä hyttyset =). Meidän taloyhtiössä ja viereisissä taloissa asuu aivan hurjasti eläimiä, koiria ja kissoja (ja ehkä muitakin...) joten on jänskää olla kissojen kanssa pihalla kun koko ajan on uusia ""kavereita"".

Tänään olisi vuorossa ystävien tapaamista illalla sihijuoman merkeissä, eräs pariskunta sai pojanviikarinsa mummolaan hoitoon joten aikovat ottaa ilon irti Helsingin yöstä.
Huomenna juhlitaan siskon poikaystävän opiskelemaan pääsyä, upeeta upeeta! Soittivat mulle aamulla ja naurettiin ja itkettiin ilosta puhelimessa! Tulevat meille grillaamaan ja leffoja katselemaan. Täytyypä hakea skumppaa jäähtymään...
Sisko ja siippanen muuttavat siis sinne Lappiin sitten ensi kuussa.

Ihania reissuja Kastehelmelle ja Tiitulle!!Itse pörrään vielä linjoilla tämän päivän ja sitten tuleekin pidempi tauko. Varmaan tulee kauhea ikävä ja vieroitusoireet .. =) HIH!

Sama täällä mäkin olen vielä tämän päivän ja sitten viikon poissa. Säälittää kyllä jättää kissa kotiin, onnex miehen veli käy kattoo sitä pari kertaa päivässä, pääosinhan se on ulkona asunutkin koko kesän, illalla ei kelpaa sisälle tulla nukkumaan mennessä, joten olen laittanut sille ulos pehmustetun korituolin, jossa se nukkuu ja aamulla tulee venytellen sisälle syömään. On ne vaan niin veijareita nuo eläimet.

Kaikille lomanaloittajille hauskaa lomaa, ja työhönpalaajille tervetuloa:=) takaisin. Ja vielä paljon +++++!!! palailen tänne vielä iltapäivällä.

Aamupäivää!
Pirskatti minkä sään heitti! Sen kerran, kun sitä lähtee reissuun ja telttailemaan, toivoisi tosiaan aurinkoa! Hemmetin kesäsää...no mulla on jo vuosia ollut asenne ""suomen kesä voi olla mitä vain"" eli eipä tämän pitäisi yllättää, mutta noh, harmittaa kyllä. Jos Porissa sataa huomenna, thanks vaan...Se vaikuttaa meinaan hurjasti tunnelmaan, ei innosta mitään ja vois melkein jäädä kotiinkin. Mutta on ne 56 egen liput....

No valitus sikseen. Eilenhän oli upea keli, oli ihana nauttia sihijuomaa kaverin kanssa ja olla vaan ilta-auringossa. Ja Keijulla alkaa loma - mahtavaa!!

Eilisestä kamutapaamisesta, tuli mieleen kysymys. Onko teillä usein niin, että olette kaverin kanssa eri mieltä jostain asiasta..siis ei siitä, onko punainen hyvä väri vai ei, vaan esim. toisen käyttäytymiseen/asenteeseen liittyvä?
Mun kaverin miehellä on lapsi (siis nuoruuden vahinko ex-vaimon kanssa, lapsi asuu nyt toisella paikkakunnalla), jota mun kaveri ei voi sietää. Saan siitä todella suurta verenpaineen nousua. Nyt heillä on yhteinen lapsi, ja jos esim. vietetään tämän yht. lapsen synttäreitä niin, että myös miehen oma lapsi on mukana, kaverini käyttäytyy tahallaan niin, että ko. lapsi tuntee olonsa ulkopuoliseksi. Olen sanonut mielipiteeni, mutta jos jankkaan koko ajan, siitä seuraa vain ""riitaa"". Mielestäni hänen pitäisi ottaa miehen lapsi mukaan ja päinvastoin osoittaa, että hän on tervetullut ja rakastettu, että hän kuuluu perheeseen. Näin ei todellakaan nyt ole. Poika on nyt siis 9 v. Mua v*****aa yli kaiken kaverini käytös. Mieshän on sit sellainen tossukka, ettei saa asiaan muutosta. Kaverini on kova riitelemään ja on suhteellisen dominoiva ihminen, joten sen tietää, mitä huomauttamisesta seuraa =(
Mua säälittää tämä poika ja paheksun todella paljon sitä, miten kaverini häntä kohtelee. Ja toki, kun tapaamme, tämä inho poikaa kohtaan tulee esiin tämän tästä....Sit mä puren vain huultani...

No mutta, tällaista. Kunhan piti hieman purkautua, koittakaa kestää :)
Katoaan tänään jo 14, mutta toki käyn vielä hengailemassa täällä :)

Eli Sari ja Suvi jäävät ainakin minun kera lomalle tänään, onko muita?
Eiköhän se aurinko ala paistamaan, oli jotenkin ihan masentavaa tulla töihinkin näin synkällä. Aurinkoiset aamut on kesällä niin ihania!
Kauheesti pohdin että mitä vaatetta sitä mökille pakkais mukaan, koetetaan selvitä niin vähillä matkatavaroilla kuin mahd., bussilla mennään kissojen koppien kanssa niin siinä ei viitti kauheesti ylimääräistä roudata.

Odotan vaan kovasti että pääsee uimaan monta kertaa päivässä, Hesassakin on kiva uida mutta vesi vaan on niin likaista :(
Ja sinilevähavaintoja on tehty. Miten Piritta siellä teilläpäin, vieläkö voi uida vai onko tullut varoituksia sinilevästä?
Kun siellä meren ääressä asutte.

Meen tänään lounaalle vanhan duunikaverin kanssa, otetaan varmaan sellainen ""pitkän kaavan"" mukainen lounas, ilman kiireitä siis, hiljaisen päivän kunniaksi.

Piritta, kuullostaa hirmu ikävältä tuo pienen pojan tilanne...jotenkin tuli ihan surku vaikka en tapausta tunnekaan. Mikähän tuossa on sitten sen inhon tunteen aiheuttanut? Sekö vaan että ei ole oma biologinen lapsi? Vai käyttäytyykö lapsi jotenkin ""hankalasti""?
Kurja tilanne kyllä ja se että osoittaa sen niin avoimesti. Miehen tietysti pitäisi puuttua tilanteeseen mutta näitä tohvelisankareita löytyy kyllä ihan liikaakin...

Kyllähän se voi joskus olla niin että vanhemmilla on omista biologisista lapsistakin sellainen tietty ""suosikki"" tai sitten joku josta ei niin paljon pidäkään. Meidän mutsin suosikki esim. on broidi, perheen ainoa poika ja kyllä hänen asioistaan jaksetaan hössöttää jopa naurettavuuksiin asti. Onneksi meillä on siskon kanssa toisemme (ah, olipa dramaattista =) ja olemme sitten vastaavasti isän kanssa läheisempiä, varsinkin minä olen sellainen ""isän tyttö"" oikein.
Esim. anoppi (jonka kanssa olen paljon läheisempi) on ihmetellyt joskus äitini asennetta ja tokaisuja minun asioistani.

Jaahas, tässäkin tuli pieni purkaus...taitaa olla tälläinen melankolinen sadepäivä...?

Piritta, Suomen kesässä säät voi muuttua radikaalistikin. Noh, toisaalta kai koko maahan on luvattu matalapainetta viikonlopuksi, mutta saattaahan se aurinko sieltä pilkahtaa. Mikäs sitä paitsi olisikaan romanttisempaa kuin sateen ropina teltan kattoon siellä punkkua nautiskellessa...? (wink wink!)
Teille tulee varmasti kiva reissu ja tosiaan jo lippujen hinnan takia on paree mennä paikan päälle :D

Tänks, musta on kiva, kun joku kuuntelee :) Jos marmatan samaa levyä miehelle, se tuskastuu, koska ei oikeastaan edes pidä ystävästäni.
Inho johtuu siitä, että kun suhde alkoi, miehen ex-vaimo oli hankala ja ns. tahallaan sotki tilannetta tekemällä ohareita, kun lapsen olisikin pitänyt mennä hänen hoitoonsa. Lapsi on katos aina sotkenut tätä ystäväni ja miehen suhdetta, joten toki se ärsyttää. Mutta. Se on lapsi. Ex-vaimo on ylipäätään ollut aina hankala. Ja mies ei vuorostaan ole avittanut osaltaan lainkaan lapsi-äitipuoli-suhdetta...Tyyli on ollut ""poissa silmistä, poissa mielestä"".

Lisäksi ystäväni ei ole koskaan ollut lapsirakas, etenkin nuorempana lapset olivat hänelle kammotus. No oma lapsi on tietenkin rakas. Ystäväni on kaiken lisäksi vaikea osoittaa tunteita, ts. kaikki halaaminen ja vastaava on hänelle täysin outo asia. Juu, voit kuvitella, miten joskus olen hänen kanssaan aivan hoo-moilasena. Tilanne on siksikin ""vaikea"", koska mulle riittää, että tapaamme parin vkon välein, mutta hän kokee, että näemme aivan liian harvoin...Osa syy omaan asenteeseni on se, etten voi hyväksyä hänen toimintatapojaan. Olemme kuitenkin ystäviä jo ala-asteelta, joten ystävyys on tavallaan ikuista ja jatkuvaa. Onpas hankalaa! Onneksi ei muiden ystävien kanssa ole tällaista ristiriitoja. Ei sitä kestäisi.

Mutta muihin asioihin :) Onhan se merivesi ihan uimakelpoista, Hesarissakin taisi tänään olla aiheesta. Tosin kaipaan kyllä itsekin järvelle, se kun on sitä ""oikeaa uimista"". Meressä on kyllä ihana uida myöhään illalla, kun on hieman viileetä ilma, ja vesi hirmuisen lämmintä.

Täällä ei taidakaan kukaan olla ensi vkolla, höh! Pitää sitten jutella itsekseen ja odottaa, että joku ""sivullinen"" vaikka vastaa :D

Moi pitkästä aikaa! Tässä on nyt sitten lomailtu, matkailtu ja menty naimisiin, joten en olekaan tänne ehtinyt aikoihin :) Hyvin olen jaksellut ainakin tähän asti ja vatsakin on mielestäni vuoroin liian suuri ja vuoroin huolestuttavan pieni (tai siis ei kasva mielestäni riittävästi) ;) Mielialan vaihteluita kai...

Piritta, olen samoilla linjoilla, että ei oikein kuullosta hyvältä tuo ystäväsi käytös. Ymmärrän vastenmielisyyden ex-vaimoa kohtaan, joka on sotkenut uutta suhdetta, mutta eihän se ole lapsen syy, jos ex-vaimo puljaa tapaamisten kanssa. Kuten totesit, lapsi on lapsi eikä hänelle saisi kostaa muiden tekosia.

Minulla tulee myös joskus vastaan tilanteita, joissa en hyväksy ystävieni toimintatapoja. Joskus otetaan yhteen salamat leiskuen ja joskus taas katson parhaaksi olla hiljaa - varsinkin jos asiasta on keskusteltu jo moneen otteeseen eikä asiassa ole varsinaisesti oikeita ja vääriä vaihtoehtoja. Mutta tuollaisessa tilanteessa, kun viaton lapsi joutuu tahtomattaan kiistakapulaksi, en varmaan osaisi pitää suutani kiinni. Varsinkin, kun tuonikäinen lapsi voi saada huonosta kohtelusta vaikka millaiset traumat :(

Mimmu, onnea tuoreelle rouvalle!! Kerropas vähän hääraporttia...? Kiva kuulla susta. Ja elä stressaa, eikös ultrienkin mukaan kaikki ole siellä masussa hyvin? Liikkeetkin varmaan tuntuu jo voimakkaasti?

Kävin äsken vanhan duunikaverini kanssa lounaalla ja parantamassa maailmaa...ihanaa purnata työasioista! Meillä on ikävä kyllä täällä vähän se tilanne että kaikki hyvät tyypit lähtee eikä niin hyviä saada tilalle :(
Täytyypä itsekin olla silmät auki kun ei tämä tahkoominen tuota tulosta.

Piritta, voihan se olla että porukkaa palailee lomilta maanantaina, toivottavasti sulla on seuraa täällä !

Mimmu, moi! Kiva että pistäydyit! Onnittelut tuorelle rouvalle! Ja keijun sanoin: kerros kaikki häistä, ja toki muustakin lomasta. Ai, kateellisena täällä kuunnellaan sun masuraporttia. Ja varmasti kaikki siellä masussa kunnossa. Vatsahan kasvaa hyvin eri tahtiin eri ihmisillä. (hm..paraskin sanoja :) Mutta uskoisin näin.

Ja vielä jos palaan tähän ystävääni, niin ennen kaikkea tässä kummastuttaa se, että kyseessä on tosiaan lapsi, ei aikuinen ihminen, jota voisikin ""inhota"", jos niikseen tulee. Lapsi ei tilannetta ole luonut, päinvastoin. Takuulla saa traumoja, nythän häntä hoitavat pääasiassa isovanhemmat =(

Mutta se on adios nyt, mä poistun kastelemaan tuttavan kukat ja tekemään viimeiset pakkaamiset. Eiköhän sitä jonnekin päin tänään jo lähdetä. Ei vaan satais...

Keijulle mahtavaa lomaa! Rentoudu!! Ja muille, vink vink... tulkaa ensi vkolla langoille :)

Kiitos Piritta (varmaan häippäsit jo linjoilta?)ja muutkin lomatoivotteluista! Mieli on korkeella nyt ja ihana fiilis!
Kaikille muillekin loman aloittaville oikein ihanaa lomaa, Suvi ja Sari ainakin! Naatiskellaan...

ja Piritalle huippua lomaa sitten viikon päästä! Olen edelleen silloin skuggassa joten en pääse toivottelemaan! Oikein mahtavia jatseja ja Tukholman reissua! Mielenkiinnolla odottelen sitten raporttia Tukholmasta...se pizzeria oli tosiaan Al Forno =)
Ja ne elokuun illat...

Minä kökötän täällä vielä pari tuntia ...

Hih, täällähän mä vielä...sovittiin miehen kanssa, että lähdetään vasta aamulla, kun tuota wasseria tulee nyt taivaalta ihan urakalla. Turha lähteä ajelemaan jonnekin, kun makuupaikkana on vain teltta :) Hotellit ovat takuulla täysiä, ja kalliitakin, eikä sateessa mikään kaupunki ole kovin hohdokas. Ihan kiva viettää koti-iltaakin - jos viimeinkin vuokrais jonkun leffan ja ostain kunnon pihviä grilliin. Taitaa viiniäkin olla juuri sopivasti kotona :)

Mutta kiitos lomatoivotuksista, ma:n olen poissa, mutta sitten vielä ne maagiset 4 pvää. Mäkin tykkään kyllä elokuun illoista, kun on oikein hämyistä ja voi kynttilöitä sytytellä jo aiemmin.
Ja Al Fornoon mennään ehdottomasti =))

No niin..hih! Täällä pyörin varmaan loppupäivän minäkin =)
Luin juuri uusimmasta Seurasta että Eve Hietamies on miehensä kanssa saanut vihdoin esikoispojan. Tuli niin onnellinen fiilis että tippa linssiin melkein...
Jos olette lukeneet Even kirjan ""Puolinainen"" niin siinä kerrotaan hänen lukuisista keskenmenoistaan...en siis tiedä vuosissa aikaa kauanko yrittivät mutta siis KAUAN!'
Ihanaa että tärppäsi, vaikkei henk.koht tunnekaan niin osaa olla hengessä mukana!

Piritalle oli pakko sanoa että tossa uudessa Seurassa oli myös seuraava vinkki Tukholman kävijöille:

Strandhotellin edestä laivasatamasta laivalla Gustavsbergin vanhalle ruukkialueelle. Matka kestää n. 1½ tuntia ja reitti mutkittelee pienten kanavien ja salmien kautta, jopa huviloihin näkee sisään =) Siis niihin IHANIIN huviloihin...
Laivalla voi myös lounastaa. Hyvinhoidetussa Gustavsbergissä on ravintoloita ja kahviloita, puoteja, museoita ja tehtaanmyymälöitä. Tarjolla Kosta Bodan lasitavaraa sekä Hackmanin, Rörstrandin ja Iittalan keittiötavaraa.
Takaisin Tukholmaan pääsee laivalla/paikallisbussilla nopsasti.
Bussilla 424-440 Slussenilta. (kestää n. 20 min.)
Laivalla m/s Singö, Slussenin kupeesta. Edestakainen laivamatka lounaan kera 290 SEK.
Höyrylaiva m/s Gustavsberg VII lähtee Strand-hotellin edestä Nybrokajenilta. Laivamatka 180 SEK.

Minusta kuullosti ihanalta!! Itselle tuli heti sellainen fiilis että ""tonne"" jos nyt saadaan meidän Tukholman reissu toteutettua.

Kiitos kaikille peukuttaneille, täällä eletään kp kolmosta... Kierto oli taas sen 34, eli se siitä. Kuudes kierto lähti km:n jälkeen. Sekin on kyllä täyttä paskaa, että km:n jälkeen muka raskautuisi helpommin... Yhtä typerää ja valheellista lohduttelua! Kuten huomaatte, mieli on kohtuu matalalla, mutta eiköhän se lähde päivien myötä uuteen nousuun.

Mietin vaan, että pitäisköhän hilata ahterinsa sinne gynelle. Ei kai viikon tuhrut ennen menkkoja ole enää normaalia? Aina olen tuhruillut, mutta km:n jälkeen vain enemmän ja pitempään. Ärsyttää.

Siirapille kanssa myötätuntoiset ISOPit :( Peukut kääntyy täällä Aniliinin suuntaan! Monesko kierto sulla on nyt menossa km:n jälkeen?

Mukava kuulla Mimmusta ja Suvista! Paljonko sulla Mimmu on jo viikkoja?

Oikein hyvää lomaa uusille lomailijoille! Mulla on huomenna edessä paluu sorvin ääreen, yöks...

Kaatosateista sunnuntaita! :/

Onnittelut tosiaan Mimmu-rouvalle, milloinkohan pääsee itse siitä ""tittelistä"" nauttimaan? :)

Suru, neljäs kierto km:n jälkeen vasta meneillään. Mutta tämä kierto on kaiketi vasta toinen, kun yritystä oli oikeaan aikaan. (Tai varmahan en ole tamänkään kierron oikeasta ajoituksesta, koska en sitä ovista kipuilusta tunnistanut.) Eli ehkä ei vielä hätiä mitiä. Paitsi se, että testasin negan eilisaamuna. Ihme, kun ei ottanut kovasti pattiin, aavistin kyllä tuloksen, eikä edes jännittänyt tulosta odotellessa. Hetkeksi tuli se hassu fiilis, että mua vedettiin nenästä, kun menin sortumnaan testaukseen ennen aikojaan (nyt kp27/27-31) mutta halusin kuitenkin varmistaa, kun piti eilen kupitella, ei sitten kuitenkaan maistunut kuin muutama sidukka, join loppuillan vishyä. Rinnat on edelleen arat, mutteivät läheskään niin arat kuin muutama päivä sitten. Selkä jomottelee ja masua juilii silloin tällöin, mutta jotenkin ei ole kuitenkaan ollut sellainen ""raskaana oleva olo"", tiedättehän kun ihmiset ovat kertoneet, että sen jotenkin aavistaa, niin mullekin kävi viimeksi. Nyt ei. :( Mutta nou hätä, mulla on sen suhteen hyvä fiilis.

Muuten sitten taas ei. Mun yksi erittäin hyvistä ystävistä sairastui siihen s:llä alkavaan kamalaan solusairauteen, meni jotenkin kuviot ihan uusiksi omassakin elämässä. Eli taas vähän aikaa muistaa, että pitää nauttia tästä hetkestä. Se huominen voi tuoda tullessaan mitä vain. :( tai :) Onneksi hänelle kuitenkin annettiin erittäin hyvät paranemismahdollisuudet, mutta syöpä on aina syöpä. :´(

No vielä iloisempaa asiaa. Oltiin eilen naapurikaupungissa yhdessä kivassa pubissa, jossa oli neljän mimmin bändi (n. 18-v) soittelemassa rock´n rollia. Vetivät aivan mahtavat setit, välillä laululla, välillä instrumentaalisesti. Mageeta, kävin kiittelemässä tytsejä heidän lopetettuaan! Mun mieskin kuunteli pikkumimmejä ihan ""haltioissaan"", miehellä oli joskus kavereidensa kanssa bändi ja kävivät jossain pikkupaikoissa keikalla, kyllä kitaristipimu sai kiittelyä häneltäkin eilen. =)

Suvi, kiva kuulla, että kaikki on kuitenkin hyvin, tuhruilusta huolimatta, kyllä nuo oireet on kuitenkin oikein hyvä merkki. :) Ja mukavaa lomaa sulle sekä Keijulle ja Sarille myöskin!

Ja Surulle isopit, perskeles!!!!!!

Palaan joukkoonne joskus taas kun jaksan! Raskaus oli kohdun ulkopuolinen ja toinen munatorvi jouduttiin poistamaan. Eli tahkoaminen vaikeutuu vielä entisestään! Nyt vain täytyisi toipua sekä fyysisesti että psyykkisesti. Naisen vaistoni siis tunsi aivan oikein. Ei ollut NORMAALIA, eikä kaikki todellakaan ollut hyvin! Mies ja äiti on onneksi ihanasti tukeneet. Nyt kuitenkin täytyy odotella ensimmäiset menkat ja sitten ehkä alkanee uusi yritys. Jos sitten enää jaksan? Tsemppiä muille ja onnea yrityksiin!

Voi ei Suvi, oon ihan kauhean pahoillani teidän puolesta!! Hyvä, ettei itku tullut kun luin juttusi. Odottajien puolella juuri tänään mietinkin sun kuulumisiasi ja luulinkin että siellä on kaikki kuitenkin hyvin. Voimia sulle, anna ajan tehdä tehtävänsä ja toivottavasti jaksat vielä palata tahkoojiin, täältä saat varmasti tukea.

Suvi, voi ei:( Tuntuu, että ei tähän oikein ole sanojakaan, niin monta plussannutta tahkoajaa putoaa aina takaisin tänne haaveilijoiden puolelle. Ei muuta kuin tsemppiä ja jaksamista teille! Toivottavasti jaksat pian tulla taas keskuuteemme.

Surulle myös isopit menkkojen johdosta.

Täällä minä pakkailen, huomenna aamulla lähtö Barcelonaan. Pitihän mun vielä tulla tännekin kurkkaamaan;) Ei muuta kuin kesän jatkoja kaikille ja PQ jännääjille, ""kuullaan"" viikon päästä...

Suvi, olen tosi pahoillani, tiedän miltä nyt tuntuu liiankin hyvin. Meitä koetellaan, mutta en luovu uskosta onnistumiseen. Onneksi yhdelläkin munasarjalla pärjää, ja ehkä teitäkin auttaisi pienet apukeinot? Jaksamisia sinulle ja tule takaisin kun siltä tuntuu.

Surulle myös tsemppiä kurjaan fiilikseen! Onneksi päivien myötä yleensä mielialakin nousee..

Me kotiuduttiin tänään rippijuhlista Länsi-Suomesta päin, sukulaisiakin pitää välillä nähdä, ihan mukava oli käydä mutta ovat nuo aika vieraita kun asuvat sen verran kaukana että tulee nähtyä (hävettää tunnustaa) parin vuoden välein..

Viimeinen lomaviikko alkaa, aargh! Tuntuu etten enää kykene lomailun jälkeen mihinkään järjelliseen toimintaan, kuten työntekoon..no, tietäähän sen että se alkaa taas menemään kun alusta selviää, eikä pitäisi vielä stressata kun on viikko jäljellä! Ensi viikonloppuna ajateltiin käydä Tallinnassa, mietin pitäisikö käydä kauneushoitolassa kun nyt kuulemma on niin halpaa, mutta en sitten tuntunut tarvitsevan mitään kumminkaan! Kampaajalle arastelen mennä kun ei ole tuttu.

Me ollaan miehen kanssa oltu joka päivä yhdessä nyt kolme viikkoa lomasta.. myönnettävä on että alkaa kaipaamaan tyttöjen iltaa ja yleensäkin hieman omaa aikaa..vaikka olenkin nauttinut yhdessäolosta.

Vuoto alkaa olla loppumaisillaan, makuuhuoneessakin on saatu jo toimintaa aikaiseksi, jo alkoikin olla tuska! Viikon päästä on jo tsekkauskäynti Felicitaksessa, saa nähdä onko liian aikaisin kun silloin 3,5 viikkoa kohdun tyhjennyksestä. Sormia syyhyää päästä jo yritykseen kumminkin pikkuhiljaa.

Voi Suvi, kyllä kävi surkeasti :( Olen niin pahoillani ja toivon, että todellakin saat riittävästi tukea päästäksesi pian takaisin jaloillesi. Tuollaista tilannetta ei toivoisi kenellekään, kaikkein vähiten pitkään yrittäneelle tahkoojasisarelle :( En osaa sanoa muuta kuin että yritä jaksaa!

Suvin uutisten jälkeen tuntuu jotenkin kolkolta kertoa omia, iloisia kuulumisia :( Mutta kun kerran pyydettiin... Meillä oli oikein ihanat, ihan meidän näköiset häät. Kaikki meille ""tärkeät"" perinteiset elementit olivat mukana, mutta vieraiden laatu korvasi määrän eli mitään jättihäitä ei todellakaan järjestetty ;) Ja onneksi ei järjestetty, en olisi jaksanut sellaisista stressatakaan tässä vaiheessa. Häät olivat mukavat ja ihanat ja niin me kuin vieraatkin viihdyimme kaikesta päätellen hyvin. Kaikki meni oikein hyvin, mitään varsinaisia kommelluksia ei jäänyt ainakaan mieleen, ja minäkin jaksoin mahoineni oikein loistavasti. Hääpuku oli erittäin hyvä malliltaan eikä korostanut saati puristanut vatsaa, vaikka ei sitä ollut tarvetta piilotellakaan, koska kaikki vieraat olivat läheisiä ja tiesivät kyllä hyvin asiasta. Myös häämatkalla jaksoin oikein hyvin kaupunkilomailla melkein normaalisti, kävelyvauhti vain oli vähän normaalia hitaampi ja vessa- ja lepotaukoja täytyi pitää vähän useammin. Eli kaikin puolin kaikki meni oikein hienosti. Ja viikkoja on siis täynnä nyt 28. Vauva liikkuu ahkerasti ja nyt se todella tuntuu ja näkyy myös ulospäin. Ilmeisesti vauva alkaa nyt kerätä painoa tosissaan, koska nyt tuntuu, että ihan parin päivän aikana vatsa on alkanut PAINAA. Vähän pelottaa, että millainen tästä mahasta ehtiikään seuraavan kolmisen kuukauden aikana kasvaa, vaikka tosiaan toisaalta välillä mietin, kasvaako vatsa riittävän nopeasti ;) Onneksi olo on vaihtelevia pikkukremppoja lukuunottamatta vielä varsin hyvä.

Hooverit päälle, että kesälomailijat (kuten tietysti kaikki muutkin) tekisivät paljon lisää plussia tähän ketjuun! Vaikka välillä selkä jomottaa, uni ei tule ja käveleminen on ajoittain hankalaa, niin on tämä kuitenkin sellainen vaihe, jonka toivoisin koittavan teillekin kaikille mahdollisimman pian. Tsemppiä ja muistakaa nauttia elämästä myös plussaa odotellessa!

Voi ei Suvi :( Olen todella pahoillani tapahtuneesta. Ei se tuhruttelu sitten tiennyt hyvää. Surullista, kun niin moni plussanneista tahkoojista joutuu palamaan vuorollaan takaisin lähtöruutuun. Onneksi munasarjoja on parillinen määrä, vaikka taitaa olla vielä tässä vaiheessa laiha lohtu sekään asia. Ihanaa, että sulla on lohduttavia ihmisiä lähelläsi. Ja tule Suvi kirjoittelemaan tosiaan tännekin, kunhan olet kerännyt voimia. Oliko sulla muuten yhtään kipuja missään vaiheessa? Halauksia sinulle.

Kastiksellekin unohdin lähtettää isopit menkkojen alkamisen johdosta, mutta taidat lukea nämä vasta milloin lie... Hyvä kuiten, että kierto pysyi aisoissa ihan luomunakin! Ja Aniliinikin ehti sitten testata negan, hitsin hitsi. Sä jaksat kyllä pysyä ihailtavan optimistisena *yrittää saada tartunnan ajattelutavasta*!! Ikävä kuulla ystäväsi syövästä. Mistä häneltä se löytyi?

Km:n jälkivuoto on kyllä niin kuin never ending menkat, mutta hyvältä Kata kuullostaa! Useamman viikon tauon jälkeen alkaa halut kieltämättä heräillä...

Meillä vieraat häipyivät ja mulla petti itsekontrolli ihan täysin. Märsysin oikein kunnolla pari tuntia, loppua ei vain meinannut tulla. Mikä lie hormonimyräkkä iski! Mieskin oli hieman huuli pyöreänä mun lohduttomuudesta, kävi silittelemässä tukkaa välillä. Tein pienen linjapäätöksen, että yhden kierron katson vielä jokatapauksessa, kaksi jos vain jaksan, ja sitten painelen sinne gynelle. Haluan perusteellisen selvityksen tuhruttelusta, jos homma on kiinni vaikka jostain pienestä keltarauhasvajeesta. Itekskelyn ja päätöksen myötä olo ja mieli ovat jo paremmat, mutta kyllä otti harvinaisen lujille tällä kertaa!

Toivotaan vähän iloisempaa alkavaa viikkoa kaikille meille! Öitä!