Tahkoojat 68

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu mulla oli kanssa mielessä terveyskuukausi vitamiineilla ja hivenaineilla muka:=) Tuli joo hivenainetta sihisevää sellaista otettua taas lauantaina oikeen kunnolla aamuun saakka, ja tosiaan mukavaa tulla pimeästä baarista ulos aamuaurinkoon:=) oltiin mun avokin ja parin kaverin kanssa, sit yllättäen baariin sattumalta tuli yks mun työkaverikin sellanen södesilmäinen poju...siinä sitten jammailtiin aamun tunneille.;=) hauskaa oli!

Piru vie. Pikkusen on tiukassa hyvät uutiset tässä ketjussa. Julialle isop! Sandelle malttia siihen saakka, kun pääset tohtorin lavitsalle. Hanat auki tai plussa tikkuun, kaikki siltä väliltä on kiusantekoa. Prkl. Mun kierrothan veny ja paukkui, joten symppaan täysin.

Muakin nauratti Kastiksen sose-jutut ja vodka, se on niin suoraa puhetta. * älä siis ota suklaatia, ota vodkaa * Asiaa. Itse asiassa on ihan hyvä kuulla, että myös muut seurueet ovat juhannuksena enemmän ja vähemmän soseessa vielä ""tässäkin iässä"". Meillä näin on... Tänä vuonna tosin itsellä on olo sen verran siipirikkoinen, että ei taida meistä kummastakaan olla humaltumaan normaalissa määrin. Surua ei vielä halua sekoittaa kemiallisesti. Ja nyt siis tarkoitan omaa päätäni enkä meidän porotalousalueen kirjoitusvirtuoosia! Öö, tai voihan sitä sopivasti naukkailla sihijuomia... Ehkä.

Mä olen ollut pitkään juomatta, kun ei ole tehnyt yksinkertaisesti mieli. Koska sillä ei näytä olevan mitään merkitystä mihinkään, niin jatkan kosteaa elämääni, tietysti jonkun verran kohtuuden rajoissa. Usein mä olen jussina suht ok kuosissa, mutta miehellä saattaa mopo keulia hieman enemmänkin. Ja jos mies on tosi väännössä ja itse ei, niin eipä mua jaksa kiinnostaa mikään hirveän läheinen kontakti. Ehditäänhän me sitten järjestää taas jotain actionia, kun siltä tuntuu :)

Jaahas, mä lähden tästä keskustaan polvi-tohtorin pakeille ja sitten kouluun hakemaan todistuksen käteen. Palaan siis taas joskus, ehkä huomenna!

Maanantaita!

IsoPit sitten heti alkuun Julialle. Sandemanille ei vielä.

Mulla tosiaan ei tällä kertaa riittänyt Sandeman-tekniikka eikä vielä testauskaan, mutta lekurille soitto jo sitten avas hanat. Nyt on lekuri siirretty juhannuksen jälkeiselle tiistaille. Silloin sitten lisää infoa tilanteeseen - toivottavasti.

PoissaoloG:Meillä saa olla poissa muutaman päivän ilman todistusta. Soitto pomolle riittää. Jos alkaa tauti venymään, on tietysti jo oman edun mukaista käväistä tohtorilla.

Vauva vuodenaikaG: Kevät olis kiva, mutta kaikki käy.

Juhannusta vietetään isäni luona perinteisin menoin perheen kera. Ei mitään ihan hurjaa menoa, mutta ei kyllä kuivin suin tarvitse istua. Eli sihijuomaa tiedossa!

Isäntä oli muuten aika edustavan näköinen eilen kotiin palatessaan. Silmän ympärys oli komeasti violetti ja oikea poski ihan ruvella. Kaksi pidempää haavaa silmäkulmassa ja niissä ronskit tikit. Ja puoli päätä turvoksissa. Täytyy kyllä sanoa että ei ihan hirveästi herunut myötätuntoa hänelle. Vahingon iloa kyllä, kun tiesi että ei käynyt pahemmin. Josko sitä jo nyt aikuinen ihminen oppisi jotain alkoholin käytöstä. Tulvaisuus näyttää... Komeuden kruunasi lippalakki jossa lukin edessä HULLU.

Että näin. Ja selkäkin tuli rasvattua.

Mua naurattaa nyt aivan kauheesti, ja yleensä kaikki/kaikkien kännisekoilut....ei mitään henkilökohtaista eikä loukkaavaa sinua kohtaa, mut vitsi et jengi osaa oikeesti säheltää, vaikka tiedä et sua ei kyl varmaa pätkääkään naurattanu, ei ois kyl muakaan.

Pari talvee sit oltiin Ylläksellä hiihtolomalla ja ukkoni veti kans sellaset koomat et oksat pois, ja poltti koko kätensä siis rannetta myöten takassa makkaraa paistaessa, siis kuin joku osaa!!!!

Tytöt, kannattaa ehkä miettiä myös alkoholin käyttöä raskautumisen kannalta, sillähän on todettu olevan vaikutuksia naisen hedelmällisyyteen. Ku teidän juttuja lueskelee ei voi olla ihmettelemättä ku lähes joka viestissä jauhetaan siiderin juonnista yms. Eikö se kuulu enempi johonki teini-ikään eikä 30 v. elämään.. . En usko että sillä että myrkyttää kehoaan jatkuvalla syötöllä voi olla ainakaan positiivisia vaikutuksia vauvaa ajatellen, varsinkaan jos ikää alkaa olla yli 30. En tarkoita että täysraittiiksikaan täytyis rueta mutta ehkä vähän miettiä miten kehoaan kohtelee. Ei pahalla, mutta silläkin voi olla osuutensa raskautumisvaikeuksissa. Tsemppiä teille kuitenkin!

Hehee, kiitos Sanelmalle piristävästä viestistä!! Toi Hullu-lippalakki oli aivan paras. Siis todellakin täydet sympatiat täältä tottakai ja onneksi ei todellakaan käynyt pahemmin, ei varmasti paljoa naurattanut. Olit vaan niin hauskasti ton kirjoittanut että oli hauskaa *tipahtaa tuolilta*. :D Mistä se oli sen kotsan hommannut?
On tämä välillä niin toivotonta että jostain ne ilot on revittävä.
Sitäpaitsi on tosi hauskaa että olette niin mahtavia sanaseppoja/näppivirtuooseja että on ilo lukea juttujanne! Oikeesti.

Hyvä juttu Sanelma että apua on näköpiirissä eli ensi viikolla jo. Oletko joskus syönyt Terolutia? Tuntuu vaan että ne se gyne sulle määrää noihin kiertoihin jos kaikki tuntuu muuten olevan kunnossa.
Mua vähän mietityttää oma ovulointini mutta viimeistään syksyllä otetaan varmasti kaikki kokeet, silloin on jo vuosi yritystä täynnä. Katotaan sitten...

Kiitos vaan ulkopuoliselle, tiedossa on toki alkoholin haitat. Kun me ollaankin täällä moneen kertaan ihmetelty miten helppoa tuntuu lisääntyminen olevan juopoille/narkkareille niin me kokeillaan välillä jos se tulis sitä kautta kun terveellisillä elämäntavoilla ei onnistu :D

Yhdyn tuohon Keijukaisen kommenttiin ""ulkopuoliselle"", että kyllä on tiedossa haitat, mutta kun tässä on todellakin koitettu kaikki mahdolliset terveellisyys-kikat, itelläni syksyllä kolme vuotta täynnä sitä että koko ajan ajattelen mitä suuhuni kaadan, niin kyllä nyt täytyy välillä relatakin!
Ymmärrän toki pointtisi.

Niin, näistä meidän juhannus ym. jutuista voi kyllä saada vähän väärän kuvan tämän alkoholin käytön suhteen. Jossain vaiheessa talvella oli kyssäri alkoholin käytöstä ja silloin sai porukasta sen kuvan että ei todellakaan mitään alkoholin suurkuluttajia olla. Että ehkä nämä aurkinkoiset säät on vähän tuoneet tuota sihijuomaan mukaan näihin viesteihin.
Mutta asiaa siis puhuu ""ulkopuolinen"". Ja toki tuo puoli asiasta on mielessä.

Ja mitä tulee tuohon puoliskon toilailuun, niin täytyy myöntää, että kyllä minä nauroin. Asia kun esiteltiin mulle vasta selvinpäin ja huumorilla, niin en ehtinyt missään vaiheessa edes huolestua. Lakki kuului koko seurueen varustukseen. Joku oli ne hankkinut etukäteen ja tuonut koko porukalle... Tiimi-lakki nääs.

Nauttikaa tytöt elämästä täysillä vaan! Juttujanne on mukava lukea kun omassa elämässä ei vauhtia ole samaan tapaan at the moment. Vauva tulee elämäänne viikonlopun riennoista huolimatta, jos on tullakseen.

Gallup: Olisitteko valmiita adoptoimaan lapsen, jos ei vaan tärppää? Mistä maasta? (Ei ole pirunmaalausta seinälle)

Sandeman: Miten Gräddbulle maistui?

Eipä olisi enää tarvetta, mutta kommentoin minäkin Ulkopuolisen viestiä Sanelmaa, Keijukaista ja Juliaa säestäen. Samoilla linjoilla kuin hekin. On toki totta, että viime aikoina täällä on puhuttu niin vodkasta, proseccosta, roseesta kuin sihijuomastakin, mutta osittain myös sarkastisessa mielessä. Jotenkin tuntuu, että tämän poppoon ihmiset on tosiaan elintapojaan tämän projektin aikana ja pitkittyessä tarkistelleet, mutta kun sekään ei näköjään auta. Ei täällä kaikki kokoajan lärvätsaloja vedä, mutta kukin vuorollaan. :-) En viitsi olla minkään asian suhteen liian mustavalkoinen (se piirre ahdistaa muissakin ihmisissä). Kohtuus on oma ohjenuorani elämässä. Piste.

Voi kun meittillä tökkii tämä yhteys, ihan on urpoa.

Ulkopuolisen kommentit taas meni j*esustelu-linjalle. Jos vaan nappaa yhden päivän stoorit tästä meidän piiiiiiiiiiitkästä ketjusta niin ei voi tietää miten paljon täällä on pantattu, laihdutettu, kuntoiltu, syöty terveellisesti, liikuttu, vedetty vitamiineja, kokeiltu greippimehua (jaiks), sairastettu yhdessä ja kaikki tämä VAIN yhden lapsen takia. Että jos tekee mieli sihijuomaa jonakin viikonloppuna niin mun puolesta se on täysin jees! Eiköhän meillä kaikilla ole riskit ja vaarat tarkkaan mielessä, mutta kun aikaa kuluu ja tulosta ei synny niin alkaa henkinen kantti lipsumaan....tai ei aina jaksa olla niin kunnollinen:-((. Jeps. Ei hernettä nenukkiin jooko??

Ankara: gräddbulle oli kyllä mielenkiintoinen tapaus! Sinänsä ihmetyttää miksi sen nimi edes oli gräddbulle kun ei siinä ohjeessa ollut kermaa ollenkaan?? Hmm, ruotsalaista huumoria? Anyway, siitä tuli ihan syötävää, irrotin sitten kuitenkin se vuokasta ja laitoin lasikipon pohjalle ja sitten se sitruunatsydeemi päälle. Onneksi oli runsaasti persikoita ja minttua että sain peitettyä rumimmat kohdat:-)). Ohje oli muutenkin hiukan tälläiselle ei-jälkiruokien tekijälle hankala: keitä sitruunamössöä kunnes se on tarpeeksi paksua. HÄH, MILLOIN sitä tietää että se on tarpeeksi paksua? Ja kun printin kuva oli epäselvä ja meitsi hermostunut ja panikoiva niin epäilenpä että taisi jäädä ekaksi ja vikaksi kerraksi:-)). Kiitos sinulle ajatuksesta, koko mössö meni kaupaksi ja tumpelona jälkkärikokkina otan edelleen vastaan ehdotuksia:-))

AdoptioG: epäilen että meille ei tulisi adoptiolasta. Taidettaisiin sitten keskittyä kummilapseen ja toisiimme ja matkustella ja rakentaa mökkiä. Tehtäisiin tasan sitä mitä nytkin teemme, mutta ilman yritystä.

Jeps, taidan tässä odottaa keskiviikkoon asti menkkoja ja varata sitten ensi viikoksi jonkun lekurin, voihan sitä sitten siirtää jos menkat alkaa juhannuksena. Ottaa niin aivoon että kroppa keksii tälläisiä temppuja ihan yhtäkkiä, piirtyisi edes jotain viivoja siihen tikkuun eikä tuijottaisi niin blankkona:-(((.

Nii just!
AdoptioG: Täytyy myöntää että en ole kauheasti asiaa vielä ehtinyt ajatella. Joskus haaveilin kiinalaisesta tytöstä (poikiahan sieltä ei ""saa"") kun tykätään miehen kanssa kovasti aasialaisesta kulttuurista.
Eli jos adoptoisin niin sieltäpäin sitten, eli Kiina, Vietnam, Nepal, jne.
Ja mahdollisimman pienenä (vauvana?). Ihan siitä syystä että sopeutuminen olisi helpompaa lapselle.

Ja Keijukaiselle piti vielä sanomani, että en ole koskaan ennen Teroluteja käyttänyt. Ei ole ollut tarvetta. Nyt ehkä sitten. Katsotaan mitä tohtori sanoon. Sikäli harmi, että tämä on ihan uusi tuttavuus. Vakigynelleni olis ollut seuraava vapaa aika vasta elokuussa, joten otin toiselle naisgynelle ajan. Toivottavasti osaa asiansa ja on asiallinen.

Asiaa puhuivat kaikki, jotka kommentoivat ulkopuolista kommenttia :) Todellakin sarkasmia mukana ja mullakin on sellanen kuva meidän ketjusta, ettei täällä kauheen kovia alkoholin kuluttajia todellisuudessa olla!

G: Me ollaan vuosia sitten puhuttu, että adoptio lapsikin olisi meille tervetullut. Itselleni suorastaan itsestään selvä asia! Mutta, mutta, nyt kun on vuosia tahkottu ja ongelmia on selvinnyt, niin miespä ei enää suostu puhumaan adoptio aiheesta lainkaan. Viimeksi kun siitä jotakin mainitsin niin hän tokaisi, että ""En halua edes puhua siitä kun ei ole vielä ajankohtaista."" Hän siis ilmeisesti haluaa ja jaksaa uskoa siihen, että me vielä oman saamme. Ihan hyvä, että uskoa riittää, varsinkin kun se välillä itseltä meinaa loppua.

ON: eritevaroitus!! menkat siis alkoivat lauantaina, ihan kunnon niagara yhden päivän. Sunnuntaina ei lähes mitään ja nyt on koko päivän ollut maha tosi kipeä ja mielettömiä klimppejä ja paljon limaa ja verta tulee. Outoa tämäkin.

Ja vielä kommentti tuohon adoptioon, josta joskus jo puhuttiinkin. Meille se ei taida olla vaihtoehto. Ei miellytä kumpaakaan. Jos ei omia siunaannu, niin taidetaan kasvattaa tuota nelijalkaisten sakkia. :)

Missäs Moon muuten luuraa?? Viime viikolla pääsit jo hyvään vauhtiin.

Pikaisesti tulin vilkaisemaan. Julialle ISOP! Tiukassa ovat nyt plussat... Adoptioasiasta: En usko et lähtisin moiseen. Sijaisvanhempana oloa olen kyllä joskus ajatellut.

Alkoholihommeli: Levottomaksi on kesä tainnut tehdä meidät kaikki! Kesäaikaan tulee kyllä kulutettua jonkun verran enemmän tuota alkopuolta. Enkä nyt lasiin sylje talvellakaan. Josko se sitten siitä johtuu, ettei tärppiä tule!

Omituinen olo jatkuu edelleen... Munkin kroppa on varmaan alkanut kusettaa mua oikein toden teolla tai sitten ihme on tapahtunut?? No, eiköhän tuo selvinne viikon sisällä. PQ:t kuitenkin lähetän Aniliinille, you newer know!!

Mielenkiintoiselta Julia kuulostaa, voisko olla niin että kamu on kuitenkin yrittänyt kiinnittyä? Toisaalta jos luteaalivaihe on jäänyt noin lyhkäiseksi niin mitään kiinnittymistä ei kai tapahdu...tai who knows..? Outoa kuitenkin. Ja muutenkin että ne menkat alkoi jo nyt, olisko sillä oviksen aikaistamiselle sitten ollut osuutta asiaan?!

Niin ja alkosta vielä että ranskalaiset, italiaanot ym. missä viiniä nautiskellaan päivittäin ruokapöydässä olisivat kyllä aikaa sitten kuolleet sukupuuttoon jos sillä olis vaikutusta... ;-) Saati kun meistä ei tietääkseni kukaan päivittäin pämppäile. No, se siitä.
Eteenpäin...

Kamalaa juilimista alavatsassa. Terothan teki mulla sitä, no nyt sitä on ilman terojakin. Toivottavasti johtuis jostain positiivisesta, plussaoireita ei nyt tosiaankaan vielä ainakaan mutta siis edes siitä että kroppa toimii...

Iltaa vielä. Muistelenko oikein, että Moon lähti jonnekin seikkailemaan näin alkuviikosta? Voi olla että muistan väärin, sitä se alko teettää (sarkasmia).

Konitohtorilla tuli tänään käytyä. Hg oli noussut 127, maaliskuussa oli vain 115. Toi 127 on mun enkka, mulla ei rauta imeydy ja asiaa on tutkittu mutta ei auta. Se on siis mun luontainen ominaisuus. Muutenkin polvi oli parantunut loistavasti, kaikki arvot, entsyymit ja seerumit sun muut, olivat ok. Myös maksakoe :)

Ja koulusta hain juuri todistuksen. Nyt se urakka on virallisesti takana.

Ja sitten soitin Diacorille siitä lähetteestä. Hoitsu oli kuulemma tänään antanut kaikki meidän paperit gynelle eli ilmeisesti lähete saadaan aikaan ennen kesätaukoa. Jihaa! En kuitenkaan nuolaise vielä ennen kuin tipahtaa.

Ja ulkopuoliselle. Tulit varmasti mukaan ketjuun kesken kaiken ja kauhistelit kun ollaan vedetty kaksin käsin viinaa kurkusta alas. Minä ainakin tunnustan. Ja mielestäni myös aikuiset voivat käyttää alkoholia, eihän se mikään teinien juttu ole. Jos olisit seurannut ketjua hieman enemmän tietäisit että aika harva käyttää alkoa usein ja itsekin olin esim. viime vuonna reilut 3 kk juomatta yhtään ainoaa pisaraa. Nyt kun kolmas ja vika inssi ei tuottanut tulosta, päätin palkita itseni ja nollata koneen. Hui ja voi, jos en sen takia saa koskaan lapsia. Olkoon sitten tulematta. Siksikö monet pienten lasten äidit ovat niin p*rseeseen ammuttuja karhuja, kun elämästä on puuttunut kaikki kiva??

Adoptiosta. Itse olisin valmis adoptiomaan. Vähän aikaa sitten käytiin miehen kanssa keskusteluja ja hän oli sitä mieltä, ettei ole vielä ajankohtaista. Eikä olekaan. Me voitaisiin adoptoida Virosta, Venäjältä, Romaniasta tms. jossa ihonväri on sama. Olisi lapsella varmasti helpompaa. Näin me ajatellaan kumpikin. Jos haluaa spekuloida pitkälle, niin jos ivf:t alkavat 1/2006 ja niissä ei tule tulosta, voimme aloittaa adoptio-prosessin vuoden 2006 aikana. Siis jos siltä tuntuu.

Ja vielä omaa napaa. Aikamoiset mahan väänteet. Ja värjääntynyttä valkkaria. Eiköhän se rynnäkkö sieltä iske. Nt olisi 3 päivää lugeista, menisi siis normi-ajan piikkiin. Koska viimeksi meni 5 päivää ja testiin tuli se hassu punainen viiva (testiviivan kohtaan ja koko testin korkuisena, heikko joten pidin täysin negana) niin ehkä siellä viimeksi joku yritti jotain. Mene ja tiedä, lopputulos on kuitenkin sama. Nostaahan se sen verran uskoa, että joskus se voisi ehkä onnistua. Paino tosiaan sanalla ehkä.

Suville reilusti PQ! Nappaahan nyt plussaa niin annat mullekin toivoa!

Heipsan! Tulin justiinsa verenluovutuksesta ja siellä sanottiin, että keskenmenon jälkeen on 6 kk:n ""karenssi"", mutta päättivät päästää mut, kun sanoin että km tapahtui 21.1. ja tänään on 20.6. Täti siis laski, että on päivää vaille kuusi kuukautta. Mä en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, ennen kuin ""toimenpiteen"" jälkeen hoksasin, että nyt olisi täynnä vasta 5 kk. Mutta lieneekö sillä väliä?!! Eikä multa kysytty yrityksestä mitään, mutta kun tämän kuun tulos on pyöreä nolla, niin ei kai siitä kovasti haittaa ole. HG muuten 152, että vähän eri lukemat kuin sulla Kastis. Ootko siis syönyt rautalisää, eivätkä nekään auta?
Onkos teistä kukaan verenluovuttaja?
Luovutuksen jälkeen pitää aina juoda paljon ja nyt käskettiin juomaan pari päivää normaalia enemmän kun on niin kuuma. Pitänee kuitenkin juoda muuta kuin sihijuomaa, ettei tule paheksuvia ""katseita"" muualta!! =D

Aniliini, olen joskus aikoinaan ollut rautakuurilla. Ja asiaa on tutkittu silloisessa HYKSissä sellaisella pitkällä tutkimuksella. Rautaa on veressä niin, että meinaa välillä mennä rautakangeksi nuo verisuonet, mutta jostain syystä se ei vain imeydy. Ostin tossa keväällä rautaa ja ajattelin, että koitetaan uudestaan, mutta jaksoin syödä niitä viikon ja sitten lopetin. Ne kun olivat niin hankalia kun ei saa käyttää maitotuotteita ennen tai jälkeen, ei saa ottaa vitamiineja ennen tai jälkeen. H*lvetti, missä vaiheessa mä tollaiset napit otan kun aamuisin syön maitotuotteita ja iltaisin otan vitamiinit. Tietysti olisi mahdollista, että ottaisit maidot ja vitaaminit aamulla ja raudan illalla.. No, ehkä aloitan puuhan uudestaan syksyllä. Mulla eikä mun mutsilla ole koskaan ollut korkea Hg - se on monilla kuulemma ihan ominaisuus ja joissakin tilanteissa voi kuulemma olla hyväkin, ettei se ole hirväen korkea. Rauta kun kuulemma kuluttaa elimistöstä tärkeitä antioksidantteja tms. Siksi en ole siitä itse huolissani.

Ja syy, miksi ajattelin kokeilla sitä rautaa uudestaan oli se, että ennen mulla ei kasvanut kynnet vaikka vedin mitä. Kun lopetin pillerit, niin johan kasvoivat. Nyt siis ajattelin, että voisiko se rautakin imeytyä paremmin kun olen luopunut e-pillereistä. Näistä kun ei koskaan tunnu tietävän. Hg:n normaaliraja on 117, joten toi mun 127 on sen verran ""hyvä"", etten kyllä nyt tarvitse edes rautaa..

Niin ja tosiaan, en ole luovuttanut verta koska aikaisemmin olin liian kevyt siihen hommaan ja nyt ei ole riittänyt tuo Hg.

Mehän ei Aniliini ulkopuolisista moralisteista välitetä, joten jos sihijuoma maistuu, niin anna mennä :)

Päätin kuitenkin juoda sihijuomaa, mutta ihan vain villivadelma-Bonaquaa(ootteko maistaneet? ihanan raiskasta), kun ei tuo alkomaholi ihan näin maanantaisin kuitenkaan maistu. Säästän ne putelit juhannukseen. =)

Kastehelmi, olihan tuo sun tämänpäiväinen arvosi ihan hyvä (verenluovutuksen alaraja on 127 g/l). Voisikohan tosiaan pillereiden lopetuksella olla osallisuutta asiaan, mun hg on ennen ollut 130--> ja nyt oli se 152.
No, nytpähän multa taas lähti n. 200 mg rautaa, mutta eiköhän se palaudu muutaman kuukauden sisällä takaisin samoihin lukemiin. Ja jos nyt satun raskautumaan lähikuukausina, niin oli tarpeeksi korkea hg, ettei ainakaan heti anemiaa pukkaa päälle. :)
Mites sun mahtaa Kastis sitten raskauden (ajattele positiivisesti tässäkin kohdassa) aikana käydä ton ""systeemin"" takia?