Tahkoojat 85

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos ankara vinkistä. Katsoin kirjaa mielenkiinnosta, ja kirjaston mukaan sen yksi teema on mielikuvitusystävät :) Ehkä mullakin on sitten tässä projektissa tavoitteena joku mielikuvitusystävä, kun sitä aitoa ja oikeaa ei näytä tulevan.. Kohta tietysti Anna-Leena Härkösen tavoin imetän ystäväni pehmoeläintä :) (Heikosti positiivinen).

Piritta, mustakin aurinkokuivatut tomaatit ovat loistavia. Irtonaisina ostettuna kilohinta on aika mehevä. Purkissa saa halvemmalla ja lähes yhtä hyviä, varsinkin jos ne laittaa lämpimään ruokaan, mutta sitten siitä purkista jää ainakin meidän käytössä osa haaskuuseen. Tänään pitääkin kehitellä huomiseksi jotain hyvää ruokaa, olisiko vihdoin kalan vuoro.. On jäänyt vähän paitsioon kun en ole elokuun puolen välin jälkeen saanut kalaa yksinkertaisesti alas, on vain etonut.

Liina on mystisesti kadonnut, samoin Suru. Huhuu?

Mietin eilen vielä tuota kilppari-asiaa. Jos arvo olisi otettu multa joskus terveenä (nyt siis ilmeisesti jonkin aikaa jatkunut laaja tulehdus), olisi se voinut olla ihan toinen. Kilpparikin kun kuitenkin reagoi yleistilaan. Mutta.. samapa se. Näillä mennään ja nyt hoidetaan se napeilla niin, ettei enää heilu, ainakaan hirveästi :)

(.) (painoa on kadonnut tämän viikon aikana, itse asiassa viime päivinä pari kiloa, siksi saa siis laittaa laihemmat merkit :)) Oli pakko laskea, kp24. Ja tuhru. Tulee siis toissakierron toisinto. Kp24 --> tuhrua ja kierrosta 28. On se kumma. Tämä on siis ihan uusi piirre mulle. Toisessa munasarjassa on ilmeisesti jotain häikkää. Ovis taisi olla kp16, joten kyllähän se 28 riittää, jos sinne mennään.
Viime kierto oli helppo. Oli niin selvästi tunnistettava ovis, voisin sanoa ajan jopa tunnin tarkkuudella. Silloin ovis myös kp16 ja kierrosta 30. Eikä tuhrua, paitsi yksi läntti kierron vikaa päivänä, joka on ok. Joko tämä johtuu toisen munasarjan jostain ongelmasta (esim. kysta) tai sitten endo/kilppari/tulehdus vaikuttaa nyt taas johonkin. Samapa tuo, eiköhän se selviä. Uusi vaiva kuitenkin, ja haluan tästä eroon. Ensi kierto menee vielä luomuna, koska haluan nähdä miltä munasarjat näyttää luomuna. Sen jälkeen vedän ne 2 jäänyttä clomi-kiertoa napaan :) En kyllä usko niiden auttavan sen kummemmin, mutta pitäähän ne tuolta syödä, kun ovat uhkaavasti menossa vanhaksi.

Kiitoskia ""minä vaan"":lle piristyksestä.

Selkäjuilinta jyllää, ei kiva. Ajattelin juuri lenkkiä, (liikunta auttaa) kun raskaana oleva kamuni soitti ja kysyi lähtisinkös taas pururadalle, mikäs siinä, mutta kamu on eilen käynyt ultrassa ja sydän oli hakannut tuhatta ja sataa. Oli ""kiva"" kuulla. Toivon mukaan en kuule lenkillä lisää. ARGGH!!!! Mistä me löydettäis ne samat puheeaiheet takaisin, mistä ollaan juteltu monet vuodet ennen näitä molempien projekteja??
Voi olla, että viininlipitys-ajatukset tulee mieleen täksi illaksi kuitenkin, jos meen taas rikki. Mikä vi**n pakko mun on kiusata itteeni??

Mä oon oikeasti nyt tosi hyvällä mielellä, (vaikkei sitä kuvaa saa kirjoitteluista) mies meni kauppaan ja lupasi tuoda mulle jotain nannaa, siitä onkin yli kuukausi, kun olen herkutellut, on jo aikakin. :) Paino ei ole kuitenkaan pudonnut pitkään aikaan, n. 9 kg kuitenkin yhteensä. Täytyy tarkistaa syömisiä maanantaista alkaen uudelleen, tänä vkl:na olen herkkusuu. Jospas elimistöni onkin siksi alkanut protestoimaan, kun ei ole saanut sokeria piiitkään aikaan. :)

Mä kävin anoppilassa ruokkimassa ja kattomassa pikkukisuja, 5 pientä vipeltäjää painaa jaloissa ja joka puolella, minne ennättävät. Ihania!!! =)

Mukavaa lauantaipäivää kaikille!
Piritta, kadehdin sun lehtipinoa, tekisi mieli käydä kipasemassa joku naistenlehti itsellekin, mutta tuo kirjapinokin pitäsi ""selvittää""..

Huoh, 9 kilsan reipas lenkki takana, tekipäs terää! Ja kyllä niitä puheenaiheita löytyi, kamu oli tosi hienotunteinen, muutenkin mainitsi raskautensa vain muutamassa sivulauseessa. Puhuttiin kyllä lastenkasvatuksesta ja muusta mitä perheenlisäys tuo tullessaan, muttei varsinaisesta odotuksesta, joka on mulle kipeä paikka.

Meillä on keittiössä kamalat nupit kaapinovissa ja justiinsa yksi ystävä soitti olevansa Ikeassa ja on löytänyt sieltä juuri sellaisia nuppeja, joita haluaisin. Ja tietysti halvalla! Kivaa, pääsee ""remonttihommiin""!!

Mies on päivätirsoilla, taidan kömpiä viereen, vaikka koti huutaa siivoojaa. Myöhemmin sitten!:)

Mitäs muiden lauantai-iltapäivään kuuluu?

Hyvä Aniliini, annoit mulle syyn lähteä lenkille just nyt. Lenkillä on kivaa ja sen jälkeen on hyvä mieli, mutta sinne lähteminen on joskus työn ja tuskan takana. Mutta sä annoit hyvän buustin, että nyt mä sitten tosiaan lähden. :)

Aamulla oli nimittäin olotila, etten saa mitään tänään aikaiseksi. Että vaan oon. Suivaannuin sitten siitä, etten saa noita hemmetin vuodevaatteita ulos naruille, joten roikotin niitä sitten partsilta. Pesin täkit (never done that...oops..), palautin leffat, pyyhin pölyt, kävin kaupassa ja luin pari lehteä. Nyt mä sit voisin käväistä siellä lenkillä. Kelikin on niin hieno. Ostin porkkanaksi pari lempiolutta ja suklaapatukan, joten ne silmien edessä jaksaa taivaltaa.

Missä päin sä aniliini asutkaan? Joskushan siitä on ollut puhetta, mutta en nyt vain saa mieleen.

Kastis tunnet kyllä kroppasi mielettömän hyvin. Kai ne tuntemukset voi niin selkeitä ollakin. Mä kun en tunne yhtään mitään milloinkaan! Mikäs sun vointi näin muuten?

Ootteko te muuten kovia leipomaan? Jos, mitä teette yleensä? Roudasin meinaan jauhoja kaupasta ja mietin, että hohhoijaa, milloin sitä viimeksi on kätensä taikinaan laittanut. Kesällä tietty muutenkin leipoo vähän, mutta onhan se meidän sukupolvella muutenkin aika vähäistä. On pakasteita sun muita. Huomenna tulee tutut kylään, niin teen helpon mustikkapiiraan. Ja talvella leivon keiton seuraksi sämpylöitä. Mutta muita juttuja tulee harvemmin tehtyä. Yksi syy on se, että kaksistaan ei viitsi mitään megapöperöitä tehdä, kun pitää sitten ns. väkisin syödä. Kai niitä kilojakin varoo....Mutta joskus on kyllä kiva majoittua tunneiksi keittiöön ja leipoa pullaa. Ne on sitten taivaallisia kylmän maidon kanssa!

Mutta nyt sinne lenkille, päivänjatkoja tytsyt!

Heipsan!
Mä justiinsa eilen leivoin porkkanasämpylöitä, viimeksi muutama viikko sitten, mutta kävi hieman vanhanaikaisesti: sämpylät näyttivät enemmän ruisleiviltä! =D Mä leivon sämpylöitä n. kerran kuussa, joskus harvoin pyöräytän jonkun piirakan ja pullaa ehkä 2 krt vuodessa. Joulutortut ja piparit teen kyllä aina, mutta taikinat niihin ostan kaupasta.

Hitsiläinen, niinhän siinä kävi, että yksi kaveri soitteli ja kyseli iltaa istumaan (ihan kaksin; tyttöjen juttuja) mietin tässä, että jaksanko raahautua naapurikunnan Alkoon, meillä täällä kun sellaista ylellisyyttä ei ole. Vai tyydynkö pelkkään sidukkaan... Päädyttiin siihen, että mennään mun anopin luo, kun he ovat vkl:n pois kotoa ja kisut ""kaipaa"" seuraa. Ehkä kuitenkin niin päin, että me kaivataan niiden vipeltäjien hassuja tempauksia, kamu on varsinainen kissafriikki. :)

Piritta, mä asun Satakunnan ja Varsinais-Suomen rajamailla, pienessä ""kyläpahasessa"". Olen kotoisin Pohjanmaalta, mutta muutettiin äidin kanssa tänne jo 22 v. sitten. Mutta pohojalaanen tunnen täkäläästen joukos olevani. =)
Ja Piritta, kiitos vinkistä sulle: kohta heiluu pölyrätti meillä!! :))

Lauantaita tytöt!
Tulipa sitten vedettyä aika kunnolla eilen, baarireissuhan siitä sitten kehkeytyi. Ja juuri illalla vielä täällä sanoin, miten ei vanhat jaksa! :) No, ihan kivaa oli, mutta tänään on ollut kyllä ihan lepopäivä. Mies haki äsken pitsat, nam. Nyt alkaa elämä pikku hiljaa voittaa. Vähän huono olo on kyllä edelleen.

Tosiaan minnekäs se Liinakin on sitten hävinnyt? Aniliinikos se oli tehnyt selvitystyötä Liinan viimeisestä kirjoituksesta? Tulee kyllä aina väistämättä mieleen, että onko jotain sattunut, jos joku häviää pitkäksi aikaa linjoilta! Täällähän alkaa siis tietyllä tapaa ""kiintyä"" ihmisiin.

Kp 21. Kyllä sitä vähän kuulostelee, josko jotain ""oireita"" alkaisi ilmaantua. Mullahan siis siinä plussakierrossa oireet tulivat tosi aikaisin. Eka oire taisi olla, kun 3 siiderin jälkeen ""krapula"" kesti iltaan asti ja sitten se pieni veritippa oli seuraava ja nämä jo viikko oviksesta. Toisaalta on kyllä tunne, että eihän se nyt niin helposti voi käydä, joten hirveästi ei uskoa ole. Oviksestakaan ei nyt ole kovasti varmuutta, kun en tikutellutkaan.

Mukavaa lauantai-illan jatkoa! Mä lähden nyt lenkille...

Heijaa Suvi, niin sitä pitää!!! Ja vielä nyt kun otat korjaavaa ja samanlainen reissu tänäkin iltana, niin sitä tuntee itsensä jo ihan teiniksi. Tosin se tunne taitaa haihtua aika pian, kun sitten taas se seuraava päivä koittaa.. =)

Mä kävin kamun kanssa hakemassa sen viinipullon, ei siiderikään huonoa missään nimessä ole, mutta en pysty sitä juomaan kuin muutaman. Mies oli ostanut lonkeroa sixpackin viime vkl:na ja sitä oli vielä jäljellä muutama pullo; löysin uuden makuelämyksen!! En ole sitten teinivuosien lonkkua juonut ja hyväähän tämä tuntuu olevan. Tästä se lähtee! :))

Sain muuten siivottua, Piritan vinkkaus laittoi mun persaukseen vauhtia. Thanks, koti ""kiiltää"" taas!!!

Mies meni vanhan kaverinsa luo roudaamaan jotain painavaa kaappia ja muutenkin muuttoavuksi. Mutkin oli sinne pyydetty, mutta niin myös paria muuta pariskuntaa ja heillä kaikilla on/on tulossa lapsia . No way, mua ei sinne olisi saanut repimälläkään. Mies kyllä kestää sellasen ryöpytyksen, mä täällä sillä aikaa naukkailen hyvällä omalla tunnolla ja odottelen juoruseuraa! :) Sen puolesta olisi tehnyt mieli mennä, kun talo johon miehen kaveri perheineen muutti, oli yhden nimekkään näyttelijän kotitalo ja hän on myös paikan päällä. Mutta en sitten kehdannut mennä sinne kuikuilemaan! ;)

Juu, mä sitä Liinaa ""metsästin"" enkä havainnut viestejä elokuun alun jälkeen. Toivottavasti syy on kuitenkin esim. se, että on kypsynyt meihin tai koko vauva-ajatukseen, eikä mitään kamalata ole sattunut. Tosiaan, Suvi, kyllä täällä äkkiä jotakin kaipaa, jos ei hetkeen kuulu, ollaan sen verran tiivis jengi. Tiitukin on viettänyt hiljaiseloa muutaman päivän ja raksahommatko Surun ovat uuvuttaneet...???
Halojata halloo!!!!!!!!!!

Mä muuten kerroin teistä mun hyvälle ystävälle ja kyllä yritti kaikin keinoin saada puristettua musta osoitteen, mutta enpäs kerro, en!! Kerroin vaan kuinka hyviä tyyppejä olette ja kuinka koukussa olen nimen omaan teidän seuraanne, en niinkään tähän palstaan. Jos teistä kaikki täältä häippäsisi, niin en mäkään täällä roikkuisi (häippäisyksi en katso loikkaamista odottajien puolelle, terve menoa sinne vaan, toivon mukaan perässä tullaan!). Eli kiitos kaunis taas teille, Tukihenkilöni!!
Nyt alkaa mennä lonkero hattuun, lopettelen, ennen kuin tulee liikaa ""tunnustuksia""! :D

Juu, eipä mene alas tippaakaan tänään. Teiniajat ovat siis auttamattomasti ohitse. ;) Toivottavasti Aniliinilla on hauska ilta!

Kävin muuten lueskelemassa tahkoojat 2 ketjua. Ekaa ketjua en löytänyt. Tekstit olivat viime vuoden lokakuulta. Mähän en silloin vielä ollut vakkarijäsen, lähinnä Kastehelmea kävin välillä moikkailemassa. Kamalaa kuitenkin kun melkein vuosi on jo siitä vierähtänyt ja tilanteet eivät ole toivottuun suuntaan vieläkään muuttuneet. Ketkähän meistä on vielä vuoden päästä täällä? Toivottavasti ei yksikään!!! Kohtahan on muuten ihan juhlan paikka, kun tahkoojat 100 käynnistyy. Surujuhla tietty ennemminkin.

Kiitos muuten vierailijalle hauskasta viestistä, mitä mies ei koskaan sano. Aika moni kohta piti kyllä harvinaisen hyvin paikkansa. Lisää vaan kivoja piristyksiä tähän tahkoojien armottomaan arkeen.

Nyt pitää kyllä lähteä nukkumattia katsomaan, eilinen verotti sen verran. Suvi vaikenee, mutta vain huomiseen!

Perjantaina oli niin hoppua töissä, että en tännekään ehtinyt. Samaa mieltä kuin Aniliini ja Suvi, että tulee aina mieleen, mitä onkaan tapahtunut, kun joku ""ilmoittamatta"" katoaa linjoilta. Eli kiintynyt olen minäkin teihin! Ainakin mulle vertaistuki on tässä asiassa tarpeen.

Aniliini, mullekin ottaa kovimmalle just kavereiden raskaudet, ei niinkään se vauvavaihe. Usein lähden vauvaperheen luota vain helpottuneena oman kotini rauhaan ja miehen kainaloon. MUTTA tottakai tässä suurin ja tärkein tavoite on se huutava sinappikone nyytti, jonka eteen tekisin kyllä kaikkeni...

Aivan ihana sää ulkona, tehdään miehen kanssa lähtöä pitkälle kävelylenkille. Ilma on sellainen syksyisen raikas. Eikös tää ole Keijun lempivuodenaika? Tämä osuus syksystä onkin aivan loistava.

Mullakin on viisas ja ihana anoppi, jonka kanssa esimerkiksi kesäisin mökillä ja marjametsässä puhun paljon ja niistä juttutuokioista nautin kovasti. (Olen ennenkin sanonut täälläkin, mutta olen anopilleni isosti kiitollinen siitä, että on kasvattanut pojastaan niin lempeän ja viisaan!) Oma äitini on kyllä myös läheinen, mutta ajattelee monista asioista niin toisin kuin minä, että yhteisen sävelen löytäminen ei aina ole ongelmatonta vaan oviakin on tullut paukuteltua ja huudettua puolin ja toisin. ;-( Mutta äiti on äiti eli tiedän hänen kyllä aina ajattelen vain mun parastani.

Entäs G:t? Ei olla Soneran asiakkaita missään muodossa.

Leivon satunnaisesti, se on kyllä tosi hauskaa. Meillä on siskon tytön kanssa tapana yhdessä leipoa, koska systeri ei ole jauhopeukalo ja olen luvannut opettaa tuon tytön leipomaan. Se on meidän yhteinen juttu. :-)

Ruokaa laitan enemmänkin. Eilenkin olin kyökissä puolen päivää, kun tein sushia. Se on about parasta mitä tiedän ja olin luvannut kestitä ystäviämme. Kyllä oli taas hyvää! Pitää sitäkin tankata varastoon nyt kun ei ole raskautettu.

) . ( kp:sta ei tietoa eikä onneksi tädistäkään, pitäisi siis alkaa/ei alkaa tiistaina tai keskiviikkona. Tuulettelen jo sitä, että luteelivaihe on pidempi kuin miesmuistiin! Tunnustan, että pöhkönä menin testaamaan Acon10:llä (eka kerta!) eilen aamulla ja todella tyylipuhdas nega, joten eipä ole toiveet korkealla, vaikka korkealta sitä kuitenkin lopulta tipahtaa.

Toivottavasti Kastis on jo paremmassa kuosissa. Hertalle ISOP, jos aihetta on. PQ Sari, Julia, Kata! Tai siis tasapuolisesti kaikille sitä tarvitseville.

Adios!

Nekulle pahoittelut negasta! Ei pidä kuitenkaan vielä ihan täysin luovuttaa! Mikäs on esim. sarin tilanne? Hertasta kuulemme vissiin vasta huomenissa? PQ vaan kovasti! Ja eikös Kastehelmelläkin ala olla kohta jännät paikat?

Mäkin tykkään syksystä. Ilma on raikas ja luonto muuttaa väriään. Kaikissa vuodenajoissa on ne hyvätkin puolensa. Pimeydestä en kamalasti tykkää, mutta nyt ei vielä ole hirveän aikaisin illalla pimeä. Lokakuu on sitten jo vähän toinen juttu, ennenkuin lumet tulevat maahan.

Tervehdys!

).( perjantaina olin ultrassa, ja ylläri oli munis kasvanut ihan megavauhtia, oli jo 18 mm ja laitettiin irrotuspiikki heti. Kotihommiksi meni sitten kun viikonloppu, tosin ei se sinänsä niin paha kun simpat ihan ok ollut ainakin aiemmin. Mutta mutta, eipä sitten loppu mennytkään ihan putkeen, saatiin jostain hirveä riita aikaiseksi eilen, ja se ylty ihan mahdottomaksi, ei siinä voinut seksiä ajatellakaan. Lähdettiin molemmat omille tahoillemme hoitamaan asian perisuomalaiseen tapaan armo kännillä..tänä aamuna sitten laitettiin heti simppoja liikkeelle, kaipa ne ehtii vielä.

Krapula siis vaivaa ja vähän on vielä sotatilan jälkeinen fiilis päällä..täytyy pitää kieli keskelle suuta..nyt lähdetään Nuuksioon ulkoilemaan kun on niin hieno sää!

Siis voi helvetti, mä kirjoitin tosi pitkän putken ja teksti katosi kun mun nakkisormet osui johonkin.. Voi kiesus.. Ei muuta kuin alusta. Olihan sekin kokemus.

Kiitos voinnin kyselyistä. Vointi on pissiksen osalta parempi, mutta muuten hieman krapulainen. Tuli eksyttyä eilen baariin. Oli ihan hauskaa. Paikalle tuli miehen lapsuudenystävä, nainen, joka kertoi pari minuuttia omasta elämästään. Sitten laittoi käden mun vatsalle ja kysyi, että ""koskas teille tulee perheenlisäystä"". Vastasin, että ""ei koskaan"".

Asiaa ei vatvottu siinä sen enempää mutta kotona tokaisin miehelle, että musta on tyhmää, kun ihmiset kysyvät tuollaista. Mies sanoi, että eihän se toinen voi tietää. No, siinäpä se, mun pointti on just se, että kun ei voi tietää, niin ei kannata kysyä. Toisekseen, miten joku mulle täysin ventovieras voi olettaa, että hän saa koskea muhun tai kysellä mun elämästä mitään henkilökohtaista? Miten se asia hänelle kuuluu? Haloo.. Mulla meni täysin hermo mieheen, jonka mielestä on sama kysytäänkö että koska tulee lapsia vai koska menette naimisiin. No, eihän se ole sama - naimisiin menon voi (useimmiten :)) itse päättää, lasten saamisen ei. Ok, moni vain jättää ehkäisyn pois ja naps, mutta ei kaikki. Ja jos vähänkin seuraa lehtiä tai keskusteluja yleensä missä tahansa mediassa, kaikki tietää, että lapsettomuus on koko ajan kasvava ongelma. Mulle on ihan sama, jos joku kysyy multa henkilökohtaisesti tota, mä en siitä hajoa, mutta koska olen lukenut niin paljon juttuja, jossa noi kommentit ovat sattuneet niin huonoon saumaan, että se hajottaa sitä naista. Itse jätän siis kysymättä. Koska mies oli änkyrässä ja mäkin snadeissa, saatiin siitä kunnon riita aikaiseksi (voi hesus mikä syy!). Mieheltä rupesi tulemaan kommenttia, kuinka epäystävällinen ja tyly mä olen hänen isää ja siskoa kohtaan. Tietääkseni en ole ollut koskaan, saatan olla vain asiallinen (en siis hirveän innostunut) sillä mulla ei aina hermo kestä niin yksinkertaisia ihmisiä. Ja sitten tuli kaikkea muutakin, joista iso osa oli musta ihan asiatonta. Mä en oikein pidä siitä ""mika muranen"" -efektistä, että haudotaan kaikki paska sisälle, juodaan kännit, pöllitään rynkky ja ammutaan kaikkea mikä liikkuu. Tekisi ihan hyvää puhua vähän useammin.
Mies oli sitten aamulla ihan surkea, itkusteli omaa tyhmyyttään. Kyllä mä itse asiassa loppuillasta baarissa katsoin, että jaa, nyt menee tiukkaa eli klo 04 on rähinää tiedossa - se kun ei sille sovi. Ah, ja olinpa taas valitettavan oikeassa. Harmi, että olin itse niin tyhmä, että lähdin siihen mukaan. Nyt se lähti p-kuvauksiin ja elättelen toivoa, että se voisi olla paremmalla tuulella kun sieltä tulee. Mä kun en jaksa murjottaa. Ja kai mussa joku ""vika"" on muutenkin, sillä mä en koe noiden jälkeen niin hirveää omakohtaista katumusta. Toisaalta, mä en kyllä hirveästi ladellutkaan hänelle mitään. Typeriä riitoja siis. Selvisi myös, että mies kokee, että tämän homman hitaus on hänestä kiinni. Ja on siitä aika rikki. Tästäkään ei ole tullut koskaan aikaisemmin oikein mitään miehen suusta, on vain ollut ihan sama, tai siis sen kuvan mä olen saanut. Mulla ei ole vielä sitä kristallipalloa enkä osaa lukea ajatuksia. Oppisi puhumaan vähän enemmän.

Toisekseen, parinkin lääkärin suusta on kuultu, että se aines riittää kyllä naisen raskaaksi saamisen. Ei vain riitä muhun, kun mä olen ""vähän"" hankala :)

Suvi, valitettavasti mun osalta ei ole mitään jännättävää. Ei ole ennen kuin olisi ivf-tuoresiirron jälkeen siirretty 1 tai 2 alkiota. Siis, että olisin varma, että siellä voisi olla elämää. Sitä ennen jännitykset ovat nada, zero, ei mitään. Helpompaa tämä on kuitenkin näin. Ei tarvitse aina odottaa. Nyt vain jännäilen, että miten kierto toimii :) Ja jos/kun ei toimi, missä vika.

Ja tämä kierto on siis selvä. Vasemmalla puolella on selvästi jotain häikkää, sillä tämä kierto on toissakierron toisinto. Kp24 eteenpäin tulee vähän ruskeaa tuhrua eikä ihan selviä ovisoireitakaan ollut. Ovis kyllä varmaan oli (lämmöt, tissikipu, limat) mutta jostain syystä keltarauhanen ei oikein toimi. Oikean puolen systeemit ovat hirveän paljon helpommat, selvä ovis ja kierto ilman tiputteluja. Ensi kierrossa pääsen sitten lekuriin, toivottavasti mitään ihmeellistä ei löydy muniksesta. Ja niin, voihan tämä johtua kilpparistakin, mutta olisi tosi outoa, että kilppari vaikuttaisi vain toiseen munasarjaan (en siis itse usko siihen).

Kilpparista luin sen verran, että tsh:n kuuluisi olla 0,400 - 4,000. Mulla se oli 5,700. Kun arvo on 5-10, voidaan tilannetta vain seurailla, jos oireita ei ole. Mulla on (väsy, ihon kuivuminen otsasta, totaali kiinnostuksen menettäminen), joten siksi mulla aloitetaan se lääkitys. Moni voi parhaiten kun arvo on jossain 2-2,5 kohdilla, eli onhan tässä matkaa. Pari kk saattaa kulua - silloin onkin uusi verikoe. Mutta.. tilanne voisi siis olla huonompikin.

Vitsi te naiset olette reippaita. Ulkoilua, siivousta, leivontaa jne. Voi kun joku energiapyyhkäys kävisi meilläkin :) Mä olen aikaansaamaton lapamato, mutta toivottavasti ton kilpparin korjautumisen myötä jaksaisin taas tehdä muutakin kuin pakolliset jutut. Olen oikeasti ollut loppukesän - alkusyksyn täysin aikaansaamaton, huh! Jos reippausaste ei yhtään nouse 2 kk:n kuluessa, joudun myöntämään vain olevani laiska p*ska. Auts!

Leivonnasta.. Leivon tosi harvoin kun mies ei pidä juuri makeasta. Jäisi liikaa itselle syötäväksi. Mutta onhan mokkapalat, mustikka- ja omenapiirakka hyviä. Mies pitää suolaisista piiraista, mutta harvoin niitäkään tulee tehtyä. Eihän tuo mies ole koskaan kotonakaan, joten hukkaan menisivät.

Julialta pitikin kysyä, että minkälainen oli miehen osuus tällä kertaa? Näkyikö tupakoinnin lopettaminen edelleen parantuneina tuloksina?

Katalle myös PQ! Eihän se munis välttämättä ole vielä irronnut, 18mm saattaa kasvaa vielä 2-3:kin päivää :)

Voi hitsi Kastehelmi, mikäs kumma välien selvittelykausi nyt on menossa? Toivottavasti mies palaa paremmalla päällä takaisin, ei ole tosiaan kivaa mököttää. Mä en myöskään jaksa pitkään. Mies on siinä parempi. Yleensä mä sitten sovittelen, vaikka toisessa oliskin vika, koska en jaksa sitä painostavaa ilmapiiriä!

Mä en todella tiedä, mitä oikein ajattelisin tällä hetkellä. Pelottaa, että jos liikaa odotan, petyn taas pahasti. Toisaalta en kyllä edes usko tärppiin, joten se siitä! Mua vaan vähän rassaa alkaa alusta taas tämä kierre. Ja toiveet olis tosiaan, että ei tarvitsis lähteä mihinkään apuihin. No, onhan tässä tammikuulle asti aikaa... Voi tosiaan olla, et annan olla sitten koko homman, jollei tärppiä tule. Saas nyt sit nähdä. Et tämmöistä pientä epätoivon virettä taas ilmassa. No viikon päästä asia on tästä kierrosta viimeistään selvä. Viimeksihän taisin testailla jo kp 26 ekan haamun? Enhän mä malta kuitenkaan olla testailematta ja sittenpähän sen taas tietää, eikä tarvitse päiväkausia hermoilla, onko vai ei!

Mä taisin ilmaista itseäni epäselvästi. Siis mä en mökötä koskaan, mutta mies joskus - ja usein silloin kun on itseensä pettynyt. Toi meidän riitahan oli ihan naurettava, eikä sitä olisi syntynyt, jos ei oltaisi oltu humalassa. Tai jos mä en olisi antanut itseni provosoitua. Mutta, tehty mikä tehty. Mä olen homman kanssa ihan sinut, sillä tiedän itse, etten ole ollut töykeä tai epäystävällinen miehen isälle ja/tai siskolle, joten mua ei hirveästi tuollaiset ""pakko sanoa jotain paskaa"" -jutut paina. Olen varmaan aika kylmä emäntä, ainakin joskus :)

Periaatteessahan meilläkin olisi varmaan kaikki mahdollista, mutta koska tulosta ei ole tulut ennenkään, ei sitä tule nytkään. Tämä loppukesästä alkanut joka toisen kierron tiputtelukin on merkki, että peli on selvä. Nyt vain odotellaan, että kunnon vuoto käynnistyy ja ei muuta kuin uutta kiertoa kohti. Itse asiassa tässä on muutama etappi, mitä odottelen: 1) lekurikäynti kuun lopussa, 2) kilppariarvojen paraneminen ja 3) ensikäynti aika vuoden lopussa. Toiveet, että ivf-hoitojen kautta voisi tulla tulosta, ovat siis olemassa. Luomuna ei, en jaksa enää kiusata itseäni asialla. Tämä on siis mun selviytymiskeino, hyvä että muut ovat optimistisempia :)

Kastehelmi, mä todella toivon, et sä olisit joskus väärässä kroppasi suhteen! :) Meilläkin tosiaan meni 1 v 3 kk, ja sitten vasta tärppäsi. Mitään selitystä ei ole, miksi se ei tapahtunut aiemmin ja sitten kuitenkin tapahtui. Stressillä ja muillakin huolilla on varmasti osuus. Ainakin omalla kohdalla stressin helpotettua töistä ja opinnoista, tärppi tuli. Nyt on taas ollut kiitettävästi kaikenlaista, joten en jaksa uskoa, että olisi onnistunut. Ja sitä paitsi mullahan ei nyt jatkossa edes joka kuukausi ole mahdollista tulla raskaaksi. Josko nyt sitten oli ns. väärä puoli toiminnassa, koska ihmeempiä ovisoireita en tuntenut. Edellisessä taas tunsin, mutta silloin ei voinut yrittää.

Heipsan pitkästä aikaa. EN Minä teitä oo unohtanu. Joka päivän oon viestit lukenu. Mutta en oo vaan jaksanu kirjoitella, kun on vallan masentunu tähän kun ei tärppää sittten millään. Aniliini oli käyny kaivamassa vanhoja viestejä ja tosiaan rallileskenä oltiin ja mies sen jälkeen yltiö aktiivinen kammarissa, mutta tulosta ei tullu eikä nyt seuraavalla kierroksellakaan vaikka se hieman jo venähti, mutta outo oli viimeisin vuoto, yleensä kun tulee niitä hyytymiä sun muita veren mukana niin nyt ei tullu kuin kirkasta verta ja normaalia vähemmän. Niinpä sitten päätin tilata tikut tähän kieroon ja ens viikolla testaillaan niitä. Ajattelin pari kuukautta katella oviksen kehitystä ja sitten jos ei oo tapahtunu mitään nii otetaan vuoden vaihteessa yhteys lekuriin vihdoin ja viimein. Tää sovittiin ukkelin kanssa, se kun on tosiaan sitä mieltä että luomuna onnistuu. Johan tässä on menossa 17. yrityskierros, mutta siitä voi vähentää ainaskiin 6.kiertoo pois uinuvien johdinten takia.
Niin ja nyt oon aloittanu neljän viikon dieetin, jonka avulla vois saada nuo kilomäärät normaalipainoon eikä vähän yli. Niinhän ne sanoo, että hienoinen painonpudotus voi auttaa raskautumiseen. Onhan tässä kaikki mahdollinen yritettävä ;) Yrittänyttä ei laiteta...
Täähän on nyt vallan (.) juttuja, mutta jatkossa jutellaan taas sitten muita juttuja..
Että semmosta, tää tyttö lähtee hiusten värjäykseen vessan puolelle.

Kiva kuulla sinusta Liina! Olimmekin jo huolissamme täällä. Samanlaista alavirettä täällä tuntuu olevan vähän jokaisella, joten joukkoon mukaan vaan ja yritetäänhän piristää toisiamme!

Sunnuntaita!
Ja kivaa Liina, että olet jälleen kehissä! Täällä on kyllä lähes jokaisella ajoittain samat fiilikset, mutta jotenkin täällä kun saa vapaasti ""riehua"", tuntuu taas paremmalta.

Tuttavat lähti juuri. Visiitti oli suht lyhyt, kun heillä on sellainen sähäkkä kaksivuotias, joka ei sitten kovin kauaa jaksa näitä aikuisten juttuja. Mutta kiva oli kun kävivät, asuvat Espoon ""perukoilla"", joten nähdään aika harvoin. Mutta sainpa syyn leipoa, heh.

Koomista, että täällä elellään h-hetkeä, mutta seksistä ei ole tietoakaan. Mies saapui vasta aamuyöstä kotiin, kun seminaari jatkui tietty ravintolaan asti. Niinpä niin. Kaipa tänään pitää ehdotella....Vaikka en iloiseen uutiseen jaksa uskoa, harmittaisi silti, jos ei edes yritetä..Vituttaa vaan jotenkin, kun mies tekee tosi harvoin aloitetta, ja mä en viitsisi aina olla se aktiivisin osapuoli. Mutta niinhän se on aina ollut, eli ei mikään uusi asia. Hitto, miksi sitä babea ei tehty joskus 8 vuotta sitten, kun ei muuta tehtykään kuin maattiin sängyssä! =))) Perskules...

Voi naiset, kärhämät miehen kanssa on kyllä kurjia. Onneksi Kata saitten silti simosiittiötä uimakierrokselle, kyllä arvon herrat silti ehtivät vielä pelipaikalle. Mun mies on kyllä niin hajalla, jos me joskus riidellään, ettei kyllä sen vuoksi riitaa saada edes aikaiseksi. Menee jotenkin ihan lukkoon ja paniikkiin. Eipä riidan aiheita olekaan juuri, lähinnä kämisen kotitöiden tekemättömyydesta tai vastaavasta.
Siksi vauvajutuista en hirveesti viitsisi puhua, koska alkaa pikkuhiljaa olla itsellekin vaikea asia, ja kun keskustellaan, alkaa varmasti itkukin samalla ja sitten mies on ihan rikki.

Upea keli kyllä jälleen tänään. Tehtiin sellainen parin tunnin reippailu ja oli huisin lämmin. Käytiin katsomassa tuttujen kotia, täysin keskeneräinen omakotitalo (siis itse rakentama), mutta muuttivat silti kolmen lapsen kanssa, kun myivät edellisen asunnon. Hui, tuntui kyllä järkyn suurelta urakalta, ja onhan se sitä. Kaikki levällään ja yksi kerros täysin vaiheessa.

Pitäisi tehdä vähän töitäkin, kun kiireellisiä juttuja meneillään. Äh, kun ei jaksaisi. Hirvee turvotus päällä ja muutenkin sattuu armotta kylkiin ja niin kutsuttuihin vatsalihaksiin (ai jaa, että missä?), kun kävin pitkästä aikaa pilateksessa. Kun yskäsee, tekee mieli kiljua kivusta.

Mukavaa illanjatkoa naiset! Ja maanantaina toivottelen jo valmiiksi, en linjoille ehdi kuin joskus illalla... :)

Liina, todellakin kiva kuulla susta! Sekaan vaan tähän tunteiden vuoristorataan. Vertaistuki, paras tuki. :-)

Piritta, sä aina kuulostat niin tervehenkiseltä tän projektin suhteen ja jaksat tsempata meitä muita ja elät aina nauttien niin ""täyttä elämää"", että mä vasta parista viime viestistäsi havahduin siihen, että tämä on sullekin kipeä asia. Äh, anteeksi tätä on vaikea selittää tekstitse. Koitahan saada mies kellistettyä ja simot liikenteeseen, jotta on edes ne teoreettiset mahkut. Kun me jokainen tosiaan tiedetään, että kuukausikin voi olla pii-iitkä aika. Tsemppiä.

Öö, nolottaa tunnustaa, mutta juon täällä yksinäni kuoharia...ja syön popcornia. Mielenkiintoinen yhdistelmä ja mielenkiintoinen ajankohta... No, kun eilisestä jäi pulloon ja otan vain lasillisen. Pitää repiä elämänlaatua pienistä iloista. Mies on leffassa kaverinsa kanssa.

Moikka moikka! Töistä kirjoittelen, kotona on lakannut netti pelittämästä. Joka päivä olen yrittänyt joskos jo toimisi, mutta aika hiljaista. Tie on revitty talon vierestä jotain putkihommaa varten auki, liekö katkaisseet jonkin oleellisen kaapelin. Mene ja tiedä. Rauhallinen yö töissä pitkästä aikaa. Mukava päivittää teikäläisten kuulumiset!

Taloakin on tietty rakennettu, ihan nokko. Jopa niin paljon, ettei sitten juuri muuta ole ehditty tehdäkään.

).( Eipä erikoista. Menkat selätetty. Tällä kertaa vuotoa oli edeltävän tuhrun kanssa 12 päivää... Hip hurraa, kaksi päivää vähemmän kuin viime kierrossa (sympatiseeraavat terveiset Hertalle!). Mulla on kanssa gyne ensi keskiviikkona. Silloin siis kp17.

Kastiksella on näköjään omadiagnosointi osunut ja uponnut taas... Ptäisköhän sulla oikeasti vaihtaa alaa lääketieteen puolelle ;-) Toivottavasti oikea droppiannos löytyy vaivattomasti.

Julialle hirmuisesti peukkuja!!! Ja Katalle sitten heti perään! Toivottavasti alkaa tulla iloisia uutisia pitkästä aikaa.

Kohtalaista matalapainetta on tosiaan havaittavissa tahkoojattarien joukossa. Korkeapainetta odotellessa. Liinalle teretuloa takaisin.

Mikä Nekku sulla on kp? Meinaan kun testasit jo... Ai niin, gyne taisi ennustaa sulle ovista 30. tai 31. päivä. Hmm. Voisko olla liian aikaista testata edes Aconin kympillä...?

Täytyyy tehdä töitä välillä...

Huomenia kaikille!

Reissusta ollaan palattu Jyväskylän suunnalta, kivaa oli ja mökkikin oli mukavan kodikas.

Täällä oli taas tullut paljon keskustelua, sitten perjantain iltapäivän jälkeen. Luin eilen kaikki keskustelut läpi.

Vapaajanvietosta oli ainakin puhuttu, me yleensä käydään syömässä, leffassa tms, tai sitten ollaan ihan kotosalla tai kavereiden kanssa, omakotitalossa kun asumme niin sillä saralla ei ole vapaa-ajan ongelmia, aina olis jotain tehtävää.

Menkat alko eilen oli sitten kp 28, sitten edellisen 37 jälkeen, muuten ollut 29-31.

Mies on muuten just kiikuttamassa simppoja stadiin:=)!! Jäi aamulla vemppailee kotiin. Tulosta odotellaan sit n 2 viikon päästä.

Pikaisesti huomenet ja tarmokasta maanantaita (NOT!) ;)

Kastehelmi, inssipäivän simppa-arvot olivat yhtä hyviä kuin viimeksikin, tarkkoja lukuja en nyt tietenkään muista. Pieni ero oli siinä mitä pesun jälkeen jäi, inasen vähemmän priimoja kuin viimeks. Lääkäri totesi sperman olevan suht hyvää ja että todellakin voi sanoa, että tupakointi on meillä ollut se suurin ongelma. (Niin, jos mun sisuskalut on ok, ultrassakaan kun ei kaikkea nähdä.)

Huomenta!

Riidat on kyllä juu tosi raskaita, meillä mies on temperamentiltään ihan eri leveliä meikäläisen kanssa, mutta onnistuu lietsomaan mutkin mukaan älyttömään huutoon ja tavaroiden heittelyyn kun sille päälle saattuu.

Anger managementia tarvittaisiin ukkokullalle kyllä, mutta muuten kun on niin sopiva mies mulle niin olen (ainakin vielä) kestänyt satunnaiset raivonpurkamiset (jotka ovat siis sanallisia vain). Ikävintä on vaan se että mies on kun höyryjuna kun vauhtiin pääsee eikä pysty laittamaan pistettä huutamiselle ollenkaan saman päivän puolella. Pitäis olla niin iso talo että vois muuttaa eri siipeen päiväksi..
Toivottavasti Kastis teilläkin rauha maassa jo?

Yhteen kertaan jäi simppojen laitto tosiaan, että toivotaan josko siellä nyt treffailtaisiin ahkerasti.. Ensi kerralla sitten toivottavasti voidaan taas tehdä inssi, jotenkin luotan enemmän siihen, voihan se olla just siitä pienestä lisästä kiinni se onnistuminen.

Liinasta oli hauska kuulla, kirjoittele nyt ihmeessä tuntojasi välillä!

Mä olen ihan pihalla vielä työnteosta, eikä nappais yhtään (kumma juttu!)..siksipä en ole tässä vielä mitään saanut aikaiseksikaan. Mutta sallittakoon se maanantaiaamuna..

Kai mun pitäisi siirtyä lääkäriksi, sillä meidän työterveyslääkäristä ei ole ainakaan mihinkään. Viime viikolla pyysi soittamaan päivänä, jolloin on pois (onneksi soitin aikaisemmin) jne. Nyt mun piti käydällä aamulla verikokeessa + pissalla. Oletin, että pissa on samanlainen kuin viimeksi eli ei tarvitse pidätellä, kun mitään ei sanottu. No, olisipa pitänyt. Ei muuta kuin iltapäivällä uusiksi. Samoin mun piti saada se thyroxin-resepti. Sitäpä ei ollut. Jätin vähän noottia. V*tuttaa, kun joka asia pitää aina itse hoitaa ja varmistaa sataan kertaan. Kysyin sieltä labrasta, että joko siellä on mun 8 vkon päähän olevan kilppari-kontrolli. Eipä ollut. Pitää pyytää siihenkin lähete vielä kerran. Ja kun menen, ei sitä varmaan ole :( Hoh hoijaa.. No, crp oli alle 10 eli normaali, tauti siis varmaan suurimmaksi osaksi selätetty.

Kiva kuulla Liinasta sekä myös Surusta!

Julia, hyvä että simpat senkuin porskuttavat. Kyllä se tupakka on sitten myrkkyä :)

Ja tosiaan, on meillä rauha maassa. Mä en ole pitkävihainen vaan äkkivihainen, eli hihat palaa hetkessä sitten kun ovat palaakseen, mutta hetken päästä olen taas ok. Mies on vähän vaisu, kun sitä nolottaa niin kovasti oma käytöksensä. Illan sovintoseksi kyllä kuittaa mun osalta riidan ainakin menneen talven lumeksi. Tissitkin oli niin kipeät, että piti pitää käsin kiinni ja jokainen hiplaisu teki kipeää. Kyllä näitä normaaleja hormonaalisia juttuja voisi tulla vähän vähemmän, kun ei ole raskaana.

(.) Tuhrua, ruskeaa sellaista, tuli kp24 mutta ei sen jälkeen. Nyt kun asiasta mainitsin, niin varmaan taas alkaa..