Tahkoojat 128

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa! Pääsin vasta nyt koneelle ja nyt onkin sitten hätä! Gyne oli taas joku uus, enkä tiedä hänen ammattitaidostaan mitään! Ultrassa näkyi 7,5 mm, kolmikerroksinen? hyvä limis, mutta mutta isompia munarakkuloita oli VIISI! Yksi 14 mm ja ilmeisesti muut n. 1 cm. Lääkäri ei kovin tarkasti kertonut. Sanoi kuitenkin, ettei liikastimulointia ole??? Kysyin, että voiko ne kaikki sitten hedelmöittyä, ja hän vastasi, että onhan se aika epätodennäköistä. Kuitenkin sitten vain sanoi, että sitten sen vaan näkee, monta niistä hedelmöittyy! APUA!

Miehelle en edes meinannut uskaltaa kertoa ja nyt en tiedä uskaltaako tässä toimia ollenkaan. En mä nyt sentään viittä haluaisi, ihan yksi vaan riittäisi ja kaksikin vielä menisi, mutta enempi on kyllä jo katastrofi meidän tilanteessamme. Kertokaahan nyt äkkiä, mitä mun pitäis tehdä, jos täällä nyt enää ketään on lukemassa. Ja jos joku tietäväinen muukin kuin tahkooja osaa vastata, niin kiitän kovasti! Lievä paniikki nimittäin on!

Kiitos Suvi tsemppauksesta, veikken itse meinaa kyllä vielä uskoa ollenkaan, että se haamuviiva vois jotain tarkoittaa...

Tosta sun tilanteesta sitten... Joo...Aikas panokset. Varsinaista tietoa ei kyllä mulla asiasta ole, mut mun mielestä ei ole mahdotonta että ne kaikki irtois sieltä. Tosin voi olla, että vain tuo yksi isoin sieltä liikkeelle lähtee. Etkös sä kuitenkin ole ovuloinut ihan ilman Clomejakin?
Mulla kans vähän jänskättää, et jos nyt tosiaan jotain on sit aluillaan, niin montkas heittiä lienee?! Mullehan ei mitään seurantaa tehty. Oviskivut tuntu molemmin puolin. Varhaisultraa odotellessa, jos tällä kertaa sinne asti edes pääsis...

Lämmintä viikonloppua :).

Suvi, vaikuttaisi siltä, että yksi follikkeli on ""valikoitunut"" johtavaksi follikkeliksi, koska se on muita isompi, ja jatkanee kasvuaan siten, että se säilyy suurempana kuin muut. Kun se on tarpeeksi suuri, todennäköisesti vain se irtoaa, ja pienemmät eivät, vaan""kuihtuvat"" sitten omia aikojaan pois. Jos nyt olisi näkynyt 2 tai 3 samankokoista follikkelia, ne kaikki saattaisivat kasvaa samaan tahtiin ja irrota samaan aikaan, mutta tässä tapauksessa uskoisin, että vain tämä suurin irtoaa. Tämä näkemys perustuu netistä lukemaani, lääkäriltä kuulemaani ja omiin kokemuksiini hoitojen aikana (minulle on tehty ovulaation induktioita Gonal-F:llä).

Kiitos ulkopuoliselle kommentista! Ymmärsin kyllä lekurin puheista, että kaikki viisi ovat mahdollisia irtoajia! Niiden lisäksi oli vielä pieniä. Mutta on kai se aika mahdotonta viitoset saada, joten ei kai tässä niin suurta hätää ole? Kaksosia on tosin suvussa molemmin puolin, että ei liene mahdotonta useampaa saada kerralla! Ja kaipa se sitten niin on tarkoitettu, jos niin käy.

Sunny, peukut on sulle kovasti pystyssä! Testaile parin päivän päästä uudestaan. Hormonin määrähän kaksinkertaistuu parin päivän välein, joten silloin pitäisi kyllä olla jo selkeä plussa! Onnea matkaan ja toivottavasti täältä tultaisiin perässä parin viikon päästä!

Eipä sitä haamua sitten pitkään tarvinut ihmetellä. Aamulla alko menkkakivut voimistuun ja melkein samantien alko vuotokin. Se oli sitten kuitenkin varhainen keskenmeno. Se siitä sitten taas :(.

Jos positiivisia asioita yrittää hakea, niin eka Clomikierto tuotti ovulaation ja jopa raskauden, vaikka kesken menikin. Toivoa siis on. Maanantaina sitten taas Clomeja napaan.

Sulle nyt kovasti onnea matkaan, että eka Clomikierto antais toivottua vastinetta.

Pikaiset kuulumiset täältä.

Valitettavan hyvin sitä jo tuntee oman kroppansa, niin kuin Kastehelmi ikään. Eli tänään kp 1 ihan niin kuin viikkon alussa ennustinkin ja kierroksi tuli 29. Sama mikä on ollut muutaman kierron nyt. Mälsää kun osaa ennustaa tässä asiassa. Olisin niin mielelläni ollut väärässä.

Mutta onneksi aurinko paistaa. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille.

Ja tervetuloa uusille, kun olen taitanut unohtaa tervetuliaiset toivottaa!

Voi harmitus Sunny! Toisaalta on kuitenkin hyvä, että keskenmenokin sattuu hyvin aikaisessa vaiheessa, jos on sattuakseen. Ikävämpi on, jos on vauvan tuloon valmistautunut jo useamman viikon ajan ja sitten käy huonosti! Tsemppiä ja uutta yritystä vaan kehiin!

Sanelmalle isopit! Mälsää!

Mä en nyt taida saada keneltäkään tahkoojalta vastausta pulmaani? Eipä ole vielä oviskaan. Kp 14/29-31 ja haaleaa viivaa edelleen näytti. Limoja kyllä on jo havaittavissa, joten eiköhän se huomenna jo pärähdä? Eli ovis taitaa olla ihan normaaliaikaan, vaikka Clomit olivatkin käytössä.

Onpas ihanan kesäinen päivä! En vain ole vielä oikein päässyt ulkoilemaan, mutta josko sitä nyt häippäsis. Leppoisaa lauantain jatkoa kaikille!

Moi Suvi,

tulin lueskelemaan juttuja, ja kommentoin nyt oman luuloni pohjalta tuota probleemaasi. Mulla oli yhdessä clomikierrossa (siinä, missä tuli tärppi) vähän samantyyppinen tilanne. Se on kai aika tavallista. Noista pienemmistä osa voi jäädä pieniksi ja osa kasvaa. Ehkä gynesi tarkoitti sitä, että mikä tahansa rakkuloista voi irrota eikä sitä, että ne voivat kaikki irrota yhtä aikaa. Mulle gyne sanoi silloin, että kahdesta isommasta toinen on todennäköinen irtoaja (oli ehkä millin isompi toista), ja että niillä hiukan pienemmillä ei ole mitään ""jakoja"".

Monikkoraskaudet ovat melko harvinaisia, joten mielestäni pelkosi on turha. Kolmosia syntyy vain n. 10 vuodessa koko Suomessa, joten vitosraskaus olisi jo _todella_ epätodennäköinen.

Mun viestini on, että hommiin vaan :).

Kiitos Stella tiedoistasi! Aion kyllä ottaa vinkistäsi vaarin! ;) Lääkäri puheli vähän epäselvästi ja todellakin tokaisi, kun kysyin montako sieltä voisi tulla, että no sen näkee sitten! Eli ei hän kyllä osannut vastata irtoaako kaikki vai ei! Ja minähän olen tilastollinen harvinaisuus muutenkin, joten ei mikään ihme, vaikka sitten tulisi viitoset. :) Viime kesäinenkin tapahtuma on todella harvinainen, mutta minulle sekin vaan kävi! Joten kaikki on minulle mahdollista. Ja toki onhan ajateltava niinkin, että mieluummin sitten viisi kuin ei yhtään, joten kyllä tästä hommiin aletaan...

Ja jihuu, Siirapilla on tyttö! Kävin jo onnittelemassa toisella puolella!

HEIPPA!!! Pitkästä aikaa...
Tovi vierähtikin kun luin kuulumisenne. Odotin kovasti plussia mutta tsemppiä siis edelleen kaikille. Onhan täällä nyt kuitenkin taas uutta toivoa kun muutamilla on clomitkin käytössä. Suvin tilanne varsinkin jännittää kovasti kun noin monta rakkulaa on kehittynyt. PQ!
Ja Siirapilla on odotusten mukaisesti pieni peikkotyttö :) Ihanaa.
Säät on olleet täällä(kin) ihanat viesteistänne päätellen, hyvähyvä. Ja kaikki selvinneet vapustakin :-)

Eilen aamulla tosiaan kotiuduttiin 14 tunnin lennon jälkeen. Molempiin suuntiin oli välilasku Bangkokissa.
Nyt tulee sitten reissuselostus:
IHANA reissu, IHANA maa!! Voin suositella Singaporea todella lämpimästi erilaisena Aasian kohteena. Lähivuosina olemme reissanneet Kiinassa, sitä ennen Thaimaassa, molemmissa maissa useita kertoja eri kaupungeissa ja tämä paikka on totaalisen erilainen.
Singapore on lämmin (juu, 38 astetta parhaimmillaan, ilmankosteus 90% !!), turvallinen, KAUNIS, vehreä, helppo (julkinen liikenne etc) paikka. Ja ihanaa ruokaa!Saari on pieni, vain 23 km korkea ja 42 km leveä joten ikinä et ole kaukana. Vaikka mekin eksyttiin nja ajeltiin busseilla pysäkkien ohi, oli aina helppo löytää takaisin. Ihmiset ovat mielettömän ystävällisiä ja suurin osa puhuu lähes täydellistä englantia joten apua saat aina.
Sellainen suurkaupungin likaisuus ja meluisuus verrattuna esim. Bangkokiin puuttuu lähes kokonaan, jopa citystä. Puhumattakaan ""sisämaan"" upeista järvimaisemista ja aidosta sademetsästä jota on jätetty jäljelle kaiken raivaamisen jälkeen. Oli elämys!
Erilaiset kaupunginosat olivat kivoja, Varsinkin Chinatownissa viihdyimme pitkään. Sitten on intialainen ja arabi- kaupunginosa.
Niin, ja se steriilisuus on myytti, onhan siellä siistiä mutta kyllä roskia heitellään kadulle eikä poliisit kyttäile. Ainoa miinus on hintataso, huomattavasti kalliimpaa verrattuna muihin Aasian maihin (paitsi ehkä Japaniin?).

Sentosan saari Singaporen etelä""kärjessä"" on kaunis vaikka tietysti vähän feikki Indonesiasta tuotuine hiekkoineen muta mitäs siitä jos maisema miellyttää. Me jäätiin sinne säppin hillittömän rankkasateen (silloin kun satoi, vettä tuli todellakin kuin Esterin ahterista) ja ukkosen takia, ja juostiin ulkoilma baariin takaovesta, nautitiin kivat drinksut jos toisetkin ja mies jo kysyi huolissaan että onko näissä paljon alkomahoolia koska takaisinkin oli tarkoitus jossain vaiheessa päästä ilman laitamyötäistä.Saimme kuulla että joimme olutta ja sevenup:a. Baarimikolle nauru maittoi. *hävettää* :D

Malesian puolella kävimme myös. Rajan ylitys oli helppoa mutta kovin kauaa emme viihtyneet. Maa on huomattavasti vaarallisempi kuin Singapore ja laukkua saa todella pitää silmällä mm. huumeiden varalta (Singaporessa saa kuolemanrangaistuksen huumeiden salakuljetuksesta joten ei ole kiva selitellä..). Likaista, köyhää ja kaaosmaista, kerjäläisiä näkyi ihan hurjasti ja sairaudet ja vammat tekivät pahan mielen. Malesiahan on islaminuskoinen joten ero on SUURI.En halua olla rasisti mutta henk. koht en pidä kyseisen uskontosuunnan ihmistä noin yleisesti. Miehethän eivät juuri naista noteeraa muuta kuin synnytyskoneena, varsinkin nuoret naiset ovat huivipäisiä arkoja tapauksia, ihan säälitti. Saa olla onnellinen itsenäisenä, omista asioistaan päättävänä naisena.
Tulipa mieleen että Malesia on singaporelaisille vähän kuin Venäjä meille suomalaisille. Meitä jopa pidettiin vähän ""hulluina"" kun halusimme piipahtaa Malesiassa, mutta kerrankos sitä kun tuolla puolella maapalloa on.

Sorgen kauhean pitkä selostus. Olen vaan niin ihastuksissani ja mietin reissussa että eipä olisi tätä(kään) reissua tehty ison mahan/beben kanssa. Joten nautitaan sitten näistä asioista.
Ja menkat...juu alkoivat lentokoneessa takaisin tullessa ;) Kierrosta tuli 34 pv eli mun normaali kierto ennen lapaa. Jospa se pysyisi siinä. Kipuja ei ollut taaskaan, thank god! Olisi ollut kamalaa kärvistellä koneessa. Lennot menivät muutenkin superhyvin, nukuimme suurimman osan ajasta eikä mitään jet lagia ollut kumpaankaan suuntaan vaikka aikaero oli 5 tuntia. Huomenna sitten töihin...
16.5. on aika NKL:lle.

Hertta, en tiedä kyseisistä paratiisisaarista muuta kuin että ystäväni oli häämatkalla Malediiveilla. Biitsiä ja löhöämistä se taitaa vaan olla, hintataso kallis tietääkseni.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille! Piipahdan vielä onnittelemassa Siirappia.

Sunnuntaita.

Keijukainen, sulla tuntui olevan oikein loistava loma! Varsinkin ne sademetsät olisin halunnut nähdä! Olen itse lähdössä parin viikon päästä viikoksi Etelä-eurooppaan ja odottelen sitä jo kovin.

Suvi, toivottavasti sieltä ei nyt sentään viitosia ole tulossa. Ihmeen epämääräisesti lääkäri sulle jutteli. Miksi ihmeessä ne ei pysty selvästi kertomaan tälläisistä asioista. Musta tuo sentin kokoinen rakkula on aika pieni kuitenkin. Tai siis mulla on joskus isoimmat rakkulat ollett 11 mm, kun on ultrattu ja huomattu, ettei yksikään rakkula ole lähtenyt kehittymään.

Ostettiin kaverin kanssa tänään jäätelökiskalta tötteröt ja rupesi hymyilyttämään, kun huomasin valinneeni mintun.

Iltaa!
Tervetuloa Keijukainen kotosuomeen! Varmasti oli huippureissu ja varmasti sai ajatukset mukavasti tuulettua!

Jäätelöä on mennyt täälläkin. Tänään jopa kaksi. Pitäis pitää kuiteskin vähän tiukkaa linjaa, että saisi tuota vatsaa vähän pienenemään. ;) Tosin olen vastapainoksi kuntoillutkin, joten ei kai nyt pari jädeä haittaa.

(.) Ei edelleenkään ovisplussaa ja kp jo 15, höh. Ilmeisesti ovis ja kierto siirtyy vähäsen myöhemmäksi noiden Clomien ansiosta. Tosin eikös munis irtoa vasta, kun se on noin 20 mm? Perjantaina isoin oli 14, joten sen perusteella kyllä huomenna pitäis jo alkaa tapahtumaan, mutta tosiaan päivällä tikutin ja haalea oli viiva. Olen siis saanut turputella vielä tämän viikonlopun, mutta huomenna ajattelin yrittää sitä lakkoa taas kerran.

Näin muuten tänään vanhaa tuttua, joka samanikäinen ja hänellä kolme lasta. Pyyteli kovasti kylään, ei hirveästi nappais. Mä jotenkin välttelen nykyään kaikkia paikkoja, joissa joudun vauvojen tai pienten lasten kanssa tekemisiin. Ehkä asiat sitten muuttuisivat, jos olis itse edes raskaana, mut jotenkaan mä en vaan yksinkertaisesti jaksa kuunnella sitä höpinää, kun niillä lapsen omaavilla ei tunnu mitään muuta elämää olevankaan ja kaikki jutut liittyvät, miten meidän ville ja kalle tekevät sitä ja tätä ja osaavat sitä ja tätä ja seli seli ja vali vali.

Jos mä en koskaan sitä lasta saa, niin jos jotain mun annetaan toivoa, niin toivon, ettei tämä katkeruus saa yliotetta. Pakkohan sitä on lapsia kohdata tulevaisuudessa ja iloitakin niistä lähipiirin kanssa, mut ainakin just nyt mä olen kovin täynnä kaikkea vauvoihin liittyvää! Tuo kaverinikin sanoi, että niitä lapsia vaan tupsahtelee! Onhan se tosi kiva, että joillekin tupsahtelee. :( Niin ja oli myös kiva kuulla, miten sillä ja sillä on vauva. Joo, onnittelut vaan heillekin. Miksi ei mulla ole???

Kiva kuitenkin, että on jo kesä kovin lähellä ja siitähän me tyttäret nautitaan sydämien kyllyydestä! Ja viimeistään syksyllähän me kaikki sitten kasvattelemme niitä masuja! Eikö? ;)

Lueskelin vähän lisäinformaatiota. Felitaksen sivuilla sanottiin, että jos munarakkuloita on enemmän kuin kolme suositellaan ehkäisyn käyttöä monisikiöraskauden välttämiseksi. Hei apua nyt! Missä on Kastis ja tietopankki? Lapsettomuuspuoleltakaan en ole saanut mitään vastauksia. Lääkäri oli tosiaan aika nuori, enkä ole kovin vakuuttunut hänen ammattitaidostaan. Mutta toisaalta, kylvöt on kylvetty niin eihän tässä enää mitään voi. Jos nyt raskaus alkaisi, niin kyllä pikkuisen jännittää eka ultra!

Iltaa,
ja terveiset tyttöjen mökkireissulta. Oli ihanaa, kun kelit kerrankin suosivat. Ja hauskaa oli muutenkin.

Suvi, ota ihan iisisti. Niin kuin ulkosuomalainen sulle kirjoittikin, niin se yksi on johtofollikkeli ja muut ovat pieniä. Useimmiten se yksi jatkaa kasvua ja muut ""surkastuu"". Jos puhutaan useamman rakkulan ovulaatiosta, niin niiden pitäisi olla tasakoisia. Kun yksi irtoaa, ei muut enää irtoa myöhemmin ;) Jos pe rakkula oli 14 mm, niin ovis on vasta aika ""pitkän"" ajan päästä. Rakkula kasvaa n. 2 mm päivässä ja irtoaa n. 22-24 mm (joskus 20.) Eli perjantaista saattaisi siis mennä n. 5 vrk ovikseen. Mulla clomit aikaisti ovista (luomuna kp16, clomeilla kp14). Eikä sieltä siis ole montaa irtoamassa, koska muut olivat kasvussa jäljessä (tuossa vaiheessa 4mm jäljessä on jo paljon). Limis kuulosti hyvältä :)

Sunnylle pahoittelut varhaisesta km:stä.

Ja Keijukaiselle tervetuloa takaisin Suomeen. Reissu kuulosti ihanalta ja mieli tekee itselläkin. Tosin nyt kun oli noin loistokelit (siis ihan hellettä), hyvää seuraa, ruokaa ja juomaa, niin mieli on virkeä - ihan kuin lomalla olisi ollut.

Menkat on täällä nyt lusittu ja pitäisi miettiä, että mitä tästä eteenpäin. Pillerit ja kumit eivät kiinnosta, mutta jotain varmaan pitäisi keksiä. Toisaalta se tuntuu niin turhalta, kun ei tässä ennenkään ole raskaaksi tultu (ja viime kierrossa toimintaa erittäin runsaasti, mutta ei siltikään - joten mahdollisuudet kai aika olemattomat).

Ihanaa Kastehelmi, että vastasit! Kaipa mä sitten voin huokaista. Siis ne muut olivat n. 1 cm ja isoin sen 14 mm. Ja se lekuri ei ainakaan osannut sanoa, mikä niistä irtoaa eli on siis johtofollikkeli. Lääkäri ei myöskään sulkenut pois mahdollisuutta, että useampi voisi hedelmöittyä. En sitten tiedä! Viimeksi viitoset on syntyneet v77, joten ehkä meille ei niitä tule. :) Mä olen vain tällainen hätähousu ja kun mulla oli niin iso kynnys ylipäänsä aloittaa nuo lääkkeet, niin nyt vähän hirvittää. Kaksosia meillä on suvussa kummankin puolelta, joten siihen meillä on varmaan hyvät mahdollisuudet? :) No, katsotaan ja eihän sitä todellakaan tiedä, onnistuuko laisinkaan. Ja unohdin pyytää sen simppatestilähetteenkin, kun olin niin pyörällä päästä noista ultranäkymistä!

Niin.. siis 1 cm = 10mm. Ja kun yksi on tuossa vaiheessa jo 4 mm edellä (eli siis pari päivää), niin kyllä se on johtava. Mikä kp sulla olikaan ultran aikaan? Toi 14mm ei ole kyllä kovin iso, jos oviksen pitäisi olla lähellä. Mulla esim. yhdessä kierrossa (luomu) kp11 oli 12mm munis ja ovis oli sitten kp18.

Ei kannata mitään vitosia säikähtää, eikä noilla ""tuloksilla"" periaatteessa kaksosiakaan - jos ei nyt ihme tapahtuisi ja yksi kirisi isointa kiinni. Kun se yksi tosiaan irtoaa, niin vaikka joku toinen olisi 18mm, niin ei se sieltä enää irtoa. Munasarjoissa on muutenkin koko ajan rakkuloita eli useampi rakkula näkyvissä on ihan normaalia. Sulla kuitenkin vain 1 johtofollikkeli, eli asia olisi, jos olisi ollut esim. 3 x 14mm.

Ultra oli kp 13. Ja siis noiden viiden isomman lisäksi näkyi vielä pienempiä. No, oli miten oli, toivottavasti se yksi sitten nappais. Tosin se oli sillä torvettomalla puolella, mutta lääkäri sanoi myös siihen, että ei pidä ajatella, ettei siltä puolelta voisi mitään tapahtua. Mutta nyt tää lähtee nukkumaan ja lataamaan voimia ensi viikon huiskeita varten! Öitä ja mukavaa viikkoa sitten kaikille!

Suvi, kyllä niiden rakkuloiden olisi pitänyt olla kaikkien saman kokoisia, että jotain pelkoa monisiköraskaudesta olisi. Käsittämättömän outo lääkäri, kun ei selvästi asiaa sanonut. Mulla oli ekan clomikierron seurantaultrassa 5 saman kokoista ja sovittiin uusi ultra, jossa sitten todettiin, että yksi lähtenyt niistä kasvamaan isommaksi. Jatkossa mulla oli aina useampia, mutta ei saman kokoisia, eli jos on tuo 4 mm eroa, niin kyllä se musta jo kertoo, että puuhaan vaan!!!!

Voi Keiju, ihanalta kuulostaa, tekee mieli heti surffailla johonkin matkatoimistojen sivuille...

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Nooniin, huomenta ja tässä raporttia NKLlta:
kp12 ja follikkeli 15mm vasemmalla ja yksi tai kaksi pienempää. Lisäksi oikella näkyy luultavimmin endoarpi, eikä toimintaa:-(. Toimintaohje oli seuraava: apteekkiin clearbluen ostoon, ovistestejä plussaan asti, soitto aamulla klinikalle, simpat mukaan ja ip inseminaatio!!!!!!!! Vitsit että mä hämmästyin kun se lekuri kertoi miten edetään. Mä olin odotellut että saan anoa ja madella että jotain tehtäisiin, mutta sillä oli pasmat ihan selvät. Sitten kp21 progekoe josta tulokset kp27. Ja jos menkat on jo alkaneet niin sitten vaan soitto nopeasti klinikalle ja seuraavaan kiertoon piikitystä peliin!!!!!! Vitsit, lähtisköhän tämä tästä vihdoin eteenpäin eikä vaan junnaisi paikoillaan??
Tällä kaavalla jos saan sen ovisplussan tällä viikolla niin HITSIT meillähän voi olla tällä viikolla jo INSSI!!!!!. Toivottavasti ei veny viikonlopulle, sitten olis jo huonoa tuuria ja pitäisi varmistella luomusti.

Huhhuijaa, johan oli TAAS paukku, yritän tässä sulatella ja mietin miten kerron miehelle että pitäisi täyttää yksi purkki...

Keijulle teretulemast takaisin, ihanalta kuulosti teidän reissu.

Suvi, tuskin niitä vitosia on tulossa, kuten muutkin on sanoneet. Tsempataan kuitenkin yhdessä että hypättäisiin tuonne toiselle puolelle?

Wau Sandeman, sullahan lähti hommat luistamaan. Noissa insseissä on se hyvä, että voi sitten vielä varmistella kotona ja siinä mielessä ei mene kierto hukkaan, siis jos miehen simpat on hyvät. PQ nyt vaan kovasti!!

Piti tulla kurkkimaan Keijun matkakuulumisia =) Mahtavalta kuulosti teidän reissu, kiva että oli onnistunut! Itseäkin kiinnostaa Kauko-idässä vaikka kuinka moni paikka, mutta tuo mies on vähän nihkeenä... No ehkä mekin joskus =)

Ja mitä ihmettä, onnea Sandeman!! Kuulostaa jo huisin lupaavalta teidän jatko. Hienoa, että julkisella ne pystyy _oikeesti_ tarttumaan tilanteeseen, eikä asiaa vaan siirretä ja siirretä ja katsella ja katsella...Iso Pq!

Keiju, olet varmaan vielä ihan matkafiilareissa, mutta mää vaan näistä tomaateista..Ostin siis kunnon ison amppelitomaatin, ja muistelin, että sä annoit niille viime kesänä jotain...merilevä-lannoitetta? Right? Olen nimittäin päättänyt, että tänä vuonna me ollaan totally omavaraisia tomaatinsyöjiä, joten kai niitä pitäisi oikeaoppisesti osata lannoittaakin. Ja ruusupapu on jo mullassa :)

Heippa. Töissä jo. Onneksi on lämmin ja valoisaa niin sujuu tämä arkeen palaminen vähän liukkaammin. On kiva herätä aamulla auringonpaisteeseen! Eilekin kuivattelin pyykkiä ulkona terassilla ja lötkötin aurinkotuolissa :)
Matsiakin katseltiin mutta meikä pilkki. Heräsin Suomen maaleihin sitten ja hyvinhän ne pojat pelasi =) Hinoa.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukavaa :)

Sandemanilla lähtee asiat rullaamaan, hyvähyvä. Toivottavasti itselläkin ois noin ripeetä toimintaa sitten ens viikolla. Ainakin kp on silloin pikaisen laskun mukaan 11, joten varmaan suht koht ok aika katsoa tapahtuuko muniksissa mitään??

Katselin aamulla Etuovi-lehdestä että onkohan se jo Kastiksen kämppä myynnissä kun oli 69 neliön kolmio kattoterassilla :) Mutta tämä oli lasitettu ja katettu terassi ja muistelin että teitin oli ihan avomallia :)

Piritta, itse asiassa mä meen tänään ostamaan tomaatintaimet. Mä lannoitin niitä viime kesänä jollain Biolanin nestemäisellä lannoitteella, meitin kukkakauppias suositteli kanankakkaa mutta no thanks...haisoo.
Niissä taimissahan on huimia eroja, toisista tulee vaan hurja sato ja toisista ei, itse ostan samalta kauppiaalta kuin viiime kesänä ja toivon että saadaan yhtä mahtava sato! Kerättiin niitä vielä syyskuussakin.

Mukavaa aurinkoista viikkoa kaikille!!

Vautsi Sandeman. Kuulostipas mukavalta tuo selostuksesi. Ihan hymy nousi naamalle täällä. Toivotaan, toivotaan...

Keijukaiselle tervetuloa kotosuomeen. Kyllä täälläkin näillä keleillä kelpaa.

Suville tsemppiä kanssa. PQ

Tomaateista...
Onko jokin tietty lajike, mitä suosittelette? Pitäis kanssa mennä ostoksille.

Viikon jatkoja kaikille.

Heippa. Ai että kun taas on niin ihanan aurinkoinen päivä!
Olispas loma jo...
Onpas täällä paljon kuulumisia; Keijun loma kuulosti ihanalta, voi kun joskus pääsis. Ja Sandeman onkin päässyt oikein nopean toiminnan yksikköön, hyvä hyvä! Mukava kuulla, että jossain asioille tehdään jotain eikä vaan ihmetellä.
Suvikin on sitten ultrattu, toivotaan että nyt sitten tärppäis! Pq! (vai miten se meni..)
Kaikille sitten tasapuolisesti tsemppiä, kyllä tämä tästä suttaantuu, tavalla tai toisella. Ihmeen positiivinen mieli, johtunee auringosta, kp3:sta elellään.

Hinolta kuullosti Keijun matka! Trooppisia sadekuuroja ja drinksuja, ah! Olitteko ihan omatoimimatkalla? Mitä kustansi, jos saa udella? Tahtoo kaukomaille! Tää mun matkakuume on välillä ihan mahdoton. Lainaan kirjastosta matkaoppaita vaikka siis en ole minnekään lähdössä. Matkatoimistojen esitteetkin ovat hyvää lukemista. Eilen istuin partsilla, otin aurinkoa ja selailin matkaesitteitä ja suunnittelin, että jos lähtisin Kreetalle, niin minne menisin. Ihan oikeasti vertailin hintoja ja hotelleja, vaikka en siis ole lähdössä! No, sen verran pääsin makuun, että tehtiin kreikkalaista ruokaa eilen: lampaanlihapullia, tsatsikia, oikeaa kreikkalaista fetaa jne. Nam!

Hyvä Sandeman, toimintaa! Toivotaan parasta! Saa nähdä määrätäänkö mullekin clomit, ultra on torstaina.

Pitäisiköhän karata töistä vähäksi aikaa nurtsille makoilemaan?