Tahkoojat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh niin, työt tehty. Hyvinhän tuo leffa meni tuossa sivu silmällä tiiraillen..
Ja muistinkin, että jollekin piti jotain sanoa, eli Gissa, veneostos kuulostaa hinolta! Nimittäin mekin sitä mietitään jollain utopistisella tasolla...Oltiin lähellä asuvien tuttujen kanssa olusilla ja innnostuttiin tietenkin pohtimaan kimppaveneen hankintaa (asutaan venesataman äärellä). Mietittiin, että on haaskausta asua lähellä merta, jos ei ole mitään ajokkia sinne merelle :) Mulle riittäis jo kanootti.
Saas nähdä, toteutuuko koskaan, koskaan kimppaveneessä on aina oma jipponsa, vaikka hyviä ystäviä ovatkin. Ja jotenkin tuo suomen kesä on niin lyhykäinen, että sen kerran, kun paistaa, ois lukuisia mahtavia paistatuspaikkoja, joista toki vene ei ois lainkaan se huonoin :) Mutta kalliita ovat. Paljonkos teidän vene maksoi, jos suaa udella? Me ollaan laittamassa toooosi pientä summaa, eikä sillä taida muuta saada kuin kumiveneen näillä markkinoilla :)

Jaahas, se ois untenmaille meno. Huomenna en liiemmin juttusille pääse ja ehdi, joten palailen varmaan illansuussa. Kääks, ne on antamassa M. Jacksonille syytteen just nyt! Mitä lie tulossa...Mitä ylipäätään ootte herrasta mieltä? Jotenkin se vaikuttaa sellaiselta eksyksissä olevalta erakolta, joka haluaa kaikkea hyvää ja auttaa ihmisiä, mutta on silti aika sekaisin. Mutta jännittää tuo tuomio. Lahjakas se on jos mikä. Mutta öitä, aika moni taitaa kukkuakin jo :)

Huomenta!

Sandemanille heti pieni korjaus, ei sillä mun veljen vaimolla sentään mitään asiaa mun vaatekaapeille ole, kirjoitin ite tietty vähän ympäripyöreesti tuon kaappi jutun, lähinnä me toistemme keittiönkaappeja tarkoitetaan:=)!

Paitsi, että eilen sain siivousinnon kaapeillekkin vihdoin viimein, josko nekin olis kondiksessa pikkuhiljaa.

Morgen tytsyt.
Tänään pelkkää omaa napaa, sori. Kp27(23-32) ja aamulla nega. Ei edes hyvällä mielikuvituksella saanut siihen haamun haamua:-((. Pakko oli testata kun illalla saattaa olla siiderin paikka ja huomenna varsinkin. Tulipahan tuokin asia selväksi:-((. Vielä ei mitään näy mutta testattiin sandeman-tekniikkaakin eilen niin tulokset ovat takuulla tulossa. Tulisivat sitten vaan ajoissa ettei ens viikon ssghen tartte mennä verta valuvana:-(.

Noh, perjantaina on tulossa ystäväpariskunta kylään, eivät ole käyneet meillä kertaakaan vaikka tosi läheisiä. Nyt ovat saaneet kaikki kolme lasta hoitoon isovanhemmille ja me meinataan panna elämä risaseksi:-))). Syöpötellään ja juopotellaan kunnolla. Ja lauantaina mun pitäisi vielä pystyä kokkaamaan parille vanhalle työkaverille jotka tulee meille terassikauden avajaisiin, kun mies häipyy varpajaisiin.

Palaan paliksen jälkeen...

Pöh Sandeman, negat ovat tylsiä. Siksi yleensä vältän testaamista loppuun asti, paitsi nyt lugejen aikana on pakko.

""...."":lle.. Clomit eivät kyllä huijaa elimistöä luulemaan, että on vaihdevuodet. Vaihdevuosissa estrogeenituotanto laskee, munarakkuloita ei kehity jne. Clomit toimivat juuri päinvastoin :) Mutta.. oireet ovat silti kovin samankaltaisia, syy vain on täysin eri. Mielenkiintoinen kommentti kuitenkin lääkäriltäsi, ehkä hän on tarkoittanut asiaa jotenkin eri tavalla mutta monien lääkärien artikulointi on hieman heikkoa.

Gissan vene-homma kuulostaa tosiaan mukavalta. Itse en ole vene-ihmisiä, en ole kyllä hirveästi kokeillutkaan. Olisi kyllä mahtavaa veneillä silloin tällöin, mutta satsaus on liian suuri näin persaukiselle.

Paljon juttua taas tullut. Viisaita ovat Kastehelmi ja Suvikin analysoineet. Itse olen ""kuoppaisen tien kulkija"" eli tunneihminen, välillä ollaan tehokkaasti pohjalla ja sitten taas noustaan. Siinä on se hyvä puoli, että osaa sitten fiilistelläkin asioita tarpeen mukaan, eikä elämä käy tylsäksi, kuten Kastis totesi. Mulla ei kyllä näyttäisi menevän kierron mukaan vaan jonkun kosmisen syklin ja elämän eteen heittämien asioiden. Noin niin kuin karkeasti.

Gissalle onnittelut veneestä! Ja tsemppiä talomateriaalien valintaan. Just eilen sanoin miehelle (remonttiin liittyen), että vaikka olisi aivan ihana suunnitella ja rakentaa joskus oma talo, mulla menisi hermo, kun pitäisi valita KAIKKI ovenkahvasta postilaatikkoon ja altaasta jalkalistaan ja tapetteihin jne. Meidän piskuinen vessaremppa riittää hetkeksi... Mutta Gissa, kohta saatte nauttia työnne tuloksista. Oliko se niin, että pytinkinne on vielä rannassakin?

Sandeman minkä teit. Etkös nyt testannut liian aikaisin, kun sulla oli se oviskin oletetusti myöhään?

ON: kp2, joten olen back in the game! Tahkous-toivoa täynnä. Teroja vedän sitten tässä kierrossa ekaa kertaa.

Hei, olen muuten meinannut pariin kertaan ""elävässä elämässä"" todeta jollekin, että hino homma. Aika hullu fiilis, kun tajuaa, että se onkin aivan sisäpiirin juttu muualta!

Oliko joku G? Mä unohdin.

Tervehdys täältä 5 tunnin yöunien jälkeen...zzz. Juteltiin tyttökaverin kanssa partsilla lähes yhteen saakka! Sitte stressasin yhtä työasiaa kun unohdin tehdä sen eilen valmiiksi eikä uni oikein tullut silmään vaan nukuin koiranunta koko yön. Tylsä fiilis...Päätäkin särkee.
No, valitus sikseen.

Sandemanille isopit negasta. Kyllä se aina kirpaisee, ei voi mitään. Toivotaan että kierto pysyy aisoissa.

Mulle ei ovistikkuun tullut edes koko testiviivaa eilen. Tosi kökköä. Nythän jo kp16 joten pitäisi tulla edes haalea viiva mutta ei mitään. Testailen silti tämän viikon ja fiilistä on, ovuloin tai en joten harjoitustahkoomista ainakin harrastetaan!!

Julia, mun piti ihan sanoa että ihanaa että joku muukin tykkää Mötiköistä! Pidän itseäni ihan vanhana fanina... ;-)
Mulla on ollut kerran kunnia tavata se basisti, Nikki Sixx ihan livenä baarissa, juteltiin aika pitkään. Ihana mies vaikka sillä on kamala tukka!! :D

Michael Jackson...tykkään musasta valtavasti, olen fanittanut aika pikkutytöstä lähtien, olin muistaakseni 11v. kun Thriller julkaistiin ja mulla oli se oikein vanhanaikaisena kasettina korvalappusterkoissa!! :)
Sehän todettiin syyttömäksi mikä oli huojentavaa. En jotenkin edes uskonut että se olis syyllinen...ihmisillä on kumma tarve rahastaa tuollaisilla syytöksilllä. Jotenkin ihan säälittää koko ihminen...

Keijukainen, oliko sulla niitä Mammaksi:n tikkuja? Mulla on aina tullut se testiviiva myöskin, joskus tietysti haaleana, mutta kuitenkin..

Jacksonista.. Mä taas uskon, että on hyvinkin voinut tehdä jotain sopimatonta. Mun silmissä se kaveri ei ole ihan terve, joten se jatkuva puuhaaminen pikkupoikien kanssa on voinut olla myös jotenkin.. omalaatuista. Toisaalta, rahastajia varmasti riittää, mutta uskoisin että kaverilla on myös peiliin katsomista. Kyllähän se niin tyhmiä temppuja on tehnyt ja antanut niitä lausuntoja. Mä en erikoisemmin pidä kyllä sen musastakaan, joten mulle kaveri on yksi sekopää lisää listalla. Sorgen vaan.

Clomifen
Vaikutustapa:
Klomifeeni vähentää estrogeenin vaikutuksia, jolloin aivolisäke vastaavasti kiihdyttää munasarjoja stimuloivaa toimintaansa. Tällöin munasolujen irtoaminen helpottuu ja hedelmöitymisen mahdollisuus kasvaa. Samanaikaisesti kasvaa monisikiöisen raskauden mahdollisuus. Miehillä lääke lisää hormonitoimintaa kiveksissä, jolloin siittiöiden tuotanto paranee.

Clomifen:
Vaikutustapa
Naiset: Klomifeenin vaikutukset perustuvat sen antiestrogeenisuuteen, minkä vuoksi munasolun irtoamista estävä vaikutus poistuu ja estrogeenieritys lisääntyy. Tämä johtaa osaltaan munasolun irtoamiseen. Klomifeenilla on ilmeisesti myös suora stimuloiva vaikutus munasarjoihin, mutta munasolun irtoamisen aikaansaaminen edellyttää yleensä kohtalaista omaa estrogeenieritystä.

kyllä minä näistäkin netistä löytämistäni lääkeselosteista ymmärtäisin, että clomifen ""huijaa"" kroppaa luulemaan estrogeeniä olevan liian vähän ja elimistö laittaa siten tehot päälle.

G:tä pukkaa eli lemppari sukulainen miehen puolelta taitaa olla anoppi ja sitten miehen veljen vaimo. Molempien kanssa tulee turistua niitä näitä. Ja siitä kaapille menosta, meinaan räjähtää jos joku eksyy meidän kaapeille paitsi keittiössä, jossa kaikki tietää kuppi- ja lautaskaapit. Eräällä meillä käyvällä vieraalla on tapana käydä esim vessan kaapit läpi muina miehinä, luulee etten kuule kun käy, mutta mutta. Onse eksyny meidän muillekin kaapeille ja siitä tuli hieman sanomista. Eikä silti usko. Onneks ei käy usein meillä.
Hitsi, tulis viikonloppu äkkiä niin pääsis loman viettoon ja polttareihin. SItten ei tästä tytöstä ehkä kuulukaan vähään aikaan mitään, koska maalle mennessä tulee pakollinen tauko netteilyyn :( Toivottavasti ei tule vierotusoireita.
Pitäis jatkaa töitä, mutta kiinnostus 0. Tätä tämä loman odottaminen teettää.

Niin, mutta kyllähän tuossa sanotaan, että clomifen LISÄÄ estrogeenieritystä mutta vaatii, että elimistöllä on omaa estrogeenituotantoa jonkin verran. Jos oikeat vaihdevuodet olisivat päällä, ei tuote toimisi, koska omaa estrogeenieritystä ei enää olisi. Mutta.. ymmärrän mitä ajat takaa mutta olen silti kanssasi eri mieltä siitä, että elimistö luulisi olevansa vaihdevuosissa. Estrogeenieritys vain lisääntyy huomattavasti clomifenin takia (johtuen suoraan siitä lääkeaineista eikä suinkaan siitä, että elimistö luulisi olevan vajausta) ja oireet ovat kovin samanlaisia kuin vaihdevuosissa (vaikka siitä ei siis ole kyse). Kyllähän se eritys lisääntyy huomattavasti, vaikka estrogeenieritys olisi täysin normaali, niinkuin esim. minulla (ovuloin siis luomunakin ilman clomeja) eikä mun elimistö mitenkään mene sekaisin ja luule, ettei se toimisi ilman nappeja. Tietysti vaihdevuosissa on hirveä kasa muitakin oireita, esim. lihas- ja nivelkivut jne. joita ei kyllä clomeista yleensä tule.

Ihan sama kuin keltarauhashormonissa. Mulla sen eritys on ihan ok ilman tukea mutta koska käytän sitä vielä lisänä, voivat oireetkin olla kovemmat johtuen siitä, että määrä on kovempi kuin luomuna. Ja se taas johtuu suoraan siitä lääkeaineesta, ei siitä että elimistö olisi jotenkin ""vajaalla"".

Loppujen lopuksi ihan sama. Sulla on tietty käsitys asiasta ja mulla toinen, pääasia että napit toimivat niillä jotka niitä tarvitsevat.

Kastehelmi, mulla on ihan Aconin tikut ja siksi harmittaakin :( En sitten tilannut niitä Mammaksin tikkuja kun toi 7 kpl on aika passeli määrä mun karkailevaan kiertoon.
Edellisellä kerrallahan mä sain viivan kp17 ennen kontrolliviivaa, tosin silloin oltiin siellä reissussa ja testasin miten sattuu ja kiertohan taisi karata jonnekin 35 päivään silloin kun testasin ne parikin negaa :(
Nythän mun kierrot on olleet 31-33 terojen kanssa joten en odottelekaan mahdollista ovisplussaa ennen kp18:aa. Silti luulis tulevan edes haalea viiva...nyyh.'
Tahtoo kans clomeja ja apukeinoja!!!
Koska se ultra olis hyvä ottaa että näkis onko ovuloinut? Joskus kp20?? Mietin meinaan sitäkin vaihtoehtoa että olisin varannut ultran seuraavaan kiertoon jos tästä ei näytä tulevan mitään...

Joo, hölmöähän se testaaminen oli. Myönnetään. Mutta kun oli niitä testejä valmiina kaapissa, kun ne tuli niiden ovistikkujen kanssa. Ne tyypit varmaan myy paljon enemmän tikkuja nyt kun ovistikkujen kanssa tulee myös raskaustestejä, ovelaa myyntitaktiikkaa, kun on tälläisiä hölmöjä jotka testailee liian aikaisin ja saa aina negan:-((. No mutta, eipä tässä kierrossa juurikaan mahdollisuuksiakaan ollut. Potuttaa kun miestä himotti eilen, suostuin toki mukaan, mutta miksi sitä ei himottanut oviksen aikaan?????????? Ihan menee päälaelleen tämä homma. Eilen vasta kipeytyi rinnat, ei pahasti, mutta jos hypoteettisesti ajatellaan että tämä on pitkä kierto (vain kerran ollut 32, yleensä 27-28) ja ovis olis ollut kp16(niinkuin ainoa seksikertakin) niin onhan tässä vielä päiviä odotella? Hoh. Karmeaa spekulointia, mutta en OIKEASTI usko että olis käynyt tuuri.

Sori vaan OmaN-jutut. Minäkin tunnen itseni maanmatoseksi tänään. Potuttaa niin vietävästi. Onneksi viikonlopuksi tiedossa mukavaa ohjelmaa.

Ja huomenna mennään tyttöjen kanssa Lintsille ""aikuisten oikeesti""-showhun ja sitä ennen syömään:-)). Taidan hankkia torstaille krapulan:-), kun pitäis mennä anopin synttäreille:-).

Clomien vaikutuksista minen tiedä mittään...

Keiju, onpa sulla mielenkiintoinen musiikkimaku: mötikät JA Miihkali Jacksoni!!! Todella laidasta laitaan! Doh, olen minäkin ollut Miihkalin konsertissa stadikalla, oli aika pihalla siellä. Kehitettiin jopa vitsi sen vierailusta: miksi Miihkalilla lukee mikseripöytien välissä isossa lakanassa hänen suuntaansa: Michael Jackson, Helsinki. Kun Miihkali menee lavalle ja kysyy: kuka mä oon, missä mä oon? Ja vastaus selviää yleisöön päin katsomalla:-).

Jeps, oli vähän huono vitsi. Mutta kaveri on kyllä niin sekaisin että voi olla hyvinkin tehnyt jotain sellaista mistä häntä syytetään. Sori vaan faneille.

Keiju, varmasti ovuloinnin näkee vain verikokeesta, progesteronikokeesta, joka pitäisi ottaa kp23 tai jotain ja vielä käsittääkseni puolen päivän aikoihin?? Kastehelmi tietää paremmin.
Clomeja ei ainakaan mulle määrätä ennenkuin mies on käynyt siellä saaplarin simppatestissä....

Sandemanille, tsemppiä. *ota suklaatia* Kirvestä ei laiteta missään kierrossa kaivoon ennen tätiä. Eihän?

Tikuista asiaa mullakin. Keijukainen, Kastis ja muut tikuttaneet, kumpia suosittelette niitä kotitestit.comin vain mammaksin tikkuja? Taidan tilata.

Muakin säälittää M. Jackson ja kuten Sandeman jotenkin luulen, ettei se ihan puhdas pulmunen ole niiden syytösten suhteen. Sen verran on kaveri sekaisin. Hyvää musaa se kyllä aikanaan teki.

Tere tytsyt!

Sandemanille piristyssäteitä! Vaikka ei tuo sää ainakaan auta, jotain säteilyä voisi taivaaltakin tulla..

Mä olen vieläkin käyttänyt lugeja, kun sanottiin että muutama päivä plussan jälkeen, nyt kai pitäisi lopetella, tiedän että on sairasta, mutta mietin että mitä jos ei omaa keltarauhastuotantoa olekaan tarpeeksi vielä.. Tää km:n pelko on rasittavaa, onneksi luin äsken netistä että varhaisultran jälkeen kun syke on löydetty niin 90% raskauksista etenee normaalisti..jospa nyt kuuluisi enemmistöön vaihteeksi. Mutta siis vielä kaksi viikkoa tasan ultraan, jaiks!

Yksi G taisi jäädä välistä: miehen äiti on varmaankin mukavin heidän suvustaa, suku on tosi pieni, vain vanhemmat ja veli perheineen. Veljen vaimo on hirveä juppi, ja niiden perhe on sellasta nousukasporukkaa, että ei kestä suurina annoksina, kaikki keskustelut on aiheesta kun meille tulee se auto ja valmistuu se talo ja lähdetään sinne reissuun ja firmalla menee niin ja niin hyvin..hohhoi. Onneksi mies on samaa mieltä.

Kastiksenkin testaus lähenee, onko hermot pinnassa jo? PQ sinnepäin ja joka puolelle muuallekin!

Keijukainen, ultrassa olisi paras käydä ennen ovista, ei siis jälkeen. Nähdään rakkula koko, limis jne. Pitempien kiertojen aikaan mulla oli hyvä ultrapäivä kp16, nyt oli kp11. Yleisesti suositellaan kp11-13 mutta pidemmällä kierrolla kannattaa tietysti valita kp13 tai myöhemmin. Oviksen jälkeen kaikkein varmin tapa on sitten ottaa s-prog koe, joka tulee ottaa luteaalivaiheen puolessa välissä (n. 8-5 vrk ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa). Mun 31 kierrossa (vai oliko se 32?, ovis oli kuitenkin kp18) s-prog otettiin kp24 ja aika oli juuri passeli. S-progin otossa tulisi siis tietää ovulaation ajankohta, että testin voi varmasti ajoittaa oikein.

Nekku, mulla ei ole kokemusta kuin Aconin tikuista, joihin olen ollut ihan tyytyväinen. En osaa siis kommentoida.

Kata, ei ole hermo pinnassa. Olen aika varma tuloksesta. Ei siis hirveästi jännitä. Oireita ei ole mitään. Ainoat erot ovat muihin kiertoihin näpyt, kova vatsa (alkoi eilen) - noista kumpaakaan mulla ei koskaan ole - ja se, ettei rinnat ole yhtään kipeät. Sen jälkeen voinkin sitten laittaa gynelle viestiä, jossa pyydän lähetettä nkl:n ivf-jonoon.

Sitten alkaa ns. vapaa elämä ja pitäisi yrittää aktiivisesti unohtaa koko tämä homma. Mitenhän se onnistuu? Ei varmaan mitenkään..

Kastehelmi, en tajunnutkaan että sulla alkaa olla noin jännät paikat! Tai siis tajusin kun muistin mutta aika vaan tuntuu menevän niin vauhdilla! PQ eniwei!!

Joo, Sandeman, olen musan suhteen aika kaikkiruokainen, örmyheviä en oikein siedä enkä oopperaa (taitavat siis nekin olla aika laidasta laitaan :D )

Sandelle isoPit!! :(

Täällä myös yksi maan matonen. =( *otan suklaata*
Ja omaa napaa: Samaa täällä pähkäilen Sandeman minäkin, että miksi miestä himotti (ja moneen kertaan) kp9-10 ja eilen oli kiven takana. Mies tuli siis töistä vasta iltakahdeksan jälkeen, (lähti aamuviideltä) ja arvelin, ettei oo kauheita tsäänssejä toiminnan suhteen. No, syötiin ja juotiin muutama lasi valkkaria ja juuri kun oli lähellä siirtyä itse asiaan, miehen siskontytär paukkasi meidän takaovesta sisään, joka oli siis unohtunut lukosta auki. (Sen oli tarkoituskin tulla hakeen yhtä DVD:tä, mies vaan unohti mainita mulle ja takaoven auki, kyllä se mimmi siis koputti, mutta sekunnin päästä oli jo sisällä.) Meni fiilikset. Mies nukahti ja mä mökötin. Kun mä yömyöhällä siirryin olkkarista makkariin, oli SE hereillä, mutta mies ei. Mies käänsi vaan kylkeä, enkä mä saa sellasta hervotonta karhua käänettyä ajatuksen-, enkä millään muullakaan voimalla. Taas mökötin. Ja nyt vi**ttaa ihan hermeettisesti, kyllä se mies siitä kaiketi olis herännyt, mutta mökötys otti yöllä vallan eli ei taaskaan yritystä oikeeseen aikaan. =( =( PRKL!
Tosissaan nostan kyllä kissan pöydälle tästä aiheesta, mies kun on siis sitä mieltä, ettei vauvaa meillä tekemällä tehdä, vaan se tulee kun haluaa. Pitää kuitenkin hivenen muistutella sitä tästä mun joka kuukautisesta ""aikataulusta"".
Taidan perustaa oman ketjun: Viikonlopputahkoojat.
Osuu ovis viikonlopulle varmaan 2 kertaa vuoden aikana, jeejee. :(

Jacksonista sen verran, että YÖKS sekä musa että ""mies""! Ja sorpat fanittajille!

SukulaisG: Kyllä menee tasan anopin ja miehen siskon välillä. Molemmat hyviä tyyppejä, toisinaan hermostuttaa molemmat. Onneksi kuitenkin harvoin ja eri aikaan. Vetävät ns. yhtä köyttä mun kanssa, jos keskenään riitelevät, mulle ne puolin ja toisin kertoo mikä äidissä/tyttäressä ärsyttää..

Joo, mä tosiaan ostin ovistikkuja S- Marketista, niitä oli 10kpl ja maksoivat hivenen alle n.15 €. Siellä oli hinta pienemmällekin paketille, mutta olivat loppuneet. Se oli sellanen päähänpisto vaan, kun näin niitä hyllyssä ja ovisoireita oli ollut jo monta päivää. Mutta ilman tikkujakin olisin tiennyt eilen illalla, että ovis on päällänsä. No, nyt niitä on 9 kpl jemmassa ja ensi kierrossa jos taas vasurilta munis irtoaa, on hyväkin tikuttaa, koska nipistelyt on todella paljon lievemmät tai niitä ei ole laisinkaan. Osuu vaan ovis keskelle viikkoa seuraavaksikin. Täytynee ehdottaa miehelle, että silloin olisi hyvä pitää viikko lomaa. :)

Taidan ottaa Kastiksen ""uhkailusta"" vaarin ja alkaa kokopäivätoimiseksi juopoksi ja yhytän miehen samaan hommaan, jos siltä sitten lohkeais oikeeseen aikaan!!!!!! Taitais lähteä kyvyt kokonaan...............................

Kiitokset vaan isopeista, taitaa mennä vaan ihan turhaan osoitteeseen kun ei tässä ole edes mahiksia ollut! Kunhan taas v*ttuilee tämä kroppa. Tai ne miehen simpat, prkl, kun tietäis edes missä mättää....:-((.

Aniliinille, sympatiat miehen hannauksesta, prkl, samassa junassa mennään! Meillä tosin tuo Wienin reissu ja sitä ennen iskevä työpaniikki taisivat olla suuremmat syyt. Tuossa taas laskeskelin oviksen ja seuraavien menkkojen aikaa....huoh. Töitä pukkasi tänä aamuna sillä tavalla että periaatteessa voisin eristää itseni täältä ja ""unohtaa"" koko paskan MUTTA tehän olette mun työpäivieni valo....

Gissako se kyseli keinoja kiroilun lopettamiseen? Numero 1:älä yritä saada lasta, numero2: älä osallistu nettikeskusteluun. nooojooo heh, hiukkasen itseironiaa? Mä olen siirtynyt (yrittänyt ainakin) vähemmän voimakkaisiin ilmaisuihin, himputti, video, saaplari, kökkö, piru etc. ei kuullosta ihan yhtä pahalta mutta saa ainakin jotenkin harmituksen kuulumaan. Noista on sitten helpompi päästä eroon kokonaan kun kuulostavat niin ""naismaisilta"". Mun miehellä on yksi kaveri joka kiroilee kanssa ihan kamalasti ja olenkin sanonut miehelle ettei sen tartte ihan niin paljoa, mutta kuulemma se tarttuu?? Voimasanoja voi käyttää oikein (silloin kun hatuttaa) tai siten sidesanoina tai adjektiiveina kuten nykyajan nuoriso tekee. ""oli v*tun siistii, v*ttu mikä viikonloppu"" vrt. oli todella siistii, upea viikonloppu. Kielenkäytön köyhyyttä??Hoh, Aniliini vois ehkä maikkana pitää tästä oppitunnin??

Juu tuo kiroilu ottaa välillä pattiin meikäläistä, kun mies vaihtaa sanavarastoa puhuessaan esim. puhelimessa kavereidensa kanssa, joka väliin tulee v***u tai s*****a tai jotain muuta, ärsyttää julkisella paikalla kun ei niin pieniääninen armaani kailottaa v-sanoja täyteen ääneen. Kiva kun muksu alkaa toistelemaan perässä, niin siinähän häpeilet sitten..

Hiukan sydän vuosi verta äsken kun olisin saanut sen hakemani työpaikan ellei tätä raskautta olisi. Tavallaan tulee huono omatunto kun yhtään harmittelen, koska tämä tuleva vauva on ehdottomasti nro 1 mielessäni, mutta kuitenkin...on ollut nihkeää työmarkkinoilla, ja todella olisin halunnut tuon työn + että se sijaitsi melkein meidän naapurissa.. Kuitenkaan en halunnut kusettaa ja ottaa työtä, kilttinä tyttönä olisin koko ajan kantanut pientä syyllisyyttä ja stressannut että koska kertoisin. Huokaus. Täytyy vaan oppia että elämässä ei kaikkea voi saada, ja näin on ehdottomasti parempi!

Sandeman pieni korjaus, en oo maikka, vaikka koululla työskentelenkin. =) Oikein mainio analyysi sulta ja vähänkö nauroin noita 1. ja 2. -kohtia!! :D
Kiitos piristyksestä ja kiitos myös ""myötäelämisestä"", mä aattelin kääntää seuraavan kuukauden kylkee miehelle, saakeli kun se ei tajua, kuinka kriittistä aikaa toi ovisaika on vauvan alullesaattamiseski. Mä aina päätän kääntää kylkee ja kuorsata ja vedota päänsärkyyn, jos se pihtaa, mutta saa mut kyllä mukaan joka kerta kun yrittää. Ehkä ei kuitenkaan ensi kerralla.
Täällä siis luvassa illalla tietyn biologianalueen kertausluento miehelle. Pitääköhän mun ehdottaa sille, että heittää kamat purkkiin, niin mä sitten sujautan ne ruiskulla itteeni??? :D :D Vitsi.

Tästä päivästä lähtien alan toteutaa Sandemanin ohjetta eli siirryn vähemmän voimakkaisiin ilmauksiin.
Voi pimppi ja kadotus!!!

Heips kaikille.

Mä myös säälin Jacksonia ja tykkään ihan sen musastakin. Syyllisyydestä en sitten osaa sanoa. Mun musiikkimaku on myös erittäin laidasta laitaan. Jazz ei tipu, melkein kaikki muu.

Kiitos onnitteluista, ihan täpinöissä täällä ollaankin. Mä olen veneillyt ihan vauvasta saakka ja asunutkin meren rannalla, joten se on vaan niin verissä. Varmaan ainoa paikka, jossa pystyy oikeasti rentoutumaan. Netistä olen katsellut, että meidän venettä on myyty 30 000 - 40 000 € hinnalla, mutta me saatiin se edullisemmin. Kaupat tehdään vasta viikon päästä, joten vähän jännittää, jos kuitenkin tulee vielä joku mutka matkaan, eikä saadakaan sitä. Käsiraha ollaan kuitenkin maksettu. Jotenkin on vaan sellanen olo, ettei meille voi käydä näin ihanasti, kun on tuo talokin pian valmis. Kohta tulee jostain rankaisua isolla kädellä, kun on km:a lukuunottamatta kaikki kunnossa. Taidan olla vähän tyhmä :)

Nekku, talo on hyvin lähellä rantaa, mutta ei rannassa. Että vielä jäi haaveita jäljelle :) ja tosiaan, vaikka mäkin olen aina ajatellut, että ihanaa, kun voisi valita koko sisustuksen itse alusta asti, niin ehkä en ole enää ihan samaa mieltä. Se on meinaa todella vaikeaa. Pitää tosiaan päättää joka ikinen ihan pienikin asia... tilanne on varmasti eri, jos talon rakennuttaa, eikä rakentaisi itse. Voisi itse keskittyä valintoihin.

Sandemanille ISOP tulossa olevista menkoista!! Aniliinille tsemppiä ajoituksen onnistumiseen. Tiedän tunteen, kun ovis on mennyt ohi, eikä puuhailua ole ollut tarpeeksi. Se raivostuttaa ihan oikeasti. Miestä vaan väsyttää...
Musta tuntuu muutenkin, että me halutaan ihan eri aikoihin... ärsyttävää.

Mulla viiltelee mahaa sillä tyylillä, että voisi olla ovis. Pitäisi kai testata, kun sais vaan aikaiseksi. Ois se aika jännää, mä kun en ole muuten ovuloinut ilman apuja. Mulla on todella suuri houkutus syödä clomeja nyt kesällä, vaikka ei ole seurantaa. Tiedän ettei kannata, mutta kovasti tekisi mieli kuitenkin.

Pitää jatkaa taas töitä, vaikka oikeasti tekisi mieli vaan nukkuaZZZZZZZZZ

Hei mitä tavallisessa lääkärissä/labrassa tehtäviä (lapsen""tekoon"" liittyviä) testejä on olemassa? Meillä on tulossa ""35-vuotisvuosihuolto"" firman puolesta ja voisin käyttää sitä hyväkseni. Kilpirauhaskoe ja veren sokeripitoisuuden määritys ainakin? Kastis, hjelp!!
Mä jo kuvittelen että mulla on diabetes kun janottaa ja pissattaa koko ajan. Ylipainoa mulla ei kauheasti ole, ainakaan painoindeksin mukaan, mutta väsyttää ja tupakoin:-(. Ja suvussa ainakin kaksi todettua II-tyypin diabetesta. Olishan se kai hyvä sulkeapois tästä mahdollisesta tautilistasta??

Sandeman. Kilpirauhanen on ainakin tärkeä. Verensokerilla ei käsittääkseni ole niin suuresti merkitystä, tai tietysti jos haluaa tutkia insuliiniresistenssiä. Mä en kyllä edes tiedä, mistä se tutkitaan (siis mikä koe, verikokeitakin on niin paljon erilaisia) kun en ole noihin perehtynyt. Muuten hemoglobiini ja tulehdusarvot ovat aina hyvät, yleensä perusverenkuva. Itse asiassa ne eivät liity lapsiprojektiin ""mitenkään"", mutta ovat aina hyvä olla olemassa ja kertovat elimistön kokonaistilasta.

Ja jos ne ottavat prolaktiinin, progesteronin ja fsh:n niin aina parempi. Voithan sä huijata, että susta tuntuu että vaihdevuodet uhkaa (että hikoilet ja kierto heittää jne) niin voivat ottaakin fsh:n. Sehän kertoo munasarjojen tilasta tosi paljon :)

Ja tietysti jos haluaa pois sulkea kaikki mahdolliset sp-taudit. Multa ei ole otettu noita sp-testejä, mutta käsittääkseni ainakin ennen ivf:ta ne ovat pakolliset eli tulevat mullakin eteen, sitten joskus.

Itse kävin viime viikolla labrassa, multa otettiin 8 putkea verta. Ensi maanantaina on lekuri. Liittyy siihen mun polveen, jonka takia olin elokuussa pitkään saikullakin. Kaipa ne katsovat nyt sitten kaikkea..

Täytyypä kysäistä hoitsulta että mitä testejä firma maksaa:-). Olispa loistavaa jos ei tarttis itse maksaa uusintakokeita esim progea:-). Meillä kyllä yleensä aika hyvin on maksanut, mm mun allergiatestit meni firman piikkiin. Lisäksi meillä on vielä firman puolesta tapaturmavakuutuskin. Tämä työterveyshoitsu tietää meidän yrityksestä kun jätin viime syksynä influenssapiikin ottamatta ""jos olisin raskaana""-syystä. Ei tullut influenssaa eikä bebeä:-((. Noh, jätin hänelle soittopyynnön, eiköhän se selvene.
Sp-taudeilla tarkoitit varmaankin sukupuolitauteja? Villissä nuoruudessa tuli käytyä niissäkin useamman kerran ja kävimme mm. mieheni kanssa testeissä ennenkuin aloitimme sp-elämän ilman kumia. Ei varovaisuus venettä kaada? Että jos ei mies ole käynyt vieraissa niin sekin mahdollisuus on poissuljettu. Koskaanhan ei voi tietää vaikka luottamus onkin vankka...?:-((