Tahkoojat 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sp.. joo, sukupuolitauti. Samallahan ne nekin ottavat, jos ottavat, eli ei vara venettä kaada. Mistä sitä koskaan tietää, moni tautikin kun voi kyteä pitkään. Tylsää.

Meillähän on vielä kaiken lisäksi ollut se vieraissakäymisen aika, joten meiltäkin noi pitäisi joskus testata. Itse tiedän, että omat jauhot ovat puhtaat, mutta miehestä en tietenkään voi laittaa päätä pantiksi (vaikka itse olikin ihan varma, ettei tauteja ole).

Päiviä!! Sandemanille täältä kans PÖH! Mutta tosiaan, voi olla et oli liian aikaistakin testata. Mä olen kans vähän samanlainen pöljä ton testailemisen kanssa.

Klamydiakoe kuuluu mun mielestä ihan peruslapsettomuustutkimuksiin. Se voi tosiaan kyteä elimistössä tietämättä vuosiakin. Nimim. kokemusta on, siitäkö lie johtuu, että on torvet tukossa eikä tulosta synny?? Juttu tapahtui entisen miehen kanssa ja kyseessä ei ollut pettämistapaus.

Niin ja kannattaa tarkistaa, mitä kokeita työnantaja maksaa. Yleensä ei kyl mitään papoja, eikä muitakaan alapään asioihin liittyviä kokeita. Multa otettiin se uusintaproge just silloin pari viikkoa sitten ja sillä varmistettiin, että ovis oli tapahtunut. Ultrassa sitä en näe.

Iik, nyt täytyy jatkaa töitä. Näkyillään!

Hitto, teksti hävis! Eli jäi vastaamatta siihen ovistestiin. Kotitestit.comista olen tilannut ja hyvin ovat toimineet. Aina olen saanut ainakin hailakan viivan ja oviksen aikaan plussa on selkeä! Suosittelen! Raskaustestit eivät kyllä mulla ole toimineet oikealla tavalla! ;(

Kokemusta mullakin on klamydian kutemisesta elimistössä: kundi sai sen multa, jotain käsittämätöntä sekoilua, tyhmää, ilman kortsua, en nähnyt kundia sen jälkeen, kunnes tuli sanomaan baarissa about kk myöhemmin että sai klamydian multa ja hänen sen aikainen tyttöystävänsä sitten häneltä....great. Nooh, minähän en ollut pettänyt joten ei ollut mun ongelmani, mutta eihän se kivaa ollut!! Sitten opettelinkin pitämään niitä kumeja käsilaukussa....
Nyt vaan odottelen tuomiota ens viikon ssgstä että onko mullakin torvet tukossa tuon junnuhölmöyden takia:-((.

Juuh, alapään kokeet mulla onkin kunnossa, parikin papaa otettu tänä vuonna. Uusintaprogen tarttisin oikeasti...

Mä olen myös käyttänyt niitä aconin testejä ja toimineet mulla ihan hienosti silloin kun olen ollut huolellinen ja testannut samaan aikaan ja tarpeeksi monta kertaa. Tässä kierrossa ei siis ovisplussaa kp14 mennessä jolloin lopetin testauksen reissun takia.

Luojan kiitos, sp:lta ollaan säästytty, virtsatietulehduksista olen kärsinyt useenpaan otteeseen lapsuudessani ja joskus vielä näin vanhempanakin, oli mieltä ylentävää mennä lääkäriin, kun aina vihjailtiin klamydian mahdollisuudesta, kerran melkein suutuinkin lääkärille, koska mulla virde meni hyvin nopeesti munuaisiin.

Ai h*lvetti, mun pitäisi käydä siinä uusintapapassa kun se oli viimeksi II luokkaa. Diacorissa ei katsottu sitä tarpeelliseksi kun lausunnosta kuulemma näki, ettei kyse ole mistään vakavasta muutoksesta (sehän oli se merkitykseltään määrittelemätön muutos, joka saattoi johtua esim. varhaisesta km:stä, jota itse epäilin n. kk ennen näytteenottoa). No, ehkä käyn siis joskus.

Suvi, ultrassa näkee jonkin verran oviksen jälkeen lyhistyneen rakkulan, joten kyllä sen voi ultrassakin todeta. Tosin silloin olisi pitänyt nähdä ehjä rakkula ja sitten se kasaan painuneena, ettei sitä sekoiteta kystaan tms. Mullahan oli niin ekassa insissä.

Dodiin, nyt on terveystätsyn kanssa juteltu, voivat ottaa kilpirauhaskokeen samassa, mutta ei sp-testejä eikä prolaktiinia eikä progea. Tulee sitten maksa-arvot, kolesterolit ja muut mutta ajan varaan sitten elokuussa. Kun oikeasti pitäisi olla lähellä syntymäkuukautta joka mulla on siis joulukuu. Sanoin tätsylle ihan suoraan että ollaan menossa lapsettomuustutkimuksiin, piruako sitä peittelemään että on maho?

Sari, mulle joskus sanoi lekuri että virtsikset johtuu yleensä huonosta hygieniasta eikä mistään kylmällä istumisesta. Eli seksin jälkeen kipinkapin pesulle ja mieluiten pissalle ja pyyhkiä pitäisi ensin etu ja sitten takapuoli, ei sellaista takaapäin aloitettua kokomärkätilanpyyhkäisyä (jos ymmärrätte mitä tarkoitan):-). Muttamutta, välillä ne iskee ihan näin netinkin välityksellä, taisi olla tahkoojien tauti ihan tuossa pari kk sitten:-). Ainaskin mulla sellainen oli....

OmaN: ei tuhrua vielä, tulisivat nyt...

Mulla on ollut hauskaa teidän juttuja lukiessa!! Vakavista aiheista toki mutta niin hauskasti kirjoitettun että hymyilyttää. Olettepa mahtavia :D

Joo, oon kans kuullut että virtsis johtuu kolibakteerista joka elää ihmisen suolistossa. Eli just huonosta hygieniasta johtuisi siis tuo virtsiitti. Joku tietäis varmaan faktasti, Suru, Riinuska??
Mulla joskus tulee niitä oireita jos on ollut tahkoomistaukoa ja sitten taas puuhataan. Joskus menee itsestään ohi, joskus tarvii kuurin. Mutta pissillä vaan pitää muistaa käydä tahkon jälkeen vaikka kuinka nukuttais...
Karpalokapseleita oon kans napsinut välillä jos oireita tulee ja niillä lähtee kyllä lievä virtsiitti.
Täällähän se tosiaan tarttui yhdessä vaiheessa :)

Mullakin juilii alavatsaa joten ovista odotellessa.
Kiitos Kastis infosta, siis tuosta ultrainfosta. Täytyy varmasti sitten ottaa koko paketti eli myös nuo verikokeet. Multahan ei ole testattu kuin kilpirauhaskokeet ja ne oli ok.

Sori mä pälisen täällä tänään ihan yhtenään. Voi perskuta sentään, kuulin juuri kavereiden suunnittelevan rapujuhlia heinäkuussa. Sinänsä hauskaa MUTTA kaikilla muilla osallistujilla on KAKSI lasta. HOHHOIJAA. Me saadaan tietty nukkua jossain fucking teltassa tai eteisennurkassa patjoilla, kun lapsiperheet valtaa sängyt ja makuuhuoneet ja illalla pitää hyssytellä kun lapset nukkuu ja aamulla ne sitten kiljuvat kuorossa. SORI VAAN, mutta en jaksais nytten tollaisia. Tulossa on siis 5 perhettä+me, eli 12 aikuista ja 10 alle 6 v lasta!!!!! ARGHHHHHHHHHHHH!! Oman kanssa joutuisi sopeutumaan joukkoon mutta nyt tuntee olonsa NIIN ulkopuoliseksi. Ja älkää sanoko että heinäkuuhun on vielä aikaa, VOISIN olla silloin raskaana, mutta kun ei tasan käy nämä onnen lahjat ja meille niitä ei ole suotu ollenkaan.

Tuosta virtsiksestä: Ainakin osasyy voi mun mielestä olla hygieniassa. Pyyhkiä pitäisi aina edestä taaksepäin, jotta takapuolesta ei tule niitä pöpöjä etupuolelle ja jos on herkkä saamaan virtsiksen, niin pesut kannattaa tehdä just esim. yhdynnän jälkeen. Tosin liikapeseminen taas voi aiheuttaa hiivaa! Mene ja tiedä, kai se on vähän henkilökohtaista, miten kenelläkin tulehduksia tulee. Ja miehillähän harvemmin on noita virtsiksiä, heillä on ""pidemmät"" piuhat!

Hiphei, taidan olla taas työpäivän viimeisiä :)
Oltu kaikki ihan hoo-moilasia uudessa talossa, jaan huoneen kolmen ihmisen kanssa, mukavia ovat, joten ei onkkelmaa. Tykkään rupatella ihmisten kanssa, tosin hieman sotkee rupattelua TÄÄLLÄ...Päivä mennytkin sitten ihmetellessä ja bokseja purkaessa.

Sande, I agree totally. Siis se, että tänä päivänä, jos joku jotain järjestää tms. niin paikalla on vähintään yhtä paljon lapsia kuin aikuisia. Ei oikke nappaa. Hyvät ystävämme laittoivat kaksi lastaan koko vkoksi mummolaan, ja johan on puhelimet käyneet kuumana, että minne mennään porukalla syömään tällä vkolla ja mennäänkö joka päivä. Se kun ei ole mitenkään mahdollista, jos lapset on läsnä. Pidän lapsista kyllä, mutta tämä aikuisten sosiaalinen elämä on silloin hieman rajoittunutta. Ku ei vois edes jutella...

Aniliini, kuulostaa aika tutulta. Ja toi oli niin ihanan tarkasti kerrottu, että pystyin ihan eläytymään tilanteeseen :) Meilläkin tapahtuisi aina noin (siis jatkossa), ellen sanoisi, että hei armas kultani, nyt olisi sopiva ajankohta. Ja koska mieskin sitä lasta niin kovasti haluaa, niin pakkohan se on raportoida, vaikka ei ""tekemällä haluta tehdä"". Sitähän se on, mutta ööö.. rennosti nyt kuitenkin. Aika järkky toi yllätysvieras!

Nekku olen samaa mieltä, talonrakennus ois ihan mieltsin vaikeeta! Miettiä nyt kaikki vaihtoehdot jalkalistoista, laattoihin, maaleihin, vipuihin ja vetimiin. Mun taloa rakentava ystävä vietti useita kuukaisia lukien kv-sisustuslehtiä yötäpäivää, jotta sais mahd. paljon ideoita ja ajatuksia, teki kansion, johon oli liimannut kuvia lehdistä, teki vertailuja jne...siis todella intensiivistä. Mun on joskus tosi vaikea tehdä päätöksiä, joten taloa rakentaessa olisin ihan solmussa! Joten voimia Gissa! Toi vene kuulostaa kyllä hianolta.

Mitäs muuta..kotia pitäisi lähtä. Sandelle Isop. Perhana sentään =(

Palaillaan tuas!

Voi svidu.. Kirjoitin pitkän viestin ja soneran p*rkele söi sen. No, en jaksa enää toistaa itseäni.

Sandemanille piti vain sanomani, että vaikka kaverit ja rapujuhlat ovat varmasti kivat, niin multa jäisi menemättä moisiin lapsi-kesteihin. Jaiks.

Palaillaan taas joskus kun Sonera jaksaa tehdä mun kanssa yhteistyötä.

Jaahas jaahas. Jopas vierähti viikko rattoisasti, en ole juttujanne ehtinyt käydä edes taustalta seuraamassa! Yksi ketjukin vilahti ilman viestin viestiä Lapin perukoilta. Meni muuten jonnin tovi kun tavasin kaiken kirjoittamanne...

Katalle huisin paljon onnea!! Tosi ihanaa, että fyysiset, psyykkiset, hengelliset, aineelliset, taloudelliset ja kaikki ponnistelut kantoivat hedelmää :) Harmi sen työn kanssa vaan, mutta eipä sulla vanhassa duunissa tarvitse kauaa sinnitellä, ennen kuin pääset piiiiitkälle lomalle... Sä siis sanoit niille jo ei kiitos? Kerroitko syynkin?

Sanelman kierto on kieltämättä venynyt mielenkiintoisiin lukemiin. Toivotaan nyt kuitenkin vielä kovasti, että joku olisi sun yksiösi vuokrannut! Sandemaninkaan suhteen ei voi vielä täysin synkkyyteen vaipua... Senkin hätähousu :)

Oliko Kastiksen mainitsema perjantainen testauspäivä jo tällä viikolla!? No apua, jos joo. Mä olen ollut todellisessa madonreiässä!

Pahoittelut menkanneille, paitsi siis Nekulle jeejee ja lämpimät onnittelut! Mä muuten yhdyn siihen sun suruteoriaan. Kannattaa käsitellä asiat heti tuoreeltaan ja kunnolla (vaikka voiko siiihen nyt sitten itse aina vaikuttaa...). Kyllä se siitä alkaa sitten hiljalleen helpottaa.

Arvon VTI-insinöörit olitte kiteyttäneet taudin perimmäiset syyt sen verran hyvin, että mitäpä tuota enää asiaan puuttumaan! Mutta onhan mun entisenä oululaisena sen verran inskailtava, että joskus harvoin syynä voi olla poikkeava anatomiakin. Ja jotkut kärsivät kroonisesta muodosta.

ON: Ei ole paljon pantu, jos tästä kierrosta tärppää on Pyhällä Hengellä sormensa (tai jokin muu?) pelissä (tai jossain ihan muualla). Tahkouskesälomalla kerta per kierto vaikuttaa olevan aivan nokko. Eikä tuo hiet kirvoittanut urheilusuoritus osunut edes hedelmälliselle viikolle, joten so not. Katellaan syksyllä, tytöt, tarkemmin tätä pohjoisnapaa!

Ai niin. Hiiva on kukistettu. Pöllin töistä Diflucania (yläpää) ja hain apteekista Gynophiluksia (alapää). Piimät jäi kauppaan tällä kertaa.

Raksalla vietettiin viime viikolla illat yli puolen yön. Sokkeli on valmis ja porukka pystyttää pytinkiä. Jospa siitä talo tulisi...

Mies on reissussa, olen täällä leskenä koko viikon. Ei ole ketään punkkaan huutelemassa, joten kärsii kirjoitella näin yötä myöten. Taidanpa kuitenkin jo luovuttaa ja jätän gallupitkin seuraavaan kertaan... Iltasatua pukkaa...

Huomenta tytöt!

Kiva kuulla Suru sinustakin taas pitkästä aikaa. Juttu lensi taas vanhaan malliin railakkaasti:)

Sandeman; älä vielä vaivu epätoivoon, peli ei ole vielä menetetty...vai? Sympatiseeraan myös tuota lapsikesti asiaa, toisaalta teidät on sentään kutsuttu. Olen alkanut huomaamaan, että meidän kaveripiirissä lapsiperheet ovat alkaneet pitää välillä ihan omia kekkereitään, joihin ei edes kutsuta lapsettomia;( Se jos mikä v****taa, voiko sitä sen ulkopuolisemmaksi itseään tuntea. Kohta pudotaan varmaan joidenkin kelkasta kokonaan, jos ei tahkous (edelleenkään) tuota tulosta... No, onneksi parhaimmat kaverit eivät ole muuttaneet käytöstään.

Galluppejakin oli vaikka mitä, mutta en tähän hätään muista mitään;)

Mulla alkoi taas kadonneen oviksen metsästys, nyt siis kp 14, eilen ei tikussa vielä haaleatakaan viivaa.

Aurinkoista keskiviikkoa! Ja PQ jännääjille!

Naurattaa juttunne heti aamusta. Sandemanin tuska ja ahdistus oli niin aitoa ja Surulla on kyllä näppis hallussa.
Suru, kiva kuulla susta! Teillä siellä paistaa yöt ja päivät läpeensä.

Sandeman, ne rapujuhlat kuulostaa kyllä melkoisilta. Mä en varmaan menisi, ahistaa ajatuskin. Toisaalta hanurista on toi Tiitunkin kertomus siitä, että ei enää edes kutsuta! Jos kutsutaan, saa sentään itse päättää. (Samaa ahdistusta ja tilanteita oli muuten silloin, kun ihmiset alkoivat pariutua ja oli ns. pariskuntakemuja, jonne ei paljon sinkkuna kiinnostanut mennä.)

Tämä on ihan tuttua kauraa, mutta mietin taas eilen, kun oli huonompi hetki, että kaikki nämä omat vastoinkäymiset ja meidän kaikkien pitkä tahkoaminen olisi paljon helpompi hyväksyä, jos saisi elää sellaisessa umpiossa, missä kenellekään ei tapahdu mitään - kuten raskautumisia. Siinä sitten vaan oltaisiin ja odoteltaisiin, mutta ei tulisi stressiä ulkopuolelta. Kurjimmalta tuntuu se, että kaikki menee ohi vasemmalta ja oikealta. Kaipa se on sitä sosiaalista painetta, mistä ei pitäisi välittää, mutta minkäs teet. Yleisestiottaen miehet on varmaan paljon parempia siinä, siis eivät stressaa siitä, että ei tärppää vaikka muilla natsaa samantien. Omani ainakin.

Tiitulle onnea O:n metsästykseen ja Keijukainen kai ainakin oli samoissa puuhissa. (Kiitos tikkuinfoista, tilasin eilen.) Missä muuten Julia on??? Eikös J:lläkin ollut jännäilyt ihan näillä näppylöillä? Huhuu, Sanelma? Mikä on Sandemanin tilanne?

Huomenta!

Juuri se, että ""kaikki"" menee ohi oikealta ja vasemmalta on usein se tuskan tuottaja. Mä alan nyt valmistautua pitkään taukoon näissä hommissa, sillä luomutärppiin en usko yhtään, vaikka periaatteessa mahdollisuudet pitäisi olla. Periaate ja käytäntö ovat kuitenkin 2 täysin eri asiaa. Laitan tänään Diacoriin viestiä siitä nkl:n lähetteestä. Sen jälkeen voidaankin vain odotella ja kehittää elämään jotain muuta sisältöä. Sen verran varma olen siis tämän(kin) kierron negasta. Hieman korpeaa mutta toisaalta, olihan se täysin odotettavissa. Mikäs muu se meidän tulos voisikaan olla.. Jos ei olisi lugeja, tulisi tänään tuhrua ja huomenna alkaisi vuoto. Nyt pitää vielä sinnitellä.

Surusta oli kiva kuulla. Sana oli tosiaan taas hallussa. Mä luotan edelleen siihen pyhään henkeen, koska se taitaa olla meidän ainoa keino raskautua. Siksi toivon, että se pyhä henki näyttää siellä mahtinsa ensin ja tulee sitten tänne.

Sanelman kuulumisia odotellaan. Ja Julian!

Eilen kuulin, että yhdet kaverit saivat maaantaina tytön. Ja eilen illalla tuli toinen tieto että toiset kaverit saivat eilen myöskin tytön (juuri se, kenen baby showerit olisivat olleet keväällä). Molemmat menivät 2 vkoa yli ja ainakin eka käynnistettiin. Tokasta en ole varma. Onneksi niitä lapsia kuitenkin jonnekin syntyy, ettei Suomi tyhjene :)

Täällä ollaan! Sorppa armaat ellit, oon käynyt pikaseen lukasemassa juttuja näin aamuisin, mutta muuten on niin paljon hässäkkää etten ole juurikaan tänne kerennyt.

On ollut kiirettä ystävän häitä järjestellessä, eilenkin meni puolille öin kun bestmanin ja morsiamen veljen kans suunniteltiin hääohjelma. Väsyttää niin hemmetisti koska tällasta on ollut nyt puolitoista viikkoa. Huh, onneksi häät ovat jo nyt lauantaina.

Hommia on pukannut muutenkin; töissä ja vielä ""vapaallakin"". Viikonloppukin meni talkootöitä tehden.

En enää edes muista mitä kaikkia galluppeja on ollut liikkeellä, joten jätän kommentoimatta.
Kiva kun Suru on taas messissä :) Sanelmaa, Sandemania ja Kastehelmeä oon jännännyt ja joka kerta tänne tullessa odottanut, että josko olis niin mahtavasti, että plussia tuuleteltais. Odotellaan siis vielä.

Omassa olossa ei ole mitään mainittavaa. Ei kerta kaikkiaan mihinkään suuntaan. Pessimistisin odotuksin liikkeellä...Itsesuojelua lienee. Testata saan viikon päästä keskiviikkona jos ei täti yllätä.

Hoh hoh, mulla ei oo aiemmin ollut juurikaan mitään tunteita tuttujen plussa-uutisista, mutta nyt oon ikävä kyllä alkanut huomaamaan tuon saman oireen, että ""kaikki menee ohi oikealta ja vasemmalta"" kun mun ystäväpiirin nuorimmat (mua viisi vuotta nuoremmat) ovat lähes kaikki raskautuneet. Sunnuntaina viimeks tuli iloinen uutinen, josta olin tämän onnekkaan (kolme kiertoa tulee jos on tullakseen) puolesta iloinen, mutta samalla ""tunnustin"" hänelle, että olen kateellinen.
Vielä ei ihan kamalasti kirpaise, mutta kyllä nyt kävi mielessä, että kuinkahan vihreeltä ja katkeralta mun naama alkaa vuosien saatossa näyttämään jos meidän epäonni vaan jatkuu. Syksyllä meillä tulee kolme ehkäisemätöntä vuotta täyteen. Voi s**tana. Pahinta tässä ehkä on, että huomasin ettei mieheni pystynyt sanomaan mitään onnittelun tapaistakaan tämän viimeisimmän plussa-uutisen jälkeen.

Iloisempiin asioihin.. Aurinko paistaa, tänään tulee jalkapalloa ja meidän piharemontti alkaa kello 16. Hyvä hyvä, kyllä sitä hyvää löytyy kun vähän hakee!

Huomenta tytsyt!
Juuh, myönnetään, olen hätähousu!! Mutta mistä sitä saisi järkeä ja kärsivällisyyttä näissä asioissa? Kaupan hyllyltä? Pitäisi varmaan muuttaa jonnekin skuggaan jotta ei olisi mahdollisuuksia testaukseen:-(.
Anyway, kp28/23-32, ei tuhrua. Perjantaina uusi testauspäivä mikäli vuotoa ei ilmaannu. Ja sitten pitää perua/siirtää vissiin se ssg, kun ei sinne verta valuvana voi mennä:-(.

Mukavata että täällä pistäydytään kertomassa kuulumisia, Suru on selkeästi näppiksen kuningatar, juttujasi on hauska lukea. Vaan yhtä tärkeitä on muidenkin jutut, tulee sisältöä tähän meidän ryhmään.

Ne rapujuhlat: miehen parhaita kavereita tulee sinne ja en usko että voidaan jättää väliin. Miehellä on joku kummallinen käsitys että kundit voi tehdä samaa (dokata, saunoa yökaudet, nukkua aamulla) kuin ennen lapsia, että äidit hoitaa lapset. Siperia taitaa opettaa senkin ettei se enää onnistu. Myönnetään että oma mies on jäänyt vähän tuollaiselle neanderthaalin asteelle, mutta yritän sitä koko ajan valistaa:-((.

Huh eilen oli viimeinen sulisvuoro tälle keväälle, mies juoksutti urakalla ja nyt olen aivan raihnainen. Mentiin sit vielä yhden ystävän kanssa kävelylle, vedettiin tunti aivan hikipinnassa ja olipa sitten mukava mennä saunaan ja nukkumaan. Uni oli niin paljon parempaa ja sikeämpää!

Miltäs kuulostaa perjantain ruokalista: alkuun vihreää parsaa vuohenjuuston kera, sitten hirvenfilettä, uusia pottuja ja korvasienikastiketta? Jotain vihannesta pitäisi keksiä pihvin kanssa ja jotain jälkkäriä, olisko hyviä/helppoja ideoita? Raparperitorttua oon tehnyt jo aika monta, mutta se voisi toimia?

Sandeman voin valistaa sua, että sillonkin vaikka lapsia on jo siunaantunu jatkavat miehet usein samalla linjalla. Naiset istuu keittiössä; hoitaa lapsia ja puhuu kotihommia ja miehet saunoo pisemmän kaavan mukaan ja dokaaaaaa. Jos asetelma käännettäisiin toisin päin niin naisia pidettäsiiin huonoina naisina ja äiteinä. Näin meidän porukoissa joskus. Onneks oon saanu oman ""äijäni"" koulutettua paremmille tavoille.

Ja perjantain menyy kuulostaa upeelta. Miten ois joku sitruunainen jälkkäri tai suklaamuffinssi ja kahvi? Tiinan keittiössä on tehty Gräddbulle med citronkurd och nektariner. Törkeen hyvää oon kokeillu ja raikasta ruoan jälkeen. Saattaa löytyä netistä.

Se on menoo ny...

Julialle pidän kovasti peukkuja. Itse olen löytänyt iloja tästä päivästä: Aurinko paistaa, ensimmäistä kertaa päätin että on kesä ja jätin sukat kotiin (mä olen vilukissa), tänään tämän viikon työpäivä, veli ja ihanat lapset tulevat tänään pariksi päiväksi seuraksi, lauantaina näen rakkaita ystäviä ja vedän kaiken nollaavat perseet, kotona ihana mies ja eilen mahtavaa toimintaa :)

Kun asettaa noi ja tämän aamuisen lähete pyynnön ivf-jonoon vaakakuppiin, on saldo reilusti plussalla. Kaipa se elämä tästä taas voittaa :)

Hurraa Kastehelmi, positiivista ajattelua!!!!!!! Vaikka hiukan olin aistivinani sarkasmia, mutta niinhän täällä saattaa ""aistia"" kaiken päin honkia! Hyvähyvä.

Ankaran vinkistä taidankin googlettaa/valiottaa (siis käydä valion sivuilla) kaikki sitruunajälkkärit, hyvä idea!

Jeps toivotaan että meidän miehet eivät vedä yhtä tylyä linjaa: miehet dokaa ja naiset hoitaa lapset. Tai että se edes tapahtuisi vuorotellen:-)) silläkin uhalla että vaimoja uhkaisi huonon naisen leima:-). Täytyyhän pienten lasten äitienkin päästä ulos talosta silloin tällöin. Tuollaisissa mökkiviikonlopuissa se kyllä helposti menee sukupuoliroolien mukaan ellei ole tarkkana:-)).

Hei nyt mä olen ihan sekaisin ja sisäänpäinkääntynyt, mutta ketkä jännäilee mun ja Kastiksen lisäksi tällä viikolla. Sanelman tuloksia suuntaan tai toiseen odotetaan, mutta muut?

Heiii!! Ihana aurinko. Kiva kuulla susta Suru pitkästä aikaa!! Teillä on tosiaan valoisaa siellä, huh! Itse olen kamalan huono nukkumaan vähäisessäkin valossa joten tarvitsisin varmaan kolmet pimennysverhot päällekkäin :)
Kiva kuulla myös Juliasta! Ja tietysti kaikista muistakin :)

Tiitu, symppaan sua oviksen metsästyksessä! Eli tosiaan, sama homma menossa, Nekku kun kysyit. Eilen tein taas testin ja ERITTÄIN heikosti havaittava haamuviiva, ei oikeastaan mitään testiviivaa siis... :(
Mahassa juilii kyllä, varsinkin eilen illalla oikein kunnolla! Ja (eritevaroitus) mahtavia limoja myös.
Houkuttelin miehen petiin kun oli himotus kova ja mies kyseli heti että ""ootko tehny niitä testejä"". ARVASIN SEN! Kun sanoin tikuttavani niin arvasin että se luulee että houkuttelen sen vällyihin vain siksi...no, valistin että viivan viivaa ei tullut vaan himottaa muuten vaan... !! HIH!

Seuraa (tyhmä?) kysymys: silloin viimeksi kun tikutin, sain aamupäivästä aina vahvemman viivan kuin illalla (tikutin siis reissussa ja vaihdellen aamupäivällä tai illalla). Kp17 tikutin jopa kaksi kertaa, aamupäivällä viiva oli vahva, illalla taas ei mitään viivaa...??
Voiko olla niin että sitä LH-hormonia on kehossa jotenkin eri tavalla eri aikaan päivästä. Nyt tikutan siis illalla 18-19 välillä eikä viivan viivaa tule. Ei mitään...
Sunnuntaina tikutin aikaisemmin kun oli vapaapäivä ja silloin tuli voimakkaampi viiva vaikka haaleampi. Mutta ei missään nimessä ovisviiva. Eikä ollut oireitakaan vielä silloin.
Kun luulisi maalaisjärjellä että jos sitä hormonia erittyy niin sitä on sitten koko päivän eikä vaihtele kellonajan mukaan.
Onko kellään vastaavia kokemuksia???

Sandeman, symppaan lapsikutsujen johdosta. Kauhistuttaisi mennä...mutta ymmärrän ettei voi oikein jäädä poiskaan.
Mutta toi mitä Tiitu sanoi, on vielä pahempaa, ettei edes kutsuta! Voi venäjä. Suoranaista syrjintää.
Meillä on tilanne että miehen kavereista on yhdellä lapsia, muilla ei, minun kavereille niitä muksuja on jo ja siunaantuu koko ajan. Tytöt kyllä mielellään jättävät lapset hoitoon jos on juhlat tiedossa ja se on kyllä ihan mukavaa niin ihania kuin heidän pienensä ovatkin...

Terve!

Tuosta sukupuolirooleista, kyllä minäkin valitettavan usein näen tuota, että naiset istuu keittiössä ja hoitaa muksut ja miehet saunoo tuntikausia ja dokailee huolella..sellaisiin bileisiin meno on ihan tuskaa, jos tietää kaavan etukäteen. Onneksi lähimmässä ystäväpiirissä ei ole samanlaista jakautumista, eikä lapset muutenkaan ole pääosassa. Pitää itsekin pitää huolta että lykkää beben miehen syliin aina välillä.. Usein taitaa naiset itse ottaa moisen hoitajan roolin.

Kastehelmi, sun ajatukset kuulostaa usein aivan samalta kun mun ystävän, joka on myös yli kolme vuotta yrittänyt lasta, eikä mitään syytä ole löytynyt. He menevät vasta nyt syksyllä ivf:ään, ovat halunneet pitää taukoja yrityksessä aina välillä, kun on käynyt raskaaksi. Minusta tuntuu ihan järkevältä että ivf on se oikea hoitomuoto silloin kun ei ole mitään syytä löytynyt, onhan siellä varmaan jokin syy olemassa, mutta sitä ei vaan vielä osata etsiä. Voihan olla että siittiöt ei ilman apua pääse munasolun sisään, tai hyviä munasoluja kypsyy tosi harvoin, ja olenpa kuullut että munasolu ei ole päässyt liikkumaan lainkaan. Nämä tällaiset asiathan pystytään ivf:ssä korjaamaan, ja ainakin silloin varmasti kohdussa on hedelmöittynyt alkio. Tämä vain uskon nostatukseksi..

Surusta on kiva kuulla pitkästä aikaa, ja juu kerroin raskaudesta kun ilmoittivat valinneensa minut, tietäen työn menevän alta, mutta en halunnut huijata, olisi tullut vaan lisästressiä itselle. Ehkä joskus palailen asiaan, he ottavat melkeinpä vuosittain uuden työntekijän.

Ihana ilma tänään, mies lähti yllättäen työmatkalle pariksi päiväksi, joten olen itsekseni, ajattelin josko menisi shoppailemaan kesäkenkiä.

Gissalle piti vielä sanoa onnittelut veneestä, meillä on Finnmasterin keskipulpettimoottorivene, ja kyllä tuolla merellä on mahtavaa liikkua, itse tykkään hiljaisemmastakin menosta, mutta mies (tyyppillisesti) kaipaa vauhtia. Nyt täytyy varmaan miettiä veneen vaihtoa, kun alkaa olla avoveneessä vaikea pidellä koiraa ja vauvaa. Parasta olisi kun olisi rahaa ostaa useampi vene..=)

Ja Keijukainen, mulla oli ihan sama juttu ovistestien suhteen, eli illalla haaleampi, mutta uskoisin että varsinainen huippu näkyy kumminkin kumpana vaan, klinikoillahan suositaan aamuin-illoin testaamista, koska huippu ei välttämättä kestä koko päivää aina.

Sandemanin menu saa suolet huutamaan ruokaa! Voisitko aikuisten oikeesti järjestää joskus tahkoojakemut niin päästäisiin pian legendaariseksi muodostuvan ""hirveä a´la Sandeman"" kimppuun. Eiköhän sieltä Valion sivuilta löydy hyvät jälkkärivinkit.

Kyllä täällä Keiju yhdellä pimennysverholla pärjäilee! Hyvät unenlahjat tietysti auttavat.

Kastehelmi, koita jaksaa. Piinailu on kyllä hermoja raastavaa, veikkaan, vaikka sitten olisikin kaltaisesi pessimistinen realisti, vai miten se olikaan. Soisin sulle ison ja kauniin plussan jo tällä viikolla!

Juhannuksen kynnyksellä on sitten melkoinen jännääjien suma! Mulla ei vaan tässä kierrossa oma napa piinailuta, mutta onneksi täällä voi myötäelää muita, niin saa vähän jännitystä elämäänsä!

BiisiG: Meillä kuunneltiin Mamban Saa koskettaa kipaletta hertaasti ja rakastuneina alkuaikoina. Muuten musiikkimaku on hyvin laidasta toiseen, poislukien hevi. Sitä ei kyllä kuuntele erkkikään! Tai jos erkki kuuntelee, niin minä en!