Tahkoojat 179

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut Keijulle ihanista ultranäkymistä! On se vaan hinoa!

Joo, Molly olet oikeassa. Jos menkat alkaa viimeistään ke ja vuoto olis normaali, niin sitten kaikki ok. Olen vain itse jo ihan maani myynyt, koska jos nyt olis jo alkaneet niin olis ihan täydellinen ajoitus. Mulla on nyt melkein pahempi epätoivo, kuin koskaan on ollut inssien ja siirtojen jälkeen jännittäessä. On sitä vaan hölmö, mutta ei voi mitään. Sitten vaan täytyy yrittää siirtää sitä aikaa, jos ei menkat ala. En tiedä pitäiskö tuota vuotoa sitten jatkossa yrittää passailla oikeaan kohtaan jollain napeilla, elleivät pysty ottamaan lyhyellä varoitusajalla leikkaukseen. Muutenhan tässä tähtäilyssä voi mennä kuukausia. Plääh. Ärsyttää. Ylläriplussa olis kyllä vuosisadan ihme. Lähinnä pyhän hengen ilmestys. Ei siis ole mahdollista. Kiitos vaan tsempeistä.

Kukkikselle: Progren pistetään kp 21 jälkeen eli samoihin aikoihin kun sumutkin alkais. Mulla pistettiin kp 23. Ja siitä siis n. viikon päästä vuoto ja sitten alkoi munisten kasvatus pistoksin.

Kaikki jutut jäi nyt tuonne toiseen ketjuun, eikä multa kyllä tällä hetkellä oikein muutenkaan irtoa mitään juttua. Sorry, se on moro.

Maanantaita. Kyllä aamulla väsytti, menin hiukan myöhemmin töihinkin:)
En muista kerroinko, että viikonlopun bailut oli kivat ja menin Vippe-tyyliin vasta aamun puolella miehen kanssa nukkumaan ;) Vähän viiniä vielä kotona naukattiin aamusta...Ja sunnuntaina halasin pitkästä aikaa pönttöä. Huh huh. Mutta kivaa oli.

Keijiksen ultrakuulumiset oli mitä hienoimmat! Kaikki niinkuin pitää. Mahtava asia! Ja pieni poika sormustestin mukaan; katsotaan miten käy; fifti-siksti-mahis;D Harmittavaa, että oli taas yksi tomppeli liikenteessä. Älä välitä moisista. Että, jotkut osaa olla tahdittomia, plääh!

Vai on Tiitu-emännällä tahnat valuneet, hih* No sama täällä, mutta ei ihan noin pahasti. Töissä kyllä pitää välillä kipasta melko nopeasti veskiin, kun valuvat tosi rasittavasti välillä. Yöks. Mä kävin hakees lisää niitä tänään, kun ei ihan riitä keskiviikkoon. Juu, toi mun tissioire oli varmaan Luge-oire. Kiitos vain jännääjille, mutta ei oikeasti kannata.

Sanelmalla tosissaan vastustaa nyt. Toivottavasti ajoitus nyt menisi jokseenkin oikein. Eihän sitä voi tosiaan tähdätä kuukausia, vaan kaippa lääkkeellisesti saat kiertoa sit kohdalleen. Älä ihan epätoivoon siis vajoa. teidän viikonloppu kuuosti taas niin rentouttavalta. Voi kuvitella, että siellä idyllissä on ihanaa ulkoilla. Käyttekö muuten rantasaunassa talvellakin?

Onnea gissa oksennuksesta. Olet reipas likka :D Se vahvistaa tätä onnea! Ja miehellekin varmaan konkreettisempi oire. No, toivottavasti olo helpottaa, ettei alvariinsa tarvi syleillä pönttöä.

Niin, miten Nasupilla hurisee? Joko on rumba menossa?

Nyt ne jutut on tuolla toisessa ketjussa, niin en muista taas mitään.
Palailen taasen...

Huomenta,

Äh Manna, jos tuntuu siltä, että ei kannata jännätä, tylsää:( No, mahkuja kuitenkin vielä. Tiedän kyllä tunteen, itsellä oli silloin sama fiilis etukäteen, mutta sitten kuitenkin toiveet oli korkealla testipäivänä... Tsemppiä!

Tylsää, että Sanelman kierto alkaa nyt temppuilemaan, toivotaan kuitenkin, että aika järjestyy.

Nasupin kuulumiset kiinnostaa muakin...?

Nekun ultra taitaa olla tänään, peukutuksia sinne toisellekin puolelle...

Mukavaa tiistaita!

Voi apua, nyt ei tunnu mitään oireita. Siis en mä tiedä kuuluuko niitä olla joka päivä, nyt kuitenkin eilisestä ip:stä asti ihan oireettomana. Ei nälkää, eikä pahaa oloa. Mutta ei siis mitään vuotoakaan. Mies siellä nyt ihan epätoivoisena, kun soitin heti aamulla ja tilitin oireettomuutta :(

Tähän asti olen ollut ihan rauhallinen ja jotenkin luottavainen, no nyt en ole. Ultraan 2 päivää :(

Ei nyt tule kuin omaa napaa, sori.

Koita rentoutua gissa (tiedän, varmasti helpommin sanottu kuin tehty), käsittääkseni on ihan normaalia, että oireet vaihtelevat päivittäin ja voi olla välissä oireettomiakin päiviä. Kaikilla ei välttämättä ole mitään koko aikana. Tsemppiä!

Gissa, oireet vaihtelee päivittäin. Ainakin mulla. Esim. se jos olet syönnyt hyvin/terveellisesti auttaa siihen ettei ole niin huono-olo. Mä esim. oksensin koko raskausajat kaikki roskaruuat ulos.
Positiivisin mielin, vaikka varmasti epäluulot jyllää.
Terkkuja ja peukutuksia kaikille muillekkin.

Toivottavasti pystyt rentoutumaan,Gissa. Tsemppiä. Kyllä se paha olo sieltä tulee taas.

Manna, meinaatko huomenna tehdä testin, vai lopetatko vain luget ja odotat tuleeko menkat? Hööh, niitä tuntemuksien häviämistä.. :/ Mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon, eihän?!

Sanelma, joko näkyy punaista?

Nasupin kuulumisia odotellessa.. Mitäs Emmi, ootteko vielä miettiny IVF:ää? Kirjottele muutenkin kuulumisia!

Keksikääs naiset joku polttava puheenaihe. :)

Gissa, mäkin tulin vakuuttelemaan, että ihan on normaalia tuo oireiden vaihtelevuus päivästä toiseen. Mulla välillä jopa rintojen aristus lakkasi täysin, kunnes taas palasi ehkä seuraavana päivänä. Heti sitä täpöllä säikähtää ja alkaa maalailemaan niitä piruja seinille, kun oireet vaihtelee, pahoinvointi katoaa hetkeksi/olo on ihan virkku. Mutta yritähän olla luottavainen ja valaa sitä samaa uskoa mieheesikin, kyllä ne sieltä taas palaa, ehkä tunnin päästä tai iltapäivällä tai sitten huomenna. Niin kauan on kaikki hyvin, kun ei sitä vuotoa näy ja silloinkin saattaa olla, ristiriitaista!
Jaksuja odottamiseen!

Hellou,

Gissalle toivon levollista mieltä, toivotaan että yrjö lentää kaaressa nyt parhaillaan siellä jossain työpaikan naistenhuoneessa :) On tuo kyllä piinaa kun pitää koko ajan tarkkailla itseään ja oireitaan tai oireettomuutta. Mutta koitahan olla luottavaisin mielin, vaikka tiedän että asia varmasti vaivaa. Tsemppiä! Pian on ultra!

Sanelmalle taas toivotaan niitä menkkoja asap tai sitten vaihtoehtoisesti tiedättemitä. Onko mitään menkkoihin viittaavaa? Mä en nyt muista äkkisiltään, että tuhruttaako sulla noin yleisesti, näkyisikö siis esim. sellaisia merkkejä tmv?

Manna oli oikein halaillut pönttöä, hehheee. Mä harjoittelin sitä samaa tuossa pari-kolme viikkoa sitten :) Tulipahan nollattua, ei voi muuta todeta! Mutta hyvää teki vaihteeksi, ja jos teilläkin kerta oli mukava ilta niin kerrankos sitä harvoin! Toivotaan tietysti, että oksentelu johtui myös jostain muustakin, kuten Nekulla ja Keijullakin bileiltana juuri ennen plussaa. Mä muuten hekottelin sitä sun "Gissa miten menit treffaamaan äitiä" :D Tiitun miehen kommentti sai kans nauramaan, en oikein voikaan kuvitella sua minään varsinaisena emäntänä ;)

Niin Manna, joudutko muuten testaamaan huomenna?

Höö, mitäköhän muuta kaikkea... Kävin eilen shoppailemassa töiden jälkeen, löysin ekat joululahjatkin, hyvä minä! Yleensä tiettyjen ihmisten lahjojen panikoin aivan viimetipassa joka ikinen vuosi ja kiroilen ja tuskailen, siitä on rauhallinen joulumieli kaukana. Nyt juuri ne lahjat on hankittuna! Miehelle on helppo ostaa ja hänelle yleensä löydänkin ajoissa yhtä sun toista.

Mitä Annulle kuuluu? Tikutat nyt, joko alkaa viivat vahvistumaan?

Nekulle on kaikki mahdolliset peukut tämän päivän ultraan!

Mikäköhän olisi polttava puheenaihe.... Pian on itsenäisyyspäivä, jos ei sitä ennen keksitä mitään, niin sen jälkeen voi ainakin arvostella pukuja ja kampauksia! :)

Ai niin, piti Tiitu sano siitä bodypumpista vielä, että työkaverikin tässä aamulla sanoi että sille se ei oikein sovi, tulee myös hartiat kipeiksi. Mulla ne on nyt niin jumissa ettei mitään järkeä (sen siitä saa kun on pitkä tauko) ja kauhee headbangersball jatkuu tänään, argg :/ Kävin eilen jo hierojalla, tarvii mennä loppuviikosta uudestaan jos ei tiikeribalsamit sun muut auta. Hurjaa jos olet pyörtynyt siellä joskus. Mitä liikuntaa muuten enimmäkseen harrastat?

Kiitos kaikille tsempeistä. Mitään merkkejä menkoista tai mistään muustakaan ei ole. Yleensä mulla tuhruttaa vähän ennen ja sitäkään ei nyt ole ilmennyt. En enää kestänyt jännitystä ja stressiä vaan soitin jo TAYSiin. Sain ohjeen katsella vielä to-pe asti, ja jos silloin ei ole alkaneet, niin aika siirretään ensi viikon perjantaiksi. Toista aikaa ei pystynyt antamaan varalle, kun listat on kuuelmma niin tiukat, mutta pisti kuitenkin ylös taas mun tilanteeni. Vähän mieli rauhoittui, kun sain nyt sen käsityksen, että yritetään joka tapauksessa saada toimenpide alta pois nyt alkavassa kierrossa vaikka se sitten tarkoittaisi ajan siirtämistä useamman kerran. Jatkan siis odottelua.

Gissaa en pysty rauhittelemaan omilla kokemuksilla, mutta tosi monta viestiä olen lukenut näiden vuosien aikana, joissa on pohdittu oireiden tulemista ja menemistä ja kaikki on ollut ok. Joten mihinkään muuhun emme tässä tilanteessa usko. Peukut siis sinne. Enää pari päivää ultraan.

Mannalla alkaa sitten olla h-hetket lähellä. Toivotaan...
Peukut on pystyssä myös Nekulle ultraan.

Katsoitteko muuten eilen Onnen varjot? Me katsottiin miehen kanssa ja oli pitkästä aikaa elokuva, jonka aikana mieskään ei nukahtanut. Aika hyvä kuvaus lapsettomuudesta se mielestäni oli. Mitä mieltä muut?

Molly, harrastan kaikennäköistä, pääasiassa spinningiä, jumppia (myös sitä pumpia) ja salilla käymistä. Sitten ihan juoksua (tai hölkkää oikeastaan) ja sitten vielä yhtä lajia, jota en halua täällä paljastaa, kun pikkukaupungissa ei ole kovin montaa sen lajin harrastajaa;) Voin laittaa maililla. Tosiaan se mun pumpissa pyörtyminen oli ihan yksittäinen tapaus, normaalisti ei tule huono olo. Olin varmaan syönyt huonosti ja salissa oli huono ilma, siinä sitten kyykätessä silmissä musteni... Onneks ei ole toistunut.

Hinoa Sanelma, että meininki tuntuu kuitenkin olevan se, että haluavat hoitaa sen polyypin alta pois mahdollisimman pian. Olen nähnyt aikaisemmin sen Onnen varjot, eilen en katsonut, tykkäsin myös.

Onpas hiljaista! Tulkaa tänne vaan, keksitään vaikka tikusta asiaa;)

Moi,
gissalle rautaisia hermoja. Mä uskon edelleenkin, muiden tavoin, että kaikki on hyvin. Varmaan on neiti laatoittamassa parhaillaan, kun ei ole sen jälkeen kuulunut. Mitä oon lukenut niin oireiden vaihtelu ois normaalia, kokemustahan mulla ei ole.

Pumpista.. siinä tulee tosi nopeasti hartiajumit, jos ei kiinnitä erikseen huomiota hartioihin. Siis hartiat pois korvista ;) Jos on vähän liikaa painoa, alkaa tekniikka helposti kärsimään ja hartiat nousee. Niin ne meinaa tehdä itselläkin, mutta nykyisin yritän huomioida ne paremmin. Lisäksi 1-2 kertaa/vko venyttelytunti tekee myös ihmeitä ;)

En katsonut eilen sitä leffaa, katsoin täydelliset naiset ja sit luin ja olinkin jo unten mailla (heräten siihen, että kissa nuoli kainaloa klo 02 :( ). Jotenkin en vaan innostunut eilen aiheesta, ehkä lapsettomuuden kriisi ei nyt osunut.

Kun täällä nyt moni on hoidoissa tai niihin menossa, niin milläs mielin sä Vippe olet? Siis onko aikomus edelleen tjottailla tai tuleeko ehkä joskus muutosta kuvioihin? Ihan mielenkiinnosta utelen, että mitkä kuviot vai onko mitään ajatelmia :) Kun ollaan sun kanssa tällainen vähän outolintu-"pari".

Sanelmalle toivottelen menkkoja..

Pöh, en ole laatoittamassa, ikävä kyllä, vaan taustailen täällä ahdistuneena :(

Kiitos kaikille rohkaisuista, olette ihania. Siis mähän tiedän nuo kaikki asiat ihan hyvin, oireiden väheneminen tai poistuminen ei tarkoita mitään..... mutta mutta, eipä näillä fiiliksillä ole järjen kanssa mitään tekemistä.
Toivottavasti tulee oireita taas ja jos ei tule, niin ultrassa se sitten selviää. Silloin kyllä jännittää, voin kertoa :) Ei se jännääminen tietysti siihen lopu, mutta ehkä taas viikoksi helpottaa :)

Anteeksi, mutta en pysty nyt kirjoittamaan muuta.

Päivää. Gissa, koeta jaksella ultraan vielä. Tiedän että on mahdotonta olla ajattelematta asiaa ja pelko on koko ajan läsnä mutta toivotaan ja uskotaan että siellä on kaikki hyvin. Jos kuitenkin syke viime viikolla näkyi niin outoahan se olisi että siellä olis yhtäkkiä tapahtunut jotain ikävää.

Mannalle kuitenkin vielä peukut, jospa kuitenkin..

Sanelma, ikävä ettei niitä menkkoja näy mutta huojentavaa että toimenpidettä voidaan siirtää. Toivotaan nyt kuitenkin pikaisia menkkoja.

Mollylle onnittelut ekojen joululahjojen löytymisestä! Mäkään en erityisemmin rakasta sitä puuhaa jos ei löydä just jotain kivaa, sit on kyllä nastaa ostaa ja antaa. Sellainen väkisin kaupoissa ramppaaminen sucks.

Onnen varjot on nähty. Musta se ampui yli enkä oikein jaksa noita suomalaisia leffoja jossa aina aletaan p*neskella ristiin jossain vaiheessa. Yleensä alku on lupaava, sitten koko leffa lässähtää.

Gissa, kuvittelen tietäväni (oikeastihan mä en voi tietää) miltä susta tuntuu, siis se pelko, varsinkin kun on huonoja kokemuksia aikaisemin. Mutta edelleen toivotaan parasta ja sykkeen näkeminenhän takaisin jo parempia onnistumisen mahdollisuuksia. Tsemppiä kovasti siihen ultraan, eiköhän sieltä huojentavia uutisia tule ;)

Herran jestas, aika on mennyt niin nopeaan, että multa on mennyt Mannan lähestyvä piinapäivä ohi. Mutta kovasti peukkuja siis sinne. Eiks sun inssi ollut ke? Eli ovis myös silloin? Silloinhan se ihan oikea testipäivä olisi vasta torstaina mutta jos jotain on näkyäkseen, näkyy se varmasti myös jo huomenna. PQ (sormien kramppaamiseen asti).

Keijukainen, veit sanat suustani, munkin mielestä suomalaiset leffat alkaa usein lupaavasti ja sitten keski- tai loppuvaiheessa ne menee yleensä ihan överiks. Onnen varjot on nähty myös parisen vuotta sitten ehkä, mutta en totta puhuen muista siitä enää yksityiskohtia, ihan ok se muistaakseni oli siinä vaiheessa (omaa) lapsettomuutta.

Niin, unohdin aivan kertoa meidän viime viikonlopun "kohokohdasta" eli suunniteltiin lonelyplanet kourassa tulevaa lomaa ja surffailtiin netissä. Ihanaaaaa!! Ensviikolla jo lähdetäänkin - ja pölhö mää, enhän mä sit pääsekään arvostelemaan itsenäisyyspäivän pukuloistoa!

Hyvä Sanelma, että vaikuttavat joustavilta siellä ja uusi aika näyttäisi järjestyvän sitten tilanteen mukaan. Vois nyt jo alkaa jos on alkaakseen kuitenkin..... Onhan tuo raivostuttavaa.

Gissa, kuten viime viikolla oli puhetta, se on paljon se kun on nähty jo syke (ja vuotokin pysyy poissa). Miten sulla aikaisemmissa raskauksissa on ollut, oletko päässyt näkemään sykettä vai onko mennyt kesken aikaisemmin? Mä olen kyllä niin luottavainen kans, että kaikki on ok! Tämä on ollut niin erilaista aikaisempiin verrattuna. Tulisi jo torstai ja saisit mielenrauhan.

Mannalla on täällä aina paljon luettavaa kun iltasin avaa koneen :)

Helou taasen!

Mää näin Onnen varjot jo aiemmin ja kattelin kyl eilenkin vähän sillä fiiliksellä, että herättääkö se mitään tunteita. Musta se ampu kyllä vähän yli, ainakin siis omiin kokemuksiin peilaten, mutta noh, mä en oo kokenut keskenmenoa enkä rankkoja hoitoja, joten ehkä mää en osaa suhtautua.. Eikä mulla ole noin palavaa halua äidiksi, joten ehkä sekin vaikuttaa.

Kastis, epätodennäköiseltä tuntuu että me mentäis koskaan hoitoihin (enää). Mullahan tökkää tää homma niinkin naurettavaan asiaan kuin piikit, joten se siitä sitten. Tietenkin jos mää joskus vielä saan ihan hirveän vauvakuumeen, niin ehkä mä sitten vielä joskus kykenen piikityksiin, mutta tällä hetkellä ne tuntuu musta nöyryyttäviltä. (En tiedä miksi). Lisäks mun elämä on kuitenkin periaattessa vielä "kesken", se unelmaduuni uupuu ja muuta, mä luulen että siinä riittää mulle haastetta ainakin pariksi vuodeksi.. Mut kaiken kaikkiaan mää oon luopunu ajatuksesta että meille tulee lapsia. Mulle on tullu vähän semmonen uhma jo tonne yläkerran suuntaan että pidä lahjas, ei kiinnosta. ;) TIlanne on nyt siis tämä.. Tietenkin lapsi otettaisiin avosylin vastaan, mutta en mää jaksa toivoa moista. Hirvee riesa. ;)

Gissalle tsempit!

Olen lueskellut teidän ketjuanne taustalta jo syksystä 2005. Erittäin lämpimät onnittelut keijukaiselle ja gissalle plussista.

Halusin vain kertoa omasta kokemuksesta lähinnä gissalle ( esikoinen 08/05 ja nyt rv 6+4), että oireet voi vaihdella kovinkin päivästä toiseen... Eikä sen tarvitse merkitä yhtään mitään. Näin oli itselläni esikoisen kanssa ja nyt. Tiedän miltä hermoilu tuntuu sillä molemmat omat raskauteni ovat alkannet hoitojen avittamina. Esikoisen kanssa rv 6-10 vousin vertakin viikoittain ja silti kaikki oli ok vaikka joka kerta säikähdinkin lähes kuoliaaksi. Toivon teille kaikkea hyvää ja onnellista odotusta.

Itselleni sanottiin esikoisen kanssa, että kun syke on nähty keskenmenon todennäköisyys laskee dramaattisesti. Toivon ettette pahastu viestistäni, tiedän että välillä sivullisilta tulee törppöjä kommentteja, tämän ei ole tarkoitus olla sellainen.

Kaikkea hyvää odotuksiin ja myös plussaonnea hoidoissa olijoille ja muillekin.

Vippe, aika samanlaiset ajatukset täälläkin. Mitään piikkikammoa ei varsinaisesti ole, mutta kun olen joutunut sairauden takia ravaamaan paljon tutkimuksissa, mua on pistelty ("kidutettu") jne niin halua siihen hommaan ei oikein löydy (en oikein pidä lääkäreistäkään). Varsinkaan jos siitä pitäisi vielä maksaa tuhansia :) Ilmaiseksi voisin kyllä ottaa, he hee. Ehkä se palava halu äidiksi, kuten sullakin, sitten puuttuu.

Vaikka mun duuni onkin nyt tosi jees, niin silti toivon, että vielä tästä liikun suuntaan tai toiseen, ehkä vaikka töiden ohella opiskelemaan. Miehenkin kanssa haluan tosiaan elää vielä kahden aikuisen itsekästä elämää ilman sen suurempia rasitteita. Ehkä tilanne ois toinen, jos oltais oltu yhdessä jo vuosia. Tai sitten ei.. Mutta aika sama fiilis kuin sullakin. Hirveä riesa, veit sanan suustani ;)

Meidän pitäisi Vipen kanssa varmaan perustaa joku "tulee jos tulee, mut jos ei niin olkoon, eikä jakseta enää uskoa ja toivoa" -ketju ;)

Vippe, siihen ei välttämättä mene enää kauaa. Kaikilla on menot ja meiningit niin kovassa vauhdissa ja tulosta tulee (ja syntyy ;)), että pian ollaan kahdestaan. Aika vähän tuntuu "samanhenkisiä" muuten olevan..