Tahkoojat 159

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanelma*

Vieras
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07 ja 05/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 33/29, 9/04
Larek, 28/38, yritystä 03/06 laparoskopia 11/06
Manna, 31/31, yritystä 08/04
Molly, 31/34, 8/04, IVF tulossa syksyllä
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/36, 9/04, 2xIUI, IVF/ICSI tulossa keväällä
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07

Jee!!! Mä muistin tän listan...

Hyvä Sanelma! :)

Mä häiriköin täällä vielä kun en kertakaikkiaan saa itseäni niskasta kiinni täällä töissä.

NYT PRKELE TÄHÄN KETJUUN SIT NIITÄ PLUSSIA!! Ainakin mahdollisuudet on pitkästä aikaa vähän paremmat, noin tilastollisesti, kun on hoitoja päällä ja inssiläisiä jännättävänä!

+++++++++++++PUUUUUH!

Mies ei oikein ollut mitään mieltä, sanoi mun olevan hedelmäpommi eikä "mission impossible". Eihän tässä siis ollut mitään erikoista, jos normi menkat ei ois niitä max 2 päivän parin tipan vuotoja en olis testannut ja tää olis mennyt normikierron piikkiin. Mutta totaalisen erilaisen vuodon vuoksi tuli nyt sitten tietoon. Hassua muuten, että kun varasin ajan lekuriin just noiden mini-menkkojen vuoksi niin sitten tulee Niagara.

Oho oh Kastis. Yhdyn edellisiin. Toivottavasti vuoto tyyntyy eikä tule mitään onkelmia.
Toiveitahan tuo kyllä varmasti herättää :)

Kyllä se on todellakin asennekysymys tuo asuinpaikka. Mä en ole koskaan asunut ihan keskustassa, joten en edes osaa kaivata niitä etuuksia. Ehkä sekin elämänmuoto on vielä joskus edessä, mutta nyt se ei kuulu suunnitelmiin. Asumme siis kahden järven välissä joen rannalla. Uimaan kuitenkin pääsee pulahtamaan vaikka joki ei suuren suuri olekkaan. Kolmen ison koiran kanssa tämä maalla eläminen on kyllä huomattavasti helpompaa kuin lähiössä. Sitäkin ehdimme suhteemme alkuaikana kokea. Ei oo ikävä. Kauppaan ja postiin meillä on n. 5 min, apteekki ja terveyspalvelut löytyy 15 minsan päästä ja muut palvelut sitten vähän kauempaa. Melkeinpä sitä tulee kyllä työmatkoilla kaikki asiat hoidettua.

Mannallankin on sitten suht selvät sävelet tiedossa. Tsemppiä insseihin. Kai nekin nyt jollain on pakko onnistua. Ei kai niitä muuten tehtäis :)

Mitähän kaikkea piti kommentoida. Emmille ja Vipelle on kestopeukut pystyssä.

Tiitu ja Gissakin toivottavasti ehtii piipahtamaan.

Ja Keijukaiselle myöhästyneet onnittelut! Ja kestämistä menkkoihin.

Koiran rotukeskustelu on kyllä loputon suo. Se on niin makuasia mistä tykkää ja jotkut on aika kiihkeitäkin oman valintansa puollustajia eikä ymmärrä muiden kantoja ollenkaan. Musta on vaan hyvä, että jokainen löytää sen itselleen sopivan rodun. Siihen valintaan kun vaikuttaa niin moni asia (koko, luonne, ulkonäkö, harrastus suunnitelmat, rodun käyttötarkoitus, asuinpaikka jne...) Itselleni iso palveluskoira on tällä hetkellä ainoa oikea vaihtoehto :)

Sanelma, kyllä musta tuo teidän asumismuoto kuullostaa aivan ihanalta. Me asutaan myös 100 m joesta johon pääsee uimaan ja rantasaunakin löytyy, tosin ei oma =)
Joten voin kuvitella että on aivan paratiisi! Mutta se on just vähän mihin tottuu. Ja koirien kanssa oma iso piha on aivan luksusta.

Kastis, ei meillä kyllä niin iso terassi ole kuin teillä oli ed. kämpässä =) Eikös se ollut jotain 30 neliön luokkaa? Ja katolla?
El ne asunnot ovat todellakin harvinaisuuksia. Muistaakseni 80-luvulla niitä rakennettiin. Ja toki vieläkin.
Meillä on periaatteessa ihan normi parveke mutta siis tosi iso.

Juu Keijukainen, oli tosiaan katolla 30m2. Normaalilla partsillahan ei saa grillata (Hgin järjestyssäännöt), ei teille ole tullut keneltäkään mitään sanomista? Me varmistettiin että terassilla saa grillata ja kaasugrilli olikin ihan bueno. Nyt sitä saa vain haikailla, nykyinen partsi on normaalin kokoinen, ihan tilava mutta ei siellä voi grillata eikä sine paista niinkuin katolle (klo 10-21). Ja tosiaan, Sanelman asumismuoto kuulostaa tosi ihanalle ja just koirien kanssa varmaan todella mahtava. Itselle se olisi vaan liian kaukana.. tottumiskysymys.

Koirista. Se meillä hoidossa ollut tuholainen on Jack Russell. Ihan kuriton tapaus, tosin pentu vielä edelleen ja ilman koulutusta. Kovapäinen kuitenkin, eli vaatisi kunnon koulutuksen. Jos mä niistä mitään ymmärrän :)

Niin ja Keijulle tosiaan pahoittelut heti synttärionnittelujen perään. Blaah. Vaikka tiedossa oli ettei oikein mahiksia tässä kierrossa. Aina se ykköspäivä on inhottava, jos ei muuta niin vuodon takia. Kiva varmasti palata normaaliin arkeen nyt kotona, ja suht nopeasti se anoppi asunnon löysi, onneks. Eikun miehen kainaloon ja suklaatia!

Kastehelmi, mun käsittääkseni Hgin järjestyssäännöt ei kiellä partsilla grillaamista vaan talon järjestyssäännöt voivat sen kieltää. Ja meidän talon järjestyssäännöissä sitä ei ole kielletty. Kaasugrilliä eikä avotulta saa käyttää mutta sähkögrillillä saa grillata :-) Ollaan sovittu taloyhtiössä että grillaaminen jotakuta häiritsee niin asiasta keskustellaan. Ja siis monella muullakin on grilli :)
Meidän talossa on myös takkoja partsilla että on ehkä muutenkin vähän erikoinen taloa :)

Saattaa olla, että toi grillaaminen on sitten muuttunut, ennen Hgin kaupunki kielsi yksiselitteisesti "ruuan valmistuksen parvekkeella" ja se koski myös sähkögrillejä.

Musta aidoin grillaus on hiilillä, sen voi toteuttaa mökillä, kaasu menettelee mut sähkön kanssa saa olla tarkkana ettei päästä kuivumaan (riippuu toki sähkögrillistäkin). Meillä siis tosiaan oli ennen sellainen järjetön kaasugrilli, jätin sen uusille asukkaille, jotka ovat kavereita. Ollaan itse asiassa menossa viikonloppuna, jos kelit sallii, sinne grillaamaan. Hassua mennä vanhaan kotiinsa vieraaksi :)

Heippa, pikainen tervehdys, kun on töissä kiirettä!

Keijulle synttärionnittelut ja samalla pahoittelut menkoista :(
Tietysti niitä odottelitkin, joten sen puolesta ihan hyvä että tulivat, mutta oishan se ylläri aina mukava asia.

Huh, Kastis, aikamoinen yllätys, vaikka ehkäisyä et käytäkään! Toivotaan, että joskus jatkuisi sitten loppuun astikin :)

Mun käsityksen mukaan tosiaan taloyhtiössä usein on kielletty tulella grillaus (tai en tarkkaa sanamuotoa muista), eli ei koske sähkögrillejä. Jossain taas on kielletty ruoan valmistus, joka sitten koskee tuota sähkögrilliäkin. Tällaisiin olen ainakin itse törmännyt kerrostalossa asuessani.

Me asutaan siis omakotitalossa n. 20-25 min. keskustasta melkein meren rannalla. Eli meillä on rantaoikeutta n. 100 m päästä kodista. Postiin ja lähikauppaan (eli kallis ja huono) 5 min ja parempia ruokakauppoja ja apteekki 10 min päässä. Onhan se ihanaa, mutta välillä kaipaa keskustaankin. Tiedän kuitenkin, että jos keskustassa asuisin, kaipaisin ok-taloon. Eli kaikkeen tottuu ja kaikessa omat puolensa, sekä hyvät että huonot :)
Enemmän mä harmittelen sitä, että en ole enää keskustassa töissä. Se oli kätevää, sai kaikki hoidettua ja vaateostoksetkin tuli tehtyä ihan huomaamatta. Nyt se lähteminen tuntuu jotenkin vaivalloiselta ja siihen pitää asennoitua. Ei mulla enää mitään vaatteita olekaan, kun vanhatkaan ei mahdu päälle :)
Enemmän ehkä tuleekin käytyä kauppakeskuksessa, jossa ei sitten ole parkkiongelmia jne, vaikka matka onkin pidempi.

No tulipa taas kirjoitettua lyhyesti ja iso kasa töitä odottaa...

Muuten, Keiju, Tiitu ja Sanelma, saitteko te Suvin raportin mailiinne? Ovat keskustelleet siitä toisella puolella ja Aniliini on kyllä toimittanut kaikkien osoitteet. Mä en saanut sitä, niin ajattelin, että jos meidät lapsettomat jätettiin ilman?

Gissa, mä sain kertomuksen, kun kävin "vinkumassa" tuolla toisella puolella :)
Mukava oli lukea kuulumisia. Voin sen varmaan pistää sulle tulemaan. En usko että Suvi pahastuu.

Helou! Juu, näköjään meidät oli pudotettu pois, mäkin haluaisin Suvin kertomuksen...?

Keijulle paljon onnea vaan! Ja pahoittelut menkoista, vaikka olivatkin odotettavissa.

Jännä juttu Kastehelmi! No, ainakaan et ole niin maho, mitä olet väittänyt;) Toivottavasti kivut hellittää pian!

Me asutaan rivari-kolmiossa keskustassa veden äärellä. Pikkukaupungissa siis. Ja meidän piha on suurinpiirtein samankokoinen kuin Kastiksen ex-terassi;) Mutta riittää meille, kun voidaan edes vähän hoitaa puutarhaa ja grillailla. Sanelman ja gissan asuinpaikat kuulostaavat ihanilta.

Kävin kuulkaa eilen työhaastattelussa. Olis ihan unelma paikka, saas nähdä kuinka käy. Toivon todella, että tärppäisi, tuli tosi hyvä fiilis paikasta, ihmisistä ja työstä.

Mannalle onnitteluja opintoihin.

Jatkan taas tätä p***a-duunia, palaillaan:)

Tiitu, tosi hino homma toi työhaastattelu! Pidän peukkuja ja muitakin ulokkeita pystyssä. Koska selviää? Mulla on veikkaus missä suunnalla Tiitu asuu, alkaako T:llä?

Mun mailiosoite ei ole tuossa ringissä mukana, mutta näyttää tosiaan siltä, että teidät muut, tai siis lapsettomat, on pudotettu jakelusta pois. Lienee parempi etten sano asiasta mitään :)

Huh, tänään on onnistunut tosi huonosti tämä vieroitus, johtuen tuosta oudosta haamusta/plussasta eilen. No, kyllä mä kohta taas ryhdistäydyn.

Hieman kiristää... :/

Vitsi Tiitu, toivottavasti saisit sen!!!!! Kaikki peukut jne pystyssä täälläkin ja toivotaan vielä, että käy vanhanaikaisesti ja raskaudut heti uudessa paikassa :)

Olin eilen hammaslääkärissä, kamalaa :( Hyvä että sain kuitenkin mentyä, varmaan joudun vielä pari kertaa käymään. Ensi viikolla tilataan se yökiskokin, hyvä niin.

Kiitos keijulle taas kerran ihanasta kisun kuvasta, mulle tulee kohta niin kova kuume, että lemppaan miehen ja perustan kissalan :)

Moi!
Piti jo viimeksi kun kirjoittelin onnitella Mannaa opiskelupaikasta. Itsekin hain opiskelemaan työn ohella, kesäkuussa sitten ratkeaa että pääsenkö. Pahoittelut Kastehelmi ja onnittelut Keijukaiselle synntäreistä ja pahoittelut menkoista. (Niinköhän se nyt meni..?) Me jouduttiin peruun se huominen simppatesti kun mies joutuukin koko päiväksi töihin, eikä pystynyt sitä vaihtamaan. No perjantaina soitan uuden ajan. Mä haluan sen kyllä mahdollisimman pian, että saadaan pyörät pyörimään. Mulla edelleen tuhruja, tai ei siis oikeestaan mitään vuotoo. Alavatsaa juilii kuitenkin niin pahasti että ehkä huomenna alkaa vuoto.

Keijulle oikein hyvää synttäriä!

Oho, todellakin Kastehelmen tilannetta! Eipä sitä siis tiedä, vaikka piankin onnistuisi loppuun saakka. Mäkin olen kuullut, että alkanut raskaus ns. kemiallinenkin, voi jotenkin "aktivoida" kroppaa. No, sen näkee.

Juu tosiaan, Suvi toivoi, ettei hänen viestejään laitettaisi eteenpäin. Mutta laittakaa Sanelman tapaan "hakemus sisään"? ;-) Mä en muuten ole laittanut tälle puolelle esim. Lotan kuvia kuin Keijikselle, kun en yhtään muista, kuka niitä halusi ja kuka ei. Tassua pystyyn, jos joku haluaa spostiinsa täytettä, ei tosiaan ole mikään salaseura!

On vähän turhan pitkä aika edellisestä plussasta tällä puolella, mutta nyt jännätään hoitojen ja luomujen voimin.

Heh Kastis, ei ala T:llä:) Kiitos teille työpaikkapeukutuksista!

Muistaakseni me ollaan ennenkin "ilmoittauduttu", että haluttaisiin saada tahkoojaplussien maileja myös...Osa varmaan laittaakin "automaattisesti" myös meille, mikä on kivaa. Vaikeahan se on muuten tietää, mistä on tiputettu pois... Omasta puolestani ainakin siis saa laittaa lasten kuvia ja ihan mitä vaan, en jaksa erikseen käydä pyytämässä. Mutta ei tietenkään ole pakko;)

Hitsi, pieleen meni sitten arvaus :)

Mulle noi maili hommat ovat ihan sama, koska en siis ole muutenkaan listoilla. Lähinnä ihan siksi, että oon unohtanut mun kastis-mailin salasanat enkä oo saanut aikaiseksi avata uutta. Oon pärjännyt ilman niitä kuviakin - tosin esim. Keijun kissa kuvat ois saanut varmasti sydämen sulamaan. Ymmärrän kyllä, että saattaa hieman kiristää, että "lapsettomat" on dumpattu pois kuulumisten jakelusta. Siitä se eriarvoisuus alkaa (vitsi, toivotaan että kukaan ei nyt taas vedä hernettä nenään).

Mulla ei riitä uskoa tai odotuksia että tämä kerta toisi tulevaisuudessakaan mitään muutosta. Onhan mulla siis jo yksi vähän samantapainen (ei kuitenkaan yhtä reippaat viivat) kerta takana, 2 vuoden takaa. Että maho mikä maho :) Ei siis herätä mussa sen suurempia toiveita, vaan meno jatkuu samana.

Huh, mikä viestitulva..Misä maä alotan. Tosin on vähän kiirekin, niin saa nähdä, miten paljon tulee kirjoitusvirheitä.

Keijulle paljon onnea synttärinä! Teidän grillaukset kuulosta ihanalle..Mun on nälkä! Meillä on sellainen jättimäinen kaasugrilli ja siinä tulee tehtyä paljon ruokaa pitkin kesää. Kanavartaat olis ihan yes seuraavaksi tai noi kanahampurilaiset :) Sähkögrillissä mä en ole saanut mitään onnistumaan, mutta meillä on ns. matkamalliksi osettu nyt sähkögrilli, kun tarvimme sitä silloin tällöin miehen harrastuksen mukana kun kuljetaan ja siinä on teflon-taso ja ns. parila. Se on miehen toimesta kerran testattu ja toimi kuulemma hyvi. Siinä voi "paistaa" hyvin :)

Kastis, pahoittelut. Kävit lähellä, niin lähellä, plussaa. Kyllä mä jaksan uskoa edelleen sunkin plussautumiseen ja taitaa sulle käydä niin, että silloin kun vähiten sitä odotat, niin saat yllätysplussan vielä. Toivottavasti vuoto hellittää.

Kiitos vielä onnitteluista kaikille; saa nähdä, milloin todellinen uralla alkaa. Ties vaikka vielä joskus väittelemäänkin asti pääsen, hah! Noh, hiljaa hyvä tulee. Mulla on loppuelämä aikaa tätä menoa :(Toivon hartaasti, että lapsi katkaisisi opiskelun ja kaikki viivästyisi :D

Annu, harmi, että simojen analysointi viivästyy. Mua jännitti se tulos kovasti silloin. Se on aika yleistä varmaan, että asia vaivaa ja varmaan miestäkin, kun "tavara tutkitaan." Yhdellä tutulla tuli kova tuomio; ei mitään elämää spermassa. Sitä kauhukuvaa varmaan monet pelkää, mutta vielä silloinkin on mahdollisuus ilmeisesti punktioon miehellä. Mutta ei nyt siitä lähdetä liikkeelle..Mä vaan itse silloin pelkäisin sitä. Ja eniten sitä, miten mies jaksaa, jos tulee "kova tuomio." Onneks ei tullut, mutta edelleen on lastenhuoneen tilalle vierashuone!Ei ole siis tosiaan tarkotus pelotella, vaan toivotaan, että saatte näytteen vietyä ja asioita eteenpäin.

Vippeä ja Emmiä jännätään. Otatko Vippe muuten paljonkin Buranaa? Mä en uskalla sitä syödä oviksen jälkeen.Otan mielummin parasetamolia. En tiedä, onko asialla suurta merkitystä, mutta mua neuvottiin pesu:ssa, ettei ibuprofeiinia saisi kovin popsia, jos haaveilee vauvasta. Mene ja tiedä totuus. Loppuviikosta ollaan varmaan jo tulisilla hiilillä ja kaikki odottaa plussauutisia! Tulispa!

Koira-asiaa..Mä oon täysin sitä mieltä kanssa, että jokaine koirunsa valitee ja tärkeitä pointteja tulee ottaa huomioon. Ulkonäkö ei saa olla olellisin, vaikka se vaikittaa tietty päätökseen :) Suvussa on ollut kettuterrieriä ja Parsoneita; ne on ihanan aktiivisia ja viisaita, mutta käsittääkseni kaipaavat liikettä. No, kaikki koirat tietty kaipaa. Mä en varmaan oo ihan 24/7-koiralle elämääni antava tyyppi, mutta toki, jose koiran hankkii, niin sen mukaan elämää järjestellään ja on hoidettava lenkit 2-4 x vrk:ssa. En tiä jaksaako. Siksi kaipaan maalle ja koira ovesta ulos, niin..jos pysyy tontilla! Ajatuksen tasolla on siis koira-asia...

Nyt täytyy taas viielttää....Wiuuuuuuh!

Vielä töissä..
Manna, meillä on kans sähkögrilli missä parila ja hyvin toimii. Siinä on myös kupu ja iso grillauspinta-ala joten ei ole ruoka kuivunut. Mies on meillä grillausmestari, mä jätän aina kanapihvitkin raaoiksi, ei vaan onnistu multa, ihme homma.
Leipomisessa olen sitten parempi :-)

En saanut minäkään Suvin viestiä. Muuten kyllä plussapuolelta monet laittaa kivasti viestiä ja kuvia, se on mukavaa. Jos joku ei halua laittaa niin se on sitten hänen asiansa. Yhdessähän me on vauvahaaveilu aloitettu, onnistumiset tulee vaan eri tahdissa ja siitä johtuen ihmiset on vähän kuin pakosti erilaisissa elämänvaiheissa.
Mäkin laitan kissanpentukuvia niille, keitä uskon asian kiinnostavan, esim. muistelen että Tiitu sanoi ettei voi sietää kissoja =)
Mites Molly ja Vippe??

Tiitulle tsempit työpaikan saantiin. Oispas hinoa jos onnistais! Yleensä noi hyvät vibat tietää hyvää. Ja tosiaan se plussa sitten heti alkuun :D
Töistä puheenollen, olen taas vähän tyytyväisempi kuin sain palkankorotuksen =)

Kiitos kaikille pahoitteluista, nyt vaan olin ihan iloinen että menkat alkoi jotta päästään taas siihen (turhaan?) luomuyritykseen kun kotona ei ole enää yövieraita =)
Onhan se aina mukavampaa jos on edes teoreettinen mahis onnistua.

Pitääkös moni perjantain vapaana?
Mä oon ihan töissä, ei kummempia suunnitelmia. Miehen kanssa laatuaikaa to ja pe, sitten mies töissä vkonlopun.
Huomenna meen lapsenvahdiksi, veljen luokse.

Niin, onnea Tiitun työnhakuun, toivottavasti onnaa. Unohdin kommentoida, sori. Mä en tiedä, miten pärjäisin työhaastattelussa :S Haaveilen vaan uusista työpaikoista, mutta en tee asialle mtn. Tosin nyt kun opiskelu muuttuu ehkä tiiviimmäksi, niin pakko pitäytyä saman palveluksessa..

Keiju, just samanlainen sähkärigrilli meillä..Olisko obh nordica? Toi jättimäinen kaasugrilli kahden syödessä on aika älytön, mutta isolle porukalle hyvä. Perinteinen hiiligrilli on kyllä ihana, mutta se hiilijäte sen jälkeen on aina vähä rassaavaa..

Söin muuten tänään ihanaa pannacottaa..kun ruuasta on puhetta :)