Tahkoojaplussat23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nekku

Vieras
Syntyneet:

Riinuska 7.1.2006: poika 3260g, 50cm
Stella 24.1.2006: poika 3250g, 48 cm
Siirappi 2.5.2006: tyttö
Julia 30.5.2006: tyttö 3240g, 49cm

Lasketut ajat:

Nekku 26.6.2006
Piritta 1.7.2006
Aniliini 12.7.2006
Mariska 4.8.2006

Mä pistin uuden ketjun pystyyn ja noi tiedot siihen alkuun. Oletteko muuten pistäneet merkille, kuinka samankokoisia kaikki tämän vuoden Tahkoojabebet ovat??? 20 g:n tarkkuudella.

Julian kuulumisia ihana kuulla lisääkin, laita tulemaan, kun Ilonalta ehdit.

Auts, Aniliinille sympatiaa kipuiluun! Kuulostaa kaamealta. Toivottavasti saat apua ilman, että tarvii sairaalassa kärvistellä.

Kiva Piritta, ettet sentään ihan katoa nettiavaruudesta, vaikka reissuun lähdetkin.

Mulla oli neuvola tänään, nyt oli paino pompsahtanut reilulla kilolla vkossa (!!!), mutta no stress. On osittain turvotusta. Kaikesta huolimatta vetelin äsken suklaatia yli puoli levyä... Neuvolassa kaikki hyvin. Sf-mitta edelleen alle keskikäyrän ja th totesi, etten kasvata jättiläistä ja hyvä niin. Ei ole vielä ainakaan kokonaan kiinnittynyt, kun vielä sai kuulemma päästä jotain otetta.

Mulla on flunssa ja olen nukkunut pari yötä huonosti, mutta nyt on jo olo onneksi parempi. Eka kerta koko raskauden aikana, kun olen ollut mitenkään kipeä.

Tämäkin päivä on hurahtanut. Huomenna ajattelin leipoa korvapuusteja pakkaseen. Voi sitten tarjota vieraille, jos/kun tulevat bebeä pällistelemään... :-)

Onkos Mariskan tuuraaja oppivaista sorttia eli saadaanko me sut kohta juttusille? Oliko niin, että sulla on heinäkuun alkuun saakka töitä?

Voikaa hyvin!

Kiitokset kaikille sympatioista, ne tulevat kyllä tarpeeseen, vaikkei hymy ole hyytynyt irvistysten lomasta. Mies on huomiseen asti työreissussa just pahaan aikaan, soittelee jatkuvaisesti ja kyselee vointeja, juuri toivoteltiin hyvät yöt ties monennenko kerran. =) Kaverit ovat kiitettävästi ""päivystäneet"" täällä meillä, joten olo ei ole käynyt pitkäveteiseksi.

Nauttikaahan vaivattomasta olotanne täysin rinnoin ;) , masua on kyllä minunkin ilo kantaa, mutta viiltävät kipukohtaukset saavat itkun partaalle. Onneksi liitoskivut ovat taka-alalla, ei sentään kaikkea vaivaa kerralla, ummetuksen kylläkin sain taas kamukseni ja tuntuu täysinäinen suoli pahentavan kipua, ilmeisemminkin painaa repsahtaneeseen lihakseen.. No, hienoinen valitusvirsi tästä tuli, vaikkei tarkoitus ollut.. Hyvää yötä!
:)

Hellou!
Kaunis keli oli vielä aamuneljältä, nyt ikävän tuulista...Kylläpä tuli nukuttua huonosti, en edes tiedä, mikä valvotti. Eipä vaan uni tullut normaalisti. Parin tunnin välein oli silmät auki..hoh hoijaa...Mahtavaa kyllä, kun on niin valoisaa iltaisin ja heti aamuyöstä. Sain yömaitoni juoda auringossa :)

Neuvolassa ja lääkärissä kaikki hyvin. Mulla noi paineet, hb:t ja pissit tuntuu menevän jatkuvaan samoissa. Painoa tullut 500 g vkossa....jees, on jäde rouvalle maistunut, mutta kuulemma ihan hyvä painonnousu. Mulla onkin muuten koko ajan nälkä!
Lääkäri oli tosi nopea, ois ollut kiva kuulostella maha-asukkia kauemmin, mutta minkäs teet, kun potilasjono odottaa takana =( Hyvät sykkeet, ja bebe on jo ihan lähtökantimissa. Sano, että pää tuntuu jo :D Täällä päin ei anneta sen koommin painoarvioita tai muutoinkaan puhuta vielä synnytyksestä. Nyt on sit vkon välein neuvola.

Taidanpa tästä soitella Pingpongiin, ja kysellä, missä mennään. Inhottaa, kun muuten kaikki vauvajutut kunnossa, mutta sitten yksi major thing on hämärän peitossa...

Nekku, tuliko hyviä pullia? :) Itsekin mietin, että pakkohan se on jossain vaiheessa leipoa pullaa, että olisin OIKEIN pullantuoksuinen äiti, hihhiii...ja eikös se ole yksi oleellinen puuha äitiyslomalla? Voimia muuten flunssan selätykseen, mullakin on vähän tukkoisuutta havaittavissa, mutta taitanee johtua ihan kämpän pölystä...pitäis imuroida =(

Mäkin muuten naureskelin, että hyvin samanpainoisia nämä meidän tahkoojavauvelit on. Selviä saman heimon jäseniä :D

Taitaa vauvat pitää tuoreita äitiä sekä kiireisinä että pikkusormiensa ympärillä, ettemme saa vähään aikaan kuulla kuulumisia. Pitää käydä vkon aikana välillä kurkkimassa.

Äh, ai niin, unohdin kysyä siitä uimisesta lääkäriltä. Miten mä aina unohdankin kaikki kysymykset! Mulla oli kohdunkaula hieman lyhentynyt, mutta -suu kiinni. Eli tuskin se uimista estää...? Who knows.

Jassoo, taidan tarttua imurin varteen ja pakkaan sitten kamani loppuun. Onneksi junaseurana on kasa lakuja, Ipod ja hyvä kirja - kyllä se siitä suttaantuu.

Kuullaan taas!

Helou!

Pikapikaa tulin lukasemaan teidän kuulumiset...

Kiirus on töissä vaikka on toinen tekemässä työt...opettaminen on kanssa aika raskasta hommaa.
Tuuraaja on fiksun tuntuinen ja varmasti voin luottavaisin mielin jättää työtehtävät hänelle...

Eilen oli neuvola, kaikki hyvin. Mulla oli hemppa noussu 117:ta 128...et ihan kiva. Verenpaine on ruodussa ja paino oli vähän laskenut? Täytyisi varmaan rajoittaa pihalla kuokkimista...

Olo on tosi hyvä tällä hetkellä. Voimia siis Aniliinille joka kärvistelee kivuissa...

Palaan taas..

Sorry oma napainen teksti...

Siirappiiiii???

Pullantuoksuinen mamma ilmoittautuu linjoille... Puustit on paistettu ja ainakin näyttävät komeilta, vaikka itse kehaisenkin. :-) En ole vielä maistanut, kun vedin itseni lunchista niin ähkyyn. Huh, mutta kuuma siinä puuhassa tuli.

Piritta, mulla oli just sama tilanne sen kohdunkaulan/-suun kanssa ja siis lääkärin mielipide (ei jyrkkä kielto) oli, että ei suosittele uintia. Mä nyt sit päätin passata uinnin ja tyytyä muihin lajeihin. Eilen menin pyörällä neuvolaan ja se oli aika koomista, kun jouduin polkemaan silleen ikään kuin länkisäärisesti, kun vatsa otti vastaan...

Vähän harmi, ettei mulla ole autoa käytössä päivällä, kun mies menee sillä duuniin. Saisin helpommin asioita hoidettua. Nyt esim. tekis mieli lähteä Plantageniin tekemään puutarhahankintoja.

Flunssa on jo parempi ja viime yön nukuinkin tosi hyvin. Se on muuten uskomatonta, että klo 04 on jo täysin aurinkoista ja valoista! Ihan parasta Suomen kesässä noi aamut. Monesti on silloin könytty kotiin baarista... Tänä kesänä taitaa se lysti jäädä väliin.

Mä meen ihan vähän pitkäkseni, kun olen huhkinut koko päivän tähän saakka... Pirittalle kivaa lomaa siskontyttöjen kanssa! Tule kuitenkin tänne kurkkimaan, ettei tarvii yksin lärpättää. Aniliinille voimia kipuihin, olet ajatuksissa! (Luumuja kehiin ja tarvittaessa jotain troppia, koska ummetus on ankeaa.)

Heippa naiset!

Ekaksi Aniliinille voimia! Kuulostaa tosi ikävältä kipuilulta, koeta kestää.

Siirappi ja Julia ovat varmaankin vauvojensa lumoissa. Me Riinuskan kanssa ollaan jo sen verran kokeneita, että ehdimme pyöriä netissä ;). Leo vetelee usein 3-4 tunnin päiväunet iltapäivisin, joten mamilla on vähän aikaa tehdä omia juttuja.

Pullantuoksusta tuli mieleen, että minäkin tein pullia viime viikolla. En ole yleensä mikään pullaekspertti, mutta nyt tuli tosi makoisia tapauksia. Ehkä äitiys on herättänyt mussa pullantekotaidot...

Lueskelin tammimammojen ketjua, ja siellä on monilla kuviteltuja raskausoireita. Mulla ei ole mitään oireita, mutta näen kyllä unia siitä, että olen tullut uudestaan raskaaksi. Tuntemukset ovat olleet lähinnä kauhua :D.

Minä päätin eilen alkaa hyväksi kotiäidiksi ja siivosin hikipäässä keittiötä ja työhuonetta. Tänään jatkuu urakka olohuoneen ja kylppärin kanssa. Olen aika huono jynssäämään paikkoja. Imuroin kyllä ja hutaisen pölytkin silloin tällöin, mutta esim. ovien ja hyllyjen pyyhkiminen sekä lattioiden pesu tuppaavat jäämään. Nyt pitääkin olla jo järeät aseet likaa vastaan!

Kunhan loput neljä tämän hetkistä tahkoojapallomahaa poksahtaa, niin perustetaan tahkoojabebet-ketju. Toivotaan oikein ahkerasti, että ennen sitä tänne saadaan uusia plussanneita.

Heippa!
Kävin jo tahkoojissa katsomassa Katan uutisia, muttei niitä vielä ollut.

Meillä kohta 5kk- neuvolaan meno. Inhottava rokotus.

Stella, mun on pitänyt kysyä, että mimmonen sun maha on? Mulla palautui aluksi tosi nopeesti ja olin ihan että jee, mulle ei mahaa jääkkään. Nyt kuitenkin viimoset 2kk on ollut samanlainen, ylimääräistä nahkaa hieman, vähän semmonen löllerö. Mies tosin sanoo, ettei mulla mitään mahaa ole, mutta kyllä on! Kun ennen oli nii littana vatsa, niin sitä kaiholla muistelen. Ehkei se koskaan ihan semmoiseksi palaudu. Kiloja on vieläkin se 2 jäljellä.

No, lähden järkkäilemään paikkoja, tänään tulee kiinteistövälittäjä ottamaan kuvia kämpästä...

Pullaa muuten tekis mieli, kenenköhän vika???????

Aniliinille yhä tsemppausta kipujen kanssa, ei kiva.
Ja Piritalle, että toivottavasti saisit ne vaunut ennen kun vauva syntyy! =)

Ette te musta eroon päässy, hehhh =) Ihan hassua olla isossa talossa yksin, kun kaikki on töissä. Junamatka oli muuten aikamoista kärvistelyä välillä, kun selkä kaipais kunnon tukea, eikä apuna ollut muuta kuin se pieni niskatyyny...Sais sitten muutaman kerran vaihtaa asentoa...

Mutta perskules, puhuinko eilen siitä tukkoisuudesta?? Tulikohan se Nekun flunssa sitten linjoja pitkin :) Eilen iski meinaan sellainen nuha, että oksat pois. Pientä kuumetta ja tosi hankala yö, kun nenä valui jatkuvaan. Ei kiva. Yhtään. Joudun perumaan treffit kaverin kanssa, että saan tämän pvän ihan levättyä. En kestä, jos viikko täällä menee nuhassa, kun ois monia kaveritreffejä ja ne siskontytöt....jeps. Hemmetti. Taisin saada tämän ma:n kävelylenkiltä, kun oli lämmin, muttei ilmeisesti sittenkään riittävän lämmin. No kunnon lepoa tänään, luen kirjaa ja katselen tennistä, jos se täällä edes näkyy. Tavallaan ihanaa, että olo on niin ""rajoittunut"", minun, super-hyper-aktiivisen ihmisen pitää vain OLLA. Se on kuulkaa aikamoinen saavutus mulle. Ja tuntuu ihan kivaltakin :)

Tajusin just, että Stellan ja Riinuskan poijjat on jo niin isoja. Kohta puolivuotiaita! Onko, Stella, Leo osoittaunut jo selviä luonteenpiirteitä? Miltä äitiys ja kotona olo on näin muuten tuntunut?
Mä mietin jo aika paljon aikaa, kun tullaan sairaalasta kotiin. Että miten jännältä se tuntuu. Ja miten ihmeellistä se on. Ja ennen kaikkea, miten paljon se vaikuttaa meihin, ollaan taatusti samaan aikaan superonnellisia, hämmentyneitä, jännittyneitä ja vähän orpoinakin, että mitäs nyt. Hui, ja kaikki tämä vielä edessä!

Katan kuulumisia on kyllä jännä kuulla. Voi kun se olisi juuri sitä mitä toivotaankin!

Nyt kirjan kimppuun. Vi hörs!

Hellurei!

Katan tilanne jännittää kyllä vietävästi.. PQ sinne kovasti!

Mun piti muuten jo aiemmin kommentoida sitä, kun Tahkoojien on vaikeaa lukea meidän hehkutusta (saati mun valitusta kamalista kivuista) täältä, niin mäkään en pystynyt aikoinaan lukemaan plussien juttuja, se tuntui km:n jälkeen/yrityksen edetessä tuloksetta niiiiin pahalle. Siis vaikka täysillä toivoi kaikille ""omille"" hyvää ja kaikille irl-ystävillekin, niin silti se oma epäonnistuminen ja paha olo sai aikaan inhottavia tunteita toisten onnentunteita lukiessa/kuunnellessa. Että ymmärrän totisesti, että vaikka toisen puolesta on iloinen, niin oma pa**a fiilis vain korostuu, kun mitään ei tapahdu. Tsemppiä taas kaikille Tahkoojille, uskon kyllä ihan täysillä, että teidän aikanne on ihan varmasti ja toivon mukaan se aika on mahd. pian!! Kata kun käynnistää mopon, niin kaikki kyytiin. Se onkin sellanen supersuuren sivuvaunun omaava megaprätkä ja vauhti on riittävän hidas, ettei kukaan putoa kyydistä!!!!!!!!! =)

Piritta, toivon mukaan saat paaljon voimia tämän päivän huilimisesta, että nuha talttuu heti alkuunsa.
Kummastelen kyllä tosiaan sitä PingPongin toimintaa, joko soittelit perään?

Mäkin olen viime päivinä paljon miettinyt aikaa, jolloin vauvan kanssa kotiudutaan, varmasti olo on molemmilla (tai kaikilla) hivenen epätodellinen.
Näin viime yönä unta että poika (!!!!) oli vasta kotiutunut ja kun menin päikkäreiltä häntä sängystä hakemaan, istui pinniksessään ja naureli! Heh, ei ehkä ihan niin nopsasti kehity... :D

Oletteko miettineet jo paljon nimiä? Me ollaan ihan hukassa asian kanssa, mutta kai se viimeistään sitten selvinnee, kun näkee nassun ja ennen kaikkea tietää kumpaisen nimeä pitää tosissaan miettiä.

Mulla muuten alkoi äitiysloma eilen, en ole enää saikkulainen!! :))) Tänään rv 35+.

Ja sitten neuvolakuulumisia.. Huips, mun paino oli noussut n. 800 g viikossa, vaikken ole kummemmin herkutellutkaan. Vauva vaan kasvaa. Sf-mitta 32, eli sen mukaan hitusen keskikäyrän yläpuolella, eikä ylärajalla niinkuin ultrassa. Odotellaan, tuleeko iso vai keskikokoinen tenava. Kaikki muut systeemit ok, hemppa oli noussut 15 yksikköä, nyt jo 147, eli ihan mun normaali arvo. Pieniä vaikeuksia nousta vatsalihaksen takia makuuasennosta, onneksi sängystä sai selkänojan ylös, niin ei tarvinnut jäädä koko päiväksi sinne lepäämään..

Käytiin eilen saunassa ja sen jälkeen supisteli kipeästi. Riinuska, sähän jäit suppareiden takia saikulle, oliko ne kipeitä mistä asti? Ajattelin vaan, että voiko niistä ollenkaan ennustaa miten lähellä/kaukana lähtö on..? Vatsalihas on vieläkin toosi kipeä, mutta alan ilm. tottua siihenkin, kun olen jo paremmassa kuin petikunnossa. =)

Ja petikunnosta tuli mieleen, että miestä olisi hieman öhh.. himottanut eilen, mutta mä en lämmennyt. Valtavan masun kanssa on aika vaikea tuntea itsensä halutuksi/haluavaksi ja kun on niin kömpelö, tuntuu, ettei koko hommasta tule mitään. Ihanaa kuitenkin, kun mies edelleen osoittaa kiinnostustaan silläkin saralla. Mutta nyt tuntuu, että raskausajan sekstailut on sekstailtu. Vaikka eihän sitä tiedä, miten mieli muuttuu.. Mitenkäs muilla? Me ollaan kiitettävästi vaiettu tästä asiasta (paitsi joskus Julian aloitteesta: joko muuten haluttaa???!!!;)), tuli ilmeisesti aiheesta kiintiö täyteen, kun tänne puolelle pääsimme! :)

Surun, Siirapin ja Julian kuulumisia odottelen innolla. Tulkaas linjoille, kunhan ennätätte! =)

Jahas, romaania pukkasi, säästetään tilaa muillekin. Aurinkoa päiväänne!

Aniliini, mun supparit taisi olla napakoita siinä rv 30 jälkeen jo. En kyllä tarkalleen muista. Mutta jäinhän töistäkin pois jo 2kk ennen äippälomaa kun en pystynyt siellä olemaan. Muttamutta... sitten kun synnytys käynnistyi, oli supparit ihan toista luokkaa kun ne aiemmat kivuliaat! Eli kyllä mä uskon, että tiedät kun tosi on kyseessä. Toivottavasti.

Noista haluista. Muahan halutti heti synnytyksestä seuraavana päivänä. Aivan valtavasti *punastelee*. No, 5 viikkoa sitten odotin, että jälkivuoto loppui... Alussa ei kyllä oikein jaksanut kun olin niin väsynyt, nykyään kyllä. Ja kun täällä kaikki aina jaetaan, niin paljastampa senkin, että tuo alapää on paljon herkempi nykyään. Siis positiivisella tavalla. Olen kyllä kuullut, että niin voi alatiesynnytyksen jälkeen käydä. Ei haittaa =)

Sitten hehkuttamisesta. Toki ymmärrän, että on kurjaa lukea toisten hehkutusta kun ei itsellä hommat etene. Mutta en voi sanoa, että tiedän miltä tuntuu kun olen raskautunut niin nopeasti. Kovasti sitä vaan plussia toivoo toisillekkin kun ei juuri muuta voi. Kata tosiaan voisi sen mopedin käynnistää...

Juu, neuvolassa käytiin ja poika on 68,5cm ja 8980g, että potra poika!

Soittelin Ping-pongiin ja herra sieltä aluksi selvitti asiaa, ja soitti sitten perään, että saan vaunut kahden vkon sisällä. Halleluja! Koska tilaus ei mennyt normaalia reittiä, sen käsittelyssä meni ilmeisesti sitten pitkään ja muutenkin oli hieman epäselvä tapaus. No onneksi soittelin, aloin olla jo hermoraunio. Nyt jos vielä vois luottaa sen miehen sanaan. Ihmettelen vain, miten vaikeeta voi olla yhteen s-postiin vastaaminen! Etten saanut edes ""kiitos tilauksesta, tässä vahvistus"" -tyyppistä meiliä 6 viikkoa sitten. Ehkä se on sitten miehille vaikeeta, kyllä mä ainakin aina vastaan, jos joku jotain kysyy. Eihän s-postin kirjoittamiseen mene kuin minuutti.

Aniliini, mun tietääkseni kun ne ""lähtö-supparit"" tulee, niin sit on jo tosi kipeenä. Että sen sitten todella huomaa, ja fiilis on sellainen, että nyt haluaa jo pois kotoota. Näin kätilö meille puhui.
Tuli muuten sun ummetuksesta mieleen, että jos yhtään pystyt liikkumaan, se auttaa takuulla. Mulla jos jää yksikin kävelylenkkipvä väliin, niin heti huomaa suolentoiminnassa, mutta yleensä toimii kuin ""junan vessa"" :)
Seksiä on meillä ollut tosi vähän, ihan muutamia kertoja vaan. Ei inspaa oikein, ja kun mieskään ei ole vonkaajatyyppiä, se on vaan jäänyt. Ja todellakin, kun tätä bebeä todellakin _tehtiin_ niin nyt pitää huilata, hih :) Hellyyttä ja rakkautta osoitetaan sitten muilla tavoin. Mietityttää vain, että mihin ehkäisyyn sitä turvautuis synnytyksen jälkeen. Tuskin toista helposti alkuun saataiskaan, mutta toisaalta ei olis tarvettakaan. Tästä ainokaisesta aiomme nauttia pitkään ja hartaasti. Pillerit on aika nou-nou, kondomit ei-ikinä, sittenpä jää enää kierukka...hoh hoijaa, pitää joskus myöhemmin näitä juttuja pohtia. Ootteko muut miettineet asiaa?

Hups, sain ""hieman"" satikutia mieheltä, oli soittanut 5 kertaa ja mun oli känny ajautunut sängyssä tyynyn alle ja olin toisessa huoneessa muutaman tunnin. Mies oli passittanut siskonsa miehen naapurista katsomaan, että ollaanko täällä hengissä/hyvissä voimissa. Lupasin ja vannoin taas tästä lähtien olla joka hetki tavoiteltavissa. Mukavaa, kun huolehtivat, harmittaa vaan, kun aiheutan toisille harmaita hiuksia.

Ei meilläkään mitään miljoonia muhinointikertoja ole raskauden aikana ollut. Harvoin, mutta ehkäpä jokseenkin säännöllisesti. Ja sama täällä meillä, mies kun ei ole vonkaaja ja mäkään en viime aikoina ole kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, niin vähäiseksi on jäänyt. En mä mitään torjuntaa eilen tehnyt, mutta kun en heti ollut innokkaana, niin hellittiin sitten muuten vain. Se on ollut mulle tosi tärkeetä nyt, ihan vain se toisen lähellä olo ja silittely sekä sanoilla hyväily, puolin ja toisin.

Olen myös miettinyt tota ehkäisyasiaa: ei pillereitä, mutten kyllä kierukastakaan välitä. Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa ja oman kroppansa tuntee yhtä hyvin synnytyksen jälkeenkin, niin luultavasti on kumit kehissä tärppiaikoina. Vai onkohan hullua seurata kroppaansa entisenlaisesti, voi viedä aika lailla voimia, eikä välttämättä tule niin kiinnitettyä huomiotakaan ovikseen, kun ei ole sellaista tarvetta siihen heti. Ja kumit on kyllä inhoja, mutta me kun ei olla mitään pupuja, niin luultavammin niillä mennään. Toinen lapsi on todella tervetullut, mutta ei ehkäpä ihan heti perään. Katsellaan, miten etenee.. Endon takia en haluaisi kuitenkaan monia kuukausia/vuosia olla antamatta mahdollisuutta.

Mitäköhän muuten Hillalle ja Kirpulle kuuluu, onkos taaperoiset jo kuinka isoja?? Hillan tyttö täyttänee parin kuukauden päästä jo vuoden, hui kun aika kuluu.. Jokos saisi toinen vauveli tulla? Päivitystä kehiin! :)

Kiva kuulla Riinuska, että pedissä tuntuu hyvältä synnytyksen jälkeenkin. Tai entistä paremmalta! =) Oletko treenannut paljon lantionpohjan lihaksia ennen ja jälkeen?
Vitsit, kun Juska on jo iso poika. Joko teillä ryömitään?

Meille kanssa kätilö sanoi, että kyllä sen sitten tietää, kun pitää lähteä. Että ei oikein ole varmempaa tapaa sanoa. Kaipa se sitten niin on, harvemmin niitä vauvoja tuonne kauppojen kassoille syntyy..

Niin, en mäkään kyllä todellisuudessa tiedä piiitkästä yrittämisestä mitään, loppujen lopuksi meillä se kävi suhteellisen helposti ja nopeasti, kun sain kroppani kuntoon, mutta siinä menkkoja odotellessa km:n jälkeen ja kiertojen heittelyiden lomassa tuli ilkeät tunteet pintaan. Että voin VAIN kuvitella, kuinka kamalaa oikeasti pitkään yrittävillä on henkisesti. :(

Piritta, hinoa kun vaunuasiaan tuli selvyyttä.

Kesäkuun kymmenennen jälkeen ei pitäisi olla yöpakkasia, eli saapi laitella kesäkukat penkkiin. Toivottavasti viherpeukkuinen äitini tai yksi ystäväni tulee apuun, mä en kyllä suoriudu kyykkivästä istuttamisasennosta.

Nyt aloittelen pikkuvaatteiden pesua, hoitopöytä haetaan lähipäivinä ja pikkusänky tulee tänään. Mukavaa! :)

Aniliini, ei ryömitä vielä. Eteenpäin mahallaan on kova pyrky, mutta sitten menee hermot kun ei pääse. =)
En treenannut lantionpohjalihaksia, huono minä. Aluksi yritin, mutta jotenkin alapää meni niin jumiin, että tuntui että pissat tulee koko ajan housuun. Vaikkei mulla koko raskausaikana tai synnytyksen jälkeenkään ollut virtsanpidätysongelmia. Joten lopetin ja ne vaan jäi.

Hinoa Piritta, että pistit pingpongin kuriin!

Ihanaa, tunnin päästä kampaaja!

Huh huh. Jo oli aikakin tulla plussa. Mullakin oli vähän sellainen fiilis, että Katalla on tärpännyt, koska hän oli niin vaitonainen oireista :D. Sama se oli itselläkin silloin kun plussa tuli. Ennen testiä sen tunsi, että oireet ovat erilaisia kuin aiemmin - ei paljon, mutta riittävästi erilaisia.

Riinuska kyseli mun mahasta. Samaa ""vaivaa"" on täälläkin. Mulla painoa on jäljellä lähtöpainoon enää max. kilo, mutta alavatsa on jäänyt löysäksi eli siinä on ylimääräistä nahkaa jonkin verran. Kuulemma nahan vetäytymiseen voi mennä vuosikin. Mulla on linea negrakin jäljellä, saa nähdä lähteekö se pois ollenkaan.

Muita äitiydestä aiheutuneita jälkiä kehossa on raskausarvet rinnoissa... Mulla pamahti rinnat niin isoiksi ja pinkeiksi synnytyksen jälkeen, että arvet olivat väistämätön seuraus. Olen kyllä aika sinut asian kanssa, koska käyttö vartenhan rinnat ovat :).

Seksistä. Mä huomaan kyllä synnytyksen jälkeisen herkkyyden myös, mutta limakalvot ovat niin kuivat, että yhdyntä sattuu aivan kamalasti. Liukastetta pitää olla pelissä _paljon_. Silloin raskausaikana mulla oli kyllä haluja hirveästi, mutta miehellä ei. Kerroinkin silloin, että hänestä oli jotenkin omituista harrastaa seksiä, kun ""kolmas pyörä"" oli välissä.

Piritta kyseli Leosta. Hän on oikein aurinkoinen poika edelleen, tykkää hullutella ja hupsutella. Hän nauraa joka päivä hersyvästi ja on pikku hiljaa alkanut liikkua. Lähinnä pyörii ympyrää. Temperamenttia löytyy kyllä myös. Jos vaikka lelu kierii kauas, kuuluu kova, kiukkuinen huuto. Myös liikunnan haasteet aiheuttavat korvia kiusaavaa huutoa. Pienestä miehestä lähtee kamalasti ääntä. Leo myös ""juttelee"" aika paljon, ja on tosi kiinnostunut syömisestä. Hän on vielä rintaruokinnalla, mutta aikuisten sapuskat ovat tosi mielenkiintoisia ja syöminen naurattaa kovasti.

Äitiys on ollut musta koko ajan aivan huippua! Ja kotona olo myös. Ei ole pätkääkään ikävä töihin. Kotona on paljon tekemistä ja kavereita tulee tavattua paljon enemmän kuin tavallisesti. Vauvan kanssa on kiva ihan vaan laiskotellakin - makoilla sängyllä ja hellitellä. Mä myös luen Leolle jo kirjoja, lähinnä kyllä omaksi ilokseni. Myös tanssiminen on meidän päivittäinen harrastuksemme.

Tästä tulee nyt näköjään romaani, mutta on pakko vielä lisätä, että meille pikkukakkonen saisi tulla aika nopeasti. Meillä ei ole mitään ehkäisyä käytössä, mutta yritetään nyt vielä välttää ovulaatioaikaan sekstailua (helpommin sanottu kuin tehty mun epäsäännöllisellä kierrolla). Ihanteellisinta olisi tulla uudestaan raskaaksi loppuvuodesta, mutta tokkopa se onnistuu.

Mieletöntä, että tänne tulee uusi plussaaja! Jospa Surukin vielä tulisi tänne, ja Sandemanin plussaa odotetaan myös.

Nyt mun täytyy hiljetä ja lähteä tästä kokkauspuuhiin.

Voihan vihne, mulla meni konsepti ihan sekaisin, kun luin Katan mahtavat uutiset... Oikeesti, en muista, mitä piti kommentoida tänne. ;-)

Olen ollut koko päivän liikenteessä. Huh.

Piritta, sori vaan jos tarttui lenssu bittien välityksellä... Nasolin-nenäsumutetta saa muuten käyttää. Mä nääs luulin, ettei saa ja kärvistelin tuskissani pari yötä, kunnes neuvolan terkka suositteli sitä. Auttaa kummasti. Hyvä, että sait vaunuasiaan tietoa. (Näin tänään stadissa tosi monet Skaterit, mutten yksiäkään kääntyvällä etupyörällä. Eikös teille tullut sellainen?)

Mulla oli Stellalta ja Riinuskalta jotain kysyttävääkin, mitä lie. Ai niin... Miten kauan teillä kesti Dollyissä se kaamea alkuvaihe eli milloin daisat tasoittuivat jotenkin normaaliin kokoonsa? Vai onko ne koko imetyksen ajan valtavat??? Jaiks! Kävin ostamassa imetysliivit ja myyjä oli kyllä loistava, kun ostin hovihankkijaltani Funky Ladystä, joten uskon, että sain oikeanlaiset. Mulla on raskauden myötä leventynyt ympärys 70->75, mutta sanoi, että palautuu heti ennalleen, joten otin tuon pienemmän. Tämä siis tiedoksenne, jos muut mietitte samaa.

Öö, kammarin puolella ollut tolkuton tauko... Varmaan about 6 vkoa ainakin. Just puhuttiin, että voishan tuota viritellä, mutta sitten tuli flunssa ja mun vähäisetkin halut meni siinä. Miestä ei tunnu mun uhkea olemus häiritsevän... Hellyyttä kaipaan minäkin ja sitä on sitten jaeltu muin keinoin.

Palaan muihin juttuihin myöhemmin. Voikaa hyvin nuhanenät ja kipuilijat!

Mun rinnat oli dollyt aika pitkään, mielestäni, ja ovat vieläkin isot silloin kun ovat täynnä maitoa. Mun koko ennen raskautta oli 75C ja isoimmillaan olen pitänyt 80E kokoa! Nyt käytän 80D liivejä. Mulla siis tuo ympärysmitta ei ole palautunut. Tosin rintsikoissa on tietty eroja.

Jättisuperdollyt mulla oli varmaan kuukauden verran ainakin, voi olla että pitempäänkin. Nyt rinnat ovat välillä aika pehmeät ja ""lörpät, mutta maidon noustessa ne ovat kiinteät tankit :D.

Mulla imetyksestä tuli mukava rutiini vasta n. 6-8 viikon päästä synnytyksestä. Aluksi se oli melkoista opettelua, ja nännit olivat huonosta imuotteesta johtuen tolkuttoman kipeät. Nähkää siis vaivaa, että opettelette vauvan kanssa imuotteen alusta asti oikein!

Iltoja!
Dollyista.. mulla ne oli ihan kauhean isot ja pinkeät vaan ehkä 2 päivää siitä kun maito nousi, sitten hieman tasottui. Mutta heti jos rinnat pääsi liian täyteen (lypsin kotona suihkussa muhkuroita pois), oli ne aikas muhkeat. Nyt kun olen ollut 3kk:tta imettämättä, niin samat liivit menee kun ennen raskautta, mutta rinnoista on hävinnyt täytettä, nyyh. =) Lopettamisen jälkeen kesti ehkä 1,5kk, ennen kun imetyksen aikainen muhkeus hävisi ja karu totuus paljastui. Hehhee.

Hih, hih, muakin naurattaa kun ajattelenkin itseäni pomppimassa riemusta. Tein sen, mutta vain ajatuksissa, muutoin olisi revennyt kyllä koko mahareppu! :)

On kyllä niin kertakaikkisen upeaa Katan plussaus, se antaa toivoa niin monelle ja tästä se hana aukeaa. Mahtista!! :) Tänne vaan Kata, viimeistään sitten, kun olette varmistaneet pikkui-sen/sten olemassaolon ultrassa. =)

Nyt on tietokonehuone täynnä vauvan pyykkiä, miten ne tuoksuukaan niiin ihanalle, vaikka hajusteetonta pyykinpesuainetta käytin ja ilman huuhtista.
Pikkupinnis tuli tänään, pesin verhot ja reunasuojan, huomenna laittelen paikalleen ja sitten vain huokailen ja ihailen..
Pikkujuttuja pitää vielä hankkia; kylpyöljyä ja rasvoja, talkkia yms. sekä liivinsuojia. Saahan niitä sitten haettua, jos ei kaikkea muista/osaa ostaa valmiiksi.

Dollyista: Mulla on sellaset 85c-d:t omasta takaa, eivätkä ole kasvaneet raskausaikana ollenkaan. Maidon noustessa voi kasvupyrähdys tulla, kuppi mahtuu sitten varmaan päähän! Imetysliivit hankkinen varmaankin vasta maidon noustua. Luultavasti.
Heh, nauratti Stellan jättisuperdollyt!!! :D
Ihanan nauravaiselta poitsulta Leo kuulostaa, tosi kiva juttu!

( . ) Selkää kolottelee, muttei ole supistellut kuin aamupäivällä. Jotenkin tuntuu, että nappula on
vaimentanut potkujaan viime päivien aikana, liikkuu kyllä moneen otteeseen, mutta kovia monotuksia ei ole montaa tuntunut. Taitaa yksiön tila käydä rajalliseksi.

Nyt iltapalalle, mies kotiutuu vasta yöllä töistä, onneksi huomenna lähtee takaisin töihin vasta ip:llä. Koko aamupäivä aikaa nauttia toistemme seurasta. Jippii!

Iltoja,
Hauskaa olla kotona, kun täällä on kauhee älämölö välillä...kuten nyt :) Kilpaa päivitellään jos mistäkin asiasta...

Mutta Katan + oli tosiaan upea juttu. Tirautin yhden jos toisenkin kyyneleen...hormonit temppuilee, heeehhh...Mutta oikeesti, ihan tajuttoman hino juttu!

Nekku, Nasolin on mulle ihan tuttua kamaa, tiesin, että saa käyttää, mutta eihän näillä vanhuksilla täällä sitä ole. Sen sijaan äiti tarjosi jotain käärmebalsamia, jota oli tuonut Pekingistä...! Sitä kuulemma käyttää jokainen kiinalainen, kun on sellainen ihmerohto kaikkiin vaivoihin. Jeps, ja mä kysyin, että mitä tämä tekee meidän vauvalle =))) No mut auttoi, tukkoisuus on tipotiessään.

Meille tulee just se pyörivä etupyörä, vaikuttaa mukavan näppärältä. Mun silmissä Skater X on hieman liian jyhkeä ja iso kapistus, S taas kevyempi kokonaisuus. Nyt mä tietenkin jännään, minkälainen paketti meille sieltä Saksasta tulee, että onko kaikki tilatut mukana - ja onko juuri se joggeri, joka haluttiin!

Stellan vauva-arki kuulostaa just niin ihanalta kuin voin kuvitella. Voin kuvitella, että itsekin hehkutan sitä arkea samalla tapaa. Musta on ihan uskomatonta vain olla vauvan kanssa, tuijotella ja helliä, ja miettiä, että tuo ihme me saatiin aikaan. Uskon, että viihdyn tosi hyvin päivät vauvan kanssa kahden, koska tarvittaessa seuraa kyllä piisaa.

Siskontytöt on kyllä niin hupaisia. Ne tuijottaa mun paljasta mahaa, ja lääkärileikeissä masu on todella oleellisessa osassa =) Ja voi sitä silmien kokoa, kun sanon, että tässä on vauvan peppu ja tässä jalat.

Jes, nenä on taas auki, joten nukkuminen onnistunee.
Taidanpa kömpiä vielä tellun eteen katsomaan Sinkkunaisia. Kuulumisiin!

Kiitos onnitteluista tällekin puolelle, lueskelen viestejänne mutta odottelen ultraan asti ennen kuin loikkaan tänne..pelottaa ihan kamalasti että jotain tapahtuu.. Toivotaan että tulisi nyt kunnon imu muillekin tänne puolelle!

Kaksi vauvaa istui pinnasängyissään, ja toinen sanoi toiselle:
""Hei oleksä pieni tyttö vai pieni poika ?""

""Emmä vaan tielä,"" toinen vauva vastasi kikattaen.

""Mitä sä oikein talkotat, ettet sä tielä?"" ensimmäinen vauva sanoi.

""Mä talkotan etten mä vielä tielä mistä sen oikein voi elottaa,"" vastasi toinen vauvoista.

""Mä tielän"" sanoi ensimmäinen vauva ylpeänä, ""Mä kiipeän sun sänkyys ja talkastan.""

Hän onnistui kuin onnistuikin kiipeämään toisen vauvan pinnasänkyyn, sitten hän nopeasti katosi peiton alle. Parin minuutin kuluttua hän tuli takaisin näkyviin leveä virnistys kasvoillaan.

""Sä olet pikkuinen tyttö, ja mä olen pikkuinen poika,"" hän sanoi ylpeänä.

""Sä olet aina niin viisas"", imarteli tyttövauva, ""mut mistä sä
oikein tielät sen?""

""Se on oikeesti ihan helppoa"", vastasi poikavauva, ""sulla on
vaaleanpunaiset sukat ja mulla on vaaleansiniset.""

HYI HÄVETKÄÄ! MITÄ TE OIKEIN AJATTELITTE?.... :D

Aniliinilta sellainen kysymys että minkäkokoiseen ruukkuun istutit sen? Ja kastelitko alta vai päältä?
Kun nyt niitä VIHDOIN saa kaupoista (tänään hain :) ja pohdin tuota ruukkuasiaa. Joku asiantuntija suositteli altakastelua.

p.s. hauska vitsi :D