Tahkoojaplussat23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipa Juska ylisöötti! Mikä viritelmä tuo tuoli oli? Onko joku pottatsydeemi vai mikä? En oo aikaisemmin nähnyt. *tyhmänä kyselee*

Juhannuksena pitäisi tämänkin tytön tilanne taas selvitä...

Moi! Olipas kiva nähdä Juskan kuvia! Söötti kuin mikä :D. Oli muutenkin kiva katsella tammi-ihmeiden kuvia, kun ovat Leon kanssa samanikäisiä. Itse en sitten koskaan saanut aikaiseksi kirjoittaa siihen ketjuun.

Gissan tapaus tosiaan veti mielen mustaksi. Kyllä pitää olla hankalaa ja huono säkä!

Sandemanille on taas peukut niin sojossa kuin olla voi :). Täällä on tilaa... Niin ja Katalle babyliimaa oikein kunnon annos!

Mä voisin laittaa nettiin nähtäväksi jonkun Leon kuvan myös. Pitää vain ensin ottaa tuore kuva, kun viimeisimmät edustavat otokset alkavat olla jo useamman viikon takaa.

Pirittalle piti vielä sanomani, että mulla oli myös loppuraskaudesta usein käsien puutumista öisin. Inhottava tunne!

Sande, se istuin on bumbo. Siinä saa istua heti kun pää pysyy pystyssä, eli noin 3kk etiäpäin. Monet kuulemma käyttää vauvauinnissa kun itse käy suihkussa, ettei vauvan tarvii möyriä uimahallin lattialla.

Heippatirallaa!

Tuli kyllä niiiiin pas*a fiilis Gissan puolesta. Vetää kyllä mielen ihan matalaksi. Ja vielä se, että vasta syyskuussa seuraava hoitokerta, toivon luomuplussaa kesäksi ihan täpöllä!!!!

Sandemanille sitten taas peukutuksia olan takaa, kyllä jännittää sun puolesta. Milloin on testipäivä? Ehditkö infota meitä ennen jussin mökkireissua?

Juskan kuvat oli iki-ihanat! Ihan syötävän suloisen näköinen poju! =)) Ja hauska tuo tuoli, olen joskus ohimennen nähnyt jossain.
Mukavaa, jos pian nähdään Leonkin potretti.
Entäs Ilonan kuva ja Siirapin tylleröinen?

Mariska, mulla on ollut just jostain 32 viikosta lähtien sellasta outoa vihlomisentunnetta tuolla alakerrassa.
En tiedä johtuuko siitä, että vauva potkii sinne tai tunkee päällään, mutta just sellanen äkkiä ohimenevä hieman epämiellyttävä tunne, ei siis kuitenkaan satu. Mitä lie..?
Sama täällä, sormukset lähti eilen, kuuma päivä teki tehtävänsä ja turvotti hieman sormia ja jalkoja. Nyt aamulla on turvotus poissa, mutta palannee päivän mittaan..

Vaikka nautinkin lämmöstä ja kuumuudestakin, yöt ovat aina inhottavia, jos paahtuu. Meillä on makkarin katossa sellanen ""propellilamppu"", inhoan sen ulkonäköä syvästi, mutta ah sitä viileyttä minkä se suo. Viime yönä ei voitu laittaa sitä päälle, kun oli pölykerroksen valtaama ja oltais saatu kaikki villakoirat sänkyymme. Pitää suorittaa puhdistus tänään, jospas ensi yönä sitten saisi paremmin nukuttua, viime yö oli todella katkonainen, siksikin, että fiksuna vedin ananasta iltapalaksi, arvatkaas vaan juoksinko vessassa!!?? :) Ja valvoin odotellen kisua, se kun tulee aina yöksi kotiin, mutta nyt oli aamuviiteen asti humputtelemassa.

Mies leikkasi meidän pitkäksi venähtäneen nurmikon eilen ja mä varovaisesti haravoin suurempia ruohokertymiä, enkä ottanut takapakkia kipujen suhteen, mukavata.
Olin eilen muutenkin koko päivän ulkona, kukkapenkistä hieman revin rikkaruohoja, mutta kumara- tai kyykkyasento ei ole enää helpoin. Pääasiassa vaan istuskelin ulkona ja paistattelin päivää. Ja sinne aion nytkin lueskelemaan, muistakaahan noudattaa Nekun jätskiohjetta! Mä olen sen kiitettävästi tehnyt!! :)

Täältä löytyis nyt pari tuoretta fotoa meidän pätkästä :).

http://i73.imagethrust.com/images/1Zpq/view-image/img-2253.html

http://i73.imagethrust.com/images/1Zpr/view-image/img-2270.html

Huh hellettä!

Voi kuinka kivaa kun oli laitettu taas kuvia. Ihan ylisuloisia oli molemmat pojat...ja isoja jo. Muistutus taas siitä kuinka nopeasti ne kasvaakaan. Kaiholla ajattelen esikoisen vauva aikoja. Musta tuntuu että oli kauhean kärsimätön silloin...milloin odotin ensimmäisiä hampaita, milloin kierähtämistä tai konttaamaan lähtöä. Tän toisen kanssa mä yritän olla hötkyymättä mitään, hampaat tulee kun on tullakseen samoin kaikki muut.

Mä oon kanssa miettinyt tuota uimista, juhannukseen mennessä on varmaan järvien lämpötilat nousseet niin että meikäläinenkin uskaltaisi sen puolesta sinne..täytyy kysellä neukun tädin mielipidettä ja kuulostella omia tuntemuksia. Jos selvä kielto tulee niin pääsenpähän edes kahlaamaan ja polskuttelemaan sillä tavoin. Mulla on kyllä semmoinen kutina että esikoista odottaessa neuvolantäti vaan suositteli uimisen jälkeen pissaamaan ettei pöpöjä jäisi virtsaputkeen..mistään yleisestä totaali uintikiellosta en ole kuullut ennen..

Kiva nähdä kuvia =)

Täällä hengaillaan taustalla ja panikoidaan..viimeiset viikot on tuntuneet vuosien mittaisilta, yhtä odotusta elämä..ensin testin ja nyt ultran..eikä se tietysti siihen lopu jos kaikki hyvin, mutta ehkä rauhoittaisi vähän! En tiedä liekö tämä jännityksestä vai hormoneista aiheutuvaa, mutta on aika sulkeutunut ja vähän ahdistunut olo, tekisi mieli olla omissa oloissa vaan, ja tosi herkästi tulee asioista musta mieli.

JOS pääsen tänne kunnolla siirtymään niin kohta olen yksin ellei plussia ala pärähtelemään..mutta onhan niitä pakko tulla pikkuhiljaa!

Kata, kyllä niitä plussia lisää tulee, siihen on pakko uskoa ja panostaa kaikki toivo!! :)
Muistan varsin hyvin tuon alkuviikkojen panikoinnin ja jännityksen, tai suoranaisen pelon. Ajellessani ekaan ultraan, mietin kädet täristen, että palaankohan tunnin päästä töihin vai onko edessä taas jotain karmeaa. Paikanpäällä katsoin pois monitorista ja uskaltauduin kurkkaamaan ruutuun vasta kun lääkäri ja sairaanhoitaja kertoi vauvanalun sieltä kovasti vilkuttelevan. Helpotuksen itku tuli vasta pukuhuoneessa. :´)
Tsemppiä piinailuun, eipä siihen mikään auta, painostavaa odotusta vain tiedossa seuraavat päivät.. Mutta kyllä me täällä vahvasti uskotaan, että kaikki on hyvin! :))

Hellouta jälleen!
Voi tätä ajan kulua, en usko, että on taas ilta! Tai no kesällä ilta on aina nuori, mutta silti, ei kyllä tosiaan tarvitse miettiä, miten ajan saisi kulumaan.
Päivä kului pyykätessä, yrttipenkin parissa, neuvolassa, kaupassa ja murun kanssa lounastellessa lähiravintolassa.
Ihan alkoi jännittää neuvolassa, kun th puhui jo synnytyksestä, ja kyseli suppareista sun muista. Ja hänkin oli ihmeissään, kun mulla ei ole sitten mitään tuntemuksia =) Arveltiin, että vajaa 4-kilonen jäpikkä olisi syntymässä, siis ihan noiden käyrien mukaan. Mulla on mennyt sf tasaisesti keskikäyrän ja yläkäyrän välissä. Ja jos menee keskikäyrällä, bebe on kuulemma noin 3,6 kg. No pelkkää arviota, mutta olihan se silti hauska kuulla. Hb oli hyvä 136, paineet myös. Vauva nukkui, joten syke oli tosi rauhallinen. Tarkasti th osaa kyllä paikantaa tyypin pepun, selän, hartiat ja jalat. Itsekin osaan jotain arvioida, mutta silti oli hauska kuulla tarkat koordinaatit :)) Painoa tulee tasaiseen 500g/vk-vauhtia, joten tätä menoa taidan saavuttaa +15 kiloa...jepulis jee, huimaltahan toi kuulostaa, vaikka on ihan normaalirajoissa.

Mutta voi ihme, miten ihanat pojat teillä on Riinuska ja Stella! Olkaa onnellisia ja ylpeitä, he ovat aivan uber-suloisia. Siirapista olisi kiva kuulla, toivottavasti hän tulee vauvoineen pian takaisin linjoille.

Mä nautin kyllä ihan hirmuisesti tästä olotilastani ja jokaikisestä päivästä. Tämä on niin täydellisen ihanaa! Ihan jo pelkkä ulkona yksin rauhassa kävely on aivan autuasta.

Yllättäen mun tekemiset on saanut taas ulkopuoliset narisemaan. Tiedän, että lääkäriltä olisi pitänyt kysyä lupaa uimiseen, ja vaikka se unohtui, en nyt näe, että tekoni oli kovin _itsekäs_... Kohdunsuuni oli tarkastuksessa kiinteä ja kiinni, ei pehmeä, joten päättelin itse, etten hallaa tee, jos yhden kerran käyn uimassa. Th piti vain positiivisena, että edelleen jaksan hyvin liikkua, uida ja kävellä. Mutta sikäli kun muiden kommentit ei mua sen koommin kiinnosta, lopetan jorinat aiheesta sikseen. Olenpa tässä raskauden aikana mm. lasketellut ja nauttinut alkoholia, eli järkyttänyt suhteellisia monia jo ihan riittämiin =))

Tänään tuli Kelan päätös mun äippä- ja vanh. rahasta. Joko Nekku olet saanut omasi? Mä en saanutkaan viim. 6 kk tulojeni mukaan, kuten toivoin, koska niiden pitää olla 20% suuremmat kuin 04-verotuksessa tarkastuksessa olevat tulot, jotta niillä olisi merkitystä. Harmitti kyllä vähän, koska mun palkka on noussut sitten 04 vuoden, mutta kyllä olen tuohonkin summaan tyytyväinen. Tosin en osaa sitä oikein mihinkään verrata, kun en tiedä, mitä ihmiset yleensä saa. Se sitten erikoista on, kun saa kotihoidontukea...se se vasta pieni raha on! No sitä varten tässä säästetään, ja eiköhän sitä pienelläkin rahalla tule toimeen, jos pakko on.

Sandelle ja Katalle on kyllä peukut tanassa. Ois niin ihana käydä sitten hoitopuolelta täällä vilkuilemassa uusien tahkoojaplussien kuulumisia. PGGGGGGGGG!!

Mitäs muille leideille kuuluu? Mikä vointi Aniliini? Entäs Nekku? Mä taidan huomenna viipotella vuorostaan ytimessä, jos kävis pällistelemässä vaikka Kauppatorilla ja tekisi vähän ostoksia.

Mukavaa iltaa!

Terveeks likat! Vasta nyt ehdin tänne. Voi urpous, mä olen tehnyt koko päivän DUUNIA! Eilen soittivat töistä ja lupasin hoitaa vielä yhden casen ja DL oli tietenkin tänään. Hommaan meni käytännössä koko päivä. Masentavaa olla koneella näillä keleillä, kun oikeasti on lomalla… No, sainpas tehtyä, huomenna vielä soittavat ja tsekataan pari juttua.

WOW, Riinuskan koti on myyty! Onnittelut kai lienevät paikallaan kaikesta huolimatta. Multa on jotenkin mennyt ihan ohi teidän taloprojekti, vaikka tarkemmin ajateltuna, kyllä sä olet siitä maininnut. Olisi kyllä ihana suunnitella oma koti, mutta realistisesti ajateltuna meistä ei olisi moiseen, joten joudutaan siis tyytymään muiden tekemiin. Ja toisekseen täällä pk-seudulla kun halutaan pysyä ei taitaisi valuuttakaan ihan riittää, kun ei haluta mitään 30 vuoden lainaa. Milloinka oletettavasti uuteen pääsette? Väliaikaisratkaisut on ankeita, mutta lopputulos palkitsee…

(.) Neuvolassa kaikki buenosti. Sf-mitta laskenut, on nyt 31 cm ja lähempänä ala- kuin yläkäyrää. Bebe ei ole kuitenkaan vielä kiinnittynyt ja tätsy arveli (kuten itsekin), ettei hetkeen synny. Painoa on tullut mullakin tasaisesti, total 12,5 kg. Edelleen jaksan hämmästellä sitä, että tässä sitä ollaan ”viimeisillään” eikä tunnu missään. Jotenkin sitä on aina aikaisemmin kauhunsekaisin tuntein katsonut kaupungilla vaappuvia mammoja ja ajatellut, että varmaan tosi raskasta. En ainakaan tunnusta vaappuvani… :-D

Piritta kyseli mm-futiksesta. Mies ei ole pätkääkään penkkiurheilija ja enkä mäkään ole vielä virittäytynyt tunnelmaan. Varmaan jotain pelejä tulee katsottua.

Miks mä en äkkiseltään löytänyt Juskan kuvien linkkiä??? Missä, kertokaa heti! Vitsit, Leo on todella suloinen ja aivan_pojan_näköinen. Hauska!

Riinuska taisi kysellä niistä pisamista. Pienenä inhosin niitä, nyt ne vaan on osa mua. ;-) Mietin tietty, että tuleeko meidän likalle niitä. Olis aika kiva, jos tulis, sopisivat pienelle tytölle. Hah, nyt mä ajattelen samoin kuin kaikki silloin, kun itse niitä pisamia inhosin!

Piritta, en ole vielä saanut ä-rahapäätöstä. Mäkin hain 6 kk:n tulojen mukaan, mutta vaikka palkkani on vuodesta 2004 noussut 25% ei tod.näk. riitä, kun tekevät kaikenmaailman indeksikorotukset ja vähennykset jne. Odotellaan. No, saan mä sentään 3 kk:n täyden palkan työnantajalta, hino juttu.

Hikistä yötä kaverit! (Meilläkin on kuuma, onneksi ikkunan voi pitää yön auki.)

Uskomatonta yksisilmäisyyttä itäsuomen tytöltä ajatus että ukopuoliset ikävät ihmiset vaan huvikseen ilkeilevät.

Onhan se selvä että raskaana ollessa pitää ottaa huomioon muutakin kun oma arse. Niin se vaan on :) Sisälläsi kasvaa uusi elämä ja sen takia on elämänrytmiä muutettava. Viini voi olla jalo juoma, laskettelu tosi makeeta ja stadikalla tooosi hyvä atmo ;D, mutta nyt kannat sisälläsi lasta joka mahdollisesti vahingoittuu näistä jutuista.

Aikuisuutta osoittaa se, että voi siirtää ne tuonnemaksi ja varjella syntymätöntä lastasi asioilta jotka ovat kiistattomasti riskitekijöitä sikiölle/lapsellesi.

Niin just Piritta jos kohdunsuu on kiinni ei tulehdusvaaraa mielestäni ole. Se on mun mielestä poikkeus ettei raskaana sais uida. Kaikesta sitä valitetaankin. Huh huh. Ja oma järki rules. Kommentoijat kysyvät varmaan kaiken neuvolasta. Grrr.

Nekku, Juskan kuvat löydät tuolta hoitopuolelta tammi-ihmeet ketjusta. Taitaa olla sivulla 2 jossen väärin muista.

Tänään selviää tosiaan, saadaanko yksi rivarikolmio. Tuskin, sillä vuokraaja etsii pidempiaikaista vuokralaista. Me varmaan asuttaisiin vuosi. Tarjottiin kyllä enempi vuokraa, joten saas nähdä...
Toinen vaihtoehto olis kait yksi ok-talo ihan keskustan tuntumassa. Ihan kiva, mutta aikas kallis. Siinä asuu tällä hetkellä miehen kaveri. Hurjalla vauhdilla taas tapahtuu! Tässähän pitäisi alkaa jo pakkaamaan!
Jotenkin sitä oli niin innoissaan myymässä tätä ja haluamassa uutta, mutta nyt kun tämä on myyty, tulikin haikea olo. Ollaan kuitenkin menty täällä naimisiin ja tämä on Juskan ensimmäinen koti... No, uuden olis paree olla sitten hyvä.

Mulla ei tällä hetkellä juuri päässä muuta pyöri kun nää taloasiat. Poika taitaa äitinsä tavoin inhota hellettä kun kiukkuaa koko ajan. Tai sitten ne hampaat...niitä on hyvä syyttää kaikesta =) Ei suostu syömään ollenkaan sosetta, karjuu jo kun näkeekin lusikan, argh. Maitopoika. No, vaiheppa taas tämäkin.

Voikaa hyvin masujenne kanssa (ai miten mulla on ikävä sitä...) ja vauvojenne myös!

Huomenta!

Ei varmaan koskaan pitäisi kommentoida ulkopuolisten kommentointia, mutta... en (edelleenkään) voi ymmärtää, miksi eläminen pitäisi lopettaa raskauden tähden. Jos äitinä todella tekisi kaikkensa syntymättömän lapsen eteen, niin pitäisi muuttaa kodista hotelliin. Tutkimusten mukaan kun koti on vaarallisin paikka, koska siellä sattuu eniten tapaturmia. Odottavan äidin ei pitäisi myöskään ajaa autolla, puhua vieraille ihmisille, kävellä kaupungilla (ilmansaasteet), värjätä hiuksia, käyttää deodoranttia jne.

Keskustelupalstoilla puhutaan liian usein ääripäistä ja liian harvoin keskitien kulkemisesta. Tahkoojissa on mun mielestä fiksua väkeä siksi, että täällä ei ole ehdottomia ihmisiä vaan maalaisjärjen käyttäjiä. On eri asia juoda lasillinen viiniä silloin tällöin kuin lärvit joka viikko. Stadikalla uiminen (kun kohdunsuu on kiinni) helteisenä päivänä ei myöskään ole rikos vaan normaalia toimintaa :).

Huh, johan helpotti ;).

Nekku: kurjaa, että jouduit tekemään töitä! Toivottavasti ei enää jatkossa tule moisia nakkeja. Minä olin työpaikan kesäjuhlissa tiistai-iltana ja siellä kyseltiin, koska aion palata töihin ja olenko ollut ihan vaan ""lomalla"" koko ajan vai tehnyt töitä... Juupa juu!

Mulle on myös vanhemmiten tullut pisamia, tykkään kovasti. Olisin halunnut niitä lapsenakin, mutta silloin ei ollut.

Leo on tosiaan pojan näköinen. Etsin hänelle eilen hellehattua, mutta kaupoissa oli tosi paljon vaan tyttömäisiä lakkeja. Kun sellaisen veti pojan päähän, hän näytti ihan hassulta. Onneksi löydettiin sitten suht poikamainen ""kalastajanhattu"", punainen tosin.

Riinuskalle tsemppiä asuntokuvioihin. Hienoa, että saitte vanhan myytyä noin nopeasti. Uudet talot taitavat mennä nykyään ensimmäisissä näytöissä. Meillä on ollut myös talonrakennushaaveita, mutta toteutetaan nyt ensin mökkiprojekti ja katsotaan, riittääkö sen jälkeen virtaa. Luultavasti ei...

Nekulle vielä tiedoksi, että ne Riinuskan Juskan kuvat löytyvät tuolta hoitopuolelta ""tammi-ihmeet""-ketjusta.

Hei, tuosta uimisesta. Mielestäni minun viestiäni nyt vähän kärjistettiin. Tarkoitin sitä että Piritta meni vaan uimaan KYSYMÄTTÄ lääkäriltä. Ihan kuin olisi ajatellut että parempi kun ei kysy ettei vaan tule kieltoa eikä pääse uimaan.
Vähän vaikea on varmaan itse diagnosoida onko se kohdunsuu riittävän kiinteä.
En ole puhunut hiusten värjäämisestä tai deodorantin käyttämisestä tai muuttamisesta hotelliin.
Ei tarvitse heti ottaa nokkiinsa!

Hei alkuperäinen ulkopuolinen! Sinun kommenttisi oli ihan asiallinen enkä kommentoinut siihen vaan tuohon viimeisimpään. Pointtini oli siis se, että en ymmärrä, miksi Piritta ei olisi saanut lasketella tai juoda viiniä tai uida, kun hän tekee sen varovasti ja tietoisena riskeistä. Tällä palstalla tulee usein esiin ajatus, että äidin on tehtävä kaikkensa syntymättömän lapsen hyvinvoinnin eteen, ja mielipiteet ovat kärkeviä. Sitä tuossa omassa kommentissani yleisesti ihmettelin ""ääneen"". En siis ottanut nokkiini :).

Stella, taitaa olla mein pojat samaan aikaa ap-päikkäreillä =)
Siitäpä tulikin mieleen, että kerrotko teidän päivärytmin noin suunilleen. Eli milloin syö ja mitä ja kuinka usein nukkuu ja kuinka kauan? Mitä teette kun Leo on hereillä? Yms yms.

Meillä Juska herää 7.7.30 välillä. Puuroa syötän (mitä menee vaan pari lusikallista) klo 8. Maitoa syö 8.30 vaihtelevasti 100-200ml.
Ekat unet n 9-10/11, yleensä vajaat 2h.
Sosetta klo 11 ja seuraavat unet 12.30-, maitoa sitä ennen.
Heräämisen jälkeen makeaa sosetta ja unille klo 16-, sitä ennen maitoa.
Pikkutorkut vielä noin klo 19, iltapesut ja iltavelli klo 20.
Yöunille noin klo 21-, yöllä syö kerran, vaihtelevaan aikaan, mutta 200ml.
Eli neljät unet päivällä ja maitoa menee 5-7 kertaa ja sosetta/puuroa 3 kertaa.

Hereillä ollessa on leikkimatolla tai viltillä. Vaihtelen leluja ja ilveilen (heh), lauleskelen pojalle ja yritän viihdyttää parhaani mukaan. Välillä on sitterissä ihmettelemässä kun teen kotitöitä, ei viihdy siinä kauaa. Kovasti kääntyilee mahalleen kun on sen oppinut ja sitten karjuu kun ei pääse takaisin selälleen =)
Nyt ollaan oltu pihalla viltillä parina päivänä. Ihmeissään katsoo kun tuuli heiluttaa puita (ihanat, pienet ilot!).
Koiran touhuja seuraa silmä kovana. Myös äitin imuroiminen on toooosi mielenkiintoista.
Välillä käydään matkarattailla katsastelemassa lähikortteleita.
Tuttuja äitejä vauvoineen käy kylässä ja käydään mummoloissa.
Hitti on tällä hetkellä se, että maataan molemmat selällään meidän lasipöydän alla ja tuijotellaan sen päällä olevia esineitä lasin läpi ja leikitään....

Tulipas romaani meidän päivästä. Olis kiva kuulla, kuin teillä?

Juu, Leo on päikkäreillä :). Minä viihdyn tietokoneella, koska se on alakerrassa joka on näillä helteillä viileä. Yläkerrassa on vähän tuskaisen kuuma.

Meillä Leo jaksaa valvoa aika pitkiäkin pätkiä. Joinain päivinä riittää 2x30 min. päiväunet! Tyypillinen päivä on kuitenkin tällainen:

Herätään n. 7.30-8.00. Imetys ja leikkiä lelukaaren alla, lattialla tai sängyn päällä. Ekat pikkupäikkärit 10.30 tienoilla, noin tunti tai puolitoista.

Sitten valvotaan noin 13.30 asti, jolloin lähdetään yleensä vaunuttelemaan. Sitä ennen on pari imetystä ja oleskelua. Leo viihtyy jonkin aikaa yksin sitterissä tai lelukaaren alla, jolloin voin tehdä kotitöitä tai lueskella jotain. Vaunuissa hän nukkuu 2-4 tuntia. Jos nukkuu sängyssä, niin 2 tuntia on yleensä maksimi.

Iltapäivällä ja alkuillasta on sitten pitempi pätkä valvomista. Imetystä noin 2 tunnin välein, leikkiä ja lauleskelua, koiran tohinoiden seurailua, ehkä uusi vaunulenkki koiran kanssa. Saattaa ottaa torkut välillä 19-20, yleensä ei. Nukkumaan mennään iltarutiinien eli sylittelyn ja tissittelyn kautta noin klo 22 vasta. Yöllä heräillään 3-5 kertaa, joista kahdella kerralla imetän.

Meillä siis 2-3 unet ja 5-7 tissitystä päivän aikana. Poika on sylissä aika paljon. Hän tykkää jumppailla kovasti ja lempiasento on seisominen :). Välillä harjoitellaan kovasti ryömimistä, ja eteenpäin päästään jo vähäsen. Kääntyminen ei ole pojan lempipuuhaa - siitä ei ole vieläkään tullut rutiinia vaan on edelleen aika sattumanvaraista.

Kerran, pari viikossa käydään kahdestaan kaupungilla kaupoilla ja/tai tapaamassa kavereita. Viikonloppuisin käydään koko perheellä kyläilyillä, keskustassa tai kävelyretkillä. Viime viikolla oltiin metsässä koiran kanssa ja Leo oli ihan ihmeissään uudesta ympäristöstä.

Nyt täytyy poistua tietsikan edestä, kun meillä on pian lähtö rokotukseen. Siirapista ja Juliasta olisi kiva kuulla!

Piritta, kyllä mä oon jonkin verran nyppinyt niitä varkaita mutta aika laiska oon ollut...raakileita on kyllä ihan hurjasti ja yksi punainen+pari oranssia, joten viikonloppuna saadaan mekin jo nauttia oman sadon herkuista!
Laitoin villiviiniäkin (vaikkei syötävää olekaan :D) kipuamaan ja on lähtenyt tosi hyvin. Saa nähdä mikä lehtimaja vielä tulee...

Heips tytsyt!
Olipa taas ihana päivä! Tosin...auts mun jalkoja. Kävin riskeeraamassa vauvan henkeä, ja hengailin kaupungilla ugh..peräti 5 tuntia..Aika vaan vierähti, vaikka tällä elopainolla kotiin pitäisi tulla vähän nopeammin. Viimein sain itseni Kiasmaan Ars:n pauloihin, ja olihan se mielenkiintoinen. Muutama teos oli aika outo, ja aika ällöttäväkin, mutta mukana oli kyllä tosi kiintoisiakin juttuja. Oli mahtavaa nauttia lounasta terassilla ja katsella vaan ohikiitäviä ihmisiä. Voi sitä nautintoa! Kävin ostamassa pari himoitsemaani taulua ja nautiskelin jäätelöä Espan puistossa. Mun mielestä oli kyllä ihan helteistä, vaikka toista sääennustus lupasi. Kyllä Hgin kesäatmös on kyllä vertaansa vailla :) Voisin hengailla ytimessä päivittäin.

Mitä ihmettä Nekku - työntekoa =( No tein tosin itsekin heti mammiksen alussa, mutta se oli ihan kiintoisa projekti. Hienoa lojaalisuutta kyllä, että tekee must-to-do-proggiksia lomallakin, osoittaa työnantajalle kyllä paljon sinusta, ja se on monella tapaa tärkeätäkin, että on joustavuutta noin paljon. Toivottavasti oli kuitenkin viimeinen projekti!

Riinuskalle onnittelut talokaupoista! Kivat asunnot menee kyllä tosi nopeesti nyky-markkinoilla. Minkälaista kotia aiotte seuravaaksi rakentaa? Mekään ei kyllä olla lainkaan talonrakentajia, ennemmin tingitään monesta asiasta kuin toteutetaan itse talounelma. Mutta onhan se oma, uusi talo aina melkomoisen mahtava saavutus ja saa juuri sitä, mitä haluaa.

Noh juu, en koe, että ulkopuoliset ehdoin tahdoin ""ilkeilevät"", en tosiaan, kunhan hämmästelen, että yhtäkkiä joku kommentoi jotain meidän porukan tekemisiä...Ja kiitos Stellan selvennyksen, satun vain olemaan maalaisjärkinen, ""rento"" odottaja, joka nyt mielestään toimii ihan normaalisti. Jos juon lasin viiniä, en TODELLAKAAN koe, että riskeeraan lapseni henkeä. Jos joku taas ei ota sitä yhtäkään lasillista, se on hänen asiansa, ja täysin hyvä ratkaisu. Lepo nyt vaan, annetaan jokaisen odottaa omalla tyylillään, en ymmärrä, miksi on tarve kommentoida. Tosin onhan se kiva välillä järjestää pientä säpinää ;) Vai ettei elämänrytmi ole muuttunut..jep jep :D

Mahtaa olla muuten jännä tunne about kuukauden päästä (oletan!), kun tätä masua ei enää ole. Tähän on niin tottunut, että on varmaan todella hassua, kun se on poissa. Tai no, se on ainakin pehmeämpi, hih. Saa kyllä ihme tapahtua, että tähän kumpuun tuskastuisin, musta tää on ihana ja onhan se meidän vaavin koti :)

Hassua, kun en ole tullut ajatelleeksi, että jos lähetän jollekin kamulle t-viestin, niin heti toisessa päässä ollaan sydän kurkussa, että vauva on syntynyt! Kaverit on Toscanassa ja satuin vaan kysymään, minkälaista siellä on, ja hyvä, ettei Italiassa saatu slaagia =)) Itsellä kun on tunne, ettei vauva synny vielä piiitkääään aikaan, niin ei ne toiset ihan niin ajattele. Ja onhan se totta, että lähtö voi tulla vaikka vkloppuna. Hope not, mulla ei ole minkäänlaista kassia pakattuna, enkä sellaisia oikein osaa pakatakaan vielä toviin. Oisko aihetta...?

Pakko alkaa pitkäkseen, on nuo jalkapohjat vaan aika hellinä.
Oli kiva lukea teidän päivärytmeistä tahkoojamammat, saa itsekin hyvää oppia :)

Palataan! Oisko häähullut sopivaa mammaloma-katsottavaa? :)