Tahkoojaplussat23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih, Keiju, tarkoittanet sitä chiliä?? Mies on moneen otteeseen sanonut, että meidän pitäisi siirtää chili isompaan ruukkuun, on siis edelleen siinä samaisessa muovipurkissa ja mullassa, missä ostettaessakin. Jospas saisin vaikkapa lähipäivinä aikaiseksi.. Mutta se voi äärettömän hyvin tuossakin, tällä hetkellä yhdeksän (!!) uutta pippuria tulossa ja kukkia vaikka kuinka. Alta on kasteltu nykyisin. Mä kastelin ekaksi suoraan purkkiin, mutta mies oli myöskin jostain lukenut, että lautaselle olisi parempi kastella. Myös uusi chilinalku voi mainiosti (siis se, kun miekkonen laittoi talvella chilistä siemenen jonkun viherkasvin juurelle), on jo 5 cm korkea ja nelilehtinen! :)

Helou!

Nopeasti tulin lukemaan kuulumiset. Ja Katallahan niitä oli! Ihanaa kyllä olen onnellinen teidän plussasta. Toivottavasti plussamopo pärähtäisi käyntiin nyt niin että oikein moni kerkeäisi kyytiin. Joten PQ muillekkin!

Ärsyttävä päänsärky vaivannut aamupäivän...ihan ns. ukkospäänsärkyä. Töissä olen ollut vähän orpopiruna kun toinen tekee työt, ei sen puoleen kyllä opettamiseenkin ja ""vahtimiseen"" menee ihan kiitettävästi aikaa ja energiaa.
Ensi viikolla pitäis lämmetä oikein kunnolla kävin kattomassa säätiedotusta soneran sivuilla. Keskiviikoksi povaat + 27...vautsivau...pelkään vaan turvotusta, kun sitä saa helpommin lämpimällä ilmalla...vielä ei onneksi ole ollut sitä vaivaa.

Seksielämää oli puitu täällä. Meillä oli alkuraskaus hyvinkin aktiivista...nyt ei ole ollut mitään varmaan kuukauteen tai kahteen...toisaalta harmittaa, mutta ei vois vähempää kiinnostaa sekstailut jos suoraan sanotaan. Ja tiedän että raskauden päätyttyäkin mulla menee jonkun aikaa että pääsen taas ns. käyntiin ja hommailut rupeaa kiinnostamaan...muttamutta yritän olla ottamatta harmaita hiuksia asiasta...Mies on ollut kyllä ihanan kärsivällinen..

Juu nyt on taas jatkettava hommia täällä.

Katalle vielä teretulemast tänne puolelle. *Halaus*

Ainiin ihana oli tuo Aniliinin vauvajuttu....mitä mä oikein ajattelin :) tietenkin sukista sen erottaa...

Hyviä vointeja teille kaikille armaat ystäväni!

Pikaisesti tässä Teharin lomassa.

Kiitokset Stellalle ja Riinuskalle Dolly-tiedoista. Aika pitkään siis pinkeinä… Höh. Myyjä epäili, että jos tissit on kasvaneet paljon jo raskauden aikana, ei muutos välttämättä ole enää dramaattinen. Luotan siihen, mulla kun on jo luonnostaan D70… Ostin vain yhdet, että jos eivät olekaan sopivat. Hihii, nauran täällä tota Aniliinin ""mahtuu kuppi sitten päähän""!!! Sama vika rahikaisella.

Ai niin, siitä ehkäisystä olitte puhuneet. Enpä kyllä tiedä. Pillereitä en enää kyllä syö ja kumit on ällöjä. Ehkä lasketaan varmoja päiviä, ja sitä paitsi enhän mä taida juurikaan ovuloida ilman Clomeja. Raskaushan tosin voi muuttaa noitakin systeemejä. Nooh, näkee sitten.

Mäkin olen tänään ollut hyvä täti ja paistanut siskontytölle lettuja. Oli hyviä mansikkahillon ja jäden kanssa. Että herkkukiintiö on kyllä ylitetty moninkertaisesti… Kuten todettua, syöminen on mennyt mahdottomaksi nyt kun on kotona. Yöks.

Oletteko Aniliini ja Piritta eli toistaiseksi vauvattomat kotonaolijat huomanneet, että olisitte laiskistuneet? Mä olen. Nyt kun on enemmän aikaa, tuntuu, ettei saa oikein mitään aikaiseksi. Ä-loman aluksi olin tehokas, kun oli vielä duunista tuttu draivi päällä, mutta nyt päivät vaan valuu. Mulla on aina duunissakin paras vire kiireessä ja tähän näyttää pätevän sama. Huomenna yritän tehdä jotain järkevää…

Palataan.

Heipsan keikkaa!

Rupeaa tuuraajalla olemaan homma hanskassa päivä päivältä paremmin...ja mulla on vähän enemmän aikaa notkua täällä...Joten linjoille sieltä!!!!

Vatsa-asukki on ollut rauhallisella tuulella. Mutta potkaisee onneksi vastaukseksi takaisin kun häntä herättelen.

Mä muistan että jonkun aikaa sitten kun puhuttiin siitä että ruokaa ei mahdu enään samoja määriä kuin ennen. Mä oon nyt huomannut ettei ruokaa menee kun murto-osa entisestä. Vatsa täyttyy todella nopsasti.

Sitten teillä oli siitäkin puhetta että, muistatte vielä hyvin kuinka pahalta tuntui kun vauvan alulle ""paneminen"" ei meinannut millään onnistua.
Mäkin muistan asian, vaikka esikoista ei yritettykkään kuin se kahdeksan kuukautta. Tätä toista sitten vähän kauemmin (1 v 1 kk). Kummankin lapsen tekoa varjosti endopeikko, mutta onneksi onnistuttiin siitä huolimatta.
Pelko siitä ettei saisi lasta alulle puristi sisuskalut ihan mykkyrälle. Muistan kun esikoinen ilmoitti tulostaan, olin onnesta soikeana ja ystäväni totesi että, raskaus on joka naiselle niin luonnollinen asia että, siitä on turha vouhkata. Ei onneksi kohdistanut kommenttiaan minuun, mutta sisälläni se sai silti kuohuamaan. Turha varmaan kertoa että, tämä nainen on tullut kaksi kertaa ekasta kierrosta raskaaksi.
Kun tämä toinen raskaus ei meinannut millään alkaa, tuntui kamalalta ulkopuolisten ""painostus"" hirveältä. Esikoisellehan olisi tehtävä kaveri pian että leikkisivät yhdessä jnejne..Tämä ystäväni järkevine kommentteineen oli taas joka kuukausi kyttäämässä ja kokeilemassa vatsaa että joko nyt.
Vielläkin olen hänen ymmärtämättömyydestään todella katkera enkä yhtään tykkää kertoa hänelle miten raskaus etenee tms.
Juu ikäviä oli nuo tuntemukset. Sydänmestäni toivon että Katan plussasäteet tarttuisivat mahdollisimman moneen teistä tahkoojista. Ja pääsisitte tänne toiselle puolelle. :)
Täällä me teitä odotetaan ja pidetään peukkuja pystyssä!

Tulkaa tytöt turisemaan, mulla ei ole mitään tekemistä!!!

Mortonki!

Katalla mahtavia uutisia, onnea matkaan!! Ihan tässä itku tuli mammalle hormoniensa kanssa ja varmaan olsin tirauttanu muutenkin...

Arki on vielä yhtä juhlaa kun mieskin on kotona :) Menee tosin ma töihin ja mulla alkaa varmasti astetta rankempi arki. Täytyy nukkua sitten päivälläkin tytön rytmiin. Nyt en oo sitä tehnyt kun on niin intoa piukassa ettei päikkärit kiinnosta ja ystävien kanssa on mahtavaa ihastella Ilonaa.

Nekulla sf ihan ok, hyvä juttu. Mullakin siis oli siellä alakäyrällä ja hyvän kokoinen tytöstä tuli, en todellakaan olisi halunnut suurempaa ;)

Aniliinille yhä vaan tsemppiä kipuiluun. Varmasti inhottavaa. Mulla vähän samankaltainen olotila kun tuo häntäluu vaivaa niin maan pirusti. Synnytyselimissä kun ei mitään vikaa, niin kai sitten joku vitsaus pitää mullakin olla. En varmaan edes tietäisi synnyttäneeni jos toí perä ei haittais.
Mulla haluja on ollut aivan koko raskausajan (noh, alun oksentelu vähän lievensi) ja nytkin jyllää niin, etten tiedä miten miestä katsoisin kun mieleen tulee vaikka mitä...
Lähtö-supistuksista, että kyllä ne on sitten kipeitä kun alkaa lähtö tuleen. Musta hyvä konsti oli kun mies kellotti supistuksien väliä ja kestoa. Kätilö sanoi, että kun on 10 min tai nafti väli, niin voi alkaa lähtemään. Mulla meni väli puolessatoista tunnissa alle kymmeneen minuuttiin.

Piritta jatkaa hyvien neuvola uutisien sarjaamme, hinoa. Ilona oli raivotarjonnassa jo kaksi kuukautta ennen syntymäänsä. Hyvissä asemissa siis ja tuli ajallaan. Jospa sullakin.
Helposti pullantuoksuisen äidin ja kodin saa Euroshopperin valmispullilla ;) On suuri pussi ja edullinen ja mikä parasta maku on todella hyvä. Itse pitää voidella ja lisätä raesokeri ja avot; herkkua!
Joo, tahkoojabebet kehiin kunha porukka vielä vähän kasvaa.

Mariska, mää pyöräilin kans aivan viime viikoille asti, mutta maha oli kait sen verran pieni, ettei mulle tullut ""länkkäreitä"" polkiessa.

Stella, vauvan lumoissa todella olen ja ystävien ja lähimpien sukulaisteni kanssa päivittäin. Meillä kun on ovet aina auki ja ystäväni ja kummitätini saattavat tulla ja tuoda esim. aamiaista mukanaan ja keittää kahvit. Meidän ystäväpiiri on vähän sellaista, että mun koti on sun koti ja palvelua ei odoteta.
Mulla ei ole kauhua uudesta raskaudesta kun kaikki (oksenteluja lukuun ottamatta) meni niin hyvin. Ollaan vähän jo pähkäiltykin, että mitäs tässä nyt sitten tehdään; ehkäistään vai ei? Pelätään, että jos ei aleta nopsaan uutta yrittään niin voipi mennä taas toinen kolmekin vuotta ennen kuin onnistaa niin kuin nyt meni. Sitten oon jo muka vanha, siis omasta mielestäni. Noh, ehkä mennään sillain puolihuolimattomasti ja katsotaan mihin joudutaan. Seksiä mun todella tekee mieli ja lähes syön miehen silmilläni tämän tästä. Sillä taas ei tunnu olevan kiirettä :( Jälkivuotoa on vielä vähän, joten eipä tässä nyt ihan miestä kaatamaan aleta, mutta melkein!

Riinuska, mulla maha laski tosi nopeesti ja nahka on sileä, mistä olen todella kiitollinen. Raskausarpia tuli tasan yksi ja sekin tosi pieni. Maha kuitenkin pömpöttää tuosta alavatsalta, íhan rehellinen pömppömaha siis. Eipä haittaa, aina siinä on aavistus sellaista ollut vaikka olisin kuinka hoikassa kunnossa. Paino on nyt jo alle sen mitä se oli ensimmäisellä neuvolakäynnilla alkuraskaudessa. Enkä ole lainkaan säännöstellyt syömisiäni. Nyt kun mies menee töihin niin herkuttelu jää vähemmälle ja toivon karistavani vielä muutaman kilon.

Muisti on vähän hatara ajoittain, johtunee valvomisesta. Yöt Ilonan kanssa sujuvat vaihtelevasti. Välillä kolmen tunnin pätkissä, joskus taas vain puolentoista. Kolmen tunnin putki tuntuu itsestä niin kuin olisi nukkunut koko yön! Ne pienet ilo :)

Voikaatte hyvin ja lisää niitä Tahkooja vauvoja tähän maailmaan odotellessa :)

Ihana kuulla Juliasta! Vaikutat niin onnelliselta ja siihen onkin n. 3,5 kiloinen syy, mahtavaa. Ei taas saisi nauraa, mutta sun himot hymyilyttää… (Niin, kaikki kun täällä kerrotaan, niin kerrottakoon sitten sekin, että katkaisimme piiii-iiitkän seksittömyyden eilen. Oli kyllä mukavaa, ei tosin mitään akrobatiaa sattuneista syistä.)

Onpas ollut hiljaista meitillä. Täällä taisi olla joku huoltokatko, kun käväisin olisiko ollut perjantaina.

Nyt se kesä kai sitten tulee! Oltiin eilen rannalla. Tosin vain hetki, kun enhän mä voi maata selälläni enkä vatsallani… Istuskelin kuitenkin viltin päällä ja fiilistelin. Ja tänäänkin käveltiin rantsuun ja nautittiin atmosta.

Mulla oli muuten eilen ihan kaamea olo, oksetti ja suoli toimi melkomoisen liukkaasti. Ekaa kertaa käväisi mielessä, että olisiko syntymän suhteen jotain tekeillä. Mutta ei supistuksen supistusta, enkä toki vielä odotakaan, että koska lähtö tulee. Ei vain tunnu yhtään ajankohtaiselta ja tässähän voi mennä vielä 4 vkoa. Mutta haloo, voiko tää tyyppi ikinä syntyä, jos ei ole harjoitussupparin harjoitussupparia???? Onko sulla Piritta niitä? Riinuskalla niitä oli yllin kyllin, mutta entäs Stella, Siirappi ja Julia? Tai sitten mä en vain tunnista niitä…

Mun makeanhimo on mennyt aivan mahdottomaksi ja hitto vie, sallin itselleni melkein mitä vain!!! Nytkin harkitsen retkeä Makuuniin… Argh. Paino on noussut kilon viikkovauhtia, mutta osa on kyllä turvotusta. * seli, seli * Hei Julia, sullahan on mahtavasti kilot karisseet ja vatsa palautunut! Aivan uskomatonta kyytiä itse asiassa.

Ei mulla mitään asiaa ole… Tulkaa linjoille viimeistään huomenna!

Nekku, mulla ei ollut ns harjoitus-supistuksia. Oli vaan sitä vatsan kovettumista kun touhusin, mutta sekin siis täysin kivutonta ja meni hetkessä ohi kun vähän hölläsin. Ennen synnytystä mulla oli noin viikon ajan joka ilta vähän huono olo, siis oksetti aavistuksen. Kun supistukset sitten alkoivat, niin mulla meni maha ihan kuralle. Kävin ruikulilla ainakin kymmenen kertaa sen puolentoista tunnin aikana mitä kärvistelin suppareita kotona.
Heh, kyllä muakin noi himot hymyilyttäs, mutta tällä hetkellä enemmänkin huolestuneena mietin, että milloinkahan ne miehellä herää?! Kattellaan...

Aivan ihana ilma tänään :)
Huomenna menen anopin ja miehen avokin kanssa mökille koko päiväksi.
Jaha, tyttö huutelee iltatankkausta, adios!

Heipat!

Ihanalta tuntuu Julian arki, maltan tuskin odottaa... =)

Nekku, kyllä ne supistukset varmasti sieltä sunkin kropan valtaavat, ei kaikille niitä tulekaan kun vasta h-hetkellä, joillekin ei silloinkaan.

Ihanaaaa, kivut ovat poissa! En edes muista milloin viimeksi on tuntunut elo näin auvoisalta kropan suhteen, tietysti iloinen fiilis on entistä korkeammalla, kun mistään ei kolota. Toivon mukaan ei tule takapakkia, olen justiinsa lähdössä äidin kanssa Plantageniin, mutta ihan rauhallisesti kun kävelen, niin uskon selviäväni kipuilutta jatkossakin. Tuleehan täällä neljän seinän sisällä tai omalla takapihallakin hulluksi, jos mihinkään ihmistenilmoille ei viikkonkausiin pääse. Onneksi kamut ovat käyneet ahkerasti kyläilemässä niinäkin aikoina, kun olen ollut ""liikuntakyvytön"".

Mietittiin naperolle eilen nimiä ja naurettiin miehen kanssa ihan vääränä, kun ehdoteltiin mitä hassuimpia yhdistelmiä.. :D Jonkinlaisen hieman keskeneräiseen tulokseen päästiin, ollaan edes hieman jyvällä, mikä vauvan nimeksi saatettaisiin laittaa.

Jotakin piti vielä kommentoida, mutta sama pää jne.
Palaillaan asiaan, mukavaaaa, kun aurinkoinen paistaaa!!! :))

Telepatiaa, just Aniliini ajattelin sua! Tai siis sitä, että toivottavasti olet kuosissa etkä kipujen kera sairaalassa. Loistouutisia!

Niin mutku mulla ei oo siis edes niitä vatsan kovettumisia... Nooh, harva bebe tonne on lopullisesti jäänyt, joten kiitos tsempeistä. Sisko eilen sanoikin, että hänellä molemmat synnytykset on alkaneet ihan puun takaa. Sukuvika toivottavasti. ;-)

Hellettä täälläkin, ihanaa! Kohta menen pihalle lukemaan uutta City-lehteä ja syömään lunchia. Käppäilin aamusella kauppakeskukseen ja mulle tuli jotenkin tosi haikea olo, että tässä mä viimeisiä hetkiä menen itsekseni ja kiireettä... Vaikea selittää, mutta mä olen viime aikoina tosiaan miettinyt paljon sitä, että tässä sitä ollaan miehen kanssa yhdessä elämän isoimmista taitekohdista. Kuten me kaikki täällä! Ollaan muisteltu paljon meidän reissuja tuolla maailman turuilla jne. On jotenkin mahtavaa, että ollaan saatu kokea ja nähdä yhdessä niin paljon ennen tätä vaihetta. Ollaan halittu oikein varastoon ja nautittu toistemme seurasta. Vielä on vaikea käsittää, että se yhteinen aika ei hetken päästä olekaan niin itsestäänselvyys... Nyt sitten odotetaan NIIIIIN, että saadaan likka syliimme. Oho, mä olen vähän nostalgikko...

Aaaah, luin Tahkoojien puolelta, että Keiju oli ollut juomassa skumppaa rantakalliolla! Kuola alkoi melkein valua... Sitä aion kyllä pikku perheeni kera harrastaa, jahka kuoriudun.

Sisällä on kuuma ja kuljen aika vähäpukeisena ja pakko sanoa, että olen edelleen ihastunut vatsaani. :-) Siinä se pönköttää kompaktisti suoraan edessä. Ihana pallo. Kaikki veikkaa poikaa, kun ei takaa kuulemma huomaa mitään... Hihii.

Tulkaa turisemaan!

Hei mammat! Huh, mikä keli! Käytiin vaunuttelemassa, ja sinnehän sulaa. Ihanaa, parvekepullakahvit odottaa ;). Päivä ilman pullaa on kuin... no joo.

Kivaa, Aniliini, että kivut poistuivat. Otahan nyt varovasti!

Nekku: mulla alkoi supistuksen tuntuiset supistukset vasta sinä päivänä kun tuli lähtö laitokselle. Sitä ennen oli supistellut, mutta eri tavalla. Mä kerroinkin silloin (mutta kerronpa nyt uudestaan), että en tajunnut edes, että selkää ja kylkeä jomottava, menkkamainen polttelu on supistelua. Se ei vastannut mun käsitystä supistuksista :). Äiti ja neuvolantäti sitten valistivat, että kyllä se sitä on. Olikos sulla Nekku paikat jo auki? Jos vähänkin, niin kyllä se kohtu on siellä jo töitä tehnyt!

Tuli tuosta Nekun kertomasta mieleen, että meillä on hellyys toisiamme kohtaan lisääntynyt tosi paljon vauvan myötä. Ei se kahdenkeskinen hellittely välttämättä siis vähene, vaikka kuolakone onkin perheessä :). Toki tulee myös negatiivisia tunteenpurkauksia, kun on väsynyt. Ja viehän se vauva paljon sylitilaa. On hetkiä, jolloin pitää tietoisesti muistaa halia myös miestä eikä vain vauvaa. Olen kuitenkin ihmetellyt, kun puhutaan siitä, että vauva vie kahdenkeskisen elämän. Ei se ainakaan meidän kohdalla ole niin, ja vauvan voi ottaa mukaan melkein mihin vaan. Vaikka tosiaan sinne skumppa-kalliopiknikille.

Mä olen pitänyt huolta siitä, että myös mies sylittelee mahdollisimman paljon vauvan kanssa. En halua olla äiti, joka omii vauvan. Niitäkin kun on, mm. tuttavaperheessä.

Nekkua ja Pirittaa voikin jo jännätä ihan täysillä. Tässähän on enää kaksi viikkoa Nekun laskettuun aikaan ja Pirittaa seuraa heti perässä. Kumpikohan poksahtaa ensin? Vetoja? :D

Heippa kaverit pitkästä aikaa!
Mikä rauha maassa, molemmat tytöt hyytyi sänkyyn! Tädillä hetki aikaa omille puuhille, hihh =) Ihme, että myös tuo vanhempi nukahti. Kolme vee oli hippusen sitkeämpi... Olen siis lapsenlikkana tänään, ja nautin kovasti. Tytöt on niin rakkaita mulle, ja aivan mahtavia. Ap meni puistossa, ja voi tätä ihanaa hellettä. Viimein!
Tänään hyppään junaan ja palaan sinne kotilaitumille. Murulla on jo niin ikävä, ja kieltämättä itsekin kaipaan jo omaan kotiin. Vanhempia on aina kiva nähdä, mutta pikkuannoksin :) Nyt pieni tauko tekee taas terää.

Vkloppu meni kavereita tapaillessa ja auringosta nauttiessa. Ihanan nostalgista olla lapsuuden kulmilla, nämä lenkkipolut ja metsät on niin tuttuja ja tärkeitä.

Masu voi hyvin =) Eilen oli tosin ensimmäinen ns. vaikea päivä, hengittäminen oli vaikeeta ja vatsa kovettui herkästi, mitä ei ollut tehnyt sitten about rv 20:nnen. Johtui taatusti ihan aamun touhuilusta, pakkailin kamoja ja siivoilin kotona. Oli tosi vaikea istua, kun grillattiin ja syötiin ja makuuasento vaan jeesasi. Onneksi nyt on taas eri rento fiilis, ja vointi mainio.

Nekku, mulla on niin samoja aatoksia :) Että enää hetki ollaan miehen kanssa kahden, mutta samaan aikaan olla jännityksestä pyörryksissä, että mitä kummaa täältä masusta poksahtaa pian ulos ja miten mahtavalta se tuntuu. Ja on ihana ajatella, että 10 vuodessa ehdittiin tekemään kaikenlaista kivaa ja matkustella, ja nyt se kaikki muuttuu, totaalisesti. Mutta ei malteta edes odottaa! Mies on jo aivan täpinöissä ja kuvittelee tosiaan, että viim. laskettuna pvänä kaveri syntyy. Olen koittanut toppuutella, että voi mennä vielä heinäkuun puoliväliinkin. Ja miten ihanalta tuntuu, kun mies sanoo, miten onnellinen on, myös kavereilleen. On se niin rakas.

Mulla sitä laiskistumista on ajoittain. Olen vähän sitä sorttia, että homman aloitus voi olla kiven takana, mutta kun vauhtiin pääsee, niin sitten se on menoa. Toisaalta koitan sisäistää tämän äitiysloman ""pointin"", ettei kauheesti tarvitse ahertaa, tämä on meitä varten, ja nyt saa levätä. Mulla on vähän liian vahvana ajatus päässä, että vähän väliä pitäisi tehdä jotain tehokkaasti ja hyödyllistä. Tervettä päästä siitä ajatuksesta hetkeksi pois.

Julian kuulumisia oli kiva kuulla. Vointi tuntuu olevan hyvä ja Ilona kuulostaa aivan ihanalta. Hyvä hyvä.
Nekku on sitten the next one!! Ai että tämä aika juoksee, ja pian meillä kaikilla on nyytit kainalossa.

Mulla ei tosiaan ole ollut kun pari kertaa vatsan kovettumista, muuten olen täysin oireeton ja kivuton. Mun äidin mielestä on vähän erikoistakin, ettei yhtään ole tullut suppareita.

Hienoa Aniliini, että olo on nyt hyvä. Jospa se jatkuisi hyvänä ihan loppuun asti.

Huomenna uhmaan kaikkia lääkäreitä ja heidän suosituksia, mutta Nekku I am going swimming =))) Pakko siellä stadikalla edes kerran käydä, muuten se jää täysin, koska ei asuta siinä kulmilla. Ja luvattu +27, upeeeeeta! Ke on taas neuvola, ja jos keli suosii, ajattelin uida taas. Koleat ilmat ehtii vielä tulemaan, ja kotihommat voi siirtää sinne - ja ne albumiproggikset....

Katalle paljon hyviä ajatuksia, teidän onnistumista (ja kaikkien tuolla toisella puolella) todella toivotaan ja täysillä tuetaan.

Anteeksi romaani...en ole jutskaillut teille aikoihin, hih. Taidanpa lähtea terasille aurinkoon kahvikupin kanssa. Kohta nimittäin kuuluu: tätiiiiiiiiii.... :)

Voikaa makoisasti! Mä haen nyt jäätelön....(minäkö herkkupeppu??....öhöm..)

Kiva, olette linjoilla! Tulin viilentymään hetkeksi sisälle… Olen istua retkottanut pihalla aurinkotuolissa biksuissa. Alkaa olla jo tällä mammalla väriä ja naama pisamia väärällään. :-)(Tuntuu muuten, että niitä tulisi näin raskaana ollessa entistä herkemmin. Onko muita pisamaisia?) Piti laittaa kunnolla aurinkorasvaakin, ettei kärtsää, vaikka mä en kyllä Suomessa ole ikinä palanut. Mahtava kesä! Kyllä tekis mieli tulla/mennä sinne Stadikalle… Mistä päästäänkin siihen Stellan kysymykseen, ettei paikat olleet auki vikassa lääkärineuvolassa pari viikkoa sitten, mutta kohdunsuu oli kuitenkin pehmentynyt. Nykyistä tilannettahan ei tietty tiedä.

Mä toivon sen menevän just tolleen kuin Stella kuvaili! Tulipa hyvä mieli kertomuksestasi. Että ehtii sitä halia kolmisinkin. Mitä muuten Leolla on näillä asteilla päällään? Mietin, että tarviiko pikkuinen lyhythihaisia bodyja. (On mulla niitä(kin) pari saatuna.)

Piritta, kutsuuko sunkin siskon tytöt sua tädiksi? Musta on hauska, kun omani kutsuvat. Heille olen ilomielin täti, vaikka en muuten itseäni tätimäiseksi tunnekaan. ;-)

Mullakin on vielä albumiproggis aloittamatta ja pari laatikkoa siivoamatta… Perjantaina olin muuten ääritehokas, kun olin täällä sitä laiskuuttani valitellut. Laitoin pihan ja siivosin sisällä ja kävin vielä melkoisella hikilenkillä kävelemässäkin – ja olin sitten illalla aivan puhki. Mies totesi, että mun tehtäväni olisi nyt levätä… Niin kai, mutta se on vaikeaa, yritän opetella ja hyväksyä.

Piru vie, nyt tekee mieli jädeä ja pullaa... Teidän syy!

Juu-u, hellettä.. Mä en tykkää. Kaikki mikä menee yli 20 on liikaa mulle.

Hyvä Aniliini, että sun vointi on parantunut. Koitahan nyt nauttia viimosista viikoista masun kanssa.

Nekku ja Piritta tosiaan vuorossa ihan kohta, kivakiva.

Juskalla on päällä vaunuissa lyhythihainen body ja ohkasimmat housut, mitä omistaa. Ihan vastasyntyneelle laittaisin varmaan ohuen myssyn ja pitkähihaisen bodyn.

Meillä myös halitaan entiseen tahtiin. Mäkin yritän oikein tietoisesti pitää miestä hyvänä, ettei poika ""saa"" kaikkia pusuja. =) Ja koirakin tarvii omansa.

Julia kyllä kuulostaa niin onnelliselta, ihanaa.

Luin vanhaa ketjua, missä oli mun synnytystarina. Kuka on Mitzi????? Mulla raksuttaa nyt ihan tyhjää.... Semmonen oli siellä kirjoitellut, mutten sitten ehtinyt lukea enempiä taaksepäin.

Nekku, musta pisamat on ihania! Mulla ei ole, mutta miehellä heti kun arska vähänkin paistaa. Yleensä kaikki kellä niitä on, inhoaa. Onkos kelleen tullut maksaläiskiä kun niitähän tulee helpommin raskaana oleville?

Heh, hohottelen täällä taas lukihäriölleni.. Luin Nekun viestistä, että ""on mulla pari lyhythihasta bodyakin saatana"". Toisen kerran lukaistessani huomasin, ettei kyse ollutkaan mistään uhoamisesta. :D

Planagenissa tuli käytyä, äiti osteli kaikenmaaliman vehreyttä ja kukkaa, mutta mä vain parin euron kannellisen muovilaatikon, jota aion käyttää kertovaippojen pyykkikorina. Mitenkäs te, ketkä uuden äp:n saitte, aiotteko kokeilla kestovaippailua? Mä sain siis äp-05:n, mutta olen ostanut muutaman keston ja ainakin aion kokeilla kertakäyttöisten rinnalla.

Nekkukos taannoin kyseli meidän naapurinkoltiaisesta.. Mönkijä oli viikon verran rikki tai käyttökiellossa, lepoa hermoille.. Eilen oli taas rallit käynnissä, muttei onneksi enää nurmikolla, vaan etupihalla, josta ei niin hyvin kuulu. (En siis esittänyt toiveita enkä käskyjä, muuten vain muutti reittiään.) Poitsu oli eilen sanonut mun miehelle, että lähtee kaverinsa luo kyläilemään muutamaksi vrk:si ja kyllä on ollut tänään ah, niiiin hiljaista. Hauska poika on muuten, mutta välillä turhan äänekäs ja hieman tunkeileva, kun on niin paljon asioita kerrottavanaan. Miehen hermoon ei käy ollenkaan, päin vastoin juttelevat niitä näitä aina tuossa ulkona ja mies on ottanut pojan syliin ajelemaan ruohoa leikatessaan ja samoin autolla ovat kurvailleet tuossa pihassa. Pojat on poikia! :)

Nautin kyllä todellakin tämänhetkisestä olotilastani, kun en kipuile. Eipä silti, kipujenkin kourissa olen siltikin raskaudesta nauttinut täysin siemauksin, jotenkin sitä vaan pystyy iloitsemaan kolotuksista huolimatta, kun tietää, mikä palkinto odottelee ja etteivät kivut ole ikuisia. Nyt on kyllä ihana fiilis, mutta pitää malttaa ottaa iisisti. :)

Mulla ei supisteluja ole tuntunut moneen päivään, edes sitä masun kovettumista en ole huomannut. Toisinaan välillä tuntuu just niitä Stellan mainitsemia menkkamasia kipuja selässä, kyljissä ja vatsassa. Ja muutaman kerran saunan jälkeen aika koviakin tuntemuksia.

Siitä laiskistumisesta. Mulla ei välillä ole ollut vaihtoehtoja sen suhteen, että pitäisikös touhuta jotain vaiko ei, en ole välillä kyennyt. Nyt kun olotila sen sallii, tekisi mieli hulluna pyykätä, siivota, mennä tonkimaan takapihalle jne. Mutta teen kaikkea vähän ja rauhallisesti ja todellakin vain olen ja lepään, nyt kun vielä voi, kaikki kun siihen kehottavat. Älkäähän tekään tunteko huonoa omaatuntoa pienoisesta laiskottelusta, se kuuluu asiaan ja ""taudin kuvaan"" !! =)))
Meilläkin mies kieltää touhuamasta mitään, etten sitten taas tule raihnaiseksi, mutten millään malta olla touhuilematta. Nyt päivisin on hyvää aikaa, kun mies on töissä.

Nyt ulos nauttimaan auringosta, mua ei haittaa vaikka kuinka möllöttää! =)

Tuo vaatekysymys onkin hyvä... tänään laitoin Leon vaunuihin nukkumaan lyhythihaisessa bodyssa ja ohuissa trikoohousuissa. Vaunut olivat varjossa, mutta poju oli ihan hikinen. Seuraavaksi menee näillä keleillä nukkumaan vaunuihin pelkässä vaipassa! Tuo pehmeä koppa on näillä helteillä aikas lämmin nukkumapaikka.

Meillä on lyhythihaisia aika paljon kesää varten. Olen ymmärtänyt, että on tärkeää ettei vauvalla ole kylmä eikä kuuma, koska lämmönsäätely (?) ei vielä toimi kunnolla. Vauvan niskasta voi tarkistaa, milloin hänellä on sopiva olla. Leo ainakin hikoilee heti, kun tulee liian lämmin.

Heippa!

Ihanaa kun Juliankin vauva-arki kuulostaa onnelliselta!

Nekkulle piti sanoa että ei mullakaan ollut esikoista odottaessa supistuksen supistusta (muutama vatsan kovettuminen). Sitten kun supparit alkoivat niin tiesin heti että nyt se on menoa...

Hyvä että Aniliini on selättänyt kipuilut!! Otahan rauhallisesti.

Mulla turpos eilen sormet niin että katsoin parhaaksi ottaa sormukset pois sormista. Nyt oon yrittänyt kitata vettä enemmän ja ananasta välipalaksi...tänään on sormukset viellä sormissa...
Helle on ihanaa ja odottettua, mutta mikään auringonpalvoja ei meikäläinen ole...tulee niin helposti huono olo ja ikinä en rusketu vaan olen punainen kuin piru.

Kuumat ilmat antavat omat haasteensa lapsen pukemiseen/nukuttamiseen. Mä muistan että laitoin välillä poitsun ihan ilkosillaan nukkumaan vaunuihin vähän helposti pestävää peittoa pyllyn alle pisujen varalle.

Mulla on ruvennut olemaan ihme pistoksia (ei satu, mutta tuntuu todella ärsyltä) kodunsuulla. Tuntuu että vauva yrittäisi kaivaa tietään ulos. Tulee semmoinen tunne että olisi painettava kädellä takaisin päin...outoa. Tunne ei kestä kauan ja menee ohi jos muutan asentoa. Onko teillä muilla ollut samantapaisia tuntemuksia. On ruvennut mieltä vaivaamaan että onkohan paikat ruvennut aukeamaan vai onko tuo ihan normaalia...esikoisen odotusajoilta en muista tuommosta...

Mitä, mitä, näin hiljaista? Huhuu! Mites Piritta mahduit joukkoon Stadikalla? Eilisten uutisten mukaan siellä oli muutama muukin…

Mä tirskuin täällä ääneen Aniliinin lukihäiriötä!

Ai niin, sehän olikin niin, että Riinuska ei helteestä perusta. Mutta ah, mun mielestä tää on IHANAA!!!! Kaikki tutut on yrittäneet manata, että ”tulee sulle kuule sellaiset turvotukset ja tuskainen olo, että”. Katin kontit, ei tunnu yhtään erilaiselta kuin normaalisti.. Todella nautin tästä! Aamupäivällä kävin stadissa ja nyt iltapäivän olen lueskellut kotipihan auringossa.

Aniliini kyseli siitä ä-pakkauksen kestovaipasta. Se taitaa olla aika isoa kokoa. Kyllä mä varmaan sitä yksilöä kokeilen, mutta mun on pakko tunnustaa, että täysin itsekkäistä mukavuussyistä en kestoilua harkitse. Yritän olla vihreä muissa asioissa…

Mariska, mullahan ei tunnetusti ole ollut mitään tuntemuksia missään, joten en osaa auttaa tossakaan. Kysäise neuvolasta? Paitsi hei, mitä ihmettä on sellaiset satunnaiset naksahdukset/napsahdukset, joita vatsasta kuuluu??? Sieltä niiden on pakko kuulua tai sitten mulla naksuu vain päässä….

Kiitos edelleen ”supistamattomuus” tsempeistä. Kyllä se bebe ulos tulee, kun sen aika on enkä siis todellakaan odota syntyväksi ennen laskettua aikaa. Ja kiitos myös beben vaatetusasioista. Arkijärjellä siis mennään. Luulen, että sitä tomppaa lapsiparan päälle aluksi liikaa…

Muistakaa kesän motto: jätski päivässä, kaksi parhaassa. Mä olen syönyt jo yhden… ;-)

Moi tytsyt!
Kotona ollaan, tai noh, vasta kotia tulin, kun koko pvä meni siellä Stadikalla. Ja tsiisus, siellä oli jengiä! Puoli Helsinkiä ainakin. Kuvittelin jostain ihme syystä, että kaikki on töissä ja pvällä siellä ois niinku vähän porukkaa...hohhoijjaa, turha luulo. Just ja just sain klo 13 viltilleni pläntin, mutta oli tiukassa jo seuraavilla. Altaassa sopi uimaan vielä pvällä, mutta kun työläiset tuli 16 jälkeen, niin varpaat suussa siellä mentiin. Mutta kivaa oli, toi on aika hauska paikka viettää kesäpäivää. Se meininki! Kieltämättä vähän ujostelin vatsa paljaana käyskentelyä, menin verhoiltuna altaan luokse ja viskasin pareoni sitten uimavalvojan syliin =) Vatsa meinaan KERÄÄ katseita.
Juu-uu Suomen kesässä ei ehkä pala, mutta silti hippusen kauhistuneena katselin, kun jengi käyskenteli ravunpunaisina...ei ne rasvat pahaa tee! Yksi raskautunut oli polttanut yläselkänsä ja mahansa =(

Mutta on tämä lämpö odotettua, aivan mahtavaa! En kyllä itsekään koe olotilaani mitenkään tukalaksi kuumuudesta, kyllähän nuo jalkaterät turpoaa herkästi, mutta ei se menoa haittaa. Olen aika yllättynytkin siitä, etten tunne oloani ""valaaksi"" tai mitenkään jättiläiseksi, kuten monet ajattelee näillä vkoilla.

Nekku, lapset kutsuu mua mun lempinimellä, ei oikeastaan koskaan tädiksi. Ehkä ne saattaa kysellä, että milloin x-täti tulee taas kylään.. :)
Mun muuten pitikin kysellä sulta sun vatsan muotoa ;) Että jos tyttö on tulossa, niin minkäs mallinen sun masu on. Mutta hauska kuulla, että periaatteessa sulla on poikamasu, jos niikseen voi sanoa. Mulla toi on meinaan ihan piukka potkupallo - ja kaikki veikkaa poikaa.

Mäkään en oikein osaa auttaa Mariska sua, mulla kun ei ole oikke mitään tuntemuksia tuolla alapäässä. Siksi oikein odotan, että mitä ne supparit sitten on, kun tässä ei ole mitään tuntemuksia ollut puoleen jos toiseen.

Uusi oire on tosin käsien puutuminen nukkuessa. Vaikka käsi ois ihan tavallisessa asennossa, niin se voi olla aivan puutunut. Outoa.

Miten nämä pvät juokseekin?? Kauppaan pitäisi vielä ehtiä ja ajateltiin kullan kanssa käydä pikkulenkillä, tosin futis taitaa imaista sen täksi illaksi. Onko teidän siipat muuten innokkaita mm-futis-seuraajia? Meillä katsotaan, ei fanaattisesti, mutta kyllä ihan riittämiin. Kiinnostaa kyllä itseäkin.

Huomenna neuvola taas. Ja ehkä tällä kertaa menen ihan tuohon lähirannalle. Siellä on tilaa =)

Voikaamme hyvin! Kääk - se on jo 37+3!!!!!!!!!!!!!!

Iltoja... tää helle vetää sipiksi. Piisaa jo mulle =)

Jos haluatte nähdä Juskan pari kuvaa, niin käykäähän mulkasemassa hoitopuolelta tammi-ihmeistä. Laitoin pari linkkiä.

Nekku, hinoa jos nautit helteestä, vaikka olet viimeisilläsi. Mä en jostain syystä kestä kuumaa, en ilmana, enkä muuna. Esim sauna, liian lämmin suihku, lämpökiharrin....

Poika on ollut ärripurri kaksi päivää, viimeksi oli samanmoinen karjuja kk sitten. Toiv menee pian ohi.

Hitto, että harmittaa Gissan puolesta...

Iltoja ja öitä armaat tahkoojasysterit!

Hei, olen lueskellut juttujanne ja päättänyt olla kommentoimatta mutta kommentoin kuitenkin :)
Piritta, OIKEESTI pitäisi kysyä tilanne ennenkuin noilla viikoilla lähtee uimaan. Jos kohdunsuu on pehmeä, kuten Nekulla, lekurit kieltää uimisen tulehdusriskin takia. Ja se riski on otettava vakavasti, tulehdus leviää tosi helposti kohtuun. Varsinkin yleiset rannat ja altaat on täynnä pöpöjä. Anteeksi nyt vain mutta minusta vaikutat todella itsekkäältä! Ehtii sinne uimaan sitten joskus vauvan synnyttyäkin.

Ai joo, Riinuska, mä katoin sen Uimapukumallit eilen illalla nauhalta ja en mä oikein tykkää niistä kenestäkään =)
Jos puhtaasti ulkonäköä katsoo niin sitten se kiukutteleva musta tyttö (Betty tms.?) tai se mimmi joka voitti tanssikisan, ootas nyt Shannon?
Kuka on sun suosikki? *kiinnostaa* :)

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille! Naatitaan.

Olettekos kaikki aurinkoa palvomassa masujenne kanssa kun ei ketään linjoilla? Mä täällä sisällä puhisen kuumuutta =)

Outoa katsoa netistä kun oma koti on myytävänä. Tai lähinnä, että se on kaikkien katsottavissa. Eilen kävi ensimmäiset ostajaehdokkaat, olivat tykänneet. Toiv tekisivät nyt tarjouksen. Mutta mihin ihmeeseen me sitten muutetaan????? Vuokrarivareita tai -oktaloja ei juuri ole...

Miten Siirapin ja Julian vauva- arkeen, tulkaahan kertomaan päivienne kulusta. Onko yöt mimmosia?

Riinuska, minä täällä, hehee :)
Mun piti vaan vielä sanoa noista Juskan kuvista että on tosiaan poika kasvanut vaikka näyttääkin vielä toki ihan vaavilta! Toi hellehattukuva ulkona on ylisöpö!!

Mitämitä, asunto myynnissä? Olikos se niin että meinaatte rakentaa? Se vuokralla-asuminen on kyllä aika syvältä siinä välivaiheessa kun uusi talo/asunto valmistuu (nimim. kokemusta on...), mutta kestäähän sen kun palkinto on mitä mahtavin! Tsemppiä!! Onko teillä jo tontti valmiina?

Keiju, suosikki on Jenna, se blondi jolla aika pyöreet kasvot. Ja just se tanssikisan voittaja myös.
Juu, asunto myynnissä... Aletaan rakentaa (taas!!!) uutta kaksikerroksista ok-taloa uudelle asutusalueelle. En tiedä vielä, kuinka paljon mies rakentaa ja kuinka paljon teetetään. Eli jos tämän nykyisen saa kaupaksi, niin pakkohan se sitten on lähteä vuokralle... eikä siinäkään mitään, mutta mä en ihan oikeasti halua kerrostaloon. Ja ne vuokrarivarit on kyllä kiven takana... vauvan ja koiran kanssa olis niin paljon helpompaa kun ei olis portaita ja olis pikkupläntti pihaa. (kohta varmaan joku kommentoi, että on siinä nirppis kun ei voi kerrostaloon vähäksi aikaa muuttaa....=)
Tontti on siis valmiina, talomallikin päätetty. Kai. Hieman jo ehditty miettiä tulevaa keittiötä yms valintojakin. Rankkaa varmasti tulee, mutta sen palkinnon olis paree olla sitten hyvä ja PYSYVÄ!

Yhteistyössä