Tahkoojaplussat23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys!

Tulin justiinsa synnytystapa-arvioultrasta, himpun alle kolmekiloiseksi (2973g) ultra naperoisen arvioi, eli ihan vastaa viikkoja, ei siis viitteitä tällä kertaa kovin pullukasta vauvasta. Lantioni on hieman ahdas, mutta ainakin kokeillaan alatiesynnytystä, jaiks!!! Kohdunsuu pehmeä, auki yhdelle sormelle, kaulaa jäljellä 2 cm. Että jotakin on tapahtunut jo, muttei tietenkään tiedä miten etenee.. :)

Eilen meillä oli tutustumiskäynti synnärille, ihan kiva oli etukäteen nähdä paikat ja vempeleet, ei lisännyt jännitystä sen enempää.

Sorry totaalisen omanapainen viesti, palaan taas myöhemmin paremmalla ajalla linjoille, nyt vain pikakuulumiset! Ai niin, Piritta, kiitos kysymästä, vointini on edelleen tosi hyvä. Ei kolota mistään ja olen jopa pienehköjä kävelylenkkejäkin ""uskaltautunut"" viime päivinä tekemään! =))

Mukavaa viikonloppua!!

Pikaiseen taas täälläkin :)

On ollut vauhdikas viikko kun ihanista kesäpäivistä on tietysti pitänyt ottaa kaikki ilo irti kun ei koskaan tiedä montako sellaista Suomen suveen siunaantuu ;)

Vauvan voi tosiaan ottaa mukaansa vaikka sinne rantakalliolle; olin tiistaina Viikin saaressa (Treen seudulta olevat tietävät, vähän kuin Suomenlinnaan menis ilman sitä linnaa) laivamatka ja pikinikillä ja ihanaa oli :))
Ilona on ollut virkeä, huomattavasti kauemmin hereillä kuin edellisellä viikolla. Käsittämätöntä miten nopsaan muuttuu. Viime yö oli ensimmäinen, jolloin tyttö ei juurikaan silmäänsä ummistanut. Toivottavasti tästä ei lähde itkuiset yöt jatkossa. Noh, nyt sitten täytyy nukkua päikkäreitä kun tyttökin nukkuu. Jaha, nythän se tyttö sitten heräs kun mamma sai koneen auki. On pakko lähteä tissittelemään! Voikaa hyvin :)

On tainneet helteet imaista meidän mammat :)
Upeaa keliä kyllä pukannut, olin päivällä kahden tunnin lenkillä, ja välillä pysähdyin rantakallioille paistattelemaan. Siinähän se pvä menee, kun tekee lounasta, syö ja siirtyy taas auringon eteen kirjan kera. Kyllä tämä on sitten mainio aika vietellä äitiyslomaa!
Illalla käytiin kaupoilla ostamassa muutama hankinta vaaville. Lastentarvike-liike meni kiinni 19, eikä 20, kuten luulin, ja mehän oltiin oven takana 4 min vaille 19....No nopea vilkaisu, tuolla on hyvä sitteri ja eikun kassalle =)) Eli varsin nopeaa toimintaa, hihh. Tinkasin vielä sitteriin tulevan lelukaaren halvempaan hintaan, joten voin sanoa, että hyvät kaupat tehtiin. Ihan perusmallia, Emma-merkkinen. Kaveri sanoi, että keskity kahteen asiaan: selkänoja liikkuu ja vehje keinuu, ja näin se nyt tekee. Tuossa se nyt köllöttelee olohuoneen matolla - vain istuja puuttuu :)
Lisäksi haettiin Ikeasta amme. On kuulemma tosi hyvä, koska siinä on sellaiset jarruraidat ulko- ja sisäpohjissa, joten turvallisen tuntuinen, eikä liian iso. Eikä ollut kallis todellakaan. Eli nyt puuttuu enää vaunut, ja todella toivon, että saan ne luvattuun aikaan eli ensi vkolla.

Julia, kiva kun pistäydyit kertomassa vauvakuulumisia. Kerros lisää, miltä tuntuu äitinä olo, onko sellaista kuin ajattelit, onko Ilona lopullinen nimi...utelias mom-to-be täällä vain tahtoo tietää :-) Onko muutoin väsy yllättynyt yhtään, mikä vointi muuten synnytyksen jälkeen?

Ajatella, että huomenna on enää 2 vkoa laskettuun. Uskomatonta....Ei ole kyllä merkkejä mihinkään suuntaan, ellei sitten suolen kohtalaisen vilkasta toimintaa voi siihen laskea??
Pissahätä on kyllä jatkuva, mukavasti vauvan pää painaa rakkoa, ja välillä oikein tuntee sellaista kivaa painetta alavarustuksessa.

Huomenna ajateltiin käydä rannalla ja grillailla. Pitää säästellä jalkoja, joten hirmuisesti ei voi suunnitella liikkuvaa ohjelmaa yhdelle pvälle.
Mitäs juhannuspläänejä naisilla on? Me mennään tuttujen luokse grillailemaan Espooseen, eli ei kovin perinteistä juhannusta ja mökkimiljöötä, mutta eipä tuota tohdi kovin kauas mennä :) Jospa ensi vuonna päästäis viettämään ""aitoa"" jussia, viime vuonna kun tultiin Italiasta juhannusiltana, ja juotiin sitten skumppaa parvekkeella aamuyöhön. Eli aika city-urban-juhannus...

Mutta mukavia vkloppuja mammat!

Ei kait Nekku ole synnyttämässä kun ei ole pariin päivään kuulunut?????

Juhannuksena varmaan käydään grillaamassa miehen siskolla päivällä, illalla ihan kotosalla. Varmaan pakataan muuttolaatikoita... Miehen sisko sai eilen tytön, joten Juska saipi tyttöserkun.

Katselin just ilmatieteenlaitoksen sivuja... arhg. Ei hjyvä mulle. =)

Nyt lähden ostamaan poitsulle jotain helleasuja, ettei reppana läkähdy.

Ehei, tämä mamma synnyttää varmaan vasta käynnistyksellä joskus 3 vkon päästä… Ihan kateellisena lueskelen Aniliinin kohdunsuun tilannetta ja Piritan hyvin toimivaa vatsaa. :-) No ei vais, ei kai niistä välttämättä mitään voi päätellä, mutta olen aika varma, että mä olen viimeinen jakaantuja tästä kolmikosta! Toisaalta olo niin hyvä, ettei kiirettä sen puolesta.

Kiva kuulla Juliasta ja että ns. arki on päässyt hyvin alkuun ja olet jo retkeillytkin Ilonan kanssa! Hino juttu, kun kerran kelitkin on tällaiset.

Nyt löytyivät Juskankin kuvat. Aivan valloittava pulloposki! Jotenkin osaan kuvitella Juskan ulkonäön perusteella teidän vanhempienkin ulkonäön. Riinuska, saitteko sen rivarikolmion? Milloin muutto?

Vielä pieni viilaus siihen työjuttuun ja sitten päästän sen käsistäni. Tuli tosi hyvä mieli nähtyäni lopputuloksen ja kun tiedän, että oli heille paljon apua. Olivat kyllä aika nöyrinä soittaessaan, enkä usko, että näitä juurikaan tämän jälkeen tulee. Aivot takaisin narikkaan. :-)

Pitikin just Piritalta kysyä, että onko kamat suurinpiirtein kasassa? Meillä on. Imetystyyny puuttuu edelleen ja rintareppu, mutta ainakaan jälkimmäistä nyt ei varmaan just heti tarvitse. Mitään ns. sairaalakassia en oo pakannut enkä varmaan pakkaakaan, koska olen ainakin normaalioloissa nopea ja rutinoitunut lähtijä ja harvoin siinä kai NIIN kiire tulee, ettei ehdi heittää veskaan nla-korttia, kameraa, korvatulppia ja kosmetiikkaa ja jotain vaatteita… Likan vaatteet on kyllä jo mietitty.

Juhannuksena toivoisin tietty olevani NKL:lla… Mutta jos ei, niin sitten varmaan grillaillaan Espoossa mekin. Heh, Piritta, poiketkaa meillekin…

Nyt lähdetään stadiin ja iltasella grillataan. Tekee mieli mansikoita!

Huh hellettä....

Nekku, aika hyvä. Mun mielestä meinaan poika ei ole kummankaan meistä näköinen =) Tosin mies on kyllä pienenä ollut samannäköinen.
Rivarikolmio selviää alkuviikosta, joten peukut pystyyn. Pakkailuja pitäisi aloittaa, mutta en saa aikaiseksi.

Tänään mennään katsomaan Juskan toissapäivänä syntynyttä tyttöserkkua!

Jakselkaahan tätä kuumuutta!

Sunnuntaita!

Riinuskan perheelle peukutukset, että saisitte rivarikolmion, pienempi asunto väliaikaisenakin olisi hivenen ahtaanlainen, ainakin omakotitaloasumisen jälkeen.

Piritta oli sitten tehnyt superpikaisen sitteriostoksen, mutta mikäs siinä, kun täyttää vaatimukset. Me saatiin sitteri kaupan päälle, kun ostettiin vaunut. Hyvältä vaikuttaa sekin.

Ihanalta tuntuu Juliankin perheen elo, kiva kuulla. Tulehan kertomaan lisää arjesta, kunhan koneelle joudat. Siirapista olisi myös tosi kiva kuulla..
Sekä mukava lukea Riinuskan ja Stellan päivärytmistä vauvoineen. Tuntuu jotenkin vielä niin kaukaiselta ajatukselta puuronsyötöt ja leikkihetket.. :)

Entäs Mariska, mikä vointi?

Katalla onkin sitten ultra jo ensi viikolla, olikos päivä torstai? Jännittäviä aikoja elelette, mutta onneksi sitten saa hieman hetkeksi mielenrauhaa, kun näkee ultrassa olevan kaikki hyvin. =)

Nekku, muistanko väärin, vai oliko sulla kohdunsuu vielä ihan kiinni parin viikon takaisessa nla-lääkärissä? Ajattelin vaan, kun ""kateellisena"" luit mun kohdunsuun tilanteesta. Mulle lääkäri sanoi, ettei silti voi sanoa mitään arviota synnytyksen käynnistymisestä, vaikka paikat on jo hieman auki. Jännää, kun lääkäritäti tunsi jo vauvan pään sormillaan sisätutkimuksessa. Mulle ei mistään kiinnittymisestä sanottu mitään.. Mistäs sen sitten tietää, milloin vauva on kiinnittynyt? Huomaako th sen neuvolassa? Entäs sitten sellanen asia, mitä en myöskään huomannut kysyä äitiyspolilla käydessäni, että voiko lapsivettä tihkua? Kun mä olen viime viikkoina käyttänyt pikkarinsuojia ja öh, ""jotakin nestettä"" tuntuu niihin kertyvän. Hivenen hölmöjä kysymyksiä.. ;)

Oma olo on mitä mukavin, mitä nyt aamulla hieman kipuisasti supisteli, mutta antaa tulla vaan!!
Eilen päivällä oltiin naapureiden kanssa pitkällä maakunta-ajelulla ja kävästiin katsastamassa yhdet markkinat aurinkoisine terasseineen tuolla lounaisessa Suomessa. Enkä unohtanut syödä suussasulava pehmistä..
Mies osti mulle skottilaisten koruopiskelijoiden lopputyönä valmistaman hopeisen kelttikorun, Druidin silmän, on kyllä tosi kaunis. Tekisi mieli tilata heidän nettikaupasta toinenkin, mutta taidan malttaa tovin.
Illalla oltiin ystävien luona beachvolley-puutarha-partyissa, oli tosi kivaa, hyttysiä lukuunottamatta. Off auttoi. Ja monille koff, eivät huomanneet iniseviä olentoja.. =)
Tänään miehen täytyy hoitaa yksi työasia, kelmiä, kun sunnutainakin täytyy ajatella töitä. Mies teki ihan hullumaisesti töitä viime viikon, ihan muutaman tunnin yöunilla, ei sellasta kauaa jaksa. Kai se kohta helpottaa sielläkin. Jonnekin olisi kiva lähteä syömään tai sitten grillailla ihan vaan tuossa omalla pihalla. Nytpä suuntaan sinne, ah, mikä ihana helteinen päivä! :)

Päivänjatkoja, mimmit! =))

Helteistä iltaa! Viikonloppu on mennyt keleistä nauttiessa. Käytiin vähän Helsingissäkin hakemassa virtaa. Leo sai niin paljon virikkeitä, että rytmi (onko sitä?) meni ihan sekaisin :).

Katalta oli kurjia uutisia. Voi perhana, että harmittaa. Jos Kata katsot tälle puolelle, niin otan osaa ja halaan lujaa. Ei tässä voi muuta toivottaa kuin voimia.

Aniliini: kyllä lapsivettä voi tihkua, joten tarkkailepa vuotojasi. Meille annettiin synnytysvalmennuksessa sellainen neuvo, että jos pikkuhousunsuoja kastuu kunnolla, niin sitten kannattaa mennä tutkituttamaan tilanne neuvolaan (josta ohjataan tarvittaessa eteenpäin). Ja toiseen kysymykseen: th kyllä käsittääkseni tuntee, jos vauva on kiinnittynyt.

Kyllä vetää sanattomaksi Katan kuulumiset. Piti just ruveta syömään, mutta ruokahalu katosi totaalisesti.. :( Mutta vielä tässä parasta toivotaan, kun ei kunnon tulva ole alkanut. Voimia ihan suunnattomasti, toivon sydämeni pohjasta, ettei teidän tarvitse jatkoja miettiä, vaan kaikki kääntyy vielä hyväksi. *rutistus*

Stella, kiitoksia neuvoista, phs ei ole niin paljoa sentään kastunut, mutta täytyy nyt tarkkailla. Perjantaina oli vettä ihan riittävästi, että ei se pikkutihkuminen varmaan paljoa ""säiliötä"" tyhjennä.

Huomenta.

Voi itku Katan puolesta. Täytyy toivoa että pikkuinen on silti matkassa vielä. Mutta onneksi toisella puolella oli myös extra hyviäkin uutisia.

Kiva oli kuulla Juliastakin. Siirappi on tyystiin hävinnyt. Tulehan kertomaan vauva-arkea.

Oman navan seutuvilla on kaikki hyvin. Supisteluja tulee aina välillä, eivät ole suurimmaksi osaksi ollenkaan kipeitä, mutta niin napakoita että tekee mieli ruveta huokailemaan.

Mies on käynnyt ärsyttävän ""kuumana"", kokoajan vihjailee ja hipelöi. Ja mulla on semmoinen kausi menossa että kaikki tuommoinen vaan ärsyttää. Äh, täytyis varmaan jaksaa huomioida sitäkin jollain tavalla...on ollut niin kärsivällinen. Meillä ei ole ollut miesmuistiin mitään seksuaalista kanssakäymistä ja sekin välillä vetää mielen vakavaksi. Vaikka tiedän että asia korjaantuu kun saan alapääni takaisin itselleni...no se siitä asiasta...

Viikonloppuna oltiin mökillä itikoiden syötävänä. Musta tuntuu että yöllä mökin sisällä kaikki maailman hyttyset. Vaikka niitä kuinka listi,niitä tuli aina lisää. Kunnes me huomattiin että menneiden vuosien murtomiesten touhuista johtuen ulkooven yläreunaan jää aukko josta niitä inisiöitä tulvi sisälle. Eikun hyttyskierrukka oven eteen savuamaan ja unta palloon. Esikoinen nukkui onneksi omassa sopessaan ovi tiukasti kiinni, joten häntä ei hyttyset häirinneet. Jokatapauksessa unet jäivät 3 h ja mökkireissusta oli rentoutuminen kaukana.

Mä en tiedä oliko meidän kisuliinilla eilen joku lämpökohtaus. Kun se vaan läähätti ja hoiperteli. Otin sitten kastelukannuun vettä ja kaadoin kissan päälle. Toinen tykkäsi niin että rupesi kehräämään. Sitten se turkki vettä valuvana tuli sisälle pesemään ja kuivaamaan itseään. Hassu kissa :)

Linjoille tytsyt...

2 vko töitä ja sitten meikäkin kirmaa kesälaitumille...vaikka en usko että pystyn irrottautumaan tästä työstä ihan kokonaan, mutta vastuuta pystyn siirtämään ainakin osaksi muiden harteille...kivaa...

Sain eilen kaverilta rintarepun lainaan...ihana! Sovittelin sitä päälleni ja laitoin esikoisen nallen sinne jota kantelin vauvanani. Miestäkin kävi huvittamaan mun touhuni. Kaipa tää johtuu jo siitä että tahtoisin oman mussuni jo pihalle tuolta masusta..hoivavietti herää...Joo tai järki on lähdössä :) Teille voi onneksi kertoa kaikki hupsut ja hassut asiat maan ja taivaan välillä..kiitos siitä.

Huomenet!
Tahkoojissahan sitä tapahtuu, toiv Katan kohdalla kaikki kääntyisi hyväksi. Ja Suvi, wowde!

Eilen käytiin katsomassa 2pvää vanhaa Juskan tyttöserkkua sairaalassa. Siis miten nopeasti kaikki unohtuu!!! Ei meidän poika ole ainakaan koskaan ollut niiiiiiiiiiin pieni. Vaikka oli puoli kiloa kevyempi syntyessään. Eihän se tyttönen painanut kun kirjekuoren verran. Sitten tultiin kotiin ja nostin tuon 9+ kilon jötkäleen syliin, huh.

Mites Nekun ja Piritan voinnit?

Mariska, mä en jaksa kantaa mein poikaa rintarepussa... pienempänä ei viihtynyt siinä ja nyt kun voi olla kasvot menosuuntaan päin, niin tykkää. Mies sitten kantaa.

Tänään pitäisi taas tiedustella tätä meidän asuntoasiaa. Rukoilen sitä isännöitsijää, että saisimme asunnon.... nyyh, muuten ollaan taivasalla...

Linjoille sieltä!

Heippa!
Tulkaahan uudistuneille linjoille sieltä!

Me saatiin se rivarikolmio, se on vielä tosi lähellä tulevaa raksaa, joten hinoa. Ei jääty kodittomiksi! Tämä nykyinen siis tyhjäksi 15.7 mennessä, eli tohinaa piisaa.

Mä rekisteröin nyt nimimerkkini, mutta voinkos mä sitten kirjoittaa ilman sitä??? Kait jos en kirjaudu sisään tai jotain, vaatii vielä himpun opettelua nää sivut.

Nekku, Piritta; minkäsmoiset on olot??????

Mäkin olen vähän kaffella näiden sivujen kanssa... Rekisteröin nimmarin, mutta oli jo varattu, joten mielikuvituksettomana laitoin kakkosen perään.

Onnittelut Riinuskalle sopivasta väliaikaiskodista! Hinoa, onneksi asia järjestyi. Teillä tosiaan noi tilanteet elää aika vauhdikkaasti.

Täällä edelleen yhtenä kappaleena eikä merkkiä muusta näy. Eilisessä nlassa sanoi, että pää on kiinnittynyt, mutta eipä sekään mitään kerro. Aniliiniko kyseli kohdunsuun tilannetta. Se oli silloin pari kolme vkoa sitten siis kiinni mutta pehmeä. Olisikohan Piritta jo tositoimissa, kun ei rouvasta kuulunut ennen tota linjakatkostakaan pariin päivään??? Huhuu!

Mulla oli teitä ikävä, kun ei tänne päässyt! Ja taas kauhuissani ajattelin, kuinka haavoittuvainen tää meidän yhteisö on. Jos tämä foorumi lakkautetaan, me ei löydettäis toisiamme mistään!

Äsken puuhastelin pihassa reilun tunnin, leikkasin nurtsin jne. Pakko hoitaa alta pois aamulla ennen kuin on liian kuuma. Muuten eivät helteet ole häirinneet, entäs teitä muita?

Mariskallakin käy työpäivät vähiin! Wau. Suvin ja Katan ja Sanden tilanteita täällä jännätään ja tietenkin satasella toivotaan ensinnä nyt tuota kolmen koplaa lisävahvistukseksi tälle puolelle.

Tulkaa linjoille!

Apua me ollaan uudistuttu! Mä jo luulin, että meidän ketju on kadonnut jonnekin...No mutta onneksi viimein toimii - ja toivottavasti toimii niin kuin luulen..
Mutta mitä ihmettä kuuluu kaikille?? Riinuska on saanut kodin, hyvähyvä, että asia meni noinkin hinosti. Kaikilla muilla tuntuu menevän hyvin, Siirapista olisi oikein kiva kuulla...toivottavasti kaikki on hyvin, ja hän jakaisi äitiysfiilikset meidän kanssa pian. Katan kuulumisia luin alkuvkosta sydän syrjällään. Voi että sitä toivoo, että alkio pysyy matkassa! Ja pysyykin takuulla, jos niin on tarkoitettu.

Täällä voidaan kyllä niin normisti kuin ihminen vain voi. Ei sitten mitään tuntemuksia! Ja kääks, ensi vkolla jo laskettu.... Ei oikein voi uskoa, kun ei missään tunnu miltään ja olo on kerrassaan mainio. Työkaverit lähettelee sympatiaviestejä, että toivottavasti helle ei tekee mun oloa tukalaksi, mutta katinkontit, ei häiritse sitten yhtään, päinvastoin, nautin joka sekunti. Vkloppuna maattiin ystävien kanssa rantsussa molemmat pvät (no mä en ihan maannut, mutta...olin..) ja olen treffaillut mammakavereita keskustassa ja puistoissa. Aivan mahtavaa! Jäätelöä on kulunut kyllä kiitettävästi...ennen ja jälkeen lounaan, iltapalaksi, rannalla, miehen seuraksi....juu...Että aika moni maku on tullut jo tutuksi :)
Huomenna vois olla jo pilvisempää, että malttaisin siivota, leipoa ja valmistella juhannusherkkuja..., heh, harvoin sitä kylmää toivoo, mutta nyt olen nauttinut auringosta kyllä jo aika riittämiin.

Nekku, kyselit meidän varustepuolesta. Mä oletan, että kaikki tarvittava on kasassa ja moni juttu on kaapissa paikoillaan. Mutta kyllä kai sitä ehtii noutamaan sittenkin, kun bebe on maailmassa. Vaunuja odottelen tulevan tänään, mutta öhöm....uskallan epäillä. Taidanpa soitella taas tänään Saksaan..hohhoijjaa...
Sairaalakassia en ole pakannut, enkä varmaan pakkaakaan kuin vasta hoo-hetkellä. En oikein osaa laittaa mitään kassiin, koska monia asioita tarvitsen ihan päivittäin. Mun tuttava, jonka la on samoihin aikoihin mun kanssa, soitteli mulle jo hetimiten mammalomansa alussa, että kai sulla on sairaalakassi pakattu. Mä vaan, että mikä....Hän kun oli pakannut jo, enää Trip-mehut miehelle puuttui..Mutta kukin tavallaan, en oikein ole sellaista kiirehtijä-tyyppijä, vaan enemmän sellainen "rennosti vaan" ja "kyllä sitä ehtii" :). Mähän pakkaan matkalaukutkin pari tuntia ennen kuin pitää lähteä lentokentälle, ellei lähtö ole sitten aamuyöstä, eli se kertoo hieman mun paniikki-luonteesta...

Mutta tulkaas tytsyt juttelemaan! Koitan itsekin visitoida täällä useammin. Kohta lähden kamun kanssa pitsannouto-retkelle ja rantsuun. Pitsa ei tosin ole varmaan sitä parasta odottajan ruokaa, onhan tuota turvotusta herkästi ilman sitä suola-annostakin...Mutta kerrankos tuota! (ja eilen syötiin illalla pitsaa....=))

Hihii, olettehan te kuulolla! Ja onneksi toi viesti tuli esille, en oikein hiffannut heti, miten se viesti tallentuu...Ja hassua, miten tämän vastauskentän saa näkyviin...Painoin "endiä" näppäimistöstä...
Mutta juu, samoja tuntemuksia oli mulla maanantaina, kun pyrin tänne, että apua, jos te olette jonnekin kadonneet, eikä mistään enää sais ketään kiinni. Mä voisin ehdottaa jo henk.koht. meilien paljastamista :)) Ja Nekku, meidänkin pitäisi treffata, kun kerta naapurikunnissa asutaan!

Mä alan jo epäillä, ettei tämä kaveri synny koskaan...Mistäköhän sen kiinnittymisen tietää...? Mun maha ei ole mun mielestä lainkaan laskeutunut, hyvin terhakka potkupallo on edelleen. Lääkäri kyllä tunsi pään kohdunsuulla, mutta tarkoittaako se sitä, että on kiinnittynyt...? Ei kyllä mitään sen tyyylistä sanonut.
No kai se pitää vaan nauttia tästä elosta, kun ei ole mitään vaivojakaan. Mies sai eilen tokaistua, että "musta tuntuu, ettei vauvan synny futiksen mm-kisojen aikana" :))) että antaa isän katsoa kisat rauhassa loppuun. No hyvä niin, hän on ollut kärsimättömämpi kuin minä...

Asiasta viidenteen, ihanaa kun nämä helteet on laittanut mun tomaattipuskan sikiämään. Lähes joka aamu saan kourallisen tuoreita, makeita kirsikkatomskuja....ui, ne on hyviä!

Olettehan te tallella ja ehjinäkin vielä =)
Mä myös mietin samaa, että ei hitto jos hukataan toisemme.
Juu, mailit vaan kehiin!
Mun on hookoo79@jippii.fi
Uskallan sen tähän laittaa jos joku haluaa häiriköidä, niin siitä sitten vaan.

Heippa! Kylläpäs tuntui piitkältä ajalta tuo pari päivää, kun ei saanut teihin yhteyttä. Nyt pitää kyllä sopia joku kohtaamispaikka (joku toinen forum, mistä voidaan toisiamme huudella..?!), tai sitten tosiaan kaikkien mailit kehiin, en kyllä kestä, jos johonkin katoatte.
Kannattaa muuten varmaan rekisteröityä aikas pian, ettei muut ehdi varailemaan tunnuksia. Vaikka mitäpä se haittaa, jos jonkun merkin joutuu perään lisäämään..

Katan, Suvin ja Sandemanin kuulumisia olen odotellut ihan hiki hatussa muutaman päivän, ja huh, hei, Katalla tällä hetkellä kaikki hyvin. Kyllä helpotti lukea..

Piritta, samalla kaavalla on täälläkin jädeä kulunut, aina on joku hyvä ja toistaan parempi syy nauttia siitä herkusta! NAM!

Mu jalat on ihan älyttömät limput aina ip:stä alkaen, aamuisin turvotus on hieman laskenut. Muualla turvotusta ei juurikaan tunnu.

Nyt hoidan pari hommaa, palailen hieman myöhemmin! :)

Heippa pallomahat ja ex-sellaiset!

Täällä kaikki kohtuullisen ok, tosiaan vielä huolettaa tuo alkioressukan koko, mutta siitä ei voi mitään ennustaa kai, joten odotellaan maanantaita, ollaan kyllä maailman onnellisimmat ihmiset jos olisi kerrankin hyviä uutisia. Mutta ei auta kuin kärvistellä juhannuksen yli..jaiks!

Aloitan lomat jussista mutta ma ja ti ollaan kaupungissa ennen Thaimaahan lähtöä, joten tulen kertomaan kuulumiset kyllä. Hyvää juhannusta tälle puolelle!

Kata, mä olin ekassa ultrassa rv 6+3, syke näkyi ja pienen pieni rusinalta näyttävä kaveri, edes kokoa mulle ei kerrottu, sanottiin, että on niin pieni vielä, että voi tulla millin heittoja sinne tänne.. Harmi, kun en saanut tietää mitään kokoarviotakaan, olisi voinut hieman verrata teidän rusinaan. Rv 10+1 ultrassa pikkuiselle oli havaittavissa jo pää ja masu sekä holtittomasti heiluvat kädet ja jalat, kokoa oli 35,4 mm. Tsemppiä kovasti jussin yli kärvistelyyn, ihan mahtavaa on kuitenkin se, että kivut ja vuoto ovat poissa.

Iik, Nekun ja Piritan lasketut ajat on ihan käsillä, jännittävää!! :)

Toivottavasti Piritta vaunut suvaitsevat saapua tänään, että ei enää tarvitsisi perään huudella..

Riinuska, tosi kiva, että saitte katon päänne päälle. Milloinkas uuden talon olisi määrä valmistua? Ei varmaan ihan toviin..?

Mulla oli eilen koko päivän taas ihan menkkamaisia kouristuksia, tänään ei mitään. Ja kovasti vauva liikkuu vielä, monestihan sanotaan, että tenavaiset hiljenevät synnytyksen lähestyessä.
Mulla on jonkinlainen sairaalakassi pakattuna, edellisestä reissusta jätin kassiin varahampsuharjan ja -tahnan, pikkupullot shampoota ja hoitista sekä puhtaat alusvaatteet. Huusin kuitenkin huuto.netistä imetysliivejä, vaikka oli tarkoitus sellaset ostaa vasta synnytyksen jälkeen. Tuntuvat ihan mukavilta päällä, vaikka ovatkin kaarituettomat. Loput kamat pakkaan sitten tuonnempana. Vauvan kassi on kyllä valmiina.

Jaahas, menisikös sitä nauttimaan jädeä, ostin justiinsa pari litraa pakkaseen.. =)

Hellurei, täällähän te ootte! Mulla ei toistaiseksi ole sellaista spostiosoitetta, jonka julkeaisin laittaa näin julkisesti framille, teille sen tietty voisin laittaa. Tai sitten voisin laittaa Riinuskalle spostia, kuten te muutkin jne. Talletin sun spostiosoitteen nimellä Riinuska... :-) Piritta, kyllä, kyllä tarkoitus on tavata! Mutta eikös odoteta poksahtamista?

En mä tiedä, miten sen kiinnittymisen voi nähdä/havaita, jos mitenkään. Ei munkaan maha ole (mielestäni) laskeutunut, tossa se on edessä kuin kivikova futis. Nlan th vain kopeloi ja totesi pään olevan jossain tuolla lantioluiden välissä eikä enää kuulemma heilu kuten viime viikolla. Täsmälleen samoja aatoksia, en usko tämän beben syntyvän ikinä... No, tosiaan ei tässä hätiä, kun olo on mainio. Mua myös huvittaa ne lukuisat sympatian osoituksen tän helteen johdosta, "mahtaa sulla sulla olla tukalaa", "toivoisit varmaan, että helteet jo loppuis"... En todellakaan, mä olen helleihminen henkeen ja vereen! Sopivasti vain vettä ja jädeä koneeseen, niin johan kulkee.

Kata, peukut on tanassa, että saat maanantaina ihania uutisia. Mitat on kyllä tossa vaiheessa aika herkkiä, kun alkio on niin pieni.

Voikaa hyvin. Siirapin kuulumisia kaipaillaan!

Hei kamut! Mahdanko saada viestin näkyviin... uudet sivut näyttävät hyvältä, mutta menee hetki tottuessa. Mun piti lisätä myös tähti nimen perään, kun Stella oli käytössä.

Toivottavasti Nekku ja Piritta alkavat saada pian lähdönmerkkejä. Aniliinille niitä toivotellaan vasta parin viikon päästä!

Katalle kovasti tsemppiä jännäykseen! Todelliset piinapäivät ovat edessä.

Suville mojovat onnittelut plussan johdosta, mikäli jo uskallat kurkkia tälle puolelle ;).

Täällä nautitaan ja kärsitään helteistä. Leo ei oikein tykkää olla koko ajan hikinen. Yritän kaikin keinoin viilentää pikku-ukon oloa. Oma olo on ihan ihana, tykkään auringosta kovasti. Oltiin tänään Pyynikillä kävelemässä, ja yksi nainen luuli Leoa tytöksi. Sitä se on heti, kun on punaista päällä.

Juhannusmökkeilyä tässä valmistellaan. Huomenillalla lähdemme ajamaan Keski-Suomeen. Kauheasti täytyy ottaa tavaraa mukaan, kun on vauva ja koira. En edes uskalla ajatella, mitä se on sitten, jos/kun on enemmän lapsia. Onneksi ei sentään vielä tarvitse kuunnella tappelua takapenkiltä!

Niin, tosiaan, mitä tapahtuu sitten, jos tämä saitti tilttaa. Sovitaanko, että mennään siinä tapauksessa Vauva-lehden keskustelupalstalle huhuilemaan toisiamme? Voidaan toki vaihtaa maileja kuten Riinuska ehdotti, jos porukka siihen uskaltautuu. Mun osoite on sannal(at)suomi24.fi. Muistetaan muuten pitää mielessä se tapaaminenkin.

Apua, mimmit! Mua jymäytettiin, ja samalla yllätettiin ihan kunnolla! Ystävät oli järjestäneet iihaanat babyshowerit! Sattui melkoinen tuuri, kun sain jostain kummasta siivouspuhdin tänään, piti siivoilla vasta huomenna.. Mies soitteli illansuussa (on taas huomiseen työreissussa), että olenko lähdössä illalla johonkin, kun yksi sen kaveri tulisi tuomaan hänelle laatikollisen lonkeroa jussijuomaksi ja se pitäisi ottaa vastaan kuudelta. Mua vedettiin nenästä sitten ihan 6-0 , kun kuuden jälkeen avasin oven, oli 8 mimmiä oven takana ja multa oli mennä jalat alta! Ihanaakin ihanampi ylläri! Heillä oli vaikka mitä herkkuleipomuksia mukana (napa paukkuu kyllä ja lujaa, miten mahtaa olla verenpaineiden laita huomisessa neuvolassa..? ;) ja lahjoja sekä minulle, että vauvalle. Olen täällä vieläkin ihan täpinöissäni ja ihailen ja hypistelen lahjuksia sekä muistelen muita mukavuuksia.. Yksi ystävä oli hakenut kirjastosta pari hauskaa aiheeseen liittyvää kirjaa, toisen lukivat mulle ääneen ja toista alan tavata ilta(yö)lukemiseksi, kun tästä maltan vetäytyä petiin. En tiedä miten heitä kiittäisin, oli niin ihana ja ikimuistoinen ilta, että kyllä kelpaa, kun on niin ihania ystäviä. =) Pari kamua ei päässyt tulemaan ja soittelivat pitkät puhelut, hetki sitten vasta lopettelin. Korvia kuumottaa, mutta mies lupasi vielä soittaa, ennen kuin vetäydytään kumpainenkin yöpuulle. On taas ihan ikävä, vaikka mies käväisi päivällä töiden välissä kotona. Mutta olisi ollut niin ihana näyttää hänellekin kaikki mukavat jutut..
Pienoista hehkutusta ilmassa, mutta nyt ei muuta voi, kun oli niin mielettömän kiva juttu! =)

Hyvää yötä kaikille!! :))))

Heippa!
Huhhei helle jatkuu... argh.

Juu, laittakaa vaan sähköpostia niin saan teidänkin osoitteet!

Aniliini, olipa kiva ylläri! Mä en saanut moisia, vaikka kaverit uhkasivat semmoiset järkätä.

Tuosta alkion koosta. Mun piti oikein tarkistaa, niin juska oli rv 8+ 3 20mm kun käytiin varhaisultrassa. Katalle pidän kovasti peukkuja, että pikkuinen kasvaisi ja voisi hyvin!

Suville kanssa piiiiitkääää pinnaa ultraa odotellessa. Sitten vaan reippaasti tälle puolen turinoimaan.

Mä olen täällä pakkaillut, mutta nyt on laatikot loppuneet joten taukoa siinäkin hommassa. Miten sitä kamaa on niin paljon, vaikkei meillä ole mitään ylimääräistä kun ei olla koriste- esineihmisiä yms....

En tiedä, mimmonen nettikatkos tulee kun muutetaan, toivottavasti ei pitkä. Joten koittakaahan synnyttää sitä ennen tai muuten vaadin teiltä puhelinnumerot, että pysyn ajantasalla! =)