Tahkoojaplussat 33

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on jotenkin matalapainetta tänään:-(. Ilpo-iines kiemurtelee jotenkin tuolla masussa että välillä vihloo kylkiluiden alle ja välillä nivusiin. Pärkkele. Ja mieskin kiukuttelee jostain mitättömyyksistä, hohhoijaa.
Voi kun tulis jo viikonloppu!

Mä olen tänään menossa ihotautilääkärille kyselemään niistä mun allergiaoireista. Enpä tiedä voiko se paljoa auttaa ilman erilaisia testejä, mutta kassotaan nyt. Mies epäili että voisko ne pallukat johtua hikoilemisesta kun aika usein ilmestyvät saunan jälkeen. Ehkä mulla on joku "syndrooma";-).

Jotenkin ahdistaa tämä olo. Aamun hoikkaolokin on mennyttä lounaan pasta-annoksen turvotuksen tieltä...äääh.

Härregyyd mikä keli ulkona! Tekee vain mieli vetää peittoa korviin ja poltella kynttilöitä – niin ja juoda loraus punkkua iltasella. Kelistä huolimatta Lotta silti uskollisesti pihalla koisimassa. Oikeastaan olen vähän jumissa, en oikein saa nukkumaan sisällä päikkäreitä.

Meille tulee illalla L:n isovanhemmat ja pitäisi mennä kauppaan, mutta ei ole autoa päivisin ja tuohon keliin ei juuri napostele nenuansa pistää. Toivottavasti sade taukoaa hetkeksi!

Ei ole menkkoja näkynyt eikä ole ehkäisyä käytössä. ;-) Ja toivotaan, ettei näy menkkoja Keijullakaan, peukut on tosi tiukasti pystyssä puolestasi!!! Hinoa, että inssi tehtiin. Mulle lääkäri sanoi, että clomit vaikuttavat elimistössä jälkeenpäinkin eli jotenkin ruoskivat (tuota sanaa käytti!) omaa kroppaa toimimaan.

Meillä yöt ovat vakiintuneet siihen, että L herää vähintään 2 h välein ja viime yönä koppasin kainalooni jo klo 04. Muistan, kuinka joskus odotusaikana pohdin, miten sitä kestää yöherätykset ja Stella sanoi, että niihin omituisella tavalla tottuu. Huh, niinhän se on ja olen jopa jollain tavalla adaptoitunut tähän nykyiseen tilanteeseen! Koko ajan kyllä on enemmän ja vähemmän väsy päällä ja pakko mennä aikaisin nukkumaan, mutta eipä kai tätä ikuisesti kestä. Mähän sain silloin aluksi nukkua pitkiä 6-8 h pätkiä – ah – siihen kun pääsis taas… * kaffetta tässä kittaan *

Julia kyseli sekoilusta. Juu, tuttua on! Mä puhun aivan mitä sattuu ja toisinaan tavaroita löytyy omituisista paikoista ja liikenteessä olen pari kertaa miettinyt, että olisi ehkä parempi pysyä pois ratista… Että tasainen pikku jurri täälläkin. ;-)

Mitäs lääkäri sanoi Ilonalle? Entäs oma olosi, oletko bilekuntoinen? Entäs Sanden ihotautilääkäri, mitä sanoi?

Heh, Mariskalla ollut kaksi herkutonta päivää, pääsispä itse samaan. Mä päätin eilen pitää herkuttoman aamupäivän, eikä sekään onnistunut. Selkäranka aivan kumia.

Älkää antako myrskyn viedä! Linjoille mammat ja mahakkaat.

Huomenta,

Aamulla kävin jonottelemassa terveysaseman labrajonossa, greit. Siellä kaikkien mummojen kanssa odottelin ja mietin että on tämäkin vähän hölmöä, kun on itse niin tottunut käyttämään yksityisiä asemia jossa kaikki sujuu suitsait. Noh, minäkin olen ne veromarkkani maksanut jotta kaippa niitä sopii käytellä. Kävin siis ottamassa veriseulan sekä hepatiitti/hiv/syfilis kokeen kun ekalla kerralla mun käsi terkkari ei saanut purkkia täyteen.

Eilinen ihotautilekuri oli vähän turha, ei oikein osannut sanoa mittään, mutta kuulostaa nokkosrokolta johon voi laittaa kortisonivoidetta ja ottaa ataraxia joka on vanhanajan antihistamiini jota on testattu myös raskauden aikana. Lääke väsyttää joten illalla pitää ottaa. Lekuri ei ollut kovin huolestuneen oloinen, sanoi että voi johtua myös tulehduksesta ja siksi otettiin kurkusta angiina näyte. Yöks että meinasin oikeasti oksentaa, sen verran kamalaa oli näytteenotto.

Musta olis ollut ihanaa jäädä kotiin ja vetää peittoa korville ja kuunnella sadetta. Tänään pitäisi tulla meidän uusi sänky, osaakohan siinä edes nukkua? Viikonlopuksi tiedossa kotihommia, onneksi keli on kamala ja ehkä miehenkään ei tee mieli ulos? Ehkä me virittäydytään telkun ääreen ja nautitaan uudesta sängystä;-)

Juu viehko sää on ulkona, oikein mieltä lämmittää herätä seitsemältä ja lähteä painamaan duuniin..no onneksi on mukava auto pihassa odottamassa, että ei pitäisi itkeä.. Mutta kyllä tässä meinaa matalapainetta ilmaantua itsellekin, kun vaan sataa. Meidän koira ei suostu ulkoilemaan sateella, joten sisällä kökitään ja käydään vaan pihassa pissalla nopeasti. Sitä on jotenkin niin tottunut päivittäiseen ulkoiluun, että on ihan hukassa jos ei töiden jälkeen pääse kävelylle.

Eilen illalla olin jotenkin tosi apaattinen, väsytti ja ärsytti vaan. Mies lähti kaupungille työkavereiden kanssa, ja pitää tänään vapaata, sekin ärsyttää! No, onneksi on lauantai huomenna ja saa ainakin aamusta nukkua. Josko sitä vaikka sitten lähtisi vähän shoppailemaan ja itseään piristämään =) Kynttilät ja suklaa sitten kehiin vaan illalla! Venepoloa pitää varmaan käydä katsomassa iltapäivällä, se on kyllä aika suojaisessa paikassa, että eiköhän se pärjää. Ei ole kyljissä enää muitakaan veneitä, kun on niin monet nostaneet jo omansa.

Yksi ikävä urakka olisi tähän viikonloppuun myös, kellari pitäisi siivota, ja voi aargh mä olen lykännyt sitä viikkotolkulla..pitäisi nimittäin siirtää tulevasta lastenhuoneesta roinaa kellariin, joka on aivan täynnä..mies ei meillä saa mitään tuollaisia asioita aikaiseksi, jos ei ole joku aloittamassa hommaa.

Tänään on sitten rv 25+1 eli uusi viikko taas käynnissä. enää 15 viikkoa jäljellä!

Terpat pitkästä aikaa,

on niin hässäkkää töissä ja kotona, etten ole ehtinyt ellejä vilkuilemaan. Nyt tuli mieleen, kun tänään on päivä, jolloin pitäis (tai mielummin ei pitäis) alkaa menkat... jänskää! Ei mitään oireita suuntaan tai toiseen. O:n aikaan olin reissussa, joten saa nähdä onko päivä ennen tai jälkeen tuottanut tulosta. Nyt muuten tiedän miltä ovis tuntuu. Ei koskaan oo semmoista juilimista ollut kuin nyt oli eli clomit varmaan jotain vaikuttaa.

Vanhoja viestejä lueskelin ja paljon kaikenlaista tapahtunut. Onneksi Nekun ja Lotan asiat ratkesi hienosti. Aloin tietysti vetistelemään, kun juttua luin. Meillä heräillään öisin monta kertaa, Viltsulle tulee hampaita ja öisin tulee parku, kun kivistää. Päivisin poika järsii kaikkea mahdollista mitä käsiinsä saa. Yritin katsoa ja tunnustella mitä hampaita ja mihin tulee, mutta poitsu samperi puree aina sormesta. Sandemanin kakkuohje vaikutti tosi namilta, taidanpa viikonloppuna pyöräyttää sellaisen. Vaikutti suht´ helpoltakin ohjeelta. Meillä on tänään lasten halloween bileet ja pakastimessa on "käsiä" jäätymässä boolia varten :) Eli tosi hässäkkä ilta tiedossa.

Tää työkiire on mahdotonta ja illallakin vielä väsäilen kotona palaverivalmisteluja tms. Onneksi pian helpottaa, muutaman päivän loma Londonissa tiedossa :) Ja varasin tammikuullekin reissun Intiaan. Tarkoitus kierrellä pohjoisosassa ja sieltä toiseksi viikoksi rantsulomalle. Hullun hommaa varmaan, mutta pikkumieskin lähtee mukaan. Tarvii olla tosi tarkka mitä käsillään rähmii. Paljon desisysteemejä mukaan!
Joku oli myös menossa joulukuussa Goalle, kuka (vai olikohan tahkoojien puolelta)?!?! Onko ennakolta tietoa mitä kivaa vois touhuilla? Kellään Intiasta kokemuksia?

Voi kääk, kauankohan oon ollut täältä pois. Katalla viikkoja kasassa jo noin paljon. Yli puolen välin reippaasti... samoin Sandellakin eka kolmannes kohta mennyt, ei vissiin vielä liikkeitä tunnu?

heippa!
Tosiaan oikea syyskeli tänään, huh. Ei tapahdu meidän raksalla mitään vesisateen takia,pöh.

Mitähän kaikkea mun piti kommentoida...
Kääntymistä. Juska kääntyi aina vaan toisen kyljen kautta. Nyt ehkä kk:n on kääntynyt molemmin päin.

Menkat, en edes muista, koska ne alkoi. Ehkä 4kk:tta synnytyksestä.

KIITOS Lotan ja Ilonan kuvista! Olipas tytöt jo isoja. Ilona varsinkin, piti oikein meidän listasta tarkistaa ikä kun tuntui niin isolta tytöltä.

En mä ole edelleenkään keksinyt sitä isänpäiväjuttua... pitää varmaan pojan kanssa joku kortti sitten väsätä.

Meillä taas viime yönä herätti sen monta kertaa! Koskahan sitä saa oikeasti nukkua yönsä läpi????
Olen yrittänyt pikkuhiljaa siirtää Juskaa talviaikaan, eilen meni nukkumaan vasta 21.30, mutta heräsi kuitenkin 6.45, apua... Eli vaikka menee myöhemmin nukkumaan, herää silti normisti tai jopa aiemmin!

Kerroin aiemmin siitä mun mummin syövästä. No, kiireelliseen leikkaukseen joutuu, eikä tiedetä, pystytäänkö sädehoitoa edes antamaan. Leikkauksen jälkeen ei todellakaan pärjää enää kotona, joten muutto vanhainkotiin edessä? Ei kiva juttu. Saas nähdä kuin käy.

Kirpulle toivon, ettei menkat alkaisikaan, samoin Keijulle pidän ikipeukkuja :) Hertan tilannetta pitää mennä urkkimaan tahkoojiin.

Päivänjatkoja, lähden viemään koiran lähipuskaan kun sekään ei suostu sateella lenkille. Ihan hyvä.

sataa,sataa ropisee pilipilipom...Sandemanin varpaille pilipilipompompom...pitäisi lounaalla lähteä ulos, juuri kun kengät on ehtineet vähän kuivahtaa...:-( grrrr.

Kirppu, jesh, siis menossa on rv15+4 joten eka kolmannes takana:-), puoliväli häämöttää jo kovasti! Massu kasvaa vaikka edelleen omat housut, mutta eilen suihkussa huomasin että mun napa on vähän madaltunut (ennen oli mahdoton kuoppa), kommentoin sitä jopa miehelle :-). Kaippa se ilpo-iines työntää sitä tuolta sisäpuolelta? Liikkeitä en ole vielä havainnoinut, ehkä ne näin ekan kanssa tulee myöhemmillä viikoilla? Kohtapuoliin varmaan ilmestyvät mutta odotellaan...

Olis kyllä aika saada uusia plussia, toivottavasti Kirpun ja Keijun ja Hertan yritykset nyt onnistuisi! Ja tietty kaikkien muidenkin!

Myrskyää täälläkin, Savon maalla. Hyvä kun puut pysyy pystyssä.
Että terve vaan, takana MAX kahden tunnin yöunet...Hemmetti, kun menikin pipariksi koko yö. Ei ole todellakaan vieraassa paikassa nukkuminen helppoa. Nukuin Matiaksen kanssa mun veljen vanhassa 120 cm sängyssä, joten oli hippasen ahdasta, kun poika on niin kova liikkumaan. Pyörii ja hyörii, monottaa ja kääntyilee. Huh. Mun äiskä etsii sitten tänään kaupungilta matkasänkyä tms, koska joku ratkaisu on löydyttävä jo tänään. Olen aika tokkurassa. Mukava mennä tapaamaan ystävää ja siskoa, kun olen ihan tööt. Tuskin mun puheesta saa edes selvää...

Nekku, Mattiksella on ihan sama rytmi yöllä, eli herää kahden tunnin välein. Siksi en saanut nukuttuakaan, kun tiesin, että kohta taas herää, ja se pienikin unijakso on yhtä pyörimistä. Ja jos tissi on pojan nenän vieressä yöllä, niin...No eiköhän tästäkin pvästä selvitä, rutiinilla vaan =)) Normaalisti kun ei väsytä, jos on nukkunut n. 5 tuntia, mutta kun nyt jäi torsoon kahteen =(

Juu, tahtoo myös nähdä Ilonan! Laitan Julia sulle pian postia. Ruskeasilmäiset lapset on niin suloisia! Ja wau, jos rouva onkin raskaana ;) Tietääkseni raskauden todnäk on pieni imetettäessä, mutta kuitenkin mahdollinen. Muistaakseni tämä superkokki Jamie Oliver sai toisen lapsensa juuri tällä oletetulla safesex-tyylillä. Joskus muistelen lukeneeni.

Matias kääntyy vain toiselle puolelle eli vas. kyljensä kautta. Olenkin vähän vinkannut kundille, jos kokeilis myös toiseen suuntaan.

Jaahas, kahvetta koneeseen taas. Ja liikenteeseen, kunhan poitsu herää. Ja äiti :)

Sandelle hyviä öitä uudessa pedissä, ja kaikille tasapuolisesti lapsosten kanssa.

Mukavaa vkloppua!

Kummasti muisti pätkii =)
Mutta siis, munkin piti kysyä rouvilta isänpäivävinkkejä. Itse sain kuningasajatuksen, nimittäin Hannas'illa voi teettää lapsen kuvasta erinäisiä juttuja, eli kuvasta tulee kuosi meikkipussiin, laukkuun, tyynyliinaan etc...Toi olis musta toosi ihana juttu, jos vaan vielä ennättäis. Hannas'illa on omat sivut, google kyllä löytää.

Mariska, mulle laitettiin hormoonikierukka 7 kk sitten ja just otettiin pois. Ei vaan sopinu mulle ollenkaan. Vuosin ku seula monta viikko aina kerrallaan ja sitten viikko väliä ja taas alko. Turvotusta ja vatsakipuja. Kovia supistusmaisia kipuja selässä ja mahassa. MUTTA, olin just siinä muutamassa prosentissa joille se ei vaan sovi. Muilta oon kuullu paljon parempia tarinoita. Laittaminen sattui aika vähän, poisottaminen ei ollenkaan.

Piritta, suosittelisin laittamaan Matiaksen omaan huoneeseen nukkumaan. Silloin et heräisi turhaan hyörintään ja pyörintään ja MUN mielestä lapsikin nukkuu rauhallisemmin ku äiti ei oo ihan lähellä. En muista tarkalleen mikä teidän tilanne oli, mutta kokemuksesta tiedän, että yöt voivat rauhoittua todella paljon pelkällä huoneenvaihdolla.

Hellurei! Voi kuinka uuvuttavalta kuulostavat Nekun, Piritan ja Riinuskan yöt! Koettakaa jaksaa. Meillä on nyt hyvä vaihe meneillään, kun Leo vetelee 10 tunnin unia keskeytyksettä. Kohta varmaan tullaan kolisten alas...

Sandemanin masun kasvusta tuli mieleen, kun oma mieheni aina saunaan mennessä tuijotti mun mahaa ja joka kerta hoki, että "nyt se on kasvanut", "nyt se ainakin on kasvanut", "onpa se iso jo". Välillä se tuntui hellyttävältä, välillä rasittavalta.

Julia, laitapa mullekin niitä Ilonan kuvia. Kiitos Nekku Lotan kuvista, tosi skarpin näköinen tyttö ja isot, kauniit silmät.

Meikäläinen kuulkaas nyt sitten sanoutui irti entisestä työstä! Musta tulee yrittäjä :). Siinä "suuri salaisuuteni". Perustan miehen kanssa yhteisen yrityksen, jossa aluksi olen vain minä töissä, myöhemmin ehkä mieskin. Pelottaa p****leesti, mutta olen kyllä tosi innoissani myös. Näin saan vapaamman aikataulun ja voin olla enemmän Leon kanssa. Suunnitelmissa olisi, että Leo menisi päiväkotiin 3 päivää viikossa. Oli jo aikakin saada työelämään muutosta, kun olen viihtynyt samassa paikassa valmistumisesta lähtien.

Saas nähdä, kuinka moni täältä on kohta toisella kierroksella, kun luotetaan imetykseen ehkäisykeinona ;).

Nyt täytyy viedä Leo nukkumaan. Tuntuu, että sitä paremmin ukko nukkuu vaunuissa, mitä hurjempi keli on. Sateella varsinkin nukkuu kuin tukki, ropina rauhoittaa.

Hauskaa viikonloppua ja viininlipittelyjä itse kullekin!

Stellalle onnittelut työelämän uusista kuvioista! Hinolta kuullostaa vaikka ihan varmasti myös jännittää.

Nekkua kiitän minäkin Lotan kuvista, on kyllä varsinainen hymytyttö :)

VOOOOOOOOII kun Lottis on söötti!! Ei ihme että ahdisti ajatus kipsistä!

Stella, mua ottais kyllä aivoon jos koko ajan huomauteltaisiin mahan koosta. Ehkä sitä on vielä niin "tarkka" kropastaan? Varsinkin kun ekaa odottaa eikä oikein tiedä mitä on tulossa.

Mies meni kotiin sänkyä vastaanottamaan, aika jännittävää!

Hitsi sentään kun saisi jonkun motivaatioruiskeen. Kohta ihan hävettää kuinka saamaton mä oikeasti olen! Täällä mä vaan hillun ja muilla saiteilla ja meilissä:-(. Pitäisi ottaa itseä niskasta ettei porukalle jäisi paha mieli kun yksi sluibailee äitiyslomaan saakka. Mitenkä se onnistuu?

Kerro Sandeman jos keksit lääkkeen motivaatiopulaan ja laiskotteluun..=)

Stellan kuviot kuulostaa kiinnostavilta, hinoa että uskallatte ryhtyä uuteen!

Hetki pitäisi vielä töissä jaksaa, vaikka olen jotenkin ihan viikonloppufiiliksissä jo. En ole paljoa saanut aikaiseksi tänään, kun on koko päivä mennyt rukatessa yhden järjestämäni päivän kokousaikatauluja, hitsi kun ihmiset osaa olla vaikeita!!

Ja taas ulkona sataa, äsken olikin kummallisen kirkasta hetkisen, ehdin jo ajatella että sitä pääsisi vielä ulos tänään.. Täytyy hakea jotain hyvää syötävää kaupasta ja linnoittautua TV:n ääreen!

Jesh, sain tietokoneen asennettua omin päin irroitettuani kaikki johdot. Siirsin miehen työpisteen toisaalle kun valmistelin Ilonalle oman huoneen käyttöön. Mies olis urputtanut mun sisustusjutuista jos sen tähden olis joutunut hommiin töistö tultuaan, muta nytpä ei tarvi kun kaikki toimii.

Köhäkin jo helpottaa, innolla odotan huomisia pippaloita. Ilona ei yski enää, nenä on räkäinen. Vaikuttaa olevan jo niin terve, että voisin viedä mummulle huomenna. Ryypiskelystä en ole vieläkään tehnyt päätöstä, katsotaan miltä huomenna tuntuu.

Hyvää viikonloppua kaikille :)

Wau Stella, onnittelut uudesta käänteestä työelämässä! Varmasti antoisaa, joskin ymmärrän, että pelottaa ja jännittää.

Ai niin, Piritta onkin Savossa, kyllä sä sen kerroit, mutta laho pää ei muista. Uh ja puh, mikä yö teilläkin. Lotta on kylässä ollessa nukkunut vaunun kopassa ä-pakkauksen makuupussissa ja hyvin onkin nukkunut, kun ei mahdu niin paljon hyörimään. Oletko sitä kokeillut? Vai oliko niin, että Mattis saa siitä pussista kunnon hepulit? Matkasänky tietty toimii kans. Mäkin olen monelta kuullut, että kandee siirtää toiseen huoneeseen nukkumaan ja varmaan siirtäisinkin, mutta meitillä on vähän huono tilanne sen suhteen. Toinen makkari on toisessa kerroksessa, joten se ei vielä käy ja takkahuoneessa on huushollin ainoa telsu. Plääh.

Sande, saitko sen veriseulan ihan kunnalta? Nääs, mä en saanut, vaikka pyysin, joten kävin sitten yksityisellä.

Päästiin muuten kuivina kauppaan ja takaisin, aikamoinen tuuri! * taas kahvia ja suklaata edessä *

Uusi sänky on takuulla ihanainen kokemus!

Kirpulle PQ! Hyvää viikkistä, pitäkää itsenne lämpimänä. Mä täällä päivystän kyllä vklnakin. Heh, osaan muuten jotenkin kuvitella, kun Julia huseeraa tavaroita uuteen uskoon. ;-)

Veriseulassa kävin juu kunnallisella, ehkäpä syynä myös tämä kunnioitettu ikäni (vain 35 vee) tai joku mutta ihan neuvolan täti sitä tarjosi. Päätin nyt mennä kun ei siitä mitään haittaakaan kai ole. Tulokset tulee sitten joskus kotiin.

Meillä joudutaan kanssa huseeraamaan olohuoneessa kun mies hommasi PIRUN ison telkun, vaihdetaan varmaan tv-tason ja sohvan paikkaa päittäin niin ei tarvitse kaikkia jumpata. Karmea piuhaviidakko sekin vaan on, kääks.

Kata, PAKOLLA sitä vaan saa työasioita hoidettua. Ei oikein muuten. Ja kaikki luppoaika menee surffaukseen.

Missäs Suvi luuraa? Toivon mukaan kaikki hyvin?

Tää häipyy vähitellen viikonlopun viettoon, voikaapas hyvin armaat ystävät!

No, voihan kökkö!! Mun yksi viesti on mennyt varmaan Nevadaan, ei sitä täällä ainakaan näy.. Siis ennen tuota näppiksenmanaus-viestiä riemusta kiljuin Lotan puolesta, ihan mahtavaa!! =))

Mietin vielä pääsenkö tapaamiseen, mutta pidän teidät ajantasalla.

Mulla on ollut alakuloa ja jonkinlaista (syys?)masennusta sekä pienoista kriisiä miehen kanssa (kerron niistä tuonnempana...), siitäkin johtuu hiljaiseloni. Ei siis pelkästä näppiksetä, joka ei vieläkään ole tullut, täytynee maanantaina kysellä perään,grr...

Vili on alkanut jokeltelemaan oikein kunnolla: kiljuu, laulelee, päristelee ja jutustelee mielin määrin. Ihanaa kuunneltavaa! Ja hymyjä piisaa, joskin iltakiukkujakin toisinaan..

Keijulle peukut katossa!

Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Kiirutta on pitäny... Jouduin käymään sitten viikko takaperin sairaalassa niiden mainitsemieni vatsakipujen johdosta. Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin, eikä mitään varsinaista selitystä kivuille löytynyt. Kasvukipuja? Nyt niitä ei kuitenkaan ole juuri sen jälkeen ollut. Sain sitten "rakenneultran" kaupan päälle. Rakenteet olivat kunnossa, lapsivettä normaalisti ja kaikki muukin niinkuin olla pitää. Viikot heittivät edelleen sen -5 päivää, joka on tainnut olla heitto jokaisessa ultrassa? Eli sen mukaan mulla olis la vasta 6.3. Täällä suunnalla ei kuitenkaan laskettua aikaa lähdetä siirtämään, kun vasta viikon heiton vuoksi. Jännä, että sulla Sandeman vaihdettiin la, vaikka ei ole noinkaan paljon heittoa!

Lotan kuulumiset olivat kivat! Ihanaa, että kaikki on nyt kunnossa!

Potkut ovat alkaneet tuntua jo erittäin selkeästi. Ja se on kyllä aivan ihanaa! Tosin nyt taas pari päivää on ollut aika hiljaista, mutta ilmeisesti näin onkin, että joka päivä ei välttämättä ole hirmuinen vauhti päällä. Sf-mitta on nyt 17 cm. Mun suuri vatsa on mielestäni jopa pienentynyt. Eli tällä hetkellä mennään jopa alakäyrillä... Toisaalta ihan kiva, ehtiihän se vielä kasvaa ja talvea vasten olis kiva mahtua vaatteiden sisään, jotta saisi ulkoiltuakin! :)

Tällaista täältä rv 22+2

Terve taas,
Mitä lie mäkin totesin keskiviikkona, että palaan ruudulle vasta maanantaina..Täällähän mä päivystän joka päivä - isukin läppäri on niin kätevästi vieressä. Mikä lie muuten iskeekin näihin eläkeelle siirtyviin miehiin: piti kerta heitolla hankkia läppäri, digikamera, ja kuvatulostimet. Ja sitten kiroillen manaillaan, että miten ne toimii..:)

Ja btw, täällä on valkoinen maa! Matiaksen ensilumi, ihanaa =))))

Kiva kuulla Suvi, että kaikki on mahassa hyvin. Se on tosi huojentava tieto. Liikkeiden tunteminen on kyllä ihanaa...ihan tulee kade olo :)

Viime yö meni jo hienosti, normaalia ruokailua 2-3 tunnin välein ja hyvät unet välissä. Matkasänky auttoi. Mun systerillä sellainen toki oli, mutta pidin tätä Gracon sänkyä jotenkin poskettoman suurena, enkä siksi ekana yönä sitä käyttänyt. Olin jotenkin liian optimistinen sen suhteen, että voitais nukkua vierekkäin pojan kanssa. Noup.

Ankara, tilanne on siis se, että ollaan mun vanhemmilla kyläilemässä, siksi siis tuosta nukkumisesta tuli pieni tenkkapoo, koska ekaksi yöksi ei ollut matkasänkyä (oli siis mun siskolla vielä). Eihän se siihenkään nukahtaminen mikään helppo kakku ollut, mutta itkujen jälkeen viimein nukahti.
Vaunun koppa ei ole oikein vaihtoehto, koska olis pojalle liian pieni ja ahdas. Poika melskaa nukkuessaan aikalailla, ja hermostuis, jos ei sais tarvitsemaansa tilaa.
Kotonahan poika nukkuu hyvin pinnasängyssään. Toiseen huoneeseen siirrän vasta sitten, kun ei tarvitse yöruokailua, eli noin 6 kk > Matiaksella on niin "hiljainen" itkuääni, että tuskis edes kuulisin toisesta makkarista, kun herää nälkäänsä.
Ankara, osallistu vaan reippaasti keskusteluun, niin tiedät aina, missä mennään :)

Wau Stella, oma yritys! Johan nyt, kuulostaa aika hienolta. Vaativaltakin toki, mutta jos on apuvoimia lähellä auttamassa esim. paperihommien kanssa, niin varmasti onnistuu ja hyvinkin. On taatusti mukavaa olla oman itsensä herra, se muutos normaalista leipätyöstä on huikea. Mikäs onkaan yrityksen ala...?

Matias muuten vetelee sellaisia kolmen tunnin päiväunia viileällä kuistilla. Niin, kyllä kylässä, mutta ei koskaan kotona...Eilen poikaa piti jo herätelläkin, koska olin menossa ystävälleni, ja oltiin jo aika tavalla myöhässä. Mutta oli poitsu kyllä yhtä aurinkoa, kun oli nukkunut 2,5 tuntia.

Kauhean surullista muuten Reko Lundanin kuolema. Siis tavattoman sääli, että nuori lahjakas kuolee niin nuorena =( Käytiin katsomassa kaikki hänen Komin näytelmät, ja olihan ne mahdottoman hyviä.

Nyt lukemaan. Harvinaista herkkua, että saa rauhassa - ja virkeänä - lukea. Enkä pistä nenäänikään ulos tänä päivänä =) Auvoista lauantaita!

Terve, täällä pihatalkoot takana. Nyt on päällä kaksi villapaitaa ja villasukat, kun palellutin itseni.

Hyvä, että Suvilla on kaikki hyvin!

Harmi, että Aniliinilla on "ylimääräisiä" murheita, toivottavasti kriisit on selätettävissä!

Niinpä Piritta, minäkin järkytyin tuosta Lundanin kuolemasta kovasti. Me ollaan miehen kanssa teatteriharrastajia, joten asiaa on puitu pitkin päivää. En ollut tietoinen Lundanin sairaudesta, joten tämä tuli yllätyksenä. Äärimmäisen kurjaa jälkeen jäävälle perheelle!Panipa tuokin taas ajattelemaan, mitä kaikkea voi sattua ja että joka hetkestä yhdessä rakkaiden kanssa kannattaa iloita.

Kerron yritysideastani lisää sitten tapaamisessa ;). Kyllä tämä uusi elämäntilanne on kutkuttava, etuja on niin paljon. Saa sitten nähdä, miten hommat käytännössä lähtee sujumaan.

Eipä nyt muuta, kohta lähdetään hakemaan pitsaa...

Heippa.

Kiva juttu että Suvilla ja vauvalla on kaikki hyvin.

Stellalle onnea päätöksestä ruveta yrittäjäksi. Vaatii stressin sietokykyä, mutta antaa niin paljon enemmän..

Aniliinille voimia syysmasennukseen toivottavasti asiat selkiyntyvät.

Viime yö oli niin risainen että. Samu nukahti yöunilleen vasta 01.30 ja senkin jälkeen heräsi kaksi kertaa tissittelemään. Mua sattui jo niin koko imettäminen ku toinen vaan imi ja imi. Mojovien pierujen saattelemana vaipui onneksi uneen. On ollut taas monta kakatonta päivää.

Ihanaa kun aamulla oli valkoinen maa. Teemu oli intona ulkoilemassa ja katselemassa lumeen tulleita jälkiään...

Piti kysymän että kuinka kaukana se Globen? on tukholman satamasta? Ajattelin yllättää ukon ja viedä sen katsoman Sweden hockey gameseja helmikuussa ja tee matkasuunnitelmia. Tiedättekö muuten saako lippupalvelun kautta ostettua lippuja ruotsista?

Samulta tuli kakka :) lemuaa tänne saakka. Eikun vaipanvaihtoon :)

Hehee, ihanan proosallinen lopetus Mariskan kirjoitukselle. Hymyilytti.

Aika kivan yllätyksen järjestät miehelle! Globeniin pääsee tunnelbanalla, on oma asemansa, mutta en muista, pitääkö mennä T-centralenin kautta, tod. näk. Piritta tietänee?

Aniliinille voimia!

Minäkin suren Lundania. :-( Olen kovasti pitänyt hänen kirjoistaan ja näytelmistään. Stella, Lundanin sairaudesta oli Hesarin sunnuntaisivuilla pitkä juttu jokunen viikko sitten, joten siitä sain tietää, että on parantumattomasti sairas. Ajattelin ostaa sen Viikkoja, kuukausia –kirjan, vaikka on varmasti äärimmäisen rankkaa luettavaa.

Muakin paleltaa, tosi viluinen olo ja tekisi mieleni saunaan. Mies on punttisalilla ja sitten syödään. Lihanhimo on tullut takaisin… Ostettiin hevosen ulkofileestä pihvit. Ootteko syöneet heppaa? Mikäli ajatus ei liikaa ahdista, suosittelen, on tosi maukasta ja mureaa. (Sitähän on saatavilla vain toisinaan, kun ei teuraaksi tietenkään kasvateta.) Sisäfile mielestäni paljon parempaa kuin naudan vastaava. Tänään onkin herkkupäivä, kun vedeltiin jo kaupungilla sushia.

Meillä suht OK yö takana. L nukkumaan klo 21.30, söi klo 01, tutitus klo 03, söi ja kainaloon klo 05 ja heräsi klo 06.50. Saas nähdä, miten vaikuttaa toi kellojen siirto…

Piritta, meillä muuten L on viime päivinä ottanut vain pikku torkkuja, se on kyllä mammalle paljon rasittavampaa kuin tuollaiset pitkät päikkärit. Joutuu pukemaan moneen kertaan ulos ja vaunun aisa varmaan juurtuu kohta mun käteen, kun olen aina hetkuttamassa vaunuja tossa pihassa. Mutta mitä sitä ei näiden pienten eteen tekisi! Mies just tänään totesi, että on tässä hommaa mutta on tuo ihana.

L on muuten keksinyt, että pääsee parketilla peruuttelemaan ja pyörimään. Hiissaa itseään jo pari metriä yhden session aikana ja on aivan tohkeissaan. Kiitos muuten kääntymisinfosta kaikille!

Muistatteko annetaanko rokotus 4 kk vai 5 kk neuvolassa? Meillä lääkäri ensi tiistaina.

Piritta, huomasin kyllä, että ootte vanhemmillasi, mutta tarkoitin tilannetta kotona huoneiden suhteen ja sun oman mielipiteen suhteen. Eli jos rassaa se syöttöjen välinen ähräily niin silloin tottakai kannattaa siirtää kauemmaksi nukkumaan. Mutta, totta että helpompi syötellä kun vauva lähellä. Pienihän se Mattis vielä tod. on. :)
Ite oon laittanu lapset heti omiin huoneisiin, koska oon todella herkkäuninen. Sitten vaan oon hipsiny lastenhuoneeseen imettämään nojatuoliin.

Mukavia jatkoja!