Tahkoojaplussat 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taidanpa minäkin häipyä täältä työpöydän äärestä, vaikka kahvipöytään:-)

Kiitos teille tästä(kin) vuodesta, tuesta ja myötäelämisestä. Olette korvaamattomia! Pitäkää huolta armaistanne ja viettäkää rauhallinen ja lämmin joulu! Minä palailen eetteriin sitten vasta uuden vuoden jälkeen...

Kiitos nauruterapiasta!

Ja kiitos myöskin mun puolesta kaikille tämänvuotisesta seurasta! Oikein nautinnollista joulua kaikille ja palataan asiaan viimeistään uudenvuoden jälkeen.

Iltoja Kamut! Joulukiireitä on pukannut.. Alkuviikon Pohjanmaan reissu verotti palstailuaikaa, jota myös on kuluttanut siivoilu ja muu hiljallinen hääräys. Mitään kummallista tohinaa ei ole ollut, hissunkissun ollaan täällä laiteltu Joulua ja osteltu lahjat ainoastaan kummilapsosille ja Vilille ostimme pulkan, kunhan saataisiin vielä sitä lunta.. Tosin täällä on maa paikka paikoin valkoinen, mutta ei riitä pulkkailuihin.

Tulimme justiinsa naapurista miehen siskon luota glögiltä, siellä koristeltiin Vilin iloksi kuusi jo tänään, oli pojalla ihmettelemistä palloissa ja valoissa. =) Meille ei kuusta tule, kun mies on hieman allerginen. Vili nukahti vasta ulko-ovella vaunuihin, vieraassa paikassa ei uni ota silmään, huutoa riitti, kun Nukku-Matti oli heitellyt hiekkansa jo ysin jälkeen. Yöt menevät vaihtelevasti, herätyksiä 3-6 kertaa ja _aina_ menee jonkin sortin annos maitoa. Että ei tarvi ihmetellä, kun poju kasvaa silmissä.

Gissan surulliset kuulumiset vetivät kyllä mielen TODELLA apeaksi ja täysin sanattomaksi. Muuta en voi lähetellä kuin tuhansittain osanottavia haleja, olet ajatuksissa. :'(

Riinuskallekin jaksamista kaiken koettelun keskellä, ei ole helppoa teilläkään, vaikkakin toisensorttisia vastoinkäymisiä kuin Gissalla. *Halii kovasti Riinuskaakin*

Kaikesta huolimatta hyvin rauhallista ja mukavaa joulunaikaa kaikille, palaillaan taas jutusteluille ja odottelen innolla Tampereen Tapaamista!!! :)

Aatonaattoiltaa! Nyt luin oikein ajan kanssa tämän ja ed. ketjun, joten kommentoin hieman myöhässä kaikkea mitä muistan..

Joulusiivoukset tehty, olen kyllä ylpeä itsestäni, kun "joka nurkka kiiltelee". Kummilasten lahjat vielä paketoimatta, mutta saa odottaa vielä hetken. Muuten kaikki mallillaan, siksi lymyän täällä!

Menkat on siis mulla alkaneet pikapuoliin imetyksen lopetuksen jälkeen, eli 3 kk sitten. Ehkäisyrengas käytössä, eikä moitteen moitetta, suosittelen siis. Rengas saa olla muistaakseni 3 h päivän aikana pois, ilman, että on mitään "seuraamuksia". Aluksi otinkin sen aina "tahkouksen" (:D) ajaksi pois, mutta kun yhden kerran unohtui paikalleen, eikä tuntunut, joten olen antanut olla silloinkin. Menkat samanlaiset kuin ennen raskauttakin, joten Riinuska, ei samaa "kohtaloa" kuin sulla. Pienenlaista juilimista, muttei varsinaista kipua, eikä juurikaan tuhrutteluja. Mähän raskauduin heti laparioskopian jälkeisestä kierrosta, joten endo ei kaiketi ole uusiutunut, kun kivut yms. vauvat eivät ole palannet, toistaiseksi. Endon takia tuo hormonaalinen ehkäisy on mulle paras, kun kakkonen olisi _toiveissa_ aikaisintaan parin-kolmen vuoden kuluttua. Tai tällä hetkellä tuntuu siltä.

Ja seuraavaan asiaan.. Nekku kertoi Lotan naurukohtauksesta kassajonossa. Meillä oli hieman samanlainen tapaus, kun oltiin Vilin kanssa kirppiksellä, jossa viivyttiin niin kauan, että otin herra kuumakallelta toppapuvun pois, niin kas kummaa, kun poju hetken päästä olikin ilman toista sukkaa. Minä siinä sitten äänekkäästi kommentoin, että missäs Vilin sukka, äitiä ei kyllä naurata yhtään, kun olet sen hukannut.. Vanha setä takanamme kommentoi, että "häntäpä sen sijaan naurattaa", sillä Vili käkätti valtoimenaan. Kyllähän muakin koko ajan nauratti!! Eikä löytynyt sukkaa..

Vitsit, että on nälkä, kun lueskelin jouluherkkukirjoituksianne! Huomenna kelpaa.. Mä olen ollutkin viimeiset kaksi joulua raskaana, jolloin ruuat eivät juurikaan ole maistuneet. Nyt nautin!!!!! Glögikin terästettynä maistuu ah, niiin jouluiselle! <:)
En ole niinkään joulukalojen ystävä, graavattu ei uppoa ollenkaan, puhumattakaan lipeäkalasta, silakkarullista tai sillistä. "Oikeasti" kypsennetyn fisun ystävä sen sijaan olen.

Mä en muuten ollut kuullutkaan, ettei Hb saisi olla "liian" korkea. Mulla oli koko ajan 140 molemmin puolin.

Kommentoin sikin sokin kaikkea mitä muistan, eli tähän väliin onnitteluja synttäreiden johdosta ja tentinläpäisyistä, sekä tietysti raskauksien välietappien saavuttamisesta!
Ja Murmelille tervetuloa minunkin puolestani. Seuraavaksi perusteellinen raportti itsestäsi ja tahkouksen vaiheista. :)

Wautsi, Juska ja Leo etenevät ihan rytinällä osaamisissaan. Askeliakin on jo otettu. Riinuska, laittelehan Juskasta tuoreita kuvia, ei olla "treffattu" poitsua hetkeen..

Sandeman, symppaan täysillä sua miehesi baari-iltojen takia. Niitä koin myös minä raskauden aikana ja vielä Vilin syntymän jälkeen, kun miehelle pukkasi jonkinlainen vauvakriisi. Sittemmin on kyllä ollut ihan mallikelpoinen mahti-isi ja muutenkin kovin kultainen, vaikka työnsä haukkaa suuren palan meidän perhe-elämästä.

Nyt vetäydyn "seurastanne" kotioloihin ja palailen taas joulun jälkeen. Vilille on tulvinut lahjoja yllinkyllin kummeilta ja sukulaisilta, ihan jännää niitä sitten availla, vaikken mistään nykypäivän lahjoihin hukuttamisesta perusta alkuunkaan.

Menemme huomenna mun äidin luo päivällä syömään ja illaksi miehen siskon luo aattoiltaa istumaan ja tietysti myös SYÖMÄÄN!! Viedään ruokajuomat ja makeat mennessämme molempiin paikkoihin.

Hyvää Joulua toistamiseen! Olkaahan kilttejä ja nauttikaa toisistanne!!!! =)

Pöh, kirjoitusvihheitä pukkaa täältäkin!!!!! "Mähän raskauduin heti laparioskopian jälkeisestä kierrosta, joten endo ei kaiketi ole uusiutunut, kun kivut yms. VAUVAT eivät ole palannet, toistaiseksi." Kaikki varmasti ymmärsitte, että vaivoista oli kysymys.:)

Hyvää Tapaninpäivää! :) Onkos kaikki haljenneet kinkun syönnistä, kun ei yhtään viestiä ole tullut!? Aattona meinasi täällä ainakin tulla kunnon ähky, mutta veden juonnilla ja kävelylenkillä sitten rauhoittui. Eilen osasin sitten ottaa vähän iisimmin ja ennakoin jo veden juomisella, enkä syönyt ruokaa ihan niin paljoa. ;)

Voi ja oi, huomenna pitäisi taas raahautua töihin. Miten mielellään sitä jäisikään kotiin jo! Mutta eihän tässä nyt enää ole kuin neljä viikkoa ja sitten alkaa vapaat. Kyllä tuntuu mukavalta, kun melkein kolme vuotta on tätä hetkeä odottanut, että työvuorolistassa lukee äitiysloma!!

Tulkaapas nyt jokunen edes linjoille kertomaan, mitä pukki toi! Meillä mies oli kunnostautunut tosi kovin lahjojen kanssa. Tuli sellaista just naisten juttua peräti neljä pakettia. Rintsikat, paita, koru ja ihovoidetta. On se niin lutusta! Välillä kun sille on melkein pitänyt suuttua, kun on ostanut vähän "päättömiä".

Keskiviikkoa!

Töissähän minäkin taas, eipä meinannut uni tulla silmään viime yönä, vaikka muuten on tullut uinuttua niin autuaasti kellon ympäri. Siispä jutut vielä vähän vähissä, teetä litkin ja odottelen aivojen käynnistystä. On se aika hölmöä tulla näinä välipäivinä töihin, tuntuu että kaikki vielä lomailevat. No, kaksi aamua jäljellä, ei paha..

Pukki oli antelias taas, sain mieheltä navigaatiolaitteen autoon (yleinen vitsi on etten ikinä osaa minnekään), se on tosi hieno! Joulupäivä oli paras päivä, oltiin vaan kahdestaan, katottiin leffoja ja syötiin, pitäisi ehkä ensi vuonna viettää koko joulu niin!

Sitten alkaa hormonihirviön kirjoittama osuus...voitte skipata loppuosan, pitää vaan saada valittaa. Sukulaisia on nyt nähty ihan riittämiin (varsinkin miehen ;-)), ja omatkin alkoi melkein ottaa aivoon, joten tervetuloa arki..=)
Nyt on kuultu taas ohjeita lapsenkasvatukseen niin, että teki mieli alkaa kirkumaan, miehen veljen vaimo ajaa mut hulluuden partaalle jo parissa tunnissa. Esim. kuulemma fakta on niin, että jos vauva sitten itkee niin sillä on nälkä, mikään muu syy ei voi sitä aiheuttaa. Vatsavaivoja ei olisi kuulemma olemassakaan jos kaikki vauvat saisi tarpeeksi ruokaa. Piste. Että täntyyppisiä kommentteja ja ohjeita sateli. Ja vielä kun ei olla edes synnyttämässä niin pitäis olla jo hoitoon laittamassa, sitä toitotettiin koko ajan, että "tottuu sitten olemaan muiden kanssakin, hekin on itse heti parin kk iästä olleet viikonloppuja poissa.." joopa joo, antakaa mun nyt eka itse nähdä se vauva niin katotaan sitten. Appiukko on tulossa katsomaan vauvaa suurinpiirtein seuraavassa sekunnissa kun se on maailmaan tullut, haluaa kuulemma nähdä sen sitten mahdollisimman "tuoreeltaan"! Joo, älkää vaan multa kysykö. Huh, että mulla on nyt jotenkin ärsytyskynnys supermatalalla.. Mieskin ottaa päähän, tai lähinnä sen ja kaikkien muiden maailman ihmisten alkoholinkäyttö, pitääkö sitä aina litkiä kun on tilaisuus (eilen oltiin syömässä miehen vanhemmilla, ja mikä noita miehiä riivaa sen konjakin kanssa? Illalla saatiin sitten mehevä riita aikaiseksi, ja tuntu kun olis ollut jo yksi lapsi talossa) Okei, nyt poistun takavasemmalle ja palaan kun olen paremmalla tuulella, sori..*huokaus*

Huomenta.
Kiitos taas kaikille lohdutuksesta, tuli tarpeeseen. Vaan ei tämä ainakaan paremmin ole jatkunut. Juska sairastui joulupäivänä flunssaan ja kuumeeseen, jota ollut vaihtelevasti 38-39.... Nyt voin todella sanoa, että on ihan kauheaa kun lapsi sairastaa! Poika vaan huusi ja huusi, halusi olla sylissä, oksensi ruokansa, nukkui puolen tunnin pätkissä herätäkseen vaan huutamaan selkä karrella.... Huhhuh.
Nyt taitaa jo onneksi helpottaa, viime yö parempi. Räkä valuu yhä ja henki ei meinaa kulkea. Ja nyt mua koskee kurkkuun ja niistätyttää. Että jippii vaan.

Muuten joulu meni ihan ok. Mä en lahjoja saanut, mutta poika sitäkin enemmän. Kiva aukoa sitten niitä :)

Kata, noi neuvot on kyllä niin syvältä. Ite oon yrittäny välttää neuvomasta raskaana olevia kamuja, kysyvät sitten jos joku mietityttää. Kun kaikki raskaudet ja lapset ovat erilaisia, niin eihän mitään yleistä ohjetta ole. Sehän vasta oliskin helppoa jos kaikki toimisivat tietyn kaavan mukaan. Anna mennä vaan toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Älä vaan muuten unohda sitä navigaattoria autoon. Kamun auton ikkuna rikottiin jouluaaton vastaisena yönä siksi kun oli unohtanut sen autoon näkyville.

Aniliini, voin laittaa Juskan kuvan jahka saadaan joulukuvat koneelle. Poika oli kovin hieno, vaikka itse sanonkin. Liituraitahousut, ja -liivi, kraka ja kauluspaita :)

Palaan myöhemmin, tukkonenällä näyttäis olevan vaikeaa nukahtaa....

Moi,
ei olla kinkusta haljettu :) Olo ihan ok, syömisen vastapainoksi ulkoiltiin joka päivä ja yritin syödä paljon hedelmiä ja juoda vettä. Tuo masu kun tuntuu kiristävän housuissa muutenkin, niin ei ruokaakaan tee niin mieli. Mun on varmaan pakko käydä ostamassa jotain lökäpöksyjä, kun nappi auki on pakko olla töissä.

Kävin viime viikolla siinä np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Pikkuinen heilui ja melskasi niin kovasti masussa, ihanaa!!!

Ymmärrän Kata hyvin tuon sapetuksen. Neuvojia kyllä piisaa. Sun pitää varmaan pistää stoppi tuolle, kun vauva syntyy tai antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin säästät hermojasi. Muistan, kun esikoinen syntyi ja appiukko tuli laitokselle antamaan neuvoja miten vauvaa pitää syötää (kokemuksestakohan kertoi :) ?) !!! Silloin paloi pinna, mutta jälkeenpäin tilanne on enemmänkin huvittava. Toivottavasti saitte miehen kanssa asiat selviksi.

Pukki toi mulle kauneushoitolaan lahjakortin, kun sitä olin toivonutkin. Sain myös korun, kirjan, kosmetiikkaa... ihan kivoja lahjoja. Ihaninta oli olla oman perheen kanssa, katsoa telkkkua, napostella herkkuja ja ihan vaan olla! Tuntui ihan luksukselta normiarkeen verrattuna!

Suvillahan taisi uni"vaikeuksia" olla, onko edelleen? Mulla toistuu joka yö sama kuvio: herään n. kolmelta ja valvon pari tuntia. Sitten ei paljon ehdi nukkua, kun pitää jo herätä töihin ja on ihan poikki - ei kiva!

Tulkaapa muutkin linjoille kertoilemaan kuulumiset!

Hellou!
Ja mukava joulun jälkeistä elämää. Miten ne päivät menikin niin äkkiä?? Oli kyllä super super ihanaa olla ihan perheen kesken. Ja mielellään ois saanut jatkua vielä viikon verran =))
Hengattiin viimeiset kaksi päivää käytännössä pyjamissa - no kyllä me tuo meidän poika sentään puettiin :), katseltiin Disneyn piirrettyjä (kröhöm, viime joulusia, jotka oli edelleen muoveissa....), syötiin suklaatia ja MAKOILTIIN. Aatto meni oikein mukavasti sekin, vaikkakin kesäkelissä oli aika vaikea orientoitua joulutunnelmaan. Neljälle ruokaa oli kyllä ihan älyttömät määrät, pöydästä oli pinta-ala loppua :) No nyt on kippoja ja kulhoja tyhjennelty viimeiset päivät. Kiitosta vaan Nekku siikavinkistä, oli taivaallista!
Pukki toi kaikenlaista kivaa, kuten pyjaman, viinikirjan, pelin, George Michaelin kokoelman (huippu!), Lexingtonin ihania pyyhkeitä, pari dvd:tä...ym...Ja tietenkin suklaatia, huh, kyllä on mässäiltykin. Noh, viime vuonna alkuraskaudessa suklaa ei maistunutkaan, joten senkin edestä sitten. Pukki toi myös kaipaamani paistokasarin, ja juuri toivotunlaisen. Ja tietenkin anopin "pakollisen" kullatun lasikulhon...

Paras joululahja on kuitenkin se, että Matias nukkuu yöt ilman ruokailuja. Enpä ois uskonut, että näin helposti se käy. Muutaman kerran poika inahtaa yön aikana, ja tutilla jatkaa taas unia. Sitten aamuseiskalta tissitellään, ja jatketaan unia taas ysiin. Erittäin ihanaa.

Kirppu sait sinäkin oikein mahtavan joululahjan. Onnittelut vain hienoista ultranäkymistä! Mikäs sun vointi muuten?

Arg Kata, harmi, että olet joutunut sukulaisten ohjeistusten kohteiksi. Yli-innokkaat isovanhemmat vielä ymmärtää, koska se taitaa olla aika tavallista, mutta neuvot on aikalailla sellaisia, että olisi parempi miettiä kahteen kertaan, ennen kuin avaa suunsa. Veljen vaimo on tainut lukea Wahlgrenin Lapsikirjaa...? Siinä Anna puhuu nimittäin aika painokkaasti ruoasta ja siitä, että pikkuvauvaa ei voi koskaan syöttää liikaa, ja useimmat itkut johtuvat nälästä. Mutta...kuten tiedämmekin näitäkään ohjeita ei pidä ottaa kiveen hakattuina. Ohjeitakin (tai lähinnä vinkkejä) voi antaa niin monella tavalla, sellainen ylimielinen viisastelu on aika ärsyttävää.

Kurjaa Riinuska, että Juska sairastui juuri pyhien aikaan. On takuulla rankkaa hoitaa sairasta lasta. Toivottavasti pöpöt säästävät sut pahimmalta flunssalta.

Jaahas, pitäisköhän tänään pistäytyä aleissa? Saas nähdä, ei hirveesti innosta, mutta ehkä jotain vaatetta vois ostaa pojalle.

Tulkaas muutkin päivittämään kuulumisia!

Onhan täällä ollut muutama sentään äänessä tänään! :) Kirppu, mulla tosiaan OLI univaikeuksia ja ON niitä edelleen. Täällä on vain parempi olla niistä mainitsematta! :) Ravaan vessassa minimissään 3 x yössä, yleensä n. 5x. Sitten kun ei aina saa heti unta, niin onhan se vähän kurjaa herätä klo 6 aamulla. :( Tiedän, että vauvankin kanssa tarvitsee herätä, mutta ei mun ainakaan töihin silloin tarvitse lähteä... Mutta kaipa tähän heräilyyn olen sitten jo vähän tottunut, kun en niin puhki ole ollut, kuin silloin joitakin viikkoja sitten.

Huomenna pitäis käväistä taas neuvolassa, kun se sf-mitta oli vähän outo viimeksi. Ja sitten taas ensi viikolla.. Tänään on kiristänyt tosi pahasti ylävatsaa. Ei taida tuo istumistyö oikein soveltua enää. Pitänee nyt katsoa, mihinkä tämä vaiva kehkeytyy. Vielä muutama viikko sitten olin sitä mieltä, että juu heti perään vain toinen vauva, on tämä odottaminen niin helppoa nakkia. Nyt olo alkaa jo oikeasti olla vähän raskas, joten ehkä mä en kuitenkaan ihan heti halua tätä uudelleen. Toki on tosi ihanaa, kun vauva potkiskelee masussa ja se on jo aikas pullea, mutta kyllä mä jo kohta mielelläni sen punnertaisin ulos! Ja nyt rv vasta 30+6... Odottelua siis vielä riittää ihan mukavasti.

Mutta viikon jatkoa ja vitsi Kata, olen sulle tosi kade! Mä olisin myös saanut jäädä nyt töistä pois, jos olisin aloittanut varhennetun, mutta en halua lyhentää sitä lomaa sitten toisesta päästä, joten vielä muutama viikko olis sinniteltävä.

Mitäs uudenvuoden suunnitelmia mameilla muuten on? Täällä ei mitään kummempaa. Jotain hyvää ruokaa pitäis saada ja pari rakettia, siinä se sitten taitaa olla.

Joulusta selvitty täälläkin! Ihan mukavan perinteinen joulu, ruokaa jne. Vähän rasitti reissata paikasta toiseen, joten ensi vuonna ollaan kyllä tapsana kotosalla ja löhötään vain. Pukki toi kivoja lahjoja – enimmäkseen Lotalle tosin. Sai mm. neljä mekkoa…

Voi, voi Juskaa ja Riinuskaa! On teitä koeteltu, toivottavasti edes tauti piakkoin helpottaa teillä molemilla. Troppia vain kehiin.

Kirpulle onnittelut hyvistä uä-näkymistä!

Tänään oltiin aleissa tungeksimassa (saldona yksi neule) ja ex-tempore Piritan ja Matiaksen kanssa kaffella. (Kiitos jälleen loistoseurasta!) Mies muuten totesi, että liikenne sujui ruuhka-aikaan. No niin varmaan, kun ne kaikki työläiset oli shoppaamassa… Vaunujen kanssa hiukan rasittavaa.

Huh, Katalla on tosiaan ollut kestämistä sukulaisissa! Onko sillä miehesi veljen vaimolla montakin lasta? Mä en nimittäin tämän yhden perusteella uskaltaisi laukoa vastaavia ns. yleispäteviä totuuksia kenellekään. Ja sitä paitsi munkin mielestä oli jotenkin absurdia kuunnella mitään neuvoja ennen kuin olin edes Lottaa tavannut saati saanut tutustua vauva-arkeen. Suku on pahin; mulla palaa toisinaan hihat appeni kanssa, joka on mm. sitä mieltä, että lapsen pitää vain antaa huutaa lattialla, jotta keuhkot kehittyvät eikä hemmotella pilalle ottamalla syliin… Just, just. Väittää vuoroin, että heillä lapset eivät ole koskaan itkeneet ja vuoroin, ettei lapsia hyysätty, vaikka huusivat kaiket yöt… Anoppi (maailman lempein ihminen!) on kovin toista mieltä: lapset itkivät ja pääsivät syliin, jos hätä oli.

Appropå, meillä kaikki isovanhemmat odottivat MEITÄ osastolla, kun sinne 5 h synnytyksestä vihdoin päästiin synnytyssalista (=ruuhkaa, eivät ehtineet ”kotiuttaa” meitä osastolle aikaisemmin). Että hiukan innokkaita… Onneksi virallinen vierailuaika oli ehtinyt jo päättyä, joten viipyivät vain hetken. Kummallinen olohan siinä oli, kun ei edelleenkään ollut ehtinyt tyttöön tutustua, oma olo oli valvotun yön, tunnemyrskyn ja punnerrusten jäljiltä hiukan osumaa ottanut ja heti oli suku sutena paikalla. Mutta selvittiin. ;-)

Olen hiukan tohkeissani ja ostin tänään ekan purkin pottu-porkkanasosetta kaupasta, vaikka virallinen ruokailupäivä on vasta lauantaina. ;-D Silloin siis M ja L täyttävät 6 kk ja L liittyy vihdoin kiinteiden syöjiin. Pitäkää ihan hoopona, mutta mä haluan vetää sen täysimetyksen nyt päivälleen puolivuotiaaksi. Huh, tänään just puhuttiin, että on se hurjaa, miten nämä lapsoset kasvavat! Nimittäin eivät ole Lotta ja Matias enää pitää pikkuvauvoja.

Me mennään kavereille uudeksi vuodeksi ja jäädään sinne yöksi. Ei sitten tarvitse arpoa kuskia.

Pukkaa taas juttua. Katalle hyviä viimeisiä työpäiviä!

P, sanoitko laittaneesi niitä kuvia? Ei mulle oo tullut, uusintana, pliis.

Tervehdys pitkästä aikaa!

Gissa tilannetta loman aikana olen miettinyt. Voi että olen pahoillani! Voimia ja jaksamista sinulle ja miehellesi.

Meidän Goan matka oli oikein onnistunut! Viikko vain vilahti aivan liian nopeasti. Oli ihanaa herätä auringonpaisteeseen. Todella nautin lämmöstä ja valosta! Pelkäsin, että olisi täysin turistirysä, mutta kyllä siellä näki paikallistakin elämää ja rauhallisiakin biitsejä löydettiin. Oikeastaan oltiin rannalla vain yksi kokonainen päivä, kun siellä oli niin paljon mielenkiintoista nähtävää. Ja kyllä se ihan ehtaa Intiaa on - hyvässä ja huonossa... Ei tarkan hygienian perään oleville. ainakaan Pohjois-Goa. Mutta emme siis saaneet mahatautia tai muutakaan.

Pahoinvointi on vähän hellittänyt, matkalla oksensin vain kerran ja muutamina iltoina oli kuvotus olo, mutta olin paljon pirteämpi siellä kuin täällä, johtunee auringon valosta. Ai niin, yksi epämiellyttävä vaiva ilmeni vähän ennen matkaa nimittäin ummetus.. Erittäin inhaa..

Joulu meni miehen kanssa kotona kahdestaan, kun tultiin vasta aattoiltana. Oli ihanaa vaan relata, syötiin hyvin, pelattiin Trivialia ja katsottiin leffoja. Joulusuklaa vaan ei ole maistunut, ensi vuonna sitten, kuten Pirittakin. Uudeksi vuodeksi ollaan menossa mun vanhempien luo mökille. Voi olla että silloin pitää kertoa uutinen, kun kuitenkin on punkkua ja kuoharia tarjolla ja tietävät meidän yrityksestä..

Sain np-ultra-ajan 11.1. Pian pitää ruveta sitäkin jännäämään. Onnittelut Kirpulle hienoista näkymistä! Onko teidän Intian matkan valmistelut jo pitkällä?

Mulla on vielä tämä viikko lomaa. Mukavia päiviä työläisille ja mullekin tietty!

Hei! Kiitos kaikille joulukuulumisista! Täälläkin joulu meni ihan kunnialla. Anopin hoivissa oltiin, ja vilkkaat serkkupojat viihdyttivät Leoa. Kuten ennakkoon arvattiin, Leo pelkäsi joulupukkia ja rääkyi kun joutui pukin syliin. Lahjoja tuli iso läjä, erityisesti tietty Leolle. Omista lahjoistani paras oli mieheltä saatu kaunis kaulakoru. Tänään jatketaan välipäivien viettoon mun vanhempien luo. Oma oloni oli jouluna ihan siedettävä, mutta energiaa ei ollut mihinkään ylimääräiseen. Vilu ja kuvotus vaivaavat edelleen.

Hertan Intian-matka kuulosti hinolta. Oli takuulla ihanaa saada aurinkoa.

Tsemppiä taas kerran Riinuskalle ja Juskalle! Voin kuvitella, että pikkumiehen sairastelua on ikävä seurata sivusta.

Suvi, loppuaika raskaudesta on aikamoista aaltoliikettä. Itsellänikin oli välillä tosi kärsimätön olo, vaikka olo olikin ihan ok. Sitten taas joinain päivinä ei ollut yhtään kiire.

Meille on onneksi tullut aika vähän kasvatusneuvoja mistään, tai sitten olen osannut päästää ne toisesta korvasta ulos. Nyt kyllä muutamat ovat huokailleet, että "teillä alkaa nyt se pahin aika, kun motoriikka kehittyy mutta järkeä ei ole päässä". Niinhän se on, että perässä juoksemista riittää. Ainoa, mitä sekä mun äiti että anoppi ovat rivien välistä ihmetelleet, on pitkä imetys. Enkä mä edes nykystandardeilla imettänyt pitkään, vain 10-kuukautiseksi. Heillä on kuitenkin omia teorioitaan siitä, miten maito muuttuu puolen vuoden jälkeen sokerilitkuksi tai miten vauva tulee liian riippuvaiseksi äidistä, tms.

Mä näin viime yönä sellaista unta, että meillä oli tahkoojatapaaminen. Tapaaminen oli Pirittan kotona, missä kaikki huonekalut olivat oransseja (?). Aniliini oli ottanut hiuksiinsa rastat ja esitteli niitä meille ylpeänä. Että silleen :).

Meillä on sitten Hertan kanssa np-ultrat peräkkäisinä päivinä, mulla on 12.1. Jännittää jo nyt!

Piti kai kommentoida jotain muutakin, mutta en nyt muista mitä. Taitaa olla päikkäreiden aika. Kuulumisiin!

Heipat,
tulin vasta töihin :)

Hertta, kiva kun reissu oli onnistunut eikä tauteja tullut. Luo toiveita meidänkin reissun onnistumiselle. Meidät on peloteltu niin täysin, että olen varmaan ihan hermoheikkona siellä pöpöistä. Isompi poikakin meillä kyselee, että onko sinne pakko lähteä, heh. Meillä matkavalmistelut hyvällä mallilla - totta tosiaan. Tämä Hulda Huoleton pisti vasta tänään faksilla viisumianomukset (toivottavasti ehtii...) ja Goan hotellivarauksen tein eilen :) Työkaverit on kyselleet monta viime viikkoa päivittäin, että onko hotelli jo tiedossa, ovat olleet minuakin enemmän asiasta huolissaan. Oliko teillä Hertta monen tähden hotelli ja vastaako tähdet todellista tasoa? Mulla on kolme tähteä minimivaatimus, vaikka mukaan lähtevä Viltsun kummi kelpuuttaisi kaikki rantamajatkin. Ties mitä rotanpesiä ovat :) Sitä aurinkoa kyllä odotan innolla!!!

Enpä ole ennen kuullut, että suku on noin innokasta näkemään vastasyntyneen kuin Nekulla. Meillä ei viimeksi käynyt laitoksella kuin mies ja isoveli. Isovanhemmilla on sen verran matkaa, että malttoivat odottaa, että päästiin kotiin - onneksi!

Aika menee tosiaan äkkiä. Tuntuu, että vastahan Mattis ja Lotta syntyivät. Ja kohta jo viilettäävät vauhdilla eteenpäin :) Hatunnoston arvoista tuo täysimetys puolivuotiaaksi mun mielestä! Enpä olisi itse samaan pystynyt. Kiinteitä pistin Viljamille jo nelikuisena, että nukkuisi paremmin.

Pirittakohan se kyseli oloista. Muuten ok, mutta pieni väsy vielä vaivaa sekä ummetusta (sitä ollut joka raskaudessa). Pahoinvointeja ei juurikaan ole ollut. Masu on turvonnut ja kaipa tuo alkaa pian kasvamaan ihan oikeastikin :)

Juttelin tänään puhelimessa kaverin kanssa, jolla on viikkoja 29 ja ihan kuin Suvikin sanoi, että ylävatsaa kiristää. Masu alkaa heti rintojen alta ja yhtään "lysyssä" ei voi istua, vaan oltava aina rinta rottingilla ja selkä suorassa, että on hyvä istua.

Eipä tässä taida kummempia olla mielessä, palailen myöhemmin turinoimaan, kun lomalaiset heräilee ja tulee linjoille :)

Tuosta Stellan viestistä tuli mieleen, että olen myös nähnyt tahkoojatapaamisesta unta. Paikka oli joku mystinen omakotitalo jossain keskelläeimitään ja Piritta tuli sinne koko perheen voimin maasturilla. Auto oli yltäpäältä kurassa, kun tiet oli mitä oli. Mä olin luvannut tehdä jotain ruokia valmiiksi ja kaikki oli mennyt ihan mönkään ja porukka nyrpisteli nenäänsä :))) Näistä keskusteluista (autoista, ruoanlaitosta yms. )sekoittunut siis hyvä uni :)

Tulikin mieleen, että onkos siitä Tampereen tapaamisesta ollut vielä sen kummemmin suunnitelmia? Milloin olisi ajankohta? Ajattelin, että tullaan reissusta 20. päivä ja olisi kiva päästä mukaan.... voisikohan olla vasta loppukuusta?

Tervehdys!

Ihanalta tosiaan kuulosti Hertan matka, kyllä olisi poikaa oleilla jossain lämpimässä hetki tähän aikaan!

Tänään (taas) lyhyt työpäivä, meen jo kahdeksi kotiin hakemaan viimeistä Diktad-kalua Ikeasta, vaatekaappia varten tulee isäni farmari hätiin. Ja isä itse tulee nikkaroimaan kaapin kasaan ja seinään kiinni. Hyvä niin, sillä niin kuin taannoin oli puhe miesten saamattomuudesta, ei meilläkään ole kalusteet vielä itseään koonneet..

Kaveripariskunta sai tytön viime yönä, kuulemma oli ihmetelty kun ei sitä kovaa kipua ja tuskaa tullut ollenkaan, tuore äiti sanoi vaan että näinkö helppoa se oli..jep, kiitos tänne myös yksi tuollainen synnytys.. Mä näin viime yönä painajaisia synnytyksestä, onneksi näin päiväaikaan asia tuntuu useimmiten ihan mahdolliselta kestää. Välillä sitten tulee niitä pieniä paniikinpoikasia.

Oma olo on kyllä enimmäkseen hyvä, 34 viikkoa täynnä muuten tänään! En voi sanoa kärsineeni erikoisemmin tämän raskauden aikana, toki pientä epämukavuutta on ja öisin saa kääntää kylkeä ahkeraan, mutta kaikenkaikkiaan ei voi valittaa. Mutta kyllä on mahtavaa taas joku kaunis päivä olla taas laiha! Tai ainakin laihempi..=) Katselin tuossa viime kesän lomakuvia, ja kylläpä näytti oudolle kun ei ollut mahaa!

Uudeksi vuodeksi mennään kaverin mökille kolmen pariskunnan kesken, yksillä pieni lapsi mukana. Ihan jees, tehdään ruokaa ja varmaan suht rauhallista, ainakin meillä naisilla.. Ensi viikolla sitten lomaillaan miehen kanssa yhdessä, harkitaan ehkä kylpylävuorokautta jossain tai sitten vaan kotona.

Heissan!
Tässähän menee ihan päivät sekaisin, aamulla kiljaisin, että häärregyyd, meillähän on jumppa! Ja eikun ylös epätavallisen aikaisin, eli jo puoli ysiltä :) Aamut sujuu kyllä huomattavasti paremmin nykyään, koska saa nukkua.

Hertan reissu kuulosti kyllä ihanaiselta. Goa kyllä kiinnostaisi. Mun vanhemmat on siellä Thaikussa parhaillaan, ja ovat aivan sekaisin paikasta. Kuulemma niin MAHTAVAA. Viikko on kieltämättä lyhykäinen aika noin kaukana, kun matkoihin, jetlagiin ja paikan haltuunottoon menee aikaa. Mä haluun jo ihan Etelä-Euroopan matkalle sen kaksi vkoa. Hyvä, että selvisitte mahapöpöiltä.

Mukavaa kahviseuraa oli meillä tosiaan eilen. Kiitosta vaan N ja L! Ja aika kivakin oli se Sanomatalo, kunhan ei ole kauheaa äiti-lapsi-vaunu-tungosta. Mähän, btw, eksyin vielä Benettonin ja Intersportin aleen, ja etenkin jälkimmäisestä alesta olin erittäin iloinen - kaiken maan jumppa- ja juoksuvaatteet maksaa yleensä maltaita, mutta nyt oli jopa puoleen hintaan. Mitenkähän mulle aina käy niin, että kun ajattelen "käyväni" keskustassa, olen lopulta reissussa vähintään 4 tuntia...
(N: Laitan kuvat sulle uudestaan, jotenkin kummasti sun osoite oli tippunut, vaikka sen sinne kopipeistasin mukaan)

Hahaa, mähän olin seikkailut oikein urakalla teidän unissa, imartelevaa =)) Vai oranssiset huonekalut...Huoah, vaikka väreistä pidän, toi olis silti aika överiä. Enemmänkin meillä on viininpunaista.

Nekku, teidän isovanhemmat on tosiaan ollut innokkaita näkemään lapsenlapsensa. Hui! Musta ei olisi ollut heti tapaamaan ketään, ei edes vanhempia. Onneksi olivat molemmat kaukana toisessa kaupungissa, ja tulivat kylään vasta kotiuduttua.
Mä en halunnut puhua edes puhelimessa, kun päästiin perhehuoneeseen, oli sitä kuitenkin niin pyörällä päästään, herkällä mielellä ja täysin lumoutunut poikaan, ettei halunnut puhua kuin oman miehen kanssa. Sit seur. päivänä taisi ystäväpariskunta tulla käymään, ja seuraavat vasta kotona. Niitä riittikin sitten ihan koko heinäkuun ajaksi.

Imetyksestä tuli mieleen, kun katselin maanantaita Täydellisiä naisia. Jaksossa yksi työntekijä imetti viisivuotiasta, se vasta erikoista olikin, ja taisi vaivata vähän muitakin siellä firmassa. Mustakin on todella hienoa täysimettää puolivuotiaaksi, luulenpa, että sitä tekee harva nykyään. Mä toivon, että tissi säilyy meillä vuoden ikään saakka, ja ainakin tällä hetkellä se on pojalle vielä erittäin tärkeä. Vähänkään jos esim. M:ta väsyttää tai on paha mieli, hamuaa rintaa.

Pitäisi taas kuvia laittaa tekoon. Mutta joo, partsilta kuuluu ääniä, eli se taitaa jäädä tältä erää.

Mukavaa päivää!

Tämäpä outoa – ulkona on pakkasta! ;-) Laitoin Lotalle ekaa kertaa sitten marraskuun alun äp:n toppapuvun.

Hinoa, että Hertta saatiin levänneenä ja vatsatauditta kotomaahan. Pitäisi alkaa meidänkin suunnitella talven reissua. Meillä aina sama juttu, ei osata päättää, lähdetäänkö itään vai länteen – lämpimämmille leveysasteille nyt kuitenkin. Keijun ja miehensä tavoin Japani on haave, mutta taitaa tältä vuodelta jäädä.

Se on sitten Katalla vimonen työpäivä! Huisia. Joko on Diktadit kasassa?

P, kiitos kuvista! Se nurtsikuva on NIIN ihanan kesäinen, tulee tosi elävästi ne lokoisat ajat mieleen, kun nautittiin kesästä ja odoteltiin supistuksia. On muuten otettu samaisena päivänä, kun yksi mun lähettämistäni kuvista.

Piti vielä kommentoida niitä meitin innostuneita sukulaisia. Johtuu varmaan siitä, että molemmat isovanhemmat olivat lähdössä pois pk-seudulta kesälomajuttuihin viikoksi ja halusivat nähdä tulokkaan ennen sitä. M ja L syntyivät helteisenä perjantaina. ;-) Kun mies vihdoin noin tunti L:n syntymän jälkeen pääsi soittamaan uutisen, olivat jo jalka kytkimellä lähdössä sairaalaan! Ja toiselle puolelle tämä on lapsenlapsi nro 7 ja toiselle nro 3, mutta intoa riittää edelleen. Lotta hurmasi heidät heti, kun 5 h ikäisenä suurilla silmillään katseli niin viisaan näköisenä laumaansa.

Käytiin eilen junalla Hämeenlinnassa likan kanssa ja se oli tosi helppo tapa matkustaa. Joten me suhautetaan Tampesteriin pendolinolla helposti tahkoojatapaamiseen! Sitä päivää pitää alkaa iteroida. Loppukuu sopii mainiosti.

Juliasta ei ole kuulunut hetkeen. Mulle tuli mieleen, että toivottavasti anopilleen ei ole tullut mitään kurjuutta tms. Toivottavasti on vain joulukiireinen! Tulehan linjoille. Ovatko Mariska ja Aniliini ”ilmoittautuneet” joulun jälkeen? Sandehan on radioskuggassa, se tiedetään.

Vielä noista ”vinkeist䔅 Ei lähipiiri mutta muutamat vieraammat (vanhempaa sukupolvea) ovat kummastelleet pitkää täysimetystä tyyliin ”etkö nyt sille (!!) mitään muuta anna”. 70-luvulla tässä vaiheessa syötettiin varmaan suurinpiirtein hernesoppaa, heh. Mäkin yritän osittaisimettää noin vuoden ikään, jos suinkin onnistuu. Mutta sitten lopetan. Sen pidemmästä imetyksestä ei käsittääkseni ole ns. hyötyä ja ah, onhan se ihanaa saada kroppa kokonaan itselleen taas. Stella muuten, imetitkö vielä, kun tulit raskaaksi?

Nyt suihkuun. Tulkaa linjoille!

Nuhaiset huomenet. Poika on taas melkein oma itsensä ja niin täynnä virtaa. Mulla vielä flunssa pahasti päällä...

Nauratti muakin Nekun innokkaat sukulaiset. :) Mua ei tultu sinä päivänä kun Juska syntyi, katsomaan ollenkaan, vaikka syntyi aamupäivällä. Varmaan tiesivät, että olisi ollut toooosi nuiva vastaanotto. Mun isä ja miehen sisko tulivat seuraavana päivänä. (mun äiti oli toisessa sairaalassa yhtäaikaa kohdunpoistossa), muita vieraita sairaalassa ei sitten käynytkään. Kotona pidin kahden viikon tiukan linjan, eli ketään muita kun isovanhemmat ja miehen sisko ei käynyt.

Mä en ole tainnut saada mitään "hyviä" vauvanhoitovinkkejä keltään. Mutta noi "anna huutaa niin keuhkot vahvistuvat"- tyyliset kyllä saisi sykkeet koholle varmasti!

Hinosti oli mennyt Hertan loma, hyvä kun vältyitte taudeilta ja saitte nauttia lomastanne.

Mäkin voisin tulla ehkä Tampesterin tapaamiseen, loppukuu käy kyllä. Stella ja Julia, laittakaas järkäten!

Kuis Suvin sf- mitta?

Nyt lähden hakemaan päivän lehden jos sais rauhassa lukea poitsun unten ajan. Tosiaan, linjoille sieltä!

Nuhaiset huomenet. Poika on taas melkein oma itsensä ja niin täynnä virtaa. Mulla vielä flunssa pahasti päällä...

Nauratti muakin Nekun innokkaat sukulaiset. :) Mua ei tultu sinä päivänä kun Juska syntyi, katsomaan ollenkaan, vaikka syntyi aamupäivällä. Varmaan tiesivät, että olisi ollut toooosi nuiva vastaanotto. Mun isä ja miehen sisko tulivat seuraavana päivänä. (mun äiti oli toisessa sairaalassa yhtäaikaa kohdunpoistossa), muita vieraita sairaalassa ei sitten käynytkään. Kotona pidin kahden viikon tiukan linjan, eli ketään muita kun isovanhemmat ja miehen sisko ei käynyt.

Mä en ole tainnut saada mitään "hyviä" vauvanhoitovinkkejä keltään. Mutta noi "anna huutaa niin keuhkot vahvistuvat"- tyyliset kyllä saisi sykkeet koholle varmasti!

Hinosti oli mennyt Hertan loma, hyvä kun vältyitte taudeilta ja saitte nauttia lomastanne.

Mäkin voisin tulla ehkä Tampesterin tapaamiseen, loppukuu käy kyllä. Stella ja Julia, laittakaas järkäten!

Kuis Suvin sf- mitta?

Nyt lähden hakemaan päivän lehden jos sais rauhassa lukea poitsun unten ajan. Tosiaan, linjoille sieltä!

Linjoilla jälleen!
Siitä tammikuun tapaamisesta, ehdottaisin päiväksi maanantai 29.1. Kommentteja?!?! Ajattelin, että olisi loman jälkeen viikko saada töissä hommat reilaan, kun tapaamista varten on ilmeisesti otettava ihan vapaapäivä. Maanantai tai perjantai ois hyvä mulle, niin siihen voisi yhdistää pitkän viikonlopun Tampereella. Alkaa pian tuo loppukuukin täyttymään kalenterista.

Mitkäs on suunnitelmat vuoden vaihtumiselle? Me mennään anoppilaan paukuttelemaan raketit, ei mitään kummempia tiedossa.

Onneksi Juskan tauti jo paranee. Meillä oli Viljamilla eilen melkein 39 kuumetta ja nokka tuhisee, mutta eipä tuo vauhtia hiljentänyt. Samalla tavallahan tuo viipotti menemään kuin muulloinkin.

Kata ei taida malttaa tulla turisemaan, kun viimeistä työpäivää juhlii :) Voi kun olisi pian itsekin tuossa vaiheessa.

Hertalle pikaisesti viestiä, toivottavasti vastailet pian.
Otitko reissulle Malariakuurin? Olen vähän kiikunkaakun syönkö sitä vai en. Pitäisi olla ihan turvallinen myös raskaana oleville, mutta onkohan tarpeen? Samoin mietin, että syötänkö sitä lapsillekaan...