SYYSTUHINAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5.10.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5.10.2005

Vieras
inkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05 *15.9. upea poika, 4110g ja 55cm
Susba, 26 v, 2.9.05 *5.9. tyttö, 2662 g ja 46 cm
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05 *4.9. poika: 4380g ja 52cm
Kirsikka, ? v, 3.9.05 *15.9. tyttö, 3390 g ja 48 cm
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS) * 5.9. klo 6.51. poika 4560g ja 52 cm

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05 *10.9.2005 tyttö, klo 3.01, paino 4230 g, pipo 35, pituus 51 cm
Vilijonkka 33 v, 6.9.05 (Hkää) *4.9. poika: 3640g
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks) * 11.9. tyttö: 3920g, 53cm
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS) *toukokuu tyttö

Charlotte, 23 v, 7.9.05

Ami -75, 8.9.05

Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays * 5.9. poika: 2975g, 48cm

Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS *19.9. tyttö, 3730 g ja 52 cm
Tipi, ? v, 10.9.05
Riinuli 10.9. *10.9. tyttö klo:05.41. mitat: 2950g. ja 49cm

Hanna, 26 v, 11.9.05 poika klo 12.21, 3280g ja 49,5cm
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05
ristiina, 11.9.05 * 4.9. tyttö

Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS),*15.9. poika klo 15 tuli 2885 g ja 47 cm
Kati2, 12.9.05, *17.9. tyttö klo:17.35, 3990g ja 49cm
Saana, 12.9.05

Ninni, 30 v, 13.9.05

Nicole, 27 v, 14.9.05 * 11.9. tyttö klo 7.05, 4360g ja pituutta 51,5 cm

Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS) *1.9. poika: 2850g, 48cm

Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS) *20.9. poika, 3930 g ja 53 cm

Helmiinak, 33 v, 17.9.05 * 11.9 tyttö, klo 5.27, painoa 3435g ja pituutta 50cm

Kassandra, 32 v, 17.9.05

Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS) *20.9 klo 04:24 tyttö, 3110g ja pituutta 49cm.
Soft, 26v, 18.9.05 (OYS)

Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05 22.9. tyttö, 2480 g 49 cm

Java, 23 v, 20.9.05 *18.9. tyttö, 2950 g ja pituutta 50,5 cm

Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05

Kati, 24 v, 22.9.05

Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS) *20.9. poika, 3315 g ja 51 cm
Marjo82, 23.9.05

Mima, 30 v, 24.9.05 * 28.9. tyttö 53cm ja 3790g

Suzy, 26 v, 26.9.05

K-68 36v, 28.9.05 (KYS)* 29.9. Poika :) 3900g ja 50cm

Eppu, 29.9.05 *21.9. poika, 3055 g ja 49 cm

Syysäipät kirjoitellaan tänne kuulumisia ja miten vauvan kanssa sujuu. Ne jotka ovat vielä laitoksella nyyttiänsä hakemassa voisivat tänne kanssa kirjoitella synnytyskertomuksensa.

Väsy on alkanut meikäläisellä, katkonaisia öitä kun oli jo odotusaikana viimeiset pari kuukautta ja samahan tietty jatkuu vieläkin. Päätä on särkenyt nyt kolmatta päivää niin että on joutunut ottamaan oikein särkylääkettä. Toivottavasti helpottaa piakkoin, ainakin siis toi päänsärky.

Onko muilla jo ristiäisistä tietoa, me varattiin 6.11. mutta voi olla että joudutaan siirtämään kun mun äidillä on työvuoro silloin ellei hän saa vaihdettua vuoroa. Kyllähän mummon pitää ristiäisiin päästä. Nimi ei kyllä ole vielä tiedossa mutta onhan tässä aikaa sitä pähkäillä.

Mima ja prinsessa 7vrk

Kiva kun aloitettiin hoitopuolellakin ketju.
Meillä on elämä lähtenyt ihan kivasti etenemään. Pikkuisella on masuvaivoja, saa syötön jälkeen kanniskella aika kauankin kunnes on tyytyväinen eikä enää kipristele. Annetaan päivittäin maitohappobakteereja, tulee ainakin pieruja paremmin ulos :).
Nyt pikkuherra ääntelee, jos vaikka suoristaisi itsensä vähäksi aikaa sängylle ennen kuin hän herää.
Ristiäiset olisi 30.10. Pitopalvelusta ollaan ajateltu tilata juttuja.
T:Hanna ja poika 3vko3pvä

Hei kaikille! Jos nyt minäkin sitten tähän ketjuun jos mukaan mahtuu... Meillä oli la 19.9. ja 21.9. syntyi poika 3520g ja 50cm. Itse täytin juuri 33v. ja perheeseen kuuluu myös tytär joka täyttää tammikuussa 3v. ja isi on 31v. Olen seuraillut kirjoittelujanne tuolla odotusketjussa, muttei tullut koskaan liityttyä siihen. Hengessä mukana tuli kuitenkin elettyä. Tuntuu että taustalla olijanakin eli myös teidän muiden odotusta ja synnytyksiä omansa lisäksi. Nyt mielellään jakaisi tätä vauva-aikaa muiden kanssa. Kaikki on taas niin uutta ja jännää vaikka ei meidän neidinkään vauva-ajasta ole vielä hirveän pitkä aika. Ja on tää meidän nuorimies niin erilainen luonteeltaa ettei voi muutenkaan verrata keskenään. Miten muilla on vanhemmat sisarukset reagoinut vauvan tuloon ja minkälaisia ikäeroja on sisarusten välillä? Aika monella tuntuu olevan eka vauva vai olenko käsittänyt väärin? Kuinka kauan isit pystyy olemaan kotona? Ja kaikkea muutakin... :)

Ketjun nimi on oikein mukava :)

Meillä on vauvaelämä lähtenyt yllättävän hyvin käyntiin, olin raskausaikana jo valmistautunut pahimpaan..! Tyttö onkin rauhallinen tapaus, tietty tahtoa kyllä löytyy jos sitä tarvitaan..;)
Nyt on kylläkin pari päivää maha toiminut huonosti, turpoaa ihan palloksi eikä kakka tule.. sitten kun se tulee, niin vaatteet ovat ihan kakissa! Ollaan alusta asti annettu Rela-tippoja sekä Disflatylia, mutta nyt on tosiaan vasta tullut mahavaivoja. Ja ollaan kokonaan rintamaidolla. Onko kellään mitään vinkkejä, että mitä ruokia minun pitäisi välttää, jottei vauvelilla olisi mahan kanssa ongelmia??

Ristiäispäiväksi on varattu 30.10., nimikin on jo oikeastaan mietitty, mitä nyt saattaa vielä tulla pientä hienosäätöä :)

Sänkypuuhia ei ole vielä aloitettu, minulle tehtiin eppari ja se on vielä hiukan arka.. jospa tässä jonkin ajan kuluttua.. olen kyllä sen verran ""neuroottinen"" kaikkien leikkaushaavojen ym. kanssa, että taidan antaa paikkojen parantua ensin ihan rauhassa!!

Onnea vielä paljon kaikille uusille synnyttäneille!

Java ja tytön napura 2 vk 3 pv

Siirrynpä sitten minäkin tänne!

Meillä ristiäiset 29.10 lauantaina, ajattelin itse leipoa kakut ja voileipäkakun, pikkuleivät hankin konditoriosta ja ehkä jonkun pullakranssin tms. Tykkään ihan mielettömästi keittiöpuuhista joten tuntuu ikävältä ajatus ettei itse tee kaikkea, mutta on sentään sen verran järkeä päässä että tajuan sen olevan mahdotonta :)

Mies ei valitettavasti voinut eikä voi pitää isyyslomaa, koska opiskelee ja käy töissä. Eka kotiviikolle sillä onneksi sattui 4 vapaapäivää. On kuitenkin ollut tosi paljon meidän kanssa, koska opiskelujuttuja on yleensä vain aamupäivisin ja työt on viikonloppuna. Niin, no on sillä yli 2vko joululomaa eli se vois sitten olla leikisti se isyysloma :)

Huomenna on pojulla neuvola, hauskaa että saa tietää paljonko se on kasvanut: silmämääräisesti nimittäin aikatavalla ;) Ja maitoa tuntuu uppoavan sen mitä rinnoista irtoaa. Ainoa on että joudun lypsämään usein vähän ennen imetystä koska muuten maitoa tulee suihkuamalla eikä poju pysy perässä ;) Lypsymaidot menee sitten illalla tankatessa tai pistän pakkaseen. Nyt on vaan kaupoista ne älyttömän kätevät pullopussit loppu, joten joutuu keittelemään pulloja
:(

Välillä haava ja repeämä on niin kivuttomia että ""unohdan"" ne, äsken kävin vähän liian pitkällä vaunulenkillä ja sen kyllä todella tuntee takapuolessaan! Hb oli mulla sairaalasta lähtiessä 95, toiv. ne voi mitata sen huomenna neuvolassa, olis kiva tietää onko noussut, olo välillä vähän hutera vieläkin.

Tehtiinkö sulla hiutale epparihaava imukupin takia vai vaan että vauva syntyis paremmin? Joissain paikoissa tuntuvat vieläkin tekevän sen melkein automaattisesti, mikä on vähän hassua.

Pupu ja pikkumies 2vk 6pv

Moi!
Kiva nimi tuo syystuhinat!:)
täällä arki menee ihan kivasti, poika täyttää tänään kuukauden!:) hurjaa kuinika aika menee nopeasti!
päivällä oli jälkitarkastukseen liittyvä keskusteluryhmä ja olin siellä, poju oli hoidossa äidilläni 2,5 tuntia ja nyt iskä lähti pojan kanssa käymään kaverillaan kylässä ja on ollut siellä pian 2 tuntia ja mulla on kauhea ikävä pojua! en oo ollu ennen näin paljoa päivän aikana pojasta erossa.

meillä on ristiäiset reilun viikon päästä lauantaina. ne pidetään vanhemmillani ja siellä tarjotaan ruoka (äitini tekee suurimman osan valmisteluista).

nyt täytyy mennä, poju tuli, ihanaa!!!:) jatkan joskus toiste...
marjaana

Moi pitkästä aikaa:)

Aika on mennyt siivillä reilun kaksiviikkoisen vauvan kanssa.
Poika syntyi käynnistyksellä 17.09.
Vauva on ollut ihanan kiltti ja nukkuu hyvin.Heräilee kerran yössä syömään.Rytmi on jo muodostunut eli illalla 11.aikaan maitoa,seuraavn kerran 03-04,ja sitten aamulla 7 aikoihin,eli kiva kun ittekin saa nukkua:)
Tosin nyt huolestuttaa vauvan flunssa,ja nenän tukkoisuus.Hain apteekista nenätippoja ja nenänniistäjän jolla imeä räkää pois...mut säälittää noin pieni kun sairastuu.Onneksi kuumetta ei ole ollut.kaunakohan uskallan pitää tätä tukkoisuutta vauvalla kunnes hakeutua lääkäriin?

Nyt tuhisija heräilee,joten öitä tälle iltaa!ja onnea syysmammoille tuhisijoiden johdosta;)

tuosta nenän tukkoisuudesta... me ollaan kans käytetty jo lähes koko kotona olo aika (yli 3 viikkoa) keittosuolatippoja nenään tukkoisuuden takia. Kätilön käydessä kotona pojan ollessa 2 viikon ikäinen niin hän sanoi, että harvoin se tukkoisuus on nuhaa vaan sen aiheuttaa maito (varsinkin jos pulauttelee ja sitä ""roiskuu"" näin myös nenään), limakalvojen turvotus (jota on aluksi ja se johtuu raskausaikaisesta hormooni määrästä, joka ei heti syntymän jälkeen katoa), yleisesti pöly ja ""ilmaston vaihdokset"", kun vauvan nenä ontelot yms on kuitenkin vielä niin ahtaat ja herkät. Voi tietty olla, että se voi olla oikeaakin nuhaa, mutta näi meille kätilö kertoi.

Minna: alkoiko tuo rintamaidon oksentelu yhtäkkiä? meillä on nyt viikon ajan pulauteltu rintamaitoa aika reilusti, mutta nannia pullosta juotuna ei juuri ollenkaan (tai korkeintaan hyvin vähän). en tiedä mitä tehdä. toisaalta itseä jotenkin ahdistaa koko imetys, kun tietää että siitä seuraa vain tunnin ajan kestävä pulauttelu. toisaalta en haluais imetystä lopettaakaan... maanantaina terveydenhoitaja sanoi kun kävi, että tuokin on mahdollista, että pulauttelee enemmän rintaa eikä päinvastoin, mutta ei osannut sen kummemmin neuvoa (ja silloin tuota pulauttelua ei oltu vielä rekisteröity niin kuin nyt kun siihen kiinnittää jatkuvasti huomiota). havaittavissa on kuitenkin selvä ero siinä, että juoko pullosta vain rinnasta. mietin, että pitäiskö munkin alkaa pumppaamaan rintamaito ja antaa se pullosta ja katsoa onko eroa.

sänky puuhia täällä kokeiltiin eilen ja melko löysältä tuntui paikat... itseä jännitti niin, että ei paljon hommasta nauttinut,mutta jospa se seuraavalla kerralla nyt kun on tää ""ekakerta"" ohi...;)

nyt kuuluu pientä kätinää, pitää lähteä pumppaamaan kiiren vilkkaan jos aion keretä ennen kuiiin nälkä yllättää...

niin, meillä ristiäiset 15.10. etunimi vielä hukassa, muut nimet selvillä.

oikein paljon onnea vielä kaikille ja nautitaan täsät! itse huomasin vasta nyt kun ekoja pieniä vaatteita siirsin syrjään, että vauvat kasvaa tosi nopiaa ja kohta nää ei oo enää pikkuvauvoja... mukavaa syyspäivää kaikille!
marjaana ja poika 1kk 1 pv

Hei vaan kaikille!

On tosi hyvä nimi tämä syystuhinat :-) Hyvin keksitty nimi Miina :-))! täälläkin kauhea tuhina ja tohina ja kädet ja jalat heiluu kovasti.

Vauvan kanssa on mennyt ihan mukavasti. Vauva herää yleensä kertaalleen pikkutunneilla ja välillä nukahtaa uudestaan heti ja välillä ei. No olen sitten nukkunut päivällä univelkaa takaisin jos on tullut valvottua. Viime yönä surffasin täällä netissä kun vauva valvotti. Mies sanoi että noinko pienestä alkaen vauvasta tehdään nettiaddikti :-)

On tämä netti hyvä ""henkireikä"" nyt kun on päivät yksin vauvan kanssa kotona. Ollaan vielä muutettu uudelle paikkakunnalle, josta en tunne ketään. Tai siis nyt tunnen neuvolan terveydenhoitajan, en muita.

Terveiset kaikille vauveleille ja syysäipille!

Dea + vaavi 2 pv alle kuukauden

Heipparallaa syystuhinoista nautiskelijat =)

Miten ihmeessä tämä aika menee näin nopeaa?
Vaikka vauvakaan ei vielä työllistä kovin paljoa, koska nukkuu aina. Niin silti tuntuu, että kun aamulla silmäni avaan niin hupsista onkin jo ilta.

Eilen oli neuvolapäivä. Nelli 3 viikkoa ja 3 päivää painoi 4630 ja pituutta oli 56,5cm. Neuvolatäti kirjoitti korttiin ""Rauhallinen vauva, kasvaa hienosti, napa kunnossa, hymyilee."" eli kaikki ok =)
Meillä ollaan myöskin ""sekakäyttäjiä"" eli nautitaan niin äidinmaitoa kuin korvikettakin. Korviketta kasvavassa määrässä koska onhan selvää, että rintamaito vähenee pikkuhiljaa kun sitä ei käytetä jatkuvasti. Tämä ei minua häiritse pätkääkään. Esikoisen kanssa menetin hermoni, itsetuntoni ja yöuneni kun taistelin viisi kuukautta imetyksen kanssa. Nyt en alunperinkään aikonut moiseen lähteä vaan periaatteella ""imetän niin kauan kun se kaikista osapuolista hyvältä tuntuu"" Kitinää, kätinää ja väsyä en jaksa sen vuoksi kärsiä. Vaikka tiedän, että kun sitä aikansa jaksaa niin sitten helpottaa. Mutta tämä siis minun näkemykseni ja kantani asiasta =)

Höh..nyt sitten unohdin ihan totally mitä minun piti kirjoittaa =/ Täytyy lukea uusiksi aikaisempia viestejä ja naputella sitten lisää =))

Niin, ristiäisistä senverran, että taidan olla ainoa ""poikkeus"". Nimittäin meillä ei vietetä ristiäisiä ollenkaan, koska minä en kuulu kirkkoon. Nimenantojuhlat on suunnitelmissa kuun lopulle ja nimi on jo paperi muodossa annettu.

Joku kyseli miten esikoinen on reagoinut uuden perheenjäsenen ilmaantumiseen. Meillä esikoinen on jo ekaluokkalainen jolle kaverit ja harrastukset alkavat olemaan jo niin tärkeitä, ettei tuollaista pientä pikkusiskoa paljoa ehdi huomaamaan. Ihan alussa poika heitti hiukan hassuja kommentteja tyyliin ""se ei ainakaan osaa juosta nopeampaa kuin minä"" yms.. mutta huomattuaan, että Nellille annettu aika ei ole häneltä pois rauhottui ja elelee ihan niinkuin aikaisemminkin. Luulen, että jos poika olisi muutaman vuoden nuorempi tilanne voisi olla toinen. Koska seitsemänvuotias ymmärtää asioita jo ihan eri tasolla kuin pienempi lapsi. Jaahas..nyt typy heräilee.

Kaikille vaaveille suukkoja täältä syksyn kirjavasta turusta =))

Moiks!
Aika tosiaan kuluu kuin siivillä. Ystäviä ja sukulaisia käy vierailulla ja muutenkin aina odotellaan milloin vauva herää syömään ja syöttöhommissa meneekin muutama tunti. Ilmeisesti multa tulee niin vähän maitoa, että päivisin annan pojan syödä pitempään, joskus 45 min kummastakin rinnasta ja sit vielä pullosta lisää, joten niin se aika kuluu. Sit oon huomannu että toisesta tissistä tulee paljon vähemmän maitoa. Hmm..
Pupu: Eppari tehtiin imukupin vuoksi. Vauva vaan juuttui kanavaan ja päähän alkoi tulla pahkaa. Olin ponnistanut noin 2 tuntia kunnes ne päätti helpottaa mun tuskaa. Imukuppi tuntui siinä vaiheessa pelastukselta. jouduin vielä synnyttämään luomusti, koska vaavi oli kakkinut lapsiveteen ja ne ei voinu antaa kohdunkaulanpuudutusta jonka oisin halunnut. Kamalaa oli synnyttäminen mun kohdalla. Lähdinkin vähän kahta kättä heiluttaen, mutta nyt oon asiasta ihan toista mieltä.
Ite ainakin pyrin välttämään ruoka-aineista kaalta, hernettä, ruislimppua, pippuria ja muita vahvoja mausteita. Joku puhui tomaatin aiheuttavan joillekkin vatsaväänteitä eli pastakastiketta oon syöny vähän varoen.
Ristiäiset meilläkin 30.10. Nimi on jo mietitty. Ite aattelin järkätä melki kaiken kun on niin pienet juhlat tulossa. 16 henkee...
terkuin hiutale ja pikkumies 2 viikkoa ja 2 päivää

Hauskaa olla jo vauvanhoitopuolella. Sitähän tämä elämä nyt nimittäin on.
Tänään käytiin ekaa kertaa ulkona. Tuli minuutilleen tasan 2 viikkoa syntymästä. =) Ulkona olikin ihana ilma ja vauva nukkui ja nukkuu edelleen raikkaan ilman jälkeen piiitkään. Hyvä niin, kuun aamupäivä menikin ihan maailmaa ihmetellessä ja nyt ehdin yksin keittää pullot ja lypsää rauhassa. Ihan kokopäivähommaa tämä tuntuu olevan, kun ei imeminen onnistu, joten lypsäminen on tullut tutuksi ja systeemien keittäminen myös. Onko teistä kukaan muu täysin lypsäjä? Tai täytyy niitä korvikkeitakin käyttää, joka myös osaltaan lisää tiskiä ja keittämistä.

Elämä on kuitenkin edelleen ihanaa. Muutama vieras on käynyt, mutta ei onneksi vielä kovin paljoa. Ymmärtävät rauhoittaa tämän alkuajan meidän perheen omaksi ajaksi. Varmaan ehtii vielä tulla halukin saada vieraita. Ristiäisiäkin on jo hiukan suunniteltu. Täytyy rajata ja kutsua vain ihan kummit ja isovanhemmat, kun sitten siitä eteenpäin isukin sisaruksia olisikin jo tosi paljon ja milläs kutsut yhden, jos et kutsu kaikkia.

Kiva oli lueskella muiden kirjoituksia ja saada vinkkejäkin. Huomenna tulee terkkari kylään ja täytyy sitten hänenkin kanssaan vielä pohtia jotain apua vatsakipuihin. Taitaa ilma kierrellä pikkumasussa iltaisin. Onneksi vain vähän, joten eiköhän tässä pärjäillä jatkossakin.

Kirjoittelemisiin vaan ei enää lyllertelemisiin eikä supistelemisiin.

Hiutale: sullahan oli synnytyksessä sitten aika paljon samoja piirteitä kun mulla! Ponnistelin alkaen klo 01.40 ja lapsi syntyi 04.27 eli silleen... Ja samoin vihreän lapsiveden takia ei saanut spinaalia tai noita kohdunkaulapuudutteita. Oletko silti valmis vielä joskus mahdollisesti synnyttämään alakautta? Itse olen (ehkä) jos minulle taataan että noin se ei mene kuin tällä kerralla.

Tänään oli neuvola, poju tasan 3vko: paino 4655g, pituus 57,5cm, kaikki kunnossa. Ekat meidän mielestä ihan tarkoitukselliset hymyt eilen ja tänään (kaikenlaista unissaan yms hymyilyä ollut vastasyntyneestä asti).

No nyt menen nukkumaan :)

Pupu ja pikkumies 3vko

Marjaana: äidinmaidon pulauttelua oli koko ajan, mutta sitten se yhtäkkiä muuttui oksentamiseksi.. Ja määrä oli sitä luokkaa että kaikki imetty varmasti tuli ulos.. Korvike ei.. No sitten lypsin jonkin aikaa mutta koska maitoa koko ajan tullut niukasti se loppui äkkiä kun ei se pumppaus ihan vastaa vauvan vaikutusta herumiseen.. Vatsavaivat alkoi tasan siitä kun oma maito jäi pois kun korvikemäärä kasvoi.. Mutta nekin alkaa kai jo helpottaa kun masu tottuu.. Nyt ainakin eilinen ja viime yö meni ilman suurempia itkuja. Meillä ristiäiset vasta 12.11 kun ei papille aikaisemmin sopinut.. Muuten täällä kai asiat hyvin. Nimi ehdotuksena tällä hetkellä Jere Oskari Mikael! Miltäs kuulostaa? Tämä nyt siis viimeinen ja ehkä jopa pysyvä.. Kakut ja muut tulee meille valmiina.. Salaatti on ainoa minkä teen itse.. Kirjoitellaan! -Minna-

Heips ja huomenta! Miina: meillä pidetään myös nimiäiset. Nimi on jo tosin annettu ja sitä käytetäänkin jo. Nuori herra tulee siis ""tottelemaan"" nimeä Leo Petteri. Nimiäisten ajankohtaa ei olla vielä edes mietitty. Pitää ensin katsoa kuinka pian itse toivun näistä alapään vaivoista. Pitopalvelun kautta kuitenkin järjestetään. Eikä vieraitakaan tule kovin monta. Minna: nimi kuulostaa tosi kivalta. Oliko vaikea keksiä? Meillä oli oikeastaan vain toi yx nimi pinnalla ja onneksi sopi lapsen ulkonäköön. Vähän pelotti jos tulee kihara ja punainen pää ekana näkyviin niin ei uskalla mokomalla nimellä paiskata. Leijonaksi ois muuten varmasti tulevaisuudessa haukuttu. No niin voi tietenkin käydä nytkin. ;) Meillä toi Leo tulee miehen vaarilta ja Petteri on miehen toinen nimi. Poimiiko muut nimen vaan kalenterista vai onko niillä joku ""tarina"". Kuulasta syyspäivää kaikille!

Hei!

Meidän lapsi saa nimen varmaan viimeisenä tästä porukasta sillä ristiäiset on vasta marraskuun lopulla. Sain varattua mun suosikkikirkon ristiäisiä varten. Se on niin varattu aina kun on niin kaunis kirkko. Pyysin saman papin, joka vihki meidät ja hänelle sopi :-))! Oli mukava tyyppi niin että on kiva taas tavata.

Eipä silti ei me vielä olla saatu nimeäkään päätettyä tyttelille. Miehelle kelpaa vaan harva nimi niin että saisi nyt itse käydä niitä nimiä läpi ja ehdottaa kun minun ehdottamat ei ole oikein menneet läpi.

Tänään tulee terveydenhoitaja kotikäynnille. Onko muillakin käyneet kotona tekemässä ""tupatarkastusta""??

T.Dea + vaavi

Me myös halusimme tietyn papin ja siksi ristiäiset vasta niin myöhään.. Itse olisin pitänyt jo tämän kuun lopussa, mutta on ainakin enemmän aikaa järjestellä.. Ja siivota.. Haluatteko kuulla meidän nimen siis tämän minkä mainitsin tarinan.. Minä olin koko odotusajan tekemässä pojasta Viliä mies taas olisi halunnu Jeren ja minä häntä ns. Aivopesin 9 kk että jos on poika niin Vili tulee.. Sitten sairaalassa yks yö näin unta lapsen nimestä. Kun heräsin laitoin miehelle että Jere siitä tulee. oskari on isäni keksimä työnimi pojalle, tulee oskari olemattomasta ja Mikael on mieheni kolmas etunimi joka oli jo itsestään selvä että se pojalle laitetaan.. Näin siis meillä.. Odotusaikana tytöstä olisi tullut Sara Josefiina, josefiina oli mummoni toinen nimi. Etunimen täytyy olla lyhyt koska mieheni tytär on Vera.. Siksi siis näin..

Heippa!

Meillä on kans vaavilla nuhaa. Ihan kunnon nuhaa, eli ei mitään maitopulauttelun jäämiä..suussa on sammasta ja silmissä tulehdus taioikeastaan kyynelkanavatukos..Eli vähän on takkuista ollut! Vauva myös pulauttelee maitoa melkein joka syönnin jälkeen. Paino on kuitenkin nousussa, joten neuvolan mukaan ei syytä huoleen.

Tyttö on muuten hyvin tyytyväinen. Yölläkään ei kitise, vähän vain inisee n. kolmen tunnin välein ja haluaa maitonsa ja nukahtaa sitten.

Miten muiden vauvat jaksavat valvoa? Meidän neiti eilen illalla valvoi viisi tuntia putkeen, välillä tosin otti pikku torkut!

Käyttävätkö muut kestovaippoja? Meillä on kotona käytössä kestot. Yöllä tosin pidän kertakäyttöistä, mutta muuten olen tykästynyt siihen hommaan. Nyt sain anopilta villavaippahousut, joten pitää kokeilla niitäkin.

Meillä ristiäiset on 22.10. ja ihan anopin kotona...

T:Nicole ja pikku Blondi

Syystuhinoissa jo ollaan:) Ihanaa on tuo vauvan tuhina ja tuoksu! Täälläkin mennyt lypsyn puolelle nuo vauvan syöttöhommat. Vauveli ei saa kuin rintakumin kanssa tissistä kiinni ja sitä kautta tulee melkoisesti ilmavaivoja...ja maitokin tulee niin hitaanlaisesti. Meillä on siis lypsy 3-4tunnin välein ja annan maidon pullosta. Hyvin on oma maito riittänyt ja tyttö on tyytyväinen, kun saa vatsansa täyteen. Esikoisen kohdalla oli sama homma imetyksen kanssa, mutta oppi sitten vähän isompana imemään tissiä ilman minkäänlaisia apuvälineitä; saikin rintamaitoa sitten 10kk! Eli en ole vielä toivoani menettänyt!

Yöt ovat menneet melko mukavasti ja vauva nukkuu pitempiä välejä yöllä:) Meillä ei neiti jaksa tunti tolkulla vielä valvoa päivisin, mutta kyllä sekin aika varmasti vielä tulee.

Ristiäisiä suunnitellaan, vaikka ovatkin vasta marraskuun puoli välissä. Saimme tutun papin silloin kastamaan, ja mehän jaksamme odottaa;) Kakut ostan valmiina pitopalvelusta.

Joku kyseli terveydenhoitajan käynnistä, meillä terveydenhoitaja kävi kotona, kun vauva oli 11vrk vanha. Nyt on tulevalla viikolla 1kk-neuvola! Hui, miten aika rientää!

Mitä kestovaippoihin tulee, niin ovat varmasti hyvä keksintö. Meillä on kertakäyttövaipat käytössä ja vaippavuoret sen mukaiset! Ja tuosta silmien rähmisisestä vielä, meillä vauvalla rähmi silmä varmaan 2 viikkoa aluksi, sitten oli oireeton ja nyt taas tänä aamuna oli toinen silmä muurautunut umpeen...

Onnellisia syyspäiviä kaikille!

T.helmiinak ja tummatukkainen tyttö

Meillä on lähtenyt hyvin käyntiin elämä vauvan kanssa. Siskot hoitavat innoissaan, välillä jopa kinastelevat kuka saa pitää vauvaa sylissä.

Vauva syö noin kolmen tunnin välein, välillä tankkaa useimmin ja pulauttelua on myös ollut. Kerran päivässä tulee kunnon maito-oksennus, liekö syö liikaa vai mistä tämä johtuu. Masuvaivoja on myös jonkinverran, kakka on aika kovalla ja kipristelee kun yrittää paukutella.

Meillä on maanantaina ensimmäinen neuvola, ei täällä todellakaan tulla kotona käymään, vaikken kyllä haluaisikaan. On mielenkiintoista tietää minkä verran tyttö on kasvanut.

Hyvää viikonloppua syystuhinoille!

Mima ja prinsessa 10vrk

Pikkuinen porukan nimen mukaisesti tuhisee kehdossaa, joten on aika kurkistaa nettiinkin.

Meillä käytetään vaihtelevasti kestovaippoja ja aion lisätä niiden käyttöä sitä mukaa kun opin löytämään hyvät yhidstelmät. Ja sitten pitää tutustuttaa mieskin niiden laittoon. Yöllä on tähän asti tullut laitettua kertikset, vaikka en oikeastaan tiedä miksi... Vauvalla on muutamat villahousut ja ne on kyllä ihan älyttömän sööttejä. =) Muakin kauhistuttaa kertisten tuomat roskamäärät. Ja onhan nuo kestot edullisempiakin, kaikki olen hankkinut vanhoina nettikirppiksiltä. Uutena ovat tolkun kalliita, joten ei viitsi ostaa niitä ainakaan ennenkuin on testaillut, mihin kannattaa sijoittaa.

Me taidettiin eilen päästä yhteisymmärrykseen tuhisijan etunimestä, muista nimistä käydän varmaan vielä taistoa. Ollaan ihan eri linjoilla nimittäin. Yksi kummi on jo valittu, mutta toista tai toisia ei vielä tiedä. Miten te muut olette osanneet valita kummit? Sukulaisia vai ystäviä? Meillä oli ajateltu muiksi kummeiksi pariskuntaa, mutta muuttivatkin juuri pitkän avioliiton jälkeen asumuseroon, joten homma kariutuikin nyt siihen. Ei osaa heti kysyä vain toista (sukulaista), kun ei tiedä, mihin heidän elämänsä kulkeutuu tästä, yhteen vai erikseen.

Lypsyhommia harrastetaan täälläkin, onpa tullut tutuksi teksti-tv. Sen avaan aina yölläkin, että saa katsottua siitä kelloa. Saisivat päivittää sitä useammin =)