SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Mulla odotus jatkuu (rv 40+5), mutta enpä näytä olevan onneksi ainoa, jolla menee reippaasti yli. Mitään tuntemuksia synnytyksen suuntaan ei taas vaihteeksi ole: toissa yö oli lupaavan levoton ja aamulla tulikin mahtava ensimmäinen oikein kunnon supistus, mutta se oli sitten siinä... Eilen ei taas mitään pientä kovottelua lukuunottamatta ja viime yön nukuin kuin tukki yhdellä pissareissulla. Nyt on taas ihan samanlainen olo kuin vaikka kuukausi sitten.

Moni on sanonut, että lasketun ajan jälkeen odottaminen helpottuu kun tietää, että enää pari viikkoa korkeintaan niin vauvan on pakko tulla. Mulla odottaminen oikeastaan vasta alkoi la:sta; olin ihan varma, että lapsi tulee ennen sitä ja nyt kun ei tullutkaan panikoin sitä, että ehtiikö se tulla ennen kuin miehen pitäis lähteä reissuun. Jos tää siis nyt aikoo viihtyä mahassa vielä pitkään, menee synnytyssuunnitelmat uusiksi ja joudun etsimään jonkun toisen kaveriksi... :| Mutta toivotaan parasta...

Jaksamista kaikille, oli vauva sitten mahan sisä- tai ulkopuolella! :hug:
 
Takana aivan kamala yö :'( Jo nukkumaan mennessä särki hieman päätä ja yön aikana vaan ylty. Jokseenkin tuntu et olinko kahteen mennessä nukkunut yhtään kun kuvittelin et mun pää räjähtää juuri. Mä itkin kun särki niin kovaa, välillä kävin hakee pakkasesta vihannespussin pyyhkeen sisään eikä siitäkään ollut apua. Nukahdin vasta viiden jälkeen ja edelleen mulla särkee päätä muttei ihan niin lujaa :(
Tänään musta ei ainakaan olis lähtee synnyttämään. Täytyy varmaan yrittää nukkua päivällä ja hakea apteekista sitä banadolia vai mitä se oli mitä pysty ottaa kun enpä ole mitään kotiin ostanut.

Jaksuja kaikille :hug:
Jaana ja sitkeä masuasukki 40+6
 
Väsytti nukkumaan mennessä todella paljon, mutta kun unen päästä sai kiinni, niin alkoi vatsaan sattumaan ihan pirusti. Siinä sitten ihmettelin, että onko tämä supistuksen merkki vai mikä |O Tuli paha olokin ja menkkamaista juilintaa oli vatsassa. Kaiken kukkuraksi tuntui, että tulisi ripuli. No, olo helpotti kun kävi vessassa...joten tiedä sitten mitä tuokin taas oli...
Tänä aamuna bongasin osan limatulppaa kun kävi vessassa... tai ainakin luulisin sen olevan osan limatulppaa...jotain kirkasta limaa kuitenkin :/

Ihanan aurinkoinen päivä on tänään tulossa. Pitänee mennä kunnon kävelylenkille ja vähän tuulettumaan. Täällä on myös ollut pinnan kireyttä havaittavissa, joten josko se lähtisi pienellä happihyppelyllä. Ja jospa vaikka tuo masuasukkikin saisi vähän vauhtia ulostulooon ;)

Onnea uusille vauvaantuneille :heart:

Elwi ja papuli 39+3
 
tup
Elwin tuntemukset vaikuttavat lupaavimmilta. Mulle terkkari sano, et limatulpasta vauveli tulis viikon sisällä, mutta että hänen kokemuksensa mukaan vaihteluväli on yleensä semmonen 1 vrk- muutama vrk. Sitä vaan tässä ihmettelen, että itselläniki se tuli jo viime viikon alussa, kait. Ihan kirkasta limaa paljon enemmän kun valkovuotoa.
Ärsyttää kun la lähenee ja mäkin olin aatellut et tää tulee paljon aiemmin kun on supistellut jo kuukausia ja 2 kertaa ollut sellainen tilannekin, et olis voinu sairaalaan lähteä.

Eniten ärsyttää ne kyselyt tietyiltä tyypeiltä, sellaisilta ketkä normaalisti pitää harvoin yhteyttä. Yksikin oli pari iltaa soittanu 4 kertaa putkeen (!!!) kun olin saunassa ja laittanu viel viestin tyyliin "Ootteko kotona?". Miksi ihmisille on niin tärkeetä tietää reaaliajassa, jos olis tullu lähtö?

Mun olo alkaa olla tosi tukala siksi että olen niin lyhyt että vauva aivan jumalattoman korkealla. Joudun nousemaan öisin usein vain hengittelemään ja painamaan jalkoja alemmas. Pää on siis jo kiinnittynyt, mutta tyyppi ei mahdu enää laskeutumaan. Mietin kauhulla, jos tän annetaan mennä yli lasketun ajan. Kun viikolla 38:kin toi mahtuminen alakautta tuntu olevan jotenkin niin arpapeliä.

No mennäänpä kaikki ulos ja yritetään nauttia auringosta. Tulee sit kun on tullakseen, ehkäpä pitäisi laittaa ihan puhelin kiinni.. ja lakata stressaamasta.

Iloista sunnuntaita kaikille. Ja iloitaan tulevista vaaka-vauvoista. Parikin kaveria tossa juuri vakuttelivat, että kyllä vaaka on parempi kuin "saivartelija-neitsyt". Sori kaikki neitsyet.. Mulla ei ole mitään teitä vastaan!

tup 39+4
 
Tup: joo, toivotaan, että enteilis limat vauvan tuloa...Mulla tuli tosin joku pari viikkoa sitten samanlaista limaa vessassa käydessä...
Jotenkin sitä toivois, että olis edes sellainen fiilis sitten, että nyt jotain tapahtuu esim. ennen vesien menoa tai ennen kunnon suppareiden alkamista.

Ennen kuin tein raskaustestin tammikuussa (yritystä oli takana n. 1 vuosi) niin mulla oli ekaa kertaa sellainen olo oikeasti, että nyt olen varmaan raskaana...ja niinhän siinä sitten kävikin :D
Ehkä tätä tilannetta ei voi verrata samaan, mutta missä ovat nyt ne naisen vaistot kun niitä tarvitaan :headwall: ;)

Mä myös totesin miehelle tuossa aamupalalla, että nyt ei saatu sitten ikuista neitsyttä meidän perheeseen :D Tulee "tasapainoinen" vaaka niinkuin niistä vaaka merkkisistä väitetään. Hyvä niin, tasapainottaapahan sitten isäänsä ja äitiänsä :D Me kun ei kumpikaan olla mitään kauhean tasapainoisia ihmisiä :LOL:

Mutta nyt ylös, ulos ja lenkille. :hug: meille kärvistelijöille ja iloista sunnuntaita!
 
Aku
Moikka mahakkaat!
Te alatte käydä vähiin =) Jokohan [/b]Elwi on vauvanhakumatkalla...Kuulosti meinaan ihan meikäläisen synnytystä edeltäviltä tuntemuksilta nuo ;)

Meiän tytöllä oli perjantaina se sydän-kontrolli lastenpolilla.Typy sai terveen paperit ja paljon kehuja :D lisälyönnit oli kadonneet ja kasvaa mahdottoman hienosti.Kyllähän tuo on terveeltä vaikuttanut mutta oli tärkeetä kuulla se vielä lääkäriltä.Iso kivi vierähti sydämeltä =)

Toivottavasti saatte loputkin pian nyyttinne kainaloon niin päästään höpöttelemään tuonne vauvapuolelle.Taitaa pitää kiirettä monilla kun vaikuttaa aika hiljaselta tuolla kerhonkin puolella.

Voikaa hyvin ja nauttikaa kauniista päivästä :D

T.Aku ja unikeko 13 vrk
 
Niinpä sitä ollaan edelleen täällä kotosalla (la tänään) ja pientä juilintaa on ollut selässä eilisestä asti, mut ei mitään pahaa. Illalla istuminen teki pahaa ja kahta ässääkin tuli koklattua, laihoin tuloksin näköjään. Yö meni pikku pätkissä nukkuessa. Onhan tässä vielä päivää jäljellä, katsotaan mitä tuleman pitää. Mieskin tuumas eilis illalla et nyt sais kamu tulla vaik heti ja lapset koittivat illalla kans huhuilla masulle "et tuu jo ulos,tahtoo nähdä kuka siellä on ".

Aattelin kans lähteä ulos kävelemään ja haukkaamaan happea :LOL: , jospa mieli virkistyis ja sais muuta ajateltavaa kuin tän maha-asukkaan...
Koitetaan jaksella "paksusti" ja ajatella et kyllä se iloksi vielä muuttuu =)
Laitellaan väliaika tietoja ja kannustuksia toisillemme.
 
En oo pahemmin tänne kirjotellu, mutta tulin vaan ilmoittautuu et täälläkin tiukasti kasassa. Tänään tasan 41vko. Meillä juhlitaan tänään 4.v vaaka-poikaa ja täytyy sanoa, et ton leijona-tytön rinnalla on kyllä ollu tosissaan se tasapainoinen vaaka. Että tavallaan tyytyväinen kun tämäkin vauva vaakana syntyy. ;) Mutta jakselkaa! :wave:
 
Onnittelut kaikille vauvatuneille!!

Ja kaikille mahakkaille jaksuja! Voi olla ettei paljon lohduta, mutta nauttikaa ja levätkää vielä kun voitte. Vaikka sanotaan että pienet vauvat nukkuvat paljon, niin kyllä ne vaativatkin hoitajiltaan PALJON!

Me kotiuduttiin eilen päivällä ja tuntuu kyllä hyvältä olla kotona. Poika on maailman suloisin olento :heart: mutta välillä tuskastuttavan vaativa. Nyt miehet kuorsaa tuolla sohvalla yhdessä ja munkin pitäis olla lepäämässä, mutta pakko oli käydä suihkussa yms.

Leikkaus sujui nopeasti ja poika oli kovaääninen heti alkuunsa. Kun häntä näytettiin minulle heti masusta oton jälkeen, hän meinasi pissata minun naamalleni :LOL: Isä ja poika lähtivät leikkaussalista synnytyssaliin pesulle ja alkutarkkailuun, minä jäin leikkuriin kokoonkursittavaksi ja sieltä heräämöön pariksi tunniksi. Kirjoittelen tarkemmin myöhemmin.

Maito on noussut ja minusta tuntuu, että keskiviikkopäivän aikana tissit kasvoivat yhden kuppikoon. :D Nännit vaan ei tahdo kestää pojan jatkuvaa "tissuttelua". Eilen illallakin olin melkein pelkkänä tissinä iltayhdeksästä kahteen asti yöllä. Sitten todettiin miehen kanssa, että otetaan tuttelit kehiin, kun pakko olisi saada nukuttuakin. Vaikka maitoa tulee niin ei kai sitten tuollaisen imumaratonin jälkeen enää niin paljon,että se täyttäisi masua kunnolla ja sen takia poika herää syömään vähän väliä. Nukahtaa siis tissille ja ottaa sen jälkeen 15-30 minuutin torkut, kunnes kitinä taas alkaa. Tuttelin (20 ml) jälkeen poika nukkuin omassa sängyssään melkein 4 tuntia. Tänä iltana kyllä annetaan lisämaitoa jo vähän aikaisemmin!

Mutta nyt petiin, jos poika nukkuisi vielä hetken isänsä kainalossa.
 
...ja yhä vaan ketuttaa...
Se neuvolapäivä lähestyy taas, mut kuten sanottu, en mene!

Eilinen meni urheillessa, siks ei ollu aikaa käydä kuulumisia lukee. Kävin tekee aamulla KAATOSATEESSA koiran kanssa tunnin pitusen reippaan kävelylenkin ja illalla sit vielä äidin kans toisen mokoman. Niiden välillä siivoilua ym. Ei pienintäkää vaikutusta! Edes harjotussupistuksia ei tullu koko päivänä!!! Illalla vaan sen tokan lenkin jälkeen (vauva tais vähä suuttuu ku häntä niin höykytettiin koko päivä) kersa oli ihan mielettömän aktiivinen 1,5h putkeen! ihan älytöntä riehumista! Tänää sit taas tein jo vähän pidemmän aamukävelyn koiran kans n1,5h ja kovensin panoksia vielä lisäämällä sinne tänne 5min pitusia "juoksu"-spurtteja. Niitä tais olla 5 yhteensä... Eikä mitään vaikutusta ainakaa vielä. Illaks on suunniteltu lähellä sijaitsevan entisen laskettelumäen ylösalas ravaamista. Siellä oon ainaki tunnin!!!

Joo mulla kans puhelin soi kokoajan, en oo vastannu viikkoon ja luulis jo niitten tajuuvan etten aiokaa vastata. Viesteihin oon vielä saattanu jotain laittaa takas, mut mulla on niin hermot kireellä, etten haluu kuulla yhtäkää "miten voit" kysymystä. Eilen sanoinki yhelle kaverille (vauvan kummille) ihan suoraan että se on prkl jos ei kysely lopu!!! Kyllä varmasti ilmotan ku se syntyy. Oon kyllä tullu siihen tulokseen että laitokselle lähdöstä en ilmota yhellekkää kaverille. Sit vasta paan viestii ku laps on maailmassa. Että näin pirtsakalla tuulella tänään!!! :saint:

Osaako kukaan sanoa miten perinnöllistä on toi synnytyksen kulku???
Mulla ja mun äidillä ei noin muuten oo menny yhtää samalla lailla raskaudet, mutta mutsilla molemmat synnytykset jouduttiin käynnistää ku ei oma hormonitoiminta riitä alottaa sitä hommaa. Eka synnytys oli alkanu vesien menolla, mutta mitään ei sit enää tapahtunukkaa ennenku sai lisäpotkua. Toinen meni reilusti yli la ja käynnistettiin ku ei mitään meinannu tapahtua. Ja hyvä että niin tehtiin koska sit vasta huomasivat että istukka ei oliskaa enää toiminu ja vauvaki oli ihan ryppynen. Nyt mä ite pahoin pelkään että joudun tosiaan odottaa vielä yli viikon että pääsen tästä olotilasta!
T+t 40+6
 
Kävin mäkin tänään reippaalla kävelyllä, mutta ei se mun mieltä piristänyt.En tajua, miksi olen muutaman päivän ollut kuin perseeseen ammuttu karhu :headwall: Oma mieskin on alkanut ärsyttää ja ihan kaikki.Minkähänlainen mä olen viikon päästä, jos olen vielä kasassa?
Itse luulin bonganneeni limatulpan kolmisen viikkoa sitten ja ruskeaa vuotoa tuli n. viikko sitten.Ajoittainen menkkajomotus on alkanut kuukausi sitten.Välillä tosin on päiviä, ettei tule supparin supparia eikä mistään kolota.Eilen olin saunassa ja otin kipakat löylyt, mutta ei mitään vaikutusta..Sain tosin nukuttua kuin tukki.
Jaksuja kaikille kärvistelijöille :wave: Mä en ois uskonu itsestäni, että olen tälainen hermoraunio loppuvaiheessa.Mulla muu raskausaika on menny ilman hormonimyrskyjä ja itkukohtauksia.
 
Tiltu07Mä olen jossain palstalta lukenut galluppia aiheesta äitien ja tyttärien synnytykset ja eipä ole paljon perinnöllisyyteen luottamista.
Kyseessä oli synnytyksen ajankohta, kesto ja vauvan paino..Vauvan painoissa oli ehkä eniten yhtäläisyyksiä.
 
Ehdinpä nyt tännekin ilmoitella, että meille syntyi poika 13.9. ja raskausviikkoja oli silloin 39+6. Mitat 50 cm ja 3630 grammaa ja siis Tyksissä syntyi. Kolme päivää oli keskolassa tippa päässä noiden sokeriarvojen takia (mulla siis rask.ajan diabetes) mutta nyt ollaan oltu viikko kotona ja koneella en ole käynyt kertaakaan!! Tyytyväinen poika hän on, syö ja nukkuu eikä turhista itke. Itsekin voin tosi hyvin, eipä tunnu juurisynnyttäneeltä. Mulla ei ole hajuakaan, mitä täällä on kirjoiteltu, mutta kaikille kovasti tsemppiä. Itse huomasin synnytyksen lähestyessä, että elimistö tyhjensi itse itsensä, sain siis istua pöntöllä useasti. Lisäksi olin tosi ärtyisä. Mutta mutta, täällä kaikki hyvin, taidanpa itsekin oikaista tuohon sohvalle hetkeksi.

Tinka :heart:
 
Täällä myös ollaan edelleen kotona, eikä varmaan olla lähdössä mihinkään :(
Yö tuli nukuttua huonosti, mutta en tiedä oliko selkäkivut vaan makaamisesta niissä kahdessa eri asennossa... Aamulla ei enää mitään, paitsi väsymys. LA siis tänään ja olen ihan uskomattoman pahalla tuulella. En aio nenääni näyttää ulos, vaikka hyvä sää onkin... Kävin eilenkin lenkillä, ei siitä mitään tehoa ole.
Vali vali, mutta nyt ei vaan jaksa... :/

Onnea vauvautuneille! :flower:

t. Piija 40
 
Elisa
Sama virsi jatkuu. Ei muutoksia olossa, ei merkkiäkään mistään poksahtamisesta. Ärsyttävää. Piija, jos yhtään lohduttaa, niin mulla oli eilen LA ja olin kiukkuinen kun ampiainen koko päivän, että et ole ainut...

Menen tylsistymään sohvalle. Murr.

Elisa ja muumio 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja PippuriMamma:
Ajattelin kysellä ensi viikosta, että jos olet vielä kasassa niin minkälaiset aamupäivät sulla on ke ja pe?

ps. Ei olla vielä saatu traktoria tänne... :/
Kasassahan minä edelleen... :) Tänään on kyllä koko päivän säännöllisen epäsäännöllisesti suppaillut, mutta väli kuitenkin vähintään 10 min. Jos nämä ei mitään tulosta saa aikaiseksi, niin mielellämme tulisimme vaikka ke-aamupäivällä käymään =)

-Niiskuneiti ja Helmi 40+2- (esikoinen syntyi tällä rv:lla, toisin taitaa käydä tämän kanssa ;) )

ps. Jaksamista kaikille kärvistelijöille ja Tinkalle ainakin onnittelut pikkuisesta! :flower:

 
Meidän pieni prinsessa näki torstaina päivänvalon :heart:

Synnytys oli todella nopea, 50 min siintä kun tultiin sairaalaan ja tyttö oli maailmassa.

olo on aivan mahtava, yhtään ei tunnu siltä että olisi ollut synnyttämässä.

=)
 
Onnea Chevitar, Tinka ja Ansu! :flower:

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Odottavan aika on tosiaankin pitkä...
:hug:

Tällää ei ole ollut erikoisempia tuntemuksia. Limatulppa taisi irrota perjantaina, mutta eipä tuo ole yleiseen oloon mitenkään vaikuttanut. Supistuksia on harvakseltaan, yöllä oli yksi ja tässä päivällä pari kolme kertaa.

Kävimme tänään katsomassa kavereiden parin viikon ikäistä vauvaa. Ihana oli :heart: pikkuherra kyllä nukkui koko vierailun ajan, joten en päässyt syliin ottamaan tai seurustelemaan hänen kanssaan. Mutta kohta on oma nyytti sylissä, jonka kanssa saa varmaankin puuhastella tarpeeksi :)

tiksu ja uffe-juniori (39+3)
 

Yhteistyössä