SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Pe 21.9 klo:14.34 syntyi terve tummatukkainen tyttö 3610g ja 50cm. Sairaalalla oltiin vain 2,5h ja neiti oli syntynyt. Tänään päästiin kotiin ja olo aika mainio. Ihanan rauhallinen vauvakin vielä. Aah tätä vauvantuoksuista elämää.. :heart: :heart: :heart:

t.rmamja

No voi ei...pikaista paranemista Teukalle ja sinulle kovasti jaksamista!!! :hug: :hug: :hug: Luulenpa, että mullekin tulee lähtö parin päivän sisällä ainakin, et peruuntuisi se teilletulo joka tapauksessa...nyt on ollut supistusten väli vähimmillään 7min.

eilen illalla siis supisteli niin että selkää jomotti samalla, ja sain nukuttua hyvin ja tänään ei muutako päivällä jokunen kivuton.

voi jee sain syötyä ruokaa tuossa vähä ennen ysiä, ja sitte katoin big brotherin ja heti sen jälkeen tuli yhtäkkiä aivan tajuttoman huono-olo ja mahaa alko sattuun tuosta navan yläpuolelta ja tuli semmonen horkka kylmä ja käjet tärisi. No tässäpä oon sitte ravannu tyhjentämässä huussin puolella pitkin iltaa, puolen yön aikoihin oli yhä todella pahoinvoiva olo ja mahaan sattu, ja alko väsyttään hirveesti, otin panadolin ja kuuman viljapussin ja menin sänkyyn ja sain vähä nukahettua. nyt heräsin ja koitin kellottaa niin kipu tulee noin 12 min välein. heti tuossa yhentoista aikaan koitin kellottaa vaikka tuntu että ei se hellitä ollenkaan niin sain väleiksi 2.5 -3,5 min. pahoinvointi alko onneksi hellittään, tässähän alkaa jo toivoon että pääsis itekki tositoimiin. Vaikka se ihmetyttää että minkäänlaista limatulppaa tai mitään erikoista vuotua ei oo ilmenny, mahdoinkohan vaan syöjä jotain sopimatonta?

sepä jää nähtäväksi koitan mennä takaisin sänkyyn hotelli helpotuksen kautta.

Nökö rv 40+3

ääh koitan tappaa täällä yksin puhellen aikaa, sain reilun tunnin nukuttua, ja täsä oon nyt sitte koittanu vähitellen litkiä vettä janoon. suppareita tulee 4-10 min välein enimmillään siinä 5-6 min. mutta ei kovin kipeitä, mietinki että millonkas sitä sitte pitää harkita synnärille lähtöä, jos ohjeessa on että väh 2h säännöllisiä suppareitä 5 min välein, tai sitte ohje on että kun ei enää kotona kestä olla...

täytyy lähtä miehen mukaan työmaalle jos ei tämä mihinkään päin edisty aamuun mennessä, enhän mää kotiin viiti jäädä kun miehellä on sitte kuitenki 15 km matka kotiin jos lähtö tuliski äkkiä.

jos koittas vielä saada unta, tahtoo tuo etova olo vaan koittaa puskia päälle :x

~ Nökö ~

meidän synnärillä oli kuulemma ollu joku päivä viime viikolla harvinaisen kiireinen päivä, oli syntyny 7 vauvaa. hurjaa. taitaa vaan olla pääkäupunki seutusille tuo vielä kovin pieni luku, mää varmaan saan sitte olla sielä yksin kun kaikki on jo synnyttäny :LOL: pienen paikan etuja :LOL:

Eilen vasta iltapäiväl alko päänsaärky helpottaa. Mä en muista koskaan näin kovasta päänsäryst kärsineeni :(
Nyt vaan on kurkku aikasta kipee, taitaa just sopivasti olla vielä flunssa tulossa kun molemmat neidit tuossa niiskuttaa ja nuoremmal on ollut aikasta kovaa yskääkin. Toivottavasti ei nyt nyt iskis itteen et olis nopea, ohimenevä juttu.
Mä en jaksa uskoo et tää meidän masuasukki tulis tälviikollakaan, paitsi jos menee tän 9pvä niin kuin nuorempi neiti niin toiveis olis päästä jo keskiviikkona tositoimiin mut kuiteski torstaina olis se yliaikas kontrolli Hämeenlinnas et katotaan mitä sanovat.

Jokohan nökö-81 pääsi tositoimiin,toivottavasti!

Onnea hirmuisesti jälleen vauvaantuneille :flower:

Jaksuja meille kaikille kärvistelijöille :hug:

Terv. Jaana ja sitkeä masuasukki 41 tasan

otin puol kuuden aikaan vielä yhen panadolin ja koitin saada unta... sainki ja supparitki meni...höh... nyt on kyllä aika tööt olo, taidan käyttää päivän nukkumiseen ja kämpän kiillotukseen jos se lähtö vielä joskus tulis =)

täytyy ajatella optimistisesti

tänään olis onneksi neuvola, täytyy kysyä onko niillä niitä liuskoja millä lapsivetta voi todeta, ko ei sitä näköjään enää ite tiijä mitä sitä jalkojen välistä tulee :LOL:

käympä sitte päivittämässä päivän mittaan miten menee, mun tuurilla kuulun niihin jotka kituuttaa sitte päiväkausia näillä oireilla

nökö

Täälläkin nukuttu yö tooosi huonosti. Vielä klo. 2 aikaan kattelin telkkarista jotain vanhoja nauhotettuja sarjoja digiboxilta. Ois pitänyt tulla "linjoille" kun Nökökin on täällä siihen aikoíhin pyörinyt :D
Joskus klo 3-4 välillä olen nukahtanut ja tuossa tunti sitten heräsin...Eli taas n. 4h yöunet takana :headwall:
Ihmeellistä oli se, että yöllä tuntui kun ei olis raskaana ollenkaan... Yleensä kääntyminen kyljeltä toiselle on vihlonut tai tuntunut jokseenkin ikävältä, mutta viime yönä ei mitään tuntemuksia. Jos en olis tyyny kainalossa nukkunut niin varmaan olisin vahingossa yrittänyt mahalleni kierähtää |O Masuasukki piti kyllä toisaalta huolen siitä, etten unohda hänen olemassaoloaan, sellaista mylverrystä piti kyllä viime yönä :)

Mitähän sitä tänään keksisi... Pitäisi varmaan pestä vähän pyykkiä ja käydä apteekissa ostamassa lisää vitamiineja ja magnesiumia...Vai oiskohan tuo magnesium halvempaa luontaistuotekaupassa??

Tuuhan nökö-81 ilmoittelemaan jos olotila kovasti muuttuu ;)
Toivotaan, että tällä viikolla mahdollisimman moni meistä pääsisi jakaantumaan :D
Onnea jälleen vauvaantuneille minunkin puolesta :heart:

Elwi ja papuli 39+4

ElwiMä sain myös vain 4 h nukuttua.Yöllä ei väsyttänyt, niin menin nukkuu vasta kahden aikaan ja kuuden jälkeen en saanut enää unta. :/
Nökö-81Kyllä niin lupaavalta vaikuttaa nuo supparit ym. oireet, että ihmettelen ellei pian tule lähtö synnärille..toivotaan :flower:
Omaa napaa:keskiviikkona neuvola eikä mua millään huvita mennä sinne |O .Neuvolan tätsy on jo pariin ottteeseen sanonut, että tuskin nähdään enää ensi kerralla, kun vaavi niin alhaalla jo.Vuokrasoppari loppuisi masukilta huomisen jälkeen, mutta ei ole mitään enteilyä, että olisi muuttamassa ihmisten ilmoille.
Terveisin Mirandavalas+masukki 39+5

Huomentapäivää arvon ladyt!
Nyt jo kummasti ainaki tällä hetkellä hymyilyttää!
Heräsin aamulla kuudelta mukavan napakoihin supistuksiin jotka tuli 15min välein,en siis ehtiny nukahtaa välillä. Limatulppaa -tod näk.- alko tulee heti sen ekan supparin aikana, kävin nimittäin vessassa aina tarkistamassa utelias kun olen. Siitä eteenpäin on kyllä supistellut yhä kipeämmin (putosin kerran jopa polvilleen) mutta valitettavasti välit kasvaa vaan. kävin kyllä reippaalla pikku kävelylläki jo ja siinä tuli lyhyen ajan sisään kolme hyväntuntusta supistusta, mutta heti ku sisälle pääsin niin taas rauhottu. Täytyy vissiin lähteä juokseen.

Illalla kiipesin sitä vanhaa laskettelumäkeä ylös ja alas ja ehkä siitä oli sit hyötyy. Jos nyt päivällä ei pääse lahtee, niin illalla otan uusiks!

Onnea kaikille jotka on synnyttämään päässy! :heart: :heart: :heart:

Ehkä munkaa ei tartte huomenna sinne neuvolaan sit mennä ihan aikuisten oikeesti...:D
T+t tänään 41

nökö: mulla oli just 24h kestävä oksetus ja menkkakipu, mutta hävis yhtä nopeaa kuin alkokin. oottelin jo limatulppaa ym. ...mutta ei..

elwi: hmmdedumm täällä sama juttu, koitan keksiä tekemistä.. pyykit pyörii ja kai sitä sitten siivoamaan. Magnesiumista, itse käytän apteekista saatavaa Emgesan-merkkistä, siinä ei ole turhia lisäaineita.
Tämä kans nukkua posotti tyynymeren keskellä, ja tosiaan aamulla hetki kestää että muistaa mahan :whistle:

muksu on niin alhaalla että istuen maha "lepää" reisien päällä ;)
ja kaikki paidat, pitkätkin, jättävät mukavan siivun massua näkyviin. ja se paine on kyllä älytön mitä se saa aikaseksi. nyt oon sinnillä piettäny pissaa ettei jokasen kahen tipan takia tarvi mennä vessaan.

joo, olotilat on todella vaihtelevat. äsken oksennus kurkussa polttojen kourissa, nyt normaali olo ja vois vetasta reippaan lenkin.

mies on kyllä niin ymmärtäväinen ja herttanen, että sydän pakahtuu. täytyy keksiä ukkelille joku kiva yllätys, kun on niin kärsivällisesti jaksanu tätä rumbaa. puhumattakaan siitä että kuuntelee päivästä toiseen kiinnostuneena mun jomotukset ja suonenvedot, vauvanhoitojutut ja muut höpinät. on se kultanen.

mustajuuri 39+5 ( oho )

Täällä ollaan kans vielä yhtenä kappaleena. Eilen selässä ja masussa jomotusta, pieniä suppareita ja kauhea myllerrys iltasella ennen nukkumaan menoa. Pääkin oli kipeä illalla. Kävin päivällä noin 4km kävelylenkillä, mut nyt ei oikein innosta kun vettä ripeksii. La oli sitten eilen ja perjantaina olis terkan luo meno jos sinne asti päästään(toivon kyllä että asukki tulis ulos sitä ennen).

Huomenna on isukilla synttärit ja se tuumas masulle et huomenna on hyvä päivä tulla maailmaan. Mulla vaan alkaa olla TOSI TUKALAT OLOTILAT, kuten varmaan monella muullakin mahakkaalla. :ashamed: :headwall: (valivali...sori)Meinaa tää aika käydä pitkäksi, vaik onhan tää tuttua jo kahdelta edelliseltä kerralta.

Onnea uusille vaaviperheille :flower: ja :hug: :hug: sekä suppareita meille käpristelijöille.

Ai niin,olin unohtanut laittaa rv:n jolla vauva syntyi se oli 40+6.Sama ku pojallakin :D Ja sitten tuo pvä joka oli 17 niin tyttö on syntynyt 17.7 :D Hyvät yhteen sattumat! :D
Mites täällä on mennyt?Ei oikein oo joutanu koneella olemaan ja enkä oo kyllä aina jaksanutkaan..Vauva heräilee yöllä tunnin ja 1.5h välein,ottaa vissiin nyt vähän kasvussa kiinni.Ei paljon turhia kitise silloin vaan pitää vähän ääntä ku haluaa tissiä =) Ääni on aluksi niinku pikku kissanpennun naukumista :D :heart: On sitä vaan niin ihana ihastella pikku söpöliiniä ja haistella ku haisee niin ihanalle vauvalle :heart: Tänään illalla pikku raukka täyttää jo viikon!Äkkiä mennyt aika! :eek: Isosiskokin on ollut kovasti apuna vauvan hoidossa,innoissaan kuskaa kakka vaipatkin roskiin :D Pusuja käy antamassa ja silittelemässä ja katsoo vauvaa oikein rakastunein katsein =) Sylissä tahtoo pitää aina kun vain pääsee ellei vauva satu nukkumaan =) Poika taas on ihan ihmeissään katellut vauvaa,aluksi luuli nukeksi kun sairaalassa kävi meitä kattomassa :D Nyt sillä pistää vaan silmään aina vauvan nenä,oikein nauraen osottaa pikkusen nenää.Eilen otin vauvalta lakkia vähän pois päästä niin poika hoksas heti pikkusiskon hiukset ja pitihän sen saaha vähän koskeakkin niihin :D Vielä ainakaan ei oo ollut minkään sortin mustasukkaisuutta pojalla vauvaa kohtaan ja toivottavasti ei tulekkaan.
Lopuksi onnittelen kaikkia vauvan saaneita ja toivotan kovasti jaksamista ja :hug: massukkaille,kyllä ne kaikki aikanaan ulos tulee :D
Miimari ja Pikku-Iita illalla viikon vanha!

No, jos ei muuta hyötyä tästä lorviskelusta kotona, niin saapahan oikeasti hoidettua asioita :D Sain tilattua loppuvuoden tuloille (meillä työnantaja maksaa ekat 72pv ä-loman alusta palkkaa) uuden verokortin. Iloiseksi yllätykseksi loppuvuoden pidätys on 0%! Tilasin sitten samalla sos. ja muuta etuutta varten (ts. ä-pvrahaa varten) verokortin ja virkailija väitti siihenkin tulevan 0%...
Tätä jäin miettimään, että onko mahdollista.... Mulle maksetaan ä-pvrahaa 16.11. alkaen eli tilasin erillisen kortin ajalle 16.11.-31.12.07. Jostain luin, että ä-pvrahasta menisi vähintään 20% mikäli saa palkan mukaan laskettua ä-pvrahaa (eikä sitä minimiä, esim. opiskelijat)...
No, kaipa tuohon verotoimistoon on luottaminen ja toivotaan, ettei mätkyjä tule sitten ens vuonna ton takia.
Ensi vuoden alusta pitää sitten tilata heti uus kortti ä-pvrahaa varten, jotta menee pidätykset kohdilleen.
Onko muilla kokemuksia tuosta ä-pvrahan pidätyksestä??

Olotilassa ei muutoksia. Tuntuu, että vois vetää maratoonin eikä mahaa ole ollenkaan (siis jos ei peilin ohi kävele) :D
Nyt pyykkit kuivamaan ja jos sitä kävelylle lähtis...

Btw, mulla on joku ihme himo saarioisten valmiiseen riisipuuroon :p Voisin sitä syödä joka päivä lounaaksi :p Tulis halvemmaksi keitellä itse riisipuuroa, mutta eihän sitä niin pieniä annoksia osaa tehdä :D Odotankohan mä joulua jotenkin alitajuisesti ;) Kääk, kaupassakin oli jo myynnissä glögiä, hei haloo :D :D

Elwi: Kyllä se on mahdollista, eetä ä-pvrahan pidätys on pienempi kuin se 20, just silloin nimittäin kun on erikseen laskettanut sille sen prosentin. Mulla se on esim. noin 12%. Jos ne ottais sen 20, niin silloinhan kaikki ne, joilla oikeasti olis pienempi, sais veronpalautusta sitten joskus. En tiedä miks niissä papereissa tuo 20% lukee, ehkä se on varmuuden vuoksi tai jotain kun eivät luota pienituloisten/usein työpaikkaa vaihtavien prosentteihin? Sama juttuhan on muistaakseni opintotuen kanssa, se on vakiona 10%, jos ei lasketa erikseen (tai ainakin oli joskus muinoin kun opiskeli...)

Täällä ei mitään muutosta taaskaan. Pienen pieniä suppareita, ei ihan kivuttomia muttei kovin kipeitäkään. Lenkkeily, sauna ja punaviini ei oo auttanu, tänään pitäis kyllä siivota jos jaksaa... Yölläkin nukuin kuin tukki 7 tuntia melkein putkeen ja sitten nyt päiväunet vielä kolme tuntia siihen päälle!! :eek:
Pelästyin jo, että saako se lapsiraukka ollenkaan happea kun yhessä asennossa lojun noin pitkään, mutta onneks liikkeitä tuntuu ihan kivasti.
Lonkissa kyllä kivistää ja kolottaa, että eiköhän siellä jotain tapahdu.
Tuntuu vaan niin hullulta, kun viime viikolla oli enemmän tuntemuksia ja nyt tuntuu menneen takapakkia, vaikka lähemmäksihän synnytystä tässä koko ajan pitäis olla menossa! :D

Jaksamista kaikille, vauvan kanssa tai ilman! :hug:

Olen viettänyt laiskottelupäivää. Kotitöihin en ole koskenutkaan B) keittiö kyllä kaipaisi siivousta, mutta ei huvita... ehkä illalla sitten, tai saa mies töiden jälkeen siivota. Mies onkin viime aikoina valittanut, että sillä on huono omatunto, kun minä teen kaikki kotityöt, joten ehkäpä annan sen tarttua rättiin tämän kerran :D

Pientä supistelua on ollut, mutta äärettömän epäsäännöllistä ja ei kovin kipeää. Miulla on olo, että ainakin ensi viikon puolelle menee tämän vauvan syntymä, jos ei pidemmällekin. Olen jo ottanut sen asenteen, että en ala hermoilla, varsinkin, kun olo ei ole huono. Joutaa tässä odottelemaan :)

Jaksamisia kaikille :hug:

tiksu ja uffe-juniori (39+4)

Onnea kaikille pikkuisen nyytin saaneille ja tsemppiä sitä vielä odottaville!
Kylläpä aika kuluu nopsaan, meidän ukkokin on jo 16 päivää vanha. :heart: Tuntuu että vastahan se oli minun mahassa. Nyt ukko vetelee päikkäreitä vaunuissa parvekkeella. Kaikki on mennyt tosi hyvin. Olo tuntuu haikealta kun on kirjoitellut tänne odotuspuolelle 9kk ja nyt on siirryttävä muualle täältä. Mikäs se kerho juttu on, jatkatteko siellä kirjoittelua vai miten, keneltä ja miten sitä jäsenyyttä haetaan?Olisi kuitenkin vielä mukava jatkaa kirjoittelua muiden syysmammojen kanssa.

Halinalle ja ja pikku ukko 16 päivää

Taas tilanneraportti.
Ei meiltä ainakaa tänää vielä olla minnee lähössä... Supistelit loppu moneks tunniks just ku edellistä kirjotin ja sit piti käydä taas mäellä kiipee. kyllä niitä on sit tullu mut vaan yks tai kaks tunnissa, eli ei voi sanoa että tässä lähtöä tekis :/ Oon nyt yrittäny nukkuu niitten välissä ku jäi yöunet vähiin, mut eipä oikeen sekää onnistu.

Pikku Prinsessa tuotu kotiin
Syntyi 21.9. klo 1:29
Imukuppisynnytys, vähän välilihaa leikattiin ja leikkaussalin+heräämön kautta pääsin tuoreen isukin ja pikkuneidin luo puoli kuuden aikaan. Jouduttiin vähän parsimaan mua kasaan =) mutta nyt kaikki hyvin.
Klo 20:00 alkaneiden ja kymmenen min välein tulleiden suppareiden jälkeen pääsin synnytysosastolle. Kivut olivat aika karmeat, vapisin hulluna. Siinä vaiheessa ei vielä tiedetty että mulle oli noussut lähes 39 asteen kuume. Synnytyssalissa jouduttiin odottamaan "nukku-mattia", eli lekuria joka antaa epiduraalin, oli paraikaa Inkan sektiota tekemässä =) SIitä Inkalle nähtyämme mainitsinkin :D No, Nukku-matti viimein vapautui ja tuli tuomaan mulle helpotusta. Sitten mittasivat kuumeni ja samantien piti saada vauvan päästä otettua näyte jotta näkevät hänen tulehdusarvot jne,, niitä piti ottaa kahteen otteeseen kun eka näyte hyytyi. Ja minä kärvistelin... Ilokaasu ei tuntunut auttavan ja tuli vaan huono olo... Kun epiduraalin vaikutus loppui noin puolentoista tunnin kuluttua, ei Nukku-mattia taaskaan saatu kiinni ja antamaan lisää droppia... eli kärvistely jatkui.. Sitten huomattiin että vauvan sykkeet heittelevät liikaa.. Kerroin että ponnistustarve on ihan karmaiseva, viimein tajusivat katsoa että olenkin jo sen verran auki että voin alkaa ponnistamaan. Lapsen synnyttyä, noin 10 min ponnistuksen tuloksena, sain vasta tietää että olivat imukupilla ottaneet ja välilihaa leikanneet ja kolmannen asteen repeämä oli siis tullut. Menetin 1000 ml (siis litran) verta.
Leikkaussalissa sain lisää epiduraalia jotta pystyivät mut parsimaan.
Nyt olen synnytyksestä alkaen saanu antibioottia ja särkylääkettä, ja droppien ottaminen jatkuu edelleen täällä kotosalla.

Jatkan jossain vaiheessa lisää.. nyt pitää mennä tarjoamaan pikkuneidille tissiä =)

Annmari

:flower:

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Huomenna olisi taas neuvola. Kätilö siellä jo viimeksi toiveikkaana sanoi ettei sitä aikaa tarvi peruuttaa, kyllä hän sitten tietää missä olen jos en tule paikalle. No, eipä niin taida käydä vaan marssin ainakin vielä kertaalleen tutkimuksiin.

Aika hyvin olen onneksi välttynyt Joko-Joko kyselyiltä. Sen sijaan niihin saa vastailla mies ja äiti. Kaverit kyselee mieheltä samalla kun muita asioita soittelevat ja sukulaiset kyselee sitten äitiltä. Isän puolen sukulaiset ei kai ihmeemmin kyselekään kun ei sinne hirveästi ole yhteyksiä pidetty muutenkaan. Ei siis tarvitse laittaa puhelinta kiinni ja äänittää vastaajaan "EI VIELÄ!!" -viestiä. :LOL:

Oma olo on ihan ok. Ei pahasti tuskainen, lähinnä vaan malttamaton. Satunnaista jomotusta vatsassa ja selässä, ja jonkin verran liitoskipuja. Pari vähän kipeämpää supistusta on tainnut olla mutta pääasiassa ne on edelleen ihan kivuttomia. Ainoa mikä tuottaa ihan oikeaa tuskaa on pojan potkimiset. Se välillä vetää jalkaansa vatsaa vasten todella ilkeästi ja se tahtoo aiheuttaa ajoittaista epätoivoa. Välillä kun miehellä sattuu olemaan käsi justiin sopivasti mahan päällä kun poika potkii kipeästi, mieskin ihan säikähtää kuinka lujasti se painaa vasten. Riittäisiköhän tosi kipeät potkut syyksi käynnistykselle... :kieh: :LOL:

Minna ja Nilvi 40 + 3 (niin se laskettu aikakin meni että heilahti :( )

TAAS on tänään tullut kyselyjä (nyt tosin tekstiviestein), jotka alkaa: Mikäs on vointi? Jokos vauva on tehnyt tulon merkkejä? :headwall: :headwall:
Taidan tosiaan noudattaa Piipaan ideaa ja nauhoittaa viestin vastaajaan, että joko, joko kyselijät älkää vaivautuko :LOL:

Tänään on tuntunut, että olen elämäni kunnossa. Tein pitkän kävelylenkin ja siivottuakin on tullut. Ei mitään tuntoja ja melkeinpä voisi unohtaa olevansa raskaana ;) Mies vaan tuumasi, että oiskohan tuo tyyntä myrskyn edellä ;) Kunpa olisikin :D

Mukavaa Annmari-76, että olette kotiutuneet :flower: Tulehan kertoilemaan kuulumisianne kun vaan aika riittää :D Toivottavasti meillekkin tulisi pian nyytti maailmaan, jotta päästään nauttimaan vaikka syyssäässä vaunuiluista yhdessä :D

päivä menny rauhallisissa merkeissä, jokunen suppari tullu mutta ei säännöllistä. neuvolassa kävin ja sain ajan perjantaille, jos sinne anti pääsee. mulla neuvolatäti ei alkanu ees kokeileen onko kiinnittyny... sano vaan että tärkeintä on että on pää alaspäin.

en oo ottamassa synnärillä perhehuonetta, ja aattelin että jos lähimmät tulee käymään sielä kahtoon siis jos haluavat. niin että kaverit sitte tulis vasta kotiin... miten sen silleen kohtelijaasti sanos että haluaa levähtää sairaala ajan, siellä kun on muiden kans samassa huoneessa niin pitäis mennä muiden kuin oman perheen käydessä aulaan. eri asia olis jos ottas perhehuoneen. eikö se olis kohtelijasta kysyä että saako tulla, eikä todeta että tuun sitte... kun se saa mulle vähä vaikian tilanteen kun en halua loukata ketään.

mulla on aivan kauheesti turvotusta, nyt on tullu yhteensä 24 kg :eek: ja älan näyttään aivan kauheelta, en kehtais ees kaupasa käydä enää

koitin päivällä nukkua väsyä pois niin ei siitä tullu mitään, saispa ens yönä sitte nukuttu, sauna on onneksi jo tulilla että pääsee sinne rentoutuun.

nökö 40+3

Nyt tulee tänne lähtö. koko yön oon ollu hereillä ja nyt tulee 5min välein supistukset. pari ärräpäätä jo päässy...
Pitäkää peukkuja ja mä sit raportoin!

Venlae
Oon se pitkä tumma kikkurapää jolla on silmälasit ja turvonnu nenä :D
Tulehan seuraks jo sit pikapuolin!

Yhteistyössä