SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Tsemppiä Tiltu07!

Ja onnea vauvautuneille! :flower:

Täällä edelleen odotellaan. Eilen neuvola, th ei ollut ihan varma oliko kiinnittynyt vai ei. Eilen illalla oli kipuilua alavatsalla (ja hirvee päänsärky), mutta nyt olo vaikuttais ihan ok:lta. Pissanäyte täytyy mennä antamaan, kun eilen oli 1 + pikatestissä.

Tänään on onneksi hieronta, jotain kivaa :)

t. Piija 40+2

Tiltu toivottavasti pääsit jo tositoimiin!

Alkuillast suppas jonkin verran ja kahen jälkeen alko tulee säännöllisii 15min. ja lopulta neljän maissa 5min. välein ja laitoinkin kahvin tippuu et mies ehtii juoda sen rauhas ennenkuin lähtö tulee. Soittelinkin sairaalaan et kauanko uskallan viel olee kotona kun ajomatkaa n.1h niin sano et seuraa vielä jonkin aikaa. Paska, sit alko harvenee....:(
Aamulla bongasin lopultakin verisen limatulpan ja suppas kivasti 10min. välein ja olinkin miehelle et taidetaanpa kohta päästä lähtee mut täs taas ollaan. Supparit taas katos :eek:
Mietinkin et uskaltaako mies lähtee töihin vai ei kun joutu tänään menee Järvenpäähän hommiin ja siel kestää tulla sen 1,5h kotiin + sit viel sairaalaan sen 1h. Normaalisti tässä lähellä, 10-20min pääs. Luotan nyt siihen kun ei yölläkään lähtenyt syntyy niin eipä kai se nyt päivälläkään synny :/
Raportoin tilannetta päiväsaikaan. Taidan mennä nyt nukkuu, jos vaik sais nukuttua vähäsen kun likat lähti juuri kouluun.

Jaksuja kaikille :hug:
Jaana ja sitkeä masuasukki 41+1

Tiltulle tsemppiä (vaikka taitaakin myöhässä tulla toivotukset )

Miulla on tänään neuvola. Käynpähän näyttäytymässä siellä, vaikka hieman turhalta tuntuukin. Huomenna on kuitenkin se ultra, siellä saa enemmän informaatiota.

Mietin, että laittavatkohan ne minut taas huomenna tippaan... ei huvittaisi ollenkaan! Jos lääkäri alkaa asiasta puhua, niin pyydän, että käynnistävät sitten kerralla kunnolla, eivätkä vain tee harjoitussuppareita. Toisaalta, kun viime viikolla oli tulokset normaalit ja Juniori oli kasvanut sen normi 200g/viikko, niin ehkäpä tällä kertaa vain ultrataan. Toivottavasti ainakin.

Tiltulle tsemppiä täältäkin. Eiköhän me seuraavan kerran kuulla hänestä ja heidän nyytistään :flower: =)
Toivottavasti äiti vm 70 pääsisitte myös tositoimiin =)

Täällä suhteellisen hyvin nukuttu yö takana. Musta tuntuu, että päinvastoin mitä luulin niin vauvan liikkeet ovat vaan voimistuneet nyt loppusuoralla. Iltaisin varsinkin alkaa sellainen hurrikaani tuolla vatsassa, että oksat pois. Kun makaa kyljellään niin vauva yrittää tunkea kyljestä ulos... Pitänee sanoa sille, että tulee ulos vähän alempaa eikä kyljestä yritä :D

Huomenna ois mullakin neuvola. Jo niin toivoin viime viikolla, ettei sinne tarvis mennä... No, vielähän tässä on aikaa huomiseen ;) Ja toivossa on hyvä elää ja sitä rataa :D

Elwi ja papuli rv 39+5

Huomenta kaikille!
Täällä sitä kans kärvistellään vielä muiden joukossa. Tiä sekooko tässä kohta sukkiinsa vai mitä ku ei lähtöä tunnu kuuluvan. Noh malttia on valttia sanotaanko näin. Mut mut ei nyt luulis enää kovin kauaa asustelevan masussa,johan siel rupee ahdastakin olemaan.

Tänään neuvolaan, mut ärsyttää jo valmiiks ku nii rutiinikäynti ettei mitään uutta. Loppuvkoo odotellen, jos se TAYSin lähete vaik tulis ni tietäis taas vähän enempi et koska mahdollinen käynnistys.

Joten ei tässä auta ku reippailemaan lähteä, ni saa pvän käyntii!!

Vointeja kaikille :hug:

Mira-84 ja "oliver" 41+1

Tiltulle peukut pystyyn :wave:
Mullakin on huomenna neuvola ja niin turhauttaa mennä sinne |O ..Viime yönä sain nukuttua jopa viitisen tuntia.Nyt lähden kyllä kävelylle ja pitkälle sellaiselle.Jos vaikka saisi jotain suppareita aikaiseksi, kun ovat taas vaihteeksi kadonneet.
Jaksuja mahakkaille!
terveisin Miranda+masukki 39+6

Ihmettelin vähän kun viimeiset 3 päivää vauva on liikkunu tosi paljon, aivan niinku elwi puhu hurrikaanista. Ei se ole liikkunu näin paljoa koko aikana. Kysympä neuvolasta huomenna että onko normaalia.
Täällä menkkajuilintaa ja jotain sieltä tulee..en vaan tiiä onko valkovuotoa, limatulppaa vai lapsivettä.. :whistle:

Koitetaan kestää vielä! Ite alan olla iltasin turhaantunu..

mustajuuri 39+6

Onnea matkaan tiltu!!

Minäkin täällä kärvistelen vielä. Mies just äskön tos koitti puhella masu-asukille et koitahan tulla ulos tänään.(on isukilla synttärit tänään ja toivois lahjaksi nyyttiä). Sanoin et älä pety jos ei tänään tulekkaan vaan päättää tulla vast sitten kun on ihan pakko.
Eilen pikkasen suppasi taas, illalla oli pääkin kipeä ja saunassakin tuli käytyä. Asukki myllesi vain masussa ja aamulla suoli tyhjeni. Isukki tuumas et meinaako se sitä et täll viikolla olis lähtö, johon minä tuumasin et eihän sitä osaa varmuudella sanoa. :D Toivossa on hyvä elää.... :wave: :whistle:
Alkaa vain tää "kumpu" täs hankoloittaa ja aika käydä pitkäksi(minäkö kärsimätön..., ei suinkaan??!) :headwall: |O

Poikax3 ja taavimaija 40+2 (kait?)

Elisa
Huomenet!

Taas uusi päivä yhtenä kappaleena. Huoh. Eipä tässä muuten mitään hätää, mutta pinna on niin kireä, että koko ajan saa olla puhisemassa jostain ja sitten taas hävettää, että mitä sitä nyt oikeen taas tiuskii. No, jospa tää valmentaisi miestäkin vähän siihen varsinaiseen synnytystapahtumaan, oon jo varoitellut sitä, että multa saattaa sitten päästä suusta ihan mitä tahansa...

Mulla on kyllä ihan vastakkaiset kokemukset noista liikkeistä, eli täällä liikutaan nykyään tosi vähän. Ja ne liikkeet on sellaista luikertelua ja muljuamista, ei ollenkaan semmoisia napakoita potkuja kuin vielä muutamia viikkoja sitten. Eli varmaan on tosi ahdasta tuolla meikäläisen mahassa.

No, jospa lähtis vaikka pyöräilemään, kun kerran on niin lämmintä ilmaakin luvassa.

Jaksetaan!

Elisa ja muumio 40+3

Mustajuuri: Mulla myös välillä "tiputtelee" jotain.. Minusta se haisee enemmänkin pissalle eikä näytä valkovuodolta.. Piti äsken ihan googlettaa lapsiveden tiputtelu ja tuloksia lueskeltuani totesin, että mun tiputtelu ei anna syytä huoleen. Vaihdan nyt pikkuhousun suojaa useammin ja tsekkailen tilannette. Jos lapsivettä tiputtelee enemmän niin side pitäisi tulla aika äkkiä märäksi... :/
Ajattelin itsekkin ottaa huomenna neuvolassa puheeksi tuon myllerryksen ja sitten pitää kysellä tuosta ihme tiputtelustakin...

Minä lähden myös nyt ulkoilemaan kun te kaikki muutkin =)

Niin ne viikot vaan menee... Nyt siis 41 täynnä, eikä vieläkään mitään tietoa synnytyksestä :headwall:
On se kumma, että tässä vaiheessa alkaa oikeasti epäillä, että onko tuolta mahasta mitään edes tulossa!! :LOL: Eilenkin vetäisin oikein kunnon pitkän ja reippaan lenkin ja taas nukuin kuin tukki vailla supistuksen supistusta. Pöh.

En tiedä onko siinä sitten perää, mutta luin jostain, että flunssa vois siirtää synnytystä eli ettei tuu liikaa rasitusta yhtä aikaa. Mulla kun on nyt toista viikkoa ollut vähän nuhaa ja muutenkin flunssainen olo, vaikkei muuten mitään pahempaa räkätautia.

Lapsiveden tiputtelusta: Viime viikolla soittelin sairaalaan tuosta, kun muutamana päivänä tuli pikkuhousuihin märkä läntti. Sanoivat, että kyllä tosiaan pitäis terveyssiteen tulla ihan märäksi, jos kyse olis lapsivedestä. Luultavasti mulla oli vain jäänyt suihkuvettä pimpsaan tms... :ashamed:

Onnea kaikille vauvautuneille ja synnyttämään pääseville! :flower:
Tsemppiä meille odottajille!

Kyllä on sitkeä kamu mun masus. Kaikki supparit taas kadonneet :(
Aamulla vetäsin ne parin tunnin nokoset ja piristi kummasti. Äsken kävin hakee postin ja aattelin et jospa nyt sais liikettä kun täällä maalla postilaatikolle on matkaa n.500m suunta ja vielä ylämäki missä laatikko sijaitsee niin ei mitään :eek:
Mä en oikeesti halua odottaa siihen torstaihin et jos vaik käynnistävät sen siel yliaikaiskontrollis. Jos mä en muuta pelkää synnytyksest niin sitä käynnistystä :ashamed:
Sais kamu alkaa tulla ittestään veks eikä leikkiä tämän mamun kaa ainaskaan ensyötä.
Täytyy yrittää vaik vähän siivota jospa edesauttais...

Jaksuja kaikille!
Jaana ja sitkeä masuasukki 41+1

Pikaisi kuulumisia:
pikkuneiti nukkuu makkarissa, onneksi ottaa imetyksen jälkeen lähes 4 h unet =). Pistin miehen kauppaan hankkimaan kaikenlaista.. Mm lämmitettävän kauratyynyn, mulla maito nousi kolmantena päivänä vai oliko toisena.. synnytyksestä. Nyt ovat todella turpeat ja kovahkot, vauvan hankala ottaa otetta tissistä. Eli tuo kauratyyny sitten lämmittää rintoja ja maito toivottavasti lähtee paremmin liikkeelle, ettei pakkaudu. Käsikäyttöinen pumppu ollut TODELLA hyvä apu. Isompia imetysliivejä laitoin mieheni myös hakemaan. Kättärillä sai muuten pumpata tissejä sähkökäyttöisellä pumpulla =) Olin yllättynyt että siellä on sellainenkin mahdollisuus. Todella paljon henkilökunta siellä auttoikin ongelmien kanssa, ihan huipputyyppejä kaikki, vaikkakin kiireisiä.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!
Ja onnea kaikille jotka olette nyytin jo saaneet kotiin :)

Elwi, ehdottomasti sitten lähdetään vaunujen kanssa yhdessä lenkille kunhan pikkuiset hieman ehtivät kasvaa jne.. Toivotaan tosiaan että pääset sinäkin pian synnärille!!!

Kyl mää vaan sanon et voi hyvä tavaton...Oli sitten sijainen ja ensinnäkin se oli 20min myöhässä, kunnes itse menin ja koputin oveen. Eikä siinä kaikki sit se kysy et et kai töihin ole menossa ku hän vähän myöhässä, tokasin siihen sit vaan et ei kyl täs olis tarkoitus seuraavaks synnyttään mennä :LOL: niinku oikeesti ja muutenki oli et ohhoijaa...Et ihan turhaa etten sanois.
Pyysi ottaa huomen yhteyttä äitipolille ja tiedustella millon mulle se aika varattu jne, mietityttää ku olen lyhyt jne. Et saas nähdä, kyl tääl vaan toivotaan et lähtö jo tulis...

Vointeja kaikille mahakkaille!

Mira-84 ja "oliver" 41+1

Meille syntyi prinsessa 23.9 klo 01.20 painoa oli 3040g ja pituutta 48cm :saint: synnytys kesti 8h25min ponnistin 5min ja kivunlievitykseksi riitti ilokaasu =) molemmat voidaan mainiosti ja kaikki isosiskokin ihan onnessaan =)

vihdoin meidän prinsessamme syntyi :heart: Paino 4165kg ja 50cm pitkä :D ´
nyt kotona hoormooni myskyissä mutta onnellisena ja väsyneenä.
Tsempit vielä vaavia odottaville ja Onnea vaavin saaneille

ai niin viikkoja oli 42

Nyt lepäämään.....voiku sais unta....

Pikaisesti ilmoittelen, että poika syntyi 22.9 klo 12.07. Painoa pojalla 3900g ja pituutta 52cm. Raskausviikot oli 40+6. Täällä ollaan aivan myytyjä tuoreen iskän kanssa. En ois arvannut ikinä kuinka rakas se oma lapsi voikaan olla...

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

-pilvi ja poika 3vrk-

Yhteistyössä