SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Onnea pikku-prinsessasta baby2003 :flower:

Tänään olisi syntymispäivä-veikkauksia meidän lapselle siunaantunut eniten. Ollaan luvattu tarjota oikeen arvanneelle kunnon täytekakku kahveineen. Kalliiksi tulisi meille, jos todella näin la:na syntyisi. Onneksi oireet on loppuneet seinään ;)

Työkaveri laittoi juuri viestiä, että näki unen, jossa mulle tuli yksi supistus ja sitten meni vedet (kyse siis tästä yöstä). Tosin jatkeena se näki ottavansa musta paineet ja saturaatiot, niin ettei ihan varmaan taida pitää paikkansa.. Ylläolevan vuoksi ainankin voisi toivoo, että heittäs ees päivällä.

Rauhaisaa yötä kaikille ja suppareita kaikille isovatsaisille vielä :)
 
VOI ETTÄ SAPETTAA!!!!

torstai aamuna meni sinne käynnistykseen ja koko päivän käynnistettiin. iltapäivällä tuli jo hyviäki supistuksia ja olin ihan varma et yöllä syntyy. menin sit illalla nukkumaan ja nukuin tosi hyvän yön. aamulla odottelin seuraavia tabuja, joita ei ikinä tullu. puoli kymmenestä aloin odottaa pääsyä lääkärille, sinne pääsin sitte heti puoli kolmen jälkeen. :headwall:
lääkäri totes et ei jatketa käynnistystä heti toista päivää perään, että niillä on semmonen periaate. sain kauhean hepulin ja huusin lekurille et vitut niiten periaatteista et tabut tänne..
no eipä siinä paljo auttanu, kotiin vaan ja lähdössä ku itkua siinä käytävällä tuhersin niin kätilö tuli juttelemaan. sanoi et heti jos yhtään supistelee niin pitää kiiruhtaa takaisin ku vettä jo niin vähä et napanuora saattaa jäädä jumiin jos synnytys käynnistyy.
painoaki vauvalla jo 4.5kg ja mulla verenpainetta, oon niin masentunu ku mikään ei puolla tuota viivytystä, nyt sitte miettiä kotona et missä vaiheessa
tilanne on se pitäis lähteä kun kuitenki koko ajan tasasesti supistelee, ei kipeesti mut kuitenki.
ajattelin tuos et käyn tänään synnärillä käyrillä jos vähä mieli tasoittuis. mua ottaa niin hermoihin et millä oikeudella ne leikkii jumalaa tuollasella asialla, mies jo ihan hermona et jos synnytykses sattuis jotain niin se kuulemma kuristaa sen kotiuttavan lääkärin siihen napanuoraan.
oon sitä mieltä et niiden periaate johtui vaan siitä oli viikonloppu tulos ja kaikki "turhat" piti kotiuttaa. ku kuitenki maanantaina pitää takasi ja sitte voidaan käynnistää useampi päivä.. no eipä se auta, odotettava on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiltu07:
Tulin just neuvolasta...
Voi jumankeut mää sanon sen eukon kans!!!!! Ei puhettakaan etteikö ens viikolla tarttis mennä! Sanoin sille kohteliaasti että en haluu olla vaikee asiakas, mut en aio tulla noihin seuraaviin sessioihin (ma ja ke) vaikka olisinki vielä kasassa. Se selaili hissuksii kalenteriaan ja totes vaan että "kyllä tulet enski viikolla ku pitää ne sydänäänet kuunnella". T+t 40+4
Ihmettelen suuresti näitä eri käytäntöjä neuvoloissa.
Olin torstaina neuvolassa ja sieltä tilattiin yliaikaiskontrolli suoraan äippäpolille vasta viikonpäähän eli silloin olis viikot 41+4.
Mulle vielä sanottiin etten saa enää aikaa neuvolaan ensiviikolle ja jos jotain tulee niin soittele suoraan sit äippäpolille!
Lisäks muistutettiin et pitää seuraa liikkeitä.

Eilen suppas taas kivasti, samoin yöllä mut sit katos kuin taivaan tuuliin.
Eipä tämä nyt sit tahdo syntyä, ainakin tuntuu siltä. Oisin niin toivonut et tänään, oishan se ollut ikimuistonen syntymäpäivälahja miehelleni.
Eipä tässä auta muuta kuin odotella, jospa sit ensviikol haluis tulla.

Voimia kaikille ja onnea uusille nyytin saaneille :hug:
Terv. Jaana ja itepäinen masuasukki 40+5
 
Täällä tosiaan on sadellut klo kuudesta lähtien välillä reilummin ja taas silleen tihuuttamalla.

Mulla eilen neuvola ja siellä kaikki ok. Kun kyselin yliaikakontrollista niin vastaus oli et n.42 viikon tietämillä otetaan suoraan yhteyttä synnytyssaliin, elikkä näin meillä päin. Meitin kohdalla se vois olla mahdollista jo puolentoista viikon päästä. Terkka sanoi et he vois koittaa saada sitä "vähän" aikaisemmaksi, kun mulla on edellinen leikattu. Mut jäädään katsomaan/ kuuntelulle.
La olis huomenna ja pientä kivutonta suppailua & mahan kovettumista on tullut. Eilen tuli myös muutama kovempi suppailu, mut siihen se jäi.

Tsemppiä kaikille odottajille ja onnea vauvautuneille!!
 
Huomenta kanssa kärvistelijät ja Onnea vauvaantuneille taas :heart: :D

Täällä ollaan myös vielä yhdessä kasassa, viikkoja siis nyt 39+2.
Meillä tällä viikolla neuvolassa varattiin käynti th:lle ensi viikolle ja sitä seuraavalle. Kuulemma viikoilla 41+5 otetaan yhteys vasta Kätilöopistolle.

Tuntemuksia ei edelleenkään ole. Huonosti nukuttuja öitä takana 2. Eilen olin koko päivän ensin habitare messuilla ja sitten vielä kauppakeskuksessa pyörimässä..Oli jalat niin turvoksissa ja kipeät illalla, että ajattelin simahtavani heti sänkyyn. No, eipä niin käynytkään vaan pyörin ja hyörin koko yön ja jalkoja vaan jomotti ja ne oli tosi levottomat :headwall: Nyt on sitten niskatkin ihan jumissa mokomasta pyörimisestä ja huonosti nukkumisesta....Vali, vali, vali :D

Suomalaisessa kirjakaupassa on muuten alet ja bongasin sieltä tosi kivoja lasten kirjoja hintaan 3e ja 5e. Suosittelen käymään jos vauvan ja lasten kirjoista on pulaa :D

Nyt pitää yrittää vähän piristyä ettei mene murjottaessa koko päivää.
Paljon suppareita meille kaikille ja toivottavasti tämä viikonloppu toisi tullessaan taas lähtöjä synnytyksiin ;)

Elwi ja papuli 39+2
 
Huomenta kaikille :)

Mulla menee yöt selkeesti miten sattuu. Tänä yönä taas nukuin kuin murmeli ja vaivoista ei ollut tietoakaan. Olo on taas mitä reippain tänä aamuna. Taisin saada supervirtaa eilen siitäkin, kun päästivät sentään vielä sairaalasta kotio ja paineet on pysyneet nippanappa rajan alla nyt vuorokauden :D. Voisikin melkein mennä katsastamaan sitä Suomalaisen Kirjakaupan alennusmyyntiä (kiitos Elwi, ku muistutit :)).
 
Onnittelut jälleen kerran vauvautuneille!

Kyllä huomaa, että syyskuu alkaa kääntymään kohti loppua kun kirjoittelu täällä alkaa pikku hiljaa vähentyä...

Täälläkin edelleen kärvistellään, LA huomenna mutta ei niin mitään uutta rintamalla :headwall: :headwall: :headwall:
Saunomista ym taas kokeiltu eilen, tänään aion juoda lasillisen punaviiniä tapasten kanssa...
Oikeaa asennetta (odotus-sellaista) täytyy vaan etsiä, Kättärille kun kuuleman mukaan pääsee käynnistykseen sitten vasta parin vkon yliajan jälkeen...
Suppareita lähettelen kaikille (ja myös itselleni)!!! :wave: :wave:

t.Piija 39+6
 
Onnea jälleen kaikille uusille vauvan saaneille! :flower:
Täällä viikkoja nyt 40+6 ja eilen taas supisteli koko päivän ja illan, luulin jo että vihdoinkin homma käynnistyy, mutta ei. Yöllä heräsin pariin supistukseen ja sen jälkeen niitä ei oo kuulunu...tää on ärsyttävää. Joka kerta sama juttu, että monta päivää on käynnistyä ja käynnistyä. Yhtään en edes tiedä mikä on kohdunsuun tilanne, neuvolassa kun ei tutkita. Pitäis varmaan mennä käymään synnärillä, että tutkisivat... Vauva onneksi liikkuu hyvin ja eilen nlassa sydänäänet ym oli kaikki hyvin. Kovasti yritän touhuta kaikkee vaikka tiedän nyt ettei se mitään hyödytä, mutta ei voi antaa periksi ja vaan olla...vaikka nyt vois kyllä kokeilla sitä josko se sit lähtis menemään.
Paljon, paljon isoja supistuksia kaikille kaipaaville ja iso voima :hug:
 
Elisa
Jepulis, onnea vaan vauvautuneille!

Täällä tänään LA ja kyllä kaveri taitaa myöhästyä. Oon yrittänyt jutella sille, että ei nyt aloiteta ollenkaan tällaista touhua, että heti alkuunsa aletaan myöhästelemään, se ei oo ollenkaan kohteliasta. Mutta toistaiseksi ei oo ollut mitään vaikutusta, on varmaan kädet korvilla siellä :)

Tympäisee kyllä jo mahailu, no ei auta itku markkinoilla, vaikka enemmän on ollut kyllä kiukkua kun itkua täällä päin...

Tsemppiä meille kaikille!

Elisa ja muumio 40+0
 
Täälläkin kärvistellään.Välillä suppaa, välillä ei, välillä nukun kuin tukki ja välillä ramppaan vessassa koko yön ja jalat on levottomat.Poljin tänään tunnin kuntopyörälläkin ja saunoa oisi tarkoitus...Kolmas ässä ei kyllä kiinnosta
enää loppuraskaudessa, mutta ei toi mieskään ole vonkaillut.
Olen tosi ärsyyntynyt enkä jaksa oikein keskittyä mihinkään :/ Mulla on myös outo vaiva:Välillä tuntuu, kuin oisi peffassa tennispallo ja vihloo niin julmetusti, etten voi kuin makoilla.Eikös peräpukamat ole ulkoisia?Ei ainakaan niitä siis kai..tulipas valitusvirttä kerrassaan.Mulla ainoastaan tää loppuraskaus on ollut hankala.Ei voi, kuin hattua nostaa niille, joille melkein koko raskaus on vaivoja täynnä :wave:
 
Vera-84
Mä en vielä ole panikoinut tota synnytystä. On kuitenkin ensimmäinen kyseessä. Katsoin youtubesta synnytysvideoita, ja ne näytti ihan kaiken, et kiva nähdä kun se vauva tulee ulos. En tajunnut miten paljon se vagina suurenee. Vau! Mutta sen jälkeen oli vähän outo olo, että oliko nyt ihan järkevää viikko ennen la:ta hermostuttaa itseään. Pahinta on nähdä synnyttäjän kasvot vääntyneinä tuskasta. :(
Onnea vauvansa saaneille!
Eipä tässä muuta
nyt rv 39+2
 
Täällä ei mitään tuntemuksia koko päivänä... Sauna on taas lämpiämässä ja muutkin ässät ovat olleet ihan säännöllisesti käytössä tällä viikolla :whistle: Sen kivan ässän kanssa ei ole ollut loppuraskaudestakaan mitään ongelmia.

Nyt loppuajalla mulla on ollut pinna kireellä enemminkin kuin tunnekuohuja (herkistymistä). Tänäänkin sain jo 2 puhelua koskien kyselyjä, että joko, joko :headwall: :headwall:
Ihan kuin ei tässä itse odottelis, että joko, joko.
No, ei auta tosiaan itku markkinoilla. Kaveri tulee sitten kun niin päättää eikä mamma voi sille mitään :D
Nyt lähden tästä löylyn lämpöön :)

Eiköhän tulla tästä lähtien ilmoittautumaan joka päivä, että kuka vielä kärvistelee mahansa kanssa? ;) Helpottaa omaa oloakin kun tietää, että siellä linjojen toisessa päässä on myös joku kohtalomassu kärvistelemässä :D ;)

Elwi rv 39+2
 
Onnea taas vauvaantuneille! :flower:

Ei enää montaa masua täällä kärvistele. Pian teilläkin on nyytit sylissä, voimia siihen asti :hug:

Lara täytti tänään viikon :heart:

Painosta... Synnytykseen mennessä painoa oli kertynyt 2 kg lähtöpainosta :D ja nyt viikko synnytyksestä on jo -8kg lähtöpainosta Arvatkaa olenko tyytyväinen :D :saint:

balik
 
täälä kärvistellään juu :wave:

koko illan on kyllä supistellu 15-10 min välein ja selässä on tuntunu juilintaa, mutta kun lähtee liikkeelle istumasta niin ei paljo ees huomaa, mutta jospa se jotain edistäs. vähä kyllä toivoin että enää maanantaina ei tarttis mennä neuvolaan, ens viikolla kun olis jo 2 kertaa.

joo pitää käydä ilmottautumassa joka päivä, :) mua ei jännitä synnytys vaikka oon kans käyny niitä youtuben videoita kahtelemassa. ootan vaan innolla että alkas sattuun nuo supparit että pääsis lähteen

nyt sille tuli hikka...

mun tuurilla ilmottelen aamulla että ne vähäsetki supparit loppu ja sain nukuttua oikein makoisat yöunet =)

nökötys rv 40+1
 
Täällä kärvistellään myös! :) :wave:

Suppareista ei tietoakaan, joten toivoa sopii, että synnytys alkaisi lapsivesien menolla tai sitten täällä vaan ollaan kasassa vielä jonkin aikaa... :whistle:

Huomenna olisi 80v-juhliin meno. Pahaa pelkään, että sinne joutuu/pääsee :D

-Niiskuneiti ja Helmi 40+1-

ps. Niin ja onnittelut tietenkin uusille vauvautuneille! :flower:
 
Eipä tarvinnut lähtee sit ainakaan tänpäivänpuolel synnyttää.
Mulla on ollut tänään taas jälleen kerran pinna tosi kireenä niin että pienestäkin asiasta on menny hermo :(
Miehellä oli sentään syntymäpäivä ja silti mä mäkätin tai jos kysy jotain niin tiuskasin jotain eli niinhän siinä kävi et pieni perheriita oli kasas ihan mun ansiosta.....
Anoppi tietty kävi ja toi rakkaalle pojalleen sen banaanikakun jonka aina tuo.... enhän mä sitä muistanut ja oltiin tietty tyttöjen kaa leivottu suklaakermakakku niin eihän se enää siinä vaihees kelpaa :ashamed:
Anoppi sit jakso hokee eiks sul ole mitään tuntemuksii, tuleeko siiitä laiska-Jaakko kun ei synny jne. ja ensinnäkin on niin varma et on poika, pe....le, voi se olla tyttökin!

Siis mua oikeesti ottaa päähän kaikki ja saunassa yksinäin ollessa itkua tihrutin omaa surkeeta oloani :'(
Taidan yrittää mennä nukkuu jospa huomenna olis parempi päivä
Öitä kaikille ja jakasmisia :hug:
Jaana ja sitkeä masuasukki 40+5
 
ja :hug: kaikille vauvaa vielä odottaville.
Minä iloisena ilmoitan jakaantuneeni tiistaina 18.9 rv 39+1. Poika syntyi maailmaan taysissa klo 7.10 mitoin 3215g ja 48cm.
Lyhyt synnytyskertomus: synnytys eteni nopeasti, kokonaiskesto 4h. Synnytyssalissa kerettiin viettään aikaa reilu puoli tuntia, kun poika oli jo pihalla. Paraservikaalipuudutuksen (miten nyt ikinä kirjoitetaankin) kerkesin saamaan, ilokaasua en pystynyt ottamaan, kivut olivat silti aika kovat, mutta selvisin ehjin nahoin :D Lapsivesi oli vihreää ja poika oli niellyt sitä, tulehdusarvot olivat pari päivää koholla, mutta lähtivät onneksi itsestään laskuun. Perjantaina kotiuduttiin ja voimme molemmat hyvin.

t. onnellinen Chevitar
 
niin, vähä tympäsee, menin illalla saunaan ja nukkuun niin ei mitään tietoa suppareista. ne loppu siihen, ja sain nukuttua oikein makosat yöunet, minä jo vähä kerkesin toivoa että jospa se siitä lähtis, äääh. no eilen suppareissa oli jo vähä kipuaki niin jospa ne jotain tuola edistäis =)

tänään tulee kyllä niin komia päivä että pitää jotain tekemistä keksiä ettei aivan neljänseinän sisälle jää

nökötys rv 40+2
 

Yhteistyössä