SYYSMASSUT '07 syyskuussa

ANNMARI-76: mun on ainaki pakko vaan lintata niillä remmisandaaleilla, mitkään muut ei sovi lähellekään ja joinain päivinä ei niistäkään tarroja kiinni, sukista ny puhumattakaan. oon kyllä saanu osakseni aika pitkiä katseita kun hyvä ettei toppatakki päällä ja lapaset käsissä ja silti vaan uskollisesti remmikengät :LOL: :LOL:

no mulle on ihan se ja sama mitä muut ajattelee, kunhan vaan pääsee kävelemään. just soitti terkkaki ja ei ollu maksakokeis mitään poikkeavaa. joten vaivan kans odotellaan tiistain neuvolaan soitetaan sitte sieltä keskussairaalaan ja kysytään ohjeita/ mahdollista käynnitystä.

esikko on miehen kans päiväunilla joten taidan kans kömpiä lämpösen peiton alle..

Niinpä. Tätä päivää veikkasin itse synnytyspäiväksi, muttei toivoakaan! Mies veikkasi 11. päivää joten kumpikin oltiin väärässä :/

Ei ole tullut vielä ä-polilta kutsua yliaikaiskontrolliin ja maanantaina kyllä soitan sinne jos ei ala kuulua.

Miljoonasti lähtösäteitä flapalle ja balikille.....vai olikos se niin että flapa vihdoin käynnistettiin? Hyvä niin. Mä pistän kyllä jonkin tason shown pystyyn jos meinaavat jättää viikolle 43 käynnistelyn!

Mulla on ollut turvotusta yli 10 viikkoa ja kesän jalkinepelastus on ollut ehdottomasti espritin kuminauhasandaalit =) Nyt on tainneet kuminauhat niistä levitä siihen malliin ettei niillä enää ensi kesänä tee mitään... Sitten ostin alennusmyynnistä intersportista tosi leveälestiset tennarit joita olen pitänyt ilmojen kylmettyä vaatteen kuin vaatteen kanssa kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Kyllästyttää pitää aina samoja vaatteita, mutta en mä jaksa välittää enää.

Varasin ajan maanantaille vyöhyketerapiaan kun kahdella kaverilla on lähtenyt tämän terapeutin käsittelystä synnytys käyntiin (KAIKKI keinot käyttöön) :LOL: Olen näköjään niin pessimisti etten usko synnytyksen käynnistyvän ennen maanantaita. Nyt viikonloppuna olisi tosin vaavin hyvä syntyä, koska miehellä alkaa kahden viikon kesäloma huomenna! Oltiin niin laskettu muka varman päälle että vaavi oisi kotona jo nyt....

Akulle onnentoivotukset! :flower:

Vauvakasta viikonloppua kaikille! :wave:

Junnu ja peanut rv 41+0

Nyt on mun vuoro!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Tulin juuri Kättäriltä ja paikat on jo 3 cm auki ja lääkäri uskoo tän käynnistyvän ihan tässä muutaman tunnin sisään. Kotiin kuitenkin tulin vielä, MUTTA huomenna viimeistään soitto 7.30 osastolle ja sitten kalvojen puhkaisuun :D

Viime synnytyksessä menin todella kipeänä sairaalaan ja silloin oli tuo sama 3 cm auki... nyt ollaan jo täysin kivuttomilla suppareille/vihlonnalla saatu tuon verran.

Nyt tyttöä hoitoon ja parempia suppareita odottamaan... viimeistään aamulla sitten! WIHIIII!

Miiuli77
Käynnistävät kyllä sunnuntaisinkin!

balik 41+5

Taas ehätin koneella käymään. En ole vielä lukenut taaksepäin tekstejä, mutta lähettelen nyt suppia kaikille kaipaaville!!!

Mä täällä melkein pahoitin mieleni tänään. Olin miehen ja Matiaksen kanssa liikenteessä ja pojulle tuli nälkä. No kipitin lämmittämään pulloa ja voi miten yksi tissiä antava äiti katsoi mua kuin halpaa makkaraa... Vielä lähtiessään napsautti liivinsä kuuluvasti kiinni ja antoi nokanvartta pitkin katseensa tulla mun puoleeni joka syötin PULLOSTA vauvaani...
Kerpule sentään!!! No se siitä...

Huomenna vietetään miehen kanssa meidän ENSIMMÄISTÄ hääpäivää :) Lapset hoitoon ja itse ulos syömään ja laatuaikaa kaksin. Ehdottipa tuo romanttisesti, että mentäisiin yhteen paikkaan jossa ihan alkuaikoina käytiin... :)

Voikaahan kaikki hyvin!!!

-PippuriMamma ja Matias melkein 3 viikkoa!

Balik: Hieno homma :) toivotaan että nopsaan pääset lähtemään, ja synnytys sujuis mahd. nopeesti ja helposti!! Tosiaan tommosen kärvistelyn jälkeen ku mitä sulla noi rv:t ni toivois nopeeta ja helppoa synnytystä!! :heart:

Ja kaikille muillekin (kuin Balik) joilla viikot paukkuu : toivotaan että kärvistely loppuis pian!!!

Mulla tosiaan vaan se 38+4 :wave:

Pikaisesti vain omia kuulumisia.
Sairaalasta soitettiin päivällä, että eilisissä verikokeiden tuloksissa on häikkää ja pitää ottaa lisää kokeita eli heti piti lähteä, että ehdin labraan. Liittyy siihen, kun minulla on se veren rhesustekijä negatiivinen. Veressä näkyi kuulemma vasta-aineita. En nyt kyllä hirveästi huolestunut, kun muistaakseni se anti-D -pistos voi aiheuttaa tuon vasta-aine "hälytyksen" vaikkei elimistö niitä vasta-aineita tuottaisikaan. Minä kun sain sen pistoksen silloin muutama viikko sitten kääntöyrityksen jälkeen. Sitä kyllä hiukan ihmettelen, kun ilmeisesti ottivat uudestaan veren sopivuuskokeen, mikä otettiin jo eilen. Sen tarkoitus on siis selvittää minulle sopivan veren laatu, jos lisäverta joudutaan antamaan. No, lupasivat soittaa sairaalasta, jos suunnitelmat ja aikataulut muuttuu. Ne vasta-aine veriputkilot kuitenkin lähetetään Helsinkiin SPR:lle tutkittavaksi, joten tulosten saamiseen menee vähintää päiviä, jopa pari viikkoa.. ja sektio on kuitenkin jo maanantaina, joten..? Ääh, itsellä on hyvä olo ja vauva liikkuu normaalisti, joten en nyt jaksa ottaa tästä ylimääräistä murhetta.

Tänään kotiuduttiin sairaalasta tytön kanssa...

Tyttö syntyi 9.9. 23.51 eli 9 min vajaa keskiyö :LOL: eli 9.9.9 ja tytön pisteetkin oli 9/9 =)

Mitat: 3505g ja 52 cm

Lähtö sairaalaan tuli laskettuna päivänä eli viikko sitten perjantaina lapsivesien alettua kahden aikaan yöllä tihkuttamaan... seitsemältä oltiin sairaalassa ja lääkärin tutkittua jouduin jäämään sisään...

Perjantaina odoteltiin säännöllisiä supistuksia ja lauantaina niitä sitten tuli ja koko päivä kärvisteltiin ja illalla sanoivat että aamulla käynnistetään...sain unilääkettä joka vaikutti vaan pari tuntia... kahden aikaan sunnuntaina pääsin sitten ilokaasulle vasta ... ja kaikkea en jaksa nyt kirjottaa, mutta yöllä luovutin itse jo ja lääkäri päätyi kiirelliseen sectioon... ja tyttö sitten syntyi 9.9 jonka itse olinkin jo unessa nähnyt syntymäpäiväksi. Rankkaa oli mutta aika kultaa muistot kun katselee suloista vauvaamme!

Lisää kirjottelen sairaala- ajasta tuonne kerhon puolelle sitten joskus kun jaksan kunnolla istua tässä koneen ääressä... vatsa edelleen todella hellänä...

Onnea kaikille tällä välin synnyttäneille! Miikku78 ja pikkuprinsessa

ps. Niin ja omatkin synttärit meni tuossa sivussa eli olen siis 29 vuotta

PippuriMamma kiitos onnitteluista! Aikaisempi masennuskin on hävinnyt, ihanaa. Ja sinä kyllä saat jättää ihan huomiotta moiset nirppanokat tissittäjät, sinä tiedät parhaiten mikä sinun vauvalle ja teidän perheelle on hyväksi.

Korkattiin juuri miehen kanssa punaviinipullo, josta aion juoda lasillisen. En ole koko raskausaikana juonut pisaraakaan alkoholia, katsotaan nyt kykenenkö edes tuohon lasilliseen... Mutta eikös lasi punaviiniä ole yksi näistä keinoista joilla edistää synnytystä?

Cassy ja vautsi 39+3

Onnea kauhiasti taas nyyteistä ja tsemppiä niitä hakemaan lähteville :heart:

Täällä vaan kärvistely jatkuu hampaan &pääsäryn kanssa. Eilen haammaslääkäri teki sen kanssa tosissaan töitä ja nyt tänään taas aivan kaikki vihloo siihen ja luulen sen vielä heiluvankin |O . Ei oo enää hauskaa, jos kohta se vielä menee putoomaan. Luulisi, että tässä pötsissä olisi jo riittämiin hommia. Varsinkin kun alan vakuuttumaan, ettei tää lapsukainen ennen ensi kuuta tuu syntymään. Sen verta muikeat liitoskivut olleet supistuksineen.

Grr. Menen mököttää ja itkee tulevaa köyhtymistä tuon hampaan takia (irrotus+implantti maksaa n 2000e :'( )

Onnea Miikku78 vaavista! :flower:

venlae :hug:

PippuriMammalle hyvää 1-vuotis hääpäivää!
:flower:

Ei tule nukkumisesta mitään ei.
Supistelee todella harvoin, eikä edes kipeästi.
Illalla särki kyllä, mutta se siitä. Sain nukuttua tuossa pari tuntia ja sitten heräsin kun näin unta että menin sinne käynnistykseen... muutama tunti enää.
Jännittää ja samalla oon niin iloinen, sekava tunne.

Muksu on hoidossa ja mies vielä töissä... se on tänään vielä pitkässä vuorossa kun oli avajaiset duunissa ja oli kuulemma vielä sellainen tunne että on kipeeksi tulossa.
Töissä on varmaan kiire ja asiakkaissa näitä "et sä tiedä kuka mä oon ..." tyyppejä ja siitä lähes suoraan sitten synnytykseen.
Tuntuu jo valmiix pahalta ajatella miten se jaksaa, mut luulen että enempi mulla on kestettävää edessä.
Kamalaa miten sitä aistii että on ihan yksin kotona... tytön huone huutaa tyhjyyttä! :/

balik 41+6

minä tällä taas ja aina tähän aikaan |O
täällä oon jo riisipuurot tälle aamulle keittäny ja mieski tuos justiin kämpi kotiin.
oli töistä "onkikilpailut", kaikilla nuo miehet akkojansa yrittää huijata. pitää toivoa et kalat on päässy vähemmällä, on tuoki kauheaa ku jalka ei jakaannu.. :LOL: :LOL:

koko yön oon kähkiny, esikoisella nuha ja sille on saanu vähä väliä mehua lämmittää. no eipä sillä, oishan se ny jo normaalia jos meillä nukuttais. aamusella pitäis ajella vielä mummulaan yöksi ja sinne ku pääsen vetasen papan monttusaappaat jalkaan ja painelen metsään. ainut mitä ei oo vielä kokeiltu.

BALIK: täällä ainaki sanottiin jo heti lähdössä et miestä ei kannata mukaan ottaa heti aluksi. soittavat sitte ku synnytys käynnistyy. ja esikon kohdalla se ois siellä ihan turha ollukki. käynnisty sitte vasta seuraavana yönä. toivotan onnea ja pitkää pinnaa koitokseen, toivon et äkkiä käynnistyis ettei tarvi turhaa maata..

Sain vielä nukuttua hetken.

Jaahas, tunnin päästä pitää herättää mies... johan se on sitten pari tuntia nukkunut :LOL: 9.30 viimeistään osastolle.

Uudelleen synnyttäjänä mies voi tulla heti mukaan kun paikat on kerta valmiiksi auki ja kalvot vain puhkaistaan, tarvittaessa kyllä laitetaan tippa.
Edellinen synnytys kesti alusta loppuun 8h ja tän verran oli auki 3 tunnin päästä ja veikkaavat että tulee nopeammin kun ensimmäisen synnytyksen aikana. Eli mies saa luvan kömpiä vällyjen alta :D Pitäköön sitten vaikka vapaaillan töistä tänää.

Ihanaa nyt tää loppuu oikeasti!

HUOMENTA!!!
niimpäs minäki sain pariksi tunniksi unta ja voi ku ois makeasti väsyttäny ku esikoinen pomppas pystyyn. |O |O
balikille onnen potkut vielä persuksille.. se varmaan onki nopeaa ohi paikat ku jo valmiita, mä vaan aina ajattelen et kestää ja kauan(perus negatiivinen).

nyt laukkuja pakkaamaan, kohta lähdetään käymään vielä mummulassa.

balik tsemppiä oikein rutkasti matkaan :hug: :D
kaikille synttärisankareille :flower:
pippurimammalle hääpäiväonnittelut :flower:
ja olipa miikulle vielä tyttöonnittelut tulossa :flower: :heart:
ihana on täällä teidän kanssa jännätä :)
pippurimamma muuten, muistan esikoisen aikaan kun mulla ei imetys onnistunut kuin muutaman hassun viikon ja sitten pullosta korviketta annettiin, niin jopa jotkut sukulaiset katsoivat nenänvartta pitkin syöttöjä, mä jätin ne omaan arvoonsa vaikka se pahalle tuntuikin mutta kun yrittää muistaa että sinä itse tiedät syyt ja se on teidän oman perheen asia miten te sytötö hoidatte, niin kellään muulla ei ole siihen asiaa puuttua.. sekava höpötys tuli mutta yritin siis sanoa että tiedän tasan miltä susta tuntuu :hug:

Onnittelut miikulle ja Balikille kovasti lykkyä sinne lasarettiin! No sepä voi olla jo pieni maailmassa tähän aikaan!

Venlae: koeta kestää. Ite kävin just kans hammaslääkärillä ku alko paloja putoilee hampaista ja juili niin maan prkleesti. Nyt edessä juurihoitox2 ja viisaudenhampaanpoistox4. Ymmärrän siis tuskasi! Mut niinhän se on että "vauva vie hampaatki suusta" tai jotain siihen suuntaan...panadol poretabletit auttaa nopeasti ja tehokkaasti!

Pippurimamma: Älä ajattele mitä muut ajattelee, sinä se äiti olet ja teet kaiken parhainpäin! Se eukko oli vaan kateellinen ku ite joutuu tissittelee...ei sekään nimittäin ihan herkkua oo.

Ihana hyvin nukuttu yö takana! Tuntuu kamalalta lukea noita teidän yöllisiä kärvistelyjä kun ite nukun ku tukki joka yö 10-12h. Otan siis osaa... Sattuu vaan olee niin hyvät unenlahjat. Toivottavasti vauvalle kans tulee, on sillä ainaki mahassa ollu aika tasainen rytmi ja hyvät,pitkät unet!

Yhtä asiaa oon miettiny tässä...EIKÖ TEISTÄ KUKAAN KÄRSI NÄRÄSTYKSESTÄ????Mulla se on jatkuvaa, yöllä, päivällä, pystyssä makuulla...maito helpottaa oloa hetkellisesti, sitä menee n. 3l/pv. Käyn myös yöllä maitolaiturilla tankkaamassa...joskus närästää niin kovaa että oksennan. Ei kivaa tosiaankaan :/
T+T tänään 39+5

Yhteistyössä