SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Paljon onnea paukkuliina! :flower: :heart:

Iso :hug: kaikille sitä kaipaaville!

Nyt saunomaan! :wave: Siivonnutkin tänään olen aika ahkerasti eli ainakin kahta ässää tulee tänään harrastettua, saapa nähdä että onko mitään vaikutusta :whistle:
 
:headwall: Täällä tänään laskettu aika eikä mitään :headwall: Minä kun luulin vaavin syntyvän etukäteen :headwall:
Mitäköhän vaavi masussa ajattelee kun minä itkeskelen vähän väliä näiden tunne ryöppyjen takia :ashamed:

Toivottavasti hän voi kuitenkin hyvin :heart: :heart: Rakkaani :heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille :heart:

Voiko ihminen nukkua viikon putkeen? Musta alkaa tuntua että se olisi hyvinkin mahdollista. Tänään muutaman päivän sairastelun (päänsäryt ja oksentelut vaivana jälleen) jälkeen mies ja pikkuveli vei mut leffaan piristykseksi, mutta meinasin jo sinnekkin nukahtaa :ashamed: . Huoh. Ei kai auta kuin jatkaa nukkumista.
 
|O Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen.... Vauva masussa edelleen ja rv kasassa nyt 38+1. Olo on tukala, ja joka paikka kipeänä. Katselen tuota syntyneiden listaa ja toivon että nimeni olisi siinä viikon sisällä. Hyvää vointia muillekin kärvistelijöille, ja erityisesti paljon onnea vauvan jo saaneille :heart:
 
oon niin kypsä taas että huh huh |O kohta oikeesti taitaa tulla savua korvista :kieh: kipeitä supistuksia ollu 16.00 lähtien mut kun ei säännöllisty :kieh: :kieh: alkaa tosissaan riittää.. :headwall:

Oon kaverilla saunomassa ja yritän että supistukset voimistuisi et sais vauvan synttäri lahjaksi

PÄIVITTÄJÄLLE TIEDOKSI:HUOMENNA MULLE VOI VAIHTAA IÄKSI 24V... :D
 
venlae: sitä täälläkin ihmetellään! 10h yöunet ja 3-4h päikkärit ihan vakiokamaa! ja kuitenkaan ei ole sellanen liian nukkunut olo, että tönkkiin vetäs!

kyllä ne ässät vaikuttaa ainakin täällä, ja reipas ulkoilu myös!
kivuttomia suppareita siis. kaks viikkoa sitten oli kohdunkaula lyhentyny jo 1cm, eli vois ajatella että ois lyhentyny lisää. toivotaan että menee kivuttomilla suppareilla mahd. pitkälle!!


mustajuuri 37+3
 
Onnea taas uusille vauvoille ja perheille!!

Annmari-76: Minäkin olen kuullut siitä 7 vrk:n "säännöstä", mutta ei se ainakaan täällä pidä paikkaansa. Sektio pyritään tekemään mahdollisimman lähellä la:a. Meillä la torstaina ja sektio tehdään saman viikon maanantaina.

Täällä on ilmeisesti vedessä jotain coli-bakteeria.. Eilen illalla kävin lenkillä ja postilaatikolla, mutta silloin ei vielä laatikossa ollut tiedotetta. Tänään kävin hakemassa laatikosta ilmaisjakelulehden ja mainokset ehkä 19 aikaan ja löysin tiedotteen, jossa kehotettiin keittämään kaikki ruoka- ja juomavesi toistaiseksi. Olen koko päivän juonut vettä keittämättä, kun en ole tiennyt asiasta. Miksipä kukaan kävisi lauantaiaamuna postilaatikolla..? En tiedä, onko siitä bakteerista suurempaa vaaraa kuin oksennus- ja ruikkutauti, mutta sitä vain miettii tuon pikkuisen turvallisuutta.. :| Ja kaiken lisäksi ensimmäisen kerran tuo bakteeri oli havaittu jo tiistaina ja tiedote tuli vasta nyt..
 
Tökkiikö muilla tämä palsta vai onko vika meidän koneessa/ nettiyhteydessä? Monta päivää on joutunut useamman kerran kirjottaa vastauksensa tänne, kun aina teksti katoaa lähettämisvaiheessa. Jos nyt onnistuis...

Uusille vauvautuneille piti onnitteluja toivotella, tais olla paukkuliina ja rosmariini, joita en vielä ole onnitellut. :flower:

Ja baby2003 onnea jo valmiiksi huomisten synttäreiden johdosta! Jospa se vauva kuitenkin haluais saman synttäripäivän kuin äitillä... Vielähän tässä on aikaa!

Omassa olossa ei ihmeempiä. Välillä painaa ja vihloo aikalailla alas, jospa se vauva koittaa asettua kunnolla lähtökuoppiin.
-pilvi ja vauva 38+6-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Onnea taas uusille vauvoille ja perheille!!

Annmari-76: Minäkin olen kuullut siitä 7 vrk:n "säännöstä", mutta ei se ainakaan täällä pidä paikkaansa. Sektio pyritään tekemään mahdollisimman lähellä la:a. Meillä la torstaina ja sektio tehdään saman viikon maanantaina.

Täällä on ilmeisesti vedessä jotain coli-bakteeria.. Eilen illalla kävin lenkillä ja postilaatikolla, mutta silloin ei vielä laatikossa ollut tiedotetta. Tänään kävin hakemassa laatikosta ilmaisjakelulehden ja mainokset ehkä 19 aikaan ja löysin tiedotteen, jossa kehotettiin keittämään kaikki ruoka- ja juomavesi toistaiseksi. Olen koko päivän juonut vettä keittämättä, kun en ole tiennyt asiasta. Miksipä kukaan kävisi lauantaiaamuna postilaatikolla..? En tiedä, onko siitä bakteerista suurempaa vaaraa kuin oksennus- ja ruikkutauti, mutta sitä vain miettii tuon pikkuisen turvallisuutta.. :| Ja kaiken lisäksi ensimmäisen kerran tuo bakteeri oli havaittu jo tiistaina ja tiedote tuli vasta nyt..

Joe80:
Okei, eli ei taida olla mitenkään yleinen sääntö toi n. 7 vrk. Onko sulla jotain kontrollikäyntejä ennen sektioo? Ja saitteko valita tuon päivän vai oliko vain määräys että silloin tultava?

Aika hurjaa että vasta nyt tiedottavat noista coli-bakteereista vaikka jo tiistaina havaittu!! Toivotaan että on kyse ihan pienistä bakteeri-pitoisuuksista! Mielestäni voisit vaik neuvolaan olla yhteydessä maanantaina ja kysyä neuvoa.
 
VOI ELÄMÄ |O |O |O

täällä istun jo aamupuurot suussa ja odottelen lehteä saapuvaksi.. esikon jalkoja olen hieronu kohta kaks tuntia ja nyt viimein nukahti. meillä on kärsitty kasvukivuista jo pidemmän aikaa ja oon aikas täynnä tuota hierontaa. onko muut painineet lasten kasvukipujen kans?
eilen kierrettiin miehen ja esikon kans teho lenkit ja kyllä oli keskeyttäminen aikas lähellä, verenmaku suussa vyöryin pitkin joen rantaa mut tuloksena ei muuta ku kipeä selkä. no tänää uudestaan kyllä sillä jotain vaikutusta täytyy olla.. haluan tämän synnytyksen lähtevän käyntiin ihan itsestään ettei menis käynnistykseen, uhkailivat jo tuon turvotuksen ja korkean verenpaineen pohjalta..

JES, lehti viimeinki. pitäis oikein postille soittaa ja valittaa ku koko päivän saa odottaa lukemista :LOL: :LOL:
 
Huomenta kaikille!

Onnittelut Paukkuliinalle ja Rosmariinille! :flower: :flower:

baby2003: Synttärionnittelut! :flower: Ja jaksuja!

Nukuin pitkästä aikaa hyvät yöunet. Ihana oli vasta ysiltä herätä. Huomenna sitten menen sinne osastolle; toivottavasti yrittävät käynnistää ja toivottavasti käynnistyy. Oon menettänyt täysin toivon, että vauvat vielä älyäisivät käskemättä alkaa syntymään, joten se pelottava käynnistys on nyt edessä. Miehelle koitin tuossa ehdotella, että josko sittenkin pyydettäisiin sektiota (ei kyllä hajuakaan, saisinko sitä), mutta tämä tosi kannustavana tuumasi, ettei mitään nyt aleta leikkelemään, muistat vaan hengitellä, niin hyvin se menee. :headwall:

Päivi ja asukit rv38
 
Huomenta....

Eilen olikin mielenkiintoinen päivä...aamulla lähdettiin ulos kävelylle noin tunniksi ja sen jälkeen sainkin osakseni mahankovettumis supistuksia ja sisäreisivihlontaa aikavälillä 11.00-14.00...noh, sitten ne loppu...
Illalla mentiin kavereiden luo kylään niin mahankovettumissupparit+ yksi kivulias supistus ja sisäreisivihlontaa 20.00-02.00 ja ihan tasasesti n.5min välein...johan miä olin menossa synnyttämään...heh...toivossa on hyvä elää...harmi vaan et ne LOPPU yöllä, kun olin päässy uneen...
Tänä aamuna alamaha oli vähän arka mut muuten taas ihan normaali olo...
Pettyneenä kyllä oon koska esikoinen oli maailmassa tasan näinä raskausviikkoina ja päivinä eli 39+1 ! Tietty ei vielä oo myöhästä mut tiendänpähän vaan et ei tää tänäänkään synny...
Eikä voi olettaa et syntyskään samalailla mut sitä on vaan niin hupsu et elelee jossain ihme toivemaailmoissa...!

Tsemppiä muillekkin...
Huomasin muuten et "kyykkyhypyillä" siis ei tartte hyppiä niin on vaikutuksia...alkaa supistella helpommin...ollaan esikoisen kanssa sellasta harrasteltu lähipäivinä (kaikkea se teettää :LOL: )
 
Täällä harjoiteltu kaikkia S:ä, mutta ei paljon vaikutusta, yöt vähän levottomampia ja alaselkä-ja vatsakipuiluja, mutta siihen jää. On se uskottava, et ei noi ainakaan minulle auta, vauva tulee silloin kun on tullakseen.
Keskiviikkona lääkäriaika niin jospa siellä päästäs eteenpäin..eilen oli la..

Zemppiä kaikille vauvaa odottaville ja onnea vauvansa jo saaneille :) :hug:
 
ONNEA UUSISTA VAUVOISTA :flower:

Cassy, mulla painoa tullut 15 kiloa. Mulla on aika kulunut yllättävän hyvin, vaikka jo heinäkuun tokalla vkolla jäin kesälomalle ja sen jälkeen en oo tehnyt oikeestaan mitään... Himassa oon tehnyt pitemmän ajan rästii jääneitä proggiksia, mm. käynyt läpi 3 vuoden digikuvat ja siirtänyt kaikki epämääräiset mp3:t cd:iltä koneelle. Mutta hyvin kuluu kyllä aika ihan lueskellessa, kävellessä ja tv:tä kattoessa (kiitos digiboksin puolen vuoden nauhoitukset =) ). Vauva on kiinnittynyt päivää vaille 3 viikkoa sitten mutta eipä näytä vielä mikään kiire olevan ulos...

Kääk, nyt taitaa supistaa ihan kunnolla!! Edelleen on mun supistukset pieniä ja satunnaisia, usein en edes tunnista mitä mahatuntemuksia mulla edes on... Varsinkin yöllä puoliunessa välillä pähkäilen onko vauvan liikettä, ilmavaivoja ja jotain muuta jomotusta. No, jospa se tästä lähipäivinä :heart:

39+3
 
Tiistaina 28.8 irtosi aamulla limatulppa. Esikoiselta supistukset alkoivat samana iltana kun limatulppa irtosi, joten salaa toivoin että jospa tämäkin etenisi samalla lailla. Tosin epäilin, koska viikkoja oli kasassa "vasta" 38+6. Aamupäivällä oli neuvola, ja koska kaikki arvot (verenpaine, pissa, hb) oli ihan päin pyllyä, niin terkkari antoi lääkärille ajan iltapäiväksi, saisipahan katsoa samalla alapään tilanteen.

Tulin välissä kotiin ja soitin mummulle Seinäjoelle, että varautua, että mahdollisesti olisi esikoinen vailla yöhoitoa, kun toinen mummu oli juuri sopivasti Virossa työmatkalla (koska eihän näin aikasin vauva voi vielä syntyä...hehe...). Niinpä mummu ja paappa rupesivat järjestämään asioita että mahsollisesti olisivat täälä illalla.

Lääkärissä tuumattiin, että kohdunsuu on kahdelle sormelle auki ja kanava miltei kokonaan kadonnut. Niinpä lähdin kotiin, odottelemaan josko niitä supistuksia rupeais tulemaan. Mies soitteli töistä vartin välein, joko, joko...Käskin vaan olla töissä että saa kaikki hommat tehtyä, jos tässä nyt lähtö tulee, niin saa olla sitten loppuviikon kotona.

Viiden aikaa alkoi supistukset n. 10 min välein, ja n. klo 19 oli supistusten väli enää reilut viisi minuuttia. Ne oli kuitenkin jänniä, kun mitään ei tuntunut maatessa tai istuessa, mutta liikkuessa koko ajan säännöllisesti ( tiedätte siis varmaan mitä tein koko illan...kävelin...).

Kotosalla sitten kärvistelin illan ja vähän ennen klo 22 soitin synnärille, että jokos sais tulla, sanoivat että tervetuloa! Laitettiin vielä poitsu nukkumaan (oli muuten kiva laulaa unilaulua, ku supistuksia tuli ja kipeitä sellasia) ja jätettiin mummu ja paappa poitsun kaa. Sitten menoks. Automatkallakin tuli vaan yks kipee supistus, tosin matka ei oo ku muutama kilometri, ja aattelin että tuleekohan tästä mitään. Sairaalassa makasin käyrillä noin parikymmentä minuuttia ja muutama heikko supistus vaan tuli, mutta heti ku nousin seisoon, niin tuntui että supistukset vie jalat alta. Kohdunsuu 3cm auki ja siirryttiin saliin. Kello tuolloin joku 23.

Tunnin kävelyn jälkeen, menin kuumaan suihkuun, joka helpotti kovasti. Yhen aikaan olin jo niin kipee, että epiduraalin laittoon tilattiin lääkäri. Ei meinannut millään löytyä suonta kädesta, joten laitto kesti KAUAN, lääkäri jo tuumasi että keretäänköhän tässä mitään puudutusta antaakaan, kun supistukset tuli jo 2min välein. Onneksi kuitenkin kerettiin, ja se oli jälleen kun taivaan lahja. On se ihana aine! :) Kivut hävisi lähes kokonaan ja synnytys eteni kuitenkin nopeaa. Avautumisvaiheen lopussa puudutusaineen teho rupesi hieman vähenemään, eikä kätilö meinannut uskoa silmiään, kun viimiset 4cm aukeni kymmesessä minuutissa. Ponnistusvaihe oli ihanan nopea, vain 11minuuttia. Kysyin moneen kertaan että joko sieltä kaikki tuli, kun vauva oli ulkona, kun esikoisen ponnistaminen kesti muutamaa minuuttia vaille tunnin.

Vauvalla oli napanuora kaksi kertaa nilkan ympärillä ja todella lyhyt, joten kätilö nosti vauvan vain hieman ilmaan, jotta saivat leikattua napanuoran, ja siinä samalla äiti ja iso vaivat todeta, että ukkovalta oli vahvistunut meidän perheessä entisestään. Mustatukkainen, 3510grammainen ja 51senttinen poitsu oli nähnyt päivänvalon 29.8.2007 klo 03.26.

Synnytksen jälkeen vauvalla oli ongelmia hapetuksen kanssa, mutta muutama tunti happikaapissa korjasi tilanteen. Samana iltana vauvan verensokeri laski niin paljon, että edessä oli muutama päivä lastenosastolla, sokeritipassa. Onneksi kuitenkin äiti sai osallistua koko ajan vauvan hoitoon, ja syöttämiseen, joten imetyskin lähti kaikista huolimatta hyvin käyntiin.

Nyt poitsu voi hyvin ja on erittäin tyytyväinen vauva. Syö, nukkuu ja kakkantaa...hih. Syntymäpaino on nyt jo saavutettu, vaikkakin laski sairaalassa n.200grammaa. Äiti on palautunut synnytyksestä hyvin, kyllä se niin taitaa olla että ensimmäinen tekee tilaa toisille lapsille, sillä kyllä tämä toinen koitos oli huomattavasti ensimmäistä "helpompi".

Nimi on jo vauvalle päätetty, ja vahvistuksenkin on jo epäilylle saanut, sillä sekä toinen mummu että pappa on sanonut molemmat (kuulematta toisiaan) että onpas ihan ...piip.... näköinen, eikä kumpikaan siis tiedä mikä vauvan nimeksi tulee! :)
 
Aku
Voi luoja että väsyttää :|
Eilinen mukava ässä sai aikaan kaikenlaista kolotusta ja jomotusta.Aivan älytön selkä/alavatsajomotus koko yön.Kävin nappaamassa panadolinkin jossain vaiheessa mutta ei mitään vaikutusta :kieh:
Ja tietysti joka kerta kun nous ylös niin tuntui että jalat pettää alta kun tuo lantion/häpyluun ympäristö kans melko kipiä!Tässä aamusta oon hiukan vetreytynyt ja tilalle on tullut muutama kipeähkö suppari,tosi harvakseltaan kylläkin.

Joku muukin valitteli tosta että muksu kun on laskeutunut niin paine virtsarakossa on aivan mieletön :eek: ihanaa kun saa rampata vartin välein vessassa kun tuntuu että halkeaa,lopputuloksena kuitenkin väkisin tiristetty 2 tippaa |O

Sympatiat niille jotka on tällasen olon kanssa joutunut kärvistelemään pidempäänkin :hug: yritän lohduttautua sillä että max. 3vkoa enää!
Mukavaa sunnuntaita kuitenkin kaikille :)

T.Aku ja tyyppi 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu-82:
...
Äiti on palautunut synnytyksestä hyvin, kyllä se niin taitaa olla että ensimmäinen tekee tilaa toisille lapsille, sillä kyllä tämä toinen koitos oli huomattavasti ensimmäistä "helpompi"...

Tuo oli todella helpottava kokemus lukea ja
kiitos sinulle ihanasta synnytyskertomuksesta! :D

balik 41+0 Jep! Täällä edelleen! :LOL:
 
:flower:

balik:Vauvan painoarvio oli perjantaina 3 kiloa, ei mikään kauheen iso, mutta kun itse olen vaivaiset 152cm (varmaan vielä muutaman sentin kutistunut raskauden myötä). Lantion kuvista lääkäri katsoi, että jokin kohta( en muista mikä) on vain 10cm ja vauva ei mahdu siitä tulemaan :/
Täytyy huomenna yrittää, jos ne lekurit kuuntelisivat edes vähän mua ja mun mielipiteitä. Kai tässä kohta hermoromahduksen saa, kun pompotellaan kodin ja osaston väliä. :kieh:

Eilen illalla olin ihan paniikissa, kun supisteli tosi tiheesti ja liitokivut oli jotain ihan järkyttävää. Ukkokin hermoili, eikä meinannut uskaltaa nukkumaan laittaa. Ei ole kauheen hauskaa tällainen odotus... :kieh:

RouvaHeinonen:Me ollaan ilmeisesti oltu samaan aikaa osasto 4A:lla perjantaina. Mulla myös meno maanantaina takas 4A.lle, joten taas ollaan siellä yhtäaikaa. Onko sulla vuodepaikka varattuna siellä?

Nyt täytyy nousta nopeesti ylös tästä tuolilta vieläkö siihen kykenee ilman nosturia :LOL: :LOL:

Jaksamisia kaikille tuntemuksien kanssa :hug:

T: Nanna ja Alvar 37+6
 

Yhteistyössä