SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Onnea Umayya, Möörwa ja Rotja! :flower: :flower: :flower: Ja kiitokset Umayyalle synnytyskertomuksesta, niitä jaksaa lukea mielenkiinnolla.

Ei vauvoja vielä täälläkään.. :/ Kaverit on jo ihmetelleet, että on se kumma kun ei kaksoset itsestään tajua lähteä syntymään. Oliski aika jännä nähdä, mille viikoille (vai jopa yliaikaiseksi) nämäkin vauvat menisivät, jos synnytystä ei alettaisi vauhdittamaan. :LOL: Käynnistys pelottaa ja synnytys pelottaa.. :headwall:

Jaksamista kaikille ja suppareita niitä tarvitseville! :hug:

Päivi ja asukit rv37+6 :heart:
 
Huomenta! Ja onnittelut Rotjalle!

Täällä edistystä tapahtunut. Eilen illalla koiran lenkillä käyttämisen jälkeen rupesi supistelemaan kivottomasti. Harrasteltiinpa miehen kanssa sitä kivaa s:kin nukkumaan mennessä. :) Kivuttomat supparit jatkui, ja puoli viiden aikaan muuttuivat kivuliaiksi ja kuudesta lähtien on supistellut 5 min välein kipeesti. Ei pysty paikallaan olemaan. Synnärillekin soitin, niin sanoivat että kun ei enää pärjää ilman tujumpaa kivunlievitystä, niin tervetuloa!
Nyt tässä odotellaan vielä. Mies yrittää nukkua ja minä tässä koneella palloillen lämmin viljatyyny masulla. Ja supistusten aikana liikkeelle, kun ei yksinkertaisesti voi olla paikoillaan.

Jospa täällä nähtäis pieni nyytti vielä tämän päivän puolella! :heart:

-Bluedrama ja röllykän asukki 39+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivi75:
Käynnistys pelottaa ja synnytys pelottaa.. :headwall:



Päivi ja asukit rv37+6 :heart:


:hug: Muakin pelottaa synntys ja myös se että jos ei tää rupee itekseen täältä masusta tulemaan... :/
:hug: Toivotaan, että synnytykset edes käynnistyis itsekseen. Luulen, että helpompi tapa (vaikka ei siis kokemusta olekaan muuta kuin käynnistyksestä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
Huomenta! Ja onnittelut Rotjalle!

Täällä edistystä tapahtunut. Eilen illalla koiran lenkillä käyttämisen jälkeen rupesi supistelemaan kivottomasti. Harrasteltiinpa miehen kanssa sitä kivaa s:kin nukkumaan mennessä. :) Kivuttomat supparit jatkui, ja puoli viiden aikaan muuttuivat kivuliaiksi ja kuudesta lähtien on supistellut 5 min välein kipeesti. Ei pysty paikallaan olemaan. Synnärillekin soitin, niin sanoivat että kun ei enää pärjää ilman tujumpaa kivunlievitystä, niin tervetuloa!
Nyt tässä odotellaan vielä. Mies yrittää nukkua ja minä tässä koneella palloillen lämmin viljatyyny masulla. Ja supistusten aikana liikkeelle, kun ei yksinkertaisesti voi olla paikoillaan.

Jospa täällä nähtäis pieni nyytti vielä tämän päivän puolella! :heart:

-Bluedrama ja röllykän asukki 39+3 :heart:
Ihanaa Bluedrama! Tsemppiä matkaan! :hug:

 
ONNEA ROTJA :flower: :flower: :heart: :heart:

bluedrama tsemppiä matkaan :hug: =)
tääl ei taas mitään :headwall: eilen leikkasin nurmikkoo, saunoin ja sain ukon suostuteltua kivaan s:ään.. vaan ei niin mitään :kieh: tiedän et vauva ei tuu ennenku valmis mut kun ite olis jo niiiiiiiiin valmis :kieh: :headwall:
 
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

OON IHAN TURHAUTUNUT :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja janita:
baby2003 et oo ainut!!!!!!!!!!!!!!!! |O
ahistaa jo kun heti jos vähänkin vattas tuntuu jotain niin heti on lähtö mieles ja sit taas pettyy :headwall: :headwall:
Niin just ton takia oon turhautunut,kun olin asennointunu siihen et ei tuu välttämättä kun 42 viikolla,mutta sitte kun tulee kipeitä supistuksia niin heti on naama =) jospa nyt...ja sit ne tyssää :headwall: :headwall: :headwall:
 
Tännehän on tullut paljon vauvauutisia,
onnea kaikille tasapuolisesti!

:flower: :flower: :flower:

Tulin vain piipahtamaan (nyt kun meidän temperamenttinen huutohärkämme pitkän unettoman yön jälkeen viimein nukkuu) ja kertomaan jotain synnytyksestä.

Eli lauantai-iltana klo 18 maissa alkoi supistella heti 4-5 minuutin välein. Ei oikein tiedetty, mitä olisi pitänyt tehdä, joten jatkoin kärvistelyä nojatuolissa ja suihkussa aina klo 23 asti kunnes alkoi olla jo niin tuskaista, ettei supistuksen aikana voinut edes seisoa. Sairaalassa huomattiin, että olin jo 6cm auki :eek: eli eikun synnytyssaliin. Sain polttoihin ilokaasua, mutta ei se oikein tuntunut tehoavan. Melko nopeasti kätilö ehdotti että puhkaistaisiin kalvot. Ajattelin, että niin se vissiin on tehtävä, ei tätä auta pitkittää... Ei mennyt kuin ehkä 5-10 minuuttia kun kätilö jo ehdotti ponnistamista. Olin ihan että nytkö jo?! Niin sitten alettiin ponnistamaan. Hui, oli se hommaa. Mutta pakko oli tehdä työtä käskettyä, ei siitä voinut poiskaan paeta. Väliliha leikattiin, minkä myös tunsin mutta se oli niiden tuskien keskellä vain suuri helpotus. Sisimmistä häpyhuulista, emättimen sisältä ja ulkosuulta repesin mutta en onneksi pahasti. Oli epätodellinen tunne, kun vauva rääkyi siinä rinnalla... että tuossako meidän lapsi nyt on. Kaikki oli käynyt niin nopeasti, että oksat pois. Kokonaisuudessaan synnytys kesti noin 7 tuntia.

Vuodeosastolla vietin kuusi pitkää päivää, joista kaksi vauva oli mun vieressä. Tosiaan ekat päivät oli lastenteholla tarkkailussa tulehdusarvojen ja tiheän hengityksen takia. Oli vähän takkuinen alku kaikin puolin, varsinkin imettämisen suhteen... Mutta nyt kun ollaan kotona, niin eiköhän sekin lähde sujumaan. Tahtoa ja kovaa ääntä pojalta löytyy. Onneksi niiden rinnalla saadaan nähdä myös valloittavia kasvonkurtistuksia ynnä muuta mukavaa :heart:

Poika syntyi siis raskausviikoilla 40+1.
Pistänpä profiiliin kuvankin.

Tsemppiä kaikille!


Maarja ja poika 6pvää
 
Vauvoista! :D :flower: :flower: :flower: Maarjaa oon tainnut jo onnitellakkin mutta kerta kiellon päälle ;) On se vaan ihana lukea noita vauva uutisia :D :heart: Meitsillä se taitaa TAAS mennä yli ajalle tämä uus tulokas,ei noilla ipanoilla oo ollut ikinä mihinkään kiire tuolta mahasta,vissiin niillä on niin lystiä :LOL: :LOL: :D Mutta onneksi oon saanut yöt nukkua hyvin nyt kuitenkin niin ei tarvi ihan rättiväsyneenä olla =)
Miimari ja vauveli rv 39+4
 
paljon tsemppiä bluedrama matkaan =)
ja vauvaonnittelut möörwalle :flower: :heart: ja rotjalle :flower: :heart:
maarja kiitoksia synnytyskertomuksesta, olipas ripeää toimintaa sulla :)
niin ne vain tilanteet muuttuu äkkiä..
nyt lähdetään valmistautumaan vaarin 60-vuotisjuhlille, pitää mennä pikkuista näytille viemään kun vaari pyyteli, onneksi ovat melkin naapurissa nuo juhlat niin on helppo käydä piipahtamassa ja sitten pääsee kotio nopeaan..
 
onnea pikku prinsessasta Möörwa! :flower:
Onnea pikku prinssistä rotja81! :flower:

Elwi Täällä sitä vieläkin ollaan :D Mihinkäs minä? hih

Eilen kävin sitten kuitenkin neuvolassa. Kaikki ok. Sain ihan viimeisen ajan neuvolaan näin yhdessä koossa ensi maanantaille. Seuraava aika onkin sitten Kättärille yliaika kontrolliin perjantaille ja jos vieläkään ei pikkuinen halua syntyä niin käynnistys maanantaina 17.9
Toivotaan että tulis kuitenkin ennen käynnistystä.

Mulla ei ole enää mitään hätää tuon tulemisen kanssa... turha sitä on stressata kun ei siihen voi vaikuttaa, saa vain itselleen tukalan olon.
Oma pää kestää paljon paremmin nyt kun ei asialla sitä vaivaa :D

balik 40+6
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! Meille syntyi poika 2.9.Pituus oli 50 cm ja paino 3450g.Kaveri näki päivänvalon viikolla 39+5.Nyt ollaan kotiuduttu ja päästään pikku hiljaa kiinni arkeen. Voimia kaikille vauvansa saaneille ja odottajille!
 

Yhteistyössä