SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Mies sai näitä joku aika sitten työkaveriltaan, tuskin on kovin uusia juttuja mutta josko saisi hymyn huulille. Itse ainakin jaksan ties monettako kertaa nauraa osalle näistä. :D Nauttikaa!


Nämä ovat erään lehden kyselypalstalta poimittuja yleisimpiä kysymyksiä ja niiden vastauksia. (Tosin mikä mahtoi olla maa?! Sarkastisuus kunniaan...)

Q: Tulenko varmemmin raskaaksi, jos mieheni käyttää boxereita eikä tangoja?
A: Kaikkein varmimmin tulet raskaaksi, jos miehesi ei käytä mitään.

Q: Mikä on varmin tapa tietää, milloin on tullut raskaaksi?
A: Harrasta seksiä vain kerran vuodessa.

Q: Mitä raskaana olevat naiset eniten toivovat?
A: Että se olisikin miehet, jotka tulevat raskaaksi.

Q: Veriryhmäni on 0 , mieheni veriryhmä on A-. Mitä tapahtuu, jos lapseni veriryhmä on AB?
A: Miehesi suuttuu.

Q: Sekä mieheni että minä olemme erittäin hyvännäköisiä ja olen varma, että lapsistammekin tulee niin hyvännäköisiä, että he sopivat malleiksi. Mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä?
A: Psykiatriin.

Q: Mistä tietää, että pahoinvointi johtuu raskaudesta eikä vaikka flunssasta?
A: Jos se on flunssa, paranet.

Q: Veljeni sanoo: "Koska miehelläni on iso nenä, todennäköisesti lapsillemmekin tulee isot nenät. Isonenä-geeni on dominoiva." Voiko tämä olla totta?
A: On todennäköisempää, että veljellesi tulee musta silmä.

Q: Sen jälkeen kun tulin raskaaksi ovat rintani, peppuni ja jalkani suurentuneet. Muuttuuko joku paikka pienemmäksi raskauden aikana?
A: Virtsarakkosi.

Q: Kun tulin raskaaksi, aloin illalla nukkumaan mennessä tuntea vastustamatonta halua friteerattuihin sipulirenkaisiin. Onko tämä normaalia?
A: Riippuu siitä, mitä haluat niillä tehdä.

Q: Mitä pitemmälle raskauteni etenee sitä enemmän toiset naiset hymyilevät minulle. Miksi?
A: Olet paksumpi kuin he.

Q: Rakastanko vähemmän koiraani kun olen saanut lapsia?
A: Et, mutta miehesi käy enemmän hermoillesi.

Q: Mikä ero on Playboyn keskiaukeaman tytöllä ja yhdeksättä kuukautta raskaana olevalla naisella?
A: Ei mikään, jos raskaana olevan naisen puoliso tietää, mikä on hänelle hyväksi.

Q: Kätilö väitti, että en tule tuntemaan kipua synnytyksen aikana vain pikkuisen paineen. Pitääkö paikkansa?
A: Kyllä, jos kätilösi kutsuu hirmumyrskyä puhallukseksi.

Q: Milloin on sopivaa alkaa pyytää mieheltä selkähierontaa?
A: Heti, kun olet varma, että olet raskaana.

Q: Onko mitään syytä, miksi minun pitäisi olla mukana synnytyksessä?
A: Kyllä, avioero ja ylläpito.

Q: Olen aika ujo ja haluaisin tietää ketkä kaikki näkevät minut synnytyssalissa?
A: Ainoastaan tarvittava henkilökunta: Lääkäri, hoitajat, apulaiset, siivojat,valokuvaajat, lehtimiehet ja kuka tahansa joka sattuu kulkemaan ohitse.

Q: Missä on parasta säilyttää rintamaitoa?
A: Rinnoissa

Q: Onko rintapumpuille vaihtoehtoa?
A: Kyllä, vauvan huulet.

Q: Miten pidän nännini puhtaina?
A: Käy päivittäin suihkussa ja käytä puhtaita rintaliivejä. Se on paljon helpompaa kuin niiden liottaminen kiehuvassa vedessä.

Q: Milloin on sopivaa lopettaa imettäminen?
A: Kun saat purentajälkiä.

Q: Lajittelemme jätteemme ja haluaisimme tietää, mitä tapahtuu roskiin laitetuille vaipoille?
A: Ne varastoidaan kemiallisen sodan varalta.

Q: Pitääkö minun hankkia vauva-amme?
A: Ei, jos olet salamannopea vaippojenvaihtaja.

Q: Mitkä asiat aiheuttavat eniten riitoja odottaville pariskunnille?
A: Ruskettuneet, hoikat naiset.

Q: Mitä on koliikki?
A: Biologinen muistutus ehkäisymenetelmien eduista.

Q: Mitkä ovat vastasynnyttäneen äidin pahimpia painajaisia?
A: Hirvittävä uni, jossa tuore äiti lulee, että hän on taas raskaana.

Q: Lapsemme syntyi viikko sitten. Milloin vaimoni alkaa tuntea itsensä taas normaaliksi?
A: Heti, kun lapsi muuttaa pois kotoa.
 
huomenta!
mam84 :hug: kyllä se siitä joskus helpottaa, tiedän, ei paljon lohduta, mutta näin yritän itse ajatella kun tulee mieleen nuo samat asiat, oli siis kuin suoraan mun näppikseltä tuo teksti.. toivotaan että helpottaa :hug:
balik mulla muuten kanssa jo kolmas päivä kun vatsa toimii ihan urakalla ja eile nillalla supisteli ja oli ihan "höntti" olo, oksensin muutaman kerran ja silti mä vaan niin nukahdin jossain vaiheessa..
no mutta kohta äitipolille jälleen, saa nähdä onko tapahtunut mitään tuolla alakerrassa kun niin paljon kuitenkin ollut noita vihlontoja ja eilen supisti kyllä todella kipeesti, ei kuitenkaan ihan vielä niin kovaa kun sitten tositoimissa mutta kuitenkin..
ja kiitos piipaa aamun nauruista :LOL: oli kiva päivänavaus :D

umayya 38+3 :heart: (ärripurrina :kieh: valmiiksi jo lääkärille)
 
Hyvät aamunaurut :LOL:

Ehkä taas sit jaksaa tallata tän päivän läpi... sitä joulua just ootellessa :xmas: :headwall: Eilen kävin illalla saunas ja tuntu oikee et asukki ois rauhoittunu kauppareissun kivuista- eli nyt aamulla taas normi olo :headwall: Kaupassa ja sen jälkee alko säteilee mahasta iha sisäreisii ja olin ihan et josko nyt tänä yönä alkais tapahtuu. Mut eipä tietnkää... Olis kiva päästä katsastaa polille tilanne et meneekö sinne jouluu vai olisko saumoja jopa tällä viikolla :D

Nyt vähän taas asukille aamupalaa- ettei vaa pääse laihtuu

FlaPa 40+2
 
Huomenta!
Olipas vauhdikas viikonloppu. Tai ainakin tekemistä riitti. Perjantaina kokosin yhden tilanjakajalokerikon päivällä ja ajttelin sitten ottaa levon kannalta. No, mies soitti, että anoppi ja appi on tulossa kylään, joten eikun siivoamaan. Meillä oli oikeasti sotkuista! Olivat kyllä ihania vieraita, kun kitkivät kukkapenkit, jotka mulla on nyt jostain kumman syystä jääny tekemättä. Siivoilivat pihaa muutenkin :)
Lauantaina kun appivanhemmat lähti, ehdittiin hetki miehen kanssa hengähtää ja sitten tuli toiset vieraat. Ilta pelailtiin ja saunottiin ja nukkumaanmeno meni tosi myöhään |O Eilinen olikin tosi ihana päivä, kun köllöteltiin vaan.

Nyt oon kohta lähdössä sinne äitipolille. Sen diagnoosin osaan tehdä itsekin, että vauva ei ole kääntynyt, mutta katsotaan, mitä muuta siellä nyt tapahtuu.. tässä aamulla pamahti mieleen, että nyt kun olen totutellut ajatukseen siitä sektiosta, niin olisi kyllä aika järkytys, kun sanoisivat, että alakauttahan sinä synnytät. :eek: Mutta se kyllä vaatisi sen vauvan kääntymisen.

Nökö, nenä on ollut täälläkin tukkoinen jo jonkin aikaa.

Isot onnittelut vauvautuneille!! :flower:

ja oikein iso :hug: kaikille, joilla jotakin vaivaa on!

Joe ja pieni 37+4
 
Onnittelut ensin kaikille vauvan saaneille! :flower:

Mulla tänään viimenen neuvola (toivottavasti viimenen). Perjantaina uus aika äitipolille ja sillon jo sais synnytys olla hyvin käynnissä. Viikko sitten vauvan painoarvio 3,6 kiloa ja se ultra kyllä valehtelee, niinku ennenkin. Veikkaan että noin 4,5kilonen tulee tälläkin kertaa! :eek:
Kellä niitä suppareita oli liikaa, niin vois lähetellä mulle! :kieh: Ei auta mitkään ässät...

t.Varjo 39+1
 
Noniin, täällä onkin sitten viime yönä valvottu klo 02.30-06 välinen aika supistuksissa, tuli säännöllisesti 5-10min. välein ja olivat kipeitä. Synnytysvastaanottoonkin mies soitteli, mut sieltä ei kyllä mitään ohjeita osattu antaa, ihme touhua! Sanoivat vain, että kyllä sen sit olosta huomaa, koska pitää lähteä. No ei sit kuiteskaan soitettu esikoisen hoitajalle, kun supistukset eivät siitä enempää kipeytyneet ja klo 6 aikoihin tilanne rauhoittui.

Nyt maha kipeä, vatsa sekaisin, yölläkin oksetti.. jos tänään tulee samanlaisia supistuksia, niin sit lähen näytille ainakin.. Saapa nähä, pysyykö sitä yhdessä koossa siihen 6.9. asti vai käynnistyykö tämä aikaisemmin??

Nyt jänskättää aikas lailla..

MamMam ja Pikkanen rv 38+6
 
Piipaa: oli hauskoja juttuja...heh... nauroin maha kippurassa noita :)
Tänään oli sit se neuvolakin taas...
eipä juuri muutoksia. kohdunmitta ei ollu kasvanut ollenkaan ja vauvan pää oli niin alhaalla että sitä ei oikeestaan tuntunut! loistavaa... jos se vaikka kohta tupsahtais :) painoa oli tullu +600g/vko:ssa, paineet ok ja pissa myös...
pitää varmaan mennä siivoileen vaikkei yhtään huvittais! plääh... taidan mennä päikkäreille
|O
 
Olotilassa ei muutoksia :headwall:
Ainoa positiivinen asia on, että maha on hieman jo laskenut, vaikkei Nestori painakkaan vielä "stratekisiin" paikkoihin, eli liitoskivuista ja kohdunsuun vihlaisuista saan vaan unelmoida :D

Päätä särkee jo toista päivää, johtuiskohan stressin purkaantumisesta kun sain ne kaason tehtävät vedettyä kunnialla läpi :whistle:

Mut nyt kaatuu tämä talo-asia niskaan kun en löydä meille vuokra-asuntoa :( Jatkan siis puhelinsoittojen sarjaa kiinteistövälittäjältä toiselle...

RäpäRällä ja Nestori the kylkiluiden kaluaja 39+3
 
Huomenta päivää=)
Täällä alkuyö meni ihan plörinäksi,tavaraa kolotti niin maan prkleesti ja ei tahtonut saaha semmosta asentoa missä ois pystynyt olemaan.Illalla mulla ei ollutkaan enää nivunen kipeänä,se olikin vaan mun häpyluu jota särki ja heijastu kipu sitten tonne nivuseen.Peräsuolta paino myös :kieh: Katoin big brotheria semmosessa kyljellään makoilu asennossa ja sit ku tuli mainoskatko ja nousin niin tuntui että ei yksinkertaisesti pysty nousemaan ylös!! |O Tämmöseksi kehäraakiksikko sitä on tullut?! :headwall: Sitten täällä oli niin kauhean kuuma(28.9 astetta) kun mies päivällä vähän eltas takkaa!Nytkin on vielä 25 astetta ja tässä istuessa ja kirjottaessa hiki valuu!! :kieh: Ja alapään kolotus jatkuu,nyt ei sentään enää supistele,eilen oli semmonen ihanan rauhallinen olo että ois voinut mennäkkin synnyttämään :D
No keskiviikkona mulle tulee kaveri tänne jokuseksi päiväksi niin ei haittaa vaikka syntyis sitten sinä aikana ku sitä varten se tulee että jää kattomaan sitten lapsia.
Miimari ja vauva rv 38+6
 
Onnea Brazil :flower: !

Mul on maha kipee! Melkeen menin vessaan kattoon, että alkoko kuukautiset :) Muutenkin ihan vetämätön olo, vaikka tänään mun piti touhuta vaikka mitä..Oon mä sit jo vaatteet saanut päälleni :D

Profiilissa on muuten päivitetty kuva tästä pienestä mahasta. Kummipoika kyseli olenko varma, että masussa on vaan yks vauva :LOL:

Toivottavasti te muut ootte tänään pirteempiä kuin mää!

Paveliina ja Jooseppi 39+4
 
Aku
Hip hei,oli se tarkistuskäynti siellä neuvolassa ja kaik vaikuttas olevan ihan okei :heart: eli taas voi huokasta hepotuksesta.Lisälyönnit on ja pysyy mutta eivät ainakaan ole tihentyneet :/
Täti pyyteli anteeksi kun turhaan meitä juoksutti mutta parempi katsoa kun katua :)

Hassua kun tuo oli eri täti kun normaalisti (oon kyllä pari kertaa aiemminkin käynyt samaisella) ja kovasti kyseli että on mitään merkkejä,vuotoja yms. Totesi että normaalisti torstaina omalle tädille mikäli nyt käyntejä enää tulee ilman vauvaa... kun taas oma täti oli sitä mieltä että yli menee ja monesti vielä nähdään.Samapa tuo tuleeko huomenna vai kk:n päästä kunhan vaan kaikki tosiaan ois kunnossa :heart:

Mutta nyt pitää mennä.Lupasin ukolle että lähetään kattelemaan uutta autoa :p Kivaa päivää kaikille!

T.Aku,pikkuinen 38+3 ja selkäjomotus :/
 
EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!! |O |O |O

Tänään kävin kontrollissa äippäpolilla, ja vaikka kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään, niin SILTI yrittävät käynnistää.... Vesi oli taas mystisesti vähentynyt (AFI 5)... niin vissiin, en oikein jaksa uskoa tuohonkaan. Eivät olisi enää kotiinkaan päästäneet, mutta kun väitin vastaan ja sanoin että täytyy mun nyt perheellisenä hoitopaikka lapselle hoitaa,niin nuivasti sitten laskivat ja vannottivat että tulen heti huomenaamulla. Erehdyin sanomaan että vähän on päätä särkenyt kun oon nukkunut niin huonosti, niin heti kauhea vouhotus että jos alkaa kovasti särkemään päätä ja ylävatsaan sattumaan tai jos näkyy "tähtiä" niin sitten heti sairaalaan.... olin vaan että joo joo....
Kuitenkin virtaukset oli tosi hyvät ja vauva liikkuu mallikkaasti ja lääkäri ultran aikana sanoi että tekee hienosti noita hengitysharjoituksia. Sitten vielä sanoivat että osastolla on kyllä aika täyttä.... just, ja mä joudun sitten sinne taas ties kuinka moneksi päiväksi makaamaan... että mua KETUTTAA :headwall: |O

Jos olisin kehdannu niin olisin kuristanut ne lääkärit. Kun tämä minut ultrannut konsultoi vielä sitä ylilääkäriä, joka mua viimeksikin piti siellä ihan turhaan yhden ylimääräisen päivän... rahanahne sika!!! No, yhtenä kappaleena mä sieltä kuitenkin kotiudun, saattepa nähdä!!

t. mam84 ja "pippuri/juntti-einari" rv 40+2
 
Polilla käyty! Kokoarvioksi saatiin vauvalle noin 3kg. Ja perätilassahan siellä edelleen köllöteltiin. Ei nyt edes yritetty kääntää, kun viimeksikin pikkuinen oli kääntöä vastaan. Kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja muistaakseni sanoi, että olisi sormelle auki..ei merkannut korttiin mitään. Nyt oli onneksi mukavampi lääkäri, joka sitten hiukan kertoili sektiosta ja siihen liittyvistä jutuista. Lisäksi saatiin kirjallisena tietoa leikkauksesta ja sen päivän "ohjelmasta". Mutta, jos synnytys ei käynnisty itsestään aikaisemmin, niin viimeistään maanantaina 17.9. syntyy meidän pikkuinen. :heart: Tuntui kyllä hassulta, kun kysyttiin, että sopisiko tällainen syntymäpäivä..

Joitakin pieniä vaivoja on, mutta onneksi ei mitään isompaa. turvotusta on jonkin verran ja varsinkin oikean käden sormet on jäykät, puutuneet ja puolitunnottomat. Vasen lonkka on kipeä, kun sillä kyljellä on paras nukkua, närästyksenkin takia. Nukkuminen on mitä on. Välillä saa nukuttua pitkät ja hyvät yöunet, välillä menee monta yötä pyöriessä eikä päivälläkään oikein nukuta. Mutta hyvää minulle silti kuuluu, olisin kyllä kuvitellut, että tämä loppuraskaus olisi raskaampaa ja tukalampaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MamMam:
2a ja 2b on uusittuja osastoja ja mielestäni niistä hienompi on 2a =) , eli ihan siltä pohjalta toiveeni esitin =) . Aikoinaan esikoisen raskausaikana oli tutustumiskäynti 2a.lle ja silloin jo ajattelin, että tänne kun pääsis.. silloin tosiaan jouduin 4a:lle.

Käyppäs katsoon Tayssin sivuilla, siellä on osastoista kuvia =)
Kiitos MamMam vinkistä, kävin tsekkaamassa Taysin sivut minäkin. En vaan löytänyt mistään mitään kuvia näistä kahdesta osastosta.... :/ ?

Villipilli!En tietty tarkoittanut, samassa veneessähän me kaikki ollaan! :) Tarkoitin vaan että kunb n ämä fiilikset heittelee kaikilla niin kaikkea tyhmää sitä saattaa päässään kehitellä :eek:

P.s kahta ässää eilen kokeilin (siiitä kivoimmasta saa vain haaveilla), mutta EI VIELÄKÄÄN MITÄÄN. Tulispa edes 1 supistus niin tietäisi mikä se edes on.

Junnu ja peanut 39+3
 
Terveisiä neuvolasta ja ostoksilta!

Neuvolassa oli kaikki arvot edelleen ok. Lapsi on laskenut niin kovin että neuvolatäti ihan meinasi huolestua kun ei päätä löytynyt. Otti sitten välillä sydänäänet ja mittasi vatsan ja jatkoi sitten pään etsimistä. No siellähän se oli, syvällä lantiossa. Kysyi että onko mulla virtsarakkoa enää ollenkaan kun lapsi on niiin syvälle sukeltanut. :LOL:

Kuulema alkoi heti vatsa supistaa kun se laski kätensä vatsan päälle, itse en sitä kyllä tuntenut. Sitten se nappasi mua kädestä ja painoi vatsan päälle ja kertoi kuinka tunnen siitä sen supistuksen. Tykkään kyllä kovasti tuosta meidän neuvolatädistä, sillä on aina kunnolla aikaa ja jos joku asia on epäselvä niin kunnolla selittää. Sanoi että hänen mielestään on ihan kunnolla kiinnittynyt ja veikkaili että laskettu aika voisi hyvinkin pitää. Varattiin sitten samoin tein kaksi viimeistä aikaa (toistaiseksi viimeistä ), jälkimmäisen viikon perjantaina olisi sitten jo se laskettu aika. Sille viimeiselle halusi vähän reilumman ajan kun on tiedossa että mieskin pääsee mukaan, sanoi että turhaa sen on tulla sellaiselle lyhyelle ajalle jolloin on aikaa vaan tutkimukset tehdä eikä paljon muuta. Että sitten olisi aikaa vähän reilummin jutellakin. :)

Neuvolan jälkeen vietin pari tuntia kauppoja kierrellen ja ostin pojalle yöpuvuksi sellaisen kevyen puvun ja yhden paidan. Itselle ostin sairaalakassin joten nyt pääsen vihdoin senkin sitten pakkaamaan. Joku kaipaili jossain vaiheessa sellaisia matkapesuainepulloja ettei tarvitse parin päivän takia pakata mukaan isoja puteleja. Anttilasta löytyi. Tuossa on kolme tyhjää pienehköä pulloa joihin voi shamppoot sun muut laittaa ja niille on sellainen suihkupussi mukana. Maksoi muutaman euron.

Plääh, nyt pitäisi jaksaa vielä laittaa ruoka tulemaan ja sitten voisi ottaa pienet päikkärit. Raskasta tuo shoppaileminen. ;)


Minna ja Nilvi 37 + 3
 
Hitto, teksti hävis jonnekkin, eikun kirjoita uudestaan....
Eli täällä edelleen yhdessä osassa, tuntuu että ollaan vielä piiiiiiitttkkkäääääänn :attn: Eilen siivoilin, pesin pyykkiä, tuuletin petivaatteet ja sitten selkä jumahti ihan älyttömän kipeeksi, mutta pakko oli siivota loppuun. Yö meni huonosti valvoessa ja raapiessa itteeni, ei tunnu lääkkeistä olevan mitään apuja. Huomenna on LA ja ä-polille meno, pitää taas valittaa kutinasta, laittavat tietysti taas osastolle makoilemaan :attn: Mutta tärkeintä on että seuraavat nyt vauvan vointia. Hui, luin synnytyskertomukset ja alkoikin pelottamaan koko synnytys. Miten ihmeessä kestän sitä kamalaa kipua..... No se nähdään sitten kun sinne asti päästään, onhan siitä luvassa ihana palkkio, oma vauva.
Nyt syömään...

Halinalle ja pikkuinen rv 39+6
 
Hantta06 et taida olla ainut, mä olen reilun viikon ajan joka ilta ravannut naapurin kanssa lenkillä ja ei mitään vaikutusta ja tänään siis toi la :headwall: Nooh jospa tuo tuolta ennen joulua tulisi. Alkaa vaan hieman jo ahistamaan kun ei saa kunnolla edes sukkia tai kenkiä jalkaan ja esikkokin kiukuttelee kun ei äiti pysty ihan samaan malliin kuin ennen touhuamaan. Meidän perheessä onkin iskästä tullut se suosikki, äiskä ei oikein meinaa kelvata mihinkään.
 
Onnea Brazil ja Maarja pikku prinsessasta ja prinssistä :heart:

Tuli oma synnytys mieleen noista synnytyskertomuksista, kiva kun jaatte ne muidenkin kanssa :) ja eikun odotellaan omaa..tänään sain taas viestiä, että yksi tuttu saanut tytön..ihanaahan se on vaan tuntuu et ite kärvötellään reilusti yli la:n..no jospa tällä kertaa ei..toive-ajattelua..
 

Yhteistyössä