SYYSMASSUT '07 syyskuussa

Onnea vauvautuneille. :flower:

Omaa synnytystarinaa lyhyesti:

Viikko sitten ma leffaa katsoimme miehen kanssa kunnes yht'äkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli supistus 22.30. Se oli kivulias! Nooh, kahden min päästä uusi ja yhtä kivulias. Kun tuli kolmas samalla viiveellä, soitettiin tyksiin. Kehottivat olemaan kotona vielä jonkin aikaa, ei kuulemma ensisynnyttäjillä kovin usein tule syöksynä.
En kuitenkaan voinut odottaa niin kauan. Lähdimme heti.
Tyksissä olin jo 4cm auki (n.klo. 22.50).. :eek:
Pääsin samantein synnytyssaliin ja paikalle kutsuttiin anestesialääkäri kun olin käynyt vessassa mistä ei oikein meinannut tulla mitään.
Kun lääkäri saapui paikalle olinkin jo 10cm auki.. :eek:
En saanut ollenkaan minkäänlaista kivunlievitystä. Huuh...
Avautumisvaihe 1h10min.

Ponnitusvaiheessa olin jo ihan sekasin, sillä en osannut ikinä arvata että näin kiire pojalla olisi. Kivut olivat IIISOT!!
Poika saapui maailmaan luomuna klo. 00.18.
Ekasta supistuksesta siihen että poika rinnalla 1h48min.
Ponnistusvaihe 38min.

Siinä sitä sitten maattiin ja ihmeteltiin. Pari kauneustikkiä tuli. Poika 3260g ja 51cm pitkä. Apgar 10/10/10. Päänympärys 35cm. Miehestä maailman isoin apu!! Ikinä en olisi selvinnyt niin hyvin jos hän ei olisi ollut paikalla. Kätilö oli ihana myös ja sain kandin mukaan joka niin hyvin lohdutteli siellä myös.
Kolme tuntia saimme olla keskenämme. Iskä lähti kotiin ja minä en saanut unta enää sinä yönä.

Seuraavaan raskauteen sain jo heti ohjeet -> heti ensimmäisestä supistuksesta sairaalaan ja kireellä. :LOL: Ihan ku nyt en olisi kiireellä mennyt.

Poika on riistänyt mun sydämen ja monen muunkin. Itku tulee pelkästä katselusta.. :heart: :heart: :heart:

Paljon supistuksia kaikille odottajille!!!!! :wave:

Terv, Pia & Le Petit Prince :heart:
 
Tulee jumalattoman kalliiksi tämä odottelu, kun aina pitää jotain shoppailla kun on liikaa vapaata aikaa. Poitsulle on sovittu aika paljon hoitopäiviä näille "viimeisille" päiville, joten tämä mammahan vaan kiertelee kaupungilla shoppailemassa... nytkin tuli osteltua ihan turhuuksia. No, kohta ei enää mihinkään pitkille shoppausreissuille (ainakaan yksin) pääse, joten kaikki ilo irti tästä ajasta.

MamMam: kävinkin jo eilen katsomassa noita kuvia, mutten niistä oikein mitään konkreettista eroa huomannut... muuta kun just siihen 4a osastoon, jossa siis itsekin viimeksi kärvistelin (ikkunanpielet oli jäässä... ihan oikeesti ja tosiaan ne yhdet vessat siellä kilometrin päässä). Jos nyt satut synnyttämään ennen torstaita, niin tulehan kertomaan... vien sitten sen sun leikkausaikasi torstaina :LOL:. Toivotaan nyt kuitenkin, että pysyt kasassa siihen asti.

Kaikille mahakkaille voimia jaksaa ja kärvistellä. Synnytyskertomuksen kirjoittajille kiitokset, niitä on aina kiva lukea!
 
Janita: Täällä myös huomasin viikonloppuna että rinnat on tullu tosi kipeiksi, varsinkin toista jomottaa välillä oikein kunnolla! Mulla ei kyllä ole limatulppa irrronnut mutta muuten huomasin..

Tänään käytiin taas vähän shoppailemassa miehen kanssa, lähinnä kotiin(uusi matto ja seinävalaisimet). Pakko oli ennen sitä käydä ostamassa mulla kengät kun mitkään vanhat ei todellankaan mahsu jalkaan! jouduin ostamaan kokoa isommat ja sellaset tosi leveä lestiset, oli kyllä ettimistä! :ashamed:
Sen takia ärsyttää tämä kasassa pysyminen, kun haluaisi jo käyttää vanhoja kenkiä..muuten olo on niin hyvä että ei mitään valittamista! oon tainnu nukkuakin liikaa kun eilenkin sain unta vasta joskus kahden maissa..

Inka&Vaavi 39+4 :heart: :heart:
 
Ei muutoksia tilanteessa, eli huomenna on meidän papun syntymäpäivä! :) Vähän on ihme olo! Tuntuu että eihän tän nyt näin pitänyt mennä... Jotain pientä pitäis vielä tehdä ( sairaalakassin tsekkaus, jne... ) mut olo on niin höntti ettei mitään osaa alottaa... Muutamat ihme itkutkin tuli tirautettua kotimatkalla ja mies tietysti huolissaan ku mikä! :ashamed:

Jaksuja kaikille tuskailijoille!

Möörwa ja papu 38+5

*Tää katoaa nyt sohvan uumeniin, yöllä tuskin saan kovin hyvin nukuttua...*
 
Jos en oo yöllä kirjotellu tänne viimeistään niin mä oon sitten lähteny prinsessan hakuun :heart:
Supistuksia ollu nyt 1tunnin säännöllisinä...iik kädet tärisee :x :$


Onkohan muuten Balik lähteny nyytin hakuun? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby2003:
Jos en oo yöllä kirjotellu tänne viimeistään niin mä oon sitten lähteny prinsessan hakuun :heart:
Supistuksia ollu nyt 1tunnin säännöllisinä...iik kädet tärisee :x :$


Onkohan muuten Balik lähteny nyytin hakuun? =)
Mää toivotan sulle jo etukäteen onnea jos lähtö tulee :D Onnea vaan oikein paljon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Ei muutoksia tilanteessa, eli huomenna on meidän papun syntymäpäivä! :) Vähän on ihme olo! Tuntuu että eihän tän nyt näin pitänyt mennä... Jotain pientä pitäis vielä tehdä ( sairaalakassin tsekkaus, jne... ) mut olo on niin höntti ettei mitään osaa alottaa... Muutamat ihme itkutkin tuli tirautettua kotimatkalla ja mies tietysti huolissaan ku mikä! :ashamed:

Jaksuja kaikille tuskailijoille!

Möörwa ja papu 38+5

*Tää katoaa nyt sohvan uumeniin, yöllä tuskin saan kovin hyvin nukuttua...*
Onnea huomiseen vauvan haku reissuun :D Yritähän levätä kovasti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pia84:
Onnea vauvautuneille. :flower:

Omaa synnytystarinaa lyhyesti:

Viikko sitten ma leffaa katsoimme miehen kanssa kunnes yht'äkkiä kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli supistus 22.30. Se oli kivulias! Nooh, kahden min päästä uusi ja yhtä kivulias. Kun tuli kolmas samalla viiveellä, soitettiin tyksiin. Kehottivat olemaan kotona vielä jonkin aikaa, ei kuulemma ensisynnyttäjillä kovin usein tule syöksynä.
En kuitenkaan voinut odottaa niin kauan. Lähdimme heti.
Tyksissä olin jo 4cm auki (n.klo. 22.50).. :eek:
Pääsin samantein synnytyssaliin ja paikalle kutsuttiin anestesialääkäri kun olin käynyt vessassa mistä ei oikein meinannut tulla mitään.
Kun lääkäri saapui paikalle olinkin jo 10cm auki.. :eek:
En saanut ollenkaan minkäänlaista kivunlievitystä. Huuh...
Avautumisvaihe 1h10min.

Ponnitusvaiheessa olin jo ihan sekasin, sillä en osannut ikinä arvata että näin kiire pojalla olisi. Kivut olivat IIISOT!!
Poika saapui maailmaan luomuna klo. 00.18.
Ekasta supistuksesta siihen että poika rinnalla 1h48min.
Ponnistusvaihe 38min.

Siinä sitä sitten maattiin ja ihmeteltiin. Pari kauneustikkiä tuli. Poika 3260g ja 51cm pitkä. Apgar 10/10/10. Päänympärys 35cm. Miehestä maailman isoin apu!! Ikinä en olisi selvinnyt niin hyvin jos hän ei olisi ollut paikalla. Kätilö oli ihana myös ja sain kandin mukaan joka niin hyvin lohdutteli siellä myös.
Kolme tuntia saimme olla keskenämme. Iskä lähti kotiin ja minä en saanut unta enää sinä yönä.

Seuraavaan raskauteen sain jo heti ohjeet -> heti ensimmäisestä supistuksesta sairaalaan ja kireellä. :LOL: Ihan ku nyt en olisi kiireellä mennyt.

Poika on riistänyt mun sydämen ja monen muunkin. Itku tulee pelkästä katselusta.. :heart: :heart: :heart:

Paljon supistuksia kaikille odottajille!!!!! :wave:

Terv, Pia & Le Petit Prince :heart:
Kiitos sinullekkin kovasti synnytys kertomuksestasi!Oli ihana taas lukea ja noin sutjakkaasti menikin se vielä! :D Niin ja onnea vielä vauveliinista! :flower: :heart:
 
On se kauhiaa ko jäänyt tän palstan seuraaminen niiiin vähälle, että vaikeaa pysyä kärryillä teän kuulumisista. Mutta onnittelut jakautuneille ja kovasti tsemppiä teille, jotka vielä kärvistelette! :hug: Mie lupaan, et se oottelu on vaivan arvosta (vaikka tokihan te sen muutenki tiiätte mut kuitenki :ashamed: )
Äidiksi opettelu on sujunut ihan kivasti. Alkaa pahin alkujännitys laueta kun huomaa, et kyllähän tää meiltäki luonnistuu (vaipan vaihto, kylvetys, imetys, nukuttaminen...)ja pikku-herra onneksi sen verran hyväuninen, että jää aikaa myös parisuhteelle :) Ja muille menoille (ne tosin tuntuu niin toisarvosilta). Mitäs siitä jos suihkuun ehtii kerran kolmessa päivässä tai roskapussit odottaa roskikseen vientiä viikon verran ulkona :LOL:
Sen verran täällä kuite "murheenkryyniä" et vauvalla peritavallinen nenän tukkosuus vaivana. Pitää käydä tänään ostaan keittosuolatippoja. Onneks syöminen kuite sujuu ja kaveri on muuten reipas ja terve :heart:

Olikos sitä jotain uutta keskustelua meille syysmassuille, jotka jo jakaantuneet (jos joku kehtaisi nakata linkkiä; jossain sen jo näin, mutta eksyny jonnekin tekstiviidakkoon :p )

Ja vielä lohdutuksen sanoiks teille, joita kauhistuttaa/kauhistuttanut painonnousu.. Itellä raskausaikana tuli kasaan jotain 15,5kg josta nyt kadonnut jo -12kg ilman turhaa murehtimista (RUOKA JA SUKLAA MAITTAA :D ) ja päivittäin tulee ahaa-elämyksiä: "ai mulla on häpykarvoja?", "osaan jo ihan ite sitoa kengännauhat", "sormukset mahtuu sormiin eikä niveliä särje" yms :D

Mut nyt syöttöpuuhiin, onneks on millä ruokkia (miten niin hyvin noussu maito.. :whistle: )

mobic ja pikkukainen 10 pv :heart:

Ps. Kehtaakohan sitä uutta masukuvaa lykätä profiiliin.. ;)
 
Onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä vielä sitä odottaville!

Nökö; Täällä sama ongelma, nenä tuntuu tukkoiselta vaikka ei sitä ole... Pakko nukkua parin tyynyn kanssa, että henki kulkee jotenkin. Niskahan siinä tulee tietty kipeeksi...

Omasta navasta vielä, että päänsärky on tänään aika mojova. En tiedä pitäiskö soittaa neuvolaan/polille kun on tuota turvotustakin aika reilusti. Kutinaa ei ole ollutkaan ja just nyt ei näy niitä tähtiäkään. Mitä olette mieltä?... Nukun kyllä tosi huonosti nykyään, että jospa se päänsärky johtuisi siitä...

Tsemppiä ja suppareita kaikille niitä tahtoville!

Piija 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja mobic:
On se kauhiaa ko jäänyt tän palstan seuraaminen niiiin vähälle, että vaikeaa pysyä kärryillä teän kuulumisista. Mutta onnittelut jakautuneille ja kovasti tsemppiä teille, jotka vielä kärvistelette! :hug: Mie lupaan, et se oottelu on vaivan arvosta (vaikka tokihan te sen muutenki tiiätte mut kuitenki :ashamed: )
Äidiksi opettelu on sujunut ihan kivasti. Alkaa pahin alkujännitys laueta kun huomaa, et kyllähän tää meiltäki luonnistuu (vaipan vaihto, kylvetys, imetys, nukuttaminen...)ja pikku-herra onneksi sen verran hyväuninen, että jää aikaa myös parisuhteelle :) Ja muille menoille (ne tosin tuntuu niin toisarvosilta). Mitäs siitä jos suihkuun ehtii kerran kolmessa päivässä tai roskapussit odottaa roskikseen vientiä viikon verran ulkona :LOL:
Sen verran täällä kuite "murheenkryyniä" et vauvalla peritavallinen nenän tukkosuus vaivana. Pitää käydä tänään ostaan keittosuolatippoja. Onneks syöminen kuite sujuu ja kaveri on muuten reipas ja terve :heart:

Olikos sitä jotain uutta keskustelua meille syysmassuille, jotka jo jakaantuneet (jos joku kehtaisi nakata linkkiä; jossain sen jo näin, mutta eksyny jonnekin tekstiviidakkoon :p )

Ja vielä lohdutuksen sanoiks teille, joita kauhistuttaa/kauhistuttanut painonnousu.. Itellä raskausaikana tuli kasaan jotain 15,5kg josta nyt kadonnut jo -12kg ilman turhaa murehtimista (RUOKA JA SUKLAA MAITTAA :D ) ja päivittäin tulee ahaa-elämyksiä: "ai mulla on häpykarvoja?", "osaan jo ihan ite sitoa kengännauhat", "sormukset mahtuu sormiin eikä niveliä särje" yms :D

Mut nyt syöttöpuuhiin, onneks on millä ruokkia (miten niin hyvin noussu maito.. :whistle: )

mobic ja pikkukainen 10 pv :heart:

Ps. Kehtaakohan sitä uutta masukuvaa lykätä profiiliin.. ;)
Tuo kerho juttu on ainakin minkä PippuriMamma on meille tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nökö-81:
miten on onko muilla sitä ongelmaa että vaikke ei ole nuhaa niin nokka on tukossa ja saa yrittää nukkua suu auki ja sitte kuivaa suu ... johtusko se jotenki siitä että limakalvot on paksummat tai jotain, alkuraskaudesta oli samaa ongelmaa.
Siis todellakin! Alussa oli aika lailla, ja nyt tuo vaiva on mennyt ihan naurettavuuksiin. Mies nukkuu korvatulpat korvissa mutta sanoo että mun hengitys kuuluu silti, ja häiritsee. :/ Kyllä itseäkin ärsyttää kun yrittää vetää henkeä eikä vaan meinaa tulla. Mitähän tälle voisi tehdä, paitsi synnyttää? :D

Täällä ei tapahdu mitään jännää, menkkajuilintoja on mutta eipä muuta. Pitäisi koittaa unohtaa koko raskaus pariksi viikoksi. Vaan helpommin sanottu kuin tehty! :LOL:

Cassy ja vautsi 37+6
 
Paljon Onnea kaikille pikku prinssin tai prinsessan saaneille! :flower: :heart:
Kiitos kaikille osanotosta. Hautajaispäivä meni ihan hyvin. Illalla olin täysin poikki niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Sunnuntaina sitten oli supistuksia 2-10min välein kesto sellanen 30s/supistus, tätä kesti viisi tuntia. Mä jo ehdin ajatella, että nyt se tästä lähtee, mutta höpön löpön. Iltapäivällä ne sitten loppu eikä tänään oo ollu mitään tuntemuksia...No kaippa se siitä joskus lähtee kunnolla käyntiin. Oon vaan niin hätäinen luonne, että jos jotain meinaa tapahtua niin olis parempi sit heti kans tapahtua...en jaksais sellasta edestakasin seilausta :) .
Päänsärkyä mullakin on ollu ja hermot muutenkin tosi kireellä. Eikä todellakaan noitten isompien lapsien tappelu helpota sitä...
Torstaina olis taas neuvola... Voi kunpa ei tarvis mennä enää, vaikka se neuvolatäti on niin ihana, että siellä olis kiva käydä vaikka joka päivä.
Ihania synnytyskertomuksia olitte kirjoitelleet, aivan tippalinssissä luin.
No eipä täs muuta täytyy varmaan imurin varteen tarttua josko se sais jotain aikaan...illalla voi sitten tarttua siihen mieheen =) Täällä on muuten niin että aamulla harrastettu seksi aiheuttaa niitä supistuksia niinkuin kävi sunnuntaina. Ei muuta kun kello herättämään vähän aikaisemmin kuin yleensä :D
Voimia kaikille tähän loppuodotteluun! =)
 
Tässä linkki siihen kerhoon: http://www.kaksplus.fi/kerho/Syyskuisten_vauvat_2007

Kovasti tsemppiä kaikille vauvaa hakemaan lähteville!!! :)

Pia84: Kiitoksia synnytyskertomuksesta! Nopeasti on tosiaan käynyt :D

-Niiskuneiti ja Helmi 37+3-

Niin ja tässä vielä linkki Vauvat 0-12kk -puolen ketjuun: http://keskustelu.kaksplus.fi/t850437

Päivittäjä (olikos se Tiksu...?) voisi vaikka noi linkit etusivullekin lisätä, niin on sitten aina siellä helposti löydettävissä, eikös? :wave:
 
heips!

onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

omat kuulumiset pikaisesti. meille syntyi 28.8. poika 46cm ja 2430g ja tyttö 44cm ja 2270g. tulivat kiireellisellä sektiolla. tänään kotiuduttiin sairaalasta, nyt alkaa totuttautuminen kotioloihin!
luen paremmalla ajalla mitä tänne kuuluu! tsemppiä kaikille odottajille vielä!

t.alizia & pikku nyytit
 
Matias syö, nukkuu ja kakkii :) Pukli tuoksuu aina välillä ja vaippapyykkiä pestään tiuhaan, kunnon "koneisto" miähellä ;)

pia: Sulla tosiaan oli nopeaa toimintaa, ONNEA nyytistä! :heart:

Möörwa: Mua jännittää sun puolesta ihan järjettömän paljon :D Onnea huomiselle!

baby2003: Voih miten tuliset paikat sulla....ihanaa!! Zemppiä tulevaan, kuulostaa hyvin lupaavalta!!

ONNEA ALIZIA!!! :heart:

Cassy: Ihanan pinkeä pallo sulla :heart:

Nyt taas leikkimään lehmää, mulla menee maitoa pakkaseen asti, kun lypsäskelen ja annan pullosta, kun ei "virallinen" imetys onnistu. No poika saa silti ihan rintamaitoa joten kiva :) Eipä mua kyllä korvikkeiden käyttö pahemmin hetkauta ja onkin laatikollinen tuttelia tuolla jos vaikka tarvittaisiin.

Terkuin,
PippuriMamma ja Matias JO 8 vrk "vanha" :heart:
 
Pia83: olipa tosiaan salamasynnytys! Onnea sulle ja kaikille muille uusille vauvojen äideille!

Nenän tukkoisuudesta: Mulla on nyt muutaman päivän ollut kans nenä ihan tukossa, luulin ensin, että olis flunssa tulossa...

Kysymys välilihan hieronnasta: Oletteko sitä harrastaneet ja synnyttäneiltä tietysti olisi kiva kuulla, että oliko siitä jotain hyötyä, repesikö vähemmän tms.?
Neuvolassa neuvoivat hieromaan säännöllisesti nyt viimeisillä viikoilla, mutta tosi laiskana olen ollut samoin kuin lantiopohjalihasten ja liikelaskennan suhteen... :ashamed: ihan kuin olis muka niin kiire ettei ehtis...
 

Yhteistyössä