Minusta tuntuu, ettei nämä minun tuntemukset sektiosta ole niinkään pelkoa, vaan pikemminkin pettymystä. Tunnen muutamia naisia, joille on tehty sektio ja tiedän kyllä heidän siitä selvinneen, joten enköhän minäkin

Mieskin yrittää lohdutella, että kaikki menee hyvin ja että turha on murehtia etukäteen. Minusta kuitenkin tuntuu, että minun on tavalla tai toisella pyöriteltävä asiaa mielessäni ja sitä kautta totuteltava ajatukseen. Tietysti vielä on olemassa pieni mahdollisuus, että vauva päättäisikin kääntyä, mutta en uskalla toivoa sitä liikaa.
Kuten joku sanoikin, pääasia on että vauva saadaan turvallisesti maailmaan. Mieluummin synnyttäisin alakautta, mutta kun vauva on tulossa takapuoli edellä ja kaksinkerroin (jalat siis suorina vartalon suuntaisesti), niin tarvittaisiin aika rööri, mistä sellainen mahtuisi ulos. Ja mieluummin tietysti suunniteltu sektio kuin hätäsektio.
Lääkäri tutki minulta käsin silloin viikko sitten lantiota. Oli aika kovakourainen, mutta kai sitä tietysti täytyy emättimen seinämiä painella, että tuntee ne luut. Varoittamatta työnsi sormensa myös peräaukkoon ja tutkaisi sitäkin kautta..

Olen kyllä kuullut, että asiaa tunnustellaan sitäkin kautta eli ei tullut ihan järkytyksenä, mutta eikö siitä silti voisi varoittaa, että "kokeilen myös täältä toista kautta".. Ja kuten ohimennen aikaisemmin mainitsin, lantion tilavuudesta lääkäri ei sitten sanonut kuitenkaan mitään.
Täällä sataa oikein kunnolla. Tein äsken appelsiini-suklaakakun uuniin

Jos siitä saisi osan pakastimeen syksyn vieraita varten. Jotain suolaista voisi vielä leipoa, mutta kun ei ole tarpeita enkä viitsi tuonne sateeseen lähteä. Joku toinen päivä.