SYYSMASSUT '07 elokuussa

Laa
Alkuperäinen kirjoittaja miikku78:
Jotenkin arvasin, että tänään tulee lisää vauvauutisia ja olen kytännyt viestejä koko päivän =)

Onnea myös pippurimammalle, littlepeoplelle ja mobicille. Tuli sitten sama syntymäpäivä Onnille ja mobicin pikkuiselle =)

Itse täällä odottelen koska pääsisi kanssa laitokselle, hiljaiselta näyttää...en kyllä jaksais oottaa että yliaikaiseks menee niinkuin lääkäri sanoi. Mutta parempi niin että pikkuinen saisi vielä kasvaa, kun oli niin pieni rv 36+6 painoarvio oli 2450g. Onko jollain ollut yhtä pieni?

Kohdunpohjankorkeus oli viime neuvolakäynnillä 32 (rv 38 tasan) Jollain oli ollut 40? Luinko väärin? On se outoa, että itselle painoa kyllä tulee reippaasti (16,5 kg), mutta vauvasta on tulossa pieni...

Jaksamisia kaikille tuleville äideille! Terveisin Miikku78 38+4
Meillä ei ees tuota painoa arvioitu.. näin Haminassa :/

Täällä kaikki lisääntyy ja musta alkaa tuntua että meikä menee reilusti yli :(
Mä käyn täällä joka päivä valittamassa jostain, joten älkää välittäkö.

Pari päivää on ollu masentunut ja vetämätön olo. Mitä minä teen?! Syön ihan älyttömästi suklaavanukkaita ja karkkia, ja sit käyn ykäämässä veskissä kun tulee huono olo. Mä tiedän, mä lohdutan itseäni ruualla. Sit alko vaan pelottamaan, että jos mä syön ihan älyttömästi karkkia, niin kasvaako se vauvakin ihan jätiks?!?!?!!

t. mam84 ja "pippuri" rv 39+3

Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Pari päivää on ollu masentunut ja vetämätön olo. Mitä minä teen?! Syön ihan älyttömästi suklaavanukkaita ja karkkia, ja sit käyn ykäämässä veskissä kun tulee huono olo. Mä tiedän, mä lohdutan itseäni ruualla. Sit alko vaan pelottamaan, että jos mä syön ihan älyttömästi karkkia, niin kasvaako se vauvakin ihan jätiks?!?!?!!
Tää kulostaa niin tutulta. Mulla vaan on kuvioissa mansikkajäätelö ja pullat :p Lapsihan meillä on jo jätti.. Onneksi lekuri lohdutti eilen sanomalla, ettei se syömällä kasva, minä vaan.. Tiijä siitäkään lohdutuksesta, mutta..

Laa
Alkuperäinen kirjoittaja miikku78:
Laa: Tosi tylsä juttu, jos ei ole arvioitu :( , kai se on paikkakuntakohtaista...
Entä kohdunpohjankorkeus?
viikol 37+5 kohdunpohjankorkeus oli 32cm... kyl mie sitten terkkarilt kysyin et voiko hän arvioida vauvan painoa.. se sano vaa ettei siitä tuu mitää isoa, ellei nyt sit mee yli..

miikku meillä painoarvio oli rv 36+4 (jos nyt viikot muistan oikein, mutta jotakuinkin noilla viikoilla) 2400g ja samoilla viikoilla sf oli 30 joten pieni on vauva täälläkin, esikoinenkin oli syntyessään rv 38+1 2945g joten en ilmeisesti edes saa tämän isompia lapsia..

Aku
:heart: :heart:

Noista painoarvioista on ollut juttua.Meillä oli vikalla lääkärikäynnillä 36+0 reilut 2600g.Eli aika pieni kaveri myöskin tulossa.Neuvolantätikin pelotteli mua kun kysyin että missä vaiheessa aletaan käynnistelemään jos menee yli, että mun tapauksessa niin kauan kun mulla ja muksulla kaikki hyvin niin ei kovinkaan pian.Ja kuulemma kun on noin pieni muksu niin annetaan kasvaa ihan reippaasti kokoa lisää(tällä hetkellä syntymäpainoks arvioitu n.3300-3500g).Kontrollit alkaa 14 vrk lasketun ajan jälkeen 2krt/vko äitiyspolilla.
Että saas nähä odottelenko tosiaan vielä joulunakin :eek:

Eipä tässä muuta,vetäydyn taas sohvan uumeniin.Onnea vielä kerran kaikille nyyttinsä lunastaneille ja jaksamisia meille jotka vielä odottelevat :hug:

T.Aku ja pieni 37+4

Täälläkin on tulossa pieni siro vauva :wave: . Syntymäpaino arviolta alle kolme kiloa, joten et ole tosiaankaan yksin. Esikkokin oli yhtä pieni syntyessää elikkäs 2980g ja normaalisti kehittynyt ja kasvanut. Ei vain nähtävästi sopinut/halunnut kasvaa enään loppu ajasta mahassa. =) Parempi näin, oli helpompi synnyttää (ainakin luulisin).

t. roosakaisa ja pipaliini37+4

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! B) On se hienoa, että jotkut on jo kotona vauvojen kanssa, kateeksi käy. Liikkeistä joku kirjoitteli, meillä päivisin hiljaista, pitäisi päivisin laskea ja herätellä, mutta en aina oikein raskisi, kun öisin ja iltaisin kuitenkin liikkuu. Taidamme saada oikean yöeläjän. :LOL: Itseäkin alkanut päivisin nukuttaa, joten päikkäreitä otetaan molemmat.
Taitaa noi lääkärit olla varsinkin neuvolassa hiukan outoja. Eipä mullakaan ole painoarviota nyt loppuraskaudessa tehty, mutta en kyllä siltä lääkäriltä kysynytkään oli se sen verran epävarmaa tutkimista.
Vauva se on jo niin alhaalla, että alemmas ei syntymättä pääse. Saa vain nähdä koska ulos putkahtaa.
t.papukaija ja vauva melkein 39 täynnä

:flower: :flower:

Nyt jänskättää jo oikeesti milloin saadaan eka tytsy syyskuisille!

Omaa napaa:
Tänään ollut paljon puhetta painoarviosta. Meillähän ei ole neuvolassa ultrauslaitettakaan, eikä mitään painoarviota ole mulle heitetty. Vaadin itse painoarvioon lähetteen kun SF -mitta heitti 6 cm kahdessa viikossa (vaikkakin eri mittaaja. Viime viikolla 38 cm :eek: ) ja kilojakin on tullut se 20. Eihän ne mitään välttämättä merkkaa lapsen kokoon, mutta halusin mielenrauhan takia lähetteen äippäpolille. Jossa olin siis tänään ja vauva on nyt noin 3500 gr, joten paino laskettuna aikana olisi n. 3700-3800 gr. lekurin mukaan. Päänläpimitta oli 9.2 cm (tutki lantion ja hyvin mahtuu kuulemma) ja lapsivettä normaali määrä, syke hyvä ja kohdunkaula kiinni vaikkakin pehmeä ja sitä jäljellä edelleen n. 3 cm. Napavirtaukset ok ja istukka etuseinämässä. Vaavi pää hyvin lantiossa muttei kiinnittynyt. Eli kaikinpuolin oikein hyvä tilanne ja olen nyt niiiiin tyytyväinen että pyysin tätä lähetettä. Nyt voin huokaista helpotuksesta ja antaa vaavin tulla milloin haluaa ihan omaan tahtiin. Ihan kovasti en haluaisi että yli menisi kuitenkaan...

Eli ihan potra kaveri tulossa, muttei jättiläinen kuten pelkäsin. Ainoa vähän inhampi juttu tossa käynnissä oli kandiharjoittelija jolla oli vähän ronskimmat otteet sisätutkimuksessa ja josta kyllä heti älähdin. Nyt on alakerta aika kipiä, mutta onneksi ei ole tullut vuotoa kuitenkaan. Lääkäri sensijaan oli oikein kiva.

Tsemppiä ja jaksuja kaikille!

Junnu ja "ei-enää-ihan-niin" peanut 38+4 :LOL:

kaikille vauvansa saaneille! :flower: :flower:

Paljon oli tullut taas tekstiä, meni tovi jos toinenkin, ennekuin sai kaikki luettua =)
En muista enää mitä piti kommentoida (ai miten niin muisti pätkii :D ), omaa napaa sen verran, että olotila jatkuu normaalina, välillä supistelee välillä ei, väsymys painaa jne. eli "perusoireita" Nyt pitäisi jaksaa alkaa silittämään isoa vauvanvaatepinoa.
Vointeja kaikille syysmassuille!

Chevitar 36+1

Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Minusta tuntuu, ettei nämä minun tuntemukset sektiosta ole niinkään pelkoa, vaan pikemminkin pettymystä. Tunnen muutamia naisia, joille on tehty sektio ja tiedän kyllä heidän siitä selvinneen, joten enköhän minäkin :) Mieskin yrittää lohdutella, että kaikki menee hyvin ja että turha on murehtia etukäteen. Minusta kuitenkin tuntuu, että minun on tavalla tai toisella pyöriteltävä asiaa mielessäni ja sitä kautta totuteltava ajatukseen. Tietysti vielä on olemassa pieni mahdollisuus, että vauva päättäisikin kääntyä, mutta en uskalla toivoa sitä liikaa.
Kuten joku sanoikin, pääasia on että vauva saadaan turvallisesti maailmaan. Mieluummin synnyttäisin alakautta, mutta kun vauva on tulossa takapuoli edellä ja kaksinkerroin (jalat siis suorina vartalon suuntaisesti), niin tarvittaisiin aika rööri, mistä sellainen mahtuisi ulos. Ja mieluummin tietysti suunniteltu sektio kuin hätäsektio.
Nää ajatukset on ihan ku suoraan mun näppikseltä! :wave:
Varsinkin kahden nopean ja helpon alatiesynnytyksen jälkeen pettymyksen tunne on aika suuri. Kun mä oikeesti haluisin taas kokea sen 'oikean' synnytyksen! ( outoko? )

No, huomenna kuulemme 'tuomion'! =)
Möörwa 37+6

:flower: :flower: On se vaan niin ihana lukea noita vauva uutisia :D
Tosta vauvojen pienuudesta.En minäkään mitään jättiläisiä tee :D Neuvolantäti veikkaili että tytön ja pojan välimaastossa tulee olemaan tämäkin vauva eli poika 2990g ja tyttö oli 3355g eli ihan tavallisen pikkuvauvan kokoisia ja ei niitten tarvikkaan minusta mitään isoja olla =) Eli nou hätä,kuka sitä mietiskelikään =) Meillä on myös äiti ja sisko tehnyt ton kokosia vauvoja.3kg pintaan puolin ja toisin.Ja kyllä se luonto päättää ite nuo koot että mihin äiti pystyy ja minkä kokoinen mahtuu tulemaan,toki poikkeuksiakin on.Mutta nyt minä alan ootteleen salkkareita ja kohta pesemään takan luukusta noet veks :D
Kaikille joista tuntuu että on halauksen tarpeessa niin täältäpä tulee :hug: :hug: :hug:

Poikajengi sen ku vahvistuu, onnea Jode!

Täällä supistuksia tullu klo 15 asti, noin 10min välein. Mummu ja paappakin ajannu jo 150km lapsenvahiks jos lähtö tulee, miten niin yli-innokkaita... :LOL: , mutta ihania...Toivottavasti ei tuoteta niille pettymystä!

Täytyy yrittää pysyä liikkeessä...

minttu-82 ja TaimiMainio 38+6

Onnea Jode, mobic ja PippuriMamma! :flower:
Kylläpäs nyt on poikavoittoista alkuun :)

Meidän poju on vielä tarkassa painoseurannassa, joka toinen päivä käytävä punnituksella kun paino putosi syntymästä 400g ja ei ole alkanut nousta...

Yhteistyössä