Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Moikka taas! Saikkupäivänä onki aikaa roikkua täällä foorumilla;) Olo on kyllä aika kaamea,henki ei kulje,kun nenä on niin tukossa! Yritän tuolla sarvikuonolla huuhdella,mutta toinen sierain niin ummessa,että ei onnistu,pöh..

Varasin ekan kunnallisen ultran (onko se se nt-ultra..) ja sain sen helmikuun lopulle. Tuon aiemman yksityisen ultran perusteella oisin jo viikoilla 13+1 tuolloin, mut menkkojen mukaan vähän vähemmän..Onko tuo aika siis ihan ok??? Lueskelin netistä ja jotkut kirjottelivat,että olisi jo liian myöhäistä??? Tietääkö kukkaan?:)
 
Tervetuloa uudet odottajat!!! Kiva, kun meitä on näin runsaasti :)

moonan Outoa, kun eivät kuunnelleet ja antaneet nt-ultraan aikaa sen yksityisen LA mukaan! Seulontoja ajatellen tuo 13+1 olisi jo liian myöhäinen ajankohta. Muistelisin, että nt-ultra tulisi tehdä 12+6 mennessä. Saatan kyllä olla väärässäkin, mut mä kyllä kyselisin vielä neuvolatädin mielipidettä asiaan. Sen kai pitäs tietää?

ON Mulla on pahoinvointi kaikonnut kokonaan. Oikeastaan ainoastaan tulee hirveä heikotus ja nälkä, jos ruokailujen väliin jää liian pitkä aika eli reilu 2-3 tuntia. Muita oireita onkin vain sitten väsymys. Sekin johtunee esikoisen huonoista yöunista, kun nyt tehdään hampaita. Epävarmuus iskee ja kovasti! Pitäskö vielä tehdä testi...

Kirskis 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Neuvola suoritettu... Vaan eipä vielä voi olla varma mistään kun ei siellä mitään tehty (paitsi norm.v- paine,paino ym.) Pissa-ja verinäytteet saa kiikuttaa kirkolle labraan,mikä tietää vaan lisää työpoissaoloa ja lisää selityksiä työkavereille ;)
Ihmettelin kyllä että leposyke oli vain 44 :O
Yleensä kuitenkin siellä 56 kieppeillä...
No enköhän mä selviä! Nyt pikaisesti varaan ultran jotta asukin olemassaolo varmistuu ;)
 
Iltaa.. Tervetuloa uusille. Heräsin just iltatirsoilta, NUKKUMINEN ON NIIIIIN IHANAA! Mä odottelen torstaita kun on neuvolalääkärille aika, ja tarkistetaan että joudunko poistua tästä pinosta vai onko tuolla sittenkin elämää. Oon edelleen epäuskoinen tuulimunan suhteen mutta jos niin olis, niin pakko olis jatkaa elämää. Oireita mulla on kyllä ollu vaihtelevasti, lievempiä kuin kolmessa edellisessä mutta on kuitenkin.. Viikoista ei oo nyt mitään hajua, menkoista laskettuna olis 7+4 mutta jos ovis on ollu myöhemmin niin niitä on sitte vähemmän. Mulla on sellasia vihlaisuja ja nippailuja välillä mahalla, mitään vuotoja ei oo ollut. Samanlaisia tuntemuksia kuin kolmosen odotuksessa oikeastaan.. Elän siinä uskossa että sisällä kasvaa pieni elämä.

Kirskis: mulla on ihan sama juttu, kaamea väsy, toki oon ollut vähän kärttyinen mut lisäks toi pahoinvointi mikä tulee heti jos en syö, mä joudun syödä tunnin välein :-O Heti alan yökkiä jos alkaa venyä reiluun tuntiin syöminen.. Oon syönytkin kilokaupalla jogurttia ja klementiinejä! Leipää ei pysty syömään yhtään, kaikki pitää olla raikasta ja kylmää mielellään.. Syömällä etominen pysyy kuitenkin poissa!

moonan: Mä kysyisin myös neuvolasta siltä kätilöltä/terkalta asiaa ja kyllä varmaan varmuudenki vuoksi kannattais aikaistaa sitä aikaa niin on viikkojen puolesta nt-ultran ajankohta oikea!
 
täällä on myös tota ihan järjetöntä väsymystä.. huh.. ja pahoinvointia, pahentunutta sellasta.. olis jo edes ens viikko niin pääsis sille ekalle neuvolakäynnille!:) vaikka eihän siellä kuulemma mitään ihmeellistä tapahdu, mutta tälläselle ensiodottajalle sekin on iso ja jännä juttu, heh :)

äiskä & ötökkä 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täälläkin taisi tänään alkaa väsymys ja palelu, eli nyt jo kolme raskausoiretta, jee ;) Ei vais, ei haittais vaikka jäisi se pahoinvointi pois kokonaan (toivoo hän epätoivoisena) Mutta kyllähän se välillä tosiaan käy mielessä, että onko siellä edes ketään, kun niitä oireita ei vielä niin hirveästi ole.

Tänään oli esikoisen kanssa sellainen päikkärinukutustaistelu, että mulla kävi mielessä, että olikohan tää nyt ihan hyvä idea. Että oonko ihan varma, että haluan lähteä tähän rumbaan uudestaan, vauvavuoden kaikki valvomiset ja imettämiset ja yööööh. Ja sit vielä se esikoinen siinä, niin ettei itse saa levätä edes päivisin. Mä en halua olla raskaana enkä halua sitä vauvaa, mutta haluan kaks lasta ;)

Soitin tänään neuvolaan. Tuli kyllä sellainen kysymyspatteristo että vallan hämmennyin :D Toivottavasti sitten kasvokkain kun tavataan niin meininki on vähän leppoisampaa. Täti sanoi, että eka neuvolakäynti kestää tunnin! Olin ajatellut ottaa esikoisen mukaan, mutta jaksaakohan se tuntia siellä... Kokemuksia pitkistä neuvolakäynneistä vajaa 2-vuotiaan kanssa?

Ötökän äiskä: Tottakai ekat kaikki kuuluu jännittää ja täpinöityttää! Mä rupesin ekassa raskaudessa itkee ku soitin neuvolatädille ekaa kertaa, koska se oli eka ulkopuolinen kenelle kerroin raskaudesta, ja kaikki oli niin jännittävää ja tunteellista ja ISOA <3

Amalia 5+1
 
Mirka J. No ei kiva päivän aloitus, tsemppiä sinne!

ON
Palelee niin kovin, loppuuko tää ikinä :( Väsymys painaa silmäluomia kiinni, meinaa työnteko vähän olla vaikeaa. Onneksi sentään tuo pahoinvointi pysyy aisoissa, ja ain pientä etovaa tunnetta pitää kokoajan. Ja mä hölmö pelkään vaan kokoajan, taidan taas suunnata kotiin apteekin kautta...rahansahan voi tuhlata monella tapaa.

Pirteää tiistaita meille kaikille!

Plamsu75+masuasukki 7+1
 
Jos taas jaksais kirjoittaa :)

mua on väsyttäny viime päivinä ihan jumalattomasti, voisin vaan nukkua ZzzzZzz..
tänään pitäis jaksaa iltavuorossa ilta kymppiin saakka :(
lisäks tää turvotus on ihan sairast, iltaisin maha on ihan järkyttävä ku olis jalkapallon nielly :(
ja syödä ei voi paljon mitään et tulee nopeesti olo et nyt rittää, mä halkeen mut silti pitää tosiaan saada ruokaa
muutaman tunnin välein, jos liian kauan venyy tulee ihan järkky olo :( närästää närästää--- ja paleltaa..
eli kyl niit oireit vaan on :D :D
mä oon nyt yrittäny tsempata itteeni etten koko ajan ajattelis et mitä jos käy jotain ja oon huomannu et ainaka ku käyn tääl ni tulee se fiilis et mitä jos jotai sattuu (silti täytyy käydä monta kertaa päiväs lukemas nää jutut) no ehkäpä me kaikki rauhotutaan tuossa muutaman viikon kuluttua ja aletaan nauttimaan täysillä raskaudesta :)

kiva kun porukka vaan koko ajan lisääntyy :) :) mä oottelen vaan sitä ystävänpäivää niin pääsee ekaan neuvolaan ja sit toivottavasti pian sinne np-ultraan, ootan vaan sitä hetkeä ihan täysillä et selvii todella et onko tuolla joku ja kuinka hän voi <3 pakko siel olla joku, en kai mä muuten olis näin raskaana :D :D

o_Ou :) + papu 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kurvasin apteekin kautta ;)
Vaan piti varmistua vielä,ettei sitten ultrassa tule suurta pettymystä. Kyl ei paljon enään vahvempana vois viiva näkyä :) Nyt "Humiseva harju" ja pussillinen karkkia, NAM! (Voin siis hyvällä omalla tunnolla syödä kun juuri varasin hammaslääkärin...)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
täällä potkasin itseni tänään liikkeelle, ja kävin kirpparilla. ENKÄ voinu vastustaa itseäni,kun siellä oli niin ihania vauvanvaatteita, joten olihan niitä pakko ostaa. Ja kaikki vaaleanpunaista :D näin varma olen siis tuntemuksistani ;) jos sitä nyt lepäilisi, meinas taju lähtee kirpparilla ja piti koko ajan limua juoda että pysy pystyssä. Täällä oltu siis sänkylevossa pahoinvoinnin takia jo parisen viikkoo..
KiaralA + papu <3
 
miss_piggy
Täälläki väsyttää jatkuvasti, en tajua miten jaksan käydä koulussa ja töissä, tekis vaan mieli nukkua...noista yövuoroista kyllä meinaan sanoa että en tee niitä jos ei oo ihan pakko....olo niiden jälkeen on jotain aivan käsittämätöntä paskaa.
Huomenna se eka neuvola..jipii.
 
vielä 1 plussannut mukaan :) plussan sain jo 7.1 mutta halusin odottaa varhaisultran ensin ja siellä se papunen oli ja sydän jyskytti,pituuttakin oli jo 7.5 milliä :) kirjoitan illalla itsestäni enemmän nyt viemään poika koulukypsyys testeihin :) kokeilen tuota päivitystä : mun ikä 35 2 lasta ennestään LA 21.9 SATK :)
 
Pikaisesti täältä huikkailen, että hengissä ollaan. tosin juuri ja juuri... Järkky olo aamusta iltaa ja yölläkin herään pahoinvointiin. Yritän taas jossain vaiheessa palata paremmin keskusteluihin kunhan tämä olo helpottaa, nyt en oo voinut muutamaan päivää käydä edes lueskelemassa teidän juttuja :/

Jaksamisia kaikille!!

MimSe 7+
 
ihanaa et joku toinenkin on uskaltanu jo jotain ostaa :D mä oon muutaman kestovaipan hommannu, tosin ne on sellasii et sopii sekä tytöl ja pojal ja meinannu kirpuilt ostaa jotain vaatet mut en oo uskaltanu ku ei tiedä kumpi tulee :D tekis mieli käydä kaivaa varastost esikoiselt säästetyt vauvan vaatteet ja ihastella niitä, oon säästäny kaikkist ihanimmat vaatteet ittelläni, muut myyty..
 
  • Tykkää
Reactions: KiaralA
Plussasin ekan kerran 14.1.2013 ja odotin viikonloppuun, jolloin plussasin uudelleen. Tämän jälkeen kävin labrassa (muun lääkärinkäynnin yhteydessä) plussaamassa vielä kerran. Omien laskujeni mukaan tänään alkaa RV 6 ja lasketuksi ajaksi tuli 24.9.2013.
Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta nyt 2,5 kuukautta (ei siis paljoa) ja olen iloinen, että näin nopeasti alkoi tapahtua. Olen 26-vuotias ja tämä on ensimmäinen raskauteni. Toivottu tapaus.
Olo on ollut nyt muutaman päivän hirveä. Tätä voisi verrata 24/7 krapulatilaan. Etoo, väsyttää, rinnat ovat kipeät (ovat olleet jo tammikuun alusta, mitä ei minulla normaalisti tapahdu kuukautisten aikana) ja päähänsärkee. Päivä kerrallaan mennään ja odotetaan jo innolla 11.2. olevaa neuvola-aikaa.
Terveisiä siis Keski-Suomesta kaikille muille plussanneille!
 
Varasin tänään ajan ensimmäiseen ultraan maaliskuun puoliväliin. Hoitaja kysyi että haluanko osallistua johonkin kaksoisseulontaan, eli että katsotaan sekä ultra että verikokeista jotain. Tietääkö joku tästä jotain lisää? Sanoin että haluan kaikki mahdolliset kokeet. Miksi joku ei haluaisi verikoeseulontaa? Mitä siinä seulotaan?

Perustin myös tässä yhtenä päivänä Pötsille oman aikajanan Intolooppiin. Se on eräänlainen vauvakirja netissä, ja esikoisella on siellä myös oma janansa. Tallennatteko muut raskausvaiheita tai muiden lasten kehitystä johonkin vauvakirjaan tai vastaavaan palveluun?

Kysyisin vielä sellaista, että jos syö puoli kiloa valkoista pastaa ja juustoa, niin onko sitä seuraava paha olo oire raskaudesta vai tyhmyydestä? *Röyh*

Amalia ja Pötsi 5+2
 
Qevnie ihan kuin mun kirjottama teksti :LOL:
Täälläkin 6+0 ja la 24.9. :)

Kävin tänään jo ensimmäisessä ultrassa, kohdussa MAHDOLLISESTI pieni sikiö näkyi, sitten hetken päästä löytyi myös pieni syke eli tuskimpa se muutakaan voi olla :) Viikkoja niin vähän, että uusi ultra on parin viikon päästä.
 
Piupiuu, huomasin kans viestejä selatessa et sun laskettuaika on sama! Itse en aikonut mennä varhaisultraan, eikös se eka perusultra ole sit rv 12? On kyllä tosi epätodellinen olo. Ehkä sit kun masu kasvaa niin alkaa pikkuhiljaa tajuamaan.
 
mä meinasin kanssa etten mee siihen vuhun,mut sitten ku lokakuussa oli keskenmeno niin aattelin kuitenkin käydä varmistaas että siellä jotakin on :) kun ei oikeen noita oireitakaan ole pahemmin ollu,pientä huonoa oloa ja tissit hieman kipeet.kiukkunen tai pikemminkin räjähdysalttiimpi olen ollut kanssa :LOL: menkka alkaa oloja mahassa vähän väliä mutta on kuulemma normaalia voi kestää vielä kuulemma hetkenkin :) ensimmäinen neuvola mulla onkin 14.2 justiinsa sopivasti ystävänpäivänä.

-mirva ja samusirkka 6+3 (6+5)
 
Mie en tänne ketjuun varsinaisesti kuulu kun en just nyt raskaana ole, mutta oli ihan pakko tulla kurkkimaan ja lukemaan sitä "fiilistä" mikä tasan vuosi sitten itselläkin oli, kun olin vasta tehnyt positiivisen raskaustestin ja pää pyörällä siitä tiedosta! Nyt se meidän yllärimasumatkaaja on jo melkein 5kk aurinkoinen pikkuneiti :) Valtavasti onnea ja tarrasukkia matkaan teille kaikille!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte ne omat pienet papusenne syyskuun kieppeillä onnellisesti syliin :heart:
Mie stressasin lähes koko raskauden ajan kaikesta mahdollisesta, ensin siitä että kun ei ollut niin mitään oireita, ja sitten kun niitä oireita tuli (mitä kummallisimpia sellaisia..) sitten piti stressata sitä että onko ne normaalia. Ja meidän neiti oli koko raskausajan kovin "piilossa" masun uumenissa että jouduin oman mielenrauhan säilyttämikseksi ravaamaan ihan vaivaksi asti sairaalassa, kun piti vaan päästä kuulemaan ne sydän äänet ja varmistua että kaikki oli ok. Joten tiedän paremmin kun hyvin teidän huolenne kun mietityttää että onko siellä masussa ketään ja onko siellä kaikki hyvin! Ja sen voin sanoa omasta puolestani että jos yhtään teitä epäilyttää tai mietityttää mitä sinne masuun kuuluu niin ottakaa yhteyttä neuvolaan tai sitten myöhemmin sinne äitiyspolille. Sitä varten ne työntekijät siellä on! Itse sain kaikesta huolimatta suhteellisen hyvää palvelua, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta mutta tärkein oli saada hetkeksi se mieli rauhottumaan että kaikki on pienellä hyvin! Mutta nyt mie lopetan tämän romaanin kirjottamisen ja jätän teidät "rauhaan" nauttimaan raskaudestanne!! Kaikesta stressamisesta huolimatta, nauttikaa, se 9kk menee yllättävän nopeasti, ja sitten kun vauva on maailmassa, se menee vieläkin nopeammin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: moniq ja Purkka
uusille onnea!

paha olo syrjäytetty?? kuvottaa aina välhiin mutta muuten perus kärtyä ja koomaa ;) kuopus taitaa olal tulossa kipeäksi. kömpi enne 7 kainaloon sohvalle ja nukahti heti. ja herättin enne 8 niin ei juuri tapahtumaa.. kauhea yskä sillä on kyllä.. torstaian ois neuvola. äiti lupas tulla kathoon läppejä tarvi kipeännä ottaa mukhaan.

aatella viikko 10! 9+1 hurjaa :D eka kaksnumeroinen viikko ja tästä se menneeki semmosta kyytiä etheenpäin että hupsista on jo elokuu-syyskuu.. kääääks! mietin vaunuja, turvakaukalo, sitteri. hankintoja on tehtävä :/
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
viikko7 rv6+0 :heart: eka neuvola 6pvän päästä 5.2. ja sitten ultra yksityisellä 14.2. eli 16pvää siihen :rolleyes: olo on ollut hyvä pientä palelua, väsymystä, nippailua, turvotusta, kaikki haisee liikaa, tissit kippeet..
Meillä oli koko poppoossa norovirus, voi kuinka kurjaa oli.. No mutta selvittiin siitä ja nyt voi taas syödä :LOL:
 

Yhteistyössä