Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Yh..Sieltähän se kuvotusmaksimusolo taas hyökkäsi. Ja kouluunkin pitäs lähtä tässä iha kohta. Pitänee hakea 0,5l limska taas. Se auttaa aika hyvin kun hörppii huikan kaksi aina silloin tällöin. Ja joku ksylitolnamiloota. Joo, näin toimitaan.
Koiran ruokkiminen aamuisin osottautuu paikoin hankalaksi koska se koiranruoka haisee! :kieh:
Oikein raikasta pakkasmaanantaita kaikille :wave:
 
Täällä ensimmäistään odottava ilmottautuu joukkoon. :wave:

Ollaan viikoilla 5+2. Minulla on vain vähän oireita: palelua iltaisin, alavatsan kivistelyä, rintojen arkuutta ja kasvua. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta kolmen viikon päästä ja tuntuu, että nämä päivät kulkevat todella hitaasti. En millään jaksaisi odottaa, että saisin enemmän oireita ja masu alkaisi kasvamaan puhumattakaan sydänäänien kuulemisesta ja ultrasta. Silti taustalla on pelko keskenmemosta ja tuulimunasta.

Harmillisia uutisia, Sanna-m ja viiruP. Toivon pikaista toipumista ja uutta plussaa!

la 8.9. TarinaMarianna / 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
täällä kunta tarjoaa alkuraskauden ultran ja 32-34 viikolla kans. oi helvetti mikä olo! siis sinät kaatuu niskaan ku oksettaa nii helkkaristi.. joka lihas vaihanu paikkaansa ja joka paikkaan koskee, en taho tullakipeäksi. vali vali.. plääh

voimia menetyksen kohanneille!!
 
Täällä ilmottautuu uus odottaja mukaan. En saa tota väriä laitettua mutta 2. lapsi tulossa,
24v ikää.

Tää raskaana oleminen on näköjään taas ihan yhtä jännittävää kun viimeeksikin :)

Purkka 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa TarinaMarianna ja Purkka! :flower:

Kävinpähän tuossa cittarissa ja jotenkin kummasti jalat meni raskaustestiosastolle, siitä kassalle ja kotiin testaamaan. Ja plussahan se edelleen oli. <3 Nyt viivat oli saman vahvuisetkin joten HCG tuntuu lisääntyvän hyvin. Huisia!

Meillä ei kunta kustanna kuin niskapoimun ja rakenneultran. Omalla kustannuksella menen alku-ultraan. Pakko jo ihan omanki mielenrauhan takia se tehdä. Kiva saada tietää et katkis on oikeassa paikkassa, sen sydän lyö.. ja onko se yksiössään yksin. :D Jotenki tuntuu että olotilat on aikapaljon kutvelommat ku esikosta, ja siksi välillä käy mielessä että kuinkahan monta tuolla sydämen alla majailee. Kaksoset olis kyllä aika paukku. :O:D

Tohon vitamiinikeskusteluun vielä, et vaikka ei mitään muuta vitamiineja söisi, niin suositusten mukaan raskaanaolevan olisi hyvä otta 10 mikrogrammaa D-vitamiinia päivittäin koko raskauden ajan. Niin tuolla neuvolassa ensikäyntiläisiä ekakerralla ohjataan ja asiasta myöhemminkin muistutellaan. :)

Meinaa vähän ramasta. Yö meni aika hänekseen joten olisi ihana ottaa nokoset.. Mulla oli tynkäpäivä ja esikko on vielä päikyssä niin mahis olis.. :p
 
Viimeksi muokattu:
Voi että TinttaIita, olekko sä joutunut paljon purkaan reumalääkitystä? Sit tosiaan kun kipulääkkeiden ottaminenkin on rajallista, niin ei varmasti ole raponen olo. :(

Mä jo nyt soittelin neuvolaan siksi kun mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja piti tarkistaa lääkityksen noston tarve. Ensi viikolla käyn verikokeissa tsekkaamassa kilppariarvot ja sit katotaan et täytyykö lääkitystä nostaa nykyisestä. Sain samalla ensikäyntiajankin, se on 5.2. Hui mahoton!
 
Rusinatar Mulla myös vajis :) Et oo siis viel nostan thyroxinii? Mul on se 25 mikroo nostettu heti ku neuvolaan soittan, ekat kontrollit rv12. Sit joskus puol välis ja sit viel 30+ kontrolli.

Tänään oli se eka neuvola ja aika normit alkuhöpinät ja jutut :) hb oli yllätten 122 "vaan" ku mul normaalist alus jotaa 140-150 mut oonki suht vast lopetellu sen imetyksen ni ei välttämättä palautun viel. Sit odotan viikkojen varmistus ultra-aikaa äippäpolille ja sit seuraavaks onki vast np-ultra kun tää ensikäynti oli näin ajois :)


Ei paljo pystys jaksa, olo hirvee....

Astre ja pikkuinen 5+6
 
mulla on perus tulehuskipulääkkeet käytössä tarpeen mukaan ja kylmä/kuuma hoijot. periaattessa suoranaisia reumalääkkeitä mulla ei ole. lisänä tähän yliliikkuvat nivelet. pahentuu kivut aina raskaus aikana, mutta tuskastaalka olla jo. lisänä pakkasesta ( -28) lauhtuminen -11 tuntuu heti. ja siihen oli lumisae lisänä. inkivääriä ja d vitamiinia olen syöny joka pvä nyt inkiväärin jätin pois koska alko tökkiin :D

mulla on se neuvola 9.1 samalal tehhänä ultra :D jee kerroin äitilel tänhään. sehän oli iha nsekasi nonnesta :D joo, ihanaa että tykkäävät MUTTA se julmettu hössötys! nytki tuli heti soittoa tarviiko vanhemmat pojat otta hoitoon viikonloppuna että saan levätä :D
 
Kali siirtyy täältä takaisin vauvakuumeilijoihin.. Eilen positiivisuus pyrähdyksen jälkeen tuli vahva olo, että ei tässä raskaana olla. Aamulla tein digin, joka kertoi että ei olla raskaana. Kemiallinen siis kaiketi. Koitan oppia tästä, että liian aikaisin ei pidä testailla. Täti ei ole kylässä vielä vieraillut, toivotaan että pian tulee ja pääsee uuteen kiertoon. Tämähän kuitenkin tarkoittaa että mieheni kanssa voimme hedelmöittää munasolun, eikös?

Kiitos ja Ihanaa odotusaikaa Teille kaikille!
 
Äitiyspakkaus ei silmää hivele, joten se jää meiltä hankkimatta, kuten jo vissiin aiemmin kerroinkin. Puhun niin paljon, etten muista mitä olen jo kertonut :LOL: Pakkaus on ihan mahtava olla olemassa, mutta meitä se ei palvele, koska vaatemakuni on niin erilainen. On se kyllä ihanaa saada se laatikko ja hypistellä niitä uusilta tuoksuvia vaatteita. Mutta jos niistä 90% jää kuitenkin käyttämättä, niin ehkei se ole sen väärtti.

En mitenkään malta olla ostamatta vauvalle vaatteita jo nyt. Mutta koska sukupuoli ei ole vielä selvillä, enkä pidä unisex-vaatteista, en montaakaan vaatekappaletta ole vielä löytänyt. Ja tätä siis pidän tässä kohtaa pelkästään positiivisena :)

Käsin edelleen uniongelmista, eli herään aamulla kukonlaulun aikaan. Kun tähän lisää vielä päälle tänään alkanut 24/7 väsymys, on soppa melkoisen valmis. Onneksi sain tänään nukuttua pienet päikkärit, mutta huomenna on taas päivä uusi edessä ja jännitän jo valmiiksi sitä, miten väsynyt olen. Onneksi tämä kuitenkin on ohimenevää, eikä kestä koko raskautta :)

Vauva on kyllä vielä näillä viikoilla (ainakin 1/3 raskaudesta) niin suojassa, että ihan hyvin uskaltaisin lasketella, Rusinatar. Mutta jos asia pohdituttaa, niin kysy neuvolasta mielipidettä.

Raskausoireita ei jatkuvan unentarpeen ja rintojen kipeytymisen lisäksi ole. Vielä. Pahoinvointi alkanee muutaman päivän kuluttua (aina alkanut kuudennella viikolla) ja sen aikana olen totaali loppu. Mutta nautin nyt näistä armonpäivistä, mitä on vielä jälellä.

TarinaMarianna ja Purkka!
, annatteko jonkinnäköisen LA:n, niin lisään teidät listalle :)

kalille voimia :hug:

Tuntuu ihan hirveältä koko ajan päivitellä pudonneita listalta pois. En haluaisi tätä asiaa miettiä, mutta väkisinkin tulee pohdittua jopa ääneen sitä, että meistä syyskuisista noin 10% on kokenut keskenmenon. Aika suuri lukema. Kunpa keskenmenoja ei nyt ainakaan enempää enää tulisi!

Losa 5+1
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Pahoittelut kali! Voimia! :hug:

Äitiyspakkaus on ihan kiva. Tykkään noista voimakkaan keltaisista vaatteista. Vaatteiden puolesta ei kyllä tarvittaisi pakkausta, koska niitä on valmiina ihan tarpeeksi. Makuupussin haluaisin säilyttää.

ON Tänään oli aamulla pahoinvointia, joka helpotti puolentoista tunnin päikkäreiden jälkeen. Nyt olen sitten pelkojeni kanssa, ettei vaan olisi kesken mennyt... Kuitenkin pahoinvointi on hyvä merkki raskauden jatkuvuuden kannalta. Näin minä olen ainakin ymmärtänyt... Vielä eilen mulla oli koko päivän aivan järjetön paha olo.

Tarrasukkia meille kaikille!

Kirskis 4+5
 
Moi!

Ensinnä iso halaus sanna-m ja ViiruP :'( Toisaalta hyvä, ettei raskaus ehtinyt pidemmälle. Tai näin mä ajattelin syksyllä samassa tilanteessa.. Voimia jatkoon!

Tervetuloa uudet!

Mä olen suhteellisen oireeton, kuten olin poikienkin raskausaikana.. tai no, onhan noi tissit turvonneet ja alavatsaa nippailee, mutta siinäpä se. Ihan varma en oo, että oisko nyt pientä pahointia esiintynyt tämän tästä.. Mutta todella lievää kuitenkin! Mulle pahoinvointi ei ole ollut merkki raskauden jakumisesta, kun kummastakaan ekasta sitä ei siis ollut.

Mulla on vähän sama tilanne äitiyspakkauksen kanssa, että suurin osa vaatteista jää käyttämättä.. mutta tällä kertaa ajattelin sen kyllä ottaa, kun kuopuksesta jätin väliin. Tai katsotaan nyt :) voi olla, että haen vaan Reiman tehtaanmyymälästä uuden makuupussin, koska sen takia mä melkein sen haluaisin :D

Oi, neuvolaankin kai pitäis tällä viikolla soittaa... Jospa perjantaina sen sitten viimeistään tekis..

Kohta kai pehkuihin, että jaksaa aamulla herätä töihin. Kuopus kyllä yskii siihen malliin, että saattaa yön aikana heräillä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
jessus mikä kooma :D kävin piene nkävely lenkink ikoiran kans mik äsai jalat entistä tönkömmiksi eilisen kyykkytreenin jäljiltä. tykkään treenailal painoilla ja kestävyys kuntoilu jääny vähemmälle... nyt jos kääntäis asetelmia?

mie otan pakkaukset, tosin poika pakkaus minusta ainaki. muutamia bodeja olen oma tekemistä laittanu jemman, iha nvaan jos menis omalle käyttöön... puolipotkareita teen taas isot pinot, helppo tekosiaja tykkään laitta vauvalle ne jalkaan, kätevät :)

piimää ja maustamatonta jugurttia kuluu. nyt tuntu uettä teke oikein mieli jotaki oikeinki kirpeää, greippiä ja sitruunaa. puolukoita yms happamia? ja suolasta, popkornia haluttais kovasti kuten esikoisenki ootus aikana :D silloin söin gefilus piimää ja pokornia : sitee meni 4v ennen ku halusin ees haistaa popkorneja :D
 
tänään soittelin neuvolaan ja parin viikon päähän sain ajan, täällä vissiin eka neuvola käynti ajoitetaan vkolle 8. huvitti kun aikaa soittelin niin ajanvarauksen täti kyseli että onkos ensimmäinen raskaus..minuu nauratti ja sanoin että neljäs..=)

ihmeempiä oireita ei ole..lukuun ottamatta alavatsan nipistelyä, rintojen arkuutta ja ihan järkyttävää reisien jomotusta..tunne kuin suonta vetäisi,ei kuitenkaan niin kova,vaan sellainen jomottava kipu..oon kyllä ihan reilusti juonut,mutta onko sitten siintä johtuvaa,vai mitä?

minäkin kävin kattelemassa kelan sivuilta äitiyspakkauksen kuvia..aika poikavoittoisen värinen,en oikein tiedä että ottasko vai ei..mutta kun ei ole mitään pieniä vaatteita tallella,niin olisipahan siinä ainakin sitten..
 
Viimeksi muokattu:
No näin mäkin olen käsittänyt et se 25 ug:ta pitää annosta nostaa. Käyn nyt kumminki siellä kokeessa niin näkee sit nykysen tason. :)

Kalille pahoittelut! Mut kuten itsekin sanoit, niin se ainakin on positiivista että raskautuminen on mahdollista alkaa. Ja testaa nyt kuitenkin varalta parin päivän päästä jos tätiä ei näy kylässä. (on siinäkin sanonta, täti..)

Mä olen syönyt. Mättänyt ihan huolella! Kaikki maistuu ja jatkuvasti on nälkä. Just vetäsin parit leivät ja taas on olo että mitä sitä sitten söis?

Tosta laskettelusta et näin mäkin olen aatellut, et mäkeen voin kammeta itteni vielä. Sit mulla on iskenyt joku kumma hulluus ja tekis mieli ostaa murtsikat. Huomenna alkais taas kahvakuulakin tälle keväälle ja hyvä niin. Muuten mulla nousee paino sen kymppikilon jo eka kolmanneksella tällä mättämisellä.
 
Heips kaikille,
täälläkin ilmottaudutaan mukaan vaikkakin jo jonkin aikaa oon seuraillut hiljaisesti sivusta. Nyt sit terkkarin kans juteltuani uskalsin tännekin liittyä mukaan. Työn puolesta pääsen varmaan varhais ultraan ensviikolla :)

5+1

la 9.9. edna ja ensimmäinen olis tulossa
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Jos minäkin tänne uskaltautuisin. Viime viikon keskiviikkona plussasin, mutta kovin haalea oli. Tänään aamulla sit sain jo selvästi tummemman, et jos tämä sitten olisi totta :)

Eli La 12.9, toinen lapsi , Olen 34v ja sairaala K-HKS tai jotain sinne päin :)

Olemme vajaan vuoden yrittäneet toista. Esikoinen on syntynyt 2009. Kesällä jo tärppäsi, mutta meni kesken syksyllä :/
Tällä hetkellä ahdistaa melko paljon ja ravaan koko ajan vessassa.
Neuvolaan en ole vielä soittanut. Jos sit ensi viikolla :)

Voimia kaikille menettäneille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä