Meillä lapset syntyneet 02/08 ja 05/09
Mä en edelleenkään ole sisäistäny tätä asiaa. Jotenkin ihan mahdottoman vaikea ajatella, että meille tulee kolmas lapsi. Että meille tulee vauva. Pieni käärö, pienen pieni. Nuo meidän lapset on niin kovin "isoja" jo, että vaatii oikeasti aikansa että käsitän, että meille tulee vauva.
Ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan. En osaa yhtään sanoa, mille viikolle se käynti osuisi, mutta luulen että jollekin viikolle 8 ehkäpä. Sittenhän se selviää. Jotenkin tuntuu oudolle sekin, että pitäis soitella neuvolaan.. Ehkä tää tästä valkenee viimeistään sitten kun kuulee sydänäänet ja näkee pienen ultrassa (toivottavasti siis, eihän tietenkään voi olla varma..).
Oireista.. Mulla ei ole juuri mitään oireita vieläkään. Kovasti yritän tutkiskella ja kuunnella itseäni ja etsimällä etsiä oireita, mutta ei MITÄÄN. Rinnat vähän arat, mutta siis hyvin vähän. Väsynyt olen kyllä, päiväunet nukkuisin joka päivä jos voisin ja unirytmit on niin sekaisin että valvoisin 2 aikaan yölläkin jos viitsisin. Myöskin paleltaa välillä aika kovastikin. Mutta siinäpä ne. Muutama yö sitten jomotteli mahaa niin, että piti hakea särkylääkekin. Siinä on ainoat jomottelut mitä oon kokenut. Maha on joskus iltaisin turvoksissa, tänään kaupoilla kävellessä tuntui kuin olisi enemmänkin turvotusta ollut, mutta enää iltaa kohden ei. Surkuttelin miehelle yks ilta tätä oireettomuuttani, kun saisin mielenrauhaa sillä, että olisi oikeasti kunnon oireet.. Mies muistutteli mua siitä, että ei mulla ole kahdessa aikaisemmassakaan raskaudessa ollut mitään oireita missään vaiheessa (meillä sekä tyttö että poika). Joten siihen lohduttaudun nytkin, että kaikki voi kuitenkin olla hyvin, vaikka olo ei tunnukaan raskautuneelta.
Olen kuitenkin tässä ehtinyt jo pistää kotia vähän uuteen uskoon, suunnitellut uusia sisustusratkaisuja vauvan varalle ja miettinyt jo rattaiden suhteenkin vaihtoehdot valmiiksi. Olen myös alkanut virkata peittoa vauvalle, joten ehkäpä tässä pikkuhiljaa alkaa tottumaan ajatukseen..
Ja sitä ensimmäistä ultraa odotellessa.. Ehkä sen jälkeen sitten usko on vahvempi
Nyt ei auta muu kuin toivoa vain, että kaikki menee hyvin..
suan ja Pärsky 4+5