SYYSKUISET 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä :)

Vieras
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Tässä uusi lista syyskuussa nyyttiä odottaville!

Aloitin uuden ketjun kun tuolla toisessa oli jo 99 viestiä :)

Olin eilen piiitkällä lenkillä koiran kanssa ja huomasin, etten enää päässytkään niin lujaa kävelemään kuin ennen :(

Lopputyötä sain tehtyä kun lapsi oli miehen vanhemmilla hoidossa koko päivän.
Maha pomppii koko ajan kun tuo pikupirpiäinen siellä kovin riehuu.
Onko teillä kysytty neuvolassa liikkeitä? Ja ovatko siellä laskeneet liikkeiden mukaan LA:n?

Huomenta. Ihana ilma ulkona, täytyy kohta lähteä kävelylle.
Samoin täällä Masukki pomppii mahassa ja vääntelee. Eilen ei juuri mitään liikettä mutta tänä aamuna on mennyt edestakaisin. Ei taida löytyä hyvää asentoa ;)

Tiistaina on neuvola joten saas nähdä kysytäänkö liikkeistä.

Eilen oltiin vaunuostoksilla ja ihanat löytyivätkin. Emmaljungan duo edge sport. Pääväri on tummansininen ja päällä on hieman vaaleansinistä.
Kyllä nyt kelpaa pikkuista työnnellä.
Sänkyjäkin kateltiin ja itse sängyt eivät ole kalliita mutta ne kaikki ""hörhelöt"" siihen nostavat jo hintaa..voih!
Pikkuhiljaa kun ostelee tavaroita niin ei tunnu niin kalliilta.

Täällä sairastetaan. Esikoinenkin on kuumeessa, pääasiassa vaan nukkuu, ja minua säälittää niin kovasti :(
Itse kamppailen lähteäkö lääkäriin vaiko ei, kun on tuo nielu taas tulehtunut ja aina ennen siihen on tarvittu antibioottia, muuten ei lähde millään. Tulehdus tuntuu laajenevan, mutten haluaisi lääkkeitä...ymmärrätte varmaan kyllä.

Liikkeistä kysyttiin viimeksi, mutta ei niiden perusteella mitään koskaan ole laskettu - ei se oikein ole luotettavaa, kun istukan paikka vaikuttaa jne. Itse uskon, että istukka on taas edessä ja vaimentaa kaikki tuntemukset. Hienoisia sivelyjä välillä tuntuu, mutta jollei tietäisi ei sanoisi liikkeiksi.

Tämä sairastaminen on kauheaa. Ja viikon päästä muutto vielä! Kun nyt mies säilyisi terveenä, muuten ei selvitä kyllä muutosta kuin tuskalla!

Kesä 17+6

Heipsan,

tännepä ei ihmeempiä kuulu... paapero vain innostu tänä aamuna potkiskelemaan oikein kunnolla:) Me kommunikoitiinki: minä töytäsin pikkusen mahaa ja tirppana vastas muksasemalla takasin:D

Ostin perjantaina ensimmäisen äitiyspaitani h&m:ltä! Semmosen mustan, maksoi 14,90. Laitanpa sen huomena töihin:)

Nyt lähen ulos, heipankeikka!

Tilli80, 19+4

Moikka!
Neuvolassa kävin perjantaina ja kaikki oli kunnossa. Verenpaine oli jopa laskenut ( tai nyt se oli `ihanneluvuissa`), hemoglobiini myös laskussa, täytyy varmaan alkaa jotain vitamiineja napsimaan. Painoa mulla on tullut yht. 4 kg tähän mennessä.
Olin hiukan huolissani kun alavatsassa oikealla ja vasemmalla puolella on tuntunut sellaista jomottelua ja pientä painon tunnetta, mutta neuvolan täti paineli vatsaa ja silloin ei ainakaan tuntunut mitenkään aristavalta. Ja kun sydänääniä kuunneltiin, niin kaverilla oli niin vauhti päällä, että ei meinattu saada sydänääniä kunnolla kuuluviin. Mahdottomia käännöksiä pikkuinen siellä jumpsautteli ja täti sanoikin, että menosta päätellen vauvalla on ainakin kaikki kunnossa. Ja lopulta se sai kaverin kiikkiin ja sydänäänet kuuluivat hyvin! Tiistaina menen vielä lääkäriin alavatsakipuilun takia.
Hyvää viikon alkua kaikille!

SYYSKUISET 11

06.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen

Tässä uusi lista syyskuussa nyyttiä odottaville!

Huomenta ja mukavaa maanantaita=)

Täälä viikonloppu meni rauhallisesti.. käytiin lauantaina leffassa joka oli ihan ok, mutta vieressäni istuvalla pojalla oli jotain käytännön ongelmia. se hyppi ja pomppi penkissään niin että oma sekä mieheni paikat tuntuivat keinutuoleilta=/.

Pikkuinen oli aika vilkas viikonloppuna, potki minkä kerkes, tänä aamuna hän on taas ollut hyvin vaisu. Aina kun pikkuinen on vaisumpi, alkaa jotenkin perlkäämään, jos kaikki ei olekaan kunnossa, mutta parin viikon päästä näkee taas miltä pieni näyttää ja toivottavasti kaikki olisi ok.

Mieheni äiti on jo keksinyt kertomistamme nimistä lapselle lempinimet=) Jos ensiperjantain rakenneultran lääkäri kertois sukupuolen niin vois alkaa käyttämään toista=)

T:Hanna ja pikkuinen 18+2

04.9 Mella 34v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen

Listan alkuun oli otettu vanha päivityslista. Jääköhän nyt joku pois...

Jassåå, se on viikonloppu taas ohi. Töissä on tosi tylsää. Pomokin tuli 5 viikon opintolomalta takaisin. Ei enää hyppele hiiret pöydillä...

Viikonloppuna pyöräiltiin. Aluksi tuntui tosi ahistavalta masussa, mutta kyllä se siitä. Pitää hieman ottaa leveämpi asento jalkoihin kun polkee. Eilen ""urheiltiin"" myös, oli kyseessä tunnin kävelylenkki. Kyllä hengästyttää ylämäissä! Mutta olipa ihana ilma! Ostin uuden kevättakin ja sekin tuntui auringonpaisteessa liian kuumalta.

Mies meni tänään uuteen duunipaikkaan. Vähän sitä jännitti, kuten myös mua sen puolesta! Mutta kyllä se siitä.

Mun masussa on ilmeisesti ""Möykkäjä Jaksonen"". Aina välillä on semmoistakin moonwalkia että naurattaa ja hirvittää yhtä aikaa! Ja sit taas toisina päivinä se saattaa pitää lepopäivää, meno ei olekaan ihan niin vilkasta. Ajattelin hommata kans sen soittorasian ja alkaa soittaa sitä masun päällä.

Mukavaa viikkoa!
T. Rizzu rv 20+2

Soittorasiasta tuli mieleen, että mies osti minulle viimevuonna metallipurkin jossa oli nalle puh keksejä. Tää metallirasia toimii myös soittorasiana=) siinä soi se nalle puh kappale=)

Tää aamu lähti käyntiin hienosti, mutta klo 8 olo romahti, eikun halaa 2X pönttöö ja tärisin samalla kun tuskanhiki valui. Onneksi nyt olo jo jonkin verran parempi. toivottavasti ei joudu enään tänään oksentamaan..

Olin sitten lauantaina kaverin luona ja meilä olikin terveellisen naposteltavat. Dipattiin kurkkua ja kukkakaalia. Ja lisäksi oli vielä Tuc-suolakeksejä ja tuorejuustoa. Nam :)
Sitten illalla tai siis yöllä mentiin katsomaan Yö-yhtyettä :) Minä nautiskelin baarissa appelsiinimehua ja vettä.

Eilen olikin melkoinen ulkoilupäivä. Olimme melkein koko päivän käymässä tontilla ja mittaamassa ja laskeskelemassa miten talo mahtaa mahtua tontille. Ja tulimme siihen tulokseen, että täytyykin varmaan ottaa toinen, isompi tontti. Onneks ei oltu vielä ostettu sitä ekaa :)

Huomenna olisi rakenneultra, mutta en tiedä pääseekö mies mukaan kun töissä on kiireitä ja se aika on kesken työpäivän. AARRGGHH!!!! Toivottavasti en joudu menemään yksin :(
Muuten on ihan kiva olo. Kun olen noita rautatabletteja ja multitabsia popsinut. Ja muutenkin vähentänyt syömisiä ja muuttanut ne terveellisemmäksi. Eilen välipalaksi dipattiin kukkakaalia :) NAMI!!!

Täälläkin pikkukaveri harjottelee kovasti kaiken maailman potkuja... tuntuis olevan aika vilkasliikkeinen nyytti tulossa :)

Tossa jokunen viikko sitten kirjottelin tänne hieman huolestuneena kun tuntu et maha ei kasva ollenkaan mut nyt ei tartte siitä asiasta enää huolehtia: parin viikon sisään mulle on kasvanu oikeen kunnon vauvamaha mikä näkyy jo vaatteet päälläkin aika hyvin. Johtunee varmaan tosta nopeesta kasvusta et mahaa on vihlonu taas tavallista enemmän. Ainakin neuvolantäti tossa pari viikkoo sitten sano et saattaa tuntua kipuja alavatsan molemmin puolin ja johtuu vaan siitä kun noi kohdun kiinnikkeet venyy.

Me ei olla vielä ostettu mitään vauvatarvikkeita, mut vielähän tässä ehtii kun on 5 kk laskettuun aikaan :)

Aurinkoista viikkoa kaikille
t. Fern + tuleva futistähti 18 + 0

Viime raskaudessa mulla oli todella kipea oikea puoli alavatsasta ja kun neuvolantäti painoi ja tunnusteli mahaa tuli kyyneleet silmiin. Johtui ilmeisesti siitä et mulla kasvoi maha hirveätä vauhtia ja kiinnikkeet oli kovilla. Nyt on vasemmalla puolella samanlaista kipuilua.

Möykky on ruvennut myörimään ja potkimaan ihan kunnolla, mut ei tunnu yhtään samalta kuin esikoisen kanssa. Enenmänkin potkut sattuvat kuin tuntuvat ihanilta ja hauskoilta. Tiedä sit mistä johtuu...täytyy ottaa puheeks ultrassa joka on vasta reilun viikon päästä =(

Nyt lähdetään pojan kanssa nauttimaan ihanasta ilmasta!

Snoopy 18+1

04.9 Mella 34v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen
29.9. maaria 31, Kolmas lapsi

Tervetuloa, maaria 31!

Onko täällä kukaan menossa/jo käynyt 4D-ultrassa? Saattaa olla, että tästä on ollut jo puhettakin, mutta kysynpä nyt sitten uudestaan. Paikkakuntani ei tarjoa rakenneultraa, joten olemme menossa ensi kk lopussa itsekustantamaan 4D-ultraan.

Mä ihan kateellisena luen kun niin monella liikkeet tuntuu selvinä. Mulla vielä sellasta pulputusta etten pysty sanomaan että onko ilmaa vai mitä. Aina tuppaa tulemaan syömisen jälkeen, joten vaikea ottaa selvää.

Ymmärtääkseni istukka on edessä joten se kai vaimentaa potkuja. Keskiviikkona on ultra joten eiköhän siellä taas selviä enemmän. Ajateltiin tarkkailla ja kysellä kumpi sukupuoli näkyy, ajatus tuntuu mukavammalta tutustua pikkuiseen jo kun on mahassa että onko siis tyttö vai poika. Että tietää että kenelle sitä juttelee ja lauleskelee jo nyt :)

Vaunuista, tietääkö kukaan onko niistä mitään alennusmyyntejä kesällä? Vai onko ne nyt kun poistavat vanhoja malleja kesä/kevät malliston tieltä. Olen myös miettinyt netistä tilaamista. Kavereilla hyviä kokemuksia...

Hei auttakaa tyhmää.
Miten noi kuukaudet nyt menee.. eli jos viikkoja on 18+4 niin monesko kuukausi on meneillään? entä kun viikkoja on 20+ ja 22+
Menen jo sekaisin ajatuksissa.
Millä viikolla alkaa kuudeskuukausi? Kamuni (pienen lapsen äiti) väittää yhtä ja itse olen eri mieltä hänen kanssaan joten ajattelin varmistaa miten noi oikeasti menee.

Löysinkin vastauksen osoitteesta: http://www.vauvat.net/kuukaudet.htm

Eli kun minulla tulee 6.5. 20+0 niin silloin alkaisi tuo viikko 21 ja olisin kuudennella kuulla?
Kamuni väitti että olen kuudennella kuulla neljän viikon päästä jolloin olisi meneillään 22+3.

Heippa

Kassu: Älä huoli..luin kanssa hiukset pystyssä muiden potkuja ja alan ihmettelemäään ettei mulla ainakaan mitään noin selvää ole. Silloin tällöin kun istuu huonossa asennossa niin tuntuu jotain ja välillä on päiviä kun oikein pelottaa: liikkeet niin vähäisiä. Mulla myös istukka etuseinässä ja taitaa kaveri olla sitten melko rauhallinen. eipä se ole mitään voltteja ultrassakaan heitellyt. Vaan toivoisinpa että jotain vähän enemmän tuntuisi niin voisi olla koko ajan varma että siellä ollaan vielä elossa.

Itse olen todennäköisesti päätynyt siihen tulokseen että tilaan vaunut netistä pingpong-onllinesta. Katsoin Hartaneita täällä ja maksavat 749 euroa ja netissä alle 400 joten säästö ihan reilu. Kavereilla useilla Hartanit ja ovat olleet tyytyväisiä kun ne on niin kevyitä. Muuten meilläpäin ei ole ostoskeltu mitään varusteita eikä vaatteita vielä. kaipa sitä ehtii myöhemminkin.

hyvää päivänjatkoa kaikille. voikaa hyvin.