Syyskuiset 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rizzu

Vieras
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Tässä uusi lista syyskuussa nyyttiä odottaville!

Tiistaihuomenta!

Jatketaanpa turinointia siitä, mihin edellisessä osassa jäimme. Nimistä oli puhetta. Meillä oli ollut sekä pojan että tytön nimi molemmat jo kauan mietittynä. No sitten kävi niin, että hyvä ystäväni sai viime elokuussa tytön ja kappas, antoi sen meidän miettimän nimen tälle! Nyt olemmekin sanoneet ystävillemme, että se pojan nimi on sitten varattu meille. Eli jos tulee tyttö, täytyy miettiä, ja jos tulee poika, asia on selvä...

Minulla on muuten eri sukunimi kuin miehelläni, vaikka aviossa olemmekin. Lapset ilmeisesti kuitenkin menevät miehen sukunimelle. En tiedä, tuleeko siitä joskus vielä ongelma. Siksi olenkin miettinyt, vaihtaisinko minäkin sukunimeni samaksi.

Untamolla oli eilen vilkas päivä. Välillä tuntui potkut oikealla, välillä vasemmalla, sitten ylöspäin, sitten alaspäin. Nyt juuri muljahti vasemmalla ylhäällä! On tää hassua!

Mutta töitäkin täytyisi kaiketi TAAS tehdä, vaikka olenkin tänään kotona pitämässä etätyöpäivää.

Me ollaan kans jo mietitty niitä nimiä. Pojalle tulis se sama, jota ajattelimme esikoiselle antaa jos olis ollut poika. Ja tytön nimi on ihan tavallinen nimi, joka sopii sukunimemme kans yhteen. Ja sopii myös esikoisen nimen kans :)
Ihan erilaiset, mutta kuitenkin samanlaiset :)

Pikku pirpiäinen riehuu koko ajan. Vilkas tapaus :)

Meilläkin on muutoma nimi valmiina jotka jäi ""yli"" kun esikoinen nimensä sai. Nyt oon ruvennut miettimään et se tytön nimi joka oltiin esikoiselle mietitty ei tunnukkaan enään siltä oikealta tällä tulevalle vaaville. Tai jotenkin kun se oli erikseen esikoista varten mietitty.... Täytyy siis se miettiä uudelleen. Pojan nimeä ollaan kans vähän jo mietitty ensimmäinen ja toinen nimi olis valmis, mut sit kolmanneks nimeks haluaisin laittaa saman kuin esikoisellakin. Jotenkin vaan ei mikään muu nimi soinnu siihen perään. Täytyy kyllä kohta puolin ruveta ihan tosissaan taas näitä nimi asioita miettimään.

Meillä tytölle on nimi, se jota mietimme viimeksi, jos olisi tyttö ollut. Pojan nimi on ihan haussa, niin oli viimeksikin, mutta löytyy se sitte, kun vauva on syntynyt.

Vatsa kasvaa juu. Ja olen nyt joutunut tuota vyötä käyttämään, kun ei enää selkä kestä pitkiä pystyssäoloja. Siihen tottuu, ja kannattaakin totutella, koska oikeasti se auttaa selkään tosi paljon.

Meillä neuvolatäti oli unohtanut lähettää kaikki esitietolomakkeet sairaalaan, soitin sinne itse kun ei mitään kuulunut ja näin selvisi. Näin kävi viimeksikin...vähän söheltäjä tämä täti, mutta nytpä vaihtuu, kun muutetaan. Muutto kyllä jännittää...

Kesä 16+1

Heippa teille ""uusille"" syyskuisille! Tulin vähän fiilistelemään tuolta vauvanhoito syystuhinoista. Ihana muistella kuinka meilläkin nimiasiat pyöri mielessä. Me käytettiin lopulta pojalle nimeä joka jäi siskolta yli. ;) Nimi oli hyvin voimakkaasti esillä jo tytärtä odottaessa ja kun poika syntyi oli hän sopivasti nimen näköinen. Ja jos ei olisi ollut olisimme olleet hukassa kun ei oikein muutakaan keksitty. Hauska lukea kuinka teillä asukit möyrii ja hyörii ympäri masua kun meidän kundi möyrii ja hyörii ympäri lattiaa. Oppi juuri tänään ryömimään äidin kännykän perässä! :) Toivottavasti teistä kukaan ei pahastu kun käyn täällä kurkkimassa silloin tällöin. Mutta kun meille ei enää vauvoja tule niin muistelen tässä tavallaan viimeistä raskautta. Toivottavasti en kuulosta ihan latvalaholta. Toi meidän vauva kun ei enää ole niin kauhean vauva käyn tässä jotain luopumisen tuskaa läpi. No mutta nauttikaa te masuistanne ja keväästä!! Hauskaa pääsiäistä kaikille... T: äippä ja 6,5kk syyspoju

tuossa kesä mainitsi, ettei sairaalaan ollut laitettu esitietolomakkeita... mitäs sieltä sairaalasta sitten pitäisi kuulua? siis meinaan kun multa ei oo ainakaan kyselty edes että haluanko mennä kumpaan sairaalaan synnyttämään (täältä voi mennä kahteen eri paikkaan) tms.

vähän huolettaa kun tuntuu, että kaikilla samoilla viikoilla olevilla vaavin liikkeet tuntuu jo selvästi, eikä mulla oikeestaan vielä mitään.. että onko sielä kaikki kunnossa.. tiedän kyllä, että liikkeet tuntuu enskertalaisilla vasta 18-20 vk:lla, mutta silti.

viikkoja on nyt kasassa 18+3 ja tässä lääkekuuria oon syömässä. korvassa tulehdus ja kurkussa peitteitä, kiva kiva! koko loppuviikko menee saikulla..

Riksu

Riksu, elä huoli ei mullakaan mitään liikettä tunnu vaikkakin oon lähes viikon sua jäljessä. On varmaan sen verran tuota mahamakkaraa edessä ettei hentoiset potkut läpi tunnu.eheh.

Kivasti tuo nimikeskustelu etenee, mutta, hei kamoon kaverit, nimiä jakoon. Jos vaikka itse saisi sieltä jonkun vinkin :o)

Tytöiksi oon ajatellut, Sara (taitaa olla aika suosikki nimi nyt joten täytyy miettiä), Aino (näitä on muutamalla kaverilla jo..), Ella tai Aamu (tuleeko liikaa salkkarit mieleen?). Yhtään pojan nimeä en ole keksinyt joka miellyttäisi. :-/

Kassu 17+5

Moikka,
Tervetuloa vaan muistelemaan aikaisempien vuosien syyskuiset!!
Eihän se tosiaan ole mikään ihme että liikkeet ei tunnu vielä. Kaverini äiti on kätilö ja sanoi just että kevyesti voi mennä rv 20 ja ylikin ennen kuin tuntee mitään.
Itselläni on vaan varmaa, että ei oo ainakan istukka vaimentamassa edessä, kun se on siellä alhaalla kohdunsuunpäällä. No rakenneultrassa selviää aletaanko sitä kontrolloimaan. Mun maailma ei kaadu jos vaikka en pystyisi alakautta synnyttämään, vaikka sitä haluan.
Nimiasia onkin hankala. Jotenkin tuntuu siltä että mitä itse olen miettinyt niin esim mun äiti on eri mieltä (vaikka meidän lapsihan se on). Pidän mm. pojan nimestä Elias. Nuorempana sanoin aina että tyttäreni nimeksi tulee Lumia. Enää en tiedä, taitaa olla nimittäin tulossa muotiin. Tyttöjen nimistä nättejä ovat mielestäni Alina, Amalia, Anna taas kulkee vähän suvussa..

Heipsan taas!

Rakenne ultra ens viikolla to, eikä meinaa malttaa odottaa! Tosta ""iskias""-kivusta olen myös kärsinyt, mutta nyt on ollut taukoa (...koputtaa päätä). Hiukan raskaampi fyysinen rasitus sen yleensä laukaisee tai pitkään istuminen. Ihana lukea noista masuasukkien myllerryksistä, meillä myös aika vilkasta. Se lievittää hiukan rakenneultran odotusta.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Terveisin, Malin ja pöppiäinen rv.18+6

Nimistä:
Meillä suosikit tytölle olisivat Ellen ja Lumi (tiedän, hieman harvinainen vielä tuo toinen), pojalle taas Aleksi ja miehen toinen suosikki on Elias (itse vielä sulattelen sitä).

Onko muilla vielä alamahassa vihlasuja tmv? Mulla taas pari pv vihlonut.. kai se kuuluu asiaan?

Ihanaa vielä tämä ja huominen ja sais viettää 5pv vapaan=)

Heippa vaan kaikki!

pientä taukoa on tullut pidettyä...tuntuu olevan niin tuhottoman kiire kaiken aikaa. Neuvola oli ja meni. Taas tuli jännitettyä että mitäs jos sydänääniä ei enää kuulukaan..mutta kuuluihan ne. Ja potkiskeli valtavasti dobbleria vastaan. Tosin ne potkut eivät tuntuneet yhtään missään. En tiedä onko sillä merkitystä että tuo istukka on etuseinässä...vai onko siihen vatsankohdalle ennättänyt kasvamaan niin paksu peite että ei mitään tunne =) Eilen tosin tuntui muutama sellainen selkeä ""potku"" tosin melko hentoinen. Ei siitä nyt sata varma voi olla, mutta toivoisin sen olleen alkua tälle potkintojen tuntemiselle.

Meillä ei olla vielä väännetty kättä nimestä. Omassa päässä pyörii myös tuo Lumi, Sade, kia ja Kiana nimet. en tosin ole alkanut vielä istuttaa niitä isin päähän. pojan nimestä tuleekin vaikeampi. Julius on yksi vaihtoehto mutta eipä juuri muita. Ja ihan mielellään lukisin muitten miettimiä vaihtiksia. Tuskinpa tällä tuttavuusasteella paljoa haittaa olisi jos sieltä onnistuisi jotain hyviä vinkkejä saamaan =)

Nyt työt kutsuu.

hyvää pääsiäistä kaikkille.

Tänään on sitten se kauan odotettu rakenneultra ja JÄNNITTÄÄ. Se on vasta 13.30 joten jonkun aikaa joutuu vielä istuu töissä.
Kerron sitten huomenna miten meni..

kuulemma joo tuo edessä oleva istukka vaimentaa potkuja niin et ne rupeavat tuntumaan vasta rv 20 tienoilla. Minulla ei edelleenkään mitenkään kunnolla tunnu noi potkut. Aina illalla kun rauhottuu ja makoilee selällään saattaa jotain pientä tuntua.

Meillä on esikoisen kolmas nimi Elias=)
Tytölle ollaan miettinyt: Ronja, Sara, Ida...
Pojalle: Emil, Onni, Lucas...

Hei!
Ilmottaudun sitten tännekkin. Kirjoitin saman tekstin tuonne 9 keskusteluun kun en huomannut uutta.Olen 22- vuotias opiskelija ja esikoista odotetaan. Nyt rv 17+3.LA 16.9
Kaikki näyttää olevan hyvin. Eilen neuvolassa kuunneltiin taas sydänääniä. Ne oli n. 150.
Olin n. kuukausi sitten np-ultrassa ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Mieheni ihmetteli eikö meillä ole rakenneultraa ollenkaan. Ilmeisesti ei. Siihen np-ultraan sisältyi myös jonkinlainen rakenneultra. Tampereella siis asustelen ja se taitaa olla täällä normaali käytäntö. Unohdin sitä neuvolasta kysyä.
En millään jaksaisi odottaa syksyyn asti. Välillä ottaa päähän kun aika kuluu hitaasti. Nopeasti se on oikeasti mennyt, mutta pinna kiristyy mitä tyhmimmistäkin asioista. :)
Pelottaa usein kovastikin, että mitä jos jotain tapahtuukin eikä kaikki raskauden kanssa mene hyvin. Ei tuollaista saisi miettiä,mutta kai pieni pelko kuitenkin on normaalia. Tsemppiä vaan kaikille odotukseen!

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
11.9. Anna, 27v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
16.9. inana, 22v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
20.9. Jenni, 27v, Esikoinen, K-SKS
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Kassu ja Hanna: Mullakin pyörii mielessä samoja nimiä kuin teillä! Eli Aamu tai Lumi. Ja se suosikki, jonka ystäväni meni antamaan tyttärellensä, oli Tuuli. Tuollaisia luontonimiä. Se pojan nimi olisi Pyry. Muita pojan nimen vaihtoehtoja olis Sampo (vaikka onkin tätä nykyä pankki) tai Otso. Tytöistä myös Meri on käynyt mielessä. Saapa nähdä, miten käy...

Töissä on tosi tylsää. Mulla alkaa ihan oikeasti työt loppua kesken, koska osa projekteista on niin kaukaisia (jopa ensi keväälle), ettei minulla ole niihin vielä materiaalia enkä siksi ala niitä edes ajattelemaan. Mun duunihan loppuu kesäkuun lopussa (äitiysloman- ja hoitovapaansijaisuus). Mitähän mä sen kesäkuun teen? Hohhoijaa...

Tänään pitäisi pakata pääsiäisen maallemenoa varten. 4 päivän viikonloppu tuntuu melkein lomalta! Ihanaa! Ystävämme odottavatkin meitä innolla, samoin sisareni perheineen. Kaikki haluavat päästä tsekkaamaan, kuinka paljon se masu onkaan kasvanut.

Ostin eilen mammafarkut KappAhlista, sain 25 % alea kun liityin heidän uuteen klubiinsa. Se tietää taas lisää mainoksia postiluukusta, mutta ei auta kuin kantaa niitä sitten kiltisti paperinkeräyslaatikkoon.

Mies löysi eilen sielä maalta, meidän kotipaikkakunnaltamme mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen. Saas nähdä, jos hän pääseekin sinne, niin meistä tulee paluumuuttajia Pohjanmaalle. Siten muuttuisi synnärit ja kaikki (Seinäjoelle). Huh, vähän pistin aluksi hanttiin, mutta kyllä me molemmat haluaisimme kasvattaa lapsemme jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla, kun olemme itsekin maaseudun kasvatteja (minä jopa maalaistalon kasvatti).

Mukavaa keskiviikkoa!

Tervetuloa mukaan Inana!
Nyt tuli sitten postissa aika äitiyspolille, jo ensi viikon tiistaiksi... Kotona, kun oon mittaillu ""kotimittarilla"", niin verenpaine on ollu n.120/75-80 ja neuvolassa huitelevat tosiaan siellä 140/90 ja yli... Äitini sanoi, että mä oon niin kova jännittäjä, että jännitys nostaa verenpaineen aina neuvolakäynneillä. Katotaan, mitä ne äitipolilla saa lukemix, tuskin maltan odottaa. Taitaa mennä mittarit rikki :)

Täällä ollaan kans nimiä mietitty ja tuntuu, että ollaan miehen kans aikamoisessa pulassa, kun mikään nimi ei kuulosta molempien mielestä hyvältä. Esikoista kun odotettiin, oli nimet valmiina niin tytölle ja pojalle ja kun tyttö sitten syntyi hän ei ollut lainkaan miettimämme nimen näköinen eli nimi meni kokonaan uusiksi. Ja kun poika syntyi, hän sai sen nimen mikä olisi tullut esikoiselle, jos esikoinen olisi ollut poika.
Toinen ja kolmas nimi ollaan jo aika pitkälle päätetty, mutta sen kutsumanimen kanssa ei päästä yhteisymmärrykseen (eli lapsellemme tulee kolme nimeä, kun sisaruksillakin on).
Onhan tässä onneksi vielä ristiäisiin aikaa :)

Kaunista keskiviikkopäivää toivottelee flunssainen Maria 19+6

Nimiä joita minulla on pyörinyt mielessä tytölle ovat:
Alia, Amelie, Dianna, Amelia, Irina

Pojalle:
Anton, Robin

Toi Kianna nimi oli tosi kaunis mun mielestä =)
Tytölle tällä hetkellä vahvimmilla ovat nimet Irina Amelie
ja pojalle Robin, toinen nimi vielä hakusessa.

tuntuu olevan nuo ulkomaalaisvaikutteiset nimet nyt muodissa, mutta meillä kyllä tulee erittäin perisuomalaiset nimet, oli sitten tyttö tai poika. nimet tulee suoraan mummuilta ja papoilta. eli pojan nimeksi tulee lähes 100 varmasti Heikki Pekka, tytön nimi on vielä vähän neuvottelun alla, mutta kai sekin saajaan tuolta yhdisteltyä :)

Meillä mielessä vanhoja suomalaisia nimiä, joilla mielellään vielä joku sukutausta, ja jotain saisivat tarkoittaa. Yritämme kaihtaa muotinimiä, ettei kuolussa luokalla olisi sitten viittä ""emmaa"".

Voi miten tuli haikea olo tuosta maallemuutosta! Minunkin tekisi mieleni kotiseudulleni, joka tosin ei ole kaukana Helsingistä...mutta vielä pitää odotella valmistumista n. kolme vuotta. Sitten...:)

Kesä 16+2

Heippa!

Ai onko KappAhlissakin mammavaatteita? Täytyypä käydä tsekkaamassa. Oliko hyvätkin valikoimat?
Meidänkin lapselle tulee jokin ihan suomalainen nimi, koska sukunimikin on suomalainen. Tyttö saattaisi olla esim. Lotta, Laura tai Tiina ja poika Ville, Joonas tai Rasmus. Vaikka vielähän se mieli ehtii muuttua tässä moneen kertaan.
Huomenna meillä on rakenneultra. Jänskättää, koska minäkään en ole tuntenut vielä mitään liikkeitä....

Sissi 17+6

Sissi: Ei siellä KappAhlissa ole kuin äitiyshousuja ja imetysliivejä (sekä pari mallia alkkareita). Siinä heidän valikoimansa. Farkkuja tais olla 2 erilaista, sit suoria housuja ehkä kahdet erilaiset ja yhdet reisitaskuhousut.

Lindexillä on kiva hame tällä hetkellä myynnissä, sellainen juhlavampi (musta, jossa alareunassa hieman tylliä!). Ehkä ostan sen ensi kesän häitä varten. Koko vain mietityttää, että kuinka iso masu on heinäkuun lopussa... Tällä hetkellä M-koko pysyi päällä ja leveä rypytetty kuminauha näytti antavan hyvinkin periksi, mutta riittääkö se sinne loppukesään? Hankalaa!