Syksyn 2009 yrittelijäät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manna78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rapsu, sulla on ajatukset kohdillaan...oishan sulla voinut muuten se napakoru unohtua ja ties mitä kauheeta ois tapahtunut :)

Olen vähän samoilla linjoilla, eli kärsimätöntä odottelua...siis tämä on pisin kierto ikinä...siis mun mielestä...täs puolen viikon aikana sitä ovista bongaan tikuilla....pari oli Onni-testiä vielä ja huomen aamulla käyttöön Cliniq testi. Sellasta en ole ennen koittanutkaa. Oli vähän siedettävämmän hintanen kuin CB. Tiedä sitten miten oikein ne näyttää tms...mut muuten en ovista bongaa.

Mä varmaan pihahdan kun se plussa tulee, siis sehän tulee. Ja sopis tulal pian sillä oikeesti, seuraavat synttärit kun tulee niin mä täytän 37....no, onneksi siihen on vielä yli 10 kk aikaa...eli toivoa olis viel synnyttää 36-vuotiaana. No, jos tää ei tän vuoden puolella nappaa, niin sitten me kyllä tosiaan varmaan päätetään että se oli sitten siinä. Meillä on yksi ihana lapsi ja se saa sitten riittää.....no, en menetä toivoa vielä.

nyt kotiin,e ttei sentää ylitöihin jäädä.

Catriina haleja täältä, voi vitsit kun toivoin että sinä astut seuraavana plussajunaan. :( mutta uuteen kiertoon uusin voimin, pitää ensin antaa pettymyksen vähän nakertaa niin että on taas vahvempi ensi kerran!

Unelmoija saat kyllä toivoa tärppiä ja kertoilla fiiliksistä, täällä tuetaan ja tsempataan sinua kävi miten kävi. Toivon niin paljon että nyt teillä tärppää. Monesti kai raskautuneet onkin tunteneet sen hyvänä fiiliksenä että nyt on todella tärpännyt? Teilläkö on tänään bank holiday, noi on kyllä kivoja lisävapaita.

Kukas muu jännäilee tällä hetkellä, Dazeer ainakin, bd bd, peukutuksia sinne! Teillä on hyvä asenne että sitä kuivaharjoittelua voi harrastaa muutaman kierron ennen plussaa. Itse olin vähän kärsimättömämpi ja nyt sitten mennään jo ties monettako kiertoa. Osuiko teillä täsmäiskut hyvin ovisaikaan?

Samoja juttuja Boogie ja Rapsu miettineet, eli miten suuri tsäkä pitää käydä että yhtäkkiä on raskaana vaikka ihan oikeilla päivillä olisi pöllytellyt peittoja. Ne prosentit kun on aika pienet mitä kussakin kierrossa on tärpille mahiksia. Mä uskon kanssa että jos olisi edes ollut km, kaikessa hirveydessään, niin olisi jotenkin lupaavampi fiilis että kyllä sitä taas kohta ollaan raskaana. Mutta en todellakaan keskenmenoa toivo kenellekään, tässäkin ketjussa niitä on ollut, jos tajuatte mitä tarkoitan... nyt pelkään eniten juuri kisu-mirrin ja nellin saamaa tulosta. Kohtahan se selviää kun jo ensi kierrossa on gyne.

Minäkin kävin katsomassa Public enemiesin, ihan hyvä, etenkin se 20-luvun Chicago meininki vaatetuksen ja naisten hiusten osalta. Depp ei tosin ihan osuvasti siihen pahiksen rooliin sujahtanut mutta onhan se hyvä näyttelijä ja komea mies;) Haluaisin nähdä sen Skavabölen pojat joka tulee ensi-iltaan kai tällä viikolla. Kotimaisia leffoja on kiva käydä katsomassa.

Unelmoija kyseli niistä ovistesteistä ja Annulee ainakin käyttää. Mulla ne on taas tässä kierrossa käytössä, ajattelin tuhlata loputkin nyt. Keväällä mulla meni niihin hermo (halpoja liuskatestejä) ja olen melko hyvin bongannut limojen ja kipujen perusteella oviksen. Katsotaan kertooko ne tässä kierrossa mitään. Ovis on odotettavissa pe-la akselilla ja ajattelin että to-pe-la pitää olla joka päivä, ehkä tässä alkuviikosta jo aloitetaan harjoittelu.

Peuktuksia kaikille oviksen odottelijoille, toivotaan että kaikille se nopeasti tulee, eikä kierrot kenelläkään venähdä!

Luin tuossa sellaista Toni Weschlerin Taking charge of your fertility -kirjaa. Todella mielenkiintoinen ja kertoo paljon noista limoista, lämmöistä ja muista hifistelyn puolelle menevistä asioista oviksen bongaamiseen ja raskautumisen maksimoimiseen liittyen. Suosittelen! En ole ihan kovin pitkälle päässyt vielä.

Mitäköhän unohdin... hirvesti tsemppiä jännäilijöille ja oviksen bongaajille tasapuolisesti:)
Manna kp9

Jotain unohtui vielä:
Kisu-mirri mitenkäs teillä edetään nyt hoitojen kanssa, onko joku suunnitelma tehty?

Rapsu kärsii hiivatulehduksista, mäkin ennen mutta nyt en ole pitkään aikaan saanut sellaista riesakseni kun aloitin maitohappotablettien nappailemisen. Oletko kokeillut? Mä join ensin ptikään Gefilus-mehuja mutta ne ei auttaneet, nyt olen muutaman kuukauden syönyt (muistaakseni Idoform nimisiä) tabletteja päivittäin, eikä hiiva ole vieraillut. Mä kyllä pystyn sen helposti yhdistämään nameihin, suklaaseen yms. syöntiin eli liika sokeri aktivoi mulla ennen hiivan. Nyt pyrin etenkin ennen ovista jättämään makeimmat herkut syömättä.

Catriinalle pahoittelut..hiljaiseksi vetää. On kohdannut epäonnea ketjumme vähän liian useasti mielestäni... Nellille edelleen kovasti stemppiä!

Manna: Meillä odotellaan nyt vielä noin viikko kolmannen ja viimeisen clomikierron tulosta. Raskautumiseen en usko, joten olen jo mielessäni hahmotellut tulevaa keskustelua lääkärin kanssa. Eli tädin saapuessa soitan omalle lääkärillemme ja kysyn miten jatketaan. Alustavan suunnitelman mukaan siirrymme IUI-inseminaatioon (kevyin vaihtoehto), mutta toisaalta meissä on molemmissa vikaa ja vuosi yritystä takana, joten pitkään ei luultavasti odotella kun siirrytään jo IVF-hoitoon. Saa nähdä..raportoin kyllä, kun tiedän :)

Minä olen myös maitohappobakteeri-addikti, ne vaan tekee hyvää. Gefilus-mehuja ja A+ jogurtteja juon ja syön ja ajoittain myös muita vastaavia.

Terppa!

Minkä ikäinen Annulee teidän ihanainen on?

Tässä kuulumiset, jota edeltää lyhennelmä jota kaikki pääsevät kärryille lukematta edellisia sivuja:)

Vuoden yrittämisen jälkeen julkisille (siis arvauskeskukseen:)) perustesteihin (jotka mulle olivat kilpisrauhanen, klamydia, anemian poissulkeminen, prolaktiini-hormooni joka säätelee kiertoa). Tänään sain tulokset: Yllättäen lievää kilpirauhasen vajaa toimintaa sekä heittoa prolaktiini-arvoissa. Koska kilpirauhanen vaikuttaa hedelmällisyyteen, niin on parempi että arvot ovat kunnossa, vaikka ns normi tilanteessa ei tolla vajaatoiminnan määrällä edes määrättäisi korjaavaa lääkitystä, mutta hedelmmällisyyden kannalta kandee hoitaa. 6 viikon kuuri Tyroksiinia, kilpiraushashormoonia, ja sen jälkeen uudestaan labratesteihin, jos arvot eivät parane, pääseen hormooni-klinikalle. Jee! Vihdoinkin jotakin tapahtuu, hyviä uutimien kera toivomma niitä lisää myös meille kaikille! Trööt!

Tänään muuten alkoi positiivisuuden viikko ihan kalenterissakin!
t. Boogie

Vai positiivisuuden viikko, no, toivotaan sen toteutuvan :)

En vieläkää aamulla saanut tikuista ovisplussaa... Varmuudeksi jo eilen vähän touhuiltiin että jos kuitenkin se ois jo niin olis sitten simpat odottelemassa. Mutta ei...no ehkä huomenna sitten...

Meidän pikkuinen ihanainen on kesällä täyttänyt neljä. Poika. Kyllä taas oli eilenkin niin suloinen kun selitteli omia juttujaan...ihania noi ton ikäsen päätelmät asioista joista he eivät oikeasti tiedä vielä mitään mutta kertovat ihan kuin tietäisivät ;-)

Boogie: mulla oli kans joskus ennen ekaa raskautta toi prolaktiiniarvo koholla ja sain siihen jonkun lääkkeen silloin. Ja samalla clomit. No, yhden kuurin kerkesin ottaa molempia ja sit jo tulinkin raskaaksi. Nyt kun päätettii et tätä toista aletaa yrittämään niin otatutin ton prolaktiiniarvon taas, mut oli ok...siitä on kyl jo aikaa, tais olla jopa viime vuoden puolella tai ihan alkuvuodesta.

Positiivista mieltä :)

annulee kp16

Manna, kiitos maitohappobakteerivinkistä! Olen syönyt niitä vain kuureina matkojen aikana, ja viimeksi hiivatulehduksen aikaan. Mutta voisihan niitä tosiaan syödä ihan säännöllisestikin, varsinkin kun gefilus-tuotteet ovat välillä vähän hankalia. Semmoisia paikallisesti käytettäviä maitohappobakteerikapseleita olen kanssa välillä käyttänyt, mutta niistä ei ole kyllä ollut omasta mielestäni hyötyä. Tai kai niitäkin pitäisi käyttää ihan säännöllisesti, mutta kun se on vähän sotkuista ja inhottavaa hommaa :/

Mistä Manna löysit ton kirjan? Lainasitko kirjastosta vai ostitko/tilasitko jostain? Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Annulee, mä ajattelen ihan samalla lailla, että vauvan pitäisi tulla ennen kuin täyttää jonkun tietyn iän, tavoitteellisesti :) Aiemmin ennen haaveilua jo päätin, että haluan lapsen ennen kuin täytän 30... Onneksi siihen tavoitteeseen on vielä 1,5 vuotta aikaa!

Ihan kuin täällä palstallakin olisi jotenkin positiivinen fiilis meneillään, vaikka ikäviä uutisia onkin tullut :) Tarkoittaako tämä sitä, että kohta niitä plussia satelee... ;) Ovisaikakin monilla meneillään, jännää!

Boogielle peukkuja että kilppariarvon korjaus toisi vihdoinkin niitä tuloksia!

Ymmärrän kyllä Manna mitä tarkoitat tuolla km-jutulla, vaikka onkin aika rankka päätelmä... sitähän ei tosiaan kenellekään toivo! Mutta sitten tosiaan tietäisi, että ainakin raskautuminen on mahdollista... vaikka itseäni ei varmaan kyllä sekään helpottaisi, sitten olisin ihan paniikissa siitä, mistä se km on johtunut. Hui, ihan kauheata edes ajatella tämmöisiä :/

Mä vieläkin pähkäilen koska aloittaa "tositoimet". Ehkä tänään tai viimeistään huomenna... eilen ei vielä jaksanut kun olisi kuitenkin liian aikaista. Kyllä mä nyt aattelin tulla raskaaksi. Eiks sen voikin vaan päättää?

-Rapsu kp8

Eipä kestä Rapsu! Vinkit ovat ilmaisia, etenkin tällä palstalla;)
En löytänyt tuota kirjaa kirjastosta niin tilasin sen nettikirjakaupasta, pokkariversio maksoi vajaa 20e. Eilen illalla perehdyin siihen ja etenkin ne limanbongailuselvennykset on siinä aika tyhjentäviä. Mihinkään aamulämpöjen mittailemiseen en ryhdy.

Niistä maitohappobakteereista vielä niin olen itsekin kokeillut emättimeen laitettavia, enkä tykännyt yhtään! Suun kautta otettavat rules.

Minä kp:nä teillä tavallisesti on ovis? Mulla on tavallisimmin ollut kp 13-15. Ovistestit näyttää ekan kerran melko vahvaa viivaa jo kp 11 tai 12 eli huomenna toivon että niihin ehkä jo jotain piirtyy. Eri asia on sitten se tulkinta sen viivan paksuudesta... Annulee, saako sun testeillä testata aamulla? Mulla liuskatesteissä paras aika on klo 10-20 välillä, ei ainakaan aamulla kun se LH pitoisuus on kai matalimmillaan silloin. Mutta tiedän kyllä että Clearbluen digitestillä taas saa aamulla ihan huoletta testata.

Itsekin pähkään samoja juttuja Rapsun ja Annuleen kanssa eli mille päiville ajoittaa peitonheiluttelu.. päätin tehdä avauksen tänään mutta pääpaino sitten loppuviikosta jolloin jp tahdilla. Mäkin päätin tulla raskaaksi tässä kierrossa;) ei tätä syksyä jaksa muuten. Positiivisuus jatkukoot ainakin tämän kierron loppuun!

Toivotaan että Boogien "hormoonihoito" parantaa arvoja. Kisu-mirrille tsempit tähän kiertoon ja mikäli tulosta ei vielä tule niin lääkärikeskusteluihin erikoistsempit!
Jatkuuko Unelmoijan kiireet töissä vai ehditkö pohtimaan oireita loppukierrosta? bd bd peukutukset myös muille jännäilijöille!

Manna kp10

Kappas vaan, en muuten kattonut että mistä kellonajanpissasata noilla nykysillä testeillä saa mitata. Kun jossain on aamu ja jossain ilta ja jossain jotain siltä väliltä...mä vaan automaattisesti otin aamulla sen. Mul on nyt Cliniqin testi menossa... pitänee tutustua käyttöohjeeseen... Mutta tää meni samalla tavalla kun aina kaikki muukin, ens tehdään ja sitten vasta luetaan ohje.

Ovis on yleensä siinä kp17...-> ja joskus oli jopa kp24. Siinä kului muutama testi... Siinä kuussa taisi olla kyllä tosi pitkä kierto, yli 40 pv. Mut rasittavaa toikin vaihtelu...olis sitten aina sama. Ennen ekaa raskautta mul oli tosi säännölliset menkat ja ovis yleensä kp15 noin...mut eipä enää. Se 35 on ylitetty niin meni koko kroppa sekasin. Välillä sitä miettii että onkohan sitä pikkasen liian vanha. Ensinnäkin se raskauden kestäminen ja sitten ne yöheräämiset...huh. No, aina sit vaan ajattelee et se eka vuosi on vaikein ja sit helppaa. Hmm. Meidän esikoinen oli aika hyvä nukkumaan yöt et taisin päästä vähän liian "helpolla" :)

Mä yksi päivä (tai ehkä vähän useampinakin päivinä) jo nimiäkin mietiskelin.... Pojalle ois tosi kiva tiedossa mutta tytölle...siinä onkin vaikeaa. Sillon kun esikoinen syntyi ja sinne sairaalan papereihin piti laittaa jotkut nimet niin laitettii sit ihan ne mitä ois molemmille annetukin. Nyt sitten mies on vieläkin sitä mieltä et jos tyttö tulis toisesta ni sille annetaan tietysti se nimi mikä silloinkin papereihin laitettiin...no huh, mun mieli on muuttunut ehkä sata kertaa sen jälkeen....

Jaa etta positiivisuuden viikko :) Kuullostaa hyvalta joskos se riittaisi tosiaan ihan tuonne loppuviikkoon asti ja saisi positiivisen siihen raskaus testiinkin. Rapsu ja Manna aivan oikein, nyt on sitten paatetty etta te tulette tassa kierrossa raskaaksi!! :) ja tietenkin jokainen talta listalta toivon mukaan!!
Kisu_mirrille halaus ja toivotaan etta ne "kevyemmat" hoidot tuottavat sitten tulosta.Hieon homma Boogie etta saitte tulokset. Nyt sitten toivotaan etta hoito auttaa ja ennenkuin huomatkaan sielta se plussa parahtaa tikkuun.
Hmm tuo keskenmeno on kylla hieman kakspiippunen juttu. Muistan kun ennen keskenmenoa tahkottiin niin mietin ihan samaan tyyliin etta tietaahan sitten ainakin etta raskaus onnistuu, mutta se keskenmeno oli kylla minulle ainakin niin kova paikka etta en toivoisi sita pahimmalle vihamiehellenikaan. Ehka se tuntui viela kamalammalta kun oli se syke jo loydetty ja odotettiin sita NP ultraa ja ei sitten kaynytkaan hyvin. Mutta ymmarran kylla hyvin mietteet tuosta.
Manna mulla on tavallisesti tuo ovulaatio plussa kp18 ja kierto on nyt muutaman kuukauden pysynyt samassa 30-31paivaa. En ilman tikutusta tunnistaisi ovulaatiota laisinkaan joten se olikin syyna kun se meidan CB masiina ostettiin. Silla aamusin pisssaillaan tikkuun, mika on mulle hyva vaihtoehto. Tyo kiireet on hieman laantunut sen verran etta aamusi tyo matkalla ja lounaalla ehtii oikein hyvin? miettimaan mielikuvitus oireita rauhassa ;)
Rapsulle ja Mannalle ja muille oviksen bongaajille bd bd ei muuta kun positiivisuuden voimilla peittoja heilutteleen ja toivotaan etta tuottaa tulosta!!!
Omaa napaa sen verran etta ei oikestaan ole oireita eika mielikuvitus oireita suuntaan eika toiseen ainakaan viela. Edelleen positiivisella fiiliksella matkassa mutta pikkuhiljaa alkaa se totuuden tonttu tuolla nakertamaan etta ajatteles nyt jarkevasti ja valmistaudun siihen joka kuukautiseen tunteiden myrskyyn. Joten en oikein tieda mita miettia talla hetkella. Meilla oli tosiaan eilen se Bank HOliday joten on lyhyt viikko onneksi. jos ne menkat sielta alkaa niin toivon etta alkavat lauantaina niin ainakin saa olla kotona rauhassa. Sain vihdoin aitilleni eilen kerrottua meidan mahollisesta tulevasta hedelmoitys hoidoista ja tutkimuksista, mutta en edes saanut paljon siita juteltua kun tuli itku silmaan ja piti sanoa etta en nyt halua tasta sen enempaa puhua. Huuh ja paras lopettaa tuosta kirjoittaminenkin tuntuu tanaan olevan hieman tunteet pinnalla.
Unelmoija kp28/30-31

Tuskailen täällä...siis kp17 eikä vieläkään ovistesti antanut plussaa..taitaa tulla piiiitkä kierto. Eli vähän lisää odottelu- ja piinapäiviä, kiva kiva. tai kauhein ois se, ettei ovista löytyiskää, kun olen syönyt ne clomitkin...voivoi. No, en mä nyt viel hätäile, onhan se ovis tosiaan vasta ollut joskus joka kp24. Puhhuh.

Ekaks kaikille oviksen bongailijoille tsempitykset!

Maanantai on ohi, onneksi, ja kohti uutta ovista mennään. Aivan järkyt menkkakivut oli kyllä maanantaina. Enpä muista sellaisia kokoneeni pikkuneiden syntymän jälkeen. Nyt olo on nyt ihan normaali ja täti jo poistumaan päin.

Oman mielenterveyden kannalta tämä kierto ois tarkotus mennä ilman oman kropan ylioptimistista tarkkailu ja raskausoireiden miettimisiä. Siis testaan tosiaan vasta jos tai kun menkat on todella myöhässä eli noin kp 32. Korjaan tuo testipäivän listaan pian.

Uskon aika vahvasti, että viime kierrossa mulla oli taas tuo kemiallinen raskaus kun raskausoireet oli todella vahvat ja niitä haamujakin tuli testiin. Nuo kemialliset raskaudethan on tosi yleisiä. Kattelin tekay.fi:n sivuja, jossa sanottiin että hedelmöittyneistä munasoluista 10-15% ei kykene kiinnittymeen kohdun limakalvolle lainkaan ja niistä jotka onnistuvat tässä tehtävässä vain reilu puolet selviytyy neljännen raskausviikon lopulle. Synkkää tekstiä kyllä, mutta aina on kuitenkin se onnistumisenkin mahdollisuus olemassa ja toivottavasti se sattuu pian kohdalle meille kaikille.

Positiivista viikon jatkoa kaikille!

Catriina kp 3

Päivitetty lista:

Yrittelijäät:
Pieni-suuri toivomus, yk 7, (1), 24.8.
Katriina_, yk9(?), (2), (km 05/09, km 07/09), 25.8.
Nelli79, yk13 3.9.
Unelmoija78, kkm 01/09, yk14 (1) 06/09/09
Kisu_mirri, yk9 (2), 7.9.
Dazeer83, yk1 (1), 7.9
Boogie74, yk 12 (2), kkm 10/06 & 01/07, 9.9.2009
Annulee yk_monta, (2), 17.9.??
Manna78, yk10, (1), 18.9.
Rapsu-81, yk4, (1), 18.9.
Catriina, yk4, (2), 1.10.

Taustalla:
MamaLii, yk3, (2), 14.9.
Homegirl80, yk11, (1), (kkm 02/09)
Sari_80, yk5, (1), (kkm 11/08 ja skm 4/09)
Kauris55 yk1

+++ Plussanneet:
Inya ('81), +13.9. (yk1)
Elli83, + 10.10. (yk3)
Lotta*80, +11.10. (yk1)
Amalia79 +10.11. (yk3)
Minttu +16.11. (yk3)
Muppelo, +30.11. (yk5)
Aurora81, +6.12. (yk2)
Maruzen, +8.12. (yk5)
Lehmus28, +10.12 (yk3)
Siina76, + 21.12. (yk3)
Elviira 82, +24.12 (yk3)
Suvipilvipäivikki, +1.1.2009 (yk4)
Kata-82, +6.1.2009 (yk4)
Lilli-81, +8.2.2009 (yk8)
Pilvi82, +1.3.2009 (yk7)
Chili28 +9.3.2009 (yk5) (Km 02/09)
Sofia-79 +17.3 (yk2)
Veera81 +9.4.2009 (yk1)
Sida82 +10.4.2009 (1.iui)
Milan +14.5.2009 (yk9)
Elina +27.9.2009 (yk8)

Positiivista viikkoa todellakin kaikille teille, jotka odottelette ovista tai jännitätte alkavia (toivottavasti ei!) kuukautisia!

Raskaus on vähitellen uppoamassa meikäläisen tajuntaan. Tein ekan plussatestin tasan viikko sitten. Pahoinvointi on oireista se selkein, en pysty syömään oikeastaan mitään isoja aterioita ilman kamalaa kuvotusta ja yrjöilyä, vaan pitää napsia pieniä välipaloja tyyliin jugurttia, rahkaa ja hedelmiä pitkin päivää, jotta olo pysyy kunnossa.
Neuvolaan en vielä ole ollut yhteydessä, koska kotikunnan neuvolan verkkosivuilla neuvottiin ottamaan yhteyttä vasta viikolla 7. Odottelen siis kiltisti ensi viikkoon.

Raskaudesta kerroin kahdelle hyvälle ystävälle hiukan pakon edessä, koska viikonloppuna oltiin pitkään suunnittelussa saunaillassa ja tiesin, että olisivat ihmetelleet, kun olin tiukasti mehulinjalla. Toinen näistä ystävistä onkin ollut sellainen luottohenkilö vauva-asioissani, joten olisi varmaankin kertonut muutenkin. Valtavasti sain onnitteluja ja halauksia, niistä tuli tosi hyvä mieli. Muille emme vielä ole kertoneet asiasta, emmekä pidä asian kanssa kiirettä, vaan ainakin sukulaisten ja isovanhempien kohdalla odotamme sinne 12 viikkoon.

Plussatuulia kaikille!

Mukavaa torstaita leidit!

Miltäs täällä näyttää? Taitaa olla vähän sellainen taantuma-aika, suurin osa taitaa odotella ovista. Onko bongailuja tehty?

Unelmoija, miltäs siellä näyttää?!? Alkaa jänskättään sun puolesta!

Elinan kuulumisia oli mukava kuulla! Voi ei, sä olet heti päässyt pahoinvoinnin valtaan. Niin sitä plussasta rankaistaan ;) No toivotaan että pahoinvointi ei kuitenkaan ylly sietämättömäksi ja löydät keinot pitää se kurissa. Toi on asia, jota itse ehkä eniten jännään... olen oksukammoinen ja ajatus monen viikon yrjöilystä ei ole ihan hirveän mukava :P

Catriina, niinpä, tilastot ovat aika masentavia. Välillä tuntuu että kuinka kukaan edes VOI raskautua kun tilastot on niin musertavat. Eihän sitä lotossakaan ole vielä voittanut (no en kyllä ees lottoa, mut kuiteski...) Mutta kummasti vaan sitä ihmiset "pamahtelee paksuksi" joten miksei mekin!

Mannan kysymykseen: mulla on ovis varmaankin ollut siinä kp12 tienoilla. Vaikeahan tuota on tarkasti tietää... no viime kierrossa olin gynellä kp13 ja ovis oli kuulemma ollut ehkä vrk sitten.

Me (tai minä...) aloiteltiin jo vauvatouhut ovis mielessä. Tänään tarttis taas mies houkutella pupuilemaan. On tää kyllä sikäli vähän väkinäistä, että tänäänkin menen itse ensin työporukalla kaupungille ja miehellä on taas reenit 20-21:30. Ilman vauvahaaveita ei tulisi sekstailut mieleenkään tällä aikataululla... mutta ei auta. Sikäli tietty vähän stressaa että entä jos mies onkin niin poikki ettei vaan jaksa... tylsää että tarvitsee olla niin aikataulutettua hommaa tämän vauvojen teon :/

Pupuenergiaa kaikille ovislaisille, piinailijoille plussaonnea ja muille rentoa mieltä :)

-Rapsu kp10

Olipas mukava lukea Elinan kuulumisia :) positiivisuutta jakaa tanne suuntaan ainakin kovasti. Vai huono olo alkoi heti. Toivottavasti ei mene kamalan pahaksi, vaikka on se todellakin sen arvoista kun niin kauan yritetty etta et varmaan pane pahaksi :)
Annulee toivottavasti se ovis sielta pian puksahtaa. Mulla on yleensa kp18 kun tulee ovis plussa noilla digitikuilla joten ala viela meneta toivoa. Muutama kierto on ollut etta ei ole edes loytynyt kun liuska testeilla kokeilin.
Rapsu, tsemppia oviksen hyodyntamiseen! Tiedan tuon tunteen kun jo etukateen miettii etta toivottavasti mies ei sitten ole vasyksissa. Kylla se siita sitten kun vauhtiin paasette vaikka aluksi hieman vakinaiselta saattaakin tuntua.
Omaa napaa sen verran etta menkkoja odottelen alkavaksi lauantai aamuna ehka jo huomenna, mutta uskon etta la aamuna toden nakoisesti. Jos ei ala niin lauantaina on sitten testattava koska mies yllatti eilen ihanasti ja oli ostanut liput konserttiin joten jos on nega niin sitten voin ottaa muutaman ja jos se positiivinen sattuisi jonkun ihmeen siivittamana saapua niin mikas sen mukavampaa!! Oireita ei ole oikein suuntaan eika toiseen. Hieman vatsassa valilla nippailee ja alaselkaa valilla vihloo, eli tyypillisia menkka oireita. Aamulla lurahti melkoisesti valkkaria jo ajattelinkin etta nytkos se tati sielta jo etuajassa tuuppas, mutta ei. Sori hieman yok kuvailuja toivottavasti ei haittaa :) Nyt odottelen kylla niin kovasti tuota lauantaita pelkastaan jo sen konsertin takia. Toiveet on viela korkealla, mutta ehka ne huomiseen mennessa tasta sitten laantuu. Usein paivaa ennen tulee se varma fiilis ja menkkaoireet etta tietaa mita on tulossa.
Unelmoija kp30/30-31

Unelmoija, mä pidän kovasti peukkuja, että nyt sulla olis lähipäivinä plussauutisia! Nuo mainitsemasi oireet passais niin hyvin myös raskausoireiksi.

Elinalle toivotan oikein ihanaa raskausaikaa! Kyllä ne pahoinvoinnit kestää kun palkinto odottaa sua sitten toukokuussa.

Rapsulle tsemppiä miehen kellistämiseen.

Miten Dazeer, Nelli ja kisu_mirri? Onko jo uutisia?

Kävin aamusella hakemassa vehnänalkioöljyä ja just sitten ostosreissulla greippimehua. Netistä löysin tietoa, että joillakin ne ois auttanut raskautumiseen eli pitää ainakin koittaa niitä nyt tässä kierrossa. Tässä vielä lisätietoa:

http://projektina.vuodatus.net/blog/987417/keinoja-netista-bongattuna/

Catriina kp 4

Hellurei, täällä ainakin sääkin on ihan taantuma-ajan sää;) eli sateista ja harmaata. Onpahan ainakin kivan lämmintä, se on positiivista! Töissä on kova kiire ja se haittaa palstailua sekä tämän projektin ajattelua.

Kiva kuulla Elinan kuulumisia, nyt pidetään vaan peukkuja sinun hyvin alkaneelle raskaustaipaleelle ja sille ettei pahoinvointi ihan valtaa päiviäsi! Millekäs kuulle LA menee?

Catriina mulla on venhänalkioöjykapselit kaapissa. Olen niitä nappaillut samoin kun helokkiöljyä ja omega 3+6 -kapseleita. En kyllä kaikkia joka päivä. Mutta ainakin ne pitävät ihon paremmassa kunnossa kun mun iho tuppaa varsinkin talvella kuivumaan ihan rutikuivaksi. Samoin kynnet on erittäin vahvat ja hyväkuntoiset eli positiivisia puolia on paljon. Ja olen myös lukenut että ne voisi avittaa tässä vauva-projektissa mutta eipä ole meillä auttanut. Ostitko nestemäistä vai kapseleita?

Ai teillä on Rapsu samat suunnitelmat illaksi peiton pöllyttelylle, nyt tehdään niitä tuloksia;) Pidetään peukkuja ettei mies ole liian väsy!

Unelmoija toivon todella ettei ne menkat ala ja testi olisi positiivinen! Mitäs konserttia menette katsomaan, kivan yllätyksen mies on järkännyt sinulle:) Nuo sinun oireet on lupaavia mutta tiedän kyllä ajatukset mitä päässäsi risteilee oireiden suhteen.

Mulla tuli eilen viiva ovistikkuun mutta ei yhtä paksu ja vahva kun kontrolliviiva, tiistaina ei näkynyt mitään vielä. Ajattelin että ovis olisi perjantaina kun on kp13. Saa nähdä mihin suuntaan viiva tänään menee... toivottavasti nyt vasta olisi vahvimmillaan koska meillä oli tiistaina pupuiluilta ja tänään taas. Tänään jomotteli hetken aikaa vasemmalta puolelta ja vähän pelkäsin että se olisi se ovis. Paikat ei ole kuitenkaan vielä kuivat ja viimekin kierrossa pari päivää tuon kovimman jomottelun jälkeen tuli vielä sellaista parasta ovislimaa. Ja tissit on kipeämmät kun eilen. Nyt tulikin tarpeeksi omaa napaa... Vannon vielä että seuraavassa kierrossa liuskatestit lentää mäkeen jos tänäänkään ei tule vahvempaa viivaa.

Dazeer ja muut jännäilijät, onko uutisia?

Manna kp 12

Tänään kp30/30-32 ja menkat olisi pitänyt alkaa siis tänään, viimeistään lauantaina.. Ei ainakaan tänään näkynyt.. Ja koska minulla on jo viime sunnuntaista asti ollut menkkamaisia kipuiluja ja muutenkin jotenkin "jännä" olo, menin ja ostin raskaustestin.. Muuten siis normaalit olotilat, mutta hieman etomisen tunnetta vatsassa pitkin päivää. Ei silti mitään kovin kummoista..

Tein testin aamulla ja ihan selvä PLUSSA siihen tuli.. :) Kontrolliviiva ihan punainen ja tämä toinen viiva selkeä, mutta toki vaaleanpunaisempi.. Ei siis mikään haamu kait.. Eli kai tässä nyt sitten raskaana ollaan..

Ei kuitenkaan kirjata plussaani ylös listaan vielä, sillä ajattelin että on viisaampaa odotella tässä ihan rauhaassa viikonlopun yli tuonne maanantaille ja katsoa sitten mikä on tilanne ja onko menkkoja tullut vaiko eikö..

Joku kyseli, miten meillä onnistui ovulaation aikaan täsmäiskut makkarin puolella.. Tähän on paha sanoa mitään, sillä en ole ihan varma missä vaiheessa ovulaationi mahdollisesti olisi ollut/tullut.. Siispä treenailimme ihan varmuuden vuoksi tuon kierron alkupuolen aina viime viikkoon melko tasatahtia.. Ja kun mielikin teki, eikä tarvinut enää kortsujen kanssa räpeltää niin olihan se ihan mukavaakin.. Mielellään sitä treenasi.. :)

Olo plussan suhteen jotenkin neutraali.. Ei haluta iloita vielä, ennen kuin menkkoja ei tosiaan ole tullut ja on päässyt käymään lääkärissä ensimmäiset kerrat.. Kaveripiirissä kun on ollut kohdun ulkopuolisia raskauksia, joiden plussista on ehditty kaveripiireissäkin iloita sekä valitettavia keskenmenoja ennen rv.12, jonka jälkeen tämän riskinhän pitäisi pienetä.. Ja sitten on sellainenkin valitettava tapaus, että loppuraskauteen ehtinyt sikiö kuoli äidin vatsaan.. Mitään syytä tuolle ei löytynyt.. En minä tässä aio koko aikaa pahinta odottaa, mutta koitan siis asennoitua tähän niin, että kohdussani on tällä hetkellä solupallo, jolla on valtavasti matkaa siihen, että se on valmis vauva.. Ja jos jokin ei jostain syystä mene niinkuin olisi tarkoitus hoitaa luonto valitettavasti asian keskenmenolla.. Eipä tässä auta kuin odotella, koittaa pitää hyvä huoli itsestä niin henkisesti kuin fyysisestikin ja koittaa luottaa siihen, että luonto tietää mitä tekee ja terveydenhuoltokin on onneksi Suomessa varsin laadukasta.

Neutraalin olon lisäksi minua vaivaa myös syyllisyys.. On jotenkin paha olo siitä, että esimerkiksi paras ystäväni on pian kaksi vuotta toivonut vauvaa ja parhaillaan on tutkimuksissa asian suhteen.. Ja itse näyttäisin tulleen raskaaksi ensimmäisellä yrittämisellä.. Ei ole reilua ei, mutta toisaalta enhän minä tähän voinut vaikuttaa missä vaiheessa raskaus onnistuisi..

Tsemppiä vain kaikille yrittelijöille.. Ilmoittelen viimeistään tuossa alkuviikosta miten täällä tilanne etenee. :)

Dazeer83, yk1, kp30/30-32 (plussatesti 3.9.2009)

Oho Dazeer :O Onneksi olkoon!! Voi vitsi kuinka onnekkaita olette kun heti tärppäsi! Paljon tarrasukkia teidän pienelle vauvan alulle että jaksaa pitää kiinni tulevasta äidistään! <3

Äh mäkin haluun! Odottelen täällä että mies tulee kotiin, onneksi se tietää mikä sitä odottaa täällä ;) Koko päivän nipistellyt ja vihlonut oikealta puolelta alavatsaa, siellä se kypsyy... kunhan ei ole vielä liian myöhäistä! Isoja limoja ei ole tullut mutta muuten on valkkari muuttunut sitkeämmäksi. Ja tissit kipeet jo nyt!

Onnea Dazeerille, nyt peukut pystyyn että teillä menee kaikki loppuun asti hyvin! Vitsit miten ihanaa varmaan ekasta tärpätä.

Mulla oli eilen samat fiilikset illalla kun Rapsulla: miestä ei kuulu kotiin ja mulla jomotteli edelleen vasemmalta puolelta. Lähettelin sille jo viestejä jossa pakotin sen *kotiin heti*. Ovistikun viivakin haalistui edellisestä päivästä eli kyllä se keskiviikon testi kertoi että ovis on tuloillaan. Onneksi se vahvin testi kertoo että se on (noin) 24-36 h sisään. Mulla tuli illalla kunnon sellainen kirkas venylima (sori taas kuvailut) ja olenkin aika varma että viimeistään nyt se ovis on ohi. Toivottavasti ehdittiin. Taas meni mun arviot kp:sta pieleen. Nyt järkeilin että mulla oikealta ja vasemmalta puolelta irrotessa on eri kp. Vasemmalta on aina aiemmin ja oikealta on ehkä vasta kp14, siten sen puolen kierrotkin on päivää paria pidemmät.

Hyvää perjantaita ja viikonloppujakin näin etukäteen!
Manna kp13

Kiitos kiitos onnitteluista, vaikka viisainta lie kuitenkin odotella tämä viikonloppu yli ennen kuin uskallan täysin alkaa sisäistämään sen, että plussa on todellinen.. Olimme todellakin varautuneet siihen, että useammankin kuukauden tässä saisimme harjoitella, ennen kuin tulisi mitään konkreettista aikaiseksi.. Ja kun tiedossamme oli faktat, että joka kierrossa raskauden mahdollisuus tismalleen kohdilleen osuneista ajoituksista ja kaikesta huolimatta olisi kuulemma 10-20%:n luokkaa ja että raskautuminen voi viedä normaalioloissa ilman mitään "vikaa" reilun vuodenkin.. Olo on kyllä uskomattoman onnekas..

Menkkamaiset kivut ovat helpottaneet.. Tai siis enää ei ole sellainen olo, että ne voisivat alkaa ihan hetkellä millä hyvänsä, kuten koko viikon on tuntunut.. Yöllä heräsin jomotuskohtaukseen, mutta ei ollut onneksi niin kipeää että lääkettä olisi tarvinnut.. Olen muutenkin todella tarkka siitä, että normaalistikaan ei tule särkylääkkeitä syötyä ellei ole ihan oikeasti pakko.. Pienet pääkivut tai jomotukset koitan hoitaa päiväunilla ja levolla.. Ja jos tuolla vatsassa nyt koittaa solupallo kovasti aloitella elämäänsä, niin luulen että sama linja kannattaa pitää..

Maanantaita ja (malttamattomasti) varmistus-testiä odotellessa..

Tsemppiä jokaiselle yrittelijälle.. :)

Yhteistyössä