Pohjanmaan odottajat

Mulla tuli VKS:stä poli maksu rakenneultrasta. Hassua jos se joillekki laitetaan ja joillekki ei :) Mutta sitte tärkeempään

Meille syntyi poika 29.11. Kokoa pikkumiehellä oli 51cm ja 3495g. Kaikki meni oikein hyvin eikä tarvinnu sairaalassakaan olla ku pari päivää :)
 
Noista keskussairaalan ultrista. Mullekin sanottiin neuvolassa että nt-ultrasta peritään poliklinikkamaksu, mutta eipä ole tähän päivään mennessä VKS:stä mitään laskua tullut..

Sasuma ja taapero 28+1 :kiss:
 
Äitiyspolikäynti ohitse. Kaikki hyvin =) Turvotus oli kadonnut ja vauva oli todella hyvin kasvanut ja liikkui tosi paljon =) Kahden viikon päästä otetaan varmuuden vuoksi lapsivesinäyte, koska turvotuksen syy jäi selvittämättä.
 
Täällä uutena moi:wave:
Ollaan nyt 2 viikkoa sitten muutettu pohjoisesta Seinäjoelle ja pikkukakkosta odotellaan, viikkoja olisi kasassa 28+5. Meidän poppooseen kuuluu minun lisäksi mies 35v., tuleva isoveikka 5v., 2 koiraa ja cavalier. Itsellä on ikää 27v. Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu kohta 7 vuotta, joista 3 viimeistä ollaan oltu naimisissa.
Itse olen ollut jo 5 viikkoa sairaslomalla ja näin mennään laskettuun aikaan asti. Eli LA olisi 25.2-27.2 ( ultrissa oli 2 päivän heitto, eivät kuitenkaan muuttaneet mihkään.) Itsellä on se tuntu ettei tämä kaveri pysy niin kauaa masussa. Todellakin pikkuveikkaa odotellaan.
Mulla tulee neuvolana olemaan Kirkonkrannin neuvola, hassua kun eka neuvola-aika on vasta 28.12 ja viimeksi olen käynyt neuvolassa 29.11, jotenkin luulin, että haluaisivat aikaisemmin käymään, kun viikkoja on sitten kasassa jo 31+1, pitäisi varmaan jossain vaiheessa jonninmoisessa synnäriin tutustumisessakin käydä:confused:
Muutenkin tuo lisästressiä, kun ei oikein yhtään tiedä tämän perän käytänteistä, osaisiko joku kertoa missä vaiheessa täällä on synnäriin tutustuminen ja onko sitä olleskaan, onko kokoultraan loppuvaiheessa, synnytystapatutkimusta yms...Tää on ihan Ö:nä aapisen laidassa. No onneksi synnyttäminen itsessään on jo kerran koettu!
Olisi tosi kiva tämä kautta löytää kavereita Seiäjoelta, kun ei täältä vielä ketään tunne:(
Auneliini
 
Mulla on nyt tunne että kaikki ei oo hyvin... Olevinaan oireet hävinny, ei oo enään tissit arat, ei väsytä niinkun ennen ei oo huonoa oloa.. Vai voisiko olla et on ihan normaaliakin että oireet lievittyy!!

Anu ja pikkuinen 9+0
 
Meille syntyi pieni prinsessa 6.12. klo 03:54! Mitat neidillä olivat myssy 35,5cm, paino 3390g ja pituus 50cm! :heart:

Tiistaina 30.11. mentiin sairaalaan käynnistystä varten ja sain Cytotec-lääkettä kahtena päivänä. Tulokset eivät lämmittäneet vielä silloin, kohdunsuu oli auki vain sormelle ja passittivat mut torstaina pariksi päiväksi kotiin rentoutumaan, jos synnytys lähtisi itsestään käyntiin. Lauantaina palailtiin sairaalaan ja sain taas kahtena päivänä Cytotecia. Kipeitä supistuksia tuli jo lauantaina, mutta harvakseltaan. Sunnuntai-iltana yltyivät sitten kipeämmiksi ja tuli noin 6min välein. Sain kymmenen aikoihin petidin-piikin, joka vei pahimman kivun, mutta heräsin jokaiseen supistukseen. Tuolloin olin väljästi kahdelle sormelle auki. Kahdeltatoista kipu yltyi ja hoitaja antoi jotain kipulääkettä suppona. Ei auttanut sittenniin yhtään ja kovissa kivuissa sitten lensi molemmista päistä tavaraa. Huusin kurkku suorana ktg-koneeseen kytkettynä kipuja, kunnes joskus puoli kolmen aikoihin kätilö tutki kohdunsuun, joka oli 4cm auki. Soitin miehelle, että alkaa tulemaan sairaalaan mutta ettei varmaan ole kauhea kiire (meillä siis 40km matkaa kyseiseen sairaalaan). Saliin päästyäni pian tuli labrasta hoitaja ottamaan verikokeet epiduraalia varten ja sain ilmeisesti suolaliuostipan käteen. Hyvin pian verikokeiden oton jälkeen kätilö tutki kohdunsuun tilanteen ja totesi todella yllättyneenä, että ollaan jo 8cm auki. Tässä kohtaa hän oli puhkaissut kalvot ja sanoi, etten ehdi enää saada puudutusta. Vetelin supistuksiin ilokaasua, joka auttoi todella hyvin ja hetken päästä alkoi jo ponnistuttaa. Parin ponnistuksen jälkeen mies saateltiin saliin ja oli kyllä semmoinen ilme kasvoilla, etten ikinä ole nähnyt! Muutaman supistuksen jälkeen yhdeksän pisteen tyttö saatiin maailmaan! Synnytyksen koko kesto 4h 5min, ponnistus 24min! Todella hyvä mieli jäi kaikesta, vaikka ei ihan olisi arvannut ensimmäisen menevän näin.

Kotiin päästiin torstaina ja aletaan pikkuhiljaa oppia tätä vauva-arkea... :)

Daewen ja tyttö 5pv
 
NiQ
Paljon onnea Deawenin perheelle :hug: ja Auneliinille tervetuloa Seinäjoelle ja meidän pinoon :) mä en kauheesti osaa noihin neuvola juttuihin vastata, kun vasta eka käynti on takana, mutta kyllä se ihan oikee tutustuminen on jossain vaiheessa synnäriin ja olisko se koko/synnytystapa-arvio ollut viikolla 36 jos oikein muistan :)

Anu kerroit että sulla on 3.1 nt-ultra, onko se teitillä keskussairaalalla? :)

Oi voi, vilkas työviikonloppu takana. Ahnehdin tammi- ja helmikuulle vielä hirmuisesti sunnuntai-hommia isomman mammarahan toivossa. toivottavasti vielä silloin jaksaa painaa täysillä :p ei tunnu yhtää siltä että olis raskaana, ehkä mä oon vielä niin vähän raskaana :D helpotti kyllä kun näki pikkuisen alkuviikosta <3 oon nyt muutaman päivän mittailut uudella mittarilla verenpaineita, eilenkin oli 115/69, että ei musta kovin verenpainetautista taideta saadakaan. vielä kun oppis neuvolassakin olemaan stressaamatta sitä mittaria. viimeksi tiistaina oli neuvolan mittarilla eka 171/103 ja sitte toisella 148/93 :D nyt on vähä pää tyhjä pitkän työpäivän jälkeen, mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

NiQ & Pena 8+5
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Paljon onnea daewenin perheelle! =)

Nyt kun meitä täällä jo osa alkaa poksahtelemaan niin tehtäskö niin, että myös syntyneisiin tehtävät päivitykset laitettas mulle yksärillä. Huomaan ne varmemmin ku en aina lue kaikkia keskusteluja missä kirjottelen ni yksärit näkyy heti ku kirjautuu sisään.

Tänään on kontrollineuvolakäyti ku viikko sitten oli verenpaineet koholla.

Sparkle ja Viuhti 35+1
 
Mulla ei oo mitään oireita oikein enää.. Välillä tuleekin mieleen että onko sielä ketään, mutta onneksi sillo kävin siinä varhaisultrassa!! Väsymys on onneksi ohitte, paitsi iltaisin en jaksa valvoa myöhään, pahaa oloa ei ole enää muuten kuin jos on oikein nälkä, pissalla saa yöllä käydä muutamia kertoja!!
Menis nyt tuo aika nopeesti tuonne 3.1 jolloin on se np-ultra. Ja mä niin toivon että ti saadaan sillä doblerilla sydänäänet kuuluviin jotta voin aloittaa rauhallisin mielin joulun vieton.. Sillo tiistaina on 10+3.
Mulle neuvolantäti sanoi että maksamakkaraa saa vähänsen syödä.. Ja oonkin sitä ihan OHUELTI sillotällö leivänpäälle laittanut!!

Anu ja pikkuinen 9+5
 
Tänään saatiin doblerilla neuvolassa sydänäänet kuuluviin!! Kuulemma erittäin hyvät ja napakat lyönnit!!! Nyt saa rauhallisin mielin aloittaa joulun vieton!! Hb oli 156!!


Anu ja pikkuinen 10+3
 
Kiitos Niq=)

Kyllä mun tutuille on ainakin kerrottu jos on halunneet tietää ja paikkansa on pitäny ainaki tähän asti! Mä kans yks päivä lueskelin sitä samaista lappua ja jännästi on kyllä laitettu se siihen.

Joko olet käyny np-ultrassa? Mulla on muuten sama juttu noiden verenpaineiden mittauksessa, kotona paljon alhaisemmat paineet kuin neuvolassa, mutta pääasia että itse tietää mitkä ne todelliset paineet on!!
 
NiQ
Nyt olis ensi viikolla maanantaina nt-ultra, ja onneksi mieskin sai koulusta iltapäivän vapaata, joten pääsee mukaan <3 mä oon jotenkin niin pessimisti että koko ajan ajattelen että sieltä tulee huonoja uutisia :( ja painaa pieni syyllisyyskin kun nyt joulun aikaan tuli aika monelle kerrottua vauva-uutisetkin... mies tuossa kertoi ihanasti joku päivä kun samaista nt-ultraa stressasin että "älä turhaan murehdi, sä et asialle mitää voi, ja sitä paitsi, meillä on Penan kans sopimus että kaikki menee hyvin" <3

Mä oon ollu niin masokisti noiden paineiden mittausten kans että mittailen joka ilta monta kertaa päivässä ja mansetin kohdalla on punaiset viirut :D heh! onpahan ainakin mittarikammo vähä laskunut, aina ennen ekalla kotimittauksella on ollu jotain 135-140/80-90 ja sit vasta toisella tai kolmannella sen 120/70. äsken tuli ekalla 119/63 :) vielä kun neuvolassakin menis stressaamatta... (tai sit johtuu siitä että mä oon lomalla eikä tarvii yhtää stressata työjuttuja)

NiQ & Pena 11+1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä