Pohjanmaan odottajat

Mua alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tää oottaminen :D No joo ei mulla oo kun 38+6 että on tässä vielä enimmillään kolmisen viikkoa aikaa odotella...
Eilen kävin kunnon lenkillä ja saunassa jne mutta ei mitään merkkiä mistään, sain vaan nivuset niin kipeeks taas etten meinannut päästä sängyssä kääntämään kylkeä :/
 
Se on vaan niin, että jos vauveli ei meinaa tulla, niin ei siinäö sauna eikä seksi auta. Mulla kaikki synnytykset (4) käynnistetty, limatulppa ensin meeny ja sit heti alkanu vedet valuun pihalle ja 3 ekaa käynnistetty seuraavana päivänä, mut vikan synnytin Vaasassa, jossa käynnistettiin jo samana päivän (kiitos Vaasa)...

Eka meni 2 viikkoa yli ja kyl siinä sit yritti meikäläinen vaikka mitä: Saunaa, seksiä ja siirtelin huonekaluja, ravasin rappusia... Ei mitään....!

Yrityksistä sen verran, että tän vikan jälkeen päätettiin hankkia pojalle vielä kaveri ja sitä kaveria odoteltiin 8 kk, että tärppäis... Että ei se kaikilla tärpää heti välittömästi synnytyksen jälkeen, toisilla ehkä... Mut pääasia, että tärppäs!

Vaikka viides raskaus on kyseessä, ni kyllä sitä välillä pelkää ja miettii aioita. Esim. viime neuvolassa mulla oli sf-mitta liian pieni ja siks seuraava neuvola on jo aikaisemmin. Kyllä se vähä pelotti ja mietityttikin. Toki mulla on ollu pientä tiputtelua täs parin kuukauden ajan, et tarvii neuvolan lääkäris ottaa sekin puheeks... Jos vaikka joku peini reikä on, josta valuu vettä tipottain... Tulehdusriskihän siinä vain nousee!

Mut tsemppiä kaikille!
 
Hyvää alkanutta viikkoa tänne kaikille! =)
Täällä viikonloppu meni ristiäisten merkeissä, lauantaina valmisteltiin julhapaikkaa ja eilen vietettiin ristiäiset. Veljentyttö sai nimen ja minä uuden ihanan kumilapsen =)

Mulla on tässä nyt viime viikon aikana särkeny mahaa menkkamaisesti ja eilen oli sit jotenki kauheen ahistava olo. Tuntu et hengittäminenki oli vaikeeta.. Ja muutenki tuntuu et maha välillä tosi kiree.. Keskiviikkona olis neuvola ja torstaina synnytysvalmennusta aiheena: tietoa synnytyksen kulusta, omien voimavarojen käyttäminen synnytyksessä ja kivun lievuttämisessä. Imetys ja mieliala synnytyksen jälkeen.
Ja huomenna olis todennäköisesti elämäni toiseks viiminen koulupäivä =) Näistäpä se tämä viikko mukavasti koostuu =)

Sparkle ja Viuhti 32+1
 
Nyt on ultrattu; kätilö, lääkäri ja erikoislääkäri ultras ja yksi vauva masussa köllötteli:) HUOH! Laskettu aika muuttui 12.6, eli kuten itsekkin olin arvellut, pienempi on mitä neuvola laskeskeli.

Vähän tuli myös huonoja uutisia; Vauvalla on vartalon ympärillä 0.15mm turvotusta. Lääkäri ei tiennyt mistä johtuu, epäili kyllä, että johtuis virustaudista, ku mulla on ollu täs kaks flunssaa peräkanaa. Kummiski niskaturvotus oli normaali ja pään ympärillä ja vatsaontelossa ei ollu turvotusta, mikä saattais johtua sydämen vajaa toiminnasta. Kävin uudelleen verikokeissa, joista katotaan jotain virusjuttuja ja kahden viikon päästä uus ultra.
 
Hei!

Toistaiseksi vielä varovasti taustalta kirjoittelen, ihan en uskalla vielä odottavaksi liittyä :) Mutta näyttäisi vahvasti siltä, että Seinäjoella Kirkonkrannin neuvolassa tullaan vielä loppuvuodesta käymään. Noista ultrista utelen, että miten Seinäjoella tarjotaan? Nt-ultra ja rakenneultra, ei vissiin muita? Entä onko tuolla neuvolassa ultralaitetta, jolla katsottaisiin joka käynnillä?

Onnellista odotusta kaikille :wave:
 
Hei Mirage ja Onnea=)
Seinäjoella tarjotaan tosiaan noi kaks ultraa vaan. Kirkonkrannilla on terveyskeskuksen vanha ultra, jolla mulla on molempien raskauksien aikana katottu ekalla käynnillä sydänäänet. Ekassa raskaudessa katottiin myös, että onko vauva kääntynyt kun neuvolan täti näppituntumalla tätä epäili. Muuten ei ultraa neuvolakäynneillä käytetty. Varmaan terkkarista ja omasta halusta kiinni haluaako ultralla kattoa. Mutta se ultra on vanha ja huono noihin sairaalan käyttämiin verrattuna.
 
Winkkis tottakai mahtuu mukaan =) Laita yksärillä tietoja mulle niin lisäilen sut pinoon =)

Paivi28 toivottavasti huonot uutiset muuttuu hyviksi uutisiksi eikä mitään vakavaa löydy. vaihdan tuon sun la:n tuonne pinoon.

Sparkle ja Viuhti 32+2
 
Kuulumisia ajattelin tulla tännekki kirjoittelemaan! :)

Yhtenä pakettina vielä kärvistellään, vauva tuntuu olevan liian mukavuudenhaluinen syntymään kylminä päivinä... :D Viikottain saadaan juosta tuolla naapurikaupungissa kontrolleissa, kun nyt loppuraskaudesta ollut vähänlaatuisesti lapsivettä. Mutta ainakin tietää, että pienokaisella on siellä kaikki hyvin ja kasvaa niinku pitääkin! :) Viime viikon painoarvio oli 3200g, ettei mikään isoo paketti oo tulossa, tuommoinen sopiva. Viikot tänään siis 40+2.

Tosiaan, vaikka Pietarsaaressa asustellaan ja täällä olisi ihan myös täysi mahdollisuus synnyttää, niin päätettiin avokin kanssa kesällä, että hoidetaan synnytys tuolla Kokkolan puolella. Pietarsaaressa on niin huonosti esim. suomea puhuvia lääkäreitä, joten ei haluta ottaa "riskiä", että jos tarvii lääkärin mukaan synnytykseen, niin sitten tulisikin joku saksalainen joka ei sanaakaan puhu suomea ja hoitsu tulkkais vieressä. Itseä ahdistais liikaa. Pitää nyt sitten pitää peukkuja, ettei oo samana päivänä montaa synnyttäjää ja saatais perhehuone, niin miehen ei tarvitte ajella ees takasin tuota väliä. :)

Onnea kaikille odottajille! :flower: Päivittelen taas joku päivä, kun on jotain päiviteltävää.
 
Daewen kannattaa varmaan hyvissäajoin lähteä ajamaan tänne Kokkolaan päin. Matkaan kuitenki menee jonku verran aikaa ja ei ois kiva jos talvipakkasella pitäs tienposkessa alkaa synnyttään =) Ja eiköhän se pieni kohta maailmaan tuu =)
 
Täällä oli eilen neuvolakäynti. Vauvalla ja äidillä kaikki hyvin ja neuvolaatädin mukaan neuvolakortti on kuin malliesimerkki että kehyksiin vois laittaa :D Ja mikä parasta mulla oli paino tippunu viime käynnistä 200g :D Vähänhän tuo on, mutta kuitenki :D
Tänään olis ensimmäinen synnytysvalmennus neuvolan tiloissa ja illalla meen serkulta hakemaan vauvalle lastin tavaroita :D Siitä on hyvä lähteä tähän päivään. Loppu viikolle tulikin yllättäen töitä, joten loppuviikko meneekin tienatessa :)

Sparkle ja Viuhti 32+4
 
Kyllä pian joutuu varmasti sen ensimmäisen kerran oksentamaa, olo on niin kivottava, mitään ei tee mieli oikein edes syödä, ei ainakaa mitään rasvaista hyi haisooki niin pahalle!!! Piimää ja light jaffaa voisin juoda litratolkulla!! Päätä särköö kun ei kahvia pysty juomaan sen pahan hajun takia!!

Mä en tiedä enään että haluanko siihen varhaisultraan mennä, pelkään jos..... sydänääniä ei löydykkään.. Iski aivan törkee paniikki kun tuli muistot mieleen siitä 2004 vuoden km:stä, kun sydämenlyöntiä ei löydettykkään silloin 11+4.... En tiiä, pitäs vaan varmaan lopettaa nyt tämä ressaaminen, koska oireita nyt on vaikka muille jakaa, yks asia mihin tänään kiinnitin huomiota, tissit ei enään ole niin arat kun on olleet, no en tiiä onko sekään nyt sitte hyvä vai huono....

Anu ja pikkuinen 7+1
 
Jos sparkle jaksaa lasketun ajan voisi mulle muuttaa 16.6.(11)
Eli nt-ultra takana, menin sinne varuullaan jo muutenki koska tiesin että mun kierto ei priimaile ikään 28vrk ja no olin oikeassa vaikkakin yllätyin että tuli yli viikko takapakkia! Mutta kaikista paras oli se että pieni voi hyvin :,) se teki onnelliseksi!
Aamulla oli eka neuvola ja sittemmin ultra äippäpolilla. : ja mikä ihana muutos 2 vuotta sitten vielä seinäjoen äippäpolilla lyötiin lasku kouraan.. NYT EI TULLU :O onks se oikeesti muuttunu ilmaseksi, vai tuleeko lasku postissa ;D No mutta tsilliilll.. Olen niin onnellinen ja helpottunut vaikka tiputtiin kaksiviikkoa :)

MMILIA JA BEBE RV 12 (11+6)
 
mmilia08 taisit saada ultran ilmaiseksi :), jos ne ei jälkeenpäin hoksaa ja lähetä laskua, mulle ainaki lasku lyötiin kouraan ku ultras kävin.
Mulla meni kans ekasta raskaudesta LA 15 pv takapakkia ja tästä raskaudesta 5 pv. Mutta ei mulla oo kierto ikinä ollutkaan 28 pv.

Olisko kellään muuten tietoa olisko seinäjoella missään mammajumppaa, mieluiten sellases paikas mihin ei tarvis jäseneksi ryhtyä!?
 
Päivi: Tossa ultra kutsussa kun jälkeempäin luin että ultra on maksuton.
Onkohan se sitten ollu kokonaan maksuton; ettei enää tuu polilaskua. tai sit se unohdettiin; näytti olevan kiirus aamu mammapolilla :D
 
Aamulla oli eka neuvola ja sittemmin ultra äippäpolilla. : ja mikä ihana muutos 2 vuotta sitten vielä seinäjoen äippäpolilla lyötiin lasku kouraan.. NYT EI TULLU :O onks se oikeesti muuttunu ilmaseksi, vai tuleeko lasku postissa ;D No mutta tsilliilll.. Olen niin onnellinen ja helpottunut vaikka tiputtiin kaksiviikkoa :)

MMILIA JA BEBE RV 12 (11+6)
huikkaan tuolta maaliskuisista...
nt-ultra kuuluu normaaliin raskauden seurantaan ja sillon se on ilmanen =)
kuten myös rakenneultra myöhemmin. ei multakaan menny kummassakaan maksuja
 
Täällä yksi taustakurkkija :wave:

Esikoista odotellaan ja sitä tehtiin hoitojen avulla kaksi vuotta ja sitä ennen oli kotiyritystä parisen vuotta, joten yli 4v tässä on mennyt ja varmaankaan en osaa luottaa onneeni, ennenkuin terveen ja elävän lapsen syliini saan. Sen verran on ollut vastoinkäymisiä matkanvarrella (mm. kaksi raskautta on menetetty alkuvaiheessa).

Asutaan rannikolla, sen tarkemmin en viitsisi vielä huudella :) Kävin Vaasassa nt- ja rakenneultrat ja kummastakaan ei ole tullut edes polimaksua.

Nyt lähden neuvolaan, palaan paremmalla ajalla. Laskettuaika on tammikuussa ja viikkoja tänään 32+5. Äitiysloma on ihan nurkan takana, vihdoinkin!
 
Moikka

Minulla alko tänään äitiysloma ja kyllä tuntuu mukavalta. Ei vaan enää malttais odottaa, että tuo pieni tuolta tulee maailmaan. :) Onneks nyt eletään näitä kivoja joulun odottelupäiviä niin aikakin kuluu vähän nopeempaa. Oottelen jo et millonkahan tulee kutsu sinne synnytystapa-arvioon..

-Sartsa 34+2
 
Noniin ultrassa käyty, ja kaikki hyvin, pieni sydän sielä löi niin ristus lujaa!!!!!! Kyllä pikkuse tunteet herkisti!! Oli aivan ihana se lääkäri yksityisellä!! Nyt on ainakin yksi kivi tippunut sydämmeltä!!
Ja viikoiksi se näki 7+2, kun mun laskujen mukaan 7+4, et aika tarkasti osasin tietää vaikka kierrot on ollu mitä sattuu!!
 
Mulla ei kyllä ollut np-ultra vaan lähetteellä menin ja katottiin np-ultra samalla, sen takia varmaan jouduin maksamaan.
Onnea Anulle hyvistä ultra uutisista =)
Kävin tänään lääkärineuvolassa. Kaikki hyvin =) Pääsi taas katsomaan vauvaa ultralla, kun doplerilla ei ääniä kuulunut on kuulemma niin lantiossa vielä kohtu että sen takia ei kuulunut.
 

Yhteistyössä