¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

ME PÄÄSTÄÄN KOTIIN TÄNÄÄN =) =) :D :D :heart: :heart:

Bilit olivat selvästi laskussa, lääkärin mukaan ei tarvii käyttää kotikunnassa edes tarkistuttamassa =) Ihanaa :heart: Mies ja tyttö varmaan kohta lähtevät ajelemaan tännepäin ja ovat tunnin päästä perillä =) Syötellään molemmat likat ja sit nopeesti kotiin ennen kuin peruvat koko homman :D

Olipas taas paljon juttua! =)

Luminka Ihanaa, että pääsette tänään kotiin ja bilirubiiniarvo on hyvä. Minä olin esikoisen kanssa sairaalassa kuusi vuorokautta juurikin bilirubiini arvojen vuoksi. Yhden päivän vauva oli sinivalohoidossakin. Onneksi te selvisitte ilman sitä! Tsemppiä uuteen arkeen! :heart:

mamina Uskoisin, että sullakin oli vielä nuo miehen tuotoksia. Mulla on joskus tullut vielä kolmantenakin päivänä.. :LOL:

tyypin äippä Kylläpä pätkismuffinsit kuullostavat hyviltä. nimim. pätkisaddikti.. :) Toivotaan, että sokerirasitus on ok!

Torey toivottavasti pääsisit selän kanssa huilaamaan!

Sitten unohdinkin jo mitä piti kommentoida.. Omaa napaa sen verran, että selkä on vihoitellut täälläkin ja tänään kun olin pojan kanssa muskarilla kaupungilla niin oli kävely kyllä aikamoista taaperrusta. Toivottavasti tämä särky vielä hellittäisi, sillä en koko loppuaikaa jaksaisi olla näin vaivainen. Ja varsinkin kun se muutto tässä lähenee. Ensi viikolla mulla on neuvola viimeistä kertaa tällä paikkakunnalla. Innolla jo odotan, että minkälainen on uuden paikan neuvola. Ainakaan kovasti huonompi kuin nykyinen ei voi olla. :D

Onnea Luminkalle kotiinpääsystä! Itsekin muistan kärsineeni esikoisen aikaan kauheaa koti-ikävää kun viikko jouduttiin sairaalassa olemaan tulehdusarvojen takia. Kotiinpaluu ei ole koskaan tuntunut yhtä juhlalliselta kun silloin.

Kiitos kysymästä Halfcafnonfatlatte ja muutkin, täällä ollaan nyt saikulla loppuaika. Lääkäri katsoi samalla kohdunsuun tilanteen ja oli jo paikat vähän pehmenneet :( Eipä tuo sitten edes muuta ehdottanut kun kotiin jäämistä. Nyt pitäisi sitten ottaa rauhallisesti ja levätä heti kun supistaa. En kuitenkaan usko että tuo nyt kovin paha juttu on, esikoisestakin kaula oli lyhentynyt ja kohdunsuu pehmentynyt jo vko34 eikä silti mitään edistysta tapahtunut kun vasta laskettuna päivänä. Nyt tietty kun tuota lasta tuossa nostelee niin kypsymistä on tapahtunut sit jo vähän aiemmin kun viimeksi. Mutta ihan kiva jäädä jo kotiin (lievä ilmaus tuo, suuri helpotushan se oli ;) ) Olen päiväkodissa töissä, joten kyllä se aikas härdelliä siellä olisi ollut.

Mamina täydet sympatiat sulle tosta teidän 4 viikon kestoisesta yksinolosta, musta kun toi viikkokin oli jo ihan kauheeta. Onneksi sentään saat sen ukkosi kotiin viikonlopuiksi :heart:

Hiivasta- mulla on ollut tässä aika tarkkaan 31 viikkoa hiiva :LOL: Kävin siitä yksityiselläkin gynekologilla, kaikki nuo edellä mainitut rohdot on kokeiltu ja olenkin jo täysin luovuttanut sen suhteen että siitä eroon pääsisin. Ilmakylvyt ja perusvoiteella rasvauskin auttaa jonkin verran.

Nyt lepäilemään!

Torey

Hellou!

Kotoa kirjoittelen, omalta ihanan pehmeältä sohvalta käsin =)

On kyllä niin outoa olla täällä, tuntui että joka huonekin näytti ihan erilaiselta!

Esikoinen oli sylissä koko illan melkein, nyt nukkuu tuolla. Vielä on vähän nenä tukossa ja vähän yskikin sängyssään. Pikku taistelun jälkeen sain nukahtamaan. Musta tuntuu että ei taida helpolla päästää mua silmistään. Olihan se rankka paikka toiselle olla äidistä näin kauan erossa, yhden yön olen ollut kokonaan poissa kotoa!

Vauva jatkoi niin nätisti uniaan omassa sängyssään, äsken juuri syöttelin. Ekaksi rintaa ja sitten pullosta lisäksi omaa maitoa + korviketta. Tää ihan sen takia että saadaan bilit pois, ei jaksaisi imeä tarpeeksi rinnasta. Pullosta on tarkoitus joskus päästä eroon, ei mitään kiirettä sen suhteen, tärkeintä nyt saada toinen kuntoon ja takas normaalin väriseksi =) Ja painoa tulee korvikkeella lisää vähän paremmin.

Luminka ja neitonen 6vrk

Luminka hienoa, että pääsitte kotiin! Onneks vauva tuntuu rauhalliselta tapaukselta ni saa esikoinen kaipaamaansa huomiota nyt sitte ennen ku hoksaa ettet sä enää mihinkään oo menossa :heart: KÄyhän aina ehtiessäs informoimassa meitä teidän arjen sujumisesta.

Torey tosi hyvä, et sait sairaslomaa, vaikka onki esikoisen kans touhuilua ni on se eri asia kuin töissä huhkia.

mamina kyllä mullakin lirahtelee miehen tuotokset useempana päivänä, tuntuu joskus et pitäis pitää pikkuhousunsuojaa aina viikko seksin jälkeen :LOL: Kondomin kans on niin siistiä ku ei valu, mies ei vaan meillä siitä kauheesti tykkää ja nyt ku ei oo tarvetta ni menee se näinki.

Huomenna meen taas polille, tääkin on nyt nimellä synnytystapa arvio, vaik viimekskin se kai oli, tai siis neuvolan täti oli sitä mieltä et viimeks se oli kontrolli niiden sokereiden takia mut synn tapa arviosta ne siel polilla mulle puhu... Tiedä sitte mitä meinaavat, että taas toi tänne tulee...

Yöllä tuli ihme vatsan tyhjennyksen tarve, suomeks sanottuna siis heräsin aamuyöstä kovaan vessahätään ja oli vatsa aivan löysällä! Tosi kauan ripuloin vessassa enkä mielestäni oo syöny mitään erityistä nyt... Pojallaan meillä on ollu jo pitkään vatsa löysällä et olisko sit liikkeellä jotain...

Nyt BB loppuun ja sit nukkumaan. Vähä jännittää se huominen, toivoisin et kohdun suulla olis jo jotain tapahtunu...

Jonskis Eikös monesti sanota, että vatsa heittää vähän löysälle ku synnytys on lähestymässä..? ;) Ja sullahan se onkin eessä jo nyt viikonloppuna, niinkun sovittiin. :D

Torey Hienoa, että sait sairaslomaa loppuajaksi. :heart: Kotona voi sitte kuitenkin ottaa ees vähän rauhallisemmin kun töissä.

Mä en enää saanu unta miehen herätyksen (6.30) jälkeen ja täällä sitä nyt kukutaan jo. Poika herää varmaan jo heti parin tunnin päästä.. Yleensä nukun just nää aamutunnit parhaiten, mut viime yönä taisin nukkua kerrankin hyvin koko yön. Meillä on muuten tälläkin viikolla jatkunut ne pojan pitkät päikkärit.. :eek: :heart: Äippä pääsee helpolla.

Tänään ois aamupäivällä neuvolakin. Ei ole lapsenvahtia, joten otan pojan mukaan. Ostettiin viime viikolla semmonen pyörän peräkärryhässäkkä, jolla päästään helposti liikkeelle sitten. Meillä on vaan yks auto ja asutaan yli 5km:n päässä keskustasta, joten kävellen ei tuu koskaan lähettyä kauppaan tai terveyskeskukseen. Tässä kun on vielä ihan hyviä pyöräilykelejä jäljellä, niin eipä tarvi säätää yhen auton kanssa aina, jos mulla olis päivän aikana jotain menoja. Miehellä siis työmatkaa 30km, niin häntä en pyörän selkään tohdi tönäistä.. :D Tuossa peräkärryssä on tilaa kahdelle lapselle, joten varmasti tulee tarpeen sitten myöhemminkin vielä. Ihan näppärän oloinen vekotin kyllä oli, kun käytiin viikonloppuna koeajolla. Saa nähä kestääkö kannikat jo istua satulaan tänään, pitkän tauon jälkeen tulee aina niin pirun kipiöiks! :LOL:

Mites Kesis, oliko sulla jo neuvola? Oliko kaikki hyvin? :heart:

Pilkkis 22+4

Hei pätkismuffinssireseptiä jakoon! Kuullostaa namilta =)

Luminkalle onnittelut kotiinpääsystä! :flower:

Toreylle rentouttavaa saikkua, ota levon kannalta ja anna miehen passata sua aina tilaisuuden tullen! :hug:

(.) eilen oli reissupäivä, lentäminen oli rankkaa vaikka ei tuntia pidempää koneessa. Turbulenssi yhdistettynä aamupahoinvointiin on huono yhdistelmä. Lähtö oli kotoa aamulla viiden huitteilla ja palasin kotio illalla puoli kahdeksalta, väsymyksestä puolikuolleena.
Poskiontelotulehdukseen taas uusi kuuri päällä, lekuri vaihtoi mun Nasolinin Nasonexiin. Lima nielussa aiheuttanut oksentelua jonkun verran. Verenpaineet edelleen alhaalla, silmissä mustenee ja huippailee. Töissä hoppua. Onneksi viikkoja jo 10+ joten aina vaan paremmalta näyttää. Ens vkolla eka neuvolalekuri ja np-ultra. Mua on oikeesti alkanu se hermostuttamaan vaikka ei sitä hermoilemalla voi muuttaa mitä siellä näkyy. Pitää vaan vetää syvään henkeä ja katsoa mitä tuleman pitää. Ikää kun on nyt 33+ riski on jo eri luokkaa kuin silloin viis vuotta sitten.

Huomenta!

Hieno juttu Torey, etta sait jaada kotiin! Olen samaa mielta Blondien kanssa, anna miehen hemmotella! =)

Luminka- kuulostaa ihanalta! Idylliselta... :heart: Kylla nama kaikki raskausajan vaivat on sen 'palkinnon' arvoisia!

Jonskis- makin tyhjensin ennen synnytysta! Jannaa!!! =) hyvaa polireissua!

Pilkkis- ma oon kanssa nahnyt noita perakarryja ja ne nayttaa tosi kivoilta ja hyodyllisilta... Esikoinen vaan haluaa tietysti itse polkea... mut ehka nyt sit talle kuopukselle! :) Miten neuvolakaynti sujui?

Enta sinun neuvolakayntisi Kesis?

Inhottavaa, etta sulle on jaanyt toi tulehdus paalle Blondie! :hug: Muakin huolettaa paljon enemman talla kerralla, etta onko vauvalla kaikki hyvin... Ikaa kun mullakin on jo enemman... Juteltiin miehen kanssa, etta nakee sitten ultrassa, jos on ongelmia ja kuinka vaikeita... turha etukateen surra. Sita niin toivoo, etta vauva voisi hyvin. :heart:

Mina voin hyvin, vasymyskin alkaa vahan helpottaa!!! Ehka sita sittenkin tulee ihana toinen kolmannes! =)

Latte :wave:

(.) Ei taida enteillä synnytystä tää tyhjennys, vatsaepidemiaa epäilen ennemmin. Polilla nimittäin kaulakanavaa jäljellä ja paikat visusti kiinni, pehmenny, mutta kiinni. 3100g painoarvio... Pelästyin, musta aika iso jos vielä montaki viikkoa kyydissä viihtyy... Kahden viikon päähän uusi aika painon arvioon ja verenpaineen kotiseuranta jatkuu. Edelleenkään ei jalkojen välissä näkyny mitään killuttimia, mutta tämä lääkäri kyllä sanoi että aika huono näkyvyys tällä kertaa. Outoa, et viimeks kaulakanava oli muka lyhentyny 3cm:stä 1,5cm:n ja nyt muka oli taas 3cm eli niinku täydet jäljellä... Lääkärikohtaista?

Nyt ruuanlaitttoon pikapikaa, täytyy illemmalla lueskella teidän kuulumiset ajatuksella!

P.s poikkesin hennesin kautta ja ostin pojalle kolitsipuvun ja sit sellasen pienen pienen vaaleanpunaisen hello kitty-puvun kun ei kerta niitä vehkeitä edelleenkään näkyny :heart: Annan sit kaverin 4D ultran varmistamalle tytölle jos meille tuleekin poitsuli.

Täällä on neuvolakäynti takana. Kaikki hyvin! :heart: Hb oli vihdoin noussu 129, verenpaine 102/69. Sydänäänet ja liikkeet löytyivät. Paino edelleen sen 5kg miinuksella lähtötilanteesta. Sokerit menee taas kotitarkkailuun viikolla 26 ja Kelan paperit sain nyt kiroiltavaksi.. Esikko käyttäyty ihanasti siellä, istui mun vieressä omalla tuolilla ja kuunteli tarkkaan mitä neuvolan täti puhui. Sydänääniä kuunneltaessa tuli mun viereen seisomaan, piti kädestä kiinni ja ja kuunteli ihmetellen jumputusta. :heart: Ihana poika! Kotimatkalla nukahti sinne pyörän peräkärryyn, mut onneks jatko uniaan lounaan jälkeen omassa sängyssään.

Latte Meiän poika tuntuu viihtyvän tosi hyvin siellä kärryssä. Katselee maisemia innoissaan ja nauttii vauhdista. Ei tietty viel pitkään aikaan ite voiskaan polkea näin pitkiä matkoja. Tohon kärryyn mahtuu taakse myös esim. ostokset ihan hyvin, joten kauppareissuillakin kätevän tuntunen.

Jonskis Harmi, ettei siellä kohdunsuulla ollu tapahtunu kehitystä. :( Huomasin saman esikoisen loppumetreillä, et mitat oli vähän lääkärin mukaan aina.. Tsemppiä tyhjennykseen, toivottavasti ei ole mene heikommaksi!

Pilkkis

Moi kaikille tännekin!! Meillä oli markkinat tänään torilla, ja sieltä tarttui mukaan hahtuvaa.. pitäisi kai koittaa väsätä jotkut vaippapöksyt, miusta ne on niin ihanan lutusia:) :heart:

Tosi kivaa että pääsitte Luminka jo kotiin! Varmasti oli jo kova ikävä teillä kaikilla toistenne luo, olithan kuitenkin jonkin aikaa poissa.. :heart:

Torey, miulakin oli esikoisen odotuksessa lopussa niin sitkee hiivatulehdus, et neuvolassa jo sano, et jos ei lähde sillä kuurilla minkä sillähetkellä antoi, niin sit hoidetaan se vasta synnytyksen jälkeen pois. Tosi "kivalta" kuulostaa tuo 31.viikon hiiva.. Onks siula pahasti oireita, vai?

Jonskis, no kyllä se sieltä kuitenkin pian tulee... vähemmän 'aikaahan' siula on jäljellä kuin miulla.

(.) oli limatulppaa tai ei, niin ei täällä ainakaan synnytys oo vielä käynnistynyt:D Tosi kipeitä vihluja tuntuu välillä kohdunsuulla, ja eilenkin kauppareissulla tuntui että kohta tipahtaa ulos koko vauva.. voi, kunpa ei tarviis lennosta napata;) :LOL:

mamina 34+6

Iltaa tytöt!

Suuret onnittelut Luminka kotiutumisen johdosta, on varmaan ihan mahtavaa olla taas kotona
Odottelen kovin innolla myös teidän kuulumisia kahden lapsen arjesta =)

Blondie hienoa, että ruokahalu alkaa pikkuhiljaa palailemaan siellä :flower: Me ei aiota ottaa sitä äitiyspakkausta pikkukakkoselle, kun esikoiselta on viime vuodelta kaikki äp-jutut vielä tallessa ja osa vaatteista ihan käyttämättömiäkin. Ostellaan sitten tarpeen tullen lisää vaatetta uudelle tulokkaalle, esim. jos hän on tyttö niin sitten ehkä vähän tyttömäisempää vaatetta. Jos taas on poika niin isoveljeltä on paljon kivoja vaatteita jäljellä :) Muutenkaan ei taida juuri mitään hankintoja olla edessä, paitsi tuplat ja aikanaan syöttötuoli, kun esikoinen saa kuitenkin jatkaa Tripp Trappissaan ruokailua (vauvasta vaariin-meiningillä ;) )

Kiitti Torey sanoista :heart: samoin Pilkkis ja Latte kysymästä :heart: Käytiin tänään siellä neuvolassa, hoidettiin ensin dopplerointi alta, ja siellä se meidän pikkusen sydän sykki hienosti
Nyt on taas tosi hyvä fiilis
Terkka muistutti edelleen, että voin koska vaan tulla kuunteluttamaan ääniä jos vähääkään mietityttää. Pitäis vaan tarttua tarjoukseen eikä jäädä itsekseen miettimään niitä juttuja. :)

Hienoa Torey, että pääsit lepäilemään kotiin selkäsi kanssa :flower: Pääset nyt sitten useammin kaksplussaankin, eikö niin :D

Latte vau, London calling! B) Ihana kotikaupunki sulla :heart: :flower: Turvakaukaloista ja muista kyselit, mä suosittelen lämpimästi Maxi Cosin Cabriofix-turvakaukaloa, joka on mm. autoliiton testissä saanut erinomaisen arvosanan http://www.autoliitto.fi/ Siinä on myös ihan vastasyntyneelle sellaiset lisäosat, jolla pään alueelle saa lisätukea, se oli musta tosi hyvä.

Paino taitaa olla nyt pari kiloa miinuksella lähtötilanteesta, mut eiköhän tilanne kohta korjaannu ja pian ollaan tässä pisteessä
:LOL:

tyypin äippä mä oon kans tehnyt joskus noita pätkismuffinsseja, aika hyviä :p

rimata mä ihastuin myös Barcelonaan kun käytiin siellä pari vuotta sitten :heart: Mulla ei ennen reissua ollut oikein minkäänlaista kuvaa siitä kaupungista, mutta tosiaan ihastuin sen monipuolisuuteen ja ilmapiiriin. :) Sinne (muunmuassa) voisi kyllä mennä milloin tahansa uudestaan.

Jaksamista maarunen vihlomisien ja särkyjen kanssa :hug: Toivottavasti eivät lyöttäydy sun seuraan loppuraskausajaksi.

Ihanalta kuulostaa Pilkkis toi teidän pyörävaunuhässäkkä! =) Voin kuvitella, että pieni mies viihtyy siellä mainiosti. Hienoa, että sulla oli kans kaikki hyvin neuvolakäynnillä! :heart: :flower:

Jonskis olipa hassua toi kohdunkaula-juttu, että miten ne lääkärit saa noin erilaisia tuloksia :eek: Jaksamisia sullekin! :hug:

mamina mulla oli just tuollaisia kipeitä vihlaisuja esikoisen odotusaikana siellä kohdunsuulla. Harjoittele nyt varmuuden vuoksi sitä koppi-otetta kuitenkin :LOL:

Öitä! :wave:

Kesis ja pikkuinen 15+6

Viime yö meni vähän valvoessa, sallittakoon kun kyseessä oli eka yö kotona =) Sairaalassa vauva heräteltiin aina kolmen tunnin välein syömään. No, kotona sitä kesti sinne kahteentoista saakka kunnes ei jäänytkään ihan heti nukkumaan. Puoli kolme taisi olla kun viimein päästiin nukkumaan pidempi putki. Milloin oli hikka, tuli puklu tai muuten piti antaa lisää maitoa ja silitellä että uni tulisi =)

Päivälläkin jäi jo valvomaan syönnin päätteeksi. Luulin että oli jo nukahtanut aikoja sitten, kävin katsomassa ja siellä napotti hereillä :heart: Annoin vielä pullosta loput maidot ja laitoin peiton sisälle kapaloon, ei tarvinnut kauan neitosen unta narrailla =)

Sisko on ihan ihmeissään vauvasta =) Varovasti käy silittämässä poskea jos sylissä on. Yrittää kyllä aina tulla syliin kun imettelen pikkuista, saa taiteilla ettei litistä pienempää :D Välillä taitaa unohtaa että meillä on vauva talossa. Pari kertaa ollaan käyty kattomassa yhdessä makkarissa kun vauva nukkuu. On sen jälkeen innoissaan samantien lähtenyt takaisin katsomaan että onko se oikeesti vieläkin sängyssä :heart:

Esikoisella on vieläkin nuha, hirmu räkä vaa valuu nenusta. Viime yön nukkui heräämättä, onneksi. Se siitä vielä ois puuttunut että molemmat hereillä. Pakostikin joskus voi olla niin, mutta toivotaan että jos meinaavat heräillä yöllä niin eriaikaan sitten varsinkin jos olen tyttöjen kanssa kolmestaan.

Saunassa olen käynyt molempina iltoina, ihan seisaaltaan loppuja vesiä heittelemässä. Kyllä se sauna vaan on hyvä!

Sellaista tänne, pitäisi lähteä jo nukkumaan, seuraava herätys ajastettu klo. 23.15! Vähän huonoon aikaan kun juuri ennättää itse nukahtaa. Mutta sellaista se on kun on lapsia hankkinut :D

Luminka ja huomenna viikon ikäinen neitonen :heart:

Voi että kun on hauska lukea omia kirjoituksiaan netistä esikoisen odotuksen ajalta :LOL: Onko muut kirjoitelleet aiempien raskauksien tuntemuksista missään? Ootteko käyneet 'vakoilemassa' näin jälkikäteen? Kivaa kun saa sen fiiliksen jotenkin takas, ja alkaa muistamaan asioita paremmin taas :D :D

Huomenta kaikki!

Luminkalle tsemppiä kolmen tunnin syöttöväleihin!

Kesis, hyvä että kaikki oli kunnossa.

Mamina, toivottavasti malttaa pysyä kyydissä vielä muutaman viikon!

Pilkkis, onpa sulla alhaiset verenpaineet, onko huimailua? Mä olisin kanttuvei tommosilla lukemilla.

Jonskikselle pikaista paranemista vatsataudista.

(.) närästää ja kuvottaa taas. Johtunee tuosta uudesta antibioottikuurista, ärsyttää vatsaa. Oon huomannu kanssa että ruoka ei mee eteenpäin yhtä nopeesti kuin ennen, ähky olo monta tuntia syömisen jälkeen. Väsyttää ihan pirusti iltasin, hyvä kun Housen jaksoi katsoa eilen. Kotihommia rästissä. Viikonloppuna esikoisen nimpparijuhlat, mä olin aikonut vetää ne ihan jätskikakulla ja kaupan kääretortulla, mutta anoppi oli käyny tuomassa eilen KAKSI täytekakkupohjaa!!! Hyväähän tuo vain tarkoitti mutta nyt mun on pakko tsempata ja vääntää se pirskuleen täytskäri. Great.
Esikoinen räkätaudissa, vieläkin. Ollut kuukauden päivät. Pelkkään flunssaan ei anneta kuuria ja ei sitä mun mielestä joka vaivaan tarvitsekkaan antaa. Syö ja nukkuu hyvin joten ei yleiskunnossa mitään vikaa.
Töissä tänään(kin) taas hoppua, tulee saksalaisia pari sakkia kokoukseen. Joten Ich wünsche Ihnen ein gutes Morgen und gutes Wochenende ob Ich nicht mehr heute hier besuchen kann.

Hyvää viikkistä kaikille! :wave:

Huomenet!
Jonskis, lueskellessani eilen niitä miun omia kirjoituksia sieltä parin vuoden takaa, huomasin et myös miulla oli silloin viimesillä viikoilla samankaltaista "tyhjennys-oiretta". Luulin sillon just et synnytys ois ovella, mut ei sit ollukkaan=) Mistä lie johtuu sellanen, ei miula sillon ollut ainakaa yhtään vatsataudin kaltaista, muuten vain tuli muutamaan otteeseen 'kaikki ulos'...

Blondie! Jaksamista niin sinulle, kuin esikoisellesikin taudin keskelle!

Meilläkin ois parin viikon päästä synttäriä järkättävänä, ei huvittaisi yhtään...

mamina 35+0

Kesis Ihanaa, että teilläkin oli neuvolassa kaikki kunnossa ja sydän siellä pompotti!! :hug: :heart: Mulla oli eilen tosi tuskanen olo, kun susta ei kuulunu mitään, pelotti aika lailla. Mutta tosi hyvä että huolehdin turhaan!! :heart:

Blondie Kyllä sitä huimailua aika lailla on ja muutenkin olo on useimpina päivinä semmonen huonon ja heikon sekainen, ettei oikeen jaksa mitään tehdä. Sitten on tosin niitäkin päiviä, jolloin jaksais valloittaa vaikka koko maailman. Mistä lie johtuu nuo vaihtelut..

Pilkkis 22+5

Voi että Pilkkis :hug: ihana kun pidit huolta :heart: Kaikki oli tosiaan onneksi hyvin, vielä ehdin kerran, jopa pari, päästä kuuntelemaan sydänääniä uudestaankin ennen rakenneultraa, joka on reilun kolmen viikon kuluttua. =) :heart:

Ihana kuulla tuoreeltaan kuulumisia sieltä kotioloista Luminka :heart: Nukkuuko teillä pikkukakkonen pinniksessä vai teidän viekussa?

Kiitti Blondie :heart: Vau puhutko sä yhtä vakuuttavasti saksaa kuin kirjoitat? B) Mulla saksankielen taito on taantunut sille tasolle, että ymmärsin kyllä tuon sun kirjoituksen mutten itse pysty tuottamaan samanlaista tekstiä. Aloitinkin saksan vasta lukiossa, ranskaa puolestaan oon lukenut yläasteelta alkaen. :) Sekin kyllä alkaa olla jo pahasti ruosteessa...

).) Näin ihan kauheeta unta masun asukista, siis että se pahin oli tapahtunut :'( Itkeä vollotin unessa ihan mielettömästi, mutta voi sitä helpotuksen määrää kun heräsin unesta ja muistin, miten asiat oikeasti ovat. :heart:

Kesis ja pikkuinen 16+0 eli 5. kuulla :D

Jee, typyllä paino noussut =) Käytin tuossa vähän aikaa sitten neuvolassa puntarilla. Ja keltaisuus tosiaan lähtemässä. Sanoi neuvolatäti että ei se painokaan nousisi jos bilit ois korkeella kun ei jaksaisi syödä. Pullosta annan vielä imetyksen päätteeksi maitoa että varmasti jaksaa taas seuraavaan kertaan =)

kesis: kakkonen nukkuu omassa sängyssään. En osannut ekankaan aikaan itse siinä nukkua jos vauva oli vieressä! Näin vähän väliä unia että vauva on jossain peiton alla ym. Joten omien unienkin puolesta parempi et nukkuu omassa pinniksessään =) Niin, enkä osaa imettää makuullaan ja nukahdan siihen helposti. Eli tällä hetkellä meillä on syöntien aikana yöllä täysi valaistus että molemmat pysyisivät hereillä =)

huhhuh, saksalaiset viety kentälle ja kohta istumaan motarin perjantai-ruuhkaan. Pakko oli vielä piipahtaa tänne teidän kuulumiset kurkkaamaan! (minäkö nettiaddikti... :LOL: )

Kesis, työn puolesta tätyy haastella sekä saksaksi että englanniksi. Onneksi ilman ruotsia selviää, siinä oon surkea!

Luminka, kiva kuulla että tyttö kasvaa hyvin!

Yhteistyössä