ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Juu, eli keskenmeno on mitä todennäköisin... hcg oli nyt vain 15. Vähän itkettää kyllä, mutta on silti hyvä tietää että meidän on mahdollista raskautua.

-Bee

PS: Kumma ettei eilen kuitenkaan näkynyt testeissä. Hcg puoliintuu 15 tunnissa, joten sillon hormonia on ollut ehkä 30...
 
Rouva B Todella ikävää!! Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu. Usko pois, vielä täältä pohjaltakin noustaan. :hug:
Mulla oli hcg 18 ja herkkään testiin tuli erittäin haalea, juuri nähtävä viiva ja tein testin aamuvirtsasta.
Nyt vaan lepäilet ja itket tarvittavat itkut, se auttaa!
 
Rouva B Voimia!! :hug:

Täälä tilanne aikalailla sama.. Lauantaina alkoivat krampit ja vuoto. Lääkärissä epäiltiin tuulimunaa tai kohdunulkopuolista. Mahassa näkyi vähän nestettä ja kohdussa todella paksu limakalvo. Hcg arvo oli 21. Joudun keskiviikkona vielä uusiin tutkimuksiin, joissa tarkistetaan kohtu ja arvot vielä kerran. Ei oo helppoo ei.. :(
 
Rouva B: Voi ei :'( Tuo on kyllä niin väärin, kuin väärin voi olla. Mäkin istuin kyllä töissä peukut pystyssä, mutta eipä sitten auttanut sekään.. Koita jaksaa ja koita ajatella että ainakin nyt tiedetään että raskautuminen on mahdollista. Iso rutistus :hug:

Tamtam: Voimia paljon :hug: Kyllä ihmistä sitten koetellaan :(
 

Kiitos kaikille tuesta, olette ihania! :flower:

Täällä on aika pahasti kramppaillut alavatsa nyt pari päivää, kai se keskenmeno kohta sit alkaa. Olo on onneks jo parempi, ja hiljalleen jaksaa kääntää katsetta tuonne tulevaisuuteen. Onneks meillä on pakkasessa niitä alkioita, mutta siinäpäs sitten se. Uutta IVF:ää ei voi mulle tehdä.
Lääkäri sanoi ettei oo ikinä nähnyt näin pahaa hyperiä, mutta on nähnyt että hyperiin on kuoltu. :eek:
Eli ei oo leikin asia.

Nyt oon kuitenkin töissä ekaa kertaa kolmeen viikkoon. Eli kai se arki voittaa, vaikak tämän lisäksi elämässä on nyt tullut muutakin takapakkiaihan kamalasti vastaan.

Mä taisin ollakin vahvempi nainen kun uskoinkaan.

-Bee
 
Bee ja Tamtam, osanottoni menetyksessänne. Helvetin epäreilua on elämä ajoittain.

Juuri eilen mietin sitä, kuinka jotkut saavat haluamansa asiat välittömästi ja toiset joutuvat pettymään ja työstämään menetyksiä ihan kohtuuttomasti. On pakko ajatella, että jotakin hyvää tällaisista kriiseistä selviytymiseen liittyy. Ehkä se on sitten kyky arvostaa elämää ja annettuja asioita uudella tavalla - vaikka välillä tuntuu tosi vaikealta.

Omalta kohdaltani voin todeta, että tuo esikoinen tuntuu päivittäin yhä enemmän ihmeeltä. Toivottavasti en koskaan syyllisty pitämään häntä itsestäänselvyytenä.

Voimia ja ihmeen tapahtumista jokaisen kohdalle toivotan!
:heart: -Stinkkis
 
:hug: ikäville uutisille. Kyllä sitä on tässä saanut moneen otteeseen todeta että on ihme mistä niitä voimia ja uskoa tulevaan löytyy!! Ja kuten Tinkerbelle totesi että ne antavat uutta perspektiiviä elämään, vaikkakin nurinkurisesti. Itse ainakin olen oppinut näkemään kauneutta ihan pikku jutuissa ja iloitsemaan yllättävistäkin asioista. Kyllä me mieheni kanssa olemme kuluneen vuoden aikana pitkän tien kulkeneet ja valoa on näkyvissä, vaikka joskus niitä mustia pilviä oikein tosissaan puhaltaa pois. Odotamme syksyä, niin ihana kuin kesä onkin, jotta pääsisimme hoidot aloittamaan.

Olemme puhuneet että inssit kokeillaan ja jos ne eivät tuota tulosta niin meidän kohdalla hoidot saavat loppua siihen. Ehkä meille on sitten elämässä tarkoitettu muu tehtävä kuin olla vanhempia. Niin se vain joidenkin kohdalla on. Pieniä ihmeitähän ne lapset on :heart:
 
Tinkerbelle: Tosi hyvin sanottu, ja oon nyt itse todennut tuon pitävän paikkansa hyvin.

mande: Tuo on tärkeää, tuo rajan veto johonkin. Me oikeastaan tehtiin se veto just ennen tätä hoitoa, että pakkanen käytetään tyhjäksi. Ja sitä ennen jo vaihdettiin tämä Bio-lapsi -projekti projektiksi B, ja sijaislapsi-projekti A:ksi. Noh, tärpin myötä sitä jo innostui omasta lapsesta, mutta onneksi tuo sijaislapsikuvio pyörii kyllä eteenpäin omaa tahtiaan kokoajan.

tamtam: Olen hyvin pahoillani! En haluaisi ettö kukaan muu joutuu käymään tätä lävitse.

Minä: Noh, nyt mulla on sitten se keskenmeno. Alkoi aamulla kesken unien. Ja tuntuu kun kusis alleen, niin runsaat ne on. Toivottavasti osa hyperin nesteistä tulee sitä kautta ulos, se selittäs vähän tätä himmeetä tulvaa. Viikoilla 5+2 siis tapahtui tämä, ja onneksi nyt näinkin varhain kun myöhemmin.

Mieliala on jo kohoamassa. Oon onnellinen siitä, etten saanut tietää keskenmenosta tänä aamuna. Oisin ihan hajalla ja sekaisin. Oisin lähteny töihin itkemään ja panikoimaan tai jotain...
Tässä samaan aikaan miun sairastumisien kanssa me ollaan jouduttu lopettamaan meidän rakas kissa. Toinen kissa taas on sairastunut. Kaikenlaista takapakkia tuli myös urankehityksen kanssa. Kaikki on mennyt pieleen.

Mutta olen löytänyt itsestäni kamalasti vahvuutta.
Ja tunsin tarvetta aloittaa paaston, ekaa kertaa elämässäni. Nyt on laskeutumispäivät menossa ja paasto alkaa lauantaina (Vogelin mehupaasto, 5 päivää ). Sen myötä on tarve puhdistautua niin fyysisesti kuin henkisestikin, ja astua tulevaisuuteen ikään kuin tämän ikävän ajanjakson ohitse.

-Bee
 
Rouva B Hyvä että oot jo paremmalla mielin vaikkei mitään mukavaa varmaan se fyysinenkään puoli oo.. laitoin sut tonne listan ylös, vai lasketaanko km.sta mitään kiertoja..sori, oon kyllä tässä asiassa ihan tietämätön :ashamed:
:hug: kissimirrisi poismenosta.. Onhan sitä välillä itekin miettiny kun mulla ne pupusisarukset alkaa olla melko iällä jo (6v.) että koskahan niiden aika tulee.. eikä halua edes ajatella sitä päivää kun niistä joutuu lupuun, eikä niitä enää oo! :'(

Tamtamille myös :hug: :'( .. jatkatteko vielä insseillä? Vai jaksaako sitä vielä suunnitella..

Kierrot näkyy käynnistyneen endon kuivatuskuurin jälkeen, eli tästä kierrosta se sitten lähtis, synarelat sun muut.. =) saa sit nähdä miten tällä kertaa käy.

Noista hoitorajoista, mulla ne on siirtyny tässä matkan varrella sitä mukaa kun tilanne on muuttunu.. ensin aattelin että voisin syödä jotain lääkettä ja jollei auta, niin korkeintaan kokeillaan inssejä.. no sit selvis että jo niihinkin pitäs paksuntaa limakalvoo piikeillä ja niin piti lupua tosta "en piikitä itteeni"-periaatteesta. Nythän tilanne on jo taudin takia se, että mitään muuta mahdollisuutta ei melko varmasti ookaan kun ivf. Ja se raja on sitten siirtyny jo jonnekin hamaan vaihdevuosiin.... :kieh: vaikka eihän sitä vielä tiedä jaksaako enää mihinkään yksityiselle mennä heittään rahojaan todennäkösesti viemäriin jollei julkisella tuu mitään.
 
RouvaB: Pahoittelut täältäkin kisun poismenosta :(. On se ihmeellistä, että kaikkien inhottavien juttujen pitää sattua samaan aikaan :hug:

Tamtam: :hug:

Me ollaan hoidossa niin pitkään kun julkisella puolella vaan pitävät. Yksityiselle ei enää jatketa :). Ja jós IVF-hoidolla lapsi saadaan ja jää vielä hoitokertoja jäljelle niin varmaan kakkostakin yritettäisiin jossain vaiheessa, muuta tärkeintä tietysti olisi että edes jossain vaiheessa saataisiin nyytti syliin =)
 
risupesä Saattaa olla, että kokeillaan vielä yhtä inssiä, kun jotain saatiin aikaiseksi tässä viimeisimmässä ja lääkkeitäkin olisi vielä yhteen kertaan. TAYS:sin lääkäri laittoi meille lähetteen myös julkiselle puolelle, joten voi olla, että odotamme ivf hoitojen kanssa sinne. Tää on niin kauhean tyyristä yksityisellä puolella.. :( Saa nähdä mitä keksitään.
Kiitos kaikille myötäelämisestä! :hug:
 
Heipä hei kaikille teille kaverit :wave:
Nykyään ehdin tosi vähän koneelle, töissä on kiireisin aika menossa, työtunteja paljon ja kun sitten viimein on vapaata, on sata muuta asiaa kuin koneella istuminen. Vaikka aina sen verran on kuitenkin aikaa, että olen ehtinyt silmäillä viimeisimmät kuulumiset läpi.

Aluksi halaan ja rutistan kovasti teitä tamtam ja rouvaB :hug: Omakohtaista kokemusta löytyy myös minulta:'( Toivon todella, että tämän menetetyn pienen la:n lähestyessä teillä on jo kohtukodissa uutta elämää..ettei pitäisi kovin kauaa taistella uuden raskauden aikaan saamiseksi. Jaksamista teille :hug:

risupesä, jihuu!! Sinulla on nyt sitten hommat nytkähtäneet eteen päin, ihanaa! Se on menoa sitten, peukkuja :)

).( Vituralleen meni sitten taaskin täällä. Viime kierrossa, kun pas:iin yritettiin, niin kontrolliultrassahan kp12 meikä oli jo ovuloinut. Nyt sitten tässä kierrossa oltais menty yksityiselle hakemaan ne meidän ruput pakkasesta, kun poli jäi sille megatauolle, niin en sitten kerennyt ovuloida :headwall: Torstai on viikon ainoa päivä jolloin ei saa ovuloida, kun silloin siirto tulisi sunnuntaille ja tottakin minä sitten ovuloin just silloin. Voi dääm kun otti päähän! Ja nyt klinikkakin on sitten heinäkuun kiinni, että elokuun ovista odotellessa :/

Vaikka ovisplussan sain kp13 aamuna, luulen silti, etten sitten vissiin kumminkaan ovuloinut ollenkaan, kun kummallinen tuhruvuoto on alkanut jo pp8, kp22. Melkein joka kierrossa menkat alkaa tuhruilulla noin neljä-kolme pv ennen kunnon vuotoa, muttei koskaan tässä vaiheessa, viikko oviksesta. Että minulla ivf kyllä laittoi oman kellon tarkan kierron ihan sekaisin.
Että toisaalta on kyllä ihan hyvä, että tässä on nyt sitten tullut tätä odottelua kesä ajaksi, ehtii toivottavasti kierto tasoittua ja normalisoitua elokuuksi.

RouvaB:ltä piti vielä kysymäni, että montako alkiota teille jäi pakkaseen? Ja jälkiviisaus on turhaa, mutta miksi sinulle tehtiin siirto, kun oli hyperi ja ohut limakalvo? Että ohueenkin limakalvoonkinko sitten voi alkio kiinnittyä? Antaa itselle lohtua, oma limis on vaihdellut 6-10mm välillä h-hetkellä.
Sinulla oli pelottava kokemus, hienoa kuulla, että olet jo toipumaan päin.
 
Ihanaa, LOMA.... :heart:

Ovulaatiotikussa tänään plussa, joten huomenna kaiketi ovuloin. Tiistaina siis eka piinapäivä ja taas alkaa kahden viikon hulluus...

Kaikille toivotan luomuonnea heinäkuulle jolloin klinikat lomailevat! Kyllä niitä ihmeitä on kuultu tapahtuneen :)
 
Tervehdys täältä kirjaston tietokoneelta hyttysten keskeltä!

Tamtamille ja Rouva B:lle myötätuntoni menetyksenne johdosta. :hug: :hug: Tiedän varmaan jonkin verran miltä teistä tuntuu. Itse sain iloita raskaudesta tuossa muutama kk sitten rv 7+3 asti.

:hug: myös kaikille tarvitseville ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Täällä on taas menkkojen odotteluvaihe, ei tullut ovulaatiota tässäkään kierrossa. Kaikki näytti lupaavalta tuohon kp 11 asti; testiviivat tummeni ja tuntemukset vahvistui. Kp 12 tein sekä clearbluen digitaalisen että netin halpistestin kovasti odottaen plussaa, mutta kumpikin näytti yllättäen ihan blancoa, ja oireetkin hävisi ihan kokonaan. Kyllä oli musta hetki todeta, että ei tule ovista, ei. Jouduin heittämään roskiin ostamani pregnylin, koska en olisi pystynyt säilyttämään sitä enää jääkaapissa. Tuntui yllättävän kovalta sen roskiin heittäminen käyttämättömänä!

Todettu on nyt siis, että hormonit ovat edelleen vajauksella joten ensi kierrossa aloitan ne clomit. Aion mennä jollekin tavalliselle yksityiselle gynelle kontrolliin, koska klinikkani on kiinni ja toisaalta olemme vaihtamassa sieltä pois sen kalleuden takia.

Täällä ollaan puhuttu hoitorajan asettamisesta. Me kokeillaan nyt jonkun aikaa tuota clomia, ja sitten ehkä vielä menopur-pistoksia, mutta ivf:ään sun muihin rankempiin ei lähdetä, ei ole varaa. Meillä kuitenkin on se onnekas tilanne, että vika näyttäisi olevan vain hormoneissa, mikä lienee ongelmista helpoimmin hoidettavissa.

Kaunista kesän jatkoa kaikille, yritetään pitää lippua korkealla.

:wave: Unis
 
Ei enää montaa päivää siihen kun menkat alkaa.. omien laskujen mukaan pitäisi tosiaan lauantaina alkaa! :) Toivottavasti ne clomit vaan nyt on toiminu niin että kierto olis sit sen 30päivää.. tuntuu jopa ihan oudolta jatkaa hoitoja taas kun taukoa on ollut niin kauan, odotus ja toivo on silti jälleen kerran todella kova! :) <3 ilmoilen sitten lauantaina että onko menkat alkanu vai ei..
 
Te asiasta tietävät, onko mahdollisuus siirtyä suoraan koeputkihedelmöitykseen, ilman että kävisi inssejä kokeilemassa? Varmaan siis on kiinni lapsettomuuden syystä, mutta musta se inssi on ruvennut tuntumaan ihan turhalta. Elokuussa oli tarkoitus mennä kokeilemaan, mutta nyt on taas hetki ettei jaksaisi enää yhtään ilman vauvaa.
 
Luulisin että ainakin julkisella puolen on "pakko" kokeilla ensin ainakin 2-3 kevyempää keinoa, jollei ole erityistä syytä (esim. tukkeutuneet putket, nopeasti paheneva endo) miksei kokeiltaisi. Mutta kyllähän niistäkin hyötyä voi olla, ei kai niitä muuten tehtäisi ;)
 
Krokodiili
pikkuvadelma. Siis se varmaan riippuu niin tilanteesta... kropan vikojen määrästä ja laadusta. Itselleni ei edes ehdotettu inssejä, vaan suoraan ivf:ään sen jälkeen, kun Terolutit ja Clomit oli kokeiltu. Mulla on esim. endo.
 
Verve lomalta tervehtii :wave:
Rouva B ja Tamtam isot lohtuhalit täältä :hug: :hug: Voimia myös muille pettyneille!
En ehtinyt lukea kovin paljon kaikkien kuulumisia. Taustailen itse vielä elokuulle saakka. Olen saanut itseni kiitettävästi vieroitettua ovistesteistä, palstasta yms. Mies tykkää kun olen ollut ihan "normaali" välilä :LOL:
Tsemppiä tähän kovin pitkään odotukseen kaikille!! Risis, mahtavaa että hoidot alkaa lähteä käyntiin!!
 
Torstai 9.7.2009



TOIVOJAT

Rouva B..........3v............1.ivf, km6/09................................8/?
risupesä........4/06.....ivf, synarela, menopur?, pregnyl.....11/26-29
Miukula.........yli 4v. ............metut, terot.............................15/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................15/36
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................19/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................21/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........28/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................36/?
Relish...........1v10kk........iui, clomifen................................?/?
kanella.......3/08................Tutkimukset.............................?/?
Tamtam......yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl, km

Piinailijat

Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget............................17/25-27, pp2




Taustailijat
Justiina80..........11/05
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit
tytti82.............1v.............IUI
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot
Katriina77......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI

 

Yhteistyössä