ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

hiphei!

täällä on lomailtu.. päivitelläänpä vähän tännekin.. eli nyt (torstain puolellahan tässä jo ollaan) kp10/28, ei harmita, ku ei tuota viime kiertoo saatu hyödynnettyäkää mitenkää.. :p muutenki nyt lomaillessa saanu heittää vauvajutut narikkaan vähäks aikaa.. katotaan miten tästä eteenpäin jatketaan..

 
Täällä onkin moni lomalla/hoitotauolla. Toivottavasti saatte ajatukset hetkeksi muualle ja vietätte oikein rentouttavaa kesää! :) Ennen kaikkea toivottelen luomuonnea! Eihän sitä koskaan tiedä... :whistle:

Risikselle kovasti tsemppiä alkaviin hoitoihin ja vielä mieletön onnenpotku päälle! :flower: :D

Rva B: Kovasti voimia sulle! :hug: Kyllä välillä tuntuu, että niitä vastoinkäymisiä ja ikäviä asioita lapioidaan toisten päälle ihan liikaa kerralla. :(

kirma: Toivottavasti kiertosi tasaantuu ja pääsette pakkasukkojen siirtoon elokuussa! b :) d

ON: Tuntuu, että aika on mennyt hurjan nopeaan. Vastahan sitä kauhunsekaisin tuntein teki testiä ja tuijotti epäuskoisena plussaa ja nyt mennään jo yli puolen välin. :eek: Tänään oli rakenneultra ja kaikki on hienosti. Sukupuolikaan ei jäänyt epäselväksi, herra paljasti auliisti jalkovälinsä. :D

pikkuvadelmalle toivottelen vielä tsempit! :hug: Kyllä niillä insseilläkin voi onnistua, vaikka tuntuvatkin niin kovin lieviltä hoidoilta ja prosentit alhaisilta verrattuna ivf:n.

Kaikille oikein hyvää kesää! :flower: :)

-Pantsu
 
Kiitos Pantalaimon ja muut hoitotsempeistä.. niitä tosiaan tarvii, kun en oikein vieläkään uskalla ite ajatella että koko hoitoo pääsis vihdosta viimein nyt alkaan :ashamed: on vaan NIIN paljon jossia ja ehkää vielä edessä. Nyt kirjottelin ukkelille siitä hoitosuostumuspaperista minkä kai sitten joutuu allekirjottaan.. ettei sitten säikähdä kun siinä selitetään niistä osapuolten oikeudellisista asemista, isyydentunnustuksista jne.
PRKL kun ois vaan NIIN paljon yksinkertasempaa mennä yksityiselle ja sanoo suoraan että on pelkkä lahjottaja niin ei tarvis kaikkee tällästä ylimäärästäkin vielä miettiä! Mutta pakko se on ensin yrittää tätä kun niin paljon halvemmalla kuitenki pääsis...ja kysehän on kuitenki edelleen pohjimmiltaan siitä että luottaako muhun vai ei.
 
Ekaa kertaa lapsettomuuden aikana tunnen kateuden pistoksen sydämessäni. Hyvä ystäväni sai toisen lapsensa viime yönä. Ensimmäisen lapsen raskaus alkoi toisesta yrityskierrosta ja toinen raskaus ensimmäisestän yrityskierrosta. Olen toki onnellinen hänen puolestaan, mutten voi mitään tunteelleni. :ashamed:
Mahdanko kuulua toivojiin vai taustailijoihin? Ovulaatio on tapahtunut keskenmenon jälkeen, en kyllä tiedä tarkalleen milloin. Lämmöt on nousseet taas samaan tasoon kuin hormoniavusteisissa kierroissa. Kierron pituudeksi tulee noin 40 päivää, siihen täytyy olla varmaankin tyytyväinen. Seuraava kuullostaa tyhmältä, mutta en halua/ uskalla enää tulla raskaaksi. Pelkään keskenmenoa aivan valtavasti. Kuinka monta keskenmenoa suhde kestää. Olemme kyllä jo päättäneet, että 4 keskenmenon jälkeen homma jää tähän. Kauheasti omaa napaa, anteeksi! :ashamed:
 
tvvo :'( :hug: Mutta nyt varmasti aletaan jo tutkia mistä se voi johtua?! Ihan ymmärrettävältä ja loogiselta se pelko kuulostaa, kun noin monesti on jo homma päättyny ikävästi!
Eiks joskus jossain hyytymistekijöisssä tms. voi olla häikkää ja sitten oikeella lääkityksellä asia saadaan kuntoon? Tää nyt oli ihan mun omaa mutua mutta muistelen että joku sellanen vois olla yks syy. Suna varmaan hakeutusin yksityiselle tutkiin asiaa, jollei julkisella vieläkään tee sille mitään. Toivottavasti ymmärtää sua kun sanoit nyt niille ettei tämmöstäkään enää jaksa.. :hug:
 
risupesä Me siis ollaan yksityisellä hoidoissa, ollaan oltu kokoajan. Ja todellakin yksi keskenmeno vain takana lääketieteellisesti ja toinen lasketaan kemialliseksi. Mulla on otettu jo kaikki muut mahdoliset tutkimukset paitsi hyytymistekijät, kromosomit yms on jo otettu. Ja tietenkin kromosomitutkimukset on tehty myös miehelle. Tutkimukset tehtiin jo ennen ekaa lasta, lapsettomuustutkimusten takia. Yksityisellä hyytymistekijöiden tutkiminen on aika arvokasta, omavastuu on 130?. 2 viikon kuluttua pitäisi tähän testiin mennä, lähete mulla jo on. Se otetaan 6 vko:n kuluttua keskenmenosta. Hyytymistekijöissä voisi olla vikaa, ekassa raskaudessa oli kohdussa iso hyytymä joka vuosi pois. Verenvuotoa selvittämättömästä syystä oli rv 15 asti. Ja raskaus päätty ennenaikaiseen synnytykseen rv33.
En ole luonteeltani katkeroituvaa sorttia, mutta jostain syystä nyt tuntuu pahalta. Ehkä keskenmenon psyykkinen toipuminen ei ole vielä valmis. Luomuplussaa en edes toivo, mutta takaraivossa on silti kokoajan pelko että mitä jos tulenkin heti taas raskaaksi. Raskaudesta en varmaan tule nauttimaan vasta kun yli rv20 (jos ja toivottavasti kun raskaus joskus alkaa ja jatkuu) koska pelkään menettämistä niin paljon. Mikä sekin on aivan tyhmää, koska voi olla vain "paska mäihä" että saa neljäkin keskenmenoa peräkkäin, useinhan toistuviin keskenmenoihin ei löydy syytä. Ehkä kaverin lapsi kärjisti jotenkin mun tunteet. Turhaan mä ruikutan, koska ei tämä kenellekään ole täällä tämän helpompaa, valitettavasti.... :'(
 
tvvo :hug: toivotaan että jotain selitystä löytyy.. tai jos ei, niin että se tosiaan olis vaan sitä paskaa mäihää... ihan liikaa ootte joutunu jo sietään kaikkee! Tuuhan kertoon sitten miten testeissä kävi, äläkä nyt muutenkaan vielä mihinkään katoo! =)

Täällä saa onneks ruikuttaa, mäkin oon ruikutellu täällä jo monet masennukset ja usein vielä kerta toisensa jälkeen ihan samoja juttuja.. :ashamed: en osaa edes kuvitella miten paha ja katkera olo mulla on jos niin hirveellä vaivalla kun ivf on, aikaansaadut raskaudet ei sitten pysykään...tai sit ei tuu edes niilläkään mitään :'(
 
Tulipas paha mieli luettuani edelliset viestit. :'( On se jotenkin joskus niin väärin kun kysyy että miksi juuri minä.... Olen tällä hetkellä hoitamassa siskoni aivan ihanaa yksivuotiasta ja katselin hänen pientä niskaa ja nihkeitä hiuskiuhkuroita... on se vain niin ihana pakkaus. Luomutellaan miehen kanssa siis nyt pari kiertoa ja toivotaan ihmettä :heart: Positiivista mieltä kaikille kaikesta huolimatta!
 
Sunnuntai 12.7.2009



TOIVOJAT

kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........3/n.28
Rouva B..........3v............1.ivf, km6/09................................11/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................13/28
risupesä........4/06.....ivf, synarela, menopur?, pregnyl.....13/26-29
Miukula.........yli 4v. ............metut, terot.............................18/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................18/36
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................22/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................24/30
Relish...........1v10kk........iui, clomifen................................?/?
kanella.......3/08................Tutkimukset.............................?/?
Tamtam......yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl, km 6/09

Piinailijat

Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget.....................20/25-27, pp5




Taustailijat
Justiina80..........11/05
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit
tytti82.............1v.............IUI
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot
Katriina77......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI
tvvo.......... km 4/09, km 6/09


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone......9/07......luomu


 
pikkuvadelma, ymmärsin edellisestä viestistäsi ettei ihmettä tapahtunut taaskaan. Vai mikä tilanne?
Kysyit insseistä. Siis eikös meillä ole aika samanlaiset taustat, kaksi raskautta ollut molemmilla, eikä häikkää ole. Paitsi miehelläsihän oli jotakin pientä niissä siittiöissä, eikös? Mutta kuitenkin melko samalla viivalla ollaan, niin meille Väestöliiton lääkäri sanoi, että inssit ovat ihan turhaa rahastusta meidän kohdalla eikä suositellut niitä. Olisivat kyllä tehneet jos oltais välttämättä haluttu, mutta annettiin olla. Ja saatiin sitten suora ivf-lähete julkiselle. Siellä olisivat tietty tehneet inssejä ensin, vähän jouduttiin vääntämään kättä lääkärin kanssa, mutta ei sitten uskaltanut julkisen lääkäri kumota Vl:n lääkärin päätöstä ja ivf tehtiin, ei yhtään inssiä missään vaiheessa.
Vl:n lääkäri sanoi meille, että koska meillä on kaksi helposti alkanutta luomuraskautta takana, niin onnistumisprosentit on kotipeuhuissa ihan samat kuin jos tehtäisiin inssi. Ja kaikki lääkärit pitivät kokoajan ihan varmana, että onnistutaan luomusti ihan just ja viimeistään tuo ivf olisi meille liioittelua. Mutta kappas vaan, kohut on tyhjä.

Minusta teidän kyllä kannattaa kysyä jos pääsisitte myös suoraa ivf:ään.

tvvo, kovasti jaksamista sinulle :hug: Ja ruikuttaminen ei ole täällä koskaan turhaa!

pantalaimon, kiitti peukutuksista :)

miranda-81 :wave: Oletkos linjoilla? Joko lähtö alkaa olla lähellä, eikös maaginen päivä ole ens kuussa?
Toivotan sinulle jo tässä vaiheessa kovasti peukkuja synnytykseen ja vauvahuurista onnea :heart:

).( Uusi kierto..taas kerran. Miten mä saisin siirrettyä ovulaatiota, tietääkö kukaan?
Näyttäis siltä, että kierto on nyt tasoittunut tuohon 29pv:ään, ovis oli torstaina, menkat alkoi torstaina. Ja elokuussa mä en saa ovuloida torstaina, muuten pas:ia ei voida taaskaan tehdä. Kun siirto sattuis sitten sunnuntaille :headwall:
 
Minä onneton, kun en osaa listaa päivittää/ korjata niin voisiko joku ystävällinen sielu mulle siihen korjata km04/09 ja km 06/09, muita keskenmenoja ei ole ollut.
Vatsa on ollut tänään aikast kipeä, alaselkä myös. Taitaa vuoto tulla jo aiemmin kuin olin ajatellut. Elokuussa ei sitten ehditä viimeistä inssiä tekemään, jos vuoto alkaa näin aikaisin, klinikka aukeaa vasta kuun vaihteessa enkä voi Gonalia ilman seurantaultraa aloittaa.
 
Jes! Mut voi vihdoin ottaa pois taustalijoista!! :) Ja päivittää kp2. Eilen ne menkat tosiaan onneks alko.. pelkäsin jo ettei alakaan.. Huomenna tosiaan soittelen klinikalle sekä alotan clomit, annostahan nostettiin nyt sitten 100mg/vrk. Varailla sit ultra aikaa ja sit taas pregnyl,inssi ja testaus <3 :)
 
Kirma
Kyllä mä täällä käyn edelleen lueskelemassa kuulumisianne. Olen vain melkoisen laiska kirjoittelemaan mihinkään täällä kaksplussalla. Oli ihana kun muistit minut!! :heart:
Mulla tosiaan on enää kuukausi laskettuun aikaan. Ensi viikolla on synnytystapa-arvio jossa päätetään sitten synnytystapa ja varmistetaan vielä pikkuisen tarjonta. Voinut olen erittäin hyvin.

Kaikille ikäviä uutisia saaneille oikein suuret :hug: ja jokaiselle toivotan mahdollisimman pikaista plussaamista!!!

*miranda + elokuinen 35+6*
 
Hei vaan kaikille.. Tulin katsomaan tätä pinoa, pitkään täällä kuumeilin eri nimimerkillä pari vuotta sitten. Mietin, että hyväksyttäisiinkö minut tänne seuraavalla taustalla:

- Ikää kohta 21v
- Diagnoosina PCO, kiertojen tasoittuminen kesti 2v
- Yritystä ed. suhteessa 2v (10kk hoidoissa 5XIUI, clomeja, teroja jne)
- Avioero 07/08 viiden vuoden jälkeen
- Pillerit jätetty tänään pois uudessa suhteessa
- Lääkäreiden mukaan luomuvauvaan mahdollisuus erittäin pieni
- Katsellaan muutama kuukausi, jonka jälkeen apuja, jos kierrot eivät tasoitu (viimeksi kierrot heitteli 50-yli sadan päivän välillä, eron jälkeen rauhoittui siten, että heinäkuussa 41pv, elokuussa 38 ja sitten 35.. joulukuussa pillerit aloitettu uuden miehen kanssa, nyt kylläkin kaduttaa, jos kierrot taas jumbopitkiä :( )

Eli pääseekö mukaan? :wave:
 
Kirma: Onko sulla Lugeja edellisestä hoidosta jäljellä, niiillä varmaan sais menkkojen tuloa siirreettyä muutamilla päivillä =). Itse aattelin elokuussa lugeja nappailla jos ei menkat muuten tule suunnitelmien mukaan :D
 
rosetta, kiitti vinkistä!! Onhan niitä tosiaan tuolla jemmassa vielä, paketillinen ainakin. Eipäs ole tullut mieleeni, niillähän sitä kiertoa tosiaankin voisi hiukka pitkittää!
Ajaakohan ihan saman asian jos ottaisin suun kautta?

möhköfanttis
, myös minä muistan sinut :wave: Tervetuloa vaan taas remmiin, ja onnittelut uudelle yritykselle!

miranda, tietty pysyt mielessä! Ja huutelen kyllä jos sinusta ei kuulu, haluan tietää kuin synnytys sujui ja kumpi muru sieltä tuli! Jaksamista viimeisille viikoille :)
 
Kirma On se ihana kun muistetaan.. toki toivoisi että niiden ketkä vuosi sitten hyvästeli mut tästä ketjusta, ei tarviisi enää täällä olla.. :ashamed:

Tänään harrasteltiin ekan kerran pupuilua ilman ehkäisyä.. eli ehkä jopa huhtiosuma tulisi ;) hih.. voihan sitä haaveilla.. Ja vaihdoin tänään tyttönimeni takaisin, nyt tuntuu että on täysin vapaa exästä.. B)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! Taustailen ja luomuilen edelleen...Tosin keskviikkona on hoitosuunnittelukäynti AVAlla, jonne me siis vaihdettiin. Tulossa siis IVF/ICSI pitkällä kaavalla. Vähän jänskättää kyllä. Tietääkö kukaan, että kauanko menee, että infektiokokeiden tulokset tulee? Meiltä kun puuttuvat ne, koska edellisen klinikan mielestä "ei niitä tarvitse ottaa kun vasta IVF -hoidssa" :eek: Pelkään vaan, että niiden puuttuminen hidastaa hoidon aloittamista. Olen niin malttamaton! Toivoisin, että sumuttelut voisi aloittaa seuraavassa kierrossa eli elokuun puolella. Olen hoitotauon aikana tullut entistä ärtyneemmäksi edellistä klinikkaa kohtaan, sillä heidän mukaansa "clomeilla pitäisi onnistua" ja aina toivotettiin tervetulleksi alkuraskauden ultraan - no tuolla logiikalla mulla ois pitäny olla LA ihan just! Tai no, jos se eka kemiallinen olisi jatkunut, niin itse asiassa olisikin synnärillä ...

Olen toipunut ihan ok. siitä rakkoendon käsittelystä. Tosin nyt tulee ulos joku siellä ollut hyytymä eli verenvuoto jatkuu, mutta sen pitäisi loppua muutaman viikon sisällä. Tosin kirurgi laittoi vielä lähetteen naistentautien polille jatkojen miettimiseksi. Miten te muut endolaiset - onko muka pakko leikata ennen kun voi tehdä IVF/ICSI -hoidon vai voiko koittaa ensin hoitoja? En haluaisi kämähtää seuraaviksi vuosiksi johonkin sairaalan epämääräisiin jonoihin...AVAlla tosin lääkäri oli sitä mieltä - jos oikein ymmärsin - että ei nyt kannattaisi leikellä...

Kirma Mä olen ainakin fiksannut omia kiertojani terolutin avulla, mutta varmaan nuo luget ajaa saman!

Mä olen myös sitä mieltä, että täällä saa ja pitää voida narista ja murista, koska ainakaan mulla ei kovin montaa muuta "valitustahoa" ja toisaaltaa ei myöskään ymmärtäjää juurikaan löydy :(

Mulla on omaa mieltä latistanut kaiken tämän muun ohella sellainen ikävä tieto, että meiltä on suvussa löydetty sellainen perityvä sydänvika. Olen itse oireeton, mutta lähisukulaisen tilan kartoittamiseksi multa otettu EKG paljasti myös itsellä tämän ongelman. No, hyvässä lykyssä elää porskutan vanhaksi mummeliksi, mutta pahimmassa tapauksessa tämä tauti kuulemma ilmenee äkillisenä sydänpysähdyksenä ja äkkikuolemana ilman ennakko-oireita nuorilla, terveillä ihmisillä. Eli lähtö tulee "saappaat jalassa" -tyyliin ja tämä riski on mulla kuulemma nyt kaksinkertainen! Uinti, kilpailumielinen urheilu, humalajuominen - no ei kuulu muutenkaan tapoihin - ja kaikki ekstremekokeilut on kiellettyjä ja lisäksi on nyt pitkä lista lääkkeitä, joita ei saa ottaa. Jopa tietyt tavallliset antibiootit voikin olla nyt hengenvaarallisia. Ja lisäpottina on se, että tähän liittyy kuulemma keskenmenoja ja kätkytkuolemia...Jee! Näillä eväillä mennään - toivottavasti kuitenkin vielä pitkään! En sinällään jaksa pelätä ja olla huolissani enkä ole paniikissa, mutta ärsyttää tulevat lisätutkimukset, mahdollinen lääkitys ja se, kun kaikki ikävä tuntuu kasaantuvan tähän samaan osoitteeseen!

Sori kamala "virtuaali puheripuli", mutta olen ollut niin pitkään pimennossa....
 
Vadelmaunelma, meillä meni pari päivää infektiotestien tuloksiin. Eli kun launataina käytiin niin seuraavan viikon alussa jo oli tulos selvillä.
Mullahan oli 3cm verikysta, ja sen kanssa vielä ois tehty insemianaatio(ita) mutta kun näky pari muutakin kasvaneen sen lisäks niin ivf.ää ei suostuttu alottaan ennen leikkausta. Käsittääkseni vaan isommat kystat, tai jos niitä on useempia, voi haitata hoitoja.
Toivottavasti ei oo sulle periytyny enää toi sydänjuttu :hug: mun isä meinas kuolla alle 50v sydänkohtaukseen, ja sen suvussa jo useempi kuollukin samaan, tosin ilmenny vaan miehissä.
Mulla oli yhteenaikaan outoja vihlontoja/puristavaa tunnetta sydämessä, niin ettei pystyny hengittään syvään tai sattu :( onneks meni nopeesti aina ohi, mutta mietin että onkohan endo levittäytyny jo sinnekin.. onhan sitä joiltain löytyny ympäri kehoo vaikka mistä..!
 
Heips! :)
Onks kenelläkään ollu niin että olis clomien annostusta nostettu ja seurannut pahoinvointia siitä? Mulla on nyt oikeestaan koko illan ollut todella huono olo,oksettaa hiukan,ruoka ei maistu jne.. Oon vaan miettinyt että mistä se vois johtua ja ainut mitä oon miettiny että voisko se olla siitä kun sitä clomien annostusta nyt nostettiin, tänään olen siis ensimmäistä kertaa ottanut sen 100mg. Että vaikuttaisko se edes näin nopeesti.. en tiedä, kunhan mietiskelen..
 
Jastu Mulla oli ainakin clomeista pahoinvointia ja mulla siis annostus 50mg eli jos sulla on nyt tuplattu annos, niin todennäköisesti siitä johtuu. Mulla oli clomien kanssa välillä tosi yrjöolo, pahoinvointi todella voimakasta. Menopuria kun rupesin sitten pistämään, niin siitä ei tullut oikeen mitään oireita eli se sopi ainakin mulle paremmin. Oletko jo monta clomi -kierrosta syönyt tai onko puhuttu mitään esm. tuosta Menopurista? Toki clomit on paljon halvempia ja helpompia kun nuo piikitettävät Menopurit...
 
Vadelmaunelma En jaksa googlettaa niin onko toi menopur siis periaattees ihan samaa kun clomit? No tää on nyt viides kierto clomeja mutta tosiaan ensimmäinen kerta kun annos on ton 100mg päivässä, senkin huomasin selvästi että hikoilu on jotain vielä hirveempää mitä se on ollu aiemmin! :D ihan järkyttävää, ihan kun vaihdevuodet olis.. Mutta onhan tää kaikki sen arvosta jos sen plussan sitten vihdoin joskus sais :heart:
Soittelin tossa tosiaan klinikallekin ja ultra on sitten 21.päivä.. eli ens viikolla :) Meillä vaihtu lääkäri kun entinen lääkäri on kuulemma lähtenyt helsingin väestöliittoon että toivotaan vain että tää uus lääkärikin olis sit joku mukava :)
Kylläpä tässä taas ajatukset pyörii niin tän lapsi asian ympärillä kun vihdoin tämäkin asia etenee taas...
 

Yhteistyössä