ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Unikselle mahtavaa reissua ja kesää - ja sitä plussaa tietenkin!!!

Lähden muutamaksi tunniksi kavereiden kanssa terassille, ihanaa... =) Jos tässä kesällä oppisi ylipäänsä ottamaan elämää vähän rennommin, hyöty olisi varmasti kokonaisvaltaista.

Hauskaa ja kesäistä viikonloppua itse kullekin :flower:
 
Se olis pari viikkoa vielä siihen kun menkat alkaa.. kyllä tää aika vaan kuluu hitaasti.. huoh..
Mutta ehkä se odotus sitten todella joskus palkitaan :heart: =)
Mua vaan jotenkin ärsyttää jo etukäteen, kun tiedän kuinka suuret toiveet ja odotukset asetan inssille jälleen kerran ja sitten jos sitä taas joutuu pettymään niin aina se vaan tuntuu pahemmalta..
Mutta tosiaan itse laskeskelin niin että mulla menkat alkaisi 10.päivä, niitä clomejahan sain tosiaan tämän kierron syödä jotta kierto olisi säännöllinen. Tasan kaks viikkoo nyt sitten odotellaan vielä :)
Päivittäin täällä käyn lukemassa, vaikken mitään kirjoittelekaan kuin harvakseltaan, mutta on vaan sellanen tunne että mitä sitä suotta kirjoittelemaan kun ei tällä saralla meidän elämässä mitään tapahdu vielä..
 
Hei Naiset!

Kopioin tuolta toisesta ketjusta tähän vähän kuulumisia. Jut olen päässyt kotiin, niin en viitsi näpytellä uudestaan.

MUlla on huonoja ja hyviä uutisia. Ihanaa kun olitte kaivanneet, selitys tuleekin tässä.

Olen sairastunut erittäin vakavaan hyperstimulaatioon ja ollut nyt 3 viikkoa sairaalassa ja kahteen otteeseen on otettu letkulla pois nestettä vatsasta. Nyt pääsin hetkeksi kotiin taas täyttymään nesteellä, kunnes taas joudun sairaalaan. Ja tämä tila kestää 6-12 viikkoa, joten parasta alkaa tottumaan siihen sairaalassa oloon.

Hyviä uutisiakin on. Olen raskaana!
Kun jouduin kolmannen kerran sairaalaan, oli pp 10 ja pp 11 välinen yö, ja hcg arvo oli 64.7, eli olisi jo näkynyt huonommallakin kotitestillä.
Kaksi päivää myöhemmin pp 13 hcg oli 121, eli ihan hyvä.
Alkuajan ultra pitäs olla noin 2 viikon päästä.

Tässä mennään nyt sit viikolla 4+2, mahan kanssa joka on kuin olisi enää kuukausi laskettuun aikaan. Niin täynnä se on nestettä ja munasarjatkin about greipin kokoiset.
Mutta se, että alkio on kiinnittynyt, antaa mulle tsemppiä ja jaksan hyvi nsairastella.

-Rva B

PS: tämä on tosiaan ihme, alkio oli tarrautunut kohdun limakalvoon joka oli vain 3.3 mm!!! Eli ei olisi pitänyt olla mahdollista. Siksi plussa oli kova yllätys, jot en ole uskonut yhä vieläkään...
 
Maanatai 29.6.2009



TOIVOJAT

Miukula.........yli 4v. ............metut, terot.............................5/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................5/36
Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget..............................7/25-27
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................9/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................11/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........18/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................26/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI.................33/28-31
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................33/?
kanella.......3/08................Tutkimukset.............................?/?





Piinailijat






Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit
tytti82.............1v.............IUI
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
6/09 Tamtam......yli 1v.....4.IUI,clomit,pregnyl
6/09 Rouva B........3v.........1.ivf

 
Onnittelut Rouva Blle vielä tännekin :heart: :wave:

Tota listaa nyt varmaan vois kaikkien toimesta päivittää kokonaan tänne muuallekin, ainakin niin kauan kun etusivupäivittäjä on lomilla.? =) Ainakaan mä en nyt malttanu olla lisäämättä uusinta plussaa sinne :saint:
 
Onnea Rouva B! :flower: Ikävää kuitenkin tuo hyperi, mutta ehkä sen ansiosta olet nyt raskaana.

Minulla alkoi torstaina vuoto, eli kp 3 on menossa. Vuoto tosi runsasta. Jos normaalisti voin pitää tambonia hyvinkin 4 tuntia, ettei tule läpi, niin perjantaina ei kestänyt edes kahta tuntia. Tämä on ainoa sivuvaikutus näistä kaikista hormoneista.
 
Sunnuntai 28.6.2009



TOIVOJAT

Mande..........5v. ............1.iui............................................4/36
Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget..............................6/25-27
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................8/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................10/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........17/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................25/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI.................32/28-31
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................32/?
kanella.......3/08................Tutkimukset.............................?/?
Miukula.......yli 4v. ............metut, terot.............................4/?




Piinailijat







Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit
tytti82.............1v.............IUI
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
6/09 Tamtam......yli 1v.....4.IUI,clomit,pregnyl
6/09 Rouva B........3v.........1.ivf



 
Muutin omat tiedot ja vaihdoin tuon yrityksen tuohon yli 4 vuoteen. Kun tosiaan ollaan silloin 2005 alettu puhua lasten hankinnasta ja tehty aina oletetun oviksen aikoihin hommia. ;) Kunnes tosiaan helmikuus 08 hakeuduttiin niihin tutkimuksiin ja selvis mun ovuloimattomuus. Tai ainakin se ettei sitä tapahdu usein. Mun pco on tiedetty vuosia, mut eihän se ole este raskautumiselle. Mulla on parikin ystävää, kun on tullut luomusti raskaaksi, vaikka on pco. Siksi en itsekään osannut aiemmin hakeutua hoitoihin, vaikkas huomasin ettei raskautta kuulu ja oma kierto kadoksissa.

Hoidot tulivat ajankohtaiseksi, kun alkaa tuo kolmenkympin raja lähentyä ja haluaisin ainakin 2 lasta. Tosiaan tuo aiempi yli 8 vuotta tuolla listalla on ollut aika jona en ole käyttänyt ehkäisyä. Silloin ei vielä varsinaisesti suunniteltu lasten hankintaa, mut otettiin riski, et tulee jos tulee. Toisin on kuitenkin käynyt.

Elokuussa jatkuu hoidot ja siihen saakka jatkan metuja ja sit teroja et tulee vuoto. Heinäkuu nyt luomusti sitten ja painoa pudotellen sekä kesästä nauttien. :)
 
Miukula: Kiitos onnitteluista. Mulla siis sama juttu. Puheet alkoi 2005 jo, mutta kuukautisia ei tullut kun parisen kertaa vuodessa. Ovuloimattomuus ja pco diagnosoitiin 2008, josta lähtien hoidettu hormoneilla aina suun kautta otettavista ja IUI-hoitojen kautta tähän tärppiin, eli IVF:ään. Eli 3 vuotta täälläkin vähän alakanttiin. LÄhemmäksi viittä vuotta oikeasti. Mut ei se ole niin justiinsa. Tsemppiä kesään ja painonpudotukseen!

Risis: kiitos lämmin kaunis täälläkin! :heart: Vuoden loppuun mennessä oot siekin tuolla plussalistalla. ;)

-Bee
 
Rva B: Ihan mielettömän paljon onnea plussasta! :heart: :flower: Upeaa! Tosi ikävä tuo paha hyperi. :( :hug: Tsemppiä se kanssa, mutta onneksi raskaus varmasti auttaa jaksamaan. Sulla taitaa olla aika pitkä sairasloma edessä? Saatpahan otettua alkuraskauden iisisti ja sairaalassa seurataan raskautta varmaan tiiviisti. Onnea vielä kerran! :)
 
Pantsu: Kiitos! Tänääntuli takapakkia ja huoli - tein 2 herkkää (hcg 10) raskustestiä, mutta ne oli negoja. Halusin nyt kuitenkin nähdä sen positiivisen testin kun ei ole ikinä onnistunut. Verikoe otettiin viimeksi pp13, eli 3 päivää sitten ja oli 121. Voisiko herkkä testi näyttää jo negoja jos alkio olisi irronnut heti tuon testin ottamisen jälkeen? :(

-Bee
 
Rva B: :hug: Ymmärrän kyllä huolesi. Plussatestin jälkeen ne huolet vasta alkavat. :ashamed: Mä epäilen kuitenkin, että sulla erittyy sitä hormonia vielä niin vähäisiä määriä virtsaan, ettei se näy testeissä. Teitkö aamupissasta? Olitko juonut paljon nestettä? Kaikki nää voi vaikuttaa. Lisäksi mä suhtaudun nykyään aika skeptisesti noihin tosi herkkiin testeihin. Monelta olen kuullut, että näyttävät vain tosi haaleita plussia tai negoja, vaikka vähemmän herkillä testeillä tulee ihan kunnon viivat. :/

Mun käsittääkseni km:ssakin hCG pysyy koholla jonkin aikaa, vaikka menisikin varhaisilla viikoilla kesken. Toivon ja uskon kuitenkin, että sun kohdalla ei ole kyse tästä. :hug: Sulla oli hCG-arvo kuitenkin tuplaantunut jo hienosti, joten jos jotain olisi ollut vialla, olisi se varmaan veritestissä näkynyt jo aiemmin.
 
Kiitos Pantsu! :hug: Vähän helpotti tuo selitys. Kummahan tuo olisi jos hcg tyystin katoaisi noin äkisti. ehkä miussa on joku vika...
Mutta siis tein vielä kolmannen herkän nettitestin ja Apteekin oman, kaikki negoja. Huomenna soitan heti aamusta Väestöliitolle, niin saa selvyyden asiaan. Siihen saakka jännäillään. :|

-Bee
 
Rouva B Mullahan tuli lievä hyperi jota raskaus pahensi. Itseasiassa hyper oireista lääkäri arveli mun olevan raskaana. Valitettavasti hcg voi laskea todella nopeasti, se on yksilällistä. Jos 3 päivää sitten on ollut 121 niin se voi olla tänään jo alle 10. Sulla pitäisi olla tänään hcg:n jo niin korkea että testit sen kotona näyttävät, tietenkin voit kuulua niihin joilla kotitestit ei näytä mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin ja saat selvyyden tilanteeseen huomenna. Voimia :hug:
 
RouvaB: Niinpä, eipä tässä niin kovin pitkä aika olekaan enää odotettavana =). Viiden viikon päästä pääsen jo varaamaan aikaa suunnittelu käynnille ja syyskuun kiertoon sitten aloitetaan varmaan. varsinainen IVF on kuitenkin varmaan vasta lokakuulla, kun pitkällä kaavalla mennään.
 
Rosetta: Mikä siulla olikaan ongelmana? Tai siis miksi tehdään pitkä kaava? Mä en vielä tiedä kumpi meille tehdään, selviää sit elokuussa suunnittelukäynnillä. Oon kuitenkin ymmärtänyt, että jos ongelma on endometrioosi olisi pitkä kaava ja taas pco:ssa lyhyt olis parempi. Mulla on vähän molempia, että en sit tiijä mitä meinaavat. =P
 
RouvaB en tiiä muistatko minuu tuolta vauvahaaveilijoiden puolelta, apuja tarviivien pinosta..mutta mie muistan siut ja haluun toivottaa paljon onnea :heart: vaikka tilantees onkin nyt piinallinen, toivon todella että raskaus jatkuisi siun kohalla :hug: !

Tyty ja Kitku 35+1
 
Taikapapu: Miehen simpoissa taitaa enimmäkseen meillä lapsettomuuden syy olla ja minun ovulointi ongelmat. Nytkin oli viikonloppuna ovis kp:t pitkästi yli 30 :/ . Meidän polilla taidetaan melkein kaikilla tehdä IVF pitkällä kaavalla, lähinnä sen takia että osataan paremmin arvioida milloin mahd. punktio ja siirto on tai mulla on ainakin semmoinen käsitys.
 

Tyty: Muistan sut oikein hyvin! Oot Joensuusta ja sulla oli paljon kemiallisia ja tuhruilua. Mut näköjään tärppäsi! Onnea teille hirmuisesti! Saatiinko koskaan selville mistä kiikasti?

Veena: Kiitos! Tässä just jonottelen Väestöliittoon... Aamulla jonotin yli puoli tuntia ja sit ärsyynnyin ja läksin suoraan paikalle. Nyt jos eivät vastaa ennen kolmea, en saa sitä vastausta tänään ollenkaan. :kieh:

Rosetta: No hyvä että jo alku häämöttää, tää se vasta onkin kunnon hoito! :D

-Bee
 
Rouva B Joo ei saatu selvyyttä et missä oli vika, mutta toisella clomi kierrolla tärppäs..kävin jo alustavissa testeissä ja perus testit oli ok. Epäilen ite et joko endo, mutta näköjään pelkkä clomi avitus auttoi =) ei tarvinnu sen suurempii tutkimuksii mennä. Niin ja kiitos onnitteluista!
 

Yhteistyössä