ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Nyt on juhannus vietetty. Kävin ostamas nyt kunnon testin clearblue digital- testin. Aamulla sen saa sit tehdä. Epäilen kyl että on negatiivinen. Lämpöä vielä on, mut niihän se on ennen kuukautisia. Muita oireita ei ole. Huomenna on viimeinen luge. En sit tiedä montako päivää ennen kuukautisia nyt sit menee.

Mites tinkerbelle, joko olet testannut? Entä muut piinailijat, vai oliko nyt muita?
 
Sunnuntai 21.6.2009

TOIVOJAT

kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa.............10/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................18/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI...................24/28-31
Tinkerbelle........yk13.........luomu.......................................25/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................25/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot........29/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.......................32/30
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon......................59/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................?/26-79
tytti82.............1v.............IUI............................................45/29
kanella.......3/08................Tutkimukset............................?/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................?/?
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Tinkerbelle....yli 1 v.....luomu.......................................25/25-27 pp11
Miukula........yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,lug...38/? pp14
Tamtam........yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl......................
UniUnna.......yli 1v.................................................../24-31 pp 16-18








 
Helou,

täällä kp 2 eli uutta ovista taas metsästämään! Jospa se tällä kertaa tulisi. Soittelen huomenna klinikalle jos saisin pregnylin reseptin tähän kiertoon.

Miukula jospa Clearblue vaikka yllättäisi!
 
Heippa!

Onnittelut plussanneille! :flower:

Täällä kp 4 ja eilen aloitin clomit viimeistä kertaa. Tämän jälkeen vielä 1-2 luomu kiertoa ja sit IVF/ICSI. Odotan jo kovasti syksyä! Jos Miukula päivität, niin voi ottaa sen 3. IUI pois sekä luget, käytössä siis vain clomit.

Yksi positiivinen asia tässäkin kierrossa oli. Luteaalivaihe oli 14 päivää ilman lugeja, jee!
 
Moro!

Täällä pp 13 ja aamulla nega (herkällä testillä 10mlU/ml). Rinnat kipeät eilisestä asti ja finnejä pukannut jo monta päivää. Eipä taida siis tämäkään inssi tuottaa toivottua tulosta. Ainoa ero aiempiin kiertoihin on ollut tuhruvuodon totaali poisjäänti. Kaipa niistä clomeista sitten on ollut jotain hyötyä.
 
Onko niin ettei inssejä tehdä heinäkuun aikana, onko kaikki lomalla? Mulla ois nimittäin se ensimmäinen edessä ja menkat alkaa varmaan ihan näinä päivinä, mahakivusta päätellen.... Harmittaa kun on niin oottanut jos taas siirtyy...
 
Relish: kurja juttu. :hug: Voihan olla ettei vaan vielä näy. Luin, että jollain menee pp 16:sta ennen kuin kotitesti näyttää plussan. Eli vielä on toivoa. :)

On: testasin aamulla negan ja nyt sit odotellaan tätiä. Tänään viimeinen luge. Eli montako päivää luget pitkittää kiertoa?
Sit ajattelin hankkia ens kiertoon ovistestei, jos vaikka tulis luomusti. Ainakin lääkkeitä on täs kierros tullut otettuu niin paljon, et saattaa vaikuttaa myös ens kiertoon.
Mitkä testit olis hyviä ja selkeitä? Onko sellaisia, jotka näyttää kahta viivaa, vain jos ovis on tulos? Meinaan mulla ollut sellaisia, jotka aina näyttää kahta viivaa, oli ovis tai ei. Ainoastaan ovis aikaan pitäis testi viivan vähintään olla yhtä tumma kuin kontrolli viivan. Minusta olis selkeämpää, jos olis sellainen kuin raskaustestikin. Sit tietäis heti, koska ovis lähestyy, eikä tarttis arvailla. Osais ajoittaa pupuilun heti kun vähänkin näyttää kahta viivaa. =)

Mä yritän päivitellä tiedot oikein!
 
Maanantai 22.6.2009

TOIVOJAT

kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa.............11/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................19/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI...................25/28-31
Tinkerbelle........yk13.........luomu.......................................26/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................26/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot........30/27
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................4/30
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon......................60/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................?/26-79
tytti82.............1v.............IUI............................................46/29
kanella.......3/08................Tutkimukset............................?/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................?/?
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
UniUnna.....yli 1v..............................................................2/24-31




Piinailijat
Tinkerbelle....yli 1 v.....luomu.......................................26/25-27 pp12
Miukula........yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,lug...39/? pp15










 
Miukula: Clearbluen digitaaliset testit on parhaita, niissä näkyy "ovis-merkki" vaan silloin kun ovis on tulossa. Ei tarvitse arpoa viivojen paksuuksia =). Kaallita ne on, mutta luotettavia.
Mulla menkat on tullut 3vrk vikasta Lugesta =)
 
Kiitos Miukula. :)

Mullakin on alkanut menkat 2-3 pv viimeisestä lugesta. Clearbluen digitaalisia ovistestejä saa netistä aavistuksen halvemmalla, kun apteekista. Ne on kyllä hyviä. Tosin on mulla ne halppis liuskatestitkin aina näyttäneet oviksen oikein.
 
Mande, onpa teilläkin ollu sitten suhteessa luottamus koetuksella :hug:
Mulle sanottiin että ei ainakaan Taysissa tehdä mitään koko heinäkuun kiinniolon aikana, edes ivf-juttuja vaikka aiemmin olin niin luullu.. pelkään tosiaan myös ite että homma menee pilalle tällä kertaa kiertojen surkeen ajotuksen ja ton kesäsulun takia.

Pitäsköhän tuolta listalta siirtää joitain taustalle kellä noi kp.t menee jo vaikka missä tai ei oo aikoihin ilmotellu mitään että missä vaiheessa menee jne.?
 
Heippa kaikki! Vihdoinkin pääsen kirjautumaan, meillä oli pari päivää koneessa joku bugi joka esti kirjoittamasta nettisvuille mitään! Lukemaan kyllä pääsi, mutta kursoria ei ilmestynyt mihinkään..

Täällä kp 2/27 ja yk 14. Ehdinpä siinä juhannuksen aikaan tekemään jo useamman negatestinkin juhlan kunniaksi. Kyllä tässä taas on joutunut itseään kokoamaan, mutta jostakin syystä olo ei ollut menkkojen alkaessa ihan niin masentunut kuin viime kierrossa.

Tultiin juuri Felicitas-klinikalta, missä pohdittiin jatkoa. Lääkäri suositteli luomuyritystä ainakin jouluun saakka, minkä jälkeen IVF. Sitä ennen voi kokeilla myös yhden inssin, hän tuumasi. Lääkäri piti kaiken tiedon pohjalta yhä meidän luomumahdollisuuksia erinomaisina, mikä helpotti tietysti merkittävästi. Tentattuaan meidän elämäntilannetta ja "onko aikaa parisuhteelle", totesi että ehdottomasti täytyy löysätä tahtia työssä, rentoutua ja viettää enemmän aikaa yhdessä. Näissä olen lääkärin kanssa täysin samaa mieltä, mutta kun en tiedä miten se tapahtuu! :headwall:

Lugesteroneja pistelen jatkossa, mulla on luteaalivaihe aina 11 päivää mikä on lääkärin mukaan ihan ok, mutta voisi olla pari päivää pidempi. Siispä pikkuhousunsuojavarasto täyteen kesäksi!

Sellainenkin mielenkiintoinen fakta nousi esiin keskustelussamme, että munasolun elinikä on noin vuoden. Tämä siis tarkoittaa sitä, että nyt mulla irtoilee viime kesän munasoluja. Vuoden takaiset hormonaaliset ym. tapahtumat vaikuttavat siis merkittävästi tämän hetken raskautumistodennäköisyyteen. Lääkäri piti mahdollisena että esim. imetyksellä voisi olla näinkin kauaskantoiset vaikutukset. Kaikkea sitä alkaa oppia..

Jotenkin on helpottunut olo. Lomakin alkaa ensi viikolla. Jospa mä osaisin vähän rauhoittua ja ottaa rennommin. En ole kyllä yhtään sitä tyyppiä, päinvastoin -kele :D

Mitäs tänne kuuluu? Uniksen kanssa mennään lähes samoja päiviä :wave:
 
Keskiviikko 24.6.2009

TOIVOJAT

Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget..............................2/25-27
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................4/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................6/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........13/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................21/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI...................28/28-31
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................28/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot........32/27
Mande..........5v. ............1.iui............................................?/?
kanella.......3/08................Tutkimukset............................?/?


Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit
tytti82.............1v.............IUI
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat

Miukula........yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,lug...41/? pp17







 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Heippa kaikki! Vihdoinkin pääsen kirjautumaan, meillä oli pari päivää koneessa joku bugi joka esti kirjoittamasta nettisvuille mitään! Lukemaan kyllä pääsi, mutta kursoria ei ilmestynyt mihinkään..

Täällä kp 2/27 ja yk 14. Ehdinpä siinä juhannuksen aikaan tekemään jo useamman negatestinkin juhlan kunniaksi. Kyllä tässä taas on joutunut itseään kokoamaan, mutta jostakin syystä olo ei ollut menkkojen alkaessa ihan niin masentunut kuin viime kierrossa.

Tultiin juuri Felicitas-klinikalta, missä pohdittiin jatkoa. Lääkäri suositteli luomuyritystä ainakin jouluun saakka, minkä jälkeen IVF. Sitä ennen voi kokeilla myös yhden inssin, hän tuumasi. Lääkäri piti kaiken tiedon pohjalta yhä meidän luomumahdollisuuksia erinomaisina, mikä helpotti tietysti merkittävästi. Tentattuaan meidän elämäntilannetta ja "onko aikaa parisuhteelle", totesi että ehdottomasti täytyy löysätä tahtia työssä, rentoutua ja viettää enemmän aikaa yhdessä. Näissä olen lääkärin kanssa täysin samaa mieltä, mutta kun en tiedä miten se tapahtuu! :headwall:

Lugesteroneja pistelen jatkossa, mulla on luteaalivaihe aina 11 päivää mikä on lääkärin mukaan ihan ok, mutta voisi olla pari päivää pidempi. Siispä pikkuhousunsuojavarasto täyteen kesäksi!

Sellainenkin mielenkiintoinen fakta nousi esiin keskustelussamme, että munasolun elinikä on noin vuoden. Tämä siis tarkoittaa sitä, että nyt mulla irtoilee viime kesän munasoluja. Vuoden takaiset hormonaaliset ym. tapahtumat vaikuttavat siis merkittävästi tämän hetken raskautumistodennäköisyyteen. Lääkäri piti mahdollisena että esim. imetyksellä voisi olla näinkin kauaskantoiset vaikutukset. Kaikkea sitä alkaa oppia..

Jotenkin on helpottunut olo. Lomakin alkaa ensi viikolla. Jospa mä osaisin vähän rauhoittua ja ottaa rennommin. En ole kyllä yhtään sitä tyyppiä, päinvastoin -kele :D

Mitäs tänne kuuluu? Uniksen kanssa mennään lähes samoja päiviä :wave:
Aika jännä....miten se voi olla mahdollista????Kaippa ne lääkärit tietää...Mäkin varasin just ensi käynnin tuolta felitas-klinikalta.
Kun osais vaan relata.
Me mennään kesä täysin luomuillen...no ok vähän kattelin että jos nyt tulevana viikonloppuna kattelis vähän enempi noita sänkyhommia.
Mutta jospa se tästä...pakko kait tän nyt joskus on onnistuttava..eikö????

Vähän meinattiin että jos olis kokeiltu kesä ajan koti-inssejä mutta ei jaksa ruveta säätämään.....tulee jos on tullakseen.
 
Joo Risis, se on totta että munasoluvarasto on olemassa jo sikiökaudella, mutta jotenkin se lääkäri selitti että niillä kestää kypsymysvaihe hedelmöittymiskykyiseksi sen vuoden ennen kuin ovat valmiita irtoamaan. En oikein muista sanamuotoa mutta jotakin tuon tyyppistä.

Ai tekin olette Shenda menossa Felicitasiin? Oliko teillä aiemmin jokin toinen hoitopaikka?
 
Tinkerbelle: harmi että ei sullakaan onnistunut. :hug: Mielenkiintoinen toi munasolu juttu, en ole kyl koskaan tollaista kuullut. Mä nyt edelleen olen piinailijoissa tossa listalla, mut tosiaan tätiä odotan loppuviikol alkavaksi.

Tosiaan täytyy nyt miettiä raskiiko hankkia niitä ovistestei. Ehkä sit jos tulee jotain tuntemuksia. Todennäköisesti en edes ovuloi. On vaikea sit alkaa edes etsii ovista, kun ei edes kierron pituus ole tiedos. Eikä täs nyt sit tule kuin kuukauden tauko.
 
Tinkerbelle Me ollaan fertinovassa..ja elokuussa varmaan tehdään passi kun on ne 2 alkiota pakkasessa.Ajattelin kokeilla sitä felitas-klinikkaa....ei tuossa fertinovassa mitään vikaa ole,muuta kuin että monesti kun on puhelinaika sinne niin ei päse ollenkaan..ja se kyrsii ihan sikana.
 
prkle! tänne iski sitte ärhäkkä hiiva.. oireita ei ole tosin mulla, vaan miehellä.. |O :/ kävi eilen lääkärissä ku viime yhdynnän jälkeen tuli suht isoja, kipeitä haavaumia, eivätkä ottaneet parantuakseen, jonka jälkeen esinahan alla alko näkyyn sellasta vaaleeta nöhtää.. :x lääkäri oli sanonu et hyvin varmasti hiiva, ei ollu ottanu näytteitä tai mitää, mut löi käteen 6 viikon Daktarin rasvakuurin ja mulle lähetti Gyno-Daktarin puikot.. pläh! mä kävin tänään sit viel varuiks antaan näytteen et näkee et onko varmasti hiivaa vai mitä ihmettä.. mut hyvin todennäköstä ku mähän jouduin nyt syömään kolme eri antibioottikuuria lyhyen ajan sisään..

mut nyt siis seuraava kiertoki menee huti ku ei saa touhuilla ilman kumia ettei tuo hiiva pääse yltyyn lisää tai tarttuun takas.. HUOH! että semmosta täällä tälläkertaa.. lomaki menee ihan harakoille.. mut eipähän tarvi tikutellakaan tai mitää, et tosiaan saa vaan lomailla.. :p
 
Hitto kun harmittaa, eivät tee hoitoja kesällä, menee kahden kierron päähän elo-syyskuulle :( No onhan tässä jo niin kauan odotettu, joten 2 kk ei tunnu missään... jospas vaikka ihan luomuna tärppäis loman aikana kun saa rentoutua... ikuinen optimisti :LOL: Mulla siis alkoi eilen menkat eli miten täällä on merkkailtu noita kp 2/36 ois nyt menossa. Hitosti onnea kaikille koko kesäksi ja toki seuraillaan täällä miten teidän muiden tilanne etenee!!!
 
Perjantai 26.6.2009

TOIVOJAT

Mande..........5v. ............1.iui............................................2/36
Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget..............................4/25-27
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................6/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................8/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........15/n.28
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................23/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI.................30/28-31
Relish..............1v10kk........iui, clomifen.............................30/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot........34/27
kanella.......3/08................Tutkimukset.............................?/?





Piinailijat

Miukula........yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,lug...43/? pp19





 
Kirjoittelen nyt pikaisesti oman navan kuulumisia.

Meillä tehdään tässä kierrossa ensimmäinen IVF.
Minä tein toissa päivänä testin varmuuden vuoksi ja negaa näytti samantien aloitin syömään primolut tabuja jotta saadaan siirrettyä menkkojen alkamista viikon verran.
Puolentoista viikon päästä aloitan puregon piikitykset ja sitten ultraillaan pari kertaa ja keräys jne...
Kovin on jännät paikat!!!!
Menimme tosiaan yksityiselle hoitoon 3 epäonnisen inssin jälkeen. Jono julkisella IVF hoitoon oli yli puoli vuotta joten päädyimme yksityiselle emmekä ole katuneet vielä hetkeäkään. Nyt kesälläkin hoidot rullaa kivasti vaikka ovatkin 2 viikkoa kiinni sen takia siis menkkojeni siirtäminen. Ultrien aikaan taas auki ja siitä eteenpäin.....
 
TOIVOJAT

kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
Katriina77..............10/07..................1 IVF kesällä, 3 IUI
Tinkerbelle.............yli 1v....................luomu, luget
Relish.....................1v10kk................iui, clomifen
Vadelmaunelma.....syksy07...............IUI,menop.,pregn.,terot
Taikapapu..............3/08....................clomit
kirma......................9/06, ku10/07.....1.ivf:n 1.pas tulossa
kanella..................3/08.....................Tutkimukset
Mande...................5v. ......................1.iui
Miukula................yli 8v...........metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget
UniUnna................yli 1v....................clomit, pregnyl. luget





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf
Rouva B..............3v.........1.ivf
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit
tytti82.............1v.............IUI
Plamsu75....01/06..........1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
6/09 Tamtam......yli 1v.....4.IUI,clomit,pregnyl

*******

Tinkerbelle, lisäsin tonne taustailijoihin sen yhden ryhmän. Voit kopsata tän viestin tohon tähtiin saakka ja laittaa sinne etusivulle.
 
Heippa!

Pahoittelut ja halit kaikille negan tai muun pettymyksen kokeneille :hug: Ei auta muu kuin mennä taas itsekukin eteenpäin.

Katriinalle tsempit ivf:ään!

Sain tälle kierrolle puhelinreseptinä pregnylin; lugeja mulla on riittävästi vielä yhteen kiertoon ja meinaan ostaa vielä sen clearbluen ovistestin. Tämän varustepaketin otan nyt mukaan reissuun. Tuo pregnyl vaan tuottaa vähän päänvaivaa, kun sitä pitäisi säilyttää jääkaapissa. Tiedossa on pitkiä automatkoja ja vieraita jääkaappeja, mutta eiköhän siitä selvitä. :)

Tosi mielenkiintoinen tuo munasolujuttu. Vähän vastaavaa kyllä minunkin lääkäri selosti, kun sanoi että stressi vaikuttaa hedelmällisyyteen pitkänkin ajan päähän. Mulla nimenomaan oli tosi stressaava viime vuosi, joten niitä seurauksia tässä kai sitten kannetaan, helkkari soikoon.

Katoan hetkeksi kesälaitumille, mutta saatan jossain vaiheessa livahtaa jonnekin perähikiän kirjaston koneelle kurkkaamaan kuulumisianne!

Lämmintä ja plussaisaa kesää kaikille!!

Unis

 

Yhteistyössä