ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Tiistaina olis sit ultra ja perjantaina vissiinkin toivottavasti inssi!! :) <3 Ultraan joudun menemään yksin kun puoliso ei töistään pääse, lääkärikin meillä vaihtuu. Toivottavasti on mukava lääkäri ja toivottavasti menee kaikki tiistaina hyvin, vaik yksin joutuukin menemään.. :/
 
risis tuo linkki oli mielenkiintoinen, en ollut sitä aiemmin lukenut! Noin juuri se varmaan menee, me kuulutaan nimenomaan siihen porukkaan joilla ovulaation metsästys ja jatkuva kellotettu pakkoseksi on ollut arkea ja paikat ajoittain tosi kipeänä. Uskon siksi että meillä on PreSeedistä ollut molemmilla tärppikerroilla apua - itse asiassa ei olla juuri muulloin PreSeediä käytettykään kuin ko. kerroilla.

Lienee varmasti niin, että luonnollinen kosteus on paras myös lapsen teon kannalta. Jos tässä puolessa on välillä puutetta, suosittelen kuitenkin PreSeediä kokeilemaan! Tekeehän liukuvoide puuhan myös muilla tavoin miellyttäväksi :)

Kiitos Shendallekin lämpimistä sanoista :hug:
 
Sunnuntai 26.7.2009



TOIVOJAT

Sannuli-81....10/07...........3.ivf/icsi....................................3/28
tvvo....................km 4/09, km7/09, iui...............................4/30
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget................8/24-31
Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................11/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........17/n.28
Rouva B..........3v............1.ivf, km6/09...............................25/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................27/28
Miukula.........yli 4v. ............metut, terot.............................32/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................32/36
Relish...........1v10kk........iui, clomifen
Tamtam......yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl, km
Möhköfanttis....2v.
shenda81......1v..............1.ivf/pas


Piinailijat

jastu...............yk4...........4.IUI, clomit, pregnyl.................16/30, pp2



Taustailijat

risupesä..........4/06............ivf
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Iines-74............n.4v
astrid.................4v.............ivf
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta............7/07...........ivf
verve..............11/06..........IUI
Plamsu75........01/06.......1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot
Katriina77......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI
kanella.............3/08


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone......9/07......luomu
7/09 Tinkerbelle....yk14.....luomu, luget
 
Mulla tosiaan noi kp:t 9/30
Maha kipee välillä aina tosi paljonkin.. munasarjoista kai.. Toivotaan että clomit tekisi jälleen tehtävänsä ja että siitä olisi nyt hyötyä sitten kun annosta nostettiin! :) Tiistain ultraa kovasti odotellen ja jännitellen..
 
Terve vaan kaikille tänne! :wave:

Täällä on tullut uusia joukkoon, tervetuloa minunkin puolesta! "Vanhoille" pinolaisille on myös tapahtunut yhtä sun toista... Pitää vielä paremmin lukea taaksepäin, että saa itsensä ajantasaistettua.

Tinkerbelle olet raskaana, onnittelut sinulle! Kiva, että kesän aikana on saatu myös positiivisia uutisia tähän pinoon.


Niin se aika kuluu ja kohta tässä aletaan suunnittelemaan ekaa IVF-hoitoa.. Ajatukset alkaa hiljalleen suuntautua näihin asioihin taasen. Kiitettävästi on kyllä mennyt palstataukokin ajattelematta hoitoja sen suuremmin.
 
Huomisen ultraa odotellessa ja jännitellessä.. harmittaa niin kun ei puoliso pääse mukaan :(
Toivottavasti tosiaan clomit olis toiminu ja munisten tilanne olis parempi kuin aiemmissa kierroissa.. ilmoilen sitten huomenna lisää :)
 
Jastulle tsempit ultraan!! Onko sulla huomenna siis kp 10?

Kp 2, huomenna aloitan clomit. Ja ultraan menen ensi viikon tiistaina, jolloin kp 10, toivottavasti ei ole liian aikasin! Kun siis ohjeissa oli että ultraan tulisi mennä kp 10-12.
 
Eikun tänään on kp11 :) jänskättää kyl.. uus lääkäri,pitää mennä yksin,siit on kauan ku on viimeks klinikal oltu..miettii et mitä jos ne clomit ei ookkaan auttanu mitään, annoksen nosto siis.. hmm.. monia juttuja mitä miettii.. :) En meinannu untakaan saada illalla kun mietin vaan tätä päivää.. nyt oon onneks töissä viel kolmisen tuntia ennen kuin lähden niin kuluu ainakin nopsaan aika :)
 
Joo se niistä clomeista.. limakalvo 7mm, folleja yks 15mm. mua vituttaa niin paljon :'(
Siis mä oon nyt jo taas ihan varma että ei sitä plussaa tulla saamaan.. :(
Uus lääkäri oli juu, mukava oli :) ja kertoi asioita paljon enemmän kuin edellinen..
Mutta toi mua nyt ottaa päähän että clomien annosta nostettiin ja mä olin niin varma että tilanne olis parempi että follit olis suurempia ja niitä olis enemmän mutta ei.. kai siihenkin vaikuttaa ylipaino ja tupakointi ihan niinkun joka asiaan muutenkin.. huoh.. pregnyl joo torstaina ja perjantaina sitten klo.12 inssi.. viikon ehdin piinailla Suomessa, me lähdetään 2.8 bulgariaan. En ole vielä päättänyt ottaisko testin mukaan vai odottaako kotiin asti, paitsi eiköhän ne menkat siellä reissussa sitten ala.. mutta joo nyt turhauttaa ja masentaa ja vaikka mitä mutta siksi juuri mä tänne kirjoitinkin jos jotain helpotusta olisi :)
 
Heippa vaan kaikille.

Minäkin palailen pikkuhijaa takaisin tänne oo-ketjuun. Olen kyllä tippunut poissa tuosta listasta. Jos risupesä ystävällisesti lisäis mut takaisin. Hiljaiseloa ollut tää kesä. Vitamiineja popsittu ja vyöhyketerapiassa käyty =)
Nyt kp 25/28 ja menkkoja odottelen alkavaksi tällä viikolla varmaan huomenna alkaa masu sen verran kipeä. Siitä sit kp 21 alkaa sumutus yms. Lääkärille soittelen sit ku menkat alkaa. Siis pitkälläkaavalla vaihteeksi kokeillaan ivf/icsi ehkä puolet ja puolet.

Mun tiedot listaan. sannuli-81 10/07 3.ivf/icsi pitkäkaava kp25/28
 
jastu Eihän toi sun limakalvo mikään liian ohut ole ja munasolukin ehtii kasvamaan kypsään kokoon. Inssissä nyt yleensä on tavoitteena nimenomaan se yksi munasolu. Älä vielä luovuta :hug:
Mietin, että milloin tässä pitää testiä tehdä, jos menkat ei ala. Tänään on ovulaatiosta 14 päivää, kivut loppui 3 päivää sitten ja tilalle tuli tissikipu. Hermot menee, kaapissa odottelee hormonit, mutta vuoto puuttuu. Olo ei kyllä tunnu raskaalta, olen nyt molempina kertoinen tiennyt olevana raskaana, olo on ollut niin erilainen. Esikoisesta en kyllä kaikkine menkkakipuineni osannut yhtään positiivista odottaa. Nyt vaan kroppa jumittaa keskenmenosta. Tänään on kyllä vastakin 35 päivää keskenmenosta, silti heemot menee!
 
Joo nyt ollaan täällä jo paremmilla mielin :) Kun vertailin tossa aiemmista ultrista niitä papereita ja follien kokoa niin nythän on tosiaan suurin mitä on koskaan ollut toi 15mm :) että kyllä tässä nyt toivossa eletään ja perjantain inssiä kovasti odotetaan! <3 :)
 
Huisin onnea plussanneille!! Pieniä luomuihmeitäkin siis voi tapahtua tässäkin porukassa :)
Itse odottelen ja toivon että "työmme" tuottaisi tulosta, sillä olemme mieheni kanssa touhunneet lakanoissa tooooosssiiii ahkerasti tässä kierrossa, jospa jospa..... plussais...
Itseänikin jo naurattaa kun koetan olla positiivinen, vaikka takaraivossa nakuttaa ettei se kuitenkaan mene niin. Menee välillä kuitenkin niin pessimismin puolelle kun bongailee vatsoja ja vauvoja....No seuraava kierto menee siis luomuillen vielä... aika matelee...sanoinkin miehelle että ootan jo niin syksyä....
 
Jastu: Hyvältä kuulosti tuo follin mitta! Meillä oli kans 15 mm folli huhtikuussa Puregonilla kasvatettuna, limiksestä ei tietoa. Siihen päälle sitten 2 päivän kuluttua Pregnyl ja koti-insseilyä varuiksi kolme päivää :D (osui lauantaiksi tuo varsinainen inssipäivä ja ei siksi tehty) Ja treffit tapahtui!
Peukkuja pidän täällä teille!!!
 
Heippa kaverit :wave:

Kaikille, joilla hoidot jo taas alkaneet, hurrrjasti onnea makaan tällä kertaa +++ :whistle: eli jastu, uniunnna ja mandekin.

tvvo, pitkää pinnaa sinulle, kierron venymiset ottaa aivoon, toivottavasti ei kovin pitkäksi mene. Miten sinulle on jatkot suunniteltu, onko tehdäänkö inssejä vielä vai miten?

astrid ja sannuli-81, hoitojen alku on lähellä, niin myös täällä minulla :| Jännittää!!! Nautitaan vielä elokuun lämpimistä ja kerätään voimia tuleviin paineisiin!

Mitä risupesälle kuuluu? Kuin sumuttelut onnistuu?

Onkos rouva B linjoilla? Koska teille tehdään pas? Onko sijaisperheasia jo selvillä, milloin saatte lapsen (vai millä sanoilla tuo kysytään?) Mites onko kaikki tavarat ja tarvikkeet hommattu jo valmiiksi?

pikkuvadelma, mikä tilanne

).( Täällä pp1-2. Mutta en halua piinislistalle! Ovis merkit oli niin selkeet, tässä vuosien varrella on tullut omat ovistoiminnot jo sen verran tutuiksi, että tiedän 100% varmuudella milloin on H-hetki. Ennen synnytystä tunsin follin irtoamisen, nyt en enää, joten piinapäivät vähän heittää.
Tästä kierrosta on tulossa hiukka lyhyempi, ovis oli ti-ke joten voi olla, että luomustikin ens kierron ovis ei tule torstaille, mutta ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi aloittaa luget lauantaina ja venytän kiertoa. Että pääsis sen maagisen torstaipäivän yli, ei tarttis taas ens kuussa ressata ehitäänkö pas:iin vai ei.

Siitä tulikin mieleeni, että mä olen taas ollut niin tyytyväisellä mielellä tämän kesän, ilman hoitoja. Pelottaa jo ihan hirveesti kun ne taas alkaa. Niitä onnellisuuspuuskin tulee tiuhaan, kun tulee olo, että minullahan on jo kaikki: ihan mies ja reipas, rakas kolmevuotias..että miksi sitä ei voi tyytyä tähän. Miksi pitää haluta enemmän.
Kun koko ajan minulla on se olo, että me tullaan vielä saamaan ne pari lasta ainakin, niin miksei vaan odoteltas, että ne meille luomusti annetaan. Että onko väärin nopeuttaa tätä meille räätälöityä elämää?
Toisaalta taas minä en tästä pääse enää nuortumaan, lasten ikäero on jo neljässä vuodessa, mies haluaa hoitojen alkavan heti ja sillä alkaa nyt olla se ahdistusvaihe päällä, kun ihmisten vauvauutiset on kauhistus. Sillä on niin kauhea vauvahuuruinen kuume päällä, että en halua hidastaa tahtia, mennään tällä aikataululla mikä on koko ajan ollut tiedossa. Että elokuussa aloitetaan. Jos pas ei tulosta tuo, vaihdetaan takaisin ihanaan väestöliittoon jossa talvella 08 aloitettiin (kun se meidän julkinen on kiinni vuodenvaihteeseen :headwall: ).
 
kp 1 tänään, miten voikaan menkoista näin innostua!? Kierron pituudeksi tuli 40 päivää, eli ei paha keskenmenon jälkeen, ihan aikataulussa kroppa pelittää. Normistihan mun kierto on 30 päivää. Nyt alkaa lauantaina piikitykset viimeiseen inssiin, siis viimeiseen mun mielestä ja lääkärin mielestä toiseksi viimeinen. Itse olen päättänyt, että eka ivf lyhyellä kaavalla on syyskuussa. Seuranta ultra olisi sitten ensi perjantaina ja inssi joskus 4-6.8. =)
 
Hei kaikki! Päivittelin etusivua, en ole varma puuttuuko vielä jotakin olennaista joten ilmoitelkaa vaan jos korjauksia tarvitaan.

Lueskelin kuulumisianne ja ihmettelin jälleen miten hienoa asennetta tältä palstalta löytyy. Tuntuu että välillä olen ihan hävennyt omaa kärsimättömyyttäni, onhan moni käynyt läpi tosi rankkoja hoitoja ja tunteita ja siitä huolimatta jaksaa toivoa. Kuten olen aiemminkin sanonut, se vaan on niin että tällaisille ihmisille toivon sitä plussaa enemmän kuin toisille.

:heart: -Stinkkis
 
Nyt se piinailu sitten alkaa.. :) <3 Inssi ohi ja hyvin meni. Munis 20mm, limis 9-10mm.. Lääkäri sano että nyt jos koskaan on juuri oikea hetki inssille.. Että nyt todellakin vaan toivotaan parasta!! <3 :)
 
Jastu hyvältä kuulostaa! d :) b

Myös tvvo pääsee taas sorvin ääreen, hieno homma. Ihailen myös sun jaksamista kaiken kokemasi jälkeen!

Ihana että annoit kuulua itsestäsi Stinkkeri, ehdin jo hieman huolestua kun susta ei kuulunut mitään vähään aikaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Niitä onnellisuuspuuskin tulee tiuhaan, kun tulee olo, että minullahan on jo kaikki: ihan mies ja reipas, rakas kolmevuotias..että miksi sitä ei voi tyytyä tähän. Miksi pitää haluta enemmän.
Kun koko ajan minulla on se olo, että me tullaan vielä saamaan ne pari lasta ainakin, niin miksei vaan odoteltas, että ne meille luomusti annetaan. Että onko väärin nopeuttaa tätä meille räätälöityä elämää?
Toisaalta taas minä en tästä pääse enää nuortumaan, lasten ikäero on jo neljässä vuodessa
Kiitos tsempeistä Kirma! Ihan samoja aatoksia mulla. Kaikki on niin hyvin; ihana mies ja rakastakin rakkaampi nelivuotias, on työpaikkaa ja mieluinen asunto... Miksi pitää aina haluta enemmän. Olen kanssa kovasti miettinyt, miksi poltetaan rahaa ja hermoja hoitoihin, kun mun tapauksessa hormoniarvot saattavat ajan myötä palautua normaaliksi? Ikäerokin on jo melkein viidessä vuodessa, joten kai se alkaa olla sama onko lasten ikäero 5 vai 8 vuotta...

Mutta silti, clomeja jatketaan, sovittiin että viisi kiertoa. Sitten - en tiedä. Toivottavasti ei tarvitse sinne asti mennä.

Tiistaina kontrolliultra. Suhtaudun aika pessimistisesti, olisi ihme jos siellä olisi yksi ja vain yksi folli tyrkyllä.
 
Jastu tässä on todellakin plussan makua sun kohdalla - hirmu jännityksellä odotetaan! =) Myös Kirmalle ja muille piinailijoille voimia jännittävään aikaan, toivon kovasti että täällä onnistutaan.

Unis :heart: Kiva kun olit mua miettinyt! Täällä toistaiseksi kaikki hyvin, soitan maanantaina Felluun ja varaan sitä ultra-aikaa. Jännittää ihan hirveästi, tuntuu etten oikein vielä uskalla iloita kun vasta viides viikko tulee täyteen..

Hyvää viikonloppua kaikille!
:flower:
 
Tinkerbelle Ai mitä meinasit tolla että "Jastu tässä on todellakin plussan makua sun kohdalla" Juu sitä todellakin toivotaan että se ihanuus parin viikon päästä yllättäisi :heart: =)
Hitto mul on hirveetä kutinaa, ihan niinkun joku allerginen reaktio tms. ollu eilisestä asti :mad: Alkaa syömään pikkasen hermoja jo pikku hiljaa..
Jälleen kerran päivät kuluu niin hitaasti että.. huoh.. :D Noh aika menee onneksi töitä tehdessä.. 6vuoroo olisi vielä töitä ennen kuin alkaa loma ja sitten kutsuu bulgarian lämpö! :) <3 Siellä todennäköisesti myös testaillaan, ei kuitenkaan malta odottaa sitä paria päivää kotiin asti :D Oon kyllä yrittänyt tässä miettiä että kumpi on pahempi, se että näkee negatiivisen raskaustestin vai että menkat alkaa..mutta oo vielä keksiny ratkasua :D
 
jastu, meinasin just sitä että sun mahikset lienee erinomaiset :D ! Nimittäin, lääkärin toteamus oikein ajoitetusta inssistä ei varmaankaan ollut vain kohteliaisuus - eikös nimenomaan ajoituksella ole inssiasioissa hurjan iso merkitys! Ystäväni plussasi hiljattain inssistä ja lääkäri oli silloin todennut ajoituksen osuneen nappiin =)

Mä tein jastu lupauksen jokaisessa kierrossa etten testaa ennen kuin menkat on myöhässä. Ja joka kuukausi lupaukseni petti ja aloitin testaamisen tuossa 8-9 dpo...Olihan se ihan hirveän raastavaa nähdä niitä negoja, kunnes sitten viimein se toivottu plussa tuli (sekin 8-9 dpo kun olen tällainen kuumakalle). Valtavan isot peukut sinulle! :wave:
 
Jos joku päivittää listaa niin minulle voi laittaa kp3/28 perjantaina alkoi menkat =) jee kohta aloitetaan taas hoidot siis jo kp 21. Huomena soitan lääkärille ja kyselen tarkemmin hoidosta. Jospa kolmas kerta todensanoo.


Mukavaa sunnuntai päivää kaikille!
:flower:
 

Yhteistyössä