ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Tinkerbelle Niin se on totta, et eipä se lääkäri sitä varmasti turhaan sanonut! :) <3 Mutta toisaalta taas koskaan aiemmin edellinen lääkäri ei ole sanonut mitään. Mä oon niin tyytyväinen kun meidän lääkäri vaihtu kun nyt tuo nykynen puhuu ja kertoo asioita!
Juu mä oon kans niin ajatellu joka kerta etten testaa ennen kun menkat on myöhässä mutta eipä se koskaan onnistu.. Kyllä mä vahvasti luulen että nytkin se testi matkalaukkuun sujahtaa :)
 
ilmoittelenpa minäki välillä itsestäni.. näin lomalla tullu niiiin äärettömän vähän koneella kökittyä..

täällä kp28/28(-30), saas nähdä kuin käy..

mä oon ollu nyt vähä sekavin ajatuksin koko yrittämisestä.. :/ pian tulee kaks vuotta yritystä täyteen, kaks keskenmenoa takana ja tähän asti oo niin kuumeisesti toivonu sitä vauvaa, mut nyt sit yhtäkkiä ku aloin yhteen hevosprojektiin onki ajatukset vauvahommista alkaneet tuntua ristiriitaisilta.. inhottavaa.. puolet musta haluais raskaaksi ja puolet ei.. :/ tää hevosprojekti on sellanen et sain omakseni pitkään hoitohevosenani olleen jalkavammaisen hevosen, joka tammikuussa on loukannut jalkansa ja jota nyt pitäisi alkaa kunnolla kuntouttaa.. jos nyt heti olisinkin raskaana, ratsastaminen pitäisi varmaan viimeistään loppuvuodesta jättää pois.. :/ hankalamieli..
 
Tänään piiitkän puhelimessa istumisen tuloksena ( siis joku muukin halusi yhteyden kesätauolla olleeseen klinikkaan, ajatella...) eka inssin kontrolliultra on torstaina. Jotenkin jännittää miten munasolut on kasvanut ja kuinka monta. Viimeksi kemiallisen jälkeenhän ei meinannut munikset kasvaa, mutta sitten niitä tulikin niin paljon että jouduttiin punktoimaan.
 
Sarma
tvvo: Yrititkö mahdollisesti väestöliittoon soittaa? ;) Minä olin kanssa jonossa "aika" pitkään iltapäivällä kun unohdin aamupäivällä soittaa. Ensin en päässy edes jonoon. Tein työjuttuja siinä samalla ja oikeen säpsähdin kun sieltä yhtäkkiä joku vastasikin. :) Mutta ei käy kateeksi niitäkään siellä töissä olevia näin ekana päivänä, voi olla pikkasen kiirusta.
 
Sarma Väestöliitolleppa hyvinkin. Itse samoin kesken työn teon. Monen monta kertaa sai soittaa ennen kuin pääsi edes jonoon. Meitä innokkaita hoidon jatkajia on varmaankin aika paljon. Mä en saanut aikaa sille lääkärille jolle olisin halunnut. Meitä on hoitanut kaksi lääkäriä. Toinen on realisti, ehkä hieman kylmän oloinen joka sanoo asiat töksähdellen eikä anna turhaa toivoa. Toinen on aivan erilainen, puhelias ja kannustava. Ehkä aavituksen hösö. Mä tykkään ensimmäisestä lääkäristä. Olen itse perfektionisti ja tarkka asioiden hoitamisesta. Ehkä ammatti tuo pientä lisää luonteeseeni ja tiedän liiankin hyvin mikä on hyvä ja huono asia, mulle ei kannata kaunistella asoita. Nyt kuitenkin meillä on aika tälle toiselle. Hän oli meillä, kun sikiö viimeksi todettiin kuolleeksi. Hän sanoi miehelleni, että ei hän voi nyt sanoa teille sitä mitä haluatte kuulla. Mies tuli vasta ultran jälkeen huoneeseen. Lääkäri halusi itse selittää miehelle ultralöydön ja näyttää kuvat kuolleesta sikiöstä. Sinäänsä hienoa, että mieskin otettiin huomioon niin hyvin. Hän kertoi, että vielä on kuitenkin mahdollisuus että sikiökaiku kuuluu viikon päästä. No mieshän sitä sitten hoki kotonakin, vielä on toivoa. Minä koitin rautalangasta vääntää miten asiat on. Meinaan sanoa lääkärille nyt (menen ilman miestä), että älä sano enää miehelleni mitään liian toiveita herättävää. Hän ei osaa odottaa sitten kun vain ja anoiastaan sitä hyvää, ei osaa lainkaan varautua huonoihin uutisiin.
Meinaan myös pyytää kuolleen sikiön ultrakuvat itselleni. Ehkäpä tyhmä ratkaisu, mutta olen asiaa aika paljon miettinyt...
 
Heippa kaikki! Täällä vietellään vielä kesätaukoa, elokuussa on loma, jolloin en myöskään varmaan koneella paljoa ole. Tänään tuli luomu ovisplussa. En kuitenkaan odota tältä kierrolta yhtään mitään. Ei kuitenkaan harmita, kun tietää, että hoidot on jo niin lähellä. Varmaan seuraavasta kierrosta alkaa sumuttelut, jos tehdään pitkällä kaavalla.

Lämpimiä ilmoja vielä kaikille ja hyvää lomaa niille joilla on vielä pitämättä. B)
 
Torstai 30.7.2009



TOIVOJAT

Tamtam......yli 1v.......5.IUI,clomit,pregnyl, km ................. 4/ ?
Sannuli-81....10/07...........3.ivf/icsi....................................7/28
tvvo....................km 4/09, km7/09, iui...............................8/30
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget................12/24-31
Taikapapu.....3/08...........luomu.......................................15/30
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........21/n.28
Rouva B..........3v............1.ivf, km6/09...............................29/?
Miukula.........yli 4v. ............metut, terot.............................36/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................36/36
Relish...........1v10kk........iui, clomifen
Möhköfanttis....2v.
shenda81......1v..............1.ivf/pas


Piinailijat

jastu...............yk4...........4.IUI, clomit, pregnyl.................20/30, pp6



Taustailijat

risupesä..........4/06............ivf
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Iines-74............n.4v
astrid.................4v.............ivf
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta............7/07...........ivf
verve..............11/06..........IUI
Plamsu75........01/06.......1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot
Katriina77......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI
kanella.............3/08


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone......9/07......luomu
7/09 Tinkerbelle....yk14.....luomu, luget
7/09 kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
 
Jee nyt miekin pääsin listalle =)
Joo maaginen vuosi tuli täyteen.Ovista olen tikutellu mutta ei näytä mittään.Tänään soitin klinikalle ja maanantaina ultrataan että jos tilanne sallii ja perjantaina siirretään viimeiset alkiot mitä pakkasessa on.

Ja jos ei mittään niin syyskuulle varasin tuonne felictaseen ajan josko ne tietäis mitä tehdä.Mulla kaikki raskautuu ympärillä...jo 3 eri kaveria odottaa.
 
Kiva että muutkin jaksaa päivitellä listaa :heart:

Mulla nyt kp2 mutta oon tuolla taustajoukoissa, kun kirjotan tarkemmin tuolla ivf-porukassa ja tässä hoitokierrossa ei kai niin väliä ookaan kierron päivillä, tilanne on nyt nollassa koko tän viikon synarelan ansiosta (tai toivottavasti on) ja mulla myös maanantaina heti kun poli aukee katotaan mikä on tilanne.

Kaverilla on kohta jo toisen laskettu aika (molemmat raskaudet sinä aikana kun mä oon vaan jumittanu paikoillaan) ja mietin jo kammolla jotain kutsuja....kuinka kieltäytysin menemästä kattoon sitä ja ristiäisistä.. :ashamed: ku ei vaan pysty niin ei. Piste.

(muok) Tulikin juuri viesti että kaverille syntyny poika keisarinleikkauksella. No nythän sitten kun aiempi on tyttö niin enempää ei kai tarvi tehdäkään.. :p
 
Mä oon antanut itselleni luvan olla olematta yhteyksissä raskaana oleviin kavereihin tai niihin joilla on pienet lapset. Jos tästä välit kärsii /menee poikki, niin ei mahda minkään. Ei tarvitse itseänsä kiduttaa enempää kun on pakko. Mä kun vielä työskentelen vauvojen/raskaana olevien kanssa, niin ei vapaa aikana välttämättä enää huvita vetää sitä tekohymyä naamalle.

Toisinaan olen kyllä ollut yhteyksissä näihin kavereihin, mutta omasta tahdostani ja vaan sen verran kun kestän ja haluan.

risupesä: :hug: Paljon tsemppiä hoitoon! Älä tunne huonoa omaatuntoa siitä, ettei muiden onni paljoa innosta. Sanot vaikka että oot jo sopinut sille päivälle jotain muuta, kun ristiäis ym. kutsuja tulee.
 
plussa! :heart:

voiko tää olla totta?!?! yk2 kmn jälkeen ja vaikkei varsinaisesti yritetty ees ni tässä ollaan.. eilen illalla hailakkaakin hailakkaampi ja nyt selkee plussa (edelleen haalee viiva, mut ihan selkee viiva kuitenki!)

jospa kolmas kerta toden sanois ja tää raskaus sais jatkua niinku pitääki loppuun saakka.. :heart:

kellopeliappelsiini ja papu 4+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikapapu:
Mä oon antanut itselleni luvan olla olematta yhteyksissä raskaana oleviin kavereihin tai niihin joilla on pienet lapset. Jos tästä välit kärsii /menee poikki, niin ei mahda minkään. Ei tarvitse itseänsä kiduttaa enempää kun on pakko. Mä kun vielä työskentelen vauvojen/raskaana olevien kanssa, niin ei vapaa aikana välttämättä enää huvita vetää sitä tekohymyä naamalle.
Täysin samoin oon aatellu! Oon antanu itelleni luvan olla itsekäs tässä asiassa ja tavallaan suojella mieltäni enemmältä pahalta ololta jos ne tilanteet vaan voi suinkin välttää. Tosiaan, jollei se sitten ymmärrä niin ei voi mitään. Eihän semmoset koskaan voiskaan tajuta jotka tulee paksuks ihan normaalisti eläen, sen kummemmin miettimättä ja vielä nopeesti.. Täytyy nostaa kyllä hattua että jaksat tota työtä, ja oon kyllä nykysin ilonen etten koskaan päässy opiskeleen kätilöks...viimestään näinä vuosina ois ollu pakko vaihtaa alaa.
Joo, se kaveri tietää näistä ongelmista ja mistä lähtien on yritetty, vaikka ihan viime aikoina/tänä vuonna en enää oo sen tarkemmin mitään selvitelly.. kaipa mun tarvii sit vaan pahotella etten "pääse" sinne juhliin yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikapapu:
kellopeliappelsiini: Onneksi olkoon! :heart: Toivotaan, että pysyy nyt kyydissä loppuun asti.
Jees,..oon nyt laiskalla päällä ja peesailen tässäkin Taikapapua! :D :flower:
 
kellopeliappelsiini: Ihana kuulla plussauutisiakin!!
Risupesä ja Taikapapu: mulla on aikalailla samat fiilikset. Naamasta varmaan näkee kun haikeena toisten pieniä kattelen. On tää jotenkin niin julmaa.
Kierto on lopuillaan ja tuskin on tärpännyt nytkään, sen verran kiukkuviikko alkaa päätään nostaan... :'( No onneksi loma loppuu kahden viikon päästä ja pääsee töihin, niin ei jouda miettimään....

Hitto kun vituttaa taas kaikki. Lämähti päin naamaa viikonloppuna tieto että kaveripariskunnalla oli miehellä ollut samanlaiset pettämiskuviot kuin omalla siipallani vuosi sitten... kun jäi siis kiinni. Jotenkin haavat aukes taas kaikki uudelleen pyörii mielessä kun jotenkin jo valoakin näkyi. Oikein oksetti sen ukon teeskentelevät pusuttelut kun yritti esittää niiiiiin vaimoonsa rakastunutta. No nää ei kuulu tänne palstalle. Piti vaan kertoa jollekin kun pitää pitää omana tietonani.
 
Hei!!
Kopsaan nyt tännekin ketjuun saman tekstin kun tuonne toiseen kun en jaksa moneen kertaan kirjoitella samaa!!

Ihan ekaksi onnittelut kellopeliappelsiini!!!! Ihanaa!!!

Kirjoittelen nyt piiiitkästä aikaa omasta tilanteestani. Olen tietoisesti ollut palstalta taka-alalla alkukesän ja keskittynyt vaan hoitooni.
Meillä tosiaan on tapahtunut paljon ja kerronkin nyt pintapuolisesti tilanteesta. Meillä siis tehtiin ensimmäinen IVF nyt tässä kierrossa yksityisellä.

Menkat alkoivat heinäkuun alkupuolella ja aloitin kp2 pistämään 150 yksikköä puregonia. Kp6 mulla oli ensimmäinen ultra jossa näkyikin muutamia muniksia. Aloitin kp8 orgalutranin ja jatkoin niitä molempia yhtäaikaa kp11 asti. Kp11 illalla laitoin pregnylin ja kp13 mulla oli punktio. Punktiossa sain särkylääkkeen suun kautta ja kanyylissa laitettiin myös kipulääke jossa oli jonkinlainen kevyt rauhoittava mukana. Sen lisäksi laitettiin johkin tuonne munasarjoihin/emättimeen puudutuspiikit molemmin puolin. Punktio oli lähes täysin kivuton toimenpide. En tuntenut puudutuksen jälkeen yhtikäs mitään ja yllätyin kun lääkäri sanoi että vasen puoli on nyt tyhjennetty. Olin että mitä ihmettä luulin että jossain vaiheessa kovat kivut alkaisivat. Vähän selkää juivi. En myöskään mennyt kanyylilääkkeestä mitenkään sekaisin, ehkä ihan hieman pyörrytti. Toimenpide on ihan liikaa mainostettu!!!! Munasoluja tuli 9kpl, jeee!!!

Seuraavana päivänä meille soitettiin että vain 3 hedelmöittyi ja ilmoitettiin alkionsiirtopäivä. Kysyttiin että haluaisinko mahdollisesti 1 vai 2 alkiota jos sellainen kysymys tulisi eteen. Ilmoitin että 1 ja 2 pakkaseen jos mahdollista.

Kp15 oli alkion siirto. Silloin laitettiin 1 kpl huippualkio ja ilmoitettiin että kaksi muuta ovat huomattavasti huonompia ja niitä viljellään vielä päivä tai pari niin vahvistuvat ennen pakastusta. Alkion siirto oli kivuton toimenpide Kyytiläinen matkassa, mahtava fiilis!!!!!!

Parin päivän päästä mulle soiteltiin että molemmat viljellyt alkiot olivat lakanneet jakautumasta ja eivät kumpikaan selvinnyt pakastukseen asti Voi sitä harmitusta!!!!!!

Nyt siis koko toivo on tässä kyytiläisessä joka on mukana masussa. Harmillista että koko hoitorumba käytiin läpi eikä saatu yhtään alkiota pakkaseen mutta onneksi sentään tämä yksi topalkio saatiin siirrettyä. Silti aika laajoja hoitoja yhden alkion takia, mutta ei voi mitään.

Nyt siis piinapäiviä vietetään ja tämä se vasta on hermoja vaativaa aikaa. Kyllähän tässä 3 inseminaatiota läpi käyneenä näihin piinapäiviin jollain lailla tottui mutta nyt on kyllä ihan uudenlaiset odotukset onnistumisen suhteen. Meille ilmoitettiin että jos ja kun joudutaan seuraaviin hoitoihin niin kannattaa heti suoraan siirtyä ICSI hoitoon koska hedelmöittymisessä oli se ongelma.

Piikityshoitoa en kokenut mitenkään raskaaksi. Hormooneista ei tullut paljoakaan sivuvaikutuksia kunhan vaan ensin opettelin itse pistämään. Nestettä kertyi vähäsen vatsaonteloon eli ihan pieniä hyperstimulaation oireita mutta tosi lieviä, itse in huomannut mitään. Ei edes kummemmin turvotusta kun muisti juoda monta litraa nestettä päivittäin. Voin suositella IVF hoitoa kaikille. Ei tosiaan ole niin rankkaa kun jotkut hehkuttavat tai sitten asennoiduin niin että jonkinlaista sivuoiretta väkisin tulee mutta ei niin pahoja että jättäisimme vauvahaaveen sen takia.

Nyt vaan jännäilen vielä reilun viikon niin nähdään tarviiko aloittaa uudet hoidot vai mitä tapahtuupi???

Katriina77
 
ONNEA KELLIS!! Upea juttu, peukut pystyyn, että tämän vauvan saatte syliin asti!

Katriinalle superpeukutukset, jännittävää!

Olin tänään clomifenin kontrolliultrassa. Hienoa oli se, että yksi johtofolli sieltä löytyi, eli lääke toimii hyvin ja pääsemme aloittamaan puuhailut. Muuta hienoa käynnissä ei sitten ollutkaan... Lääkäri ei ollut kovin mukava eikä vaikuttanut kauhean perehtyneeltä lapsettomuusasioihin. (No eihän sitä tietysti voi kaikilta odottaakaan, varsinkin kun ollaan tähän asti käyty lapsettomuusklinikalla huippuasiantuntijoilla.)

Huonoa oli myös se, että ei mitannut limakalvon paksuutta, tai ei ainakaan sanonut mitään, enkä mäkään muistanut siitä kysyä. Eli se asia jäi täysin arvoitukseksi; oon käsittänyt että clomit saattaa vaikuttaa heikentävästi limiksen paksuuteen, onko jollain tietoa tästä??

Toiselta puolelta kuin se folli löytyi myös kysta, josta lääkäri ei osannut sanoa mitään. Kerroin sitten hänelle mikä se mun mielestä voi olla, kun mulla on aiemminkin ollut vastaavia...

Pyysin lääkäriltä myös pregnylin reseptin, mutta ei olisi millään halunnut sitä antaa. Suostui sitten lopulta kun yritin kysellä että eihän siitä haittaakaan ole? Onko jollain ollut sekä clomit että pregnyl, kai ne voi ottaa samaan kiertoon?

Kaiken huipuksi käynti maksoi tuolla Mehiläisessä ENEMMÄN kuin laps.klinikalla käynti, vaikka nimenomaan yritettiin etsiä halvempaa paikkaa!! :kieh:

Oon kyllä kauheen pessimistinen tämän kierron suhteen, tuon kystan takia ja kun limiksestä ei ole mitään tietoa. Ja kaiken lisäksi alhaalla tuntuu tosi kuivalta, paljon kuivemmalta kun normaalisti tähän aikaan kierrosta. Aiheuttaako clomit kuivuutta?

Paljon kysymyksiä päässä pyörii, ihana jos joku osaisi jotain johonkin vastata. Ei muuta kuin peitot taas heilumaan ja toivomaan parasta...
 
uniunna Mulla on ollut clomit ja pregnyl käytössä joka kierrossa..

Täällä vain odotellaan.. aika menee niin pirun hitaasti.. :( Eilen yhtäkkiä alavatsa "krappas" pari kertaa..!? en tie mitä se sit oli vai oliko mitään edes tähän lapsi asiaan liittyen.. La-su yönä olis lähtö Bulgariaan viikoksi! :) Sitä kovasti odottelen, ehkä se aikakin menee siellä sitten hiukan nopeemmin kuin nyt töissä laskiessa päiviä ja pian tunteja loman alkuun! :)
 
kellopeliappelsiini Hurjasti onnea, aivan ihana uutinen!!

Katriina77 Hienoa, että sun kokemus ivf:stä oli hyvä. On todella yksilällistä miltä punktio tuntuu ja miten palautuu punktiosta. Mullakin punktio oli kivuton, mutta lievä hyperikin aihautti oireita jälkikäteen. Mitä enemmän munasoluja sen enemmän vaivoja. Onneksi hoito ei ollut sulle rankka. Monelle se on sitä, koska munasolu voi tulla monta kymmentä ja turvotus olla valtavaa ja hyperin riski on aina suurempi mitä enemmän muniksia kasvaa. Mä tiedän jo etukäteen ettei mun ivf tule olemaan helppo. Mulle tuli viimeksikin jo 7-8 munasolua inssissä vaikka Gonal oli pienellä annoksella, samalla jolla 5 aiempaakin kertaa. Mulle lääkäri ei lähde edes mielellään ivf:ää tekemään koska pahan hyperin riski on niin suuri. Toivottavasti sun yksiösi on varattu seuraavat 9kk =)

(.) Aika matelee, en mä tiedä miksi olen edes näin malttamaton ja mitä mä edes odotan. Erilaisi tuntemuksi on nyt tullut Gonalista kuin aiemmin. Tosiaankin viimeksi kemiallisen jälkeen tuli valtavasti muniksia samalla annoksella. Nyt olen pistänyt 4 kertaa ja oudon pinkeältä olo tuntuu. Pelot herää että nytkin käy samalla tavalla kuin viimeksi tai sitten ei tapahdu yhtikäs mitään. Torstaina saan tähänkin kysymykseen vastauksen, onneksi!
 
kiitokset kaikille onnittelijoille! :heart:

siirryn nyt ainakin toistaiseksi (toivottavasti tälläkertaa pysyvästi) tuonne odottajien puolelle..

käyn kyllä kurkkimassa teitäkin täällä välillä..

toivon tähän ketjuun enemmän kuin mihinkään muuhun läjäpäin plussauutisia!! :heart: te kaikki olette kyllä sen ansainneet!
 
kirma: hiljaista täällä. Maanantaina tehdään loppukierron ultraus ja sitten sovitaan aridimexin aloituksesta ja ensimmäisestä inssistä. Mä kyllä salaa toivon, että maanantain ultrassa löytyiskin pieni toukka :) (aika epätodennäköistä kylläkin, mutta ainhan sitä toivoa saa)
 
Ovisplussa tulikin yllättäen jo tänään (kp 11) digitestillä! En ehtinyt saada pregnyliä tähän kiertoon, koska olisin saanut reseptin vasta huomenna. Toivottavasti munis irtoaisi ilmankin! Alapää leikkii Saharan aavikkoa mutta ei auta. Nyt olisi tarpeen se Tinkerbellen suosittelema PreSeed...
 
Onpas täällä herranjesta ollu hiljasta pari päivää :D
Täällä olisi tosiaan puolet piinailusta takana.. huoh.. kyllä tää niin hermoja raastavaa on välillä ollutkin.. haluaisi toivoa mutta ei silti vaan uskalla..
Enkä osaa kyllä sanoo yhtään että olisiko te testissä sitten plussa vai miinus.. ajoittain on ollut suht varmana että kyllä olen raskaana mutta sitten toisinaan taas ei.. joten ei tässä muu auta kuin odottaa vielä toinenkin viikko.
Lähden la-su yönä bulgariaan ja siellä olisi sitten testauskin :) että jos mua ei ennen sitä täällä näy niin kirjoittelen sítten ensi viikon sunnuntaina testauksen tuloksia että miten kävi :)
 
Tänään tuli tumma ovisplussa ja tänään kp 16 menossa eli kierto ei ole onneksi kuin 30pvää.

Onneksi tikutin koska netti laskurin mukaan mun ovis olis ollut vasta kp 20 :eek:

Maanantaina olis mulla alkionsiirto..hui.Kaksi viimeistä pakkasessa olevaa sulatetaan ja toivottavasti päästäis siirtoon.
Ja jos ei tule toivottua lopputulosta niin sitten syyskuussa olis ensikäynti tuonne felisctaseen (miten lie kirjoitetaan ).

Onneksi mä meen maanantaina töihin niin ei pahemmin kerkee miettiä että mitä masussa tapahtuu.
 

Yhteistyössä