ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Jastu: Menopurissa on FSH:ta ja LH:ta eli ei ole samaa kuin clomifeni. Tarkemmin pitää ultralla seurata munisten kasvua jos käyttää Menopuria. Mulla oli kahdessa ekassa inssissä clomit alkukierrosta ja heti perään muutama Menopur pistos. Mulla clomit ohensi kohdunlimakalvoa niin Menopurilla se saatiin paksummaksi. Viimoisessa inssissä mentiin pelkällä menopurilla, jolloin pistos päiviä tulikin sitten enemmän.

Tuli tässä mieleen että onkos tuosta a-vitamiinista haittaa tässä vaiheessa kun ei vielä ole raskaana?? Minäkin kun syön omega3 valmistetta joka sisältää a-vitamiinia.. oisko kellään tietoo..?

Tuossa aika hyvä linkki kaikista vitamiineista yms.. http://www.nutribalans.fi/raskaus.html mutta aika vähän tietoa nimenomaan a-vitamiinista..

Eli lähinnä käsittääkseni A-vitamiinin liikasaanti aiheuttaa alkuraskaudessa epämuodostumia..

Olen ihan pihalla.

Olen äsken saanut kahteen eri testiin haaleat plussat. VOINKO MÄ OIKEASTI OLLA RASKAANA?!

Tämä kierto oli kaiken lisäksi täysin luomu, lugeja lukuunottamatta. Ja yk 14 siis.

HUH!!!! Pitäkää peukkuja!!

Tinkerbelle Täällä ollaan ainakin peukut pystyssä, että viiva vahvenee!! =)

(.) Tää on NIIN tätä. Ei vuotoa, menkkakivut vaan jatkuu, mä olen NIIIIIN huonolla tuulellakin kaikenlisäksi koko ajan. Tekis mieli alottaa jo nyt Primolut. Lupa on aloittaa kuun lopulla, jos testi neg eikä vuotoa näy. Kuitenkin takaraivossa on toivonkipinä, jos kuitenkin olis raskaana... PLAAH!!! :kieh:

Tinksulle peukutukset! b =) d

jastu: Mun käsittääkseni A-vitamiinia saa ottaa ennen raskautta ihan normaalisti. Vasta kun tiedät olevasi raskaana, on sen saantia syytä rajoittaa. Onhan eka neuvolakin vasta 6+ viikolla tai sen jälkeen, ja siellä noista rajoituksista useimmat odottajat saavat tietoa. Nykyään voi suositusten mukaan maksatuotteita syödä rajoitetusti (muistaakseni pari maksamakkarasiivua viikossa) vaikka olisikin raskaana. Mutta liika on tietysti pahasta. Alkion ja äidin verenkierrot kohtaavat vasta kun istukka on kunnolla kehittynyt, eli 5+ viikoilla, sitä ennen alkio saa ravintonsa ruskuaispussista, ja on hyvin turvassa ulkopuolisilta aineilta.

pantalaimon Kiitos! :) Tuo vastaus autto nyt selvittään tai oikeesti muistutteli asioista hyvin.. :)
Mä vaan mietin edelleen niin että mitä tuon alkoholin kanssa tekisi, että juoko sitä vähän ennen testausta vai ei ollenkaan.. me siis lähdetään bulgariaan niin että toisiks viimesenä matkapäivänä saadaan testata.. saas nähdä raahaako sitä testin mukaan vai malttaako odottaa kotiin asti.. turha oikeesti varmaan ees miettiä että kumpaan päätyy :LOL:
Kyllä tää on niin piinallista taas vaan odotella ens viikon ultraa ja inssiä.. päivät menee nii pirun hitaasti.. :/

Lauantai 18.7.2009

TOIVOJAT

Taikapapu.....3/08...........clomit.........................................3/30
jastu...............yk4...........4.IUI, clomit, pregnyl..................8/?
kirma............9/06, ku10/07....1.ivf:n1.pas tulossa...........9/n.28
Rouva B..........3v............1.ivf, km6/09...............................17/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09..........................19/28
Miukula.........yli 4v. ............metut, terot.............................24/?
Mande..........5v. ............1.iui............................................24/36
UniUnna.......yli 1v...........clomit, pregnyl,luget..................28/24-31
Relish...........1v10kk........iui, clomifen................................?/?
Tamtam......yli 1v.......4.IUI,clomit,pregnyl, km
tvvo................km 4/09, km7/09
Möhköfanttis....2v..............................................................?/?

Piinailijat

Tinkerbelle....yli 1 v..........luomu, luget.....................26/25-27, pp11

Taustailijat

risupesä...........4/06..........ivf
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Iines-74............n.4v
astrid.................4v.............ivf
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta............7/07...........ivf
verve..............11/06..........IUI
Plamsu75........01/06.......1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot
Katriina77......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI
kanella...........3/08.........Tutkimukset

PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone......9/07......luomu

** :attn: Taustaryhmää hiukan "siivottu", oli jo sen verran pitkä ja alkupäästään vanha lista.. siis poistin sieltä roikkumasta osan joista ei ole kuulunut mitään pitkiin aikoihin. Takasin toki pääsee ilmottautumalla :)

(m) Taidan pysyä sittenkin taustalla kun nykyään enempi tulee kirjoteltua tonne Kesän ivf-pinoon..

No, nyt tätä listaa tarvii ainakin pitää kokonaisena ketjun mukana, jos Tinkerbellekin pääsee muille palstoille :) Todennäköstähän se on, että historia toistuu taas :D ja kukas seuraavana haluaa olla uuden ketjun alottajana...!? Täytyy alkaa tekeen jokainen vuorollaan uusia alotuksia joka viikko ja päästään nopeesti kuoppaan koko OO.. :LOL:

Palasin nyt lomareissulta ja yritän tässä päästä kartalle ketjun tapahtumista. tvvo:lle ainakin tosi suuret lohtuhalit :hug: Kyllä taas yhtä ihmistä koetellaan liiaksi asti!

Jastulle onnittelut, että olette päässeet tositoimiin! Tsemppiä clomeiluihin.

Täälläkin alkaisi clomit, jos nuo menkat vain suvaitsisi saapua. Kävin jo ostamassa lääkkeen ja laskeskelen jo ennakoiden, milloin voisi mennä kontrolliultraan. Laittelen tuonne alapäähän vielä progesteronikapseleita (samoja kuin lugesteronit mutta halvempia), joten menkat tulee varmaan vähän myöhemmin kuin normaalisti. Raskaustestiä en aio tehdä, koska ovulaatiota ei tullut, joten jos menkkoja ei ala itsestään kuulua tässä parin päivän sisään niin lopetan progen laiton.

Täällä on ollut puhetta menopurista ja clomeista; mun tiedon mukaan edellinen on suoraan niitä munasarjojen toimintaa ylläpitävää hormoneja, kun taas jälkimmäinen "piiskaa" aivoja tuottamaan niitä hormoneja itse. Korjatkaa joku jos olen väärässä...

tinkerbelle, ONNITTELUT :heart: :heart:
Siis kyllähän se on selvä juttu, mitäs menit aloittamaan meille uuden pinon ;) ;)

Mä en kyllä tohdi vol.V:ttä laittaa pystyyn, katkeaisi taika kuitenkin just minun kohdallani.

Mulla nuo kp:t 6/30 Hitto et on taas huono olo.. :( Kyl ne noi clomit on mut ärsyttää vain tää oksetus.. en siis oo oksentanu mutta olo on kyl niin kuvottava.. :x mutta kylläpä tää kaikki on sitten sen toivotun lopputuloksen arvosta :heart: :)

Tinkerbelle: Oi, onneksi olkoon. Pidetään peukkuja, että viiva vahvistuu. :heart:

Täällä kp 1. Vajaa kuukausi IVF suunnittelukäyntiin ja luultavasti vielä sen jälkeen pitää yksi luomukierto pitää aikataulujen takia, mutta jos sitten päästäisiin asiaan. Oon kyllä kaikki toivon pannut siihen ivf:ään.

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista! Erityiskiitos siksi, että ymmärrän kokemuksesta täysin ettei toisten onnitteleminen plussista ole aina ollenkaan helppoa.

Kirma ja risis, ette voi uskoa että yksi mun ensimmäisistä ajatuksistani haalean plussaviivan nähtyäni oli se, että TEHÄN SANOITTE UUDEN KETJUN ALOITTAJAN PLUSSAAVAN AINA SEURAAVANA :LOL: :LOL: :LOL: Uskomaton juttu!!

Olette kaikki urheita ja ihania ja olen saanut teiltä hirveästi tukea kun on tuntunut pahalta. Moni teistä on kokenut ihan hirveän paljon rankempia juttuja kuin minä ja teille kaikille nostan hattua ja sitä plussaa toivon kaikista eniten. Tiedän että joka iikka tässä ketjussa osaa antaa raskaudelle ja vauvalle täyden arvon eikä suhtaudu muutenkaan elämään kasana itsestäänselvyyksiä ja etuoikeuksia!
:hug:

Niin alussa tässä ollaan, että toivon voivani pysyä mukana kanssanne alkuraskauden ultraan saakka, jos siihen asti luoja suo että päästään.

Onnea hirmuisesti tinkerbell!!!!!

Jospa mäkin joskus..just sain tietää että mun 2 kaveria odottaa...en voi mitään mutta vähän kateelliseksi tulin :ashamed:

Lugejen käyttäjät Pidentääkö teillä luget kiertoa???Mulla olis pitänyt menkkojen alkaa eilen ja testit on negaa eli kierto pidentyy taas kerran....tosi ärsyttävää.

Meillä olis suunnitelmissa tehdä elokuussa passi ja jos siitä ei tule mitään niin sitten elokuussa vaihdetaan klinikkaa.
Ja vähän miehen kanssa puhuttiin jos loppuvuosi mennään luomusti ja yritetään 2. ivf aitten tammikuussa.

Heippa kaikille tasapuolisesti! :wave:

Olen tässä ollut vähän taustalla ja vain lueskellut tätä pinoa. Nyt oli kuitenkin pakko tulla kirjoittamaan. Tinkerbelle aivan ihania uutisia. Toivottavasti plussasi vahvistuu! :heart:

Mulla tässä vielä vajaa kaks viikkoa pitäis odotella, et voidaan hoitoja jatkaa. Aloitan 22.7 terot ja siitä sit noin 12 päivää ja varaan gynen. Mun taukoilu ei jää kovin pitkäks. Että tuossa elokuun aikana mahdollisesti pääsen taas jännäilemään.

Uusille myös toivotan tervetuloa joukkoon. Palaan kirjoittelemaan tuossa kun hoidot lähtee paremmin käyntiin. :)

Kiitos kaikille onnitteluista, olette ihania :heart:

Riio toistaiseksi meillä näyttää olevan onni matkassa, nimittäin tänään tikussa on jo ihan tummanpunainen viiva (tai siis kaksi :) ) ja hieman oireitakin alkaa olla! Voi kunpa tämä nyt menisi hyvin.

Aurinkoa kaikille viikonloppuna
:flower:

Shenda noista lugeista, mulla pidensi kiertoa aina siten että menkat alkoi 2-3 päivää viimeisestä annoksesta. Siksi luget on vähän tylsiä kapistuksia, sitähän aina toivoo että menkat tulis mahdollisimman pian jos kerran ei ole tärppi käynyt.

Toisaalta, pidän ihan mahdollisena että lugeista oli mulle apua tässä tärppikierrossa. Jatkan niitä yhä, kun en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä ja Felicitas on vielä lomalla. Taitaa olla turvallisinta näin, lopetan vasta kun lääkäri antaa luvan!

Tulipa muuten vielä lisäksi mieleeni, että meillä on molemmissa tärppikierroissa (esikoinen ja nykyinen) ollut käytössä tuo PreSeed-geeli. En yhtään tiedä onko siitä oikeasti apua mutta ei varmasti haittaakaan, ainakin tekee touhuilun mukavammaksi eikä tule paikat kipeiksi!
:whistle:

Tinkerbelle Kiitos vinkistä...tilasinkin tuota kyseistä ainetta heti niin ei tartte jyystää nahka verillä :LOL:

Mäkin aion niitä lugeja viel kokeilla ja ensi kiertoon jos keretään niin tehdään se pass:ssi.
Mutta kaikkea hyvää sulle ja onnellista odotusta :heart:

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskauden-suunnittelu/Lynkkaavat-liukuvoiteet/

Taidanpa suosia siis jatkossakin sitä helpoiten saatavilla olevaa ja ihan ilmaista (sylkeä :p :LOL: ).. välillä ollu ihan perusruokaöljy käytössä muuallakin kun paistinpannulla, mutta liekö sekin parempi jättää tästä lähin keittiöön, jos kuuluu samaan kategoriaan oliiviöljyn kanssa.. vaikka eihän tässä nyt pahemmin enää mihkään kotiyritysten varaan tarttis laskeekaan :ashamed:

Yhteistyössä