miten sen voi huomata jos lapsivettä liianvähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himmeli

Vieras
viimeraskaudessa näin oli,mutta loppuvaiheessa vasta. nyt mulla on alkamassa rv 28. vauvan liikkeet tuntuu todella terävinä ja jopa sattuu. kolmas raskaus ja mielestäni muissa ei ole tälläisiä näin aikaisessavaiheessa vielä ollut,vaan vasta joskus 34 viikosta alkaen. mietin että olisko se mahdollista että tuota laspvettä ei sitten olisi tarpeeksi.

Neuvolassa huomaavat kyllä ja laittavat sitten ultraan. Mulla kans vähän lapsivettä ja välillä tuntuu, että voisin ottaa vauvaa jalasta kiinni mahan läpi, kun on liikkeet niin teräviä. Samoin aiemmin pelkäsin, että murtuu kylkiluut, kun potki niitä niin kovaa. :o
Ja aika pieni maha mulla on viikkoihin (38+1) nähden.

kyllä sen huomasisi siitä jos vauva tuntuu selvästi mahan päältä,mutta en ole ammattilainen niin en uskalla sanoa. maha on pienempi kun edellisissä raskauksissa ja todettu pieneksi rakenne ultrassa rv 21. painoakaan ei ole kertynyt kun. 3 kg. joten suuresta koosta ei kyllä voi olla kysymys. viimeksi lapsvesi oli melkein kokonaan hävinnyt niin tuli mieleen josko nytkin olisi niin käynyt mutta vaan aiemmin. nää liikkeet oikein sattuu,kauhulla odotan loppuaikoja.

Mulla huomattiin toka raskaudessa yliaikaiskontrollin ultrassa, että lapsivettä ei ole juuri nimeksikään. En tiiä missä vaiheessa oli huvennu, mut onneks ei ollu supistuksia sen enempää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Neuvolassa huomaavat kyllä ja laittavat sitten ultraan. Mulla kans vähän lapsivettä ja välillä tuntuu, että voisin ottaa vauvaa jalasta kiinni mahan läpi, kun on liikkeet niin teräviä. Samoin aiemmin pelkäsin, että murtuu kylkiluut, kun potki niitä niin kovaa. :o

eivät huomanneet neuvolassa viimeksikään,ei ole oikein asiantunteva neuvola. vaadin itse taysiin lähetteen ja lapsivedenvähyys huomattiin vasta siellä ja käynnistettiin heti synnytys. tosin sillon vaadin lähetteen muusta syystä. myös verenpaineet oli myrkytysen rajoilla neuvolassa ja pissassa valkuaista,mutta eivät sanoneet mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Mulla huomattiin toka raskaudessa yliaikaiskontrollin ultrassa, että lapsivettä ei ole juuri nimeksikään. En tiiä missä vaiheessa oli huvennu, mut onneks ei ollu supistuksia sen enempää. :/

mua muuten supistelee aikalailla. oon käyny niidentakia ihan tarkastuksissa. kipeitä on myös parikertaa päivässä,kohdun suu 1cm auki oli viikolla 26. ja harjotussuppareita tulee monta päivänmittaan,aina kun makaan selälläni esim.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:

eivät huomanneet neuvolassa viimeksikään,ei ole oikein asiantunteva neuvola. vaadin itse taysiin lähetteen ja lapsivedenvähyys huomattiin vasta siellä ja käynnistettiin heti synnytys. tosin sillon vaadin lähetteen muusta syystä. myös verenpaineet oli myrkytysen rajoilla neuvolassa ja pissassa valkuaista,mutta eivät sanoneet mitään.

Huihui :o
Tosi pelottavaa tollanen. Mut lähettivät neuvolasta ensin neuvolaultraan ja sen jälkeen sairaalaan. Yritä saada lähete jollain konstilla. Täytyyhän se saada tarkistettua, että voi sitten tarkkailla koko ajan, jos jotain häikkää on :hug:

Kyllä mulla on aina pystynyt ottaan vauvaa vähän kantapäästä kiinni, vaikka lapsivettä on ollut normisti - olen nääs hoikka eikä mahassa ole tuota ylimääräistä päällä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kyllä mulla on aina pystynyt ottaan vauvaa vähän kantapäästä kiinni, vaikka lapsivettä on ollut normisti - olen nääs hoikka eikä mahassa ole tuota ylimääräistä päällä ;)

Ei mullakaan mitään ylimääräistä ole, mutta tuntuu Tosi terävänä tosta mahan päältä kaikki liikkeet ja silloinkin kun ei liiku. Neuvolantätin kommentti oli mun mielestä aika kuvaava: " No tässä on kyllä koko pieni maha ihan ääriään myöten täynnä vauvaa."

mutta ei näillä viikoilla. tässä nyt minäkään mikään läski ole,eikä ole mahassa ylimääräistä. aika turha tulla tuollaista laittaan kun oon oikeesti huolissani. seuraava neuvola on 30pvä. sillon varmasti saan lähetteen jos sitä pyydän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mutta ei näillä viikoilla. tässä nyt minäkään mikään läski ole,eikä ole mahassa ylimääräistä. aika turha tulla tuollaista laittaan kun oon oikeesti huolissani. seuraava neuvola on 30pvä. sillon varmasti saan lähetteen jos sitä pyydän.

Toivottavasti saat lähetteen ja kaikki menee hyvin :hug:

mulla on 4 raskautta ja siinä raskaudessa missä istukka oli takaseinässä oli juuri liikkeet tollasia teräviä juurikin noilla viikoilla ja kyllä melkein loppuun asti.3 muussa raskaudessa ei ole ollut niin selkeitä kun istukka on ollut etuseinässä.

minä ainakin kolmannessa raskaudessa huomasin itse että vettä on vähän,liikkeet tuntui todella selvästi ja jokainen kunnon liike sattui hiivatisti.neuvolassa eivät huomanneet ollenkaan,vasta äippäpolilla asia varmistui ja kävinkin kontrolleissa vähän väliä koska joskus veden vähyys kertoo ongelmista.

mulla ollu näissä kaikissa 3 raskaudessa istukka takaseinämässä. potkut ei ole olleet vielä tässä vaiheessa näin kovia,siis tosi kovia,oikein itkettää kun niin sattuu. eli en pidä normaalina. kun vielä on supistuksiakin paljon,niin kyllä laittaa mietityttään. edellisissä raskauksissa supistuksia ei ole ollut kuin siellä täysaikasuuden paikkeilla. nythän on vauvalla kaikkein liikkuvin vaihe menossa,mutta silti. edellisen odotuksen muistan kuitenkin vielä hyvin kun siitä on aikaa alle vuosi. saa nähdä miten on. kai nää voi johtua muustakin kun vedenvähyydestä. tuola neuvolassa vaan saa itse melkein hoitaa asiat jos haluaa jotain hoidettavan.

Yhteistyössä