mikä lahja voi yllättä lapsia jouluna?:)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
nikitön
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22021276:
mä ehdottaisin,että lahjaksi veisitte lapset yhdessä leffaan ja sitten ehkä jonnekkin lapsille mieluisaan paikkaan syömään, jos tuokaan ei vielä riitä, niin kaiken päätteeksi lelukauppaan, josta lapset saisivat valita itselleen mieluisat lelut.
Mulla oli ihan sama idea. Ja vaikka ennen leffaa kylpylään huuhteleen reissupölyt pois :D

BTW Scarlett, etkö sä oo monesti sanonu ettet aio Savannan/Milannan ketjuja edes lukea kun ne saa sun sapen kiehumaan..? Sen pohjalta ihmettelen, kuinka sä nyt oletkin yhtäkkiä huolissasi hänestä.
 
Jos lapsillasi on tuota tavaraa noin ylenpalttisesti, ilahtuisivatko he sellaisesta, että saisivat antaa niitä lahjaksi jollekin ja päästäkin lahjan antajan asemaan?
Lasteni koulu keräsi viimevuonna ( olikohan MLL,n tai vastaavan) järjestön kautta paketteja lastenkoteihin ja muualle ja omista lapsistani oli ainakin hauskaa antaa omia tavaroitaan eteenpäin.
 
wqss
ihan noin niinkuin ihmettelen: jos sulla ei ole aikaa tavata lapsia kuin viikonloppuna niin miten sulla riittää aika koiralle. se tarttee pentuna paljon opetusta ja ulkona saa käyttää vähän väliä jne. miettisin kyl vielä. ei koira sovi noin kiireiseen elämään
 
chicu
ihan noin niinkuin ihmettelen: jos sulla ei ole aikaa tavata lapsia kuin viikonloppuna niin miten sulla riittää aika koiralle. se tarttee pentuna paljon opetusta ja ulkona saa käyttää vähän väliä jne. miettisin kyl vielä. ei koira sovi noin kiireiseen elämään
Sehän on pieni (lue: kiltti), se on söpö, sen voi ottaa mukaan töihin, äiti huolehtii siitä paljon- hän pitää koirista eikä hällä ole muutakaan tekemistä.
 
Huoh. Mä lähinnä taustailen, harvoin tulee edes kirjauduttua. Mut nyt on pakko sanoa, että mä en ihan oikeasti voi uskoa, että Savanna/Milanna olis oikeasti tuollainen kuin kirjoituksillaan antaa ymmärtää. EI VOI OLLA!!! Ja jos on niin ihan saamarin surullista. Mä luulen että hän on vaan provojen provo.
 
...
Huoh. Mä lähinnä taustailen, harvoin tulee edes kirjauduttua. Mut nyt on pakko sanoa, että mä en ihan oikeasti voi uskoa, että Savanna/Milanna olis oikeasti tuollainen kuin kirjoituksillaan antaa ymmärtää. EI VOI OLLA!!! Ja jos on niin ihan saamarin surullista. Mä luulen että hän on vaan provojen provo.
Olen taipuvainen uskomaan, että on Kaksplus-lehden palkkalistoilla maksettuna provoilijana. Uudistettu palstahan kipeästi kaipaa ns. säpinää.
 
Venakko Milanna
On se janna etta Suomessa niin arvostetaan yhteista kotiaikaa, eli neljan seinan sisalla olemista. Luulen vaan etta monessa tapauksessa se tarkoittaa yhteista television katsomista :D.

Monet arvostelivat etta Savanna on aina menossa, no ainakin taalla asuinmaassani on tapana etta aikaa vietetaan runsaasti kodin ulkopuolella, eika siina nae kukaan mitaan ihmeellista.

Luulenpa etta silla aikaa kun Savanna on toissa, moni suomalaisaiti tollottaa televisiota kotisohvalla. Tieda sitten onko se sita osallistuvaa aitiytta.
Eikun ne istuu plussalla ja huuta vielä mulle mikä on hyvää äitiys, mut aika katsoa peiliin kuka oikeasti on

niin ja yhdelle vastan mihin mä pakenen jos mä en tykkää kotona olla, joskus kun oli masentunut niin olin ja lapset olivat masentuneita mun takia, ei ollut kiva, mut mitä sairaudelle voi tehdä
 
[QUOTE="joo";22018361]Vuokratkaa mökki lapista. Siellä rauhallinen pikkuloma, johon vois kuulua poroajelua ynnä muuta kivaa. Käykää samalla korvatunturilla?[/QUOTE]

Korvatunturi on niin syrjäisellä paikalla että ei ole mitään järkevää keinoa millä 2 pientä lasta saisi raahattua paikalle. Ja aika monelta palstamammaltakin sinne jää menemättä, ainakin talvella..
 
Venakko Milanna
Tarkoitan myos sita etta suomalaiset viihtyvat paljon pihallaan, metsassa, kotonaan. Tavallaan eristyksissa maailmasta ja taman katsotaan olevan hyvaksi myos lapsille.

Taalla vietetaan paljon aikaa kaupungilla, ravintoloissa, tuttavilla, ostoksilla. Ja ymmarran etta esim. Savannan kaltainen ihminen ei vaan viihdy kotona. Taalla suurin osa ihmisista viettaa aikaa mielummin missa tahansa muualla kuin kotona. Itse en lukeudu heihin, mutta en myoskaan ymmarra miksi Suomessa arvostetaan niin paljon "rauhallista" eli pelkan oman perheen kanssa vietettya aikaa.

Moni ei kaipaa rauhaa, meita on niin erilaisia.
Mä aina sanon että rauhassa olen silloin kun kuolen:D ja kun elään en siitä rauhaa kaipa vaan toiminta ja elää täysillä, kuitenkin ei aina onnistu elää täysin kun aika ei riitä joka paikkaan:D
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";22022231]Juu, ja avaat sitten oven kun haluat koirasta eroon! Olet todella ajattelematon![/QUOTE]

Jos sellaista tulee, tuskin kyllä, niin sitten aina sen voi myydä tai mielummin antaa pois, mä kun en tykkää myydä eläviä olentoja
 
"vieras"
[QUOTE="miuu";22018452]niin, mä kirjoitinkin, että KOKO perhe voisi pelata. ei lapset keskenään. :whistle:

porukalla ne on kivoimpia.[/QUOTE]

Ja eihän tuonikäiset lapset edes osaa pelata kahdestaan! Siihen tarvitaan lukutaitoa ja ohjaavaa aikuista!
Mutta helpoimmalla pääset milanna kun ostat lapsille pakkopaidat :)
 
"vieras"
Perhe, parisuhde ja vanhemmuus tarvitsevat enemmän aikaa
Julkaistu 13.09.2010, päivitetty 13.09.2010



- Suomessa sanotaan usein, että aika on rahaa. Me haluamme sen sijaan sanoa, että aika on rakkautta. Me kaikki voisimme tarkemmin miettiä, mihin aikaamme käytämme – sitä kannattaisi suunnata enemmän perheelle ja läheisille. Mihin minä annan aikaani, niin siihen minä annan sydämeni, toteaa Väestöliiton toimitusjohtaja Helena Hiila.

Ensi viikolla järjestettävällä Kodin viikolla Väestöliitto haluaa muistuttaa siitä, että elämän eri osa-alueiden tulee olla tasapainossa keskenään. Elämänhallinta onnistuu parhaiten, jos ihmisellä on aikaa sekä omalle itselleen että parisuhteelle, vanhemmuudelle ja työlle tai opiskelulle. Jos valtaosa ajasta ja voimavaroista suuntautuu vain yhteen alueeseen, sekä ihminen itse että ympäristö kärsivät siitä pitkällä tähtäimellä.

- Työpaineet ja -kiireet vievät tänä päivänä yhä enemmän vanhempien voimavaroja. Kun on selvitetty lasten ja nuorten toiveita siitä, mitä he odottavat vanhemmilta, niin suurimmaksi ja selkeimmäksi toiveeksi nousee enemmän yhteistä, kiireetöntä aikaa vanhempien kanssa. Tutkimusten mukaan myös vanhemmat toivovat lisää mahdollisuuksia työn ja perheen yhteensovittamiseen. Lasten, nuorten ja parisuhteidenkin hyvinvointi tarvitsee siis nykyistä suurempaa ajallista panostusta, sanoo Hiila.



Väestöliiton Kodin viikko 20.–26.9.2010
Väestöliitto järjestää tämänvuotisen Kodin viikon syyskuun 20.–26. päivien välisenä aikana. Viikon teemana on Aika on rakkautta!

Kodin viikon aikana keskustellaan ajankohtaisista perheitä koskevista aiheista. Viikon tavoitteena on edistää perheiden hyvinvointia.

Kodin viikon avulla vanhempia rohkaistaan uskomaan omiin voimavaroihinsa ja vanhemmuuteensa. Parisuhdeosaamista vahvistetaan, ja nuoria kannustetaan arvostamaan itseään ja pitämään huolta läheisistä ihmissuhteista.

Tutustu Väestöliiton Kodin viikkoon täällä.

Lähde: Väestöliiton tiedote 13.9.2010
 
"plop"
Jos lapsillasi on tuota tavaraa noin ylenpalttisesti, ilahtuisivatko he sellaisesta, että saisivat antaa niitä lahjaksi jollekin ja päästäkin lahjan antajan asemaan?
Lasteni koulu keräsi viimevuonna ( olikohan MLL,n tai vastaavan) järjestön kautta paketteja lastenkoteihin ja muualle ja omista lapsistani oli ainakin hauskaa antaa omia tavaroitaan eteenpäin.
Tämä on kyllä ketjun paras ehdotus :)
 
Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";22022371]Perhe, parisuhde ja vanhemmuus tarvitsevat enemmän aikaa
Julkaistu 13.09.2010, päivitetty 13.09.2010



- Suomessa sanotaan usein, että aika on rahaa. Me haluamme sen sijaan sanoa, että aika on rakkautta. Me kaikki voisimme tarkemmin miettiä, mihin aikaamme käytämme – sitä kannattaisi suunnata enemmän perheelle ja läheisille. Mihin minä annan aikaani, niin siihen minä annan sydämeni, toteaa Väestöliiton toimitusjohtaja Helena Hiila.

Ensi viikolla järjestettävällä Kodin viikolla Väestöliitto haluaa muistuttaa siitä, että elämän eri osa-alueiden tulee olla tasapainossa keskenään. Elämänhallinta onnistuu parhaiten, jos ihmisellä on aikaa sekä omalle itselleen että parisuhteelle, vanhemmuudelle ja työlle tai opiskelulle. Jos valtaosa ajasta ja voimavaroista suuntautuu vain yhteen alueeseen, sekä ihminen itse että ympäristö kärsivät siitä pitkällä tähtäimellä.

- Työpaineet ja -kiireet vievät tänä päivänä yhä enemmän vanhempien voimavaroja. Kun on selvitetty lasten ja nuorten toiveita siitä, mitä he odottavat vanhemmilta, niin suurimmaksi ja selkeimmäksi toiveeksi nousee enemmän yhteistä, kiireetöntä aikaa vanhempien kanssa. Tutkimusten mukaan myös vanhemmat toivovat lisää mahdollisuuksia työn ja perheen yhteensovittamiseen. Lasten, nuorten ja parisuhteidenkin hyvinvointi tarvitsee siis nykyistä suurempaa ajallista panostusta, sanoo Hiila.



Väestöliiton Kodin viikko 20.–26.9.2010
Väestöliitto järjestää tämänvuotisen Kodin viikon syyskuun 20.–26. päivien välisenä aikana. Viikon teemana on Aika on rakkautta!

Kodin viikon aikana keskustellaan ajankohtaisista perheitä koskevista aiheista. Viikon tavoitteena on edistää perheiden hyvinvointia.

Kodin viikon avulla vanhempia rohkaistaan uskomaan omiin voimavaroihinsa ja vanhemmuuteensa. Parisuhdeosaamista vahvistetaan, ja nuoria kannustetaan arvostamaan itseään ja pitämään huolta läheisistä ihmissuhteista.

Tutustu Väestöliiton Kodin viikkoon täällä.

Lähde: Väestöliiton tiedote 13.9.2010[/QUOTE]

Mä olin aina siitä mieltä ettei kukaan voi päättä mun puolesta, jos mä haluan tehdä työt mä teen, mä en halua että mulla olisi tilanne että lompakossa ei olisi rahaa, mun lapset kyllä saavat tarpeeks aika ja rakkautta, heillä on myös isä, mummi, sekä mä 2krt vkossa, paitsi nyt mulla vko lomat yötöistä, mä päätin itse vaan että kipeänä en kahta työtä jaksa tehdä, kerään voimia paranen ja sitten lähen, ei mulla rahaa hätä nyt vielä ole että pakko mennä töihin heti
 
Venakko Milanna
[QUOTE="plop";22022377]Tämä on kyllä ketjun paras ehdotus :)[/QUOTE]

Mä haluan viedä jooko sairalaan vanhat leut ja dvdt ja osaa voi mennä päiväkotiin, missä ne ovat:) koska ei mitään järkeä myydä kirpparilla noita, silti rahaa tulee ja menee, milummin oikeaan paikkaan
 
Ulkonainen
Mä aina sanon että rauhassa olen silloin kun kuolen:D ja kun elään en siitä rauhaa kaipa vaan toiminta ja elää täysillä, kuitenkin ei aina onnistu elää täysin kun aika ei riitä joka paikkaan:D
Luulen etta sinulle Suomi on vaaranlainen paikka asua. Tule tanne Madridiin, niin kukaan ei ihmettele jos olet aina menossa :D. He taas ihmettelevat etta suomalaiset haluavat eristaytya koteihinsa.

Suomessa ei suvaita erilaisia elamantyyleja ja sinunlaisesti ihmiset joutuvat valitettavasti selittamaan elamanvalintojaan, koska ne poikkeavat valtavirrasta.
 

Yhteistyössä