mikä lahja voi yllättä lapsia jouluna?:)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
ee
Mua vähän ihmetyttää, että kaikki oikeesti keksii näitä lahjaideoita, kun musta ainakin jo tuo pelkkä Disneylandin matka kuulostaa niin suurelta elämykseltä lapsille (ja varmasti on todella kallistakin), että mielestäni lapset eivät muuta lahjaa sen lisäksi enää edes kaipaa. Ja jos olette viikon Pariisissa, niin tuskin lapset enää joulun jälkeen kotiin palatessa osaavat mitään lahjoja kaivatakaan? Koko matkahan on lahja, selitä se lapsille :)
 
Tsemppiä sava
Sokea Reettakin näkee silmillään, että täällä kotiäidit ovat taas kateellisia NUORELLE, KAUNIILLE, YRITTELIÄÄLLE savannalle, jolla on RAHAA millä mällätä ja ilahdtutaa lapsia :)
 
"huoh"
Huoh.
minullekin tulee joskus tunne, että omani ovat saaneet kaiken ja kiinnostaako mikään oikeasti ja mistä kipinä isompana. mistä draivi. On niin paljon virikkeitä ja romua.

silti he ovat jo koulussa ja eka pelikonsoli ostetiin viime jouluna ja siinä yksi peli. ja vaatteet kirppikseltä lähes aina ja leluja on ostettu jouluisin pari lelua/lapsi.
Ulkomailla ei käydä.
Eli ovat saaneet huomattavasti vähemmän kuin keskivertolapsi. ja silti tulee tunne, että materiaa on jo liikaa ja mitä enää toivoa ja haluta. mistä oikeaa sisältöä elämään.
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä sava;22019107:
Sokea Reettakin näkee silmillään, että täällä kotiäidit ovat taas kateellisia NUORELLE, KAUNIILLE, YRITTELIÄÄLLE savannalle, jolla on RAHAA millä mällätä ja ilahdtutaa lapsia :)
En usko. Koska itse en ainakaan ole kateellinen, vaan jotenkin surullinen. Itselläni on paha olla jo tämän tavaramäärän kanssa ajoittain.
Tavara on sillä tavalla tärkeää, että on helpompi muistaa omaa lapsuutta esim. jos saa säästää jonkun tärkeän tavaran, jos on vähän tavaraa, ja vaatetta, ne on helppo säästää ja isompana voi kelata sitä lapsuutta ja tuntea turvallisuutta. Ainakin minulle tuo turvallisuutta, että mulla on jotain vanhaa ja pysyvää ja tiedän kuka olen.
Jos hirveästi ostelee ja sitten antaa ne pois, niin mitä jää?
minusta on surullista, että 3 ja 5v pelaa jotai nnintendopeliä vain päivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä sava;22019107:
Sokea Reettakin näkee silmillään, että täällä kotiäidit ovat taas kateellisia NUORELLE, KAUNIILLE, YRITTELIÄÄLLE savannalle, jolla on RAHAA millä mällätä ja ilahdtutaa lapsia :)
Aika kummallista jos se on kateutta jos tuo esille oman käsityksensä lasten kasvattamisesta ja siitä, että olis hyvä rauhoottua välillä.
 
Keittiönoita
sä olet vielä todella syvällä pissassa noitten lastesi kanssa. the world is not enough...
Tämä on just se, mitä minäkin ajattelen. Vaikka ap onkin itse saanut lspsuudessaan kaiken haluamansa, niin se haluaminen ei hänelläkään näytä loppuneen. Koko ajan pitää saada jotain lisää.

Mä ap:lle vielä haluaisin sanoa, että vaikka nyt susta 10 vuotta tuntuukin ehkä pitkältä ajalta, niin usko wanhaa...se menee ihan älyttömän nopeasti. Mä en kadu yhtäkään päivää, jonka vietin lasteni kanssa kotona ihan vaan normaalia arkea viettäen. Näin jälkikäteen voin sanoa, että olisinpa tajunnut viettää vielä enemmän. Niitä vuosia en koskaan takaisinkaan saa, joten nyt on elettävä sen kanssa, mitä sain. Nuorena äitinä helposti ajattelee, että mikäs tässä....aikaa on. Mutta se aika on oikeasti ihmisen elämässä hyvin lyhyt. Lapset kasvaa ja jonain päivänä kun ehdotat yhteistä leipomispäivää, niin vastaus on "plääh, emmä jaksa" tai "ei käy, oon menossa Oonan kanssa leffaan". Muistan erinomaisen hyvin sen keväisen illan 1999, kun tajusin istuvani nojatuolissa yksin. Mulla olisi ollut aikaa, mutta lapsillani ei. Ja mun kuopus on kuitenkin syntynyt 1991, joten ei nyt ollut mistään lähes aikuisistakaan kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä sava;22019107:
Sokea Reettakin näkee silmillään, että täällä kotiäidit ovat taas kateellisia NUORELLE, KAUNIILLE, YRITTELIÄÄLLE savannalle, jolla on RAHAA millä mällätä ja ilahdtutaa lapsia :)
Miksi pitäisi olla kateellinen? Rahaa on meilläkin kuten myös yrittäjäkin on. Samoin kuin lapsillamme on leluja (minun mielestäni liikaakin, mutta niistä viedään osa pois näkyvistä ja sitten taas vaihdetaan näkyvät näkymättömiksi), mutta he osaavat myös leikkiä niillä. Piirtävät, rakentavat junarataa, leikkivät yhdessä, vaikka ikäeroa on jotain 5v.

Kauneus tulee sisältä. Ei ulkonäkö minulle juurikaan merkkaa mitään. Oma ulkonäköni on ihan kohtuu mukiinmenevä, mutta ei ole tarvetta tuoda sitä esille.

Lapsia voi ilahduttaa ihan muutenkin kuin niillä, mitä lapset haluaa. Lapsilla on tapana leikkiä hetken aikaa uuden lelun kanssa, mutta sitten se jääkin. Välillä pelataan sitten perheen kanssa lautapelejä ja sekin ilahduttaa lapsia valtavan paljon.
 
xx
mäkin olisin sellasen alkukantaisen telttareissun kannalla. Osta alku lahjaksi nyt vaan retkiteltta ja makuupussit ja termari mihin keitätte kuumaa kaakaota. Sit seuraava vapaa viikonloppu ja meette vaikka yhdeks yöks telttaretkelle. Jos metsä pelottaa niin oman talon pihalle ja sovitte ettei saa mennä sisälle=)
 
Mitäpä tähän voisi enää lisätä... Keittiksen kirjoitukset varmaan sanovatkin sen oleellisimman.

Mutta ihan alkuperäiseen kysymykseen, eli mikä lahja voi yllättää lapsia jouluna. Ehkä suurin yllätys tuossa tilanteessa olisi oikeasti se ettei kuusen alla olisikaan mitään lahjaa, vaan ihan vain viettäisitte muutaman päivän ihan oman perheen kesken. Pelaisitte ja leikkisitte yhdessä niillä peleillä ja leluilla mitä kotoa jo löytyy jne.
 
"vieras"
EI JUMALAUTA!

Chihuahua ja jouluvaattet ja kuuse alle.
JUMALAUTA NAINEN SÄ OLET SAIRAS!! :headwall:

ELÄIN ei ole lelu! Chihuahua voi elää 15 vuotiaaksi. Se tarvitsee joka päivä ruokaa ja lenkityksen monta kertaa päivässä, sitä tarvitsee kouluttaa, käyttää eläinlääkärissä, harjata, leikata kynsiä, tyhjentää anaalirauhaset ynnä muuta ynnä muuta ynnä muuta.

SE ON PIENESTÄ KOOSTAAN HUOLIMATTA ELÄVÄ ELÄIN, KOIRA! Ei mikään kakaroitten retuutettava puettava nukke.
SINÄ OLET VASTUUTON! TODELLA vastuuton jos perustelusi koiran hankinnalle ovat moiset!

Toivon mukaan KUKAAN ei myy sinulle koiraa!
 
ok
mäkin olisin sellasen alkukantaisen telttareissun kannalla. Osta alku lahjaksi nyt vaan retkiteltta ja makuupussit ja termari mihin keitätte kuumaa kaakaota. Sit seuraava vapaa viikonloppu ja meette vaikka yhdeks yöks telttaretkelle. Jos metsä pelottaa niin oman talon pihalle ja sovitte ettei saa mennä sisälle=)
Ei kai hullukaan nyt joulu- tai tammikuussa telttaile.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä sava;22019107:
Sokea Reettakin näkee silmillään, että täällä kotiäidit ovat taas kateellisia NUORELLE, KAUNIILLE, YRITTELIÄÄLLE savannalle, jolla on RAHAA millä mällätä ja ilahdtutaa lapsia :)
En ole kateellinen Savannalle, vaika itse en mikään multimiljonääri olekaan niin kyllä mulla on suunnilleen kaikkea mitä tarvitsen. Ja Savannalle toivon vain pelkkää hyvää :) Niin ja lahjaidea olisi poni, en lukenut koko ketjua että se on varmaan jo mainittukin. Mutta elävä eläin ei siis tietenkään ole mikään lelu, sitä en tarkoita. Se Disneylandin reissu on varmasti ihan huikea elämys :)
 
"Jeppe"
Minä äsken mietin, että etkö Savanna ottanut jo kerran kissan lapsillesi? Mutta sitten muistin, että se olikin karannut teiltä ulos ja hävinnyt sen siliän tien, kun et tiennyt että se ei ollutkaan vain sisäkissa
 
"vieras"
Niin, lapsillasi on liikaa kaikkea eivätkä enää osaa arvostaa mitään. Älä anna tavaraa jos eivät kerran sitä edes enää arvosta (legoja liikaa jne,), anna yhteistä aikaa. Sitä paitsi eikö Disneylandin matka ole jo riittävä lahja?

Haluatko ihan oikeasti kasvattaa lapsesi noin materialistisiksi?
 
"vieras"
no mä ostinkin yks, vaikka toki joskus ennenkin se oli heillä, niin he sanoivat että tykkää ja haluavat lisää, sitten mä menin ostamaan kaikki mikä vaan isot pakkaukset oli kauppassa ja lopuksi noin kk päästä kaikki pienet ja keskikokoiset ja nyt se heille liika tai heillä hermot menee, ne huuta mulle miks mä heitin pakkaukset pois ne ei osaa niitä rakentaa, no en kyllä mäkään, mut juu varmasti mä pakkaukset pidän kotona
Etkö sä SavannaMilanna tajua, etteivät sinun lapsesi hetken päästä osaa arvostaa enää mitään, kun toimit noin kun toimit? Tuntuu, että teet niin paljon töitä että sitten yrität ostaa tavaralla sitä anteeksi lapsiltasi?
 
"vieras"
Mä en ymmärrä miksi joillakin on niin kauhia tarve materian perään ja lapsillekin opetetaan sama. Mun mielestä surullista jos noin pienet lapset ei osaa arvostaa pieniäkin lahjoja vaan ajatus on, että kaikkihetinyt.

Mun lapseni osaa olla iloonen ja onnellinen vaikkapa 10 senttiä maksaneesta tikkarista. Tai monesta asiasta jotka ei maksa mitään.
Täysi peesi. Kannattais sunkin Milanna miettiä asiaa. Jos mun lapseni lakkaavat arvostamasta sitä tikkaria, niin eivät saa mitään muutakaan ja sitten lähtee myös liiat lelut ja tavarat. Oppivatpahan sitten uudestaan arvostamaan tavaraa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="eve";22019602]No sun lapsia tuksin voisi yllättää mikään muu kuin rauhallinen viikonloppu oman äidin ja isän kanssa...[/QUOTE]
Mun on pakko sanoa tähän: Peesi!
 
En jaksa lukea koko ketjua. Mutta tuen sitä perusarjen ja ajan antamista lapsille.
Elämykset ja jatkuvat uudet tavaratkin voivat ajaa lapset yltäkylläisyysähkyyn.
Ei asioiden tai paikkojen tai menojen tarvitse aina olla niin ihmeellisiä. Omille lapsilleni on jäänyt mieleen yksi syksyinen päivä, kun kävimme kaupassa. Myöhästyimme bussista ja odotusaika seuraavaan oli pitkä.
Istuimme pysäkillä, nautimme kiireettömyydestä ja avasimme ostoskassista sämpyläpussin ja makkarapaketin. Söimme niitä ja meillä oli tosi kivaa. Se muisto päihitti pitkään Hoplop-käynnit ym.
 

Yhteistyössä