Mä kyllä ajattelin ostaa oikea chihuahua ja pukea hänet kuin tontu, mut taas en tiedä onko hyvää idea ja miten mä sen äkkiä haen kun matkalta tulemme ja ne koiran vaatteet
Ei, älä tee sitä. Se on elävä koira, joka tarvii enemmän huolenpitoa kuin lapset. Kuka käyttää sitä säännöllisesti lenkillä? Kuka ruokkii? Kuka hoitaa?
Minä toivon ettei kukaan antaisi sinulle yhtäkään elävää eläintä, josta et pysty itse olemaan vastuussa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22018709:
Niillä on kaikki ja mitään ne ei osaa? :O
Tämä huolestuttaa varmaan muitakin
Sinun 5,5v on kohta menossa eskariin ja kohta kouluun. Miten hän tulee pärjäämään siellä? Mitäs luulet?
Osta vaikka päiväkirjat molemmille (kynät&kumit, yms), jonne voivat piirrellä päivän tapahtumista. Osta yhteinen peli teille kaikille tai satukirja, josta voitte lukea satuja välillä taikka iltasaduiksi.
Meillä Nintendo ds:n sai kuukautta vajaa 7v ja hän pelaa sillä 2krt/vkossa ja korkeintaan tunnin ajan, jos sitäkään. Hän tykkää enemmän piirtää, leikkiä legoilla yms. Hän osaa arvostaa sitä, mitä hän on saanut eikä vaadi mahdottomia. Hänestä ei ole opettettu materialistia.
Jos 7v haluaa jotain, hän joutuu asian eteen tekemään myös jotain kuten esim. kotitöitä. Tänään täytti astianpesukoneen ja imuroi.
Sinunkin vanhin tytär on sitä ikäluokkaa, että häneltäkin voi vaatia pientä osallistumista kotitöihin ja siitä sitten saisi rahaa "palkaksi". Tekeekö lapsesi mitään kotitöitä tms?
Minusta on uskomatonta kuinka vastuuttomalta tuo sinun kasvatusmetodi vaikuttaa. Lapset saavat mitä haluavat
Ei, tässä ei ole kyse kateudesta vaan siitä, että millasia lapsista tulee aikuisiällä...
Sinun on lapsesi ja sinä kannat vastuun.