mikä lahja voi yllättä lapsia jouluna?:)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Mä luulen että sun lapsesi olisivat otettuja loppujen lopuksi että saisivat oikeaa aikaa äidin kanssa...
juu ne kun ei saa siitä ikinä, tämä jatkuva vittuilu kyllä voi jo loppua, jos se on se, koska me olemme vkonloppuisin lasten kaa, välillä mulla kaupassa työntekijät ne ei me päiväkotiin ja me lähdemme tekemään jotain kiva mistää he tykkää
 
Mä en ymmärrä miksi joillakin on niin kauhia tarve materian perään ja lapsillekin opetetaan sama. Mun mielestä surullista jos noin pienet lapset ei osaa arvostaa pieniäkin lahjoja vaan ajatus on, että kaikkihetinyt.

Mun lapseni osaa olla iloonen ja onnellinen vaikkapa 10 senttiä maksaneesta tikkarista. Tai monesta asiasta jotka ei maksa mitään.
 
ok
se on täysin mun päätös
Sun lapset ei kiinnostu mistään, ei jaksa tehdä mitään, vain juoksevat ja huutavat, ja sä ostaisit heille leluksi elävän, olennon?!?

Kyllä sun lapset tietää että sä heistä pidät, ei sun tarvitse uhrata koiraa siksi. Eikä koira ole lelu, mieti pystytkö tarjoamaan koiralle sellaisen elämän kuin se ansaitsee?

Mutta oikeassa olet, se on sun oma päätös otatko koiran.
 
juu ne kun ei saa siitä ikinä, tämä jatkuva vittuilu kyllä voi jo loppua, jos se on se, koska me olemme vkonloppuisin lasten kaa, välillä mulla kaupassa työntekijät ne ei me päiväkotiin ja me lähdemme tekemään jotain kiva mistää he tykkää
Se tekeminen voi muuten olla vain ihan sitä kotona rauhassa olemista eikä joka päivä tarvitte mennä johonkin elokuviin, yms. Kyllä lapset tarvittee myös sitä rauhassa olemista eikä elämän tarvitte olla yhtä menoa koko ajan.
 
wew
juu ne kun ei saa siitä ikinä, tämä jatkuva vittuilu kyllä voi jo loppua, jos se on se, koska me olemme vkonloppuisin lasten kaa, välillä mulla kaupassa työntekijät ne ei me päiväkotiin ja me lähdemme tekemään jotain kiva mistää he tykkää
Kyse onkin siitä, että sä teet pitkiä työpäiviä ja se kerta kun olet lastesi kanssa ostat jotain tai menette jonnekin.

Ette osaa koko perhe viettää "laatuaikaa" yhdessä kotona jotain tehden.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="Nana";22018662]Entäs vaikka lahjakortit johonkin lelukauppaan ja sitten ne sais ite valita mitä haluaa ja sais vielä ite maksaa siinä kassalla niillä lahjakorteilla.
Siihen Nintendo DS:ään joku peli? vai onko teillä jo kaikki lasten pelit..
Teillä tais olla PS3:kin? Siihen singstar-laulupeli jos lapset tykkää laulaa?
Onko teillä jo niitä Sylvanian families-"nukkekoti"juttuja? Niitä eläinhahmoja joille saa vaikka minkälaisia taloja ym.[/QUOTE]

meillä paljon nintendo pelejä ja ps3 on, singstar on ne ei osaa laula

mut mikä on sylvanian, onko ne, ne hahmoja, hiirin näköisiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22018636:
Juuri näin. Meillä oli aikoinaan tapana, että lauantai-iltaisin saunan jälkeen istuttiin yhdessä olohuoneen pöydän ääreen ja otettiin joku lautapeli esiin. Pelattiin koko perhe yhdessä ja naposteltiin samalla iltapalaa. Lasten mielestä se oli paljon hauskempaa kuin uudet lelut tai muu puuha, mitä tekivät yksin tai keskenään. Ja minustakin oli mukavaa rauhoittaa lauantai-ilta perheen yhteiselle, kiireettömälle ajalle.

Lisään vielä, että lapset kasvavat tosi nopeasti ja aika, jonka SAAT viettää heidän kanssaan on hyvin lyhyt. Pian heillä on omat kaverinsa ja omat menonsa eikä aika äidin tai isän kanssa enää ole yhtä mukava ajatus kuin aiemmin. Mä kaipaan noita lauantai-iltoja.
Meilläkin jonkun verran pelattiin, mutta parhaiten muistan sen kun lauantai-iltaasin saunan jälkeen kattottiin saksalaasia dekkareita kuten Kettu. :D

Kesällä sitten grillattiin makkaraa ja samalla kuunneltiin musiikkia läheiseltä tanssipaikalta. Siellä tanssipaikalla Katri Helena on muuten esiintynyt viidellä eri vuosikymmenellä. :D
 
Venakko Milanna
Kyse onkin siitä, että sä teet pitkiä työpäiviä ja se kerta kun olet lastesi kanssa ostat jotain tai menette jonnekin.

Ette osaa koko perhe viettää "laatuaikaa" yhdessä kotona jotain tehden.
emme ole sellaisia jotka jaksa kotona koko elämää istua, jos joku jaksa niin olehyvää vaan, ei meitä siihen tarvi pakota, ei meijän lapsetkin pitää koto olemisesta, mä pari pv kipeä ja tuntu että kaikilla jo täällä menee pää sekaisin
 
"vieras"
se on täysin mun päätös
Onko sulla aikaa koiralle?
Jaksatko sä ottaa sen elämääsi moneksi vuodeksi?
Onko sulla aikaa kouluttaa sitä? Entä viedä pissalenkille? Vai oisko se vaan sellainen "koriste-esine", jolle voi hankkia ihanan laukun missä sitä kuljettaa ja näyttelee?
Jos et sä ehdi sitä yhtään opettaa tulemaan lasten kanssa toimeen, niin mitäs teet jos se puree lapsiasi?
 
"poikia3"
Monesti ne asiat, jotka ei maksa, ovat lapsille niitä parhaita juttuja. Esim. mun pojat rakastaa sitä, että kannetaan patjat olohuoneen lattialle, katsotaan leffamaratonia yhdessä, mussutetaan karkkia ja valvotaan pitkään ja jokainen nukahtaa sitten kun nukahtaa ja kaikki yhdessä. Mut joululahjaksi tuosta ei ole.

Minä kyllä kannattaisin niitä lautapelejä, ne on parhaita lahjoja. Samoin ne legot ovat hyviä ja hauska voi olla palapelikin.

Pienet neidit voisivat tykätä koruista tai kellosta.
 
emme ole sellaisia jotka jaksa kotona koko elämää istua, jos joku jaksa niin olehyvää vaan, ei meitä siihen tarvi pakota, ei meijän lapsetkin pitää koto olemisesta, mä pari pv kipeä ja tuntu että kaikilla jo täällä menee pää sekaisin
Ajatella...:xmas:

No, ei pahalla. Aamuäreen oudolla huumorilla.

Jätä lahjat ostamatta, vattuuks mitään enää disneyreissun päälle tarvitseekaan?
Muodon vuoksiko vain? Pakosta?
 
emme ole sellaisia jotka jaksa kotona koko elämää istua, jos joku jaksa niin olehyvää vaan, ei meitä siihen tarvi pakota, ei meijän lapsetkin pitää koto olemisesta, mä pari pv kipeä ja tuntu että kaikilla jo täällä menee pää sekaisin
Voi olla kyse siitäkin, että lapset ovat tottuneet siihen, että koko ajan tapahtuu. On muuten ihan hyvä taito osata istua paikoolleen ja olla ihan rauhassa.
 
"Maaria"
Oliko tän viestin tarkoitus nyt se että "menemme jouluna pariisiin viikoksi, hajotkaa mammat omaan kotijouluunne?" Sun lapsillas on kirjoituksista päätellen niin helvetisti roinaa että ne ei tarvitse sinne kuusen alle yhtään mitään. Jos joulun vietätte pariisissa, lahja annetaan siellä. Miks pitää olla kotona paketteja odottamassa? Joulu on rauhoittumisen aikaa, perheen yhteistä aikaa, ei kiirettä minnekään, kenelläkään. EI ne lahjakasat tee teidän lapsista yhtään onnellisempia koska he saavat paljon lähes joka päivä.
 
Venakko Milanna
Sun lapset ei kiinnostu mistään, ei jaksa tehdä mitään, vain juoksevat ja huutavat, ja sä ostaisit heille leluksi elävän, olennon?!?

Kyllä sun lapset tietää että sä heistä pidät, ei sun tarvitse uhrata koiraa siksi. Eikä koira ole lelu, mieti pystytkö tarjoamaan koiralle sellaisen elämän kuin se ansaitsee?

Mutta oikeassa olet, se on sun oma päätös otatko koiran.
ja sä sen selität aikuiselle ihmiselle, täällä ihan oikeasti puhutaan mun kans kun mä joku aivoton lapsi olen, tuntu välillä siltä että vaan muut ajattelee itsestä täällä että vain minä olen kaikist visain ja tämä on joku tyhmä, jeep meen sanomaan sille jotain. Koira ei todellakaan ole lelu, olenko mä noin kirjoittanut jossain vaihessa että se on että pitää jotain keksiä kokoajan
 
ok
Anteeksi nyt, mutta.. Lapsilla on ihan kaikki, mutta eivät välitä mistään, eivät leiki millään, eivät osaa tai opi mitään, eivät viihdy kotona, huutavat vaan..

Onko ne ihan hyvinvoivia? Voihan ne olla, mutta oletko Savanna jotenkin luovuttanut lasten suhteen?
 
Voi olla kyse siitäkin, että lapset ovat tottuneet siihen, että koko ajan tapahtuu. On muuten ihan hyvä taito osata istua paikoolleen ja olla ihan rauhassa.
Lapset tarvii tylsistymistäkin, luin jostakin syväluotaavasta opuksesta.
Pitää keksiä välillä ihan itse miten viihdyttää itseään, muuten ei hyvä heilu.
Ja pitää osata rauhoittua muutenkin kuin vain sängyssä nukkuessaan. Teeveen katselu ei ole rauhoittumista.
 
[QUOTE="poikia3";22018724]Monesti ne asiat, jotka ei maksa, ovat lapsille niitä parhaita juttuja. Esim. mun pojat rakastaa sitä, että kannetaan patjat olohuoneen lattialle, katsotaan leffamaratonia yhdessä, mussutetaan karkkia ja valvotaan pitkään ja jokainen nukahtaa sitten kun nukahtaa ja kaikki yhdessä. Mut joululahjaksi tuosta ei ole.

Minä kyllä kannattaisin niitä lautapelejä, ne on parhaita lahjoja. Samoin ne legot ovat hyviä ja hauska voi olla palapelikin.

Pienet neidit voisivat tykätä koruista tai kellosta.[/QUOTE]

Mun likka on pitänyt hauskoina juttuina kun käytiin urheilukentällä ja likka sai siellä juosta rataa pitkin. Sitten on käyty lavatanssipaikalla jonka takaa pääsee joen yli heinäpellolle. Kirkonraunioilla likka viihtyy myös ja se paikka onkin kaunis. Ollaan käyty tuossa vähän matkan päässä yhdellä sillalla ja sen lähimaastossa. Kierrelty hautausmaita.

Eikä nuo maksa mitään ja likka nauttii näistä jutuista.
 
ok
ja sä sen selität aikuiselle ihmiselle, täällä ihan oikeasti puhutaan mun kans kun mä joku aivoton lapsi olen, tuntu välillä siltä että vaan muut ajattelee itsestä täällä että vain minä olen kaikist visain ja tämä on joku tyhmä, jeep meen sanomaan sille jotain. Koira ei todellakaan ole lelu, olenko mä noin kirjoittanut jossain vaihessa että se on että pitää jotain keksiä kokoajan
Anteeksi.
Sanoisin kyllä kenelle vaan, että koira ei ole lelu, joka miettii ostavansa chihuahuan lapsille joululahjaksi.
 
Mä kyllä ajattelin ostaa oikea chihuahua ja pukea hänet kuin tontu, mut taas en tiedä onko hyvää idea ja miten mä sen äkkiä haen kun matkalta tulemme ja ne koiran vaatteet
Ei, älä tee sitä. Se on elävä koira, joka tarvii enemmän huolenpitoa kuin lapset. Kuka käyttää sitä säännöllisesti lenkillä? Kuka ruokkii? Kuka hoitaa?

Minä toivon ettei kukaan antaisi sinulle yhtäkään elävää eläintä, josta et pysty itse olemaan vastuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22018709:
Niillä on kaikki ja mitään ne ei osaa? :O
Tämä huolestuttaa varmaan muitakin :(
Sinun 5,5v on kohta menossa eskariin ja kohta kouluun. Miten hän tulee pärjäämään siellä? Mitäs luulet?
Osta vaikka päiväkirjat molemmille (kynät&kumit, yms), jonne voivat piirrellä päivän tapahtumista. Osta yhteinen peli teille kaikille tai satukirja, josta voitte lukea satuja välillä taikka iltasaduiksi.

Meillä Nintendo ds:n sai kuukautta vajaa 7v ja hän pelaa sillä 2krt/vkossa ja korkeintaan tunnin ajan, jos sitäkään. Hän tykkää enemmän piirtää, leikkiä legoilla yms. Hän osaa arvostaa sitä, mitä hän on saanut eikä vaadi mahdottomia. Hänestä ei ole opettettu materialistia.
Jos 7v haluaa jotain, hän joutuu asian eteen tekemään myös jotain kuten esim. kotitöitä. Tänään täytti astianpesukoneen ja imuroi.

Sinunkin vanhin tytär on sitä ikäluokkaa, että häneltäkin voi vaatia pientä osallistumista kotitöihin ja siitä sitten saisi rahaa "palkaksi". Tekeekö lapsesi mitään kotitöitä tms?

Minusta on uskomatonta kuinka vastuuttomalta tuo sinun kasvatusmetodi vaikuttaa. Lapset saavat mitä haluavat :( Ei, tässä ei ole kyse kateudesta vaan siitä, että millasia lapsista tulee aikuisiällä...
Sinun on lapsesi ja sinä kannat vastuun.
 

Yhteistyössä