Marraskuiset 2024

Okei, jossain puhuttiin muistaakseni viikosta, niin olen täällä tulisilla hiilillä odottanut vastauksia 😂
Just noiden tulisten hiilien takia mä kieltäydyin kaikista kromosomitesteistä. Meinasin skipata koko nt-ultran, mut tuplat sai muuttamaan mielen 🙈 Musta on tullu tässä kohta 15 vuoden aikana vahingossa vähän anarkisti ja mietin aina, minkä vois skipata 😅
 
En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa, mutta aikamoisen paniikin sai aikaan..
Olin toki lukenut hematoomasta ja kuullut lähipiiristä, että on ollut vastaavaa, mutta en ajatellut, että minunkin kohdalle osuisi ja heti ensimmäisenä oli mielessä vain keskenmenon mahdollisuus.
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja totesinkin jo, että raskaana oleminen ei ole mun juttu ollenkaan tämän jatkuvan stressin ja huolen takia. Ei toki ollut myöskään raskauden yrittämisen aikakaan hauskaa sen lähes 1,5 vuotta. Pääsispä jo synnyttämään. 😂
 
En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa, mutta aikamoisen paniikin sai aikaan..
Olin toki lukenut hematoomasta ja kuullut lähipiiristä, että on ollut vastaavaa, mutta en ajatellut, että minunkin kohdalle osuisi ja heti ensimmäisenä oli mielessä vain keskenmenon mahdollisuus.
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja totesinkin jo, että raskaana oleminen ei ole mun juttu ollenkaan tämän jatkuvan stressin ja huolen takia. Ei toki ollut myöskään raskauden yrittämisen aikakaan hauskaa sen lähes 1,5 vuotta. Pääsispä jo synnyttämään. 😂
Apua, kuulostaa kyllä hurjalta! Onneksi kaikki oli lopulta hyvin. Tää kaiken stressaaminen on kyllä raskasta 😅 koskahan sitä uskaltaisi luottaa, että kaikki voisi mennä hyvin
 
Joo se on se vastaus, eli hyvä homma 😊 Mullakin luki vain lisätiedoissa toi "matala riski", soitin ja kysyin, eikö niitä tarkempia vastauksia merkata sinne niin ei kuulemma 🤷🏻‍♀️ vastaus joko matala tai korkea riski
Hyvä tietää! Jotenkin luulin, että niiden trisomia kohtiin tulisi lukemaan jotain. Huomenna olisi joka tapauksessa neuvola, että pääsee vielä tarkemmin kysymään.
 
En oo täällä ikuisuuksiin kirjotellut. Meillä kävi niin, että vajaa viikko nt-ultran (jossa kaikki normaalisti) jälkeen alko yhtäkkiä ihan kirkas verinen vuoto. Tuli ihan kunnolla ja oikein loristen pyttyyn puoli vuorokautta. Vuodon syyksi osoittautui hematooma ja kaikki on vauvalla kunnossa, mutta aikamoisen paniikin sai aikaan..
Olin toki lukenut hematoomasta ja kuullut lähipiiristä, että on ollut vastaavaa, mutta en ajatellut, että minunkin kohdalle osuisi ja heti ensimmäisenä oli mielessä vain keskenmenon mahdollisuus.
Onneksi säikähdyksellä selvittiin ja totesinkin jo, että raskaana oleminen ei ole mun juttu ollenkaan tämän jatkuvan stressin ja huolen takia. Ei toki ollut myöskään raskauden yrittämisen aikakaan hauskaa sen lähes 1,5 vuotta. Pääsispä jo synnyttämään. 😂
Huh, voin vaan kuvitella sen paniikin! Ihanaa, että olikin asiat ihan kunnossa 🙏
 
Apua, kuulostaa kyllä hurjalta! Onneksi kaikki oli lopulta hyvin. Tää kaiken stressaaminen on kyllä raskasta 😅 koskahan sitä uskaltaisi luottaa, että kaikki voisi mennä hyvin
Mä ikuisena optimistina (no tällä kertaa se on vaatimut vähän töitä, mutta tietosella päätöksellä koitan asennoitua niin, et nautitaan tästä niin kauan ku hyvin menee) ostin Saara Jämeksen hypnosynnytysvalmennuksen sillä ajatuksella, että vaikka tuplien kanssa on aika 50/50 mahikset joutua sektioon, niin se vois tukee myös raskausajan rentoutumista ja stressinpurkua ja sehän on tunnetusti hyväksi jälkikasvulle 😁 Muutenkin kyllä viimeks synnyttäessä jotenkin se äänimaisema vaikeutti rentoutumista ihan selkeesti, ni päätin, et jos joskus vielä otan uusiks, ni sit on rentoutuminen kunnolla lihasmuistissa.
 
Mä ikuisena optimistina (no tällä kertaa se on vaatimut vähän töitä, mutta tietosella päätöksellä koitan asennoitua niin, et nautitaan tästä niin kauan ku hyvin menee) ostin Saara Jämeksen hypnosynnytysvalmennuksen sillä ajatuksella, että vaikka tuplien kanssa on aika 50/50 mahikset joutua sektioon, niin se vois tukee myös raskausajan rentoutumista ja stressinpurkua ja sehän on tunnetusti hyväksi jälkikasvulle Muutenkin kyllä viimeks synnyttäessä jotenkin se äänimaisema vaikeutti rentoutumista ihan selkeesti, ni päätin, et jos joskus vielä otan uusiks, ni sit on rentoutuminen kunnolla lihasmuistissa.
Mä kävin esikoista odottaessa raskausjoogassa, joka keskittyi tosi paljon just siihen synnytykseen valmistautumiseen ja ihan itse synnytykseenkin. Ja koin kyllä, että niistä oli hyötyä itselle, vaikka lopulta lapsi syntyi alkuperäisen ajatuksen vastaisesti suunnitellulla sektiolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Täti-ihminen
vierailija
Tuntuuko muilla jo liikettä mahassa? Minkälaiselta se tuntuu?
Ite tunnen silloin tällöin jotain pientä ja aina vasemmalla puolella samassa kohdassa, ihan kuin joku tökkisi jollain terävällä tikulla. Välillä tuntuu sellaista menkkamaista jomotusta aika alhaalla, mutta en tiedä onko nää sitten jostain muusta syystä johtuvia. Mitään sellaista yleisesti kuvattua perhosen lepatusta ja kutittelua en tunne.
 
Tuntuuko muilla jo liikettä mahassa? Minkälaiselta se tuntuu?
Ite tunnen silloin tällöin jotain pientä ja aina vasemmalla puolella samassa kohdassa, ihan kuin joku tökkisi jollain terävällä tikulla. Välillä tuntuu sellaista menkkamaista jomotusta aika alhaalla, mutta en tiedä onko nää sitten jostain muusta syystä johtuvia. Mitään sellaista yleisesti kuvattua perhosen lepatusta ja kutittelua en tunne.
Noi tuntemukset ei kuulosta liikkeiltä, vaan joltain muilta epämääräisiltä kohtutuntemuksilta, itellä ainakin sopivanlaiset liikkeet aiheuttaa sellasta tosi repivää tunnetta, ihan ku kohtua rempois jostain reunasta irti, eivät ole liitoskipuja, eivät supistelua. Et kaikenlaisia mysteerituntemuksia voi kyllä olla...

Ensimmäisessä raskaudessa yleensä liikkeet tuntuu myöhemmin kuin uudelleensynnyttäjillä, ite tunsin vasta puolivälin kieppeillä ekasta (jossain viikolla 18-20, en enää tarkkaan muista, mutta ehdottomasti suht myöhään verrattuna monien kavereiden kokemuksiin ja liikkeiden määrä kuitenkin koko ajan täysin normaali), koska en oo kovin herkkä ja istukka oli edessä. Nyt on kuudes näin pitkälle edennyt raskaus, viikkoja 16+5 ja oikein kun oon keskittynyt, niin eilen illalla tuntui ihan tosi pienesti. Istukka toki taas edessä vähentämässä tuntemuksia, ihan sivussa sain vähän tuntumaan, koska tiedän jo, miltä ne tuntuu.

Se kupliminen on mielestäni sinänsä paras kuvaus, ne on helppo sekottaa johonkin epämääräsiin suoliston liikkeisiin tms.
 
Mulla on eka näin pitkälle edennyt raskaus ja istukka on etuseinässä alhaalla. Tällä hetkellä viikkoja 17+4 ja liikkeitä olen tuntenut jo varmaan pari viikkoa. Viimeisen viikon aikana välillä tuntunut jo huomattavasti selkeämmin. Juurikin sellaista hieman erilaista kuplimisen tunnetta. Välillä liikkeet tuntuu monta kertaa peräkkäin ja välillä yksittäisiä kertoja. Liikkeet on tuntunut eniten iltapäivällä tai illalla. Käytiin yksityisellä ylimääräsessä ultrassa ja näyttäis olevan poika tulossa 🥰
 
vierailija
Sitten täytyy vielä odotella jos jotain selkeämpää alkaisi tuntea 😀 ekakertalaisena kun ei yhtään tiedä mitä odottaa. Mulla nyt 18+4 menossa, että ehkä muutaman viikon sisään saattaisi jotain jo tuntua.
Mä mietin, että otanko ylimääräisen ultran ja käyn selvittämässä sukupuolen mut ehkä tässä malttaa vielä 2,5 viikkoa odottaa sitä rakenneultraa jos se siellä vaikka selviäisi. Onko teillä kokemusta kertooko ne siellä asian oma-aloitteisesti vai pitääkö erikseen kysyä? Tiedän että siinä keskitytään tärkeämpiin asioihin kuin sukupuoleen, joten mietin kehtaako sitä kysyä jos eivät erikseen ota asiaa puheeksi?
 
vierailija
Sitten täytyy vielä odotella jos jotain selkeämpää alkaisi tuntea 😀 ekakertalaisena kun ei yhtään tiedä mitä odottaa. Mulla nyt 18+4 menossa, että ehkä muutaman viikon sisään saattaisi jotain jo tuntua.
Mä mietin, että otanko ylimääräisen ultran ja käyn selvittämässä sukupuolen mut ehkä tässä malttaa vielä 2,5 viikkoa odottaa sitä rakenneultraa jos se siellä vaikka selviäisi. Onko teillä kokemusta kertooko ne siellä asian oma-aloitteisesti vai pitääkö erikseen kysyä? Tiedän että siinä keskitytään tärkeämpiin asioihin kuin sukupuoleen, joten mietin kehtaako sitä kysyä jos eivät erikseen ota asiaa puheeksi?
Riippuu ultraajasta :D Heti alkuunhan voi vaikka kertoa, että mikäli sukupuoli näkyy, niin haluaisitte sen tietää :)
 
Sitten täytyy vielä odotella jos jotain selkeämpää alkaisi tuntea ekakertalaisena kun ei yhtään tiedä mitä odottaa. Mulla nyt 18+4 menossa, että ehkä muutaman viikon sisään saattaisi jotain jo tuntua.
Mä mietin, että otanko ylimääräisen ultran ja käyn selvittämässä sukupuolen mut ehkä tässä malttaa vielä 2,5 viikkoa odottaa sitä rakenneultraa jos se siellä vaikka selviäisi. Onko teillä kokemusta kertooko ne siellä asian oma-aloitteisesti vai pitääkö erikseen kysyä? Tiedän että siinä keskitytään tärkeämpiin asioihin kuin sukupuoleen, joten mietin kehtaako sitä kysyä jos eivät erikseen ota asiaa puheeksi?
Minusta nuo kanssa kuulosti enemmän liitoskivuilta, eli kehossa olevia tuntemuksia kohdun kasvusta ja paikkojen periksi antamisesta johtuen. Muistelen esikoisesta itse, että varmaan ekat oikeasti vauvasta johtuvat tuntemukset meni ohi, just kun ei oikein tunnistanut niitä. Mutta sitten kun sen tajusi, että mistä on kyse, niin oli kyllä tosi selkeää. Nyt (huomenna 20+0) on jo jonkun aikaa ajoittain tuntunut pieniä liikkeitä, mutta ei kyllä mitenkään koko ajan tai edes joka päivä ollenkaan.

Meiltä kyllä kysyttiin silloin rakenneultrassa, että halutaanko tietää. Saas nähdä, miten nyt tiistaina.
 

Yhteistyössä