Mies löi ja töni. Kai mä vaan anna anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei sellaista tilannetta olekaan, jossa 'ei voi erota'. Mieshän saa tehdä sulle mitä vaan, jos vaan hyväksyt kaiken, koska et pysty eroamaan. Ja jos on sen sortin mies, että turvautuu (vieläpä noin typerässä tilanteessa) väkivaltaan, niin ei varmasti jäänyt viimeiseksi kerraksi...

Mies vakavaan puhutteluun ja teet selväksi, että et tuota hyväksy. Terapia ehdoksi jatkamiselle tai näytät miehellä ovea. Jos nyt annat asian olla, voit olla varma, että tulee tapahtumaan uudelleen. Ja mies on jo aloittanut sun 'kouluttamisen' vaikenemiseen, kun itse sanot, että osaat olla hankala jne. Silti koskaan ei ole kenelläkään oikeutta lyödä. Eli nyt ravistaudut ulos itsesyytöksistä ja 'en mä pysty eroamaan' -ajatuksista ja pistät miehen vastuuseen teostaan.

[QUOTE="Anonyymi";28532389]Menetti hermonsa. Me rakennetaan taloa nyt ja varmaan kaikilla on stressitaso nyt aika korkea. Mä yritin tulostaa ja mä olen aika blondi koneiden kanssa. Mies yritti neuvoa ja en vaan tajunnut. sitten rupesi huutamaan ja mä suutuin kun huusi ja menin siihen miehen ja tulostimen väliin ja sanoin että anna olla mä yritän ite. Sitten tönäisi mua ja löi perään.

Homma olisi ollut ok, jos olisi heti tajunnut esim. tulla halaamaan ja pyytää anteeksi. Sen sijaan kun mä itkin niin mies vaan huusi, kun mä ärsytin häntä ja mä käyttäydyin kuin lapsi (eli pani kaikki mun syyksi ja ihan kuin itse olisi ollut juka Jumalan karitsa vaan)

Eniten mua ottaa päähän tässä se, että kinastelu, riitely jne on aivan eri asia, kuin fyysisesti toiseen koskeminen. Miehen mielestä mun ärsyttävä asenne oli paljon pahempi ja minä sen tilanteen kuulemma aiheutin. Ei siis kykene ymmärtämään ollenkaan, että itse meni liian pitkälle.[/QUOTE]

no mies tajus mitä teki ja suuttu itselleen,mutta ei kyennyt käsittelemään sitä joten purki suuttumuksensa suhun... vaikka varmasti oli enempi vihainen itselleen!

[QUOTE="vieras";28532475]On sovittavissa koska ap nalkutti ensin. Olisi pahempi juttu jos toinen olisi lyönyt yllyttämättä.[/QUOTE]

Hyi, olet joku väkivaltainen ukko siellä.

[QUOTE="melinda";28532515]no mies tajus mitä teki ja suuttu itselleen,mutta ei kyennyt käsittelemään sitä joten purki suuttumuksensa suhun... vaikka varmasti oli enempi vihainen itselleen![/QUOTE]

Just just.

Henkinen väkivalta ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin fyysinenkään.

Eli miehen ei tarvitse kestää asennetta "osaan minäkin olla ärsyttävä". Kuvitelkaapa sellainen parisuhde jossa akka osaa olla ärsyttävä ja mies liukenee tilanteesta vaikka siten, että "palaan sitten kun osaat käyttäytyä". Näin ei varmasti tulisi käsirysyä, mutta eipä saisi nainenkaan harrastettua henkistä väkivaltaa.

Tuota tuota, onko miehelläs ollut henkistä väkivaltaa kun puhutkin jo noin että minäkin osaan olla ärsyttävä ? Olitpa kuinka ärsyttävä vain niin EI OLE OIKEUTTA lyödä. Tyydyt siis siihen mitä sulla nyt on, etkä vaadi parempaa? Onnea?

Alkuperäinen kirjoittaja tööölkhkj;28532506:
Täällä tapana on neuvoa heti eroamaan. Aika helpolla täällä on moni lopettamassa parisuhteensa, kun aina ollaan lähtemässä heti meneen. Ei kaikki ole niin mustavalkoista..

Mun mies löi mua humalapäissään noin vuoden yhdessä olon jälkeen. Oli siitä kyllä pahoillaan seuraavana päivänä. Ainoaksi kerraksi jäi, neljään vuoteen ei ole osoittanut MITÄÄN väkivaltaisuuden merkkejä. Olisiko pitänyt lähteä heti, koska se kertalyönti teki miehestä väkivaltaisen hullun joka keksii aina syyn pahoinpitelylle?

Puhu hänen kanssaan asiasta.

Mä lähtisin siks, koska parisuhteeseen ei kuulu väkivalta. Sitä omaa rakastaan ei kuulu haluta satuttaa, edes sitä yhtä kertaa. Ei mitkään sanat tai teot ole sellaisia, että ne oikeuttais lyömään. Jos mun mies sattuis kerran mua lyömään, voisin ehkä ollakkin varma ettei löis toiste, mutta mä en vois antaa sitä yhtä satuttamiskertaa anteeksi.

Taas näitä sädekehän kiillottelijoita.
Miettikääpäs kuinka monta liittoa olisi loppunut mies lähtisi enempiä kuuntelematta kun saa kuulla vaikka sanat "vitun mulkku", "pässi", "pienimunainen" "minuuttimuna" "kusipää" tms. Jotkin sanat sattuu vähintään yhtä paljon kuin teot. Jos naista sattuu lyöminen, niin se ei oikeuta naista harrastamaan henkistä väkivaltaa miestä kohtaan vaikka se itselleen olisi hyväksyttävämpää kuin fyysinen.

Mä lähtisin siks, koska parisuhteeseen ei kuulu väkivalta. Sitä omaa rakastaan ei kuulu haluta satuttaa, edes sitä yhtä kertaa. Ei mitkään sanat tai teot ole sellaisia, että ne oikeuttais lyömään. Jos mun mies sattuis kerran mua lyömään, voisin ehkä ollakkin varma ettei löis toiste, mutta mä en vois antaa sitä yhtä satuttamiskertaa anteeksi.

Mun mies on tönässy mua kerran riidan aikana. Se tuntu todella pahalta. Tuntui että se ihminen on petturi eikä olekaan mun mies! :(
Mä vaadin, että ammattilainen otetaan selvittään tilannetta jotta mies tajuaa tekonsa ihan konkreettisesti ja että asia jää paperille! Jos mies ei olisi suostunut, ero olis tullut.
Oli hyvä että tilanne selvitettiin mutta kyllä se jotain tappoi suhteessa, vaikka miestä edelleen rakastankin.

[QUOTE="Vieras";28532544]Taas näitä sädekehän kiillottelijoita.
Miettikääpäs kuinka monta liittoa olisi loppunut mies lähtisi enempiä kuuntelematta kun saa kuulla vaikka sanat "vitun mulkku", "pässi", "pienimunainen" "minuuttimuna" "kusipää" tms. Jotkin sanat sattuu vähintään yhtä paljon kuin teot. Jos naista sattuu lyöminen, niin se ei oikeuta naista harrastamaan henkistä väkivaltaa miestä kohtaan vaikka se itselleen olisi hyväksyttävämpää kuin fyysinen.[/QUOTE]

Mielummin mä ainakin kiillottelen sädekehääni kuin kannan marttyyrin kruunua väkivaltaisessa parisuhteessa. Kaveriripiirissäni 2 on ollut hengenlähtö hiuskarvan varassa ja 1 kuoli koska kyllähän se mies voi muuttua kun se pyysi niin kauniisti anteeksikin ja lupasi ettei enää koskaan lyö..

[QUOTE="Vieras";28532544]Taas näitä sädekehän kiillottelijoita.
Miettikääpäs kuinka monta liittoa olisi loppunut mies lähtisi enempiä kuuntelematta kun saa kuulla vaikka sanat "vitun mulkku", "pässi", "pienimunainen" "minuuttimuna" "kusipää" tms. Jotkin sanat sattuu vähintään yhtä paljon kuin teot. Jos naista sattuu lyöminen, niin se ei oikeuta naista harrastamaan henkistä väkivaltaa miestä kohtaan vaikka se itselleen olisi hyväksyttävämpää kuin fyysinen.[/QUOTE]

Jos miestä NIIN KOVASTI sattuu ne haukkumasanat, ehkä hän sitten on se joka lähtee, eikä ala lyömään.

[QUOTE="anonyymi";28532466]Ollaan oltu yhdessä niin nuoresta. Eli kasvettu yhteen. Kuten sanoin, niin mies ei ole aina mikään hirviö ja hänessä on liuta hyviäkin puolia.[/QUOTE]

Niillä nyt ei vaan ole mitään painoa. Jos enkeli murhaa lapset puolisonsa, se on silti murha. Mies on selvästi potentiaalinen perhesurmaaja. Väkivallan uhri ei ole syyllinen.

Mitä järkeä olla suhteessa jossa haukutaan tai nimitellään? Kertooko se rakkaudesta?

Aika moni tuntuu hyväksyvän esim. naisen henkisen väkivallan miestä kohtaan ja jyrkästi tuomitsevan sen jos mies ottaa kiinni ja vaikka työntää sängylle, "ettet kyllä hauku mua". Silloin mies onkin syyllinen ja nainen pelastanut oman tilanteensa puhtoisena.

Jos miestä NIIN KOVASTI sattuu ne haukkumasanat, ehkä hän sitten on se joka lähtee, eikä ala lyömään.

Ei mitään eropuheita! Miehesi kuulostaa samanlaiselta kuin omani (Meillä on kerran ollut vastaavanlainen tilanne 13 vuoden aikana, toisin päin että minä olen fyysisesti käynyt kimppuun tönimiselläni on useampia. Tiedän, että pitäisi osata hillitä itsensä...Kärsin itse ehkä enemmän kuin mieheni tästä, en siis koskaan satuta häntä oikeasti fyysisesti, mutta kuitenkin "pelkkä" tuuppiminenkin on fyysistä ja väärin). Ollaan molemmat itsepäisiä, mieheni niin kuin en minäkään mielellään pystytä tilanteessa heti myöntämään olevamme väärässä.

Miehesi tasan tarkkaan tietää, että meni liian pitkälle ja toimi väärin töniessään ja lyödessään sinua. Ei pysty sitä heti vaan myöntämään mahdollisen luonteensa ja stressaantuneisuutensa takia. Todennäköisesti hän kuitenkin tulee pyytämään anteeksi sinulta.

Itse olisin niin julma, että pyytäisin anteeksi ensin sitä, että ärsytin. Se saa toisen kierimään oman tunnon tuskissa, koska on toiminut totaalisen väärin käydessään fyysisesti kiinni. Taatusti pyytää anteeksi ja rangaistukseksi saa kieritellä vielä omantunnon tuskissaan... :)

Tsemppiä talonrakennukseen. Monet eroavat sen takia. Älkää te sitä tehkö! Ainakaan tämän riidan vuoksi!

[QUOTE="Vieras";28532613]Mitä järkeä olla suhteessa jossa haukutaan tai nimitellään? Kertooko se rakkaudesta?

Aika moni tuntuu hyväksyvän esim. naisen henkisen väkivallan miestä kohtaan ja jyrkästi tuomitsevan sen jos mies ottaa kiinni ja vaikka työntää sängylle, "ettet kyllä hauku mua". Silloin mies onkin syyllinen ja nainen pelastanut oman tilanteensa puhtoisena.[/QUOTE]

Samalla tavalla se mieskin voi riidan aikana haukkua naista. Kyllä mun mieskin sanoo riidan aikana välillä "vi**n idiootti" tms. Se on aikalailla normaalia kun riidellään... Lyöminen ei ole normaalia

[QUOTE="Vieras";28532613]Mitä järkeä olla suhteessa jossa haukutaan tai nimitellään? Kertooko se rakkaudesta?

Aika moni tuntuu hyväksyvän esim. naisen henkisen väkivallan miestä kohtaan ja jyrkästi tuomitsevan sen jos mies ottaa kiinni ja vaikka työntää sängylle, "ettet kyllä hauku mua". Silloin mies onkin syyllinen ja nainen pelastanut oman tilanteensa puhtoisena.[/QUOTE]

Aika moni ja aika moni. Ei henkinen väkivalta ole hyväksyttävää kummaltakaan. Kyllä niihin tilanteisiin, missä jompi kumpi lyö, liittyy myös henkistä väkivaltaa lyöjän puolelta ja varsinkin jatko vähättelyineen on juuri sitä.
Onko siis sun mielestä puolisolla, miehellä tai naisella, oikeus lyödä?

Minä ottaisin hatkat, vaikka mies itku silmässä katuen huutais anteeksi. Ei vaan vois enää luottaa. Enkä vois olla ihmisen kanssa, joka hyväksyy väkivaltaisen käytöksen.

Mitä tuo tarkoittaa että mies ei aina ole hirviö?
Oliko eka kerta kun kävi käsiksi?
Oliko litsari vai tuliko kunnolla pataan?
Nimitteleeekö, onko henkistä väkivaltaa?

Jos tämä oli eka kerta kun kävi sinuun käsiksi, niin en mä heti olisi ukkoa vaihtamassa paitsi jos ihan raivopäänä on hakannut. Eri asia jos ilmassa on koko ajan väkivallan uhka.
Jos elämä kuitenkin on hyvää pääsääntöisesti ja tämä jäisi ainoaksi kerraksi. Ei kaikista kerran lyöjistä tule hulluja psykopaatteja joskushan voi asiat sopivasti kasuuntua ja paineensietokyky ylittyä.
Kyllä se vain niin on että kova stressi saa ihmisen käyttäytymään itselleenkin vieraasti.
Toivottavasti saatte asiat puhuttua ja sovittua.
Kyllä se vain niin on että riidatonta rinnakainoloa ei ole kuin hautasmaalla...
Kuka sellaista odottaa niin saa kyllä olla jatkuvasti puolisoa vaihtamassa.

Lopuksi haluan vielä korostaa että nosta ihmeessä kytkintä jos tätä on tapahtunut useammin. Oli sitten talonrakentaminen tai mitä hyvänsä.

[QUOTE="Vieras";28532771]Mitä normaalia on sanoa rakkaintaan vitun idiootiksi?[/QUOTE]

Miten teillä riidellään? Kyllä sitä suutuspäissään voi sanoa toiselle mitä vain, toki näitä pyydellään anteeksi ja sanotaan ettei tarkoittanut. Itsekkin olen laukonut jos jonkinlaista, sitä tarkoittamatta. Ei tuollaisia juttuja enää riidan jälkeen muista, lyömisen kyllä muistaa.

Sä taidat elää väkivaltaisessa parisuhteessa ja tällä nyt jotenkin yrität todistaa itelles et se on normaalia ku mies hakkaa?

Vaikka miten vääntäisit niin ei se lähimmäisten haukkuminen ole mitenkään päin normaalia. Mutta hyvä teille jos yhteiset säännöt on että nimitellä saa kuinka huvittaa "kun riidellään".

Miten teillä riidellään? Kyllä sitä suutuspäissään voi sanoa toiselle mitä vain, toki näitä pyydellään anteeksi ja sanotaan ettei tarkoittanut. Itsekkin olen laukonut jos jonkinlaista, sitä tarkoittamatta. Ei tuollaisia juttuja enää riidan jälkeen muista, lyömisen kyllä muistaa.

Sä taidat elää väkivaltaisessa parisuhteessa ja tällä nyt jotenkin yrität todistaa itelles et se on normaalia ku mies hakkaa?

[QUOTE="Vieras";28532845]Vaikka miten vääntäisit niin ei se lähimmäisten haukkuminen ole mitenkään päin normaalia. Mutta hyvä teille jos yhteiset säännöt on että nimitellä saa kuinka huvittaa "kun riidellään".[/QUOTE]

Eihän se kivaa ole, mutta ei se oikeuta lyömään. Ei niinku mitenkäänpäin.

Hermot kireällä molemmilla ja riitaa tulee, tavallaan ymmärrettävää mutta ei hyväksyttävää. Jos tämä ei ole teillä tapana (toisen lyöminen), niin nyt kannattaisi istua alas ja keskustella tovi ja sopia yhteiset pelisäännöt. Jokainen tekee virheitä ja kukaan meistä ei ole virheetön. Lyömistä ei tule missään nimessä hyväksyä, mutta yhden episodin (pienehkön kaiken lisäksi) ei ehkä kannata laittaa parisuhdetta vaihtoon ennen selvittelyä.

Sillon varmaan palanu proppu ihan totaalisesti:O

Itse löisin takaisin ja kovempaa, mutta sun tapauksessa miettisin että kannattaako suhdetta jatkaa, ja jos niin passita se ukkos vaikka vihanhallintakurssille.

Ei tollasta kertaluontosta voi silleen käydä analysoimaan, voi olla että ukko on itsekin säikähtänyt tilannetta, vaikka ei sitä myönnäkään. Teot (mm ettei osoita katumusta) ei aina puhu sitä koko totuutta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä